Kristillisen luomiskäsityksen ainutlaatuisuus

7

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saamme näköjään lähetyksiä jostain luuppiin jääneestä tilanteesta ihmiskunnan historiassa, missä ehkä aika ja järki pysähtyivät tai jäivät kiertämään kehää. Eikö näitä asioita muka ole jo tarpeeksi käsitelty? Kuitenkin nyt ihan rautakangesta väännettynä: tieteen metodin nousu (käytännön osoittamana kaikista parhaaksi tiedonhankinnan menetelmäksi) aikana, jolloin osaltaan vallitsi silloiseen kristillisyyteen perustuva kulttuuri ei todista mainitun kulttuurin mihinkään ajanjaksoon sidottuja luomiskäsityksiä todeksi.

• Uskonnollista dogmatiikkaa jatkettuna uskonnollisella saivartelulla.

• Puolimatka näyttää kertovan, että on järjetön ajatus että evoluutioteoria haastaisi luomisteorian (sic), koska evoluutioteorialla ei ole mitään vastausta siihen, miten maailmankaikkeus on saanut alkunsa eikä sille miten fysikaalinen maailmankaikkeus on hienosäädetty eikä sille miten elämä on saanut alkunsa, koska evoluutioteorian sovellusalue alkaa vasta siitä kun meillä on jo elämä. Ja kuulema sovellusaleeltaankin sillä on tarjolla vain evoluutiotarinoita kuten että kun lehmä pystyy hyppäämään ojan yli, niin jos sille annetaan miljoonia vuosia aikaa, niin se pystyykin hyppäämään Kuuhun.

En vain muista koskaan lukeneeni tuota evoluutiota käsittelevästä kirjallisuudesta, mutta ilmeisesti niin jossakin lukee, kun kerran Puolimatka niin evoluutioteoriaa kuvailee. Olisko lainaus peräisin evoluutioteorian klassikosta Gouldin The Structure of Evolutionary Theorysta tai Dawkinsin Blind Watchmakerista tai Mayrin kirjasta What evolution is vai jopa Futuyman kirjasta Evolution? Jossakin tiedemiesten kirjoittamassa evoluutiota käsittelevässä kirjassa varmastikin evoluutio kuvaillaan juuri noin, kun kerran professorismies estradilla niin kertoo aiheesta, johon hän on sen verran perehtynyt, että siitä julkisesti on väitellytkin.

• Minä vain.

Tapoi Puolimatka on kasvatustieteilijä joka on lukenut filosofiaa (lähinnä uskontotiedettä) ja on väitellyt tohtoriksi valtiotieteessä. Luonnotieteissä hän samalla viivalla suurimman osan tällä palstalla kirjoittavien kanssa.

• joko tänään?

TORPPA! TODISTA LUOJA!

• Menikö ihastuksesi Leisolaan jo ohi vai antoiko hän rukkaset?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1326
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1275
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1018
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe