Parisuhteeseen pääsemisen resepti

neiti ruiskukka

Hitsi tää aloitus jo kerran katosi täältä, mutta halusin tästä kirjoittaa niin ei auta ku aloittaa alusta vaikka kunnon yökukkumiseksi nyt menee..

Niin siis mitä tuohon reseptiin kuuluu? Teini-iän sekoiluja.. Tyttöihin ja poikiin tutustumista, pussailua, tanssimista, läheisyyttä, ensimmäisiä tyttö- ja poikaystäviä, ensimmäistä kertaa..Päälle parikymppisenä sitten jo useampia suhdekokeiluja ja seksikokemuksia.. Kunnes sitten koetaan olevan valmiita vakavaan parisuhteeseen kun tuo rumba on käyty läpi.

Entäs jos suuremmat sekoilut teini-iässä on jäänyt kokematta, jos on ikäisiään kokemattomampi ja sinkkuutta on jatkunut iäisyyden eikä loppua ole tiedossa..? Täytyykö teini-iän sekoilut lähteä kokemaan aikuisena? Nähdäänkö tällainen ihminen totaalisena friikkinä ja automaattisesti kykenemättömämpänä suhteeseen?

Vähän pohdituttaa välillä nämä asiat.. Kuulun siis itse tuohon jälkimmäiseen ryhmään. Haluan parisuhteeseen, mutta vaaditaanko siihenkin x määrä harjoittelua muilla miehillä ennen kuin on mitään mahdollisuuksia. Minua ei kiinnosta kevyempien juttujen harrastaminen, mutta olen kiinnostunut tutustumaan kumppaniini perinpohjaisesti, haluan oppia tukemaan, huomioimaan ja kuuntelemaan, olemaan yhdessä ja antamaan läheisyyttä, viemään suhdetta eteenpäin ja ylläpitämään sitä, käymään mielenkiintoisia keskusteluita..jne. Mietityttää miten pitkä sinkkuus vaikuttaa? Osaako sitä sitten ollakaan parisuhteessa vaikka haluaisikin? Löytyykö tarpeeksi kärsivällistä ihmistä, jota alun epävarmuus ei haittaa ja, joka olisi valmis hitaampaankin etenemiseen?

59

524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -N-

Ei todellakaan tarvita mitään sekoiluja parisuhteeseen päästäkseen.

En ole mitenkään yltiöpäisesti aikoinaan sekoillut, mutta jonkinlaista soutamista ja huopaamista mahtuu kyllä minunkin suhdehistoriaani. Yritin muutaman kerran yhden yön suhteitakin, kun "kaikki niin tekee", mutta parin epäonnistuneen yrityksen jälkeen totesin, ettei minusta vain ole siihen. Tarvitsen aidon suhteen, tunteen siitä, että olen tärkeä sille, kenen kanssa jaan niinkin intiimin asian kuin seksi. Toivon, että olisin tajunnut tuon ilman noita kokeilujakin.

Kuuntele siis itseäsi ja kunnioita omia arvojasi, se on ainoa oikea tapa edetä ihmissuhteissa. Oikean ihmisen kanssa kaikki kyllä loksahtaa paikoilleen etkä edes mieti sellaisia, oletko "harjoitellut" tarpeeksi :)

• 3+2

Naisena sun ei tarvitse paljon muuta kuin puottaa rimaasi ja antaa miehille mahdollisuus.

• 1+10

Niin ja kyllä mulle ainakin kävis vaikka "hitaampikin" tutustuminen, eikä haittais.

• mies kaks ysi

No, niinhän se on miehilläkin... senkun pudotat rimaasi niin kyllä joku hampuusi matkaasi lähtee! ;D

• ATM on sopiva

Jos mies on arka ja ujo, eikä kovin kokenut, niin hän haluaa luultavasti edetä hitaasti ja arvostaa kärsivällisyyttäsi.

Toisessa ääripäässä on satoja naisia n*ssinut narsistiyystäri, joka vetää herneet välittömästi, jos nainen alkaa vikuroimaan.

Keskivaiheilla on keskipalkkainen työmuurahainen, joka haluaa sitoutua kohtuullisessa ajassa ja vaatii sinulta tulevaisuuden suunnitelmia suhteen osalta.

Ota vaan nyt kiltisti se ATM, niin pääset helpoimmalla. ;)

• Janne.

"Niin siis mitä tuohon reseptiin kuuluu? Teini-iän sekoiluja.. Tyttöihin ja poikiin tutustumista, pussailua, tanssimista, läheisyyttä, ensimmäisiä tyttö- ja poikaystäviä, ensimmäistä kertaa..Päälle parikymppisenä sitten jo useampia suhdekokeiluja ja seksikokemuksia.. Kunnes sitten koetaan olevan valmiita vakavaan parisuhteeseen kun tuo rumba on käyty läpi."

Täyttä p askapuhetta. ei koske todellakaan kaikkia joten turha tällaista on yleistää.
      Minulla on kuules vakava parisuhde alkanut jo vuodesta 1998 ja koskaan en teininä sekoillut, ei yhtään varsinaista tyttöystävää, ei mitään yhdenyön juttuja, ei siis mitään.
      Päätin vaan että otan nyt jonkun muijan ja menen naimisiin ja niin siinä kävi.
      Mielikuvitus on vaan rajana miten hommata itselleen muija.

• neiti ruiskukka

Tuo olikin aika kärjistetty kuvaus.. Tiedän itsekin näitä tapauksia, että kumppani vakavaan parisuhteeseen on löydetty ilman sen suurempia aiempia säätämisiä tai teinisekoiluja. Nuo suhteet on kuitenkin löytynyt kohtuu nuorina ja itseä alkaa taas ahdistaa tämä ikäkysymys tässä.. Vaikken mikään ikäloppu vielä olekaan (25v), mutta kuitenkin.. Ja se miten pitkä sinkkuus vaikuttaa esim. itsetuntoon ja muuhunkin. Vaikkei sen haluakaan antaa vaikuttaa ja siitä pyrkii nauttimaankin.

• 2+11
        neiti ruiskukka kirjoitti:

Tuo olikin aika kärjistetty kuvaus.. Tiedän itsekin näitä tapauksia, että kumppani vakavaan parisuhteeseen on löydetty ilman sen suurempia aiempia säätämisiä tai teinisekoiluja. Nuo suhteet on kuitenkin löytynyt kohtuu nuorina ja itseä alkaa taas ahdistaa tämä ikäkysymys tässä.. Vaikken mikään ikäloppu vielä olekaan (25v), mutta kuitenkin.. Ja se miten pitkä sinkkuus vaikuttaa esim. itsetuntoon ja muuhunkin. Vaikkei sen haluakaan antaa vaikuttaa ja siitä pyrkii nauttimaankin.

Eipä mullakaa mitään sekoiluja ollut teininä. 23v oli eka suhde ja silloin meni poikuuskin vasta.

• YTM:n neuvot

"Entäs jos suuremmat sekoilut teini-iässä on jäänyt kokematta, jos on ikäisiään kokemattomampi ja sinkkuutta on jatkunut iäisyyden eikä loppua ole tiedossa..? Täytyykö teini-iän sekoilut lähteä kokemaan aikuisena? Nähdäänkö tällainen ihminen totaalisena friikkinä ja automaattisesti kykenemättömämpänä suhteeseen?"

Virheellinen premissisi on olettaa, että kaikki (muut) olisivat sekoilleet teineinä. Hyvin monen ns. jyystärikarjun tai ns. kyläpyörän menneisyyteen kuuluu liian monta huonoa kokemusta ja suhdetta, joiden hyödyn ja arvon henkisesti kehittyneempi parisuhteilija pystyy saavuttamaan yhdestä pilalle menneestä suhteesta jossa ei ollut edes seksiä.

Ei se määrä vaan se, mitä ammennat kokemuksistasi.

• neiti ruiskukka

Varmasti totta tämäkin. Jotkut saattavat lyödä päätä seinään toistuvasti oppimatta kuitenkaan mitään.

• ATMaisteri

"Löytyykö tarpeeksi kärsivällistä ihmistä, jota alun epävarmuus ei haittaa ja, joka olisi valmis hitaampaankin etenemiseen?"

Löytyy vaikka pilvin pimein. Juuri tuollaista naistahan suurin osa miehistä etsii, pois lukien ne 5-10% miehistä jotka saavat paljon seksiä parikymppisinä ja jopa nuorempina.

Olennaisempi kysymys on löytyykö kipinää ja kemiaa kun se kärsivällinen mies ei olekaan itsevarma, suosittu ja sulava korkean statuksen pelimies jonka kanssa kaikki vain tapahtuu?

Käykö niin että kärsivällisten miesten kanssa Se Jokin vain puuttuu, ja ne miehet jotka tarjoavat Sitä Jotain jättävätkin jostain mystisestä syystä vastaamatta puheluihin?

• neiti ruiskukka

No toivon ja uskon, että oikean henkilön kohdalla löytyy myös kipinää. Ja kärsivällisyys on melkeinpä pakollinen ominaisuus, ainakin alussa kun ei tunneta vielä kunnolla. En kestä hoputusta ja painostusta siinä vaiheessa kun oon itse vielä epävarma onko henkilö mulle oikea. mutta kyllä muhun vauhtiakin tulee ja haluan, että asiat etenee sitten ku on varmistunu, että me oltais sopivat toisillemme ja haluan sen ihmisen kanssa ihan oikeasti suhteeseen.

• SekoiluFear

Ehtiihän sitä sekoilla myöhemminkin, vaikka sitten siinä parisuhteessa.

• FartDear

Päivän paras :D

• Ex PUA

No nuo seikoilut ja kokemukset ovat juuri näiden jännämiehiä haluavien naisten selitys, sille miten ne oikeuttaa oman pinnallisuutensa ja paskan miesmakunsa.

Mikä helvetti olisi sen parempaa, kuin yhdessä etsiä näitä kokemuksia?

Joten, naisille ehkä on tärkeää että mies on kokenut, ja nainenhan nyt himoitsee miestä silloin etenkin jos huomaa että tällä on sormus.

Miehet taas toimivat ihan päinvastoin, ja koskematon ja vähän kokenut nainen on tässä porttolassa jossa elämme hyvin tavoiteltu, etenkin tärkeisiin suhteisiin.

Tai, tehdään näin, kuvittele tulevan miehesi ilme, kun kerrot että olet "harjoitellut" parisuhteseen, palvelemalla lukuisia kulleja gloryholessa?

Sen silmiin kihoaa kaste, se joka tulee hieman ennen kun itkee, tai oksentaa.

• 8+16

Kuinkas rohkea olet neiti ruiskukka? Olisitko valmis lähtemään kahville tuntemattoman, samaa ikäluokkaa olevan ja kohta valmistuvan opiskelijan kanssa?

• neiti ruiskukka

No en nyt aivan tuntemattoman kanssa lähtisi, ihan vaan sen vuoksi, että vältän ne täysin kilahtaneimmat tapaukset. Haluan ensin muodostaa oman käsitykseni siitä tavattavasta ihmisestä. Jutustella ja selvittää vähän ennakkoon millainen tyyppi on kyseessä ja löytyykö mahdollisesti jotain yhteistä. Vaikka välillä on tullut kyllä aika vähilläkin alkututustumisilla tavattua..

• Mieti tätä

No en nyt aivan tuntemattoman kanssa lähtisi, ihan vaan sen vuoksi, että vältän ne täysin kilahtaneimmat tapaukset. Haluan ensin muodostaa oman käsitykseni siitä tavattavasta ihmisestä. Jutustella ja selvittää vähän ennakkoon millainen tyyppi on kyseessä ja löytyykö mahdollisesti jotain yhteistä. Vaikka välillä on tullut kyllä aika vähilläkin alkututustumisilla tavattua..

Miten voit tutustua siihen ihmiseen jos et ole valmis lähtemään kahville?!

Eihän tuossa ole mitään järkeä!!

Ainiin...olet nainen, eihän sinulle ole näissä asioissa järkeä.

• neiti ruiskukka
        Mieti tätä kirjoitti:

Miten voit tutustua siihen ihmiseen jos et ole valmis lähtemään kahville?!

Eihän tuossa ole mitään järkeä!!

Ainiin...olet nainen, eihän sinulle ole näissä asioissa järkeä.

No siihen voi tutustua esim. täällä. Voi olla vaikka joku vakikirjoittelija, jonka kans on jutellut ja jonka keskusteluja seurannut ja jonka jollain tasolla "tuntee". Tai vaikka s-postin välityksellä tutustua.

En halua minkään naisasialooserin sivunikin tai kaltaisesi vauhkoajan kans yhtään mihinkään.

• Mieti tätä

No siihen voi tutustua esim. täällä. Voi olla vaikka joku vakikirjoittelija, jonka kans on jutellut ja jonka keskusteluja seurannut ja jonka jollain tasolla "tuntee". Tai vaikka s-postin välityksellä tutustua.

En halua minkään naisasialooserin sivunikin tai kaltaisesi vauhkoajan kans yhtään mihinkään.

Vauhkoajan?

Taas naisen epälogiikkaa.

Yksinkertaisia otuksia...

• 8+16

Ymmärrän kyllä. Mutta mitä hävittävää sinulla tässä olisi, kun me tapaisimme julkisella paikalla?

Joskus ainoastaan ottamalla riskin, voi päästä eteenpäin. :)

• 7+18

Mistäpäin olet ja minkä ikäinen?

• neiti ruiskukka
        7+18 kirjoitti:

Mistäpäin olet ja minkä ikäinen?

Oon ihan sekasi näiden nimimerkkien kanssa. Ootko siis tuo 8 16? Mun ikä on jo mainittu tässä ketjussa.

• 8+16

Oon ihan sekasi näiden nimimerkkien kanssa. Ootko siis tuo 8 16? Mun ikä on jo mainittu tässä ketjussa.

Hän on jokin eri kirjoittaja. Mutta hei, Tampere 200 km olen valmis sun takia matkustamaan, ja kahvit tarjoamaan.

Toki voin spostini antaa, mutta mun mielestä ihmisiin tutustuu parhaiten face-to-face.

• neiti ruiskukka
        8+16 kirjoitti:

Hän on jokin eri kirjoittaja. Mutta hei, Tampere 200 km olen valmis sun takia matkustamaan, ja kahvit tarjoamaan.

Toki voin spostini antaa, mutta mun mielestä ihmisiin tutustuu parhaiten face-to-face.

Mutta mistä tää yhtäkkinen into tapaamiseen? En oo täällä halunnut asuinpaikkakuntaani paljastaa anonymiteetin vuoksi, mutta en osu tuohon alueelle. Kiitos joka tapauksessa tarjouksesta, olen otettu! :)

• 19+9

Mutta mistä tää yhtäkkinen into tapaamiseen? En oo täällä halunnut asuinpaikkakuntaani paljastaa anonymiteetin vuoksi, mutta en osu tuohon alueelle. Kiitos joka tapauksessa tarjouksesta, olen otettu! :)

"No siihen voi tutustua esim. täällä" sanot ylempänä, mutta et viitsi edes ilmoittaa mistäpäin Suomea olet. Ihan kuin joku sinua näistä kirjoituksista tunnistaisi, vaikka asuisikin samassa kaupungissa.

• 8+16

Toivottavasti ei ole liian creepyä? :D

No mutta harmi. Siksi mä halusin tavata, koska tällä tavalla asioilla on tapana lähteä johonkin suuntaan. Liiallinen viestittely voi jäädä jumittaan paikalleen, ja siinä on vaarana että nettipersoona onkin sitten täysin eri kuin livehenkilö.

Mutta hyvät viikonloput sinulle! :)

• neiti ruiskukka
        8+16 kirjoitti:

Toivottavasti ei ole liian creepyä? :D

No mutta harmi. Siksi mä halusin tavata, koska tällä tavalla asioilla on tapana lähteä johonkin suuntaan. Liiallinen viestittely voi jäädä jumittaan paikalleen, ja siinä on vaarana että nettipersoona onkin sitten täysin eri kuin livehenkilö.

Mutta hyvät viikonloput sinulle! :)

No ei oo, on sitä creepympääkin tullut kohdattua :D

Tuo on kyllä totta, että liiallinen viestittelykään ei välttämättä oo hyvä, mutta jotain täytyy tietää, että mielenkiinto tapaamista kohtaan ylipäätään herää. Mutta rohkeaa toimintaa, pisteet siitä!

Hyvää viikonloppua sinullekin :)

• Naiset ovat elukoita

No ei oo, on sitä creepympääkin tullut kohdattua :D

Tuo on kyllä totta, että liiallinen viestittelykään ei välttämättä oo hyvä, mutta jotain täytyy tietää, että mielenkiinto tapaamista kohtaan ylipäätään herää. Mutta rohkeaa toimintaa, pisteet siitä!

Hyvää viikonloppua sinullekin :)

Mikäs tossa olisi ollut?

Olisitte vaihtanut sähköpostiosoitteet ja se olisi ollut blam-wham-thank-you-ma'am.

Tietysti hänen täytyy lähettää se uroksen komea kuva ja mielellään kullistaan myös.

Sitten ehkä pöksyt kastuu ja neito on valmis treffeille sekä sieltä suoraan myös kotiin panolle.

Olette liian älyllisiä miehet tän naisen kanssa, se on elukka jota pitää lähestyä kuten nuuskivaa elukkaa.

• neiti ruiskukka
        19+9 kirjoitti:

"No siihen voi tutustua esim. täällä" sanot ylempänä, mutta et viitsi edes ilmoittaa mistäpäin Suomea olet. Ihan kuin joku sinua näistä kirjoituksista tunnistaisi, vaikka asuisikin samassa kaupungissa.

Hyvähän se on sieltä pusikoista huudella. No olen joka tapauksessa kertonut täällä paljon aika henk.koht. asioitakin itsestäni ja haluan pitää jotkut asiat omana tietonani.

"Täällä" viittasin siihen, että tällä palstalla juttelemalla voi tutustua, jolloin saatan ehkä itsekin kiinnostua ja suostua tapaamiseen. Valitettavasti tää nyt vaan menee näin jos joku haluaa tavata. Voin kertoa sitten kyllä vaikka s-postin välityksellä harvoille ja valituille vaikka siitä paikkakunnasta, mutta en ala sitä täällä kaikille kuuluttamaan. Ja jos itsekin kirjoittelisin satunnaisesti vaihtelevalla nimimerkillä niin totta kai voisin sen paikkakunnankin kertoa. Tässä tapauksessa en halua.

• ©@£|$h

Voi ruisleipä rukkaa sinua. Ei se, että seuraat täällä jonkun hahmon tekstejä vaikka sata vuotta, kerro vielä mitään ihmisestä hahmon ja tekstin takana. Ei näiden tekstien, eikä edes privakeskustelujen, pohjalta voi tuntea ketään.

• neiti ruiskukka kirjoitti:

Hyvähän se on sieltä pusikoista huudella. No olen joka tapauksessa kertonut täällä paljon aika henk.koht. asioitakin itsestäni ja haluan pitää jotkut asiat omana tietonani.

"Täällä" viittasin siihen, että tällä palstalla juttelemalla voi tutustua, jolloin saatan ehkä itsekin kiinnostua ja suostua tapaamiseen. Valitettavasti tää nyt vaan menee näin jos joku haluaa tavata. Voin kertoa sitten kyllä vaikka s-postin välityksellä harvoille ja valituille vaikka siitä paikkakunnasta, mutta en ala sitä täällä kaikille kuuluttamaan. Ja jos itsekin kirjoittelisin satunnaisesti vaihtelevalla nimimerkillä niin totta kai voisin sen paikkakunnankin kertoa. Tässä tapauksessa en halua.

Ihme kyllä, mutta jopa minä olen saanut viestiä parilta naiselta, jotka kiinnostuivat mun kirjotuksista. Harmi vaan että asuivat pirun kaukana, eikä ollut oikeen mitään yhteisiä kiinostuksen kohteita.

• 17+18

No kyllä itse ilmottaisin vähintään ikäni/mistäpäin olen ja vaikkapa emailin, jos oisin kiinnostunut tutustumaan ihmisiin täällä. Valitettavasti minun kohdalla se on vaan turhaa, koska olen mies ja miehistä ei kukaan kiinnostu, siksi huutelen "pusikoista", vähän eri asia sulla, kun naisilla sitä kysyntää riittää pilvin pimein.

• neiti ruiskukka
        17+18 kirjoitti:

No kyllä itse ilmottaisin vähintään ikäni/mistäpäin olen ja vaikkapa emailin, jos oisin kiinnostunut tutustumaan ihmisiin täällä. Valitettavasti minun kohdalla se on vaan turhaa, koska olen mies ja miehistä ei kukaan kiinnostu, siksi huutelen "pusikoista", vähän eri asia sulla, kun naisilla sitä kysyntää riittää pilvin pimein.

Mutta mikä sua nyt risoo tässä? Me selvitettiin jo 8 16 kanssa että välimatkaa on liikaa. Ja hän nyt halusi sen face-to-face tapaamisen mielummin kuin s-postin. Mun ikä oli hänellä kyllä tiedossa, koska hän oli vaivautunut lukemaan koko ketjun läpi ja kirjoitti omassa tekstissään "samaa ikäluokkaa olevan".

Itse en vain kykene kiinnostumaan miehestä muutaman tavun perusteella siinä määrin, että tapaaminen kiinnostaisi. Puskista kommentoivalla on jo lähtökohtaisesti musta enemmän tietoa, minkä perusteella kiinnostua.

• 18+12

Mutta mikä sua nyt risoo tässä? Me selvitettiin jo 8 16 kanssa että välimatkaa on liikaa. Ja hän nyt halusi sen face-to-face tapaamisen mielummin kuin s-postin. Mun ikä oli hänellä kyllä tiedossa, koska hän oli vaivautunut lukemaan koko ketjun läpi ja kirjoitti omassa tekstissään "samaa ikäluokkaa olevan".

Itse en vain kykene kiinnostumaan miehestä muutaman tavun perusteella siinä määrin, että tapaaminen kiinnostaisi. Puskista kommentoivalla on jo lähtökohtaisesti musta enemmän tietoa, minkä perusteella kiinnostua.

Ei mua riso mikään, selitin vain minkä takia mun on ihan sama "huudella pusikoista", vaikka mulla olisi ne kaikki tiedot tossa esillä, niin lopputulos olisi aivan sama.

• neiti ruiskukka
        18+12 kirjoitti:

Ei mua riso mikään, selitin vain minkä takia mun on ihan sama "huudella pusikoista", vaikka mulla olisi ne kaikki tiedot tossa esillä, niin lopputulos olisi aivan sama.

Ei välttämättä. Kertoihan wlfwd:kin saanensa viestiä kiinnostuneilta naisilta.

• neiti ruiskukka
        ©@£|$h kirjoitti:

Voi ruisleipä rukkaa sinua. Ei se, että seuraat täällä jonkun hahmon tekstejä vaikka sata vuotta, kerro vielä mitään ihmisestä hahmon ja tekstin takana. Ei näiden tekstien, eikä edes privakeskustelujen, pohjalta voi tuntea ketään.

En seuraamalla seuraa täällä kenenkään tekstejä. Osallistun kiinnostaviin keskusteluihin ja teen välillä omia aloituksia. Tiedän, ettei tämän perusteella voi oikeasti tuntea ketään. Mutta kyllä täällä nyt jotain osviittaa saa siitä, miten ihmiset esimerkiksi ajattelevat eri asioista ja poikkeaako se täysin omasta ajatusmaailmastani.

• Mieti tätä

Helpotan hieman oloasi.

Miehiä ei tuollaiset asiat kiinnosta, NAISIA KIINNOSTAA IHAN HELVETISTI.
      Miehet ovat huolissaan siitä että nainen on huora ja makaillut ympäriinsä sekä varsinkin renttuperseiden kanssa koska mies haluaa kunnioittaa naista ja noita naisia on hyvin vaikea arvostaa.

Toisekseen miestä huolettaa se että koska puhutaan aina kuinka mies suoriutuu seksissä ja muutenkin suhteessa (kuka puhuu siitä että naiselta odotettaisini jotain kykyjä tai aktiivisuutta suhteessa? Naiset eivät ainakaan itse ole tuosta huolissaan!) että naisella on ollut menneisyydessä mies joka vie aina voiton teki mies mitä tahansa.

Omasta kokemuksestani voin sanoa että kaikki teini-iän yms. jäi kokematta ja vasta parikymppisenä havahduin tuohon minä sinä.

Sen jälkeen on ollut jotain, mutta nyt kolmekymppisenä mietin että onko minusta enää parisuhteeseen kun en ole asunut naisen kanssa, en ole ollut pitkässä parisuhteessa tai en harrasta irtosuhteita sekä ollut jatkuvasti suosittu naisten keskuudessa.

Vastaus on se että jos tuolla joku sellainen nainen on jolle noilla on merkitystä niin voi painua hevon vittuun. Sellaisesta ei minun kanssani suhteeseen ole koska sillä naisella ei ole sydäntä eikä ymmärrystä miten monella tavalla elämä voi mennä.

• cvxncnbv

Ei kannata murehtia moisia. Jostainhan sen on aina lähdettävä. Matkalla oppii.
      Liika kokeneisuus enempikin etoo.

• Late bloomer

Tämä on varmaan epämääräisin ja kliseisin vastaus, jonka tuohon kysymykseen voi antaa, mutta annan sen silti: Tee siten kuin sinusta itsestäsi tuntuu sopivalta :) Siihen tietysti kuuluu, että pitää tietää, mikä tuntuu sopivalta, ja jos ei tiedä, niin ottaa selvää, tarvittaessa pienin askelin. Ja pitää myös uskaltaa todella tehdä - tai olla tekemättä - tilanteen mukaan.

• neiti ruiskukka

Olipa miten kliseinen vastaus hyvänsä, niin oikeaanhan se osuu. Välillä on just tuo hankaluutena, ettei aina tiedä miten missäkin tilanteessa kannattais toimia ja myöhemmin huomaa, että on tullut jotenkin sössittyä. Mutta itsestä kai ne vastaukset lopulta löytyy. Pitää vaan kuunnella itseään ja toimia parhaaksi katsomallaan tavalla, ei kai siinä muu auta.

• Olen käytettävissä

Ehdotan kaltaistani huomaavaista, tasapainoista kaveria, joka on muutamia (mutta yhdellä kädellä laskettavan määrän) naisia jo seksuaalisellakin tasolla kohdannut, niin ei mene aivan räpeltämiseksi, mutta tulet silti kohdelluksi arvostettuna yksilönä ;)

• öhh...

"Nuo suhteet on kuitenkin löytynyt kohtuu nuorina ja itseä alkaa taas ahdistaa tämä ikäkysymys tässä.. Vaikken mikään ikäloppu vielä olekaan (25v), mutta kuitenkin.. J"

Nyt ei ymmärrä.....
      vai ahdistaa sua ikäkysymys...

Miten ikä vaikuttaa suhteiden hankkimiseen? en käsitä...

• neiti ruiskukka

Oli ehkä vähän epäselvästi kirjoitettu.. Ikä kyllä auttaa siinä mielessä, että nyt koen olevani valmiimpi suhteeseen. Mutta kai sitä mietityttää ne vastapuolen vaatimukset ja suhtautuminen siihen, että voi olla vähän hitaammin syttyvä ja opastettava alussa. Nuoremman kohdalla tämä on ehkä odotettavissa olevaakin, mutta vanhemmalla ei ehkä niinkään. Ja sitten sekin, että kun on pitkään sinkkuna ts. kun vanhenee eikä löydä suhdetta niin jossain vaiheessa tulee ne kelpaanko oikeasti kenellekään mietteet ja samalla miettii pitävätkö muutkin jotenkin omituisena tai viallisena.

• ei ongelmaa

asiat paranee vaan.
      miehet haluaa yleensä aikuista naisia ja toki pitää olla vietteleväkin.

en ymmärrä suoraan sanoen ongelmaasi siis.

• Niinpä niin

Absurdia mutta ymmärettävää,että näitä vinkkejä tulee juurikin sinkku-palstalla
      leutoa trollia ilmaan.

• menojalka vipattaa

näinkö on. hui sentään

• Sekoilusta

Sekoilusta: vaikuttaa siltä, että sekoilu kuuluu niiden ihmisten elämänvaiheisiin joilla on vientiä ja siten tämä arvatenkin laittaa pään pyörälle kun mahdollisuuksia on niin paljon.

Toisaalta halu kokeilla aina uutta mutta toisaalta taas riski päästää hyvä juttu menemään kun huomaa että sellaisia ei ehkä montaa ole. Pistäisi itsenikin vähän sekaisin :)

Mutta oma elämä ei ole antanut liiemmin tilaisuuksia tuohon, johtuen ujoudesta ja ulkonäöllisistä puutteista arvatenkin. Ihan kiva nyt huomata, että kun ei ole sekoiluihin ollut suurempaa saumaa niin suhtautuu nyt parisuhteeseen (joita on ollutkin) syvällisesti ja kunnioittaen. Mutta toisaalta taas vähän masentaa, että tietää olevansa niin vähä-arvoinen (seksuaalisessa mielessä siis, ei ihmisenä) ettei sellaista kunnon sekoilua edes halutessaan pääsisi kokeilemaan.

• mies 86

Joo ei mullakaan mitään sekoiluja teini-iässä ollut... kiltisti kävin lukiota ja asuin kotona vanhempien luona. Tupakkaa ja alkoholia aloin käyttämään jonkin verran abivuonna eli omassa tapauksessani 18-vuotiaana. Mitään säätöä tyttöjen kanssa ei ollut tuohon aikaan eikä oikeastaan ole vieläkään ollut sen pahemmin. Olkoonkin niin että olen outolintu.

• Mies.

Ei se ole outoa ollenkaan. Annat vaan median aivopestä itseäsi.

• (((((((((

((((((((((((((((((((((rakkaus)))))))))))))))))))))))

• ht ...

Kuten tiedät minun aiemmista kertomuksistani täällä niin itseltäni jäi nuo teini-iän sekoilut väliin, jopa ne ensimmäiset kerrat ja suhdekokelutkin... Kunnes sitten aloin tosissani yrittämään suhteen etsimisen, laitoinkin ehkä riman liiankin alas ja päädyin niihin baari-sekoiluihin...

Oliko se sitten välttämätöntä? Ei varmaankaan.

Opinko kuitenkin asiasta jotain? Ehkä. Aika paljonkin. Ainakin tuli kerrankin kokemuksen kautta mietittyä niitä asioita. Mitä todella suhteelta haluaa, millaista se läheisyys on, jne. Tuli myös ymmärrystä siihen ettei asiat olekaan niin mustavalkoisia kuin ehkä aiemmin on ajatellut. Alkoi myös tulemaan sitä ymmärrystä sille miksi ne suhteet ovat niin monimutkaisia. Miksi niissä voi melkein aina varautua omiin ongelmiinsa ja epäselvyyksiin. Mikään tai kukaan ei ole täydellistä, ja mikään ei ole varmaa.

Kadunko että tuli tuokin sähellys tehtyä? En. Tavallaan olisi saanut jäädä tekemättä. Tietyssä mielessä olisin onnellisempi jos olisin voinut hypätä suoraan siihen loppuelämän suhteeseen ilman noita sähellyksiä. Mutta toisaalta en kadu yhtään kun tajuan että se vain kuuluu asiaan. Aina ei voi tehdä heti sitä oikeaa valintaa. Voi päätyä kokeilemaan kepillä jäätä ja sitten todeta että tämä ei ole se oikea ainakaan. Mutta sitä ei tiedä jos vain katselee kaukaa baarin toisesta nurkasta tekemättä asialle mitään. Pieniä riskejäkin on pakko ottaa jos aikoo osua siihen oikeaan. Jos joku pyytää baarista kotiinsa yöksi niin sanotko että ei ja mietit loppuelämäsi että missasitko siinä kuitenkin sen mahdollisuuden siihen oikeaan, vai lähdetkö mukaan, vaikka luultavasti viimeistään aamulla tiedät että tämä ei ollut ainakaan se oikea henkilö ja mietit että olisi ollut parempi olla lähtemättä.

Itse en siis kadu noita baari "sekoilujani". Uskon että niiden jälkeen minulla on entistä parempi mahdollisuus oikeasti löytää joku sellainen jota haluan. Tiedän paremmin mitä haluan ja mitä en. Olen myös hieman saanut sitä varmuutta, ehkä en mene enää niin pahasti lukkoon naisten kanssa kun ne naiset eivät ole enää niin mystisiä ja jännittäviä otuksia. En koe tehneeni kenellekään mitään vääryyttä, enkä ole johtanut ketään noissa asioissa harhaan.

Tulisiko sinun sitten ensin sekoilla ja tehdä suhdekokeiluita ennen kuin lähdet etsimään sitä oikeaa? Jos oikeasti tiedät mitä haluat, niin ei. Jos et tiedä mitä haluat, niin silloinhan vaikka et yrittäisikään "sekoilla" lyhyissä suhteissa, niin silti saatat sellaiseen päätyä. Haet sitä jotain väärästä henkilöstä, ja toivottavasti huomaat riittävän nopeasti että se henkilö ei tarjoakaan sitä mitä etsit.

Kaikesta päätellen kuulostaa lähinnä siltä että sinun pitäisi varmaan saada pikemminkin sitä rohkeutta vaan lähteä yrittämään ja tutustumaan miehiin. Ei miesten kanssa ole pakko seksiin päätyä jos et ole siihen valmis. Hyvä vaan ettet ryntää seksin kautta suhteeseen jos et ole sillä alueella kokenut. Se voi olla aika yllättävä ja järkyttävä kokemus hypätä täysin puskista ja täysin kokemattomana jonkun kokeneen konkarin kanssa samaan sänkyyn. Kun ei ole oikein samalla aaltopituudella - etenkin jos se toinen osapuoli ei sitä asiaa tiedä vaan olettaa sinusta jotain muuta. Huh kauhistus, sanon minä. Oli kyllä se meno vähän turhankin "kuin pornosta otettua" joidenkin kokeneempien kohdalla. Siinä oli aloittelija vähän hämillään. ;) Saattaapa olla samankaltainen kokemus edessä sinullakin jos liian hätäisesti päädyt jonkun kokeneemman matkaan joka ei tilannettasi ymmärrä.

Vaikutat ihan viisaalta näiden kirjoitustesi peruseella, joten pidät vaan järjen matkassa ja keräät hieman rohkeutta ja lähdet tutustumaan miehiin. Etenet vaan sopivan hitaasti niin että se tuntuu sinun mielestä sopivalta etenemiseltä ja jos toinen osapuoli ei meinaa ymmärtää, niin selitä asia ettei se kaadu mihinkään väärinymmärrykseen. Kyllä se toinen osapuoli ymmärtää vaikka vähän nololta voikin tuntua kertoa.

"Löytyykö tarpeeksi kärsivällistä ihmistä, jota alun epävarmuus ei haittaa ja, joka olisi valmis hitaampaankin etenemiseen? "

Totta kai noita löytyy. Ongelma voi vaan olla siinä että se toinen tulkitsee sinun "hitaan etenemisen" (joka näkyy ehkä tunteiden näyttämättömyytenä?) siksi että et ole kiinnostunut. Ja päätyykin sitten jonkun toisen kanssa yhteen, joka on valmis heti osittamaan kiinnostuksensa ja hyppäämään heti suhteeseen.

Joka tapauksessa ei muuta kuin onnea matkaan. Rokeasti, mutta sopivan hitaasti edeten, niin kyllä se siitä. :)

• neiti ruiskukka

"Kuten tiedät minun aiemmista kertomuksistani täällä niin itseltäni jäi nuo teini-iän sekoilut väliin, jopa ne ensimmäiset kerrat ja suhdekokelutkin..."

Jep, tulihan niistä luettua ja annettua mukamas jotain "vinkkejä" niinku oikeesti mistään mitään tietäisin :D

Itse oon aina ollut aika järkevä ja realistinen näissä asioissa, mikä on varmaan samalla myös mun kirouskin. No joskus teininä on ehkä ollut vähän ruusuisempi kuva, mutta nykyään optimistisen realistinen. En koe tarvetta millekään säätämiselle kun tiedän ilman niitäkin mitä haluan. En halua olla liian tyrmäävä heti suorilta, eli yritän aika ennakkoluulottomasti tutustua uusiin ihmisiin. mutten toisaalta halua jäädä kitkuttelemaankaan mihinkään jos tuntuu, ettei ole yhtään ihastunut, toinen on liian erilainen tai homma ei vaan toimi tms.

"Pieniä riskejäkin on pakko ottaa jos aikoo osua siihen oikeaan."

Niin, no tämä on kyllä totta. Vaikka en kylläkään lähtis baarista (jos nyt siis ylipäätään tulisi edes baareissa hengailtua) suoraan miehen luo yöksi, koska se ois sellainen mies, jota en ole etsimässä. Mahdollisesti voisin ehdottaa jotain muuta, ja jos mies on oikeasti kiinnostunut se jaksaa kyllä odottaa. Mutta tuossa ihmisiin tutustumisissa vois ottaa niitä riskejä enemmän. Yritän kyllä nytkin olla avoin enkä tyrmätä heti suorilta ketään.. Mutta jotenki ei vaan jaksais sitä helkkarinmoista kahlausta niitä epäsopivia tyyppejä. Pitäis oikeesti vaan ottaa se pimppalooramainen asenne, että ei oo liian tosissaan heti liikenteessä vaan lähtee van katsomaan millainen ihminen siellä on. Ja ihmisiin tutustuminenhan on oikeasti ihan mukavaa puuhaa vaikkei mitään kaikkien aikojen adonista tuliskaan kohdattua.

"Itse en siis kadu noita baari "sekoilujani". Uskon että niiden jälkeen minulla on entistä parempi mahdollisuus oikeasti löytää joku sellainen jota haluan. Tiedän paremmin mitä haluan ja mitä en." Niin kai ne oli sulle sitten tarpeellisiakin omalla tavallaan. Itse kun tavallaan näki tai ainakin sai näiden kirjoitusten perusteella jonkinlaisen kuvan jo mikälainen oot jne, niin ajatteli että älä nyt ihan keihin tahansa yhden yön baaribimboihin haksahda. Olisin etsinyt sitä ratkaisua ennemminki siitä, että juttelet ja treffailet sinua kiinnostavia naisia ja jätät ne epäsopivat yksilöt vaan suosiolla kokeilematta. Mutta menitkin sitten suoraan tuollaisen shokkihoidon kautta! :) Ja kyllähän tuo varmaan selvensi ainakin sitä mitä nyt oikeasti haluat ja mitä et. Mutta uskon tuossa suhdeasiassa siihenkin, että sitä kyllä oppii siinä suhteessakin. Ei kaikkea tarvi tai voikaan tietää ja testata etukäteen.

Mutta eikö se ois ihan kiva, että jotain mystisyyttäkin ois vielä jäljellä? Itsellä sitä mystisyyttä on vähentänyt ihan normi juttelu ja se, että on ollut miesten kanssa tekemisissä. Siis on hoksannut sen, että ihan normi-ihmisiähän ne on siinä missä naisetkin. Vaikka joitain "aivoituksia" ei välttämättä tajua koskaan :)

"Kaikesta päätellen kuulostaa lähinnä siltä että sinun pitäisi varmaan saada pikemminkin sitä rohkeutta vaan lähteä yrittämään ja tutustumaan miehiin." No näinhän se on. Ja uskaltais tuoda sen kiinnostuksen ilmi nimenomaan niille joista on eniten kinnostunut, mutta kun niiltä pelkää sitä torjuntaakin just kaikista eniten.

"Ei miesten kanssa ole pakko seksiin päätyä jos et ole siihen valmis. Hyvä vaan ettet ryntää seksin kautta suhteeseen jos et ole sillä alueella kokenut." En oo ikinä suostunutkaan mihinkään, mikä ei tunnu itsestä oikealta tai hyvältä. Ja en pidä tuota seksin kautta suhteeseen järjestystä itselle sopivana. Kun haluan ensin kunnolla tutustua ja löytää sen henkisen yhteyden. Ja uskokaa tai älkää niin en kaipaa minkään tatuoidun jyystärikarjun käsittelyyn.

"Etenet vaan sopivan hitaasti niin että se tuntuu sinun mielestä sopivalta etenemiseltä ja jos toinen osapuoli ei meinaa ymmärtää, niin selitä asia ettei se kaadu mihinkään väärinymmärrykseen." Näin oon tehnytkin. Usein on joutunut selittämään ja odotuttamaan, ja aika hyvin ne on ymmärtänytkin. Ja vaikka se, että en suostu ihan suorilta tapaamiseen ihan kenen tahansa kanssa, ei tarkoita sitä että pitäisin suoraa tapaamista ehdottavia jonain ihmestalkkerihyypiöinä tai heti seksiä haluavina niillä on vaan erilainen tyyli tutustua. Itse haluan vähän esikarsia porukkaa ennen tapaamista, vähän tietää jotain, jutustella ja tunnustella millainen ihminen se mahdollisesti on. Tähän ei mee välttämättä kauaakaan aikaa, paitsi jos siitä toisesta ei meinaa saada oikein mitään irti. Jotenkin hullua lähteä tapaamaan jotain totaalista fisko tyyppiä, jos lyhyellä juttelulla se ois selvinny jo netissä.

• neiti ruiskukka

"Kuten tiedät minun aiemmista kertomuksistani täällä niin itseltäni jäi nuo teini-iän sekoilut väliin, jopa ne ensimmäiset kerrat ja suhdekokelutkin..."

Jep, tulihan niistä luettua ja annettua mukamas jotain "vinkkejä" niinku oikeesti mistään mitään tietäisin :D

Itse oon aina ollut aika järkevä ja realistinen näissä asioissa, mikä on varmaan samalla myös mun kirouskin. No joskus teininä on ehkä ollut vähän ruusuisempi kuva, mutta nykyään optimistisen realistinen. En koe tarvetta millekään säätämiselle kun tiedän ilman niitäkin mitä haluan. En halua olla liian tyrmäävä heti suorilta, eli yritän aika ennakkoluulottomasti tutustua uusiin ihmisiin. mutten toisaalta halua jäädä kitkuttelemaankaan mihinkään jos tuntuu, ettei ole yhtään ihastunut, toinen on liian erilainen tai homma ei vaan toimi tms.

"Pieniä riskejäkin on pakko ottaa jos aikoo osua siihen oikeaan."

Niin, no tämä on kyllä totta. Vaikka en kylläkään lähtis baarista (jos nyt siis ylipäätään tulisi edes baareissa hengailtua) suoraan miehen luo yöksi, koska se ois sellainen mies, jota en ole etsimässä. Mahdollisesti voisin ehdottaa jotain muuta, ja jos mies on oikeasti kiinnostunut se jaksaa kyllä odottaa. Mutta tuossa ihmisiin tutustumisissa vois ottaa niitä riskejä enemmän. Yritän kyllä nytkin olla avoin enkä tyrmätä heti suorilta ketään.. Mutta jotenki ei vaan jaksais sitä helkkarinmoista kahlausta niitä epäsopivia tyyppejä. Pitäis oikeesti vaan ottaa se pimppalooramainen asenne, että ei oo liian tosissaan heti liikenteessä vaan lähtee van katsomaan millainen ihminen siellä on. Ja ihmisiin tutustuminenhan on oikeasti ihan mukavaa puuhaa vaikkei mitään kaikkien aikojen adonista tuliskaan kohdattua.

"Itse en siis kadu noita baari "sekoilujani". Uskon että niiden jälkeen minulla on entistä parempi mahdollisuus oikeasti löytää joku sellainen jota haluan. Tiedän paremmin mitä haluan ja mitä en." Niin kai ne oli sulle sitten tarpeellisiakin omalla tavallaan. Itse kun tavallaan näki tai ainakin sai näiden kirjoitusten perusteella jonkinlaisen kuvan jo mikälainen oot jne, niin ajatteli että älä nyt ihan keihin tahansa yhden yön baaribimboihin haksahda. Olisin etsinyt sitä ratkaisua ennemminki siitä, että juttelet ja treffailet sinua kiinnostavia naisia ja jätät ne epäsopivat yksilöt vaan suosiolla kokeilematta. Mutta menitkin sitten suoraan tuollaisen shokkihoidon kautta! :) Ja kyllähän tuo varmaan selvensi ainakin sitä mitä nyt oikeasti haluat ja mitä et. Mutta uskon tuossa suhdeasiassa siihenkin, että sitä kyllä oppii siinä suhteessakin. Ei kaikkea tarvi tai voikaan tietää ja testata etukäteen.

Mutta eikö se ois ihan kiva, että jotain mystisyyttäkin ois vielä jäljellä? Itsellä sitä mystisyyttä on vähentänyt ihan normi juttelu ja se, että on ollut miesten kanssa tekemisissä. Siis on hoksannut sen, että ihan normi-ihmisiähän ne on siinä missä naisetkin. Vaikka joitain "aivoituksia" ei välttämättä tajua koskaan :)

"Kaikesta päätellen kuulostaa lähinnä siltä että sinun pitäisi varmaan saada pikemminkin sitä rohkeutta vaan lähteä yrittämään ja tutustumaan miehiin." No näinhän se on. Ja uskaltais tuoda sen kiinnostuksen ilmi nimenomaan niille joista on eniten kinnostunut, mutta kun niiltä pelkää sitä torjuntaakin just kaikista eniten.

"Ei miesten kanssa ole pakko seksiin päätyä jos et ole siihen valmis. Hyvä vaan ettet ryntää seksin kautta suhteeseen jos et ole sillä alueella kokenut." En oo ikinä suostunutkaan mihinkään, mikä ei tunnu itsestä oikealta tai hyvältä. Ja en pidä tuota seksin kautta suhteeseen järjestystä itselle sopivana. Kun haluan ensin kunnolla tutustua ja löytää sen henkisen yhteyden. Ja uskokaa tai älkää niin en kaipaa minkään tatuoidun jyystärikarjun käsittelyyn.

"Etenet vaan sopivan hitaasti niin että se tuntuu sinun mielestä sopivalta etenemiseltä ja jos toinen osapuoli ei meinaa ymmärtää, niin selitä asia ettei se kaadu mihinkään väärinymmärrykseen." Näin oon tehnytkin. Usein on joutunut selittämään ja odotuttamaan, ja aika hyvin ne on ymmärtänytkin. Ja vaikka se, että en suostu ihan suorilta tapaamiseen ihan kenen tahansa kanssa, ei tarkoita sitä että pitäisin suoraa tapaamista ehdottavia jonain ihmestalkkerihyypiöinä tai heti seksiä haluavina niillä on vaan erilainen tyyli tutustua. Itse haluan vähän esikarsia porukkaa ennen tapaamista, vähän tietää jotain, jutustella ja tunnustella millainen ihminen se mahdollisesti on. Tähän ei mee välttämättä kauaakaan aikaa, paitsi jos siitä toisesta ei meinaa saada oikein mitään irti. Jotenkin hullua lähteä tapaamaan jotain totaalista fisko tyyppiä, jos lyhyellä juttelulla se ois selvinny jo netissä.

"Ongelma voi vaan olla siinä että se toinen tulkitsee sinun "hitaan etenemisen" (joka näkyy ehkä tunteiden näyttämättömyytenä?) siksi että et ole kiinnostunut." Itse tulkitsen miehen puolelta kiinnostuksen puutteena sen jos hän ei esim. kysele juuri mitään tai kertoessani jotain ei kommentoi juuri mitenkään. Tiedän kyllä, että ensitreffien jäätyneisyys voi vaikuttaa asiaan enkä oo antanutkaan sen alussa vielä vaikuttaa niin paljoa. Mutta kerron kyllä yleensä aika uusillekin tuttavuuksille, mistä asioista hänessä tykkään jne. Mutta saatan alussa olla vielä itsekin niin pihalla noiden tunteitteni kanssa, että haluan selvittää vähän itsellekin missä mennään ennen ku alan mitään rakkauden tunnustuksia lateleen. Tykkään kyllä, että kohtuu nopeasti on jotain fyysistäkin vaikka nyt sitten halailua, jos kyseessä on joku ihan mukava tapaus. Jos joku haluaa kokonaan skipata tutustumis vaiheen ja on heti tunkemassa iholle, niin siinä vaiheessa lyön jarrut pohjaan.

Mutta jos sattuis sellainen kaikinpuolin nappivalinta kohdalle, johon ihastuis vielä samantien niin tuskin itsekään silloin hirveästi aikailisin vaan se olisi menoa.

Huh, huh..Tulipa pitkä stoori! :) Eipä oo aikasemmin tullu ilmoitusta, että viestin sisältö on lian pitkä..:D mutta kiitosta kaiken kattavasta vastauksestasi, hyviä pointteja otit esille!

• ht ...

"Ongelma voi vaan olla siinä että se toinen tulkitsee sinun "hitaan etenemisen" (joka näkyy ehkä tunteiden näyttämättömyytenä?) siksi että et ole kiinnostunut." Itse tulkitsen miehen puolelta kiinnostuksen puutteena sen jos hän ei esim. kysele juuri mitään tai kertoessani jotain ei kommentoi juuri mitenkään. Tiedän kyllä, että ensitreffien jäätyneisyys voi vaikuttaa asiaan enkä oo antanutkaan sen alussa vielä vaikuttaa niin paljoa. Mutta kerron kyllä yleensä aika uusillekin tuttavuuksille, mistä asioista hänessä tykkään jne. Mutta saatan alussa olla vielä itsekin niin pihalla noiden tunteitteni kanssa, että haluan selvittää vähän itsellekin missä mennään ennen ku alan mitään rakkauden tunnustuksia lateleen. Tykkään kyllä, että kohtuu nopeasti on jotain fyysistäkin vaikka nyt sitten halailua, jos kyseessä on joku ihan mukava tapaus. Jos joku haluaa kokonaan skipata tutustumis vaiheen ja on heti tunkemassa iholle, niin siinä vaiheessa lyön jarrut pohjaan.

Mutta jos sattuis sellainen kaikinpuolin nappivalinta kohdalle, johon ihastuis vielä samantien niin tuskin itsekään silloin hirveästi aikailisin vaan se olisi menoa.

Huh, huh..Tulipa pitkä stoori! :) Eipä oo aikasemmin tullu ilmoitusta, että viestin sisältö on lian pitkä..:D mutta kiitosta kaiken kattavasta vastauksestasi, hyviä pointteja otit esille!

"Itse tulkitsen miehen puolelta kiinnostuksen puutteena sen jos hän ei esim. kysele juuri mitään tai kertoessani jotain ei kommentoi juuri mitenkään"

"Tykkään kyllä, että kohtuu nopeasti on jotain fyysistäkin vaikka nyt sitten halailua, jos kyseessä on joku ihan mukava tapaus."

Nyt alkoi hieman ehkä jopa ihmetyttämään... Jotenkin tuon tekstin perusteella tulee se kuva että olet siis jonkin verran deittaillutkin (nettideittailua kenties?)...
        Ilmeisesti jopa on hieman tuolle fyysiselle puolellekin joskus menty. Jonkinlaista miesten tapailua tai lyhyitä suhteenalkuja olet siis kai harrastanut.

Vaikutat siis "normaalilta naiselta", jolla on normaalia parisuhdehistoriaa. Vaikka sieltä se joku oikea pidempi suhde ilmeisesti sitten puuttuu.

Tällöin tietysti alkaa heräämään kysymys että mihin ne tapailut tms. ovat kaatuneet... Miksei niistä mikään ole johtanut siihen suhteeseen?

Jotenkin en vain osaa nyt hahmottaa että millainen persoona olet, tai mistä se kokemattomuus suhteissa johtuu kun vaikuttaa että pääset asiassa kuitenkin ajoittain alkuun. Miksi se ei siitä sitten etene - onko kyse ollut sinun vai niiden mieskandidaattien valinnasta?

Vai olenko ehkä käsittänyt tuon tekstisi ihan väärin.

• neiti ruiskukka

"Nyt alkoi hieman ehkä jopa ihmetyttämään... Jotenkin tuon tekstin perusteella tulee se kuva että olet siis jonkin verran deittaillutkin (nettideittailua kenties?)..." Jonkun verran olen tapaillut, mutten paljon ja senkin suhteen koen olevani melko kokematon. Yläaste- ja lukioaikoina olin välillä tosi ihastunutkin milloin kehenkin, mutta ei puhettakaan, että olisin uskaltanut sen kiinnostuksen jotenki ilmaista tai kertoa siitä. Joten sinnepä jäi ne mun teinisekoilut :D Koen olevani siis aika myöhäisherännyt tämän asian suhteen. Itsevarmuus ja rohkeus on noista ajoista kasvanut, mutta sitä mukaa tuntuu ettei normaalielämässä kohtaa enää sopivia miehiä. Sillon ku niitä on ollut siinä niin on itse suurinpiirtein juossut karkuun ja nyt ei näy ketään mailla halmeilla. Tai onhan niitä varmasti vapaanakin, mutta heitä ei kohtaa silleen luontevasti normaali elämässä.

"Miksi se ei siitä sitten etene - onko kyse ollut sinun vai niiden mieskandidaattien valinnasta?"

Hirveän tarkkaan en nyt viitsi tässä alkaa setvimään, mutta yhteisestä valinnasta yleensä. Ei noissa mitään suurta draamaa ole ollut mukana. Ei oo sitten välttämättä vaan löytynyt niin paljon yhteistä.. Yksi tapaus oli sellainen, että nähtiin useamman kerran kun en ollut aivan varma ja yritin ottaa siitä miehestä selvää. Se sitten ehti ihastuakin siinä aika voimakkaasti, mutta itse en kuitenkaan ollut ihastunut. Joten tämä tapaus ei minun valinnastani edennyt. Vähän inhottava tilanne, mutta selitin kyllä sille miksi tulin tuohon lopputulokseen.

"Jotenkin en vain osaa nyt hahmottaa että millainen persoona olet, tai mistä se kokemattomuus suhteissa johtuu kun vaikuttaa että pääset asiassa kuitenkin ajoittain alkuun." No varmaankin se näkyy niin, että jonkulainen kynnys on lähteä tutustumaan ja tapailemaan esim. miehiä, joista ei tiedä miten ne suhtautuu mun hitaahkoon meininkiin ja ovatko heti tenttaamassa ja taivastelemassa asioita tai tekemässä johtopäätöksiä, että onpas outo tyyppi..Ja se, että odottavatko jotkut miehet naisilta aktiivisempaa ja oma-aloitteisempaa otetta siinä tutustumisen aikana tai aloitteita fyysiseen kontaktiin tms. ja tuskastuvat mun kanssa. Aika korkea kynnys on myös tehdä itse aloitetta kiinnostaville miehille, vaikka nykyään uskallan paremmin olla saatavilla ja vinkata jotain siihen suuntaan, että voisin olla kiinnostunut, jolloin se suora aloite voi sitten tulla mieheltäkin.

• ht ...

"Yksi tapaus oli sellainen, että nähtiin useamman kerran kun en ollut aivan varma ja yritin ottaa siitä miehestä selvää."

Ihan hyvä varmaan tavatakin muutaman kerran jos ei ole varma. Pääsee hieman sen alun deitti-kankeuden yli ja näkee sen toisen todellista minää... Etenkin nettideittailussa useampikin alun tapaamiskerta voi varmasti olla melkoisen "epänormaaleissa" tunnelmissa.

Tietysti haittapuolena on että jos jompi kumpi on oikeasti kiinnostunut, niin kyllähän siinä ehtii varmasti ihastua jos enemmänkin tapailee ja pääsee sen alun yli ja tuntee olevansa oma itsensä ja tuntee että toinen on oma itsensä.
        Mutta se nyt vaan on osa deittailua ja siitä ei pääse mihinkään. Hallittuja riskejä on pakko ottaa jos haluaa joskus onnistuakin.

Noh. En kai voi kuin toivottaa onnea matkaan. :)
        Sen verran fiksulta vaikutat kirjoitustesi perusteella että kyllä se sopiva mies löytyy kunhan pidät silmät auki ja uskallat tarttua tilaisuuksiin tutustua uusiin tuttavuuksiin (ja muistat ettet haksahda niihin pelimiehiin tai mihinkään stalkkereihin kuitenkaan).

• neiti ruiskukka
        ht ... kirjoitti:

"Yksi tapaus oli sellainen, että nähtiin useamman kerran kun en ollut aivan varma ja yritin ottaa siitä miehestä selvää."

Ihan hyvä varmaan tavatakin muutaman kerran jos ei ole varma. Pääsee hieman sen alun deitti-kankeuden yli ja näkee sen toisen todellista minää... Etenkin nettideittailussa useampikin alun tapaamiskerta voi varmasti olla melkoisen "epänormaaleissa" tunnelmissa.

Tietysti haittapuolena on että jos jompi kumpi on oikeasti kiinnostunut, niin kyllähän siinä ehtii varmasti ihastua jos enemmänkin tapailee ja pääsee sen alun yli ja tuntee olevansa oma itsensä ja tuntee että toinen on oma itsensä.
        Mutta se nyt vaan on osa deittailua ja siitä ei pääse mihinkään. Hallittuja riskejä on pakko ottaa jos haluaa joskus onnistuakin.

Noh. En kai voi kuin toivottaa onnea matkaan. :)
        Sen verran fiksulta vaikutat kirjoitustesi perusteella että kyllä se sopiva mies löytyy kunhan pidät silmät auki ja uskallat tarttua tilaisuuksiin tutustua uusiin tuttavuuksiin (ja muistat ettet haksahda niihin pelimiehiin tai mihinkään stalkkereihin kuitenkaan).

Kiitos, ehkä tää jo vaikuttaa himpun verran toiveikkaammalta ku joku aika sitten :)

• jutta24.

"(ja muistat ettet haksahda niihin pelimiehiin tai mihinkään stalkkereihin kuitenkaan). "

näin tänään kirjastossa pelimies oppaan.
      voisinpa lainata kun ensikerralla käyn taas.....saisin iskettyä kirjastonhoitajan sitten ihan teoriapohjalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3099
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      74
      3004
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      67
      2859
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2554
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      39
      1997
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1637
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1619
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1585
    9. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1536
    10. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      20
      1510
    Aihe