Uusi ilmiö evokkikentässä?

mutun tutkia

Palstan evokkien joukossa on havaittavissa uusi ilmiö.
Näyttää että heidän rivinsä alkaa hajota.
Mistä se mielestänne kertoo?

27

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertoo siitä, että sinun on lähdettävä kaupunkiin hommaamaan uudet rillit. Mukavaa matkaa!

• mutun tutkia

• tieteenharrastaja
        mutun tutkia kirjoitti:

Korvat ainakin ovat kunnossa!
        Ja sillähän tämä asia selkiääkin.

http://www.youtube.com/watch?v=BxehPo44450

Vastoin tapaani katselin videosi ja hyvä olikin. Sinulla on ollut voimakas tunnekokemus, josta kerrot, mutta tervejärkisesti muistutat myös siitä, ettei se välttämättä ollut sitä, miltä tuntui ja ettet voi sitä autenttisena välittää toiselle "tai ehkä enää itsellenikään".

Jos muistat kirjoituksiani palstalla, tiedät minun yhtyvän kokemuksesi keskeisiin johtopäätöksiin. Jos Jumala on, minustakin Hän on Yksi, josta ihmisten erilaiset uskonnot ja uskomukset ovat enemmän tai vähemmän vääristyneitä heijastuksia. Siksi niiden yksityiskohtiin tarrautuminen ikäänkuin tarkkoina tietoina, joiden perusteella voi tuomita tai jopa tappaa toisia, on suuri harha. Ihmisillä ei ole erikseen oikeita ja vääriä uskoja tai aitoja ja epäjumalia; kaikki ovat periaatteessa jälkimmäisiä.

Silti Jumalaa voi mielestäni lähestyä jollakin noista heijastuksista, vaikka ne eivät olekaan laadullisesti tasaveroisia. Pitää vain varoa "ainoan oikean uskon" harhaa, joka tiukasti liittyy useimpiin ihmisten luomista uskomuksista. Tämän liberaalin asenteen olen havainnut varsin monessa suomenluterilaisessa kristityssä, vaikka se ei palstan kreationisteilla olekaan tavallinen.

M-h muuten on kertonut joskus palstalla samankaltaisesta kokemuksesta kuin sinä nyt. Itselläni sellaista ei ole, vaan olen tullut omiin tuloksiini vähitellen, toki myös erilaisten tuntemusten kautta. Osana uskoani on käsitys, että Jumala salaa objektiiviset todisteet itsestään ihmisellekin järjellisin perustein, mutta tuo juttu on aika mutkikas tässä kerrottavaksi.

• Nyt meni metsään ja pahasti. Olen edelleen ateisti... Et vaan ymmärrä mitä tuolla videolla sanon.

Ja melko ironisesti se on mitä videolla sanon.

• mutun tutkia

En ollenkaan epäile kokemustasi.
        Mutta kuten sen perusteella oletan, sait nyt itsellesi kokemuksen jota on liki mahdotonta välittää muille sanoin.
        Sinulla itselläsi on nyt hyvä mahdollisuus tutkia itseäsi, kommentointejasi muille joilta tuo kokemus puuttuu, ja ymmärtää että myös muilla voi olla vastaavia vaikeuksia ilmaista omaa kokemistaan.
        Ainakin ymmärrät nyt sen, ettei kaikkia voi järjellä perustellen kumota lopullisesti.
        Kun itsekin myönnät, ja sen voi videolta hyvin nähdä, se mitä sanoja valitset ovat joskus hakusessa ja kuulija joutuu, kuten sinunkin kuulijasi, ponnistelemaan jotta voi päästä ajattelusi jäljille välttäen ylimielisyyden .
        Kuulijan asennoituminen nimittäin antaa avaimet ymmärtää mahdollisimman liki sen mikä on mahdollisesti sinulla sanottavanasi.

Itse olen kokenut myös vastaavaa.
        Näinollen en ollut kokemuksestasi lainkaan yllättynyt.
        Kokemassasi tilanteessa oli mahdollista ikäänkuin "kysyä" asioita ja vastaus oli ikäänkuin jo sinussa viiveettä, eikö niin?
        Jälkeenpäin tulee hetkiä jolloin harmittelee ettei voinut "kysyä" kaikkia asioita.
        Tuosta kokemuksestasi sinun on mahdollista ulosmitata hyötyä hiljentymä'llä muistelemaan kokemusta hiljaisuudessa.
        Myös oman videosi katselu voi tuoda/palauttaa mieltäsi hyödyttäviä ajatuksia.
        Mutta mikäli kokemuksesi oli likikään verrattavissa omaani, siitä jää varsin heikot muistijäljet ja ne haihtuvat pois ajan kuluessa ja, jos ei ole varovainen, sen jälkeiset hyödyllisetkin vaikutukset voivat himmetä.
        Se on totta, että luotto siihen uskonnollisuuteen jota näemme karisee pois tuon kokemuksen kautta.
        Samoin kaikkiin niihin asioihin joita normaalisti liitetään uskonnollisuuteen kuuluvaksi.
        Vähintäänkin kaikki asiat joutuvat uudelleen punnittaviksi.
        Itse pidän kuitenkin sitä liian lyhytnäkösenä jos kuvittelee tuon kokemuksen olevan todiste uskoa vastaan.
        Pikemminkin voisimme olettaa että niillä jotka luetaan kirjan profeettoihin on voinut olla yhteys johonkin vastaavaan ja seuraajat ovat ne joilla ei ollut kokemusta tekivät väärintulkintojaan.
        Profeettojen tehtävä on muita varten ja minun tai sinun kokemus on henkilökohtainen.

Thanks for shareing.

• mutun tutkia kirjoitti:

En ollenkaan epäile kokemustasi.
        Mutta kuten sen perusteella oletan, sait nyt itsellesi kokemuksen jota on liki mahdotonta välittää muille sanoin.
        Sinulla itselläsi on nyt hyvä mahdollisuus tutkia itseäsi, kommentointejasi muille joilta tuo kokemus puuttuu, ja ymmärtää että myös muilla voi olla vastaavia vaikeuksia ilmaista omaa kokemistaan.
        Ainakin ymmärrät nyt sen, ettei kaikkia voi järjellä perustellen kumota lopullisesti.
        Kun itsekin myönnät, ja sen voi videolta hyvin nähdä, se mitä sanoja valitset ovat joskus hakusessa ja kuulija joutuu, kuten sinunkin kuulijasi, ponnistelemaan jotta voi päästä ajattelusi jäljille välttäen ylimielisyyden .
        Kuulijan asennoituminen nimittäin antaa avaimet ymmärtää mahdollisimman liki sen mikä on mahdollisesti sinulla sanottavanasi.

Itse olen kokenut myös vastaavaa.
        Näinollen en ollut kokemuksestasi lainkaan yllättynyt.
        Kokemassasi tilanteessa oli mahdollista ikäänkuin "kysyä" asioita ja vastaus oli ikäänkuin jo sinussa viiveettä, eikö niin?
        Jälkeenpäin tulee hetkiä jolloin harmittelee ettei voinut "kysyä" kaikkia asioita.
        Tuosta kokemuksestasi sinun on mahdollista ulosmitata hyötyä hiljentymä'llä muistelemaan kokemusta hiljaisuudessa.
        Myös oman videosi katselu voi tuoda/palauttaa mieltäsi hyödyttäviä ajatuksia.
        Mutta mikäli kokemuksesi oli likikään verrattavissa omaani, siitä jää varsin heikot muistijäljet ja ne haihtuvat pois ajan kuluessa ja, jos ei ole varovainen, sen jälkeiset hyödyllisetkin vaikutukset voivat himmetä.
        Se on totta, että luotto siihen uskonnollisuuteen jota näemme karisee pois tuon kokemuksen kautta.
        Samoin kaikkiin niihin asioihin joita normaalisti liitetään uskonnollisuuteen kuuluvaksi.
        Vähintäänkin kaikki asiat joutuvat uudelleen punnittaviksi.
        Itse pidän kuitenkin sitä liian lyhytnäkösenä jos kuvittelee tuon kokemuksen olevan todiste uskoa vastaan.
        Pikemminkin voisimme olettaa että niillä jotka luetaan kirjan profeettoihin on voinut olla yhteys johonkin vastaavaan ja seuraajat ovat ne joilla ei ollut kokemusta tekivät väärintulkintojaan.
        Profeettojen tehtävä on muita varten ja minun tai sinun kokemus on henkilökohtainen.

Thanks for shareing.

"Ainakin ymmärrät nyt sen, ettei kaikkia voi järjellä perustellen kumota lopullisesti."

Tämän olen tiennyt aina. Yliluonnolliset jutut on jotain joka ei kuulu tieteen piiriin. Ei kokemukseni vaikuttanut siihen millään lailla.

"Se on totta, että luotto siihen uskonnollisuuteen jota näemme karisee pois tuon kokemuksen kautta."

Noh, luottoa jota ei ollut alunperinkään on mahdotonta mennä karsimaan.

"Itse pidän kuitenkin sitä liian lyhytnäkösenä jos kuvittelee tuon kokemuksen olevan todiste uskoa vastaan."

Ei se ole todiste uskoa vastaan. Uskonhan itsekin. Se on vain muistutus siitä että kaikki nimetyt Jumalat ovat keksittyjä.

• opettajatar

Toivotonta sekadotkua sönkötit.

• mutun tutkia
        Sikamaster kirjoitti:

"Ainakin ymmärrät nyt sen, ettei kaikkia voi järjellä perustellen kumota lopullisesti."

Tämän olen tiennyt aina. Yliluonnolliset jutut on jotain joka ei kuulu tieteen piiriin. Ei kokemukseni vaikuttanut siihen millään lailla.

"Se on totta, että luotto siihen uskonnollisuuteen jota näemme karisee pois tuon kokemuksen kautta."

Noh, luottoa jota ei ollut alunperinkään on mahdotonta mennä karsimaan.

"Itse pidän kuitenkin sitä liian lyhytnäkösenä jos kuvittelee tuon kokemuksen olevan todiste uskoa vastaan."

Ei se ole todiste uskoa vastaan. Uskonhan itsekin. Se on vain muistutus siitä että kaikki nimetyt Jumalat ovat keksittyjä.

Yksi asia tuosta sinunkin olisi ainakin oppimisen arvoinen, nimittäin se, että vaikka me kaikki ihmiset saisimme vastaavan kokemuksen kerran eläessämme, se ei takaisi että olisimme siltikään yksimielisiä sen merkityksestä.
        Jokainen kuvittelee itseään ylivertaiseksi tulkitessaan omaa kokemustaan ja sokkona sille mitä muut ovat kokeneet.
        Kaskun jokainen sopertaa sen julki yhtä vajavaisesti kuin myönnät itsekin sen tehneesi.
        Sinun mieltäsi askarruttaneet mielenkiinnon kohteet olivat ensijaisesti ne joihin löysit vastauksen taisia.
        Kysymyksen asettelusi oli ehkä esteenä syvemmän informaation avautumattomuudelle.
        Olisit voinut saada ratkaisuja päätyä päinvastaisiin päätelmiin kuin se asennoituminen joka on jäänyt nyt päällimmäisenä pintaasi.
        Ja ,mikäli nostat oman kokemuksesi omine tulkintoineen korkeammalle jalustalle kuin se antaa aihetta, saata mitätöidä muiden kokemiset alempiarvoisiksi vaikka et voi niiden tasoa mitenkään verrata omaasi. Esimerkkinä minä oletan Raamatun profeettojen saaneen vastaavia välitettäväksi muita ihmisiä varten.
        Sisältö jonka kukin saa havaittavakseen on ylhäältä säädeltyä.
        Näin ainakin uskon itse.

Päästetään repe ja molokki nyt sitten löymään pilkkakirveellä oikein olan takaa sillä he varmasti odottavat tuolla jo malttamattomana.

• mutun tutkia kirjoitti:

Yksi asia tuosta sinunkin olisi ainakin oppimisen arvoinen, nimittäin se, että vaikka me kaikki ihmiset saisimme vastaavan kokemuksen kerran eläessämme, se ei takaisi että olisimme siltikään yksimielisiä sen merkityksestä.
        Jokainen kuvittelee itseään ylivertaiseksi tulkitessaan omaa kokemustaan ja sokkona sille mitä muut ovat kokeneet.
        Kaskun jokainen sopertaa sen julki yhtä vajavaisesti kuin myönnät itsekin sen tehneesi.
        Sinun mieltäsi askarruttaneet mielenkiinnon kohteet olivat ensijaisesti ne joihin löysit vastauksen taisia.
        Kysymyksen asettelusi oli ehkä esteenä syvemmän informaation avautumattomuudelle.
        Olisit voinut saada ratkaisuja päätyä päinvastaisiin päätelmiin kuin se asennoituminen joka on jäänyt nyt päällimmäisenä pintaasi.
        Ja ,mikäli nostat oman kokemuksesi omine tulkintoineen korkeammalle jalustalle kuin se antaa aihetta, saata mitätöidä muiden kokemiset alempiarvoisiksi vaikka et voi niiden tasoa mitenkään verrata omaasi. Esimerkkinä minä oletan Raamatun profeettojen saaneen vastaavia välitettäväksi muita ihmisiä varten.
        Sisältö jonka kukin saa havaittavakseen on ylhäältä säädeltyä.
        Näin ainakin uskon itse.

Päästetään repe ja molokki nyt sitten löymään pilkkakirveellä oikein olan takaa sillä he varmasti odottavat tuolla jo malttamattomana.

"kokemuksen kerran eläessämme, se ei takaisi että olisimme siltikään yksimielisiä sen merkityksestä."

Aivan, ja siksi onkin omituista että ihmiset yrittävät pakottaa omat kokemuksensa johonkin kiinteään muottiin.

"Sinun mieltäsi askarruttaneet mielenkiinnon kohteet olivat ensijaisesti ne joihin löysit vastauksen taisia. Kysymyksen asettelusi oli ehkä esteenä syvemmän informaation avautumattomuudelle."

En asettanut kysymyksiä tai saanut vastauksia. Olin vain yhtä kaiken kanssa.

"kokemuksesi omine tulkintoineen korkeammalle jalustalle kuin se antaa aihetta, saata mitätöidä muiden kokemiset alempiarvoisiksi vaikka et voi niiden tasoa mitenkään verrata omaasi."

Teen nimenomaan päinvastoin. Asetan muiden kokemukset samanarvoisiksi omani kanssa ja siksi toteaakin että ne eivät anna ihmisille oikeutta päättää sitä mikä niiden kokemusten lähde on. Itse sanon että uskon johonkin, en tiedä mihin, ja teen niin puhtaasti koska haluan tehdä niin.

"Esimerkkinä minä oletan Raamatun profeettojen saaneen vastaavia välitettäväksi muita ihmisiä varten. Sisältö jonka kukin saa havaittavakseen on ylhäältä säädeltyä. Näin ainakin uskon itse."

Tässä mennään jo melko vaarallisille vesille. Profetointiin kuuluu olennaisesti se että viesti välitetään jumalan sanana ja jätetään tuo, näin uskon, kohta pois. Se miten pitkälle ihmiset ovat valmiita menemään uskonnollisen prosessin ja jumalaisen viestin innoittamina onkin sitten yksilöstä kiinni. Välillä tulokset eivät ole mukavia...

• mutun tutkia
        opettajatar kirjoitti:

Toivotonta sekadotkua sönkötit.

TÄH?

• tieteenharrastaja
        Sikamaster kirjoitti:

"kokemuksen kerran eläessämme, se ei takaisi että olisimme siltikään yksimielisiä sen merkityksestä."

Aivan, ja siksi onkin omituista että ihmiset yrittävät pakottaa omat kokemuksensa johonkin kiinteään muottiin.

"Sinun mieltäsi askarruttaneet mielenkiinnon kohteet olivat ensijaisesti ne joihin löysit vastauksen taisia. Kysymyksen asettelusi oli ehkä esteenä syvemmän informaation avautumattomuudelle."

"kokemuksesi omine tulkintoineen korkeammalle jalustalle kuin se antaa aihetta, saata mitätöidä muiden kokemiset alempiarvoisiksi vaikka et voi niiden tasoa mitenkään verrata omaasi."

Teen nimenomaan päinvastoin. Asetan muiden kokemukset samanarvoisiksi omani kanssa ja siksi toteaakin että ne eivät anna ihmisille oikeutta päättää sitä mikä niiden kokemusten lähde on. Itse sanon että uskon johonkin, en tiedä mihin, ja teen niin puhtaasti koska haluan tehdä niin.

"Esimerkkinä minä oletan Raamatun profeettojen saaneen vastaavia välitettäväksi muita ihmisiä varten. Sisältö jonka kukin saa havaittavakseen on ylhäältä säädeltyä. Näin ainakin uskon itse."

Tässä mennään jo melko vaarallisille vesille. Profetointiin kuuluu olennaisesti se että viesti välitetään jumalan sanana ja jätetään tuo, näin uskon, kohta pois. Se miten pitkälle ihmiset ovat valmiita menemään uskonnollisen prosessin ja jumalaisen viestin innoittamina onkin sitten yksilöstä kiinni. Välillä tulokset eivät ole mukavia...

Koko Suomenlahtikin on kreikkalaisissa veneilykartoissa purjehduskelvoton;

"Tässä mennään jo melko vaarallisille vesille. Profetointiin kuuluu olennaisesti se että viesti välitetään jumalan sanana ja jätetään tuo, näin uskon, kohta pois."

Mielestäni Jumalan ilmoitus Raamatussa voi olla saatu kuvaamasi tapaisten tunnekokemusten kautta. Karille karahdetaan, jos sen ihmisjärjen ja -kielen kautta siivilöitynyttä versiota pidetään Hänen kirjaimellisen abosluuttisena sananaan.

• opettajatar
        mutun tutkia kirjoitti:

TÄH?

Siis tuo sikapossun video oli tuota sekavaa sönkötystä jonka sanomiseen olisi fiksulta mennyt vain minuutti.

• tieteenharrastaja
        opettajatar kirjoitti:

Siis tuo sikapossun video oli tuota sekavaa sönkötystä jonka sanomiseen olisi fiksulta mennyt vain minuutti.

Tuo "sekavaksi sönkötykseksi" mollaamasi asia välitti minusta hyvin vaikuttavan ja aidontuntuisen heijastuksen voimakkaasta tunnekokemuksesta.

• puheen parsia
        Sikamaster kirjoitti:

Kuka tarvitsee mitäkin.
        Vainko sinä olet rehellinen ja ymmärrät oikein?

http://www.youtube.com/watch?v=2-L1KIU7lao

• tieteenharrastaja kirjoitti:

Tuo "sekavaksi sönkötykseksi" mollaamasi asia välitti minusta hyvin vaikuttavan ja aidontuntuisen heijastuksen voimakkaasta tunnekokemuksesta.

Jyrbä tarkoitti, että voimakkaat tunnekokemukset tulisi saada Valtakunnansalilla.

• phyyyyyh
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Jyrbä tarkoitti, että voimakkaat tunnekokemukset tulisi saada Valtakunnansalilla.

Taidat tietää muut paremmin kuin itsesi.
        Tosi tehokas oppi tuo evoluutioteoria!

• Unelma Mäntynenä
        tieteenharrastaja kirjoitti:

Koko Suomenlahtikin on kreikkalaisissa veneilykartoissa purjehduskelvoton;

"Tässä mennään jo melko vaarallisille vesille. Profetointiin kuuluu olennaisesti se että viesti välitetään jumalan sanana ja jätetään tuo, näin uskon, kohta pois."

Mielestäni Jumalan ilmoitus Raamatussa voi olla saatu kuvaamasi tapaisten tunnekokemusten kautta. Karille karahdetaan, jos sen ihmisjärjen ja -kielen kautta siivilöitynyttä versiota pidetään Hänen kirjaimellisen abosluuttisena sananaan.

Miksi evokit ovat katkeria siitä etteivät kreationistit usko evoluutioon?
        Eihän evokitkaan usko!

MäNe

• tieteenharrastaja
        Unelma Mäntynenä kirjoitti:

Miksi evokit ovat katkeria siitä etteivät kreationistit usko evoluutioon?
        Eihän evokitkaan usko!

MäNe

Helpon pistit:

"Miksi evokit ovat katkeria siitä etteivät kreationistit usko evoluutioon?"

Vastaus on, että siksi kun sinä luulet noin, vaikkei niin ole.

• opettajatar kirjoitti:

Noh, anna mennä. Näyttämö on vapaa... Katsotaan pääsetkö lähellekkään maalia...

• Unelma Mäntynenä
        tieteenharrastaja kirjoitti:

Helpon pistit:

"Miksi evokit ovat katkeria siitä etteivät kreationistit usko evoluutioon?"

Vastaus on, että siksi kun sinä luulet noin, vaikkei niin ole.

Miksi he sitten sanovat että me ei uskota evoluutioon?
        Siksikö että myöntäessään he tekisivät uskontonsa
        tunnustuksen pilkkaajiensa läsnäollessa?

UnMäNe

• tieteenharrastaja
        Unelma Mäntynenä kirjoitti:

Miksi he sitten sanovat että me ei uskota evoluutioon?
        Siksikö että myöntäessään he tekisivät uskontonsa
        tunnustuksen pilkkaajiensa läsnäollessa?

UnMäNe

Sanovathan kreationistit toki noin.

"Evokit" eivät kuitenkaan ole tästä vähääkään katkeria. Kun heitä kenkuttaa, syynä on silmitön ja röyhkeä valehtelu tieteen asioista.

• mutun tutkia
    • mutun tutkia

Minä lopetan tähän ketjuun kirjoittamisen koska täällä kirjoittaa myös nikkini varastanut sairas henkilö.

Aloitusviestin

mutun tutkia 16.9 2014 klo 22.00

• mutun tutkia

Siis tuo 22:00 - tasatunti-trolli puhuu ihan sekavia. Plussaa ja lukuja, ei mitään tajua.

• kiillötä mäsyäs

kiillota sinä vaan masuas.

• mutun tutkia
        kiillötä mäsyäs kirjoitti:

kiillota sinä vaan masuas.

Kyllä, sen teen.

Joskus muidenkin Kristinuskovaisten -rasvana Jeesuksen ihra- koska tätä ei kielletä Raamatussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1559
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1212
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1202
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe