Muutto PK- Seudulle nelikymppisenä?

Old Man!

Olen nelkyt ja plus ikäinen mies noin 20000 asukkaan paikkakunnalta ja haluaisin asua pääkaupunkiseudulla. Olen nyt työtön ja näyttää että täällä ei ole eikä tule olemaankaan töitä.
En omista mitään, kavereita ei ole, kuten ei myöskään lapsia - olen siis vapaa kuin taivaan lintu , Vai olenko sittenkään?

PK- Seudulle muutossa on se ongelma että asunto pitäisi saada ja sen saaminen työttömälle on vaikeaa. Toiseksi olen jo nelikymppinen ja tällä iällä alkaa olla jo niin vanhoihin kaavoihin kangistunut että ei oikein ole valmiuksia lähteä täältä ...

Tais juna mennä jo?

8

335

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parhaan ikäineN

Kai niitä junia sieltä tulee ja kaavoja voi rikkoa? Mutta se asunnon saanti työttömänä on tietty haasteellista, ja ehkä myös työpaikan saaminen nelikymppisenä.

Mä taas olisin muuttamassa pois täältä näin nelikymppisenä kun tää on jo nähty..jos vaan saisin työtä sinne minne olisin muuttamassa. Asunnon suhteen löytyisi kyllä ns. väliaikainen hätäratkaisu.

• Koskaan ei ole liian myöhäistä muuttaa elämänsä suuntaa. Tiedän kokemuksesta sen.
      Toki pk-seudulla on varmaankin enemmän töitä tarjolla ja sen vuoksi kannattaa kyllä vakavasti harkita muuttamista. Asuntoasiat varmasti järjestyy. Jos jäät sitten pikkukaupunkiin odottamaan asoiden muuttumista, saat todennäköisesti odottaa koko loppuelämäsi.
      Elämä on tässä ja tänään, ei huomenna tai joskus sitten...

• Tämä on kyllä aivan totta. Kannattaa ilman muuta muuttaa, jos itsestä tuntuu siltä ja varsinkin, jos sulla voisi olla jotain töitä sieltä suunnalta tiedossa.

Ei ole todellakaan mitään syytä tai järkeä jäädä asumaan sulla sinne pikkupaikkakunnalle, jos sulla kerran ei ole siellä tälläkään hetkellä töitä ja jos tiedät niiden työmahdollisuuksien olevan siellä huonot jatkossakin.

Suosittelen kyllä ilman muuta lähtemään, sillä ei todellakaan ole mitenkään sulla liian myöhäistä muuttaa neljäkymppisenä uudelle paikkakunnalle.

• fearlight
        DarkFear kirjoitti:

Tämä on kyllä aivan totta. Kannattaa ilman muuta muuttaa, jos itsestä tuntuu siltä ja varsinkin, jos sulla voisi olla jotain töitä sieltä suunnalta tiedossa.

Ei ole todellakaan mitään syytä tai järkeä jäädä asumaan sulla sinne pikkupaikkakunnalle, jos sulla kerran ei ole siellä tälläkään hetkellä töitä ja jos tiedät niiden työmahdollisuuksien olevan siellä huonot jatkossakin.

Suosittelen kyllä ilman muuta lähtemään, sillä ei todellakaan ole mitenkään sulla liian myöhäistä muuttaa neljäkymppisenä uudelle paikkakunnalle.

nelikymppisellä on vielä parhaat nuoruusvuodet edessä.. Vai mitä darkkis

• DarkFear
        fearlight kirjoitti:

nelikymppisellä on vielä parhaat nuoruusvuodet edessä.. Vai mitä darkkis

No voihan sen asian näinkin sanoa.

• yytgyukkjhthjkkjhhyj

Voihan nelikymppisenäkin yrittää vaikka opiskelemaan, mutta itsekin nyt 38 vuotiaana tiedän ettei välttämättä kiinnosta lähteä istumaan pentujen joukkoon vuosiksi.
      Jos Helsinkiin lähtee ilman rahaa hyvään asuntoon niin lopputulos on sama, pienessä kerrostalokämpässä asuu ja lähipubissa istuu.

• Ei kannata ehkä muuttaa kalliille Pk-seudulle (jos edes onnistuu), vaan juuri Helsingin työssäkäyntialueen ulkopuolelle (noin 50km tai enemmän Hgistä). Tällöin saa

1. TE-toimiston kustantamaan työhaastattelumatkat. Tämä on hyvä keino tehdä ilmaisia Helsingin reissuja. ;) sekä
      2. Jos jou... pääseekin johonkin työpaikkaan, saa pitää kolme kuukautta peruspäivärahan/tm-tuen palkan rinnalla vähentämättömänä. Tämä alkaa olla jo kannattavaa, vaikka osa tietysti palaa työmatkoihin.

• 921 e/kk

Kaupungin tai esimerkiksi VVO:n asuntoja ei saa ellei ole jo työ paikkaa tiedossa mutta esimerkiksi Satolta saa yksiön Kalliosta noin 900 e/kk jos vaan pystyy maksaan vakuusmaksun.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      474
      1685
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      371
      1464
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1318
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1279
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      100
      875
    6. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      836
    7. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      65
      716
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      7
      712
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      681
    10. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      38
      656
    Aihe