ONKOHAN LOTTO HYVÄKSI YHTEISKUNNALLE?

Tuli mieleen nämä

Ajattelen että onkohan tuo lotto sittenkään hyväksi yhteiskunnalle koska siinähän jytkätään iso summa kenelle tahansa ponnistelematta ja täysin sattumanvaraisesti!
Se opettaa ihmisille eri arvoisuutta joka riippuu sattumasta. siihen on jo sisäänrakennettuna ajatus : iso rahamäärä -iso onni - kaava jolla ei ole mitään tekemistä varsinaisen onnen kanssa vaan kulutuskyvyn!
Se opettaa että voit jäädä kokeilemaan onneasikin ja olla ponnistelematta yhtään itse.
Ja sen että eriarvoisuutta on siedettävä koska kaikki on onnestasi kiinni !

2

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä taas olen ostanut arpoja pareille joka joulu.
      n.250 euron edestä vaikka köyhä olenkin ja parien lapsia muistanut hyvällä lahjalla vahvaa muovia("ei rihkamaa") mutta uskon että ne muistaa minua ja lapsiani.


      Onko se sitten tyhmyyttä tuskin, onko anteliaista on ja teen niin muistaen kaikkia lahjoilla jotka ovat muistanut minua.
      jos ei anna, ei voi koskaan saada.


      Lotto/Eurojackpot/voitto rahat ovat hyvä asia verojen suhteen suomeen vaikka ei sitten ole jokaisen käytössä, verona ne tukee yhteiskuntaa.

    • hmh.

      Kulutuskyky kuitenkin välillisesti vaikuttaa onneen, siten että se luo valinnan vapautta. Ei olei pakko tyytyä vaikkapa surkeaan työhön tai asuinpaikkaan, missä ei viihdy.

      Siitä tietysti voi väitellä maailman tappiin asti, mitä onni kenellekkin on.

      Mielestäni lotto on yhteiskunnan kannalta sinäänsä hyvä asia, että se luo toivoa paremmasta, etenkin niille joilla on haastavaa taloudellisista syistä ja onhan se huvi, siinä missä moni muukin huvitus, eli kenties edistää henkistä hyvinvointia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3119
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2781
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2568
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2436
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2285
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1713
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1667
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1525
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe