Lexus GS 450h talviajossa?

GS450h

Ehtoota!

Onko arvon raadilla jakaa kokemuksia Lexus GS 450h -automallista talviautona? Miten lämpenee, miten tehokas takaveto pärjää lumella ja jäällä?

Kesällä tuli tuommoinen laitettua alle, on ollut toistaiseksi yhtä juhlaa ja kohta lienee tulossa omiakin talvikokemuksia. Lämmin on toistaiseksi kabiinissa riittänyt, mutta ainakin Kanadan pojat olivat testeissään havainneet kopin viilenemistä kaupunkisähköajossa:

http://driving.ca/lexus/gs-450h/reviews/road-test/road-test-2008-lexus-gs-450h-4

Ajonvakautusjärjestelmän pitäisi olla tässä yksi parhaista mitä löytyy, mutta 345hp takaveto, pieni maavara ja pari tonnia omamassa ei kyllä kuulosta herkulliselta yhdistelmältä. Ja kitkarenkaat on vielä alla.

80

10876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ratkaisin asian

      niin että ajan pahimmat talvikuukaudet täällä Euroopassa vanhalla Skandinaavisella talviautolla josta ei lämpö lopu kesken. Noita kuukausia on yleensä pari jolloin voi jopa lunta tulla vähän. Kitkarenkaat on mutten aio edes laittaa niitä alle. Kesäajo on yhtä juhlaa, niinkuin itsekin kerroit ja kelejä täällä riittänee jouluun saakka mikäli vanhat merkit pitävät paikkaansa. Luulen että lämpö riittää talvellakin koska joka kerran kylmänä moottori käynnistyy ja lämpiää nopeasti käyntilämpöön. On ajossakin aina mukana kun sitä tarvitaan vaikkei koneen käymistä edes huomaa muusta kuin näytöltä. Hyvä valinta, onneksi olkoon. Toivon oikeastaan etteivät ihmiset ymmärrä eivätkä opi niin voidaan pitää tämäkin "salaisuus" pienissä piireissä. Ei olisi mukavaa jos samanlaisia autoja tulisi koko ajan vastaan. Nyt niitä ei tule kovin montaa vastaan edes täällä.

    • 2.4 STW

      Jos ajonvakautus on ohjelmoitu kuten Tojoissa niin aika ankeaa on odotettavissa.
      Ohjelmoinnin idea on pysäyttää auto jos renkaat vähänkin sutaisee. Todella vaikea päästä kadun kulmasta liikennevirran sekaan.

      Ainoa vielä herkempi on BMWssä. Siinä cruise tippuu pois päältä kuivalla asfaltilla talvirenkailla kun renkaat "luistaa".

    • laittaa=ostaa?

      Laitoit siis sikaa säkissä vai miten teilläpäin on tapana sanoa tutkimatonta ostosta?
      Kyllä Lexus on silti paras Toyota jota on tehty.

      • Parhaasta päästä,

        verrattiin sitä mihin autoihin tahansa. Paljon on kuitenkin sellaisia varusteita ja ominaisuuksia joita ei koskaan tarvitse.


      • GS450h

        No eipä sitä pysty paljoa kesällä talviajo-ominaisuuksia testailemaan. Aikaisempaa kokemusta on kolmen vuoden ajalta talviajoa LS 430 Lexuksesta, ja se kyllä sillä toimeen tuli, mutta talviajo oli kaukana nautinnosta. Tuossa vanhemmassa LS:ssä ajonvakautus otti pitkällä viiveellä ja pysäytti menon tyystin. GS 450h:n VDIM pitäisi olla ihan eri luokkaa, mutta saas nähdä. Ihmeisiin ei elektroniikka pysty.

        Kiitoksia tähän mennessä kommenteista. Mistään päin nettiä en ole onnistunut suomalaisten GS 450h kuskien talviajokokemuksia löytämään vielä. Hämmentävää, sillä noita autoja kuitenkin näkee tien päällä melkein päivittäin.

        No kohta pääsee itse koittelemaan miten tietokoneistettu möykky kulkee kylkimyyryä vanhoilla kitkoilla :)


      • 2.4 STW
        GS450h kirjoitti:

        No eipä sitä pysty paljoa kesällä talviajo-ominaisuuksia testailemaan. Aikaisempaa kokemusta on kolmen vuoden ajalta talviajoa LS 430 Lexuksesta, ja se kyllä sillä toimeen tuli, mutta talviajo oli kaukana nautinnosta. Tuossa vanhemmassa LS:ssä ajonvakautus otti pitkällä viiveellä ja pysäytti menon tyystin. GS 450h:n VDIM pitäisi olla ihan eri luokkaa, mutta saas nähdä. Ihmeisiin ei elektroniikka pysty.

        Kiitoksia tähän mennessä kommenteista. Mistään päin nettiä en ole onnistunut suomalaisten GS 450h kuskien talviajokokemuksia löytämään vielä. Hämmentävää, sillä noita autoja kuitenkin näkee tien päällä melkein päivittäin.

        No kohta pääsee itse koittelemaan miten tietokoneistettu möykky kulkee kylkimyyryä vanhoilla kitkoilla :)

        Miltäs se Gessu on lumella tuntunut?


      • GS450h
        2.4 STW kirjoitti:

        Miltäs se Gessu on lumella tuntunut?

        Täällä Keski-Uudellamaalla on ehtinyt olla vasta yksi hieman sohjoinen päivä, joten vielä ei ole ajo-ominaisuuksista ehtinyt kertyä sanottavaa. Lämmön puolesta sentään jotakin. Pikkupakkasilla lämpöä tuntuu autossa riittävän; ihan Priuksen vauhtia ei tämä vanhempi GS-hybridi lämpene mutta tulikuumaa ilmaa puskee kunhan moottoriin saa käyttölämmöt. On muuten hieno juttu että tässä on vielä perinteinen lämpömittari - en ymmärrä miksi trendinä on piilottaa näin olennainen tieto, Toyotan hybrideissä ja uudemmissa Lexuksissakin jäähdytysnesteen lämpötieto on vain moottorin ohjausyksikön tiedossa.


      • 2.4 STW
        GS450h kirjoitti:

        Täällä Keski-Uudellamaalla on ehtinyt olla vasta yksi hieman sohjoinen päivä, joten vielä ei ole ajo-ominaisuuksista ehtinyt kertyä sanottavaa. Lämmön puolesta sentään jotakin. Pikkupakkasilla lämpöä tuntuu autossa riittävän; ihan Priuksen vauhtia ei tämä vanhempi GS-hybridi lämpene mutta tulikuumaa ilmaa puskee kunhan moottoriin saa käyttölämmöt. On muuten hieno juttu että tässä on vielä perinteinen lämpömittari - en ymmärrä miksi trendinä on piilottaa näin olennainen tieto, Toyotan hybrideissä ja uudemmissa Lexuksissakin jäähdytysnesteen lämpötieto on vain moottorin ohjausyksikön tiedossa.

        Moottoriveden lämpömittaria itsekin kaipailen. Sellaista kun ei 3-bemarissa enää ole.

        Mitenkä muuten kulutus on muuttunut kelien viiletessä?


      • GS450h
        2.4 STW kirjoitti:

        Moottoriveden lämpömittaria itsekin kaipailen. Sellaista kun ei 3-bemarissa enää ole.

        Mitenkä muuten kulutus on muuttunut kelien viiletessä?

        Kulutukseen on ollut jonkinlainen vaikutus kylmillä keleillä, mutta eroja pienentää ahkera lohkolämmittimen ja webaston käyttö. Keskikulutukset päivittäisessä työmatka-ajossa oli kesällä 8,0-8,5L/100km ja nyt mennään 8,5-9L/100km tasossa. Nämä ovat toki ajotietokoneen lukemia, en ole vaivautunut mittailemaan oikeita toteumia.

        Lumisella tiellä pääsin nyt viikonvaihteessa ensimmäistä kertaa kokeilemaan ajonvakautuksen toimintaa, ja ainakin pikaisella tahallisella testillä vaikuttaa oikein pätevältä. Ei samalla tavalla täysin hyydytä autoa kuin LS 430:n vanhempi järjestelmä, ja ajonvakautuksen aikaansaamat suunnan vaihdot ovat pehmeitä eikä töksähteleviä.

        Tämän sukupolven GS:ssä on näköjään myös perän kitkalukko, kuuluu vakiona ainakin V8- ja hybridimalleihin. Tämä oli iloinen yllätys, oikea lukkoperä voittaa pelkällä elektroniikalla tehdyn ratkaisun mennen tullen! :)


      • 2.4 STW
        GS450h kirjoitti:

        Kulutukseen on ollut jonkinlainen vaikutus kylmillä keleillä, mutta eroja pienentää ahkera lohkolämmittimen ja webaston käyttö. Keskikulutukset päivittäisessä työmatka-ajossa oli kesällä 8,0-8,5L/100km ja nyt mennään 8,5-9L/100km tasossa. Nämä ovat toki ajotietokoneen lukemia, en ole vaivautunut mittailemaan oikeita toteumia.

        Lumisella tiellä pääsin nyt viikonvaihteessa ensimmäistä kertaa kokeilemaan ajonvakautuksen toimintaa, ja ainakin pikaisella tahallisella testillä vaikuttaa oikein pätevältä. Ei samalla tavalla täysin hyydytä autoa kuin LS 430:n vanhempi järjestelmä, ja ajonvakautuksen aikaansaamat suunnan vaihdot ovat pehmeitä eikä töksähteleviä.

        Tämän sukupolven GS:ssä on näköjään myös perän kitkalukko, kuuluu vakiona ainakin V8- ja hybridimalleihin. Tämä oli iloinen yllätys, oikea lukkoperä voittaa pelkällä elektroniikalla tehdyn ratkaisun mennen tullen! :)

        Mikä vuosimalli tuo sinun Gessu on?

        Bensa tuntuu maittavan aika reilusti. Ajotapa taitaa hybridissä vaikuttaa dieseliä enemmän kulutukseen.
        GS ei kuitenkaan ole mikään julmetun iso auto, eli 5-sarjan kokoinen mikä on saman kokoinen kuin Superb ja aikalailla uuden passatin kokoinen.

        Lukkoperää parempi kyllä olisi jos Leksus olisi pistänyt RXn voimansiirtoratkaisun GSään. Ainakin itselle alkaa taas pikkuhiljaa takavetoinen riittää. Pari takavetoista oli joskus muinoin yli 25v sitten ja nyt piti kokeilla uutta 3-sarjaa. Seuraava on taas etuveto tai sitten neliveto. Auton pitää kulkea suoraan kaikissa olosuhteissa ja takavetoinen ei tunnu oikein siihen kykenevän.


      • GS450h
        2.4 STW kirjoitti:

        Mikä vuosimalli tuo sinun Gessu on?

        Bensa tuntuu maittavan aika reilusti. Ajotapa taitaa hybridissä vaikuttaa dieseliä enemmän kulutukseen.
        GS ei kuitenkaan ole mikään julmetun iso auto, eli 5-sarjan kokoinen mikä on saman kokoinen kuin Superb ja aikalailla uuden passatin kokoinen.

        Lukkoperää parempi kyllä olisi jos Leksus olisi pistänyt RXn voimansiirtoratkaisun GSään. Ainakin itselle alkaa taas pikkuhiljaa takavetoinen riittää. Pari takavetoista oli joskus muinoin yli 25v sitten ja nyt piti kokeilla uutta 3-sarjaa. Seuraava on taas etuveto tai sitten neliveto. Auton pitää kulkea suoraan kaikissa olosuhteissa ja takavetoinen ei tunnu oikein siihen kykenevän.

        Ei tämä vanhempi GS tosiaan mikään talousihme ole. Meikäläisen yksilö on vuodelta 2009. Omamassaa on yli 1900 kg ja sisätilat jäävät tosiaan selvästi esim. E-mersusta ja 5-bemarista. Tehtaan lupaus yhdistetystä tälle taisi olla 7,6L/100km mutta en usko että tuohon pääsee kuin optimiolosuhteissa.

        Ajotapa vaikuttaa, mutta matka-ajon ja kaupunkiajon välillä ei ole, kiitos hybriditekniikan, kovin suurta eroa. Kulutus tuntuu silti pieneltä kun sitä vertaa edelliseen LS 430:een, joka oli selvästi laiskempi mutta jolla liikuttiin käytännössä aina yli kympin lukemissa. Kaikki on suhteellista :)

        Uusi GS-hybridi (2013 ) menee jopa pari litraa pienemmillä keskikulutuksilla, mutta on vastaavasti hieman hitaampi, kiitos Atkinson-työtahtisen koneen pienentyneen väännön.

        Lexuksella olisi ollut GS-pohjalevyyn sopiva ja mainio Torsen-pohjainen nelivetoratkaisu valmiina - sellaisen saa GS 350 -malliin jenkeissä, ja hybridipuolelta LS 600h:sta sellainen löytyykin. Mutta jostain syystä eivät nähneet sen asentamista tarpeelliseksi GS-hybridiin, ei edes mallipäivityksen yhteydessä. Lienekkö pohjoisen markkinat liian pienet. Neliveto on toki talvella kiva, ja muutamina päivinä suorastaan korvaamaton. Mutta kesällä se on taas omasta mielestäni turha, lisäten painoa ja kulutusta entisestään.


      • Miestengloria
        GS450h kirjoitti:

        Ei tämä vanhempi GS tosiaan mikään talousihme ole. Meikäläisen yksilö on vuodelta 2009. Omamassaa on yli 1900 kg ja sisätilat jäävät tosiaan selvästi esim. E-mersusta ja 5-bemarista. Tehtaan lupaus yhdistetystä tälle taisi olla 7,6L/100km mutta en usko että tuohon pääsee kuin optimiolosuhteissa.

        Ajotapa vaikuttaa, mutta matka-ajon ja kaupunkiajon välillä ei ole, kiitos hybriditekniikan, kovin suurta eroa. Kulutus tuntuu silti pieneltä kun sitä vertaa edelliseen LS 430:een, joka oli selvästi laiskempi mutta jolla liikuttiin käytännössä aina yli kympin lukemissa. Kaikki on suhteellista :)

        Uusi GS-hybridi (2013 ) menee jopa pari litraa pienemmillä keskikulutuksilla, mutta on vastaavasti hieman hitaampi, kiitos Atkinson-työtahtisen koneen pienentyneen väännön.

        Lexuksella olisi ollut GS-pohjalevyyn sopiva ja mainio Torsen-pohjainen nelivetoratkaisu valmiina - sellaisen saa GS 350 -malliin jenkeissä, ja hybridipuolelta LS 600h:sta sellainen löytyykin. Mutta jostain syystä eivät nähneet sen asentamista tarpeelliseksi GS-hybridiin, ei edes mallipäivityksen yhteydessä. Lienekkö pohjoisen markkinat liian pienet. Neliveto on toki talvella kiva, ja muutamina päivinä suorastaan korvaamaton. Mutta kesällä se on taas omasta mielestäni turha, lisäten painoa ja kulutusta entisestään.

        Heips

        Mitä tarkoitat että uusi Gs-hybridi on vanhempaa koppaa hitaampi?
        Siis huippunopeudessa? Eli vanhempi ottaa esim 250 ja uudempi vain 240? :)
        Kiihtyvyys lienee kuitenkin sama 5.9


      • GS450h
        Miestengloria kirjoitti:

        Heips

        Mitä tarkoitat että uusi Gs-hybridi on vanhempaa koppaa hitaampi?
        Siis huippunopeudessa? Eli vanhempi ottaa esim 250 ja uudempi vain 240? :)
        Kiihtyvyys lienee kuitenkin sama 5.9

        Kiihtyvyys on juuri se missä ero on, eli esim. jenkeissä on viralliset lukemat 0-60 mph uudelle mallille 5,6 sek ja vanhalle 5,2 sek. Ero selittyy polttomoottorin väännöllä jota on vanhassa "normaalissa" koneessa 361 Nm ja uudessa Atkinson-tahtisessa 344 Nm. Molemmissa on huiput rajoitettu toki saksatyylisesti 250 km/h.

        Molemmilla kerkeää ja takarenkaista loppuu kyllä käytännössä aina pito ennenkuin tuo ero tuntuu missään. Mutta köyhän mieltä lämmittää kun on tämä vanha edes jossain uutta parempi! :)


      • Mrlexi
        GS450h kirjoitti:

        Kiihtyvyys on juuri se missä ero on, eli esim. jenkeissä on viralliset lukemat 0-60 mph uudelle mallille 5,6 sek ja vanhalle 5,2 sek. Ero selittyy polttomoottorin väännöllä jota on vanhassa "normaalissa" koneessa 361 Nm ja uudessa Atkinson-tahtisessa 344 Nm. Molemmissa on huiput rajoitettu toki saksatyylisesti 250 km/h.

        Molemmilla kerkeää ja takarenkaista loppuu kyllä käytännössä aina pito ennenkuin tuo ero tuntuu missään. Mutta köyhän mieltä lämmittää kun on tämä vanha edes jossain uutta parempi! :)

        Morjens...
        Vanha koppaisen GS:n myin pois.. tilalle ajattelin uudempaa.
        Mutta en nyt viitsisi hitaampaan vaihtaa. Voi kökkö.
        Hienoa "kehitystä".


      • Anonyymi
        GS450h kirjoitti:

        Kiihtyvyys on juuri se missä ero on, eli esim. jenkeissä on viralliset lukemat 0-60 mph uudelle mallille 5,6 sek ja vanhalle 5,2 sek. Ero selittyy polttomoottorin väännöllä jota on vanhassa "normaalissa" koneessa 361 Nm ja uudessa Atkinson-tahtisessa 344 Nm. Molemmissa on huiput rajoitettu toki saksatyylisesti 250 km/h.

        Molemmilla kerkeää ja takarenkaista loppuu kyllä käytännössä aina pito ennenkuin tuo ero tuntuu missään. Mutta köyhän mieltä lämmittää kun on tämä vanha edes jossain uutta parempi! :)

        euroopan mallissa uuden ja vanhan lukema on 5.9. auto katalog. jenkissä eri auto kulkeekin vain 211 mutta kulutus muutaman desin pienempi.


      • Anonyymi

        Eiköhän Century o paras mitä Toyota/Lexus on tehnyt


      • Anonyymi
        GS450h kirjoitti:

        Kiihtyvyys on juuri se missä ero on, eli esim. jenkeissä on viralliset lukemat 0-60 mph uudelle mallille 5,6 sek ja vanhalle 5,2 sek. Ero selittyy polttomoottorin väännöllä jota on vanhassa "normaalissa" koneessa 361 Nm ja uudessa Atkinson-tahtisessa 344 Nm. Molemmissa on huiput rajoitettu toki saksatyylisesti 250 km/h.

        Molemmilla kerkeää ja takarenkaista loppuu kyllä käytännössä aina pito ennenkuin tuo ero tuntuu missään. Mutta köyhän mieltä lämmittää kun on tämä vanha edes jossain uutta parempi! :)

        jenkkiversio menee sataseen 5.2 ja eu versio 5,9...mistä johtuu? heppoistako


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jenkkiversio menee sataseen 5.2 ja eu versio 5,9...mistä johtuu? heppoistako

        60mph ei ole 100km/h. Suurinpiirtein 62,2mph kiihtyvyysnumeroa voi verrata sataseen, tahi 60mph ja n. 96,5km/h.


      • Anonyymi
        GS450h kirjoitti:

        Kulutukseen on ollut jonkinlainen vaikutus kylmillä keleillä, mutta eroja pienentää ahkera lohkolämmittimen ja webaston käyttö. Keskikulutukset päivittäisessä työmatka-ajossa oli kesällä 8,0-8,5L/100km ja nyt mennään 8,5-9L/100km tasossa. Nämä ovat toki ajotietokoneen lukemia, en ole vaivautunut mittailemaan oikeita toteumia.

        Lumisella tiellä pääsin nyt viikonvaihteessa ensimmäistä kertaa kokeilemaan ajonvakautuksen toimintaa, ja ainakin pikaisella tahallisella testillä vaikuttaa oikein pätevältä. Ei samalla tavalla täysin hyydytä autoa kuin LS 430:n vanhempi järjestelmä, ja ajonvakautuksen aikaansaamat suunnan vaihdot ovat pehmeitä eikä töksähteleviä.

        Tämän sukupolven GS:ssä on näköjään myös perän kitkalukko, kuuluu vakiona ainakin V8- ja hybridimalleihin. Tämä oli iloinen yllätys, oikea lukkoperä voittaa pelkällä elektroniikalla tehdyn ratkaisun mennen tullen! :)

        onko kitkalukko gs450h vm 2012 autossa?


      • Anonyymi
        GS450h kirjoitti:

        Ei tämä vanhempi GS tosiaan mikään talousihme ole. Meikäläisen yksilö on vuodelta 2009. Omamassaa on yli 1900 kg ja sisätilat jäävät tosiaan selvästi esim. E-mersusta ja 5-bemarista. Tehtaan lupaus yhdistetystä tälle taisi olla 7,6L/100km mutta en usko että tuohon pääsee kuin optimiolosuhteissa.

        Ajotapa vaikuttaa, mutta matka-ajon ja kaupunkiajon välillä ei ole, kiitos hybriditekniikan, kovin suurta eroa. Kulutus tuntuu silti pieneltä kun sitä vertaa edelliseen LS 430:een, joka oli selvästi laiskempi mutta jolla liikuttiin käytännössä aina yli kympin lukemissa. Kaikki on suhteellista :)

        Uusi GS-hybridi (2013 ) menee jopa pari litraa pienemmillä keskikulutuksilla, mutta on vastaavasti hieman hitaampi, kiitos Atkinson-työtahtisen koneen pienentyneen väännön.

        Lexuksella olisi ollut GS-pohjalevyyn sopiva ja mainio Torsen-pohjainen nelivetoratkaisu valmiina - sellaisen saa GS 350 -malliin jenkeissä, ja hybridipuolelta LS 600h:sta sellainen löytyykin. Mutta jostain syystä eivät nähneet sen asentamista tarpeelliseksi GS-hybridiin, ei edes mallipäivityksen yhteydessä. Lienekkö pohjoisen markkinat liian pienet. Neliveto on toki talvella kiva, ja muutamina päivinä suorastaan korvaamaton. Mutta kesällä se on taas omasta mielestäni turha, lisäten painoa ja kulutusta entisestään.

        en ymmärrä miten jää 5 bemarista onko heittää mittoja jostai autokatalogista?
        "
        Uusi GS-hybridi (2013 ) menee jopa pari litraa pienemmillä keskikulutuksilla, mutta on vastaavasti hieman hitaampi, kiitos Atkinson-työtahtisen koneen pienentyneen väännön."

        ei mene...nuo on ohjearvoja
        käytönnössä litra puoli on eroa...


      • Anonyymi
        GS450h kirjoitti:

        No eipä sitä pysty paljoa kesällä talviajo-ominaisuuksia testailemaan. Aikaisempaa kokemusta on kolmen vuoden ajalta talviajoa LS 430 Lexuksesta, ja se kyllä sillä toimeen tuli, mutta talviajo oli kaukana nautinnosta. Tuossa vanhemmassa LS:ssä ajonvakautus otti pitkällä viiveellä ja pysäytti menon tyystin. GS 450h:n VDIM pitäisi olla ihan eri luokkaa, mutta saas nähdä. Ihmeisiin ei elektroniikka pysty.

        Kiitoksia tähän mennessä kommenteista. Mistään päin nettiä en ole onnistunut suomalaisten GS 450h kuskien talviajokokemuksia löytämään vielä. Hämmentävää, sillä noita autoja kuitenkin näkee tien päällä melkein päivittäin.

        No kohta pääsee itse koittelemaan miten tietokoneistettu möykky kulkee kylkimyyryä vanhoilla kitkoilla :)

        eiös akun paino tule takarenkaille mikä siinä on ongelma, saako tuohon gessuun koukkua eli saako vetää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        60mph ei ole 100km/h. Suurinpiirtein 62,2mph kiihtyvyysnumeroa voi verrata sataseen, tahi 60mph ja n. 96,5km/h.

        `silti siinä on ero, tehot isommat kulutus pieenempi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en ymmärrä miten jää 5 bemarista onko heittää mittoja jostai autokatalogista?
        "
        Uusi GS-hybridi (2013 ) menee jopa pari litraa pienemmillä keskikulutuksilla, mutta on vastaavasti hieman hitaampi, kiitos Atkinson-työtahtisen koneen pienentyneen väännön."

        ei mene...nuo on ohjearvoja
        käytönnössä litra puoli on eroa...

        1,5-2 litraa alempi kulutus neljännen sukupolven gs450h:lla. Paitsi autobaanoilla, joilla kulutus on ihan mitä vaan haluaa. Vanhalla normi noin 8,5, uudemmalla 6,5-7,5. Noin käytännön ajossa. Kiihtyvyydessä ei käytännössä eroa, milemmat Euroopassa rankattu 5,9s. 0-100. Jenkkiversioissa hieman eri säädöt, ja tosiaan vanhemmalla pääsi 5,2s 0-60. Huiput molemmissa Euroopassa rajoitettu 250, jenkeissä kun ei ole autobaanija on noita outoja alempia rajoittimia. Tavaratila huomattavasti isompi neljännessä sukupolvessa.


    • leksaonparas

      Ei taida tuo GS kulkea kylkimyyrä olenkaan. Ei taida saada luistoestoja ja vdimmeja yms pois päältä niin paljoa.

      Vähän perä heittää ja kuuluu piip ja meno loppuu :)

      • Anonyymi

        Kulkee se, estot saa pois nappia painamalla, vanhemmassa mallissa ainakin.


      • Anonyymi

        Alla GS300h -15 ja kyllä myyryää donitseihin asti :)


    • Cassio

      Onko täällä muuten tietäjää joka osaa sanoa miksi tuntuu että lexus/tojo on jäänyt kovasti jälkeen moottorikehityksessä..
      Esim Joskus RX400h oli teho/kulutus/hintasuhteeltaan todella hyvä.
      Eli 0-100 alle 8sek. Johon pystyi joku 15L sadalla vievä X5 4,0 v8.
      Nyt taas bemarin X5 jossa 4,0 Diesel kiihtyy sataan jossain kuudessa sekunnissa, ja kulutus samaa luokkaa kuin Rx:ssä. Eli X5:set 0-100 on Nykyään reilusta 5sek - 7 sek. Ja Rx450h edelleen sama kuin 10v sitten.. Ei hyvää päivää...

      • MerkintäHämää

        BMW 40d on kolmelitrainen.


      • Anonyymi

        luotettavuus= miksi muutta vanhaa hyvää


    • 350

      Mites ne bemarin bensaversiot? Lexuksen isot hybridit ovat tänäkin päivänä erittäin kovia luokassaan. Muista, että ne käyvät kuitenkin bensalla. Että ei hyvää päivää vaan..

    • Cassio

      No..
      Katsotaan nyt sitten vaikka 450h Vs X5 3l bensa.

      Eli Tehot: Lexus 299 : X5 306 hv
      0-100: 7,8 vs 6,5s
      Päästöt: 145 g/km 197 g/km
      Kulutus: 6,3 litraa / 100 km 8,5 litraa / 100 km (Yhdistetty)
      6,0 litraa / 100 km 6,9 litraa / 100 km (maantie)
      6,5 litraa / 100 km 11,2 litraa / 100 km (kaupunki)

      Ja sitten samanhintainen nokivasara X5: 313hp, 5,9sek !!
      Ja sitten on vielä tehokkaampi 3.0 dieseli, 5,3sek 0-100..
      GS:kin jää jo tolle Diesel katumaasturille!
      Koska heräävät siellä japaniassa tekemään moottoreilleen jotain??
      Aika noloa kun dieselit vie...

      • Omassa

        GS450h:ssa 345 hv. Mitä väliä 0-100 kiihtyvyydellä on kun sitä ei missään käytännössä tarvitse. Tehoa on kuitenkin niin paljon ettei sitä raaski käyttää kuin siististi. Paljon käyttökelpoisempi kiihtyvyys on Suomessa esim. 80-120. Molemmissa tapauksissa Lexus taitaa olla luokkansa nopeimpia vaikkei sillä mitään merkitystä tosiaan olekaan muualla kuin pikkupoikien jutuissa.


      • 400hh
        Omassa kirjoitti:

        GS450h:ssa 345 hv. Mitä väliä 0-100 kiihtyvyydellä on kun sitä ei missään käytännössä tarvitse. Tehoa on kuitenkin niin paljon ettei sitä raaski käyttää kuin siististi. Paljon käyttökelpoisempi kiihtyvyys on Suomessa esim. 80-120. Molemmissa tapauksissa Lexus taitaa olla luokkansa nopeimpia vaikkei sillä mitään merkitystä tosiaan olekaan muualla kuin pikkupoikien jutuissa.

        öh...

        Itsellä 450h.
        Ja kyllä itselle ainakin tuo kiihtyvyydelläkin on Iso merkitys kun autokin maksaa paljon. On se sitten 0-100 tai 80-120 tai jotain muuta.
        Ja Rx tuntuu aivan mopolta jos vertaa Gs450h malliin.

        Mitä tarkoitit että lexus on luokkansa nopein 80-120 kiihtyydessä? Meinaatko että jättää nuo pemarit sitten siinä isommassa vauhdissa? :D


      • Anonyymi

        Ja sitten samanhintainen nokivasara X5: 313hp, 5,9sek !!
        Jännä että jos katsoo netistä noilla tehoilla oleva riisseli x5 niin 0-100 on 6.6s.


      • Anonyymi
        Omassa kirjoitti:

        GS450h:ssa 345 hv. Mitä väliä 0-100 kiihtyvyydellä on kun sitä ei missään käytännössä tarvitse. Tehoa on kuitenkin niin paljon ettei sitä raaski käyttää kuin siististi. Paljon käyttökelpoisempi kiihtyvyys on Suomessa esim. 80-120. Molemmissa tapauksissa Lexus taitaa olla luokkansa nopeimpia vaikkei sillä mitään merkitystä tosiaan olekaan muualla kuin pikkupoikien jutuissa.

        60-120kmh on se tärkein ja se menee se on 5,6 sek


      • Anonyymi

        ei ole noloa, BMW on vikapesä ja silti maksaa maltaita vrt käytettyyn lukxukseen


      • Anonyymi
        Omassa kirjoitti:

        GS450h:ssa 345 hv. Mitä väliä 0-100 kiihtyvyydellä on kun sitä ei missään käytännössä tarvitse. Tehoa on kuitenkin niin paljon ettei sitä raaski käyttää kuin siististi. Paljon käyttökelpoisempi kiihtyvyys on Suomessa esim. 80-120. Molemmissa tapauksissa Lexus taitaa olla luokkansa nopeimpia vaikkei sillä mitään merkitystä tosiaan olekaan muualla kuin pikkupoikien jutuissa.

        gs450h lähtee samaa vauhtia tesla 3 sen kanssa ja 530d jää leikiten 150kmh sta ylöspäin...tosin missä tämmösia miehuustestejä tarttee


      • Anonyymi
        Omassa kirjoitti:

        GS450h:ssa 345 hv. Mitä väliä 0-100 kiihtyvyydellä on kun sitä ei missään käytännössä tarvitse. Tehoa on kuitenkin niin paljon ettei sitä raaski käyttää kuin siististi. Paljon käyttökelpoisempi kiihtyvyys on Suomessa esim. 80-120. Molemmissa tapauksissa Lexus taitaa olla luokkansa nopeimpia vaikkei sillä mitään merkitystä tosiaan olekaan muualla kuin pikkupoikien jutuissa.

        gessuhyypiöhän kipuaa 140kmh sta ylösäpäin nopeemmin kuin teslat p85...harmi vain että vasta siin nopeudessa


      • Anonyymi

        kauanko vie. laatu tulee siitä että osat kestää. bmw on tuhat vuotta jäljessä kiisseleineen vrt hybrid toimivuuteen lexuksessa


    • mrlex1

      Onko tosiaan näin että uusi Gs on vain 6,3sek kun vanhempi oli 5,9sek 0-100?

      Ei voi olla. Missä muussa merkissä kehitys menee takapakkia?
      Kulusta saadaan pienemmäksi tehoa vähentämällä?! Wow

      Koska alkaa näkymään yhteistyö bemarin kanssa??? Olisi jo aika!
      Toivottavasti tuo tulee näkymään bensa eikä diesel puolella...

      • Toivottavasti ei

        yhteistyötä tule koskaan Bemarin kanssa. Juuri kun koko epäluotettavasta pskasta on eroon päässyt.


      • MrLex1
        Toivottavasti ei kirjoitti:

        yhteistyötä tule koskaan Bemarin kanssa. Juuri kun koko epäluotettavasta pskasta on eroon päässyt.

        Sitähän on jo ollut. Beemari antaa moottoritietietoutta ja toyo hybridiosaamista.Tms
        Intternetti kertonee enemmän.
        BMW:n epäluottettavuudesta en osaa sanoa kun sellaista ei ole koskaan ollut.
        Toyo tai lexus aina. Nyt lexus ollut viimeiset 10v.
        Tojon moottorien teho/hyöty ei vaan kovin hääviä ole ollut... :(


      • Anonyymi
        Toivottavasti ei kirjoitti:

        yhteistyötä tule koskaan Bemarin kanssa. Juuri kun koko epäluotettavasta pskasta on eroon päässyt.

        Ei tullut ei. Uus Supra. Eikä o ees hybridi


      • Anonyymi

        UUS JA VANAHA ON SAMA 5.9 (mikäli akku on täynnä=)


    • eikoskaanpemarii?

      Aika jäätävä ero muuten:
      Lexus 450h Rx vs BMW X5 3.0 Diesel.(313hv) Ei mikään tehomalli siis.

      2 sek eroa 0-100kmh!!!

      Tehot lähes samat mutta... Toinen onkin diesel :P

      • Anonyymi

        hiljaa(hiljempaa) hyvä tulee. bmwssa porsii kaikki vaihteistot ja vmpyörät jos 200tkmssa


    • ls400vm98

      Lexus LS mallista tuli ainakin paljon parempi talviauto kun osti nastarenkaat siihen, kitkoilla ajaminen oli aika ikävää puuhaa, kun vetopitoa ei ollut yhtään.

      • GS450h

        Just sama kokemus, eli LS 430:ssä jouduin vaihtamaan tuliterät Nokialaiset R-kitkat nastarenkaisiin - vetopito ei kerta kaikkiaan riittänyt. Nastoilla pärjäsi ihan hyvin, joskin niillä on jotenkin aina ikävä ajaa, kun kuitenkin täällä Etelä-Suomessa on 80% talviajan tiestä paljasta asfalttia.

        Vielä jaksan uskoa että GS:n osalta tilanne on parempi, vaikka siinä on nyt alla juuri nuo Noksun R-renkaat. LS:ssä oli hyvin hitaasti reagoiva ja ärsyttävästi piippaava luistonesto, joka tuntui vaan pysäyttävän menon, eikä mekaanista lukkoa taka-akselilla. Se oli myös aavistuksen nykyistä autoa etupainoisempi, millä on varmasti ainakin ylämäkeen lähdöissä vaikutuksensa.


    • 350

      Onko tietoa paljonko ko. autoon maksaa vetokoukku asennettuna?

      • Koukku gs:ään

        Lexus 450H OK auto Jyväskylä vetokoukku asennettuna 2000€ - 2500€ en muista tarkkaa summaa.


      • Anonyymi
        Koukku gs:ään kirjoitti:

        Lexus 450H OK auto Jyväskylä vetokoukku asennettuna 2000€ - 2500€ en muista tarkkaa summaa.

        Eli lähes ilmainen. No ei tuo kulkinekkaan nyt kallis ole, vanha toyota käytännössä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli lähes ilmainen. No ei tuo kulkinekkaan nyt kallis ole, vanha toyota käytännössä.

        Ei oikein nukuta tällaista reppanaa. Äänet päässäni eivät jätä rauhaan ja oksentelu jatkuu.


      • Anonyymi
        Koukku gs:ään kirjoitti:

        Lexus 450H OK auto Jyväskylä vetokoukku asennettuna 2000€ - 2500€ en muista tarkkaa summaa.

        ei hypritillä saa vetää? muuta kuin sutia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli lähes ilmainen. No ei tuo kulkinekkaan nyt kallis ole, vanha toyota käytännössä.

        Lexuksessa ikä ei ratkaise mitään, vanhankin uskaltaa ostaa ja kestää varmasti.


    • SUV lexus

      Sais olla tota maavaraa enempi, ajellaan täällä pohjolassa lumikeleissä usein, california malli on tuollainen maatiainen!

    • Anonyymi

      Oikeastaan koskaan ole niin hankalaa keliä että olisi ongelmia.
      Gs 450 on hyvä painonjakauma eli takarenkaille on paljon painoa.

      Kitkoilla on ajeltu ja hyvin on mennyt.
      Kesärenkaillakin tullu ajettu parit talvikelit, ne on kyllä liukkaat.
      Luistonesto on hiton hyvä, pääsee eteenpäin paremmin, lisäksi voi auttaa vielä winter moodin asetuksella. Olen kokeillut miten kun ottaa kaikki estot pois niin on se liukasta menoa, ei kannata missä tahansa leikkiä ennen kuin tietää miten auto menee..

      • Anonyymi

        Kaikki GSt eri sukupolvissa menee loistavasti kitkoilla. Nastoja en ole koskaan kaivannut. Viimeksi ajoin nastoilla talvet 20 vuotta sitten etuvetoisella. Vain takavetoa tuntemattomat ja tiettömien taipaileden takana asuvat kaipaavat nelivetoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki GSt eri sukupolvissa menee loistavasti kitkoilla. Nastoja en ole koskaan kaivannut. Viimeksi ajoin nastoilla talvet 20 vuotta sitten etuvetoisella. Vain takavetoa tuntemattomat ja tiettömien taipaileden takana asuvat kaipaavat nelivetoa.

        tiettömän taipaleen takaakin kyllä pääsee mutta ei sinne luksuksella kannata lähteekäään ne on käyttöautot siellä


    • Anonyymi

      laitas säkkejä tai emäntä takapenkille tai parempi jos konttiin

      • Anonyymi

        emäntäni painaa 53kg ei siitä oo apua


    • Anonyymi

      Mielikuvitus Provo. Älä kommentoi.

    • Anonyymi

      Takaveto, hybridiakut ja käyttöakkukin takana, painosuhde 50/50 lexuksessa.
      Ihmeen hyvä takavetoiseksi, voi ajaa ihan hyvin talvella.

      Ainoa miinus on alkuperäis leveet renkaat mitkä ei hankalassa paikassa sitten anna pitoa enää, perustakatuupparin ongelma, jää kiinni tasaisellakin siis kun rengas ei pure.. Sama ongelma takaveto pakuissakin. Kannattaisi olla ihan maksimissaan 225 leveet renkaat, mieluummin kapeampi vielä koska sillä saa pistävemmän pidon hankalissa paikoissa. Eri saako edes sellaisia renkaita että rengas on laillinen vielä kyseiseen autoon. Rengasleveydet on mitoitettu siihen että pito riittää korkeisiin nopeuksiin myös mutta tässäkin on ristiriidassa jo se että moni kitkarengas ei ole lähelläään suorituskyvyltään 250km/h saakka riittävä, jos on niin ei se ole enää pohjoisenkelin kitka sitten. Kuten joskus kirjoittanutkin, näillä renkailla pilataan autojen ominaisuuksia, valitettavasti. Olisihan kiva ajaa saksan autobaanoilla 250 mutta kun ei asu siellä eikä moisia vapauksia ole missään muussa maassakaan.

      Jäin meinaan viime talvena jumiin parkkipaikalla lexuksella, liikaa vaan lunta niin se oli siinä.. työntöavulla ja lapiolla pääsi matkaan..

    • Anonyymi

      no ostaahan ne teslojankin sen takia että saa muijal ja lapsil joka päivä linnnanmäkikyytii antaa, eivät oo talvel parhaimmillaa kukkaa

    • Anonyymi

      Hyvin menee talvikeleilläkin.

    • Anonyymi

      Itsellä on ollut sekä vuoden 2008 että 2014 Lexus GS 450h , hyvin on mennyt loskassa ja pakkasilla. Jos ei käy vika on kuskissa. Olen omistanut noin 30 erilaista autoa Volvoja muutaman, pari Saabia, 530 Bemarin, muutaman jenkin jne ja Lexus on paras auto ajaa, tehoa riittää ja ajettavuus on hyvä. Voin suositella (sillä noin 350 hv tehoilla voi halutessaan kiusata monia muita kuskeja).

      • Anonyymi

        Itsellä myös nuo vuosimallit. Nykyinen F Sport versio, jossa kääntyvät takapyörät. Eron huomasi kyllä risteyksissä entiseen. Talvirenkaina kitkat 215 koossa. Kitkat ei parhaat takavetoisissa liukkailla, vaatii ennakontia, mutta pärjää Etelä-Savossa. Hieman enemmän hälyääniä sisustuksessa nykyisessä. Toivottavasti yksilövika. Tuo kiihtyvyysjuttu johtunee portaattomasta vaihteistosta. Kaksoiskytkinvaihteisto lienee nopeampi. Viaton auto niin kuin edellinenkin. Nyt pitäisi keksiä uusi kulkine. Leksat ovat Saksassa kallistuneet sen verran, etten taida niihin vaihtaa.
        Onko kellään kokemuksia Volvo S 60 T 8 Long Rangesta?


    • Anonyymi

      Itsellä juuri alla 2007 vuoden GS 450h.

      Ajonvakautus toimii ja nimenomaan rengasvalinnalla pääsee pitkälle. Näihin ei kannata ihan halvinta rengasta laittaa. Itsellä premium nastat alla ja kyyti on pehmeää ja ennakoitavaa.

      Snow-hybridimodella onnistuu vähän syvemmässäkin hangessa ja liikennevaloista pääsee silloin myös helposti liikkeelle ilman mahdottomia sutimisia. Maavaran puute ei ole itsellä tullut kyseeseen, vaikka uraisia metsäautoteitäkin on tullut ajettua.

      Lämmintä piisaa ja vakiovarusteena tulleet tehokkaat istuinlämmittimet portaattomalla säädöllä ovat kyllä olleet kovassa käytössä.

      Auto lähtee käyntiin täysin kylmänä hyvin -20 C pakkasessa. Adaptiivinen vakkari toimii myös talvisin ja pimeässä yllättävän hyvin.

      Talvella toki varauduttava, että vie hieman enemmän polttoainetta, koska polttomoottori ei sammu pysähdyksissä yhtä usein.

      Ja jos on tarpeeksi tilaa, Sport ja HybridPower kytkettynä sekä luistonesto pois kytkettynä on lumella erittäin hauskaa, koska voimaa riittää.

    • Anonyymi

      Ei muuta huonoo ns kuin se perusvika mikä on takavetoisissa!
      Jää jumiin jos on hiutale lunta. Itse jäin omaan parkkiruutuun jumiin, alla oli kitka ja siinä oltiin pienessä kuopassa takarenkaat. Kerran jäi myös keskelle parkkipaikkaakin jumiin.

      • Anonyymi

        Outoa. Ei minulla koskaan jättänyt ruutuun. Luistonesto pois ja varovasti liikkeelle jos lunta on kasapäin satanut.


    • Anonyymi

      Ihan hyvin, kunhan pitää kaikki ajonvakauttimet päällä niin ajo on aivan ns normaalia kuin kesälläkin, paina vaan kaasua ja auto menee sen mitä menee, pääsääntöisesti menee ihan hyvin siis keli kuin keli.

      Takaveto on äärimmäisen paska noin muuten, jos sitä kysyt, ei ns mitään järkeä kuin leikkiä kaljapäissään jossain takalinttaa ihanaa ihanaa hepo hirnahtaa 19v ikäisten jännäkakka maailmaa..

      Olen ajan ammatikseni vuosikymmeniä, kai pakon sanelemaa se että moni ammatti ajoneuvo on takatuuppari eikä se nyt isoissa ajoneuvoissa ns niin aina ole huono puoli. Mutta huomaa kyllä sen eron että hitaissa nopeuksissa takatuupparillaan ollaan kusessa, sen kiinni jäämisen- tai etenemis kyvyn loppumisen takia kuten pakettiautoissa.. Niin kuin joku kirjoitti, ei taatusti jää jumiin omaan parkkiruutuun etuvetoisella mutta takavetoisella se onnistuu jos on hiutale tullut lunta.

      • Anonyymi

        Kirjoittaja ei koskaan omistanut ketjun autoa. Ei jää ruutuun. Turhaa arvailua. Kokenut kuski ei ole ongelmissa takavetoisella, ei edes kitkoilla, kuten itse ajelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja ei koskaan omistanut ketjun autoa. Ei jää ruutuun. Turhaa arvailua. Kokenut kuski ei ole ongelmissa takavetoisella, ei edes kitkoilla, kuten itse ajelen.

        Jaa, edelleen ammattikuski ja ollu lexus 450h.
        Koskaan ei ole etuvetoista hinattu mutta takavetoista monta kertaa..

        Oletko ikinä kuullut, takavetoisiin aikoinaan laitettiin hiekkasäkki takakonttiin painoksi.
        Miksiköhän? Anonyymejä me kaikki täällä ollaan että voi kirjoitella mitä tykkää ja eikä kukaan tiedä toisistaan mitään.

        Miksi takavetoinen ambulanssi ei ole riittävä vaan hankitaan nelivetoisia kun ammattikuskit on niin hyviä ja vuosikymmeniä niillä ajaneet,. kerro nyt miten se kokemuksella että miten se menee eikä jää jumiin kun se kokemuksella ei jää jumiin.
        JOO ei jää jumiin kun jättää parkkiin ja menee esson baariin kertomaan miten hyvin pitää eikä ole jumissa.

        Pitää olla vähän hitosti sitä kokemusta arvioida koska ei jää jumiin, silti jäin kotiparkkipaikalla 2 kertaa jumiin lexuksella. Etuvetoisella ei koskaan käynyt näin. Tosin ei mulla ole kokemusta kuin 25 vuotta takavetoisista mutta se nyt on näissä piireissä vielä harrastelija. Kuorma-autot on myös tuttuja, jos olisi etuveto ka ollu niin ei taatusti olisi niin v... vaikeaa vaihtaa jäisellä pihalla konttia kun takarenkaat sutiin kontin alle ajaessa.. mutta kokemuksella nämä toki osattaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, edelleen ammattikuski ja ollu lexus 450h.
        Koskaan ei ole etuvetoista hinattu mutta takavetoista monta kertaa..

        Oletko ikinä kuullut, takavetoisiin aikoinaan laitettiin hiekkasäkki takakonttiin painoksi.
        Miksiköhän? Anonyymejä me kaikki täällä ollaan että voi kirjoitella mitä tykkää ja eikä kukaan tiedä toisistaan mitään.

        Miksi takavetoinen ambulanssi ei ole riittävä vaan hankitaan nelivetoisia kun ammattikuskit on niin hyviä ja vuosikymmeniä niillä ajaneet,. kerro nyt miten se kokemuksella että miten se menee eikä jää jumiin kun se kokemuksella ei jää jumiin.
        JOO ei jää jumiin kun jättää parkkiin ja menee esson baariin kertomaan miten hyvin pitää eikä ole jumissa.

        Pitää olla vähän hitosti sitä kokemusta arvioida koska ei jää jumiin, silti jäin kotiparkkipaikalla 2 kertaa jumiin lexuksella. Etuvetoisella ei koskaan käynyt näin. Tosin ei mulla ole kokemusta kuin 25 vuotta takavetoisista mutta se nyt on näissä piireissä vielä harrastelija. Kuorma-autot on myös tuttuja, jos olisi etuveto ka ollu niin ei taatusti olisi niin v... vaikeaa vaihtaa jäisellä pihalla konttia kun takarenkaat sutiin kontin alle ajaessa.. mutta kokemuksella nämä toki osattaisiin.

        Ei kannata väitellä. Molemmat ovat oikeassa. Olet jäänyt jumiin useinkin ja minä en koskaan. Niille joilla ei ole kokemusta takavetoisista sanoisin että kyllä nuo tajavetoisen talviajon niksit oppii parissa talvessa jos on oppiakseen lainkaan. Talvella ei ajeta kuin kesällä ja auton luistonestojärjestelmä täytyy tuntea. Itse ajoin jo 80-luvulla sen aikaisella takavetoisella 15-20 cm umpihangessa jopa pieneen ylämäkeen. Malttia vaan tarvitaan. Monessa takavetoisessa on lähes 50-50 painosuhde tai ainakin 45% taka-akselilla mikä isolla autolla tarkoittaa sitä että on parempi paino vetävillä pyörillä kuin pienissä etuvetoisissa. Hiekkasäkkejä ei tarvita. Tämä riittäköön tältä erää tästä aiheesta. Esson baarissa jatkakoot keskustelua ne jotka sitä vielä tarvitsevat. Ei kyllä taida Essoja enää Suomesta löytyä...


      • Anonyymi

        lexassahan painaa akkukin taka-akselilla, kai se paremmin lähtee kuin vastaava eemeli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, edelleen ammattikuski ja ollu lexus 450h.
        Koskaan ei ole etuvetoista hinattu mutta takavetoista monta kertaa..

        Oletko ikinä kuullut, takavetoisiin aikoinaan laitettiin hiekkasäkki takakonttiin painoksi.
        Miksiköhän? Anonyymejä me kaikki täällä ollaan että voi kirjoitella mitä tykkää ja eikä kukaan tiedä toisistaan mitään.

        Miksi takavetoinen ambulanssi ei ole riittävä vaan hankitaan nelivetoisia kun ammattikuskit on niin hyviä ja vuosikymmeniä niillä ajaneet,. kerro nyt miten se kokemuksella että miten se menee eikä jää jumiin kun se kokemuksella ei jää jumiin.
        JOO ei jää jumiin kun jättää parkkiin ja menee esson baariin kertomaan miten hyvin pitää eikä ole jumissa.

        Pitää olla vähän hitosti sitä kokemusta arvioida koska ei jää jumiin, silti jäin kotiparkkipaikalla 2 kertaa jumiin lexuksella. Etuvetoisella ei koskaan käynyt näin. Tosin ei mulla ole kokemusta kuin 25 vuotta takavetoisista mutta se nyt on näissä piireissä vielä harrastelija. Kuorma-autot on myös tuttuja, jos olisi etuveto ka ollu niin ei taatusti olisi niin v... vaikeaa vaihtaa jäisellä pihalla konttia kun takarenkaat sutiin kontin alle ajaessa.. mutta kokemuksella nämä toki osattaisiin.

        neliveto hankitaan mukavuuden takia. ja jos pitää ajaa traktorilla ajettavia reittejä taustalla on mukavuuden hakeminen, etu/takavedollakin pärjää


      • Anonyymi

        takavetoinen eemeli jää kiinni jos lunta 3 cm. Lexasta en tiedä.


    • Anonyymi

      noriasta löytyy ja geeässiä myös vielä...ei ne sähköautot ole parempia

    • Anonyymi

      vaikuttaako ajomoodit kiihtyvyyteen? max 5.9s saavutettaa ainakin sport+ lla?

    • Anonyymi

      Kannata lakialoitetta kahden sähkömittarin sallimiseksi samassa taloudessa. Yksi mittaisi pörssisähköä sen ollessa halpaa ja toinen sopimussähköä sen ollessa halvempaa.
      Nykyinen laki kieltää kahden mittarin käytön!!
      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12663

    • Anonyymi

      Huippulaadukas auto. Kyllä sillä talvellakin pärjää jos ei hulluna kaahaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      5420
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      223
      2787
    3. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      41
      2405
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      43
      2141
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      33
      2076
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1727
    7. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      13
      1480
    8. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      38
      1330
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

      Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      164
      1292
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      65
      1257
    Aihe