Olen pienen 2vuotiaan pojan äiti ja yksinhuoltaja.
Lapsen isä ei ollenkaan kuvioissa mukana.
Minä käyn arkisin töissä ja vien lapseni hoitoon lastentarhaan aamuisin.
Töitten jälkeen haen hänet hoidosta ja olemme yleensä kahdestaan kotona loppu illan.
kaikki kaverini ovat muuttaneet pois eikä minulla asu sukulaisia lähellä jotka voisivat auttaa lapsen hoidossa.
Vapaa päivät myös menevät lapseni kanssa kahdestaan enkä pysty menemään minnekkään ilman häntä koska en saa hoitajaa.
kaverini käyvät harvoin kylässä pitkien välimatkojen takia.
Välillä tuntuu että olisi kiva löytää parisuhde ja mies joka voisi auttaa arkisissa asioissa. Mutta koen miesten tapailun vaikeaksi kun en löydä lapselleni hoitajaa.
En viitsi ottaa lasta treffeille mukaan.
yksinhuoltajalla ei ole aikaa etsiä parisuhdetta
35
283
Vastaukset
- ätmi
Ota lapsi mukaan treffeille, jotta aisuri ymmärtää heti kättelyssä, mitä parisuhde kanssasi tarkoittaa.
- Mossad
"Välillä tuntuu että olisi kiva löytää parisuhde ja mies joka voisi auttaa arkisissa asioissa."
Eli toisin sanoin kaipaat miestä joka maksaa osan laskuistasi ja kuskaa sinua ja lastasi ympäriinsä omistamalla autollaan? - ykx ja kakx
Miksi et voisi käydä ekoilla treffeillä esim. kahvilassa lapsesi kanssa, jolloin mies näkee, että millaisen "paketin" kanssa hän olisi tekemisissä, jos seurustelu jatkuu? Olen itse käynyt treffeillä joskus YH-iskän kanssa, jolloin kävimme McDonaldsissa siksi, koska tämän YH-iskän lapsi oli sen verran villi tapaus, että siellä sai edes hetken juttelurauhaa lapselta.
Jos miehellä on joskus vapaata töistä, niin ehkä sinäkin voisit ottaa puoli päivää vapaata töistä (ylityövapaa, "sairasloma", lomapäivä) tai mennä hänen kanssa keskellä työpäivää lounaalle? YH-äitinä joutuu käyttämään mielikuvitustaan.
Jos rahaa jää yhtään ylimääräistä, niin voit miettiä, että ehkä sitä rahaa voisi käyttää lapsenhoitajan palkkaamiseen niin, että sinulla olisi alussa esim. kerran kuukaudessa yksi ilta vapaata ihan vain sinua varten.
Kun itse jäin YH:ksi, niin tutustuin tarkoituksella päiväkodin kautta muihin vanhempiin. Kun lasten kautta tutustuin näihin vanhempiin, niin lapset alkoivat kyläillä viikonloppuisin vuorotellen toistensa luona. Myöhemmin kun ystävystyin joidenkin vanhempien kanssa, niin vahdimme lapsiamme ehkä noin kerran kuukaudessa vuorotellen esim. perjantai-illasta lauantaihin puolille päivin. Sillä tavalla sai myös sitä omaa aikaa, eikä tarvinnut maksaa hoitopaikasta mitään.- Omaa aikaa--->
känni päälle ja munnoo vonkaamaan radalle!
Olin sunnuntaina kahvilatreffeillä naisen kanssa, jolla oli lapsi mukana. Ei siinä mun mielestä mitään ongelmaa ollut, näkeepähän kerralla koko paketin.
- 18+20
Mites meni naisen kanssa, entä lapsen?
- aikaa on
yh lla ei aikaa eikä haluja etsiä parisuhdetta mutta aikaa ja haluja on lorttoilla yhden yön suhteisiin ja kaljotella siihen on aikaa
- Super ATM
Jos ei ole aikaa käydä treffeillä eikä rahaa hoitajaan/kulkemiseen, miten on aikaa/rahaa panostaa suhteeseen miehen kanssa?
Ymmärräthän että mies haluaa muutakin kuin päästä maksamaan laskusi ja toimimaan apulaisena kodin töissä? - Minna 23v.
Minullakin on kaksi kaakaonväristä taapertajaa, Omar ja Abdul. Entinen mieheni otti hatkat kun ei enää kestänyt isyyden taakkaa ja on nyt palannut kotimaahansa viettämään railakasta poikamieselämää. Olisihan se tietenkin mukava tältäkin palstalta löytää jokin hyvätuloinen ja kiltti mies tukemaan perheeni taloudellista hyvinvointia.
- Probability zero
Ai että Omar ja Abdul, ja niinku kaksin kappalein oikein. Mihinkähän ilmansuuntaan nuo nimet mahtavat viitata. Ja hyvätuloinen ja kiltti mies olisi siis hakusessa tukemaan Sinun Perheesi taloudellista hyvinvointia. Että niinku olis hyvä löytää joku joka maksaisi Sinun ja pikku Omarin ja Abdulin elämisen.
No pointsit siitä, että olet rehellinen, mutta käsi sydämellä, minkälaiset saumat luulet oikeasti omaavasi noilla korteilla?
- kiertäkää ätmit
yh-naiset kaukaa!!!!
- selvä se....
Kaikki naisethan kiertää ätmit kaukaa.
- No ei kiitos
"mies joka voisi auttaa arkisissa asioissa."
Eli tarvitset elättäjää itsellesi ja äpäräkakarallesi.- Kaunis aamu
Kyllä yh:n pitäisi katsella kumppania ensiksi itselleen. Lapset tulevat kaupan päälle.
2v lapsi on vielä pieni ja se oma valinta on vain itse lopulta lapsesta kannettava. Vastuu otetaan itse.
Jos hakee suhdetta helpottaakseen omaa arkeaan, ollaan hakoteillä.
Lapsi mukaan ekoille treffeille? Mun mielestä vanhemman suhteen etsimiset eivät kuulu edes 2-vuotiaalle.
Suosittelen erittelemään naisen/miehen elämän ja vanhemman roolin toisistaan.
Eikö todella palkasta jää euroakaan lapsenvahtiin? Miten kummassa voi näin alkaa suunnittelemaankaan suhdetta jos ei ole yhtään satsata?Edullisia ja luotettavia nuoria tyttöjä/varamummoja varmasti löytyy. Laita kauppojen ilmoitustaululle lappuja.
Naisen kokemuksella näin ajattelen. Kasvata lastasi äidin rakkaudella, se palkitaan vilpittömästi.
Itse olin 6 vuotta lapsen kanssa kahden, en kadu päivääkään sitä aikaa. Välillä kaipasin kumppania mutta ykkösenä tuli rakas poikani. Hän on nyt aikuinen ja ihan hyvä mies hänestä tuli.
Miehen mallin puuttuminen kotoa ei ole mikään este hyvälle elämälle. Mallin voivat vallan hyvin ottaa isälliset lapsetkin kodin ulkopuolelta. Kaunis aamu kirjoitti:
Kyllä yh:n pitäisi katsella kumppania ensiksi itselleen. Lapset tulevat kaupan päälle.
2v lapsi on vielä pieni ja se oma valinta on vain itse lopulta lapsesta kannettava. Vastuu otetaan itse.
Lapsi mukaan ekoille treffeille? Mun mielestä vanhemman suhteen etsimiset eivät kuulu edes 2-vuotiaalle.
Eikö todella palkasta jää euroakaan lapsenvahtiin? Miten kummassa voi näin alkaa suunnittelemaankaan suhdetta jos ei ole yhtään satsata?Edullisia ja luotettavia nuoria tyttöjä/varamummoja varmasti löytyy. Laita kauppojen ilmoitustaululle lappuja.
Naisen kokemuksella näin ajattelen. Kasvata lastasi äidin rakkaudella, se palkitaan vilpittömästi.
Itse olin 6 vuotta lapsen kanssa kahden, en kadu päivääkään sitä aikaa. Välillä kaipasin kumppania mutta ykkösenä tuli rakas poikani. Hän on nyt aikuinen ja ihan hyvä mies hänestä tuli.
Miehen mallin puuttuminen kotoa ei ole mikään este hyvälle elämälle. Mallin voivat vallan hyvin ottaa isälliset lapsetkin kodin ulkopuolelta.Täysin samaa mieltä. Lapsi nyt etusijalle, ja kunhan hän on vanhempi niin sitä omaa aikaakin järjestyy.
- isä ja iso isä idoli
Kaunis aamu kirjoitti:
Miehen mallin puuttuminen kotoa ei ole mikään este hyvälle elämälle. Mallin voivat vallan hyvin ottaa isälliset lapsetkin kodin ulkopuolelta.olet ehkä oikeassa ainoat miehen mallit on iso isäni isäni ja minä moni lapsi haluaa olla kuin me ja toivovat että olisimme heidän isänsä ja moni nainen että olisimme heidän puolisonsa mutta me ollaankin yhden naisen miehiä
- yh:n kannattaa
helka kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Lapsi nyt etusijalle, ja kunhan hän on vanhempi niin sitä omaa aikaakin järjestyy.
liittyä panorinkiin ja siten tyydyttää miehen tarve.
- Nöff Nöff
Jotku naiset haluu vaa lapsen, mut ei sitä isää riesaksi...Ja vielparempi jos isä komee ni lapsestaki voi tulla komee...
- Kіs-kіsu
Nimenomaan. Osaahan joku sentään ajatella käytännöllisesti täällä.
Eikö teidän paikkakunnalla ole esim. mannerheiminlastensuojeluliiton toimistoa tai yhteyshenkilöä. Sitä kautta saa myös lastenhoitajia.
Tai kenties naapurustossa voisi olla joku opiskelija, jolle kelpaisi taskuraha silloin tällöin. Vie vaikka jonkun opinahjon seinälle ilmoitus tai laita nettiin oma ilmoitus.- uu mama
reilua onkin tuupata kakara muiden hoidettavaksi siksi aikaa kun äiti laukkaa baarissa etsimässä uutta hoitoa. Ehkä tulee uusi jännämies ja sille lapsi ja sekään ei sitten kahden vuoden päästä ole kuvioissa ja sitten tulee kolmas ja sekin katoaa ja ehtii vielä neljännenkin löytämään piiri pyörii ja jänngeeni sikiää.
- Kіs-kіsu
uu mama kirjoitti:
reilua onkin tuupata kakara muiden hoidettavaksi siksi aikaa kun äiti laukkaa baarissa etsimässä uutta hoitoa. Ehkä tulee uusi jännämies ja sille lapsi ja sekään ei sitten kahden vuoden päästä ole kuvioissa ja sitten tulee kolmas ja sekin katoaa ja ehtii vielä neljännenkin löytämään piiri pyörii ja jänngeeni sikiää.
Oikein täytyy istua ihmettelemään, miten negatiivisessa valossa joku voi lapset nähdä. No tämä elämänkielteisyys ei toisaalta yllätä.
Mä olen tykännyt mennä hoitamaan muiden lapsia tai ottanut mun luo, mikä hiton riesa joku yksi ilta jonkun terävän nappulan kanssa on? Ihan luonnollista, että kaikki vanhemmat, onpa yksinhuoltajia tai suhteessa, haluaa joskus omaa aikaa. Sitten nää, joilla ei ole lasta eikä sitä kumppaniakaan, istuu kyrpä otsassa täällä paheksumassa. Niinkun teiltä olisi edes kysytty. Käykö kateeksi? Että joillain on lapsia, ystäviä, auttavia sukulaisia ja välit kaikkiin kunnossa?
- Man of Honor
Nämä on taas näitä juttuja kun kaikki on yksittäistapauksia. Mutta kyllä jossain klikkaa kun maa on täynnä just ja just 20 yksinhuoltajia. Tässä muutama kysymys lapsen hankkimista suunnitteleville:
- onko mies valittu sillä perusteella että on luotettava ja kunniallinen NYT...ei Sitä Tunnetta antava jännämies joka toivottavasti joskus muuttuu perheenisäksi? Ja onhan mies halukas lapsen hankkimiseen NYT, eikä vain suostuvainen kun painostaa 24/7?
- onko ennen lapsen hankkimista laitettu opiskelu, työ, asunto, jne kondikseen?
- onko alkoholin käyttö hallinnassa ja tupakointi lopetettu?
- onko kaveripiiri kunnon porukkaa eikä Huume-Hannuja ja Viina-Veikkoja?
- onko varmaa että juhlat on juhlittu, eikä sitten ala kyllästyttämään 23-vuotiaana kun kaverit rällää baareissa?
- onko oltu yhdessä riittävän pitkän aikaa ja asuttu yhdessä riittävän pitkä aikaa? Sanotaan nyt muutaman vuoden rakkauden ensihuuman yli (kestää yleensä palttiarallaa sen 2 vuotta)?- feminismi toimii
hienosti antaen naisille seksuaalisen vapauden;) Panomiesten kannalta tilanne on todella hyvä. Hieman yli 20v yh-naisia paikat täynnä ja auliina jakamaan itsensä miehen kanssa ilman suuria ritualeja paritteluun liityen.
- uu mama
Olen pienen 2vuotiaan pojan äiti ja yksinhuoltaja.
// Hienoa
Lapsen isä ei ollenkaan kuvioissa mukana.
// Silti rakastin sitä enemmän kuin aisuria jota nyt etsin, siksi tein sille lapsen epäröimättä
Minä käyn arkisin töissä ja vien lapseni hoitoon lastentarhaan aamuisin.
// Jatkossa kuljetusvastuu siirtyy aisurille
Töitten jälkeen haen hänet hoidosta ja olemme yleensä kahdestaan kotona loppu illan.
// Jos löydän aisurin voin viettää tyttöjen iltoja, aisuri vahtii lasta.
kaikki kaverini ovat muuttaneet pois eikä minulla asu sukulaisia lähellä jotka voisivat auttaa lapsen hoidossa.
// Siksi pitää löytää aisuri
Vapaa päivät myös menevät lapseni kanssa kahdestaan enkä pysty menemään minnekkään ilman häntä koska en saa hoitajaa.
// Aisurista tulee hyvä hoitaja ja minä saan omaa aikaa - Nöff Nöff
Nooh kaikki ei edes saa lasta vaik yrittäis sen kaksvuotta, siin se sude vast koetuksel on.... Ja toiset tulee yhest laakist raskaaks.
- Man of Honor
"Nooh kaikki ei edes saa lasta vaik yrittäis sen kaksvuotta, siin se sude vast koetuksel on.... Ja toiset tulee yhest laakist raskaaks."
Suhde koetuksella jos lapsen tekeminen ei onnistu "laakista? Sitten ei varmaankaan kannata hankkia lapsia. - Nöff Nöff
Suhde koetuksel jos lasta eitule yrityksist huolimati.
- kiltti atm
Aletaanko olee? Voisin tehdä ruokaa sulle kun tulet töistä. Voitais myös käydä kävelyillä ja uimahallilla ja tehdä kaikkea kivaa mitä parisuhteessa tehdään kuten harrastaa seksiä
Oliko se exäs jännämies joka pakeni vastuuta vai onko vankilassa rikollisesta toiminnasta?- yh89
Voitais harrastaa seksiä siellä uimahallin uima-altaassa.
- ht ...
"Välillä tuntuu että olisi kiva löytää parisuhde ja mies joka voisi auttaa arkisissa asioissa."
Toi lause ennen kaikkea oli se joka sai niskakarvat pystyyn. Käytännössä siis kuulostaa siltä että pikemminkin tosiaan etsitään miestä sen takia kun on tylsää eikä voi koskaan edes bilettämään lähteä ja arkikin on vaikeaa kun pitää yksin pitää huolta pojasta. Siksi olisi hyvä olla mies että olisi taas sitä omaa kodin ulkopuoleista elämää ja helpompi arki.
Jos ton tilalla olisi lukenut että:
"Välillä tuntuu että olisi kiva löytää parisuhde ja mies, jolta saisi iltaisin hellyyttä ja rakkautta ja joka haluaisi viettää kanssani rauhallista perhe-elämää."
Niin sit toi kuulostais siltä että olisi edes kenenkään miehen syytä harkita tuollaista diiliä. (Vaikka siihen tietysti tulisi kaupan päälle sen lapsen vahtimista ynnä muuta.)
Se jos haluaa miestä vain arjen helpottajaksi, niin sit pitäis ymmärtää että silloin ei kovin suurta henkilökohtaista arvoa (tai arvoa rakkaudessa) sille miehelle anna. Silloin ei ehkä kannata odottaa muuta kuin miestä joka on valmis toimimaan arjen helpottajana esim. saadakseen seksiä hyvännäköisen naisen kanssa. Sääliksi käy miestä joka rakastuu sellaiseen naiseen joka ei edes miestä rakkaudesta ota, vaan haluaa vaan helpottaa omaa elämäänsä.- ht ...
Ja mitä itse neuvoihin tulee, kuinka YH voi päästä tapaamaan miehiä, niin...
a) Nettidetti. Hoida hommat koneen ääressä siihen saakka kunnes olet oikeasti todella kiinnostunut miehestä niin että voit vähän rahallisesti tai vaivalla panostaa siihen deittiin.
- Rahalla panominen tarkoittaa tietysti lastenhoitajan hommaamista deitin ajaksi.
- Vaiva on esim. sitä että maanittelet jonkun kaverisi tai äitisi, tms. vähän kauempaakin hoitajaksi niiden deittien ajaksi (tai käyt itse heittämässä lapsen sinne vähän kauemmaksi hoitoon pariksi päiväksi)
- Tai yksi järjestelyvaiva on vaan se, että hoidat sen deitin vaikka iltapäivällä töiden jälkeen, kun lapsi on vielä hoidossa. Lähdet vähän aiemmin töistä sinä päivänä että ehdit hoitaa sen siinä välissä.
- Ota lapsi mukaan. Etenkin parivuotias on vielä sen verran pieni että menee rattaissa, yms. Voit hyvinkin sopia nettitreffeiksi jonkun pienen kävelylenkin, jolle otat lapsen mukaan. Reilu peli miehellekin nähdä se nyytti.
b) Mene leikkipuistoihin, yms. viettämään aikaa lapsen kanssa. Katsele ympärillesi näkyykö paikalla miehiä lapsen/lasten kanssa. Yritä päästä ohimennen juttusille kun lapset leikkii. Jos vaikuttaa kivalta eikä miehellä ole sormusta sormessa, sitten voit vähän ohimennen jossain puheenaiheessa mainita että kun sen ja sen asian tekeminen on vaikkapa hankalaa kun on yksihuoltaja. Jos mieskin sattuu olemaan yksinhuoltaja tai yhteishuoltaja, niin varmaan mainitsee asiasta kun olet ottanut sen yksinhuoltajuuden esille. Jos juttu luistaa ja vaikuttaa siltä että mies on kiinnostunut niin vinkkaat että olisi kiva jutella lisää mutta että on sen verran vilpoista että pitää mennä jo sisälle lämmittelemään kahvikupin ääreen, tms. ja kyselet että haluaako mieskin kupposen kuumaa ennen kotiin lähtöään. (No, rehellisesti tuskin näet kovin montaa YH-miestä, kyllä ne sen verran harvassa on. YH-miehille tämä voisi olla varteenotettava taktiikka tavata YH-naisia.)
c) Sovella itse jotain. Käy lapsen kanssa ahkerasti lenkillä paikoissa missä voisi ohimennen päästä juttusille miesten kanssa. Kulje työmaiden ohi, osoittele ja esittele isoja koneita lapselle, jne. miesten lähellä. Voit vaikka kysäistä työmieheltä että mikäs tuo kone on ja selität sitten lapselle. Ehkä työmies tulee juttelemaan hetkeksi jos olet tarpeeksi hymyilevä ja kauniin näköinen. Tuurilla on sinkkukin. jne. Hyödynnä joka tilanne minkä voit. Lapsi voi toimia sopivana jäänmurtajana kun sen varjolla voit ikäänkuin selittää asioita ja avata keskustelua ja jäädä ihmettelemään vähän asioita miesten läheisyydessä.
Kaikenkaikkiaan kyllä se lapsi varmaan vaikeuttaa sitä deittielämää, mutta itsepä olet sellaisen tähän maailmaan tehnyt, joten nyt joudut vastuusi kantamaan ja toisaalta hyväksymään sen että deittailu on vaikeampaa ja vaivalloisempaa - ja kiinnostuneiden miesten määrä paljon pienempi. Mutta samalla etpä enää välttämättä miestä tarvitse - sinulla kun on jo se jälkikasvu - toisin kuin monella muulla sinkkunaisella.
- vikke***
Kolmikymppinen elämäntapasinkku olis täällä hei....
Jos sinua kiinnostaisi ystävyys kaikilla herkuilla, niin minuun saa ottaa yhteyttä.
Välimatkat ja kaikki muu tietty katsoa ensin, mutta kuka tietää........... - ....................
up--
- niin.
Eksä vois ottaa niistä entisist jännämiehistä jonkun lapsenvahdiks ja sit pääsisit baariin iskee miehii.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745168- 332881
- 402584
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin261993Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401942Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291779- 951772
- 1671647
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241388Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941220