Hämeen vaihtarit Ylöjärvi

Petosko

Tätä liikettä kannattaa välttää. Niillä oli auto joka kiinnosti ja sovittiin välirahaa myöden kaupat ja kun ajelin paikanpäälle sovittuna päivänä auto oli myyty käteis-
ostajalle. Tätä ei kerrottu sillonkaan kun soitin, etten löydä toimipistettä. Paikan löydettyäni odottelin tunnin vanhalta viinalta haisevan myyjän kanssa isäntää, jonka
kans asiat oli sovittu. Ei edes pahotellu tai mitään. Ainakin on varmaa, etten ikinä enään astu ko. jobbarin puljuun.

268

9754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielensäpahoittajako

      Olitko maksanut varauksestasi ennakkomaksun?
      Et.
      Aivan.

      Mitään lainvastaista ei siis ole tapahtunut, sinä vaan olet mielensäpahoittaja.

      Petosko? Ei.

      • Mielensä pahottanut

        mielensä pahoittaja kyllä, olen tottunut toimimaan niin kuin sovitaan puheissa tai kirjallisesti. Sä et toimi niin, etkä edes kertonut varausmaksusta. Lainvastaista
        toimintas ei ole ainoastaan hyvien kauppatapojen vastasta.


      • Kauppa se kannattaa

        suhteellisen nopeesti jobbari ilmesty puolusteleen ja peseen käsiään jutusta.


      • opelius

        "Ennakkomaksun" Mistä?


      • Kauppasekannattaa
        opelius kirjoitti:

        "Ennakkomaksun" Mistä?

        Jobbari tarkoittanee varausrahaa, mitä monet isommat käyttää jota varaavat auton juuri sinulle, mutta liike kertoo siitä avoimesti jos sitä käyttää.


      • mieIensäpahoittajako
        opelius kirjoitti:

        "Ennakkomaksun" Mistä?

        Suomen lain mukaan (kuluttajalait) "varausraha" ei ole virallinen termi vaan nimenomaan ENNAKKOMAKSU on se termi, jota on auton varaamisesta käytettävä mikäli kyseessä on raha joka jää varaajalle/myyjäliikkeelle siinäkin tapauksessa, että kauppa ei ostajan puolesta syntyneestä syystä toteudukaan.

        Autoliike saa useinkin lupauksia "tuun ensviikolla kattoo sitä / huomenna tulisin jos ehdin" ja näistä jopa 90% jää tulematta.
        Ennakkomaksua satanen tai pari, niin jää varauksesta pieni hyöty varaavalle autoliikkeellekin ja turhaan varailijalle muistutus muiden ajan hukkaamisesta ja turhista lupailuistaan.


      • Kauppasekannattaa
        mieIensäpahoittajako kirjoitti:

        Suomen lain mukaan (kuluttajalait) "varausraha" ei ole virallinen termi vaan nimenomaan ENNAKKOMAKSU on se termi, jota on auton varaamisesta käytettävä mikäli kyseessä on raha joka jää varaajalle/myyjäliikkeelle siinäkin tapauksessa, että kauppa ei ostajan puolesta syntyneestä syystä toteudukaan.

        Autoliike saa useinkin lupauksia "tuun ensviikolla kattoo sitä / huomenna tulisin jos ehdin" ja näistä jopa 90% jää tulematta.
        Ennakkomaksua satanen tai pari, niin jää varauksesta pieni hyöty varaavalle autoliikkeellekin ja turhaan varailijalle muistutus muiden ajan hukkaamisesta ja turhista lupailuistaan.

        Toki toki, mutta oikea liike mainitsee asiasta asiakkaalle eikä toivota tervetulleeksi ja myy autoa toiselle


    • Liike vs. jobbari

      Jobbari on aina pimeää kauppaa tekevä yksityishenkilö.

      • Masawallu

        Kerroppa omin sanoin mikä erottaa jobbarin autoliikkeistä.


    • myyjä

      Toimin itse samoin, ellei ostaja anna varausrahaa, kerron kyllä että autoa ei varailla ilman varausrahaa, niin monta varaaja on jättänyt tulematta. Pelkkiin puheisiin ei voi luottaa.

      • Petosko

        Nyt sattumalta jäi vain varausrahasta kertominen väliin...sulle annettiin kaikki henkilötiedotkin..jaa niin susta se ei ole luottamuksellista


      • VARAUS=RAHA LIIKKUU!
        Petosko kirjoitti:

        Nyt sattumalta jäi vain varausrahasta kertominen väliin...sulle annettiin kaikki henkilötiedotkin..jaa niin susta se ei ole luottamuksellista

        Jos jäi varauksen ehdot kertomatta, se on kyllä myyjän taitamattomuutta.
        Totuus on kuitenkin, että ilman ennakkomaksua/varauksen vahvistusta rahalla, ei ole velvoitetta autoa varailla kenellekään.
        Jos tätä ei tee asiakkaalle selväksi vaan jokaiselle varaajalle vastaa vain "joo, joo tuu vaan" niin ei sekään kyllä toimi ja mielensäpahoittajia syntyy; kuten nyt syntyi.

        Kuitenkin totuus on sekin että lukematon määrä "varmoja asiakkaita" jättää tulematta, vaikka olisi rahoitussopimuksetkin valmiiksi allekirjoitettavaksi tehty. Viikko jaaritellaan, lupaillaan sitten lauantaina tulla auto hakemaan ja valmiiksi haetut ja tehdyt rahoitussopimukset allekirjoittamaan.
        Ei tule.

        Joka viikko, jokaikisessä autoliikkeessä tätä tapahtuu, useatkin ostajat ovat "varmasti tulossa" huomenna, viikonloppuna tai ens´viikolla... ja eivät tule. Eivät ilmoita mitään. Perään soitellessa (jos on mennyt myyjä hyvää hyvyyttään ilmaiseksi varaamaan ilman varausmaksua) selityksiä on laidasta laitaan: "löysin jo toisen auton, lapsi on sairaana en päässytkään, vaimo ei pitänyt väristä ei tullakaan..."

        KUMMELI tämän tiivisti jo aikoinaan sketsiksi.
        Äijä osti auton ja allekirjoitti paperitkin... huomenna luovutus. Myyjä soittelee kun ei kuulu ukkoa, niin sillä on angiina. Luovutuksen siirtoa ensi viikolle? "Ei... tota... kyllä mulla taitaa sillonki olla vielä angiina", toteaa ämpyilijä.


      • myyjä
        Petosko kirjoitti:

        Nyt sattumalta jäi vain varausrahasta kertominen väliin...sulle annettiin kaikki henkilötiedotkin..jaa niin susta se ei ole luottamuksellista

        Mulla ei ole sun yhteystietoja, enkä ole sulle mitään ollutkaan myymässä, olen eri liikkeen myyjä, kerroin vain yleisellä tasolla, miten itse toimin. Vastauksestasi ilmenee hyvin miksei hämeen vaihtarit sulle ole autoa myynyt, olet tyhmä kuin saapas. Henkilökohtaisesti en myy edes lappuhintaan käteisellä noin tyhmälle, tuommoisesta mulkusta ei saa kuin maanvaivan.


      • Petosko
        myyjä kirjoitti:

        Mulla ei ole sun yhteystietoja, enkä ole sulle mitään ollutkaan myymässä, olen eri liikkeen myyjä, kerroin vain yleisellä tasolla, miten itse toimin. Vastauksestasi ilmenee hyvin miksei hämeen vaihtarit sulle ole autoa myynyt, olet tyhmä kuin saapas. Henkilökohtaisesti en myy edes lappuhintaan käteisellä noin tyhmälle, tuommoisesta mulkusta ei saa kuin maanvaivan.

        Henkilökohtaisesti kaltaiseltasi nyyttien imijältä en ostais vaikka saisin kuin halvalla.
        Mitäs esiinnyt myyjänä jos vastaukset tekee noin kipeetä? Taitaapa sulla veri pakkautua eri päähän kuin pitäis.


      • Kauppa se kannattaa
        myyjä kirjoitti:

        Mulla ei ole sun yhteystietoja, enkä ole sulle mitään ollutkaan myymässä, olen eri liikkeen myyjä, kerroin vain yleisellä tasolla, miten itse toimin. Vastauksestasi ilmenee hyvin miksei hämeen vaihtarit sulle ole autoa myynyt, olet tyhmä kuin saapas. Henkilökohtaisesti en myy edes lappuhintaan käteisellä noin tyhmälle, tuommoisesta mulkusta ei saa kuin maanvaivan.

        Ja taas kiero jobbari tuli käsien pesulle. Nyt meni herjauksen puolelle...


      • Psyco Bob
        myyjä kirjoitti:

        Mulla ei ole sun yhteystietoja, enkä ole sulle mitään ollutkaan myymässä, olen eri liikkeen myyjä, kerroin vain yleisellä tasolla, miten itse toimin. Vastauksestasi ilmenee hyvin miksei hämeen vaihtarit sulle ole autoa myynyt, olet tyhmä kuin saapas. Henkilökohtaisesti en myy edes lappuhintaan käteisellä noin tyhmälle, tuommoisesta mulkusta ei saa kuin maanvaivan.

        On luonnollista, että myyjä joka ei hoida velvotteitaan ja vastuitaan tuntee piston sydämessään ja väsää asiattoman itkuvirsi-viestin. Tuntuu ko. liikkeen kätäntö tuttua
        kun tietää, että sopimuksista kiinnipitävästä aloittajasta tulee maanvaiva. Sielujen sympatiaako? ei sentään...veikkaampa että myyjän itkuvirsi tuli itse sylttytehtaan koneelta. Jotain hyvääkin viestistä välittyy..jobbarillakin on jonkinlainen omatunto.
        Huono puoli on vain siinä, että tuolla asenteella et kauaa alalla ole, maine se kiirii
        joskus nopeastikin. No voithan vaihtaa taas nimeä kun asiakkaita ei kuulu ja nimi
        koreilee protestilistalla.


      • Petosko
        myyjä kirjoitti:

        Mulla ei ole sun yhteystietoja, enkä ole sulle mitään ollutkaan myymässä, olen eri liikkeen myyjä, kerroin vain yleisellä tasolla, miten itse toimin. Vastauksestasi ilmenee hyvin miksei hämeen vaihtarit sulle ole autoa myynyt, olet tyhmä kuin saapas. Henkilökohtaisesti en myy edes lappuhintaan käteisellä noin tyhmälle, tuommoisesta mulkusta ei saa kuin maanvaivan.

        Kerroppa myyjä kun kerran olet tuollainen neropatti tälläselle saappaalle ja muillekin
        (asettaudu ensin asiakkaan asemaan jos kykenet) miten sä suhtaudut kun vastapuoli
        ei toimi kuten on kirjallisesti (e-mail) sovittu eikä ota mitään kantaa siihen paikanpäällä miksi sovittu ei pitänyt????


      • VARAUS=RAHA LIIKKUU!
        Petosko kirjoitti:

        Kerroppa myyjä kun kerran olet tuollainen neropatti tälläselle saappaalle ja muillekin
        (asettaudu ensin asiakkaan asemaan jos kykenet) miten sä suhtaudut kun vastapuoli
        ei toimi kuten on kirjallisesti (e-mail) sovittu eikä ota mitään kantaa siihen paikanpäällä miksi sovittu ei pitänyt????

        Taas tätä "juupas-eipäs"-väittelyä...
        Asettauduppas sinä "Petosko" automyyjän asemaan.
        Saat päivittäin "varmoja varauksia", viikoittain kymmeniäkin "tulisin loppuviikolla katsomaan". Ilman varausmaksua ennakkoon.
        Auto joka sinulla on myynnissäsi, olisi tällaisella "varmasti tulisin vaihtokaupoille ehkä ja jos sitten välirahat niin ja näin jos mutta tuota jos ja jos"-varauksella tai paikanpäälle marssii tosiostaja rahojen kanssa, ilman jossittelua vaihtotuotteestasi ja epävarmuudella tuleeko "varma" varaaja lainkaan paikalle.
        Myisitkö paikalla olevalle käteisostajalle heti vai odottelisitko "varmaa varaaja", jolla kuitenkin se vaihtoautokin vielä pienellä varauksella ettei välirahasta päästäkään sopuun?
        Ottaen vielä huomioon sen, että vuosien kokemuksesta tiedät senkin, ettei nämä "varmat varaajat" 90% varmuudella edes tule vaikka kuinka on sovittu.

        Kyllä realiteetit ja fakta on, että ilman ennakkomaksua ei autoja varaile 100% varmuudella yksikään autoliike. Tuurillahan voi sattua niinkin, että se sinun "varaus" pitää jos ei ostajaa paikanpäälle sattumoisin satu marssimaan ja ostamaan "nenäsi edestä" pois. Mutta se on vain ja ainoastaan hyvää tuuria se.


      • raharatkaisee....
        VARAUS=RAHA LIIKKUU! kirjoitti:

        Taas tätä "juupas-eipäs"-väittelyä...
        Asettauduppas sinä "Petosko" automyyjän asemaan.
        Saat päivittäin "varmoja varauksia", viikoittain kymmeniäkin "tulisin loppuviikolla katsomaan". Ilman varausmaksua ennakkoon.
        Auto joka sinulla on myynnissäsi, olisi tällaisella "varmasti tulisin vaihtokaupoille ehkä ja jos sitten välirahat niin ja näin jos mutta tuota jos ja jos"-varauksella tai paikanpäälle marssii tosiostaja rahojen kanssa, ilman jossittelua vaihtotuotteestasi ja epävarmuudella tuleeko "varma" varaaja lainkaan paikalle.
        Myisitkö paikalla olevalle käteisostajalle heti vai odottelisitko "varmaa varaaja", jolla kuitenkin se vaihtoautokin vielä pienellä varauksella ettei välirahasta päästäkään sopuun?
        Ottaen vielä huomioon sen, että vuosien kokemuksesta tiedät senkin, ettei nämä "varmat varaajat" 90% varmuudella edes tule vaikka kuinka on sovittu.

        Kyllä realiteetit ja fakta on, että ilman ennakkomaksua ei autoja varaile 100% varmuudella yksikään autoliike. Tuurillahan voi sattua niinkin, että se sinun "varaus" pitää jos ei ostajaa paikanpäälle sattumoisin satu marssimaan ja ostamaan "nenäsi edestä" pois. Mutta se on vain ja ainoastaan hyvää tuuria se.

        Näinhän se on, mikäli asiakas on oikeasti varma ja täysijärkinen, hän kyllä tajuaa jo itse ehdottaa varausrahaa, jos myyjä unohtaa mainita, mutta äärimmäisen harvoin nämä sähköpostilla ja puhelimitse lupailevat "ihan varmat" mielensäpahoittajat ovat.

        Ja selvennykseksi vielä, varausrahaa ei saa takaisin, mikäli kauppaa ei synny, varausrahalla asiakas lunastaa itselleen ns. aikaa jona autoa ei myydä ns. hänen nenän edestään, varausraha kyllä vähennetään sovitusta kauppasummasta kaupantekohetkellä.


      • Petosko
        VARAUS=RAHA LIIKKUU! kirjoitti:

        Taas tätä "juupas-eipäs"-väittelyä...
        Asettauduppas sinä "Petosko" automyyjän asemaan.
        Saat päivittäin "varmoja varauksia", viikoittain kymmeniäkin "tulisin loppuviikolla katsomaan". Ilman varausmaksua ennakkoon.
        Auto joka sinulla on myynnissäsi, olisi tällaisella "varmasti tulisin vaihtokaupoille ehkä ja jos sitten välirahat niin ja näin jos mutta tuota jos ja jos"-varauksella tai paikanpäälle marssii tosiostaja rahojen kanssa, ilman jossittelua vaihtotuotteestasi ja epävarmuudella tuleeko "varma" varaaja lainkaan paikalle.
        Myisitkö paikalla olevalle käteisostajalle heti vai odottelisitko "varmaa varaaja", jolla kuitenkin se vaihtoautokin vielä pienellä varauksella ettei välirahasta päästäkään sopuun?
        Ottaen vielä huomioon sen, että vuosien kokemuksesta tiedät senkin, ettei nämä "varmat varaajat" 90% varmuudella edes tule vaikka kuinka on sovittu.

        Kyllä realiteetit ja fakta on, että ilman ennakkomaksua ei autoja varaile 100% varmuudella yksikään autoliike. Tuurillahan voi sattua niinkin, että se sinun "varaus" pitää jos ei ostajaa paikanpäälle sattumoisin satu marssimaan ja ostamaan "nenäsi edestä" pois. Mutta se on vain ja ainoastaan hyvää tuuria se.

        Toki myisin käteisostajalle, mutta ensin soittaisin sille kenen kanssa olen alustavasti
        kaupasta sopinut tai laittaisin edes tekstarin että auto on myyty, ettei toinen ajele
        turhaan paikanpäälle. Sitä paitsi auto oli vielä pihassa ja sain tsegata sen rauhassa
        (huoltokirjan ym.papereiden osalta) ja näytettiin renkaat yms. tämä käteisostaja ei
        siis ollut ilmestynyt iltapäivälläkään paikalle, eikä autossa ollut "myyty lappuakaan.
        Kuten sanoit tuuria mulla oli matkassa löysin sellasen kauppiaan jonka sana piti
        paikkaansa ja auto vaihtui takuun kera. Ei tarvi siis ryhtyä maanvaivaksi joka olisi
        ollut vaihtareiden kanssa melko varmaa. Vaikka täällä purnaaminen ei auta, mutta
        porukan on saatava tietää koijareista ja välttää moisia jobbareita.


      • TAKUU? Käytettyyn?
        Petosko kirjoitti:

        Toki myisin käteisostajalle, mutta ensin soittaisin sille kenen kanssa olen alustavasti
        kaupasta sopinut tai laittaisin edes tekstarin että auto on myyty, ettei toinen ajele
        turhaan paikanpäälle. Sitä paitsi auto oli vielä pihassa ja sain tsegata sen rauhassa
        (huoltokirjan ym.papereiden osalta) ja näytettiin renkaat yms. tämä käteisostaja ei
        siis ollut ilmestynyt iltapäivälläkään paikalle, eikä autossa ollut "myyty lappuakaan.
        Kuten sanoit tuuria mulla oli matkassa löysin sellasen kauppiaan jonka sana piti
        paikkaansa ja auto vaihtui takuun kera. Ei tarvi siis ryhtyä maanvaivaksi joka olisi
        ollut vaihtareiden kanssa melko varmaa. Vaikka täällä purnaaminen ei auta, mutta
        porukan on saatava tietää koijareista ja välttää moisia jobbareita.

        "Toki myisin käteisostajalle, mutta..."

        Aivan. Eli et olisi juurikaan "parempi ihminen". Toki soveliasta on ilmoittaa varaajallekin että auto meni jo.

        "...löysin sellasen kauppiaan jonka sana piti paikkaansa ja auto vaihtui takuun kera."

        Tämähän mielenkiintoista; TAKUUN kera? Eli joku autokauppias myi/vaihtoi auton kanssasi ja myönsi myymälleen autolle oikein TAKUUN? Erikoisen hyvä autoliike, jos hintakin oli vielä järjissään eikä tuosta TAKUUSTA erikseen veloitettu mitään. Harvinaista kaikenkaikkiaan tuo takuu käytettyyn autoon, ilmaiseksi.


      • Psyco Bob
        raharatkaisee.... kirjoitti:

        Näinhän se on, mikäli asiakas on oikeasti varma ja täysijärkinen, hän kyllä tajuaa jo itse ehdottaa varausrahaa, jos myyjä unohtaa mainita, mutta äärimmäisen harvoin nämä sähköpostilla ja puhelimitse lupailevat "ihan varmat" mielensäpahoittajat ovat.

        Ja selvennykseksi vielä, varausrahaa ei saa takaisin, mikäli kauppaa ei synny, varausrahalla asiakas lunastaa itselleen ns. aikaa jona autoa ei myydä ns. hänen nenän edestään, varausraha kyllä vähennetään sovitusta kauppasummasta kaupantekohetkellä.

        Eikö se ole kauppiaan VELVOLLISUUS kertoa varausrahasta? Omista kokemuksista
        joka kerran kauppias/ autoliike on kertonut varausrahasta jollei pääse heti paikanpäälle. Näin toimitaan oikeassa autokaupassa jobbarit ovat oma lukunsa.

        Käytäntö tuokin, mutta isommissa liikkeissä varausraha annetaan takaisin varsinkin
        jos asiakas itse ei ole perunut kauppoja vaan liike on katsonut paikanpäällä asiat
        toisin kuin on sovittu. On myös liikkeitä jossa varausraha palautetaan joka tapauksessa (siitäkin on kokemusta).

        Raharatkaisee...ei taida itse olla ihan täysijärkinen?


      • Petosko
        TAKUU? Käytettyyn? kirjoitti:

        "Toki myisin käteisostajalle, mutta..."

        Aivan. Eli et olisi juurikaan "parempi ihminen". Toki soveliasta on ilmoittaa varaajallekin että auto meni jo.

        "...löysin sellasen kauppiaan jonka sana piti paikkaansa ja auto vaihtui takuun kera."

        Tämähän mielenkiintoista; TAKUUN kera? Eli joku autokauppias myi/vaihtoi auton kanssasi ja myönsi myymälleen autolle oikein TAKUUN? Erikoisen hyvä autoliike, jos hintakin oli vielä järjissään eikä tuosta TAKUUSTA erikseen veloitettu mitään. Harvinaista kaikenkaikkiaan tuo takuu käytettyyn autoon, ilmaiseksi.

        Katsoppas hyviä liikkeitäkin on olemassa, sellaisia joista näillä sivuilla ei kirjoitella!


      • sivusta seuraaja
        TAKUU? Käytettyyn? kirjoitti:

        "Toki myisin käteisostajalle, mutta..."

        Aivan. Eli et olisi juurikaan "parempi ihminen". Toki soveliasta on ilmoittaa varaajallekin että auto meni jo.

        "...löysin sellasen kauppiaan jonka sana piti paikkaansa ja auto vaihtui takuun kera."

        Tämähän mielenkiintoista; TAKUUN kera? Eli joku autokauppias myi/vaihtoi auton kanssasi ja myönsi myymälleen autolle oikein TAKUUN? Erikoisen hyvä autoliike, jos hintakin oli vielä järjissään eikä tuosta TAKUUSTA erikseen veloitettu mitään. Harvinaista kaikenkaikkiaan tuo takuu käytettyyn autoon, ilmaiseksi.

        "et olisi juurikaan parempi ihminen" ..voivoi eihän kyse ole paremmuudesta. kyllä
        petoskon linja on huomattavasti parempi tapa tehdä bisnestä kuin liikkeen. Luet
        ensimmäisen virkkeen et koko juttua aloittajan menettelytavoista...taidatkin olla
        se multipersoona joka provoilee täällä joka juttuun missä arvostellaan jotain autoalan toimijaa..vai mitä 99 nimimerkin pelle?


      • hyviäkömissä
        Petosko kirjoitti:

        Katsoppas hyviä liikkeitäkin on olemassa, sellaisia joista näillä sivuilla ei kirjoitella!

        Kirjoitappas jostain hyvästä liikkeestä jotain? Miksi et osta kaikkia autoja samasta hyvästä liikkeestä, vaan etsit sitä Suomen halvinta ilmeisesti?


      • Petosko
        hyviäkömissä kirjoitti:

        Kirjoitappas jostain hyvästä liikkeestä jotain? Miksi et osta kaikkia autoja samasta hyvästä liikkeestä, vaan etsit sitä Suomen halvinta ilmeisesti?

        Mainostaminen ja massapostitus on kiellettyä ja vaikka ei olisi näillä sivuilla ei saa
        kuin lokaa niskaansa jos kehuu jotain liikettä "sä valehtelet runkku.." jne.


      • TAKUU? Käytettyyn?
        Petosko kirjoitti:

        Mainostaminen ja massapostitus on kiellettyä ja vaikka ei olisi näillä sivuilla ei saa
        kuin lokaa niskaansa jos kehuu jotain liikettä "sä valehtelet runkku.." jne.

        Eli sinusta on ihan ookoo mainita nimeltä autoliike herjaten, "jobbariksi" nimitellen ja kirjoitella vihjaavalla nimimerkillä "Petosko" ihan kuin liike olisi petoksen tehnyt.
        Samaan aikaan sinun mielestäsi ei mitenkään ole soveliasta kehaista nimeltä mainiten jotain parempaa autoliikettä?

        Nimittäin onhan se jo melkoinen ihmeellisyys ja maininnan arvoinen asia, jos (kuten väität) joku autoliike on sinun kanssasi kauppoihin päässyt ja myöntänyt ihan ilmaiseksi myymälleen autolle TAKUUN!(?)
        Kerro ihmeessä, mikä on se autoliike joka ilmaiseksi myöntelee takuita käytettyihin autoihin. Kerro vain kerran, niin ei mene sitten massapostituksen piikkiin. Kiitos.
        Vai oliko sittenkin täyttä urbaanilegendaa koko tarinasi, alusta loppuun?


      • Hesaan
        hyviäkömissä kirjoitti:

        Kirjoitappas jostain hyvästä liikkeestä jotain? Miksi et osta kaikkia autoja samasta hyvästä liikkeestä, vaan etsit sitä Suomen halvinta ilmeisesti?

        Suomen halvimmat löytyvät Suomen parhaasta liikkeestä.


      • Autoa
        TAKUU? Käytettyyn? kirjoitti:

        Eli sinusta on ihan ookoo mainita nimeltä autoliike herjaten, "jobbariksi" nimitellen ja kirjoitella vihjaavalla nimimerkillä "Petosko" ihan kuin liike olisi petoksen tehnyt.
        Samaan aikaan sinun mielestäsi ei mitenkään ole soveliasta kehaista nimeltä mainiten jotain parempaa autoliikettä?

        Nimittäin onhan se jo melkoinen ihmeellisyys ja maininnan arvoinen asia, jos (kuten väität) joku autoliike on sinun kanssasi kauppoihin päässyt ja myöntänyt ihan ilmaiseksi myymälleen autolle TAKUUN!(?)
        Kerro ihmeessä, mikä on se autoliike joka ilmaiseksi myöntelee takuita käytettyihin autoihin. Kerro vain kerran, niin ei mene sitten massapostituksen piikkiin. Kiitos.
        Vai oliko sittenkin täyttä urbaanilegendaa koko tarinasi, alusta loppuun?

        Kirjoitusasusi on tunnistettu. Oletko se sinä?

        Miksi ette voi maksaa hieman enemmän ja mennä kunnon liikkeisiin?
        Korotkin on nykyään isoissa liikkeissä niin alhaiset ettei pätkä kasva kovin kovaksi. Muutama satanen sinne tänne, mutta autot ovat varmasti parempia.


      • Ei takuu palatsista.
        Autoa kirjoitti:

        Kirjoitusasusi on tunnistettu. Oletko se sinä?

        Miksi ette voi maksaa hieman enemmän ja mennä kunnon liikkeisiin?
        Korotkin on nykyään isoissa liikkeissä niin alhaiset ettei pätkä kasva kovin kovaksi. Muutama satanen sinne tänne, mutta autot ovat varmasti parempia.

        "Kirjoitusasusi on tunnistettu. Oletko se sinä?"

        Tottakai minä olen minä ja jos näinkin välttävä oikeinkirjoitus riittää siihen tällä palstalla että tulee kirjoitusasustaan "tunnistetuksi", niin kiitos kovasti. Harvassa on tosiaan tällä palstalla ne kommentit joista saa lukijakin selvää kertalukemisella.

        "Miksi ette voi maksaa hieman enemmän ja mennä kunnon liikkeisiin?"

        Paljonko on sinun mielestäsi "kunnon liikkeen" hintaero vrt. sellaiseen toisenlaiseen liikeeseen? Vaikkapa 10000euron autossa? Tonni? Kolme tonnia? Enemmänkin?

        "Korotkin on nykyään isoissa liikkeissä niin alhaiset ettei pätkä kasva kovin kovaksi."

        Siis rahoituksella kuitenkin? Samat rahoitusyhtiöt niitä rahoituksiaan jakaa pienemmissäkin autoliikkeissä, ihan samoilla koroillakin vielä. Se on vain rahaa.
        Jos joku myy auton 1,9% korolla / 5-vuoden maksuaika / rahoitussumma 10000euroa ja toinen myy täysin samanlaisen 7000eurolla / 5-vuoden maksuaika / korko 4,9% niin... onko tuolla %:lla todellakaan suurtakaan merkitystä? Ei ole.

        "Muutama satanen sinne tänne, mutta autot ovat varmasti parempia. "

        Todistettavastikin, näinhän se merkkiliikkeen ylihinta ei ole takeena auton paremmudesta.


      • Heh.
        Hesaan kirjoitti:

        Suomen halvimmat löytyvät Suomen parhaasta liikkeestä.

        Vai niin.
        "Suomen parasta käytettyjen autojen autoliikettä" on täysin mahdotonta määritellä, edes teoriassa.
        Jokaiselle sattuu huonoja (täysiä pskoja) yksilöitä ja jokaisella on joskus priimakin myyty.
        Jos sinä kuitenkin haluat tämän "Hesan liikkeen"-mainoksia postailla palstan täyteen, niin se lienee oikeutesi ihmisenä. Mitään järkeähän siinä ei tosin ole. Se on sinun mielipiteesi.

        "Suomen halvin" on sekin kovasti suhteellinen käsitteenä, ainahan joku voi (niin halutessaan) myydä auton tai useammankin reilullakin tappiolla.
        Se ei ole sinällään vielä "oikeaa" myyntiä vaan se on omanlaistaan markkinointia ja markkinointi/mainostaminen maksaa aina jotain. Jos myy 500-1000euron myyntihintaisen auton 51eurolla, se ei ole markkinahintaista myyntiä vaan markkinointia ja mainosta.
        Sekin sallittakoon, kukin mainostaa ja markkinoi tyylillään ja kuten hyväksi kokee.

        Ps. Tunnistitko taas "kirjoitusasun"?


      • Psycho Bob
        TAKUU? Käytettyyn? kirjoitti:

        Eli sinusta on ihan ookoo mainita nimeltä autoliike herjaten, "jobbariksi" nimitellen ja kirjoitella vihjaavalla nimimerkillä "Petosko" ihan kuin liike olisi petoksen tehnyt.
        Samaan aikaan sinun mielestäsi ei mitenkään ole soveliasta kehaista nimeltä mainiten jotain parempaa autoliikettä?

        Nimittäin onhan se jo melkoinen ihmeellisyys ja maininnan arvoinen asia, jos (kuten väität) joku autoliike on sinun kanssasi kauppoihin päässyt ja myöntänyt ihan ilmaiseksi myymälleen autolle TAKUUN!(?)
        Kerro ihmeessä, mikä on se autoliike joka ilmaiseksi myöntelee takuita käytettyihin autoihin. Kerro vain kerran, niin ei mene sitten massapostituksen piikkiin. Kiitos.
        Vai oliko sittenkin täyttä urbaanilegendaa koko tarinasi, alusta loppuun?

        Oletko huomannut, että näillä sivuilla kirjotellaan yleisesti vain kun on pettynyt
        palveluun tai saanut luvatusta poiketen pommin alleen ja myyjä nauraen välittää piupaut virhevastuusta tai kuluttajansuojasta? Tuoko todella petosko nimimerkki
        sellaisen kuvan, että liike olisi tehnyt petoksen? Aloittajan merkki kuvaa ainakin minulle sitä, että häntä on petetty ja puheet eivät ole pitäneet paikkaansa. Toivot,
        että aloittaja mainostaisi kehuen liikettä mistä on saanut parempaa palvelua,
        varmistaaksesi, että ylläpito poistaa koko ketjun? Eihän tuossa mainita millään tavalla
        millaisen takuun hän on saanut tai mihin hintaan? Onko sinusta aiheellista vetää
        johtopäätös kuulematta millaisen takuun joku on saanut? En usko, että pettymys
        jonkun liikkeen toimintaan olisi urbaani legenda, vain arvosteltava itse haluaa näimmä
        leimata oman kömmähdyksensä toisen syyksi...narsistinenko?


      • Petosko
        TAKUU? Käytettyyn? kirjoitti:

        Eli sinusta on ihan ookoo mainita nimeltä autoliike herjaten, "jobbariksi" nimitellen ja kirjoitella vihjaavalla nimimerkillä "Petosko" ihan kuin liike olisi petoksen tehnyt.
        Samaan aikaan sinun mielestäsi ei mitenkään ole soveliasta kehaista nimeltä mainiten jotain parempaa autoliikettä?

        Nimittäin onhan se jo melkoinen ihmeellisyys ja maininnan arvoinen asia, jos (kuten väität) joku autoliike on sinun kanssasi kauppoihin päässyt ja myöntänyt ihan ilmaiseksi myymälleen autolle TAKUUN!(?)
        Kerro ihmeessä, mikä on se autoliike joka ilmaiseksi myöntelee takuita käytettyihin autoihin. Kerro vain kerran, niin ei mene sitten massapostituksen piikkiin. Kiitos.
        Vai oliko sittenkin täyttä urbaanilegendaa koko tarinasi, alusta loppuun?

        Vaahtoa rauhassa...sen verta voin mainita, että ko.liike on uudellamaalla. Tämä liike
        toimi kuten oli sovittu (pääasia). Takuusta ym. oli helppo neuvotella kun en tarjonnut
        loppuun ajettua riisipulkkaa. Mikä meni vaihdossa liike sai myytyä sen kahdessa
        päivässä. Sopimuksen luonne on mun ja liikkeen välinen asia.

        Kaikki kaikessa on se, että liike menetteli just lupaamallaan tavalla, en maksanut edes varausrahaa ja silti toimittiin just niin kuin puhelimes sovittiin. Ei se punainen muutu mustaksi vaikka kuinka kiermurtelis ja pesis kännyjään täällä asiakasta solvaten.


      • häkkiapina.
        Heh. kirjoitti:

        Vai niin.
        "Suomen parasta käytettyjen autojen autoliikettä" on täysin mahdotonta määritellä, edes teoriassa.
        Jokaiselle sattuu huonoja (täysiä pskoja) yksilöitä ja jokaisella on joskus priimakin myyty.
        Jos sinä kuitenkin haluat tämän "Hesan liikkeen"-mainoksia postailla palstan täyteen, niin se lienee oikeutesi ihmisenä. Mitään järkeähän siinä ei tosin ole. Se on sinun mielipiteesi.

        "Suomen halvin" on sekin kovasti suhteellinen käsitteenä, ainahan joku voi (niin halutessaan) myydä auton tai useammankin reilullakin tappiolla.
        Se ei ole sinällään vielä "oikeaa" myyntiä vaan se on omanlaistaan markkinointia ja markkinointi/mainostaminen maksaa aina jotain. Jos myy 500-1000euron myyntihintaisen auton 51eurolla, se ei ole markkinahintaista myyntiä vaan markkinointia ja mainosta.
        Sekin sallittakoon, kukin mainostaa ja markkinoi tyylillään ja kuten hyväksi kokee.

        Ps. Tunnistitko taas "kirjoitusasun"?

        Kunhan kiusasin! Minusta on mukava kiusata häkkikanaostoksiinsa pettyneitä pöllöjä.

        Itse tosin ostan autoni mieluimmin isommista liikkeistä, joissa on hyvä palvelu. Ei sitä ooppelia viitsi ostaa miltää mutisialta.

        P.s. Kirjoitusasusi on todellakin tunnistettu ja se olet sinä! Sama valittaja täällä itkee omista romuostoksistaan.


      • Juridisti
        TAKUU? Käytettyyn? kirjoitti:

        Eli sinusta on ihan ookoo mainita nimeltä autoliike herjaten, "jobbariksi" nimitellen ja kirjoitella vihjaavalla nimimerkillä "Petosko" ihan kuin liike olisi petoksen tehnyt.
        Samaan aikaan sinun mielestäsi ei mitenkään ole soveliasta kehaista nimeltä mainiten jotain parempaa autoliikettä?

        Nimittäin onhan se jo melkoinen ihmeellisyys ja maininnan arvoinen asia, jos (kuten väität) joku autoliike on sinun kanssasi kauppoihin päässyt ja myöntänyt ihan ilmaiseksi myymälleen autolle TAKUUN!(?)
        Kerro ihmeessä, mikä on se autoliike joka ilmaiseksi myöntelee takuita käytettyihin autoihin. Kerro vain kerran, niin ei mene sitten massapostituksen piikkiin. Kiitos.
        Vai oliko sittenkin täyttä urbaanilegendaa koko tarinasi, alusta loppuun?

        "nimetä autoliike herjaten"...herjausta? ilmeentynyt lähinnä "myyjän" toimesta, se
        joka herjaamisen aloittaa se herjauksen kestäkööt.

        "jobbariksi nimitellen" ...jos liike toimii epäkurantisti ja muutoinkaan kaikki toimet eivät kestä päivän valoa on kyseessä jobbari. Mikäli Carzet ja Vaihtarit on samoissa käsissä, jobbari on ihan oikea nimitys; ei makseta veroja tms.velvotteita ja ylimielisesti sivuutetaan kuluttajansuoja ja virhevastuu ja myyntitapa ei vastaa hyviä kauppatapoja siis jobbari.

        "ihan kuin liike olisi petoksen tehnyt" ..tavallaan onkin, kun ei toimita niin kuin sovitaan. Petos terminä ei pelkästään tarkoita sitä, että rahaa vastaan luvataan jotain eikä sitten toimita lupauksen mukaisesti.

        Miksi sinun on vaikea uskoa, että joku pääsee kauppoihin toisaalla kun ei päässyt
        Vaihtareissa? Kaupathan peruuntuivat myyjän taholta ei asiakkaan. Muutoinkin
        kummaa tekstiä "Takuu? käytettyyn" monilla liikkeillä on ns.takuu esim. "timanttivaihdokki" ja "premium-takuu"..tuliko yllätyksenä jobbari?


      • Toi Ota
        TAKUU? Käytettyyn? kirjoitti:

        Eli sinusta on ihan ookoo mainita nimeltä autoliike herjaten, "jobbariksi" nimitellen ja kirjoitella vihjaavalla nimimerkillä "Petosko" ihan kuin liike olisi petoksen tehnyt.
        Samaan aikaan sinun mielestäsi ei mitenkään ole soveliasta kehaista nimeltä mainiten jotain parempaa autoliikettä?

        Nimittäin onhan se jo melkoinen ihmeellisyys ja maininnan arvoinen asia, jos (kuten väität) joku autoliike on sinun kanssasi kauppoihin päässyt ja myöntänyt ihan ilmaiseksi myymälleen autolle TAKUUN!(?)
        Kerro ihmeessä, mikä on se autoliike joka ilmaiseksi myöntelee takuita käytettyihin autoihin. Kerro vain kerran, niin ei mene sitten massapostituksen piikkiin. Kiitos.
        Vai oliko sittenkin täyttä urbaanilegendaa koko tarinasi, alusta loppuun?

        Miten ihmeessä joku on päässyt kauppoihin asti oikeassa liikkeessä kun ei päässy
        jobbarin kanssa? Ja joku antaa vielä takuunkin, eihän sitä ole jobbarin rotiskoissakaan? Ei taida veri päästä päähän asti sulla "takuu? käytettyyn?"??

        Itse olen kurvaillut 3 vuotta titaanivaihdokilla jossa oli vuoden takuu. Tosin takuusta
        ei ole ollut hyötyä kun japsin ihme on pelannu kuin unelma


      • sivusta seuraaja
        Ei takuu palatsista. kirjoitti:

        "Kirjoitusasusi on tunnistettu. Oletko se sinä?"

        Tottakai minä olen minä ja jos näinkin välttävä oikeinkirjoitus riittää siihen tällä palstalla että tulee kirjoitusasustaan "tunnistetuksi", niin kiitos kovasti. Harvassa on tosiaan tällä palstalla ne kommentit joista saa lukijakin selvää kertalukemisella.

        "Miksi ette voi maksaa hieman enemmän ja mennä kunnon liikkeisiin?"

        Paljonko on sinun mielestäsi "kunnon liikkeen" hintaero vrt. sellaiseen toisenlaiseen liikeeseen? Vaikkapa 10000euron autossa? Tonni? Kolme tonnia? Enemmänkin?

        "Korotkin on nykyään isoissa liikkeissä niin alhaiset ettei pätkä kasva kovin kovaksi."

        Siis rahoituksella kuitenkin? Samat rahoitusyhtiöt niitä rahoituksiaan jakaa pienemmissäkin autoliikkeissä, ihan samoilla koroillakin vielä. Se on vain rahaa.
        Jos joku myy auton 1,9% korolla / 5-vuoden maksuaika / rahoitussumma 10000euroa ja toinen myy täysin samanlaisen 7000eurolla / 5-vuoden maksuaika / korko 4,9% niin... onko tuolla %:lla todellakaan suurtakaan merkitystä? Ei ole.

        "Muutama satanen sinne tänne, mutta autot ovat varmasti parempia. "

        Todistettavastikin, näinhän se merkkiliikkeen ylihinta ei ole takeena auton paremmudesta.

        Kirjoitusasusi on tunnistettu...tarkoittanee: oletko se sinä satojen nimimerkkien häirikkö joka täällä esittää asiantuntijaa ja herjaa jokaista joka täällä pikkusenkin arvostelee jotain autoalan toimijaa? Vastaus: taidat olla?


      • Petosko
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        Kirjoitusasusi on tunnistettu...tarkoittanee: oletko se sinä satojen nimimerkkien häirikkö joka täällä esittää asiantuntijaa ja herjaa jokaista joka täällä pikkusenkin arvostelee jotain autoalan toimijaa? Vastaus: taidat olla?

        "sivusta seuraaja" on tarkka...lueskelin muitakin juttuja ja kaikissa on yks joka alottaa
        ensin kevyesti sitten alkaa herjaus kun huomaa olevansa yksin mielipiteineen. Aina
        nimimerkki vaihtuu ketjussa kuin ketjussa riippuen siitä mitä mieltä se millonkin on.
        Kun se saa provosoitua tarpeeks viestit loppuvat ja siirtyy uuteen ketjuun häiriköks.


      • Monimerkillinen.
        Petosko kirjoitti:

        "sivusta seuraaja" on tarkka...lueskelin muitakin juttuja ja kaikissa on yks joka alottaa
        ensin kevyesti sitten alkaa herjaus kun huomaa olevansa yksin mielipiteineen. Aina
        nimimerkki vaihtuu ketjussa kuin ketjussa riippuen siitä mitä mieltä se millonkin on.
        Kun se saa provosoitua tarpeeks viestit loppuvat ja siirtyy uuteen ketjuun häiriköks.

        Kertoisitko, missä kohdin mikäkin nimimerkki on tässä nimenomaisessa ketjussa:
        a)
        herjannut ketään
        b)
        jääty "yksin mielipiteineen"
        c) mitkä nimimerkit ovat saman kommentoijan käsialaa (Ja itseasiassa; Mitäpä sitten??) Sen nimimerkin kulloiseenkin tilanteeseen/keskusteluun itse oikeaksi katsomakseen valinta lienee kuitenkin jokaisen yksinoikeus, kuten sinunkin valintasi. Tässä syystä tai toisesta, olet valinnut kommentointiisi "Petosko"-nimimerkin. Ihmettelen edelleen miksi? Jos menet ja kommentoit muissa keskusteluissa ja haluat tuota samaista nimimerkkiäsi "Petosko" edelleen omanasi käyttää, se iolman muuta kannattaa sinun rekisteröidä omaksesi. Sekin onnistuu.
        d)
        Minkä sinä koet provosoinniksi, mikä taas on asian toiselta kantilta kommentointia ja mikä häiriköintiä? Onko häiriköintiä se, ettei ole aloittajan kanssa samaa mieltä ja tuo asiaan muitakin näkökulmia kuin aloittajan "se ainoa oikea"?

        Kiitos.


      • Petosko
        Monimerkillinen. kirjoitti:

        Kertoisitko, missä kohdin mikäkin nimimerkki on tässä nimenomaisessa ketjussa:
        a)
        herjannut ketään
        b)
        jääty "yksin mielipiteineen"
        c) mitkä nimimerkit ovat saman kommentoijan käsialaa (Ja itseasiassa; Mitäpä sitten??) Sen nimimerkin kulloiseenkin tilanteeseen/keskusteluun itse oikeaksi katsomakseen valinta lienee kuitenkin jokaisen yksinoikeus, kuten sinunkin valintasi. Tässä syystä tai toisesta, olet valinnut kommentointiisi "Petosko"-nimimerkin. Ihmettelen edelleen miksi? Jos menet ja kommentoit muissa keskusteluissa ja haluat tuota samaista nimimerkkiäsi "Petosko" edelleen omanasi käyttää, se iolman muuta kannattaa sinun rekisteröidä omaksesi. Sekin onnistuu.
        d)
        Minkä sinä koet provosoinniksi, mikä taas on asian toiselta kantilta kommentointia ja mikä häiriköintiä? Onko häiriköintiä se, ettei ole aloittajan kanssa samaa mieltä ja tuo asiaan muitakin näkökulmia kuin aloittajan "se ainoa oikea"?

        Kiitos.

        a) et näemmä osaa joko lukea tai et ymmärrä lukemaasi
        b) peukutusten määrä kertoo kommentien tason
        c) eri vastauksiin uuden nimimerkin keksiminen sallittua, mutta kuvastaa monelle muullekin heikosta itsetunnosta ja vähän häiriintyneestä yksilöstä
        d) ei tarvi olla samaa mieltä kenenkään kanssa mutta toisten mielipiteiden herjaaminen kuvastaa samaa kuin jatkuva nimimerkkien vaihtaminenkin.

        Itse "seison" nimimerkkini takana ja käytän sitä varmasti muissakin kommenteissani.
        Itse en koe tarvetta kehitellä jatkuvasti uusia kun voi olla kommenttiensa puolesta
        vaikka missä.


      • Merkkiuskoton.
        Petosko kirjoitti:

        a) et näemmä osaa joko lukea tai et ymmärrä lukemaasi
        b) peukutusten määrä kertoo kommentien tason
        c) eri vastauksiin uuden nimimerkin keksiminen sallittua, mutta kuvastaa monelle muullekin heikosta itsetunnosta ja vähän häiriintyneestä yksilöstä
        d) ei tarvi olla samaa mieltä kenenkään kanssa mutta toisten mielipiteiden herjaaminen kuvastaa samaa kuin jatkuva nimimerkkien vaihtaminenkin.

        Itse "seison" nimimerkkini takana ja käytän sitä varmasti muissakin kommenteissani.
        Itse en koe tarvetta kehitellä jatkuvasti uusia kun voi olla kommenttiensa puolesta
        vaikka missä.

        "a) et näemmä osaa joko lukea tai et ymmärrä lukemaasi"

        Edelleenkään en löydä herjausta yhdestäkään kommentista.


        "b) peukutusten määrä kertoo kommentien tason"

        Ei, ei todellakaan kerro. Sinä olet peukutellut omia viisauksiasi ja tiedän senkin, että joskus ohjelmistossa on "bugi" ja saattaa ottaa kymmenittäinkin peukkuja yhdellä kertaa. Tämänhän sinäkin peukuttelijana tiesit itsekin.

        "c) eri vastauksiin uuden nimimerkin keksiminen sallittua, mutta kuvastaa monelle muullekin heikosta itsetunnosta ja vähän häiriintyneestä yksilöstä"

        Ai? Se mielipiteenäsi tähän hyväksytään. Minun mielestäni ainoastaan omalla nimellä, rekisteröidyllä nimimerkillä on merkitystä, kaikki muu on hubaa ja jutustelua ja ihan sama millä nimimerkillä. Minun mielestäni on varsin sopivaa käyttää kulloiseenkin keskusteluun sopivaa nimimerkkiä vaikkapa ikäänkuin "otsikkona" sanomisilleen. Mutta jos se sinulle kuvastaa sanomiasi asioita, niin pidä toki mielipiteesi "Petosko".

        "d) ei tarvi olla samaa mieltä kenenkään kanssa mutta toisten mielipiteiden herjaaminen kuvastaa samaa kuin jatkuva nimimerkkien vaihtaminenkin."

        Edelleenkään tässä keskustelussa ei ole (et osannut yksilöidäkään sellaista?) herjattu ketään.


      • En ota.
        Toi Ota kirjoitti:

        Miten ihmeessä joku on päässyt kauppoihin asti oikeassa liikkeessä kun ei päässy
        jobbarin kanssa? Ja joku antaa vielä takuunkin, eihän sitä ole jobbarin rotiskoissakaan? Ei taida veri päästä päähän asti sulla "takuu? käytettyyn?"??

        Itse olen kurvaillut 3 vuotta titaanivaihdokilla jossa oli vuoden takuu. Tosin takuusta
        ei ole ollut hyötyä kun japsin ihme on pelannu kuin unelma

        Terve tässä muutamia vuosia sitten ostettiin titaani tarkistettu titaani takuu vaihtoauto kaivokselasta ja lopputulos jarrut aivan loppu. Oli kyllä heillekkin aika nolo homma, kun ensin niin kehuttiin hyväksi ja käy ilmi että ei varsin edes niitä jarruja oltu katottu. Kuulemma ei kuulu takuun piiriin, en tiedä miten nyt.
        Kyllä ne taitaa merkkiliikkeitten titaanitakuut ja helmivaihdokit olla ihan mainospuheita ja sillä saadaan perusteltua ylisuuria hintoja.


      • sivusta seuraaja
        Merkkiuskoton. kirjoitti:

        "a) et näemmä osaa joko lukea tai et ymmärrä lukemaasi"

        Edelleenkään en löydä herjausta yhdestäkään kommentista.


        "b) peukutusten määrä kertoo kommentien tason"

        Ei, ei todellakaan kerro. Sinä olet peukutellut omia viisauksiasi ja tiedän senkin, että joskus ohjelmistossa on "bugi" ja saattaa ottaa kymmenittäinkin peukkuja yhdellä kertaa. Tämänhän sinäkin peukuttelijana tiesit itsekin.

        "c) eri vastauksiin uuden nimimerkin keksiminen sallittua, mutta kuvastaa monelle muullekin heikosta itsetunnosta ja vähän häiriintyneestä yksilöstä"

        Ai? Se mielipiteenäsi tähän hyväksytään. Minun mielestäni ainoastaan omalla nimellä, rekisteröidyllä nimimerkillä on merkitystä, kaikki muu on hubaa ja jutustelua ja ihan sama millä nimimerkillä. Minun mielestäni on varsin sopivaa käyttää kulloiseenkin keskusteluun sopivaa nimimerkkiä vaikkapa ikäänkuin "otsikkona" sanomisilleen. Mutta jos se sinulle kuvastaa sanomiasi asioita, niin pidä toki mielipiteesi "Petosko".

        "d) ei tarvi olla samaa mieltä kenenkään kanssa mutta toisten mielipiteiden herjaaminen kuvastaa samaa kuin jatkuva nimimerkkien vaihtaminenkin."

        Edelleenkään tässä keskustelussa ei ole (et osannut yksilöidäkään sellaista?) herjattu ketään.

        Paitsi aluksi "tyhmä kuin saapas", "mulkku" ja "maanvaiva aloittajasta". Väitteet, ettei
        aloittaja ole päässyt kaupoille missään ja saanut takuuta ovat halventavia. Nyt syytät
        peukutuksista ja niiden määrästä aloittajaa ja "bugia" tämän lisäksi.

        Huvittavinta kuitenkin on se, että sulle joutuu perustelemaan ja kertomaan kakki juurta jaksaen ja perinpohjaisesti. Ymmärrän hyvin miksi monet eivät jaksa vääntää
        kaikkea sulle rautalangasta, edes aloittaja.


        "Ikään kuin otsikkona sanomisilleen" kumma kun monet muut eivät tarvitse tehostetta
        sanomisilleen ja kirjoittaa aina samalla nimimerkillä..noh, harrastushan se on tuokin.


      • Toi Ota
        En ota. kirjoitti:

        Terve tässä muutamia vuosia sitten ostettiin titaani tarkistettu titaani takuu vaihtoauto kaivokselasta ja lopputulos jarrut aivan loppu. Oli kyllä heillekkin aika nolo homma, kun ensin niin kehuttiin hyväksi ja käy ilmi että ei varsin edes niitä jarruja oltu katottu. Kuulemma ei kuulu takuun piiriin, en tiedä miten nyt.
        Kyllä ne taitaa merkkiliikkeitten titaanitakuut ja helmivaihdokit olla ihan mainospuheita ja sillä saadaan perusteltua ylisuuria hintoja.

        Shit happens some times dude


      • Petosko
        Merkkiuskoton. kirjoitti:

        "a) et näemmä osaa joko lukea tai et ymmärrä lukemaasi"

        Edelleenkään en löydä herjausta yhdestäkään kommentista.


        "b) peukutusten määrä kertoo kommentien tason"

        Ei, ei todellakaan kerro. Sinä olet peukutellut omia viisauksiasi ja tiedän senkin, että joskus ohjelmistossa on "bugi" ja saattaa ottaa kymmenittäinkin peukkuja yhdellä kertaa. Tämänhän sinäkin peukuttelijana tiesit itsekin.

        "c) eri vastauksiin uuden nimimerkin keksiminen sallittua, mutta kuvastaa monelle muullekin heikosta itsetunnosta ja vähän häiriintyneestä yksilöstä"

        Ai? Se mielipiteenäsi tähän hyväksytään. Minun mielestäni ainoastaan omalla nimellä, rekisteröidyllä nimimerkillä on merkitystä, kaikki muu on hubaa ja jutustelua ja ihan sama millä nimimerkillä. Minun mielestäni on varsin sopivaa käyttää kulloiseenkin keskusteluun sopivaa nimimerkkiä vaikkapa ikäänkuin "otsikkona" sanomisilleen. Mutta jos se sinulle kuvastaa sanomiasi asioita, niin pidä toki mielipiteesi "Petosko".

        "d) ei tarvi olla samaa mieltä kenenkään kanssa mutta toisten mielipiteiden herjaaminen kuvastaa samaa kuin jatkuva nimimerkkien vaihtaminenkin."

        Edelleenkään tässä keskustelussa ei ole (et osannut yksilöidäkään sellaista?) herjattu ketään.

        Vai olet sä asentanut itelles bugin...mulla on muutakin elämää kuin pörrätä täällä
        peukuttamassa. Onko sun noin vaikea hyväksyä, että mun tai jonkun joka on "mun puolella" viestejä peukutetaan plussalle sun ei paitsi omat peukutukses?


      • Nimimerkillinen.
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        Paitsi aluksi "tyhmä kuin saapas", "mulkku" ja "maanvaiva aloittajasta". Väitteet, ettei
        aloittaja ole päässyt kaupoille missään ja saanut takuuta ovat halventavia. Nyt syytät
        peukutuksista ja niiden määrästä aloittajaa ja "bugia" tämän lisäksi.

        Huvittavinta kuitenkin on se, että sulle joutuu perustelemaan ja kertomaan kakki juurta jaksaen ja perinpohjaisesti. Ymmärrän hyvin miksi monet eivät jaksa vääntää
        kaikkea sulle rautalangasta, edes aloittaja.


        "Ikään kuin otsikkona sanomisilleen" kumma kun monet muut eivät tarvitse tehostetta
        sanomisilleen ja kirjoittaa aina samalla nimimerkillä..noh, harrastushan se on tuokin.

        Kiitos "sivusta seuraaja" erittelystä, jota toki odotin nimimerkillä "Petosko". Noh... sovitaan ettet se nyt kuitenkaan ole sinä vaan hän. Tai siis hän ei ole sinä etkä sinä hän.

        Pääsemmekin tästä siihen, ettei vapaalla keskustelupalstalla, vapaasti valittavilla nimimerkeillä toimivalla palstalla voida pelkän "Oletko se sinä? tai "Kirjoitusasusi tunnistettu!" hölynpölyllä mielivaltaisesti yhdistellä yhtään mitään yhteen ja samaan henkilöön kohdistuvaksi kuten sinä ja hän, tai siis hän tai sinä tai molemmat te yhdessä olette nyt tehneet.

        Tarkastin oikein itsekin, ihan sanatarkasti jokaisen tähän itse henkilökohtaisesti kirjoittamani viestin sisällöt. En löytänyt, en todellakaan etsimälläkään löytänyt yhtäkään herjaavaa tai edes vähäisesti loukkaavaakaan kirjoitusta jonka olisin kirjoittanut. Itseasiassa olen melko itsekriittinen näissä asioissa ja pyrin todella ajatuksellakin siihen, ettei loukkauksia teksteissäni ole.

        "tyhmä kuin saapas" ja "maanvaiva" sanonnat on nimimerkin "myyjä" ilmaisuja, jotka eivät siis ole minun kirjoittamaani tekstiä.
        Väärin siis arvailtu, täysin ilman perusteita minua syytellen solvauksista.

        Ja kun nyt alettiin kaivelemaan, niin kaskas? ja ohhoh!; aloittajan "Petosko"-nimimerkillä teksteistä löytyy tällaisia sanontoja ja viittauksia:

        "vanhalta viinalta haisevan myyjän kanssa"
        "ko. jobbarin puljuun"
        "Henkilökohtaisesti kaltaiseltasi nyyttien imijältä en ostais"
        "Taitaapa sulla veri pakkautua eri päähän kuin pitäis."
        "olet tuollainen neropatti"

        Ja hän "Petosko" loihe lausui näin:
        "Itse "seison" nimimerkkini takana ja käytän sitä varmasti muissakin kommenteissani. Itse en koe tarvetta kehitellä jatkuvasti uusia kun voi olla kommenttiensa puolesta vaikka missä."

        Lisäyksenä vielä, että niinhän se "Petosko" esiintyi tässä viestiketjussa ainakin parilla eri nimimerkillä hänkin, vaikka kuinka kertoi ettei hän vaan ne muut vaan... miten se nyt noin lipsahti?

        Ootte te sellasia... hellyyttäviä höpönassuja kaikki "sivusta seuraajat ja Petoskot".


      • Psyco Bob
        Nimimerkillinen. kirjoitti:

        Kiitos "sivusta seuraaja" erittelystä, jota toki odotin nimimerkillä "Petosko". Noh... sovitaan ettet se nyt kuitenkaan ole sinä vaan hän. Tai siis hän ei ole sinä etkä sinä hän.

        Pääsemmekin tästä siihen, ettei vapaalla keskustelupalstalla, vapaasti valittavilla nimimerkeillä toimivalla palstalla voida pelkän "Oletko se sinä? tai "Kirjoitusasusi tunnistettu!" hölynpölyllä mielivaltaisesti yhdistellä yhtään mitään yhteen ja samaan henkilöön kohdistuvaksi kuten sinä ja hän, tai siis hän tai sinä tai molemmat te yhdessä olette nyt tehneet.

        Tarkastin oikein itsekin, ihan sanatarkasti jokaisen tähän itse henkilökohtaisesti kirjoittamani viestin sisällöt. En löytänyt, en todellakaan etsimälläkään löytänyt yhtäkään herjaavaa tai edes vähäisesti loukkaavaakaan kirjoitusta jonka olisin kirjoittanut. Itseasiassa olen melko itsekriittinen näissä asioissa ja pyrin todella ajatuksellakin siihen, ettei loukkauksia teksteissäni ole.

        "tyhmä kuin saapas" ja "maanvaiva" sanonnat on nimimerkin "myyjä" ilmaisuja, jotka eivät siis ole minun kirjoittamaani tekstiä.
        Väärin siis arvailtu, täysin ilman perusteita minua syytellen solvauksista.

        Ja kun nyt alettiin kaivelemaan, niin kaskas? ja ohhoh!; aloittajan "Petosko"-nimimerkillä teksteistä löytyy tällaisia sanontoja ja viittauksia:

        "vanhalta viinalta haisevan myyjän kanssa"
        "ko. jobbarin puljuun"
        "Henkilökohtaisesti kaltaiseltasi nyyttien imijältä en ostais"
        "Taitaapa sulla veri pakkautua eri päähän kuin pitäis."
        "olet tuollainen neropatti"

        Ja hän "Petosko" loihe lausui näin:
        "Itse "seison" nimimerkkini takana ja käytän sitä varmasti muissakin kommenteissani. Itse en koe tarvetta kehitellä jatkuvasti uusia kun voi olla kommenttiensa puolesta vaikka missä."

        Lisäyksenä vielä, että niinhän se "Petosko" esiintyi tässä viestiketjussa ainakin parilla eri nimimerkillä hänkin, vaikka kuinka kertoi ettei hän vaan ne muut vaan... miten se nyt noin lipsahti?

        Ootte te sellasia... hellyyttäviä höpönassuja kaikki "sivusta seuraajat ja Petoskot".

        Oletko popsinut sieniä vai mistä moinen hallusinaatio, että olet käynyt dialogia aloittajan kanssa? Voi tietysti olla, että joku muu on samaa kaliberia kanssasi
        ja esiintyy monella nimimerkillä eri ketjuihin, mutta en jaksa uskoa, että tässä ketjussa on joku muukin kuin sinä moiseen ryhtynyt.


      • sivusta seuraaja
        Nimimerkillinen. kirjoitti:

        Kiitos "sivusta seuraaja" erittelystä, jota toki odotin nimimerkillä "Petosko". Noh... sovitaan ettet se nyt kuitenkaan ole sinä vaan hän. Tai siis hän ei ole sinä etkä sinä hän.

        Pääsemmekin tästä siihen, ettei vapaalla keskustelupalstalla, vapaasti valittavilla nimimerkeillä toimivalla palstalla voida pelkän "Oletko se sinä? tai "Kirjoitusasusi tunnistettu!" hölynpölyllä mielivaltaisesti yhdistellä yhtään mitään yhteen ja samaan henkilöön kohdistuvaksi kuten sinä ja hän, tai siis hän tai sinä tai molemmat te yhdessä olette nyt tehneet.

        Tarkastin oikein itsekin, ihan sanatarkasti jokaisen tähän itse henkilökohtaisesti kirjoittamani viestin sisällöt. En löytänyt, en todellakaan etsimälläkään löytänyt yhtäkään herjaavaa tai edes vähäisesti loukkaavaakaan kirjoitusta jonka olisin kirjoittanut. Itseasiassa olen melko itsekriittinen näissä asioissa ja pyrin todella ajatuksellakin siihen, ettei loukkauksia teksteissäni ole.

        "tyhmä kuin saapas" ja "maanvaiva" sanonnat on nimimerkin "myyjä" ilmaisuja, jotka eivät siis ole minun kirjoittamaani tekstiä.
        Väärin siis arvailtu, täysin ilman perusteita minua syytellen solvauksista.

        Ja kun nyt alettiin kaivelemaan, niin kaskas? ja ohhoh!; aloittajan "Petosko"-nimimerkillä teksteistä löytyy tällaisia sanontoja ja viittauksia:

        "vanhalta viinalta haisevan myyjän kanssa"
        "ko. jobbarin puljuun"
        "Henkilökohtaisesti kaltaiseltasi nyyttien imijältä en ostais"
        "Taitaapa sulla veri pakkautua eri päähän kuin pitäis."
        "olet tuollainen neropatti"

        Ja hän "Petosko" loihe lausui näin:
        "Itse "seison" nimimerkkini takana ja käytän sitä varmasti muissakin kommenteissani. Itse en koe tarvetta kehitellä jatkuvasti uusia kun voi olla kommenttiensa puolesta vaikka missä."

        Lisäyksenä vielä, että niinhän se "Petosko" esiintyi tässä viestiketjussa ainakin parilla eri nimimerkillä hänkin, vaikka kuinka kertoi ettei hän vaan ne muut vaan... miten se nyt noin lipsahti?

        Ootte te sellasia... hellyyttäviä höpönassuja kaikki "sivusta seuraajat ja Petoskot".

        Väärin veikattu 99 merkin tyyppi, kyllä minä olen minä ja petosko on petosko


      • Merkityksellinen.
        Petosko kirjoitti:

        Vai olet sä asentanut itelles bugin...mulla on muutakin elämää kuin pörrätä täällä
        peukuttamassa. Onko sun noin vaikea hyväksyä, että mun tai jonkun joka on "mun puolella" viestejä peukutetaan plussalle sun ei paitsi omat peukutukses?

        Ei, minua ei peukutus kiinnosta; ei tällaisella palstalla eikä livenä. Ne on muitten hommia ne...

        Löydätkö nyt minun kirjoittamia solvauksia vaiko et?
        Minä löysin sinun nimimerkilläsi muutamia ne tuossa yllä luetellen. Tässä vielä kertaalleen, kun olet niin huolissasi olevinaan muiden kielenkäytöstä ja minua suorastaan väitit solvaajaksi löytämättä yhtäkään solvaukseen viittaavaa tästä keskustelusta.
        "Petosko":
        "vanhalta viinalta haisevan myyjän kanssa"
        "ko. jobbarin puljuun"
        "Henkilökohtaisesti kaltaiseltasi nyyttien imijältä en ostais"
        "Taitaapa sulla veri pakkautua eri päähän kuin pitäis."
        "olet tuollainen neropatti"

        ...jos noita ei pidä halventavina solvauksina niin mitä sitten? Ja edelleenkin vinkkaa toki, jos minun kirjoittamana löydät tästä keskustelusta solvauksia. Kiitos.

        Ja vaikka väitätkin olevasi "yksinimimerkillinen", tässä keskustelussa olet käyttänyt ainakin kahta: "Petosko" ja "Mielensä pahottanut" ja muita ei minua kiinnosta edes arvailla kun minulle on se ja sama millä nimimerkillä kukakin kommentoi. Kommentoin lähinnä asiasisältöihin.

        Kenen tahansa kommentteja minun puolestani voi peukutella minkä ehtii, se ei ole minulle minkään arvoinen mittari mistään.


      • Petosko
        Merkityksellinen. kirjoitti:

        Ei, minua ei peukutus kiinnosta; ei tällaisella palstalla eikä livenä. Ne on muitten hommia ne...

        Löydätkö nyt minun kirjoittamia solvauksia vaiko et?
        Minä löysin sinun nimimerkilläsi muutamia ne tuossa yllä luetellen. Tässä vielä kertaalleen, kun olet niin huolissasi olevinaan muiden kielenkäytöstä ja minua suorastaan väitit solvaajaksi löytämättä yhtäkään solvaukseen viittaavaa tästä keskustelusta.
        "Petosko":
        "vanhalta viinalta haisevan myyjän kanssa"
        "ko. jobbarin puljuun"
        "Henkilökohtaisesti kaltaiseltasi nyyttien imijältä en ostais"
        "Taitaapa sulla veri pakkautua eri päähän kuin pitäis."
        "olet tuollainen neropatti"

        ...jos noita ei pidä halventavina solvauksina niin mitä sitten? Ja edelleenkin vinkkaa toki, jos minun kirjoittamana löydät tästä keskustelusta solvauksia. Kiitos.

        Ja vaikka väitätkin olevasi "yksinimimerkillinen", tässä keskustelussa olet käyttänyt ainakin kahta: "Petosko" ja "Mielensä pahottanut" ja muita ei minua kiinnosta edes arvailla kun minulle on se ja sama millä nimimerkillä kukakin kommentoi. Kommentoin lähinnä asiasisältöihin.

        Kenen tahansa kommentteja minun puolestani voi peukutella minkä ehtii, se ei ole minulle minkään arvoinen mittari mistään.

        Sori, etten heti aamusta ehtiny toiseen novelliis vastata katsos tämän höpönassun tarvii tehdä töitäkin. No nyt mä vastaan....On tietty pirun paha mennä sanomaan
        kuka on kirjottanu mitäkin kun vastassa on satojen nimimerkkien tyyppi. Se on mulle ihan sama oot sä myyjä vai onko myyjä sä, mutta kumman henkilökohtasesti sä pahastut arvosteluista jos ne ei koske sua. Näet älyttömästi vaivaa jos ko.liikkeestä
        kirjotellaan negatiiviseen sävyyn...mitähän tämä susta kertoo?

        Tässä höpönassulistauksestas joita pidät mun taholta solvaamisena....
        "petosko" ei vihjaile tai tarkota oikeastaan mitään ennen kuin perässä on kysymysmerkki. "vanhalta viinalta..." ei sekään ole solvaus vaan tilanne kuvaus tapahtuneesta selkeästi krapulaisesta myyjästä joka esitteli jo myytyä autoa.
        "ko.jobbari puljuun" kuuluu samaan kategoriaan, epäkaupallinen menettely ja
        yhteys Carzet´iin (maksamattomia veroja yms) voidaan siis hyvällä syyllä kutsua
        jobbariksi. Nyyttien imijästä sen verran, että se on vain vastattu samalla mitalla sulle...siis myyjälle, siispä AINOA herjaava mutta vastaus samanmoiseen. Veren pakkaantuminen ei ole solvaava pelkkä toteamus. Neropatti on laatu adjektiivi
        tyypistä joka asettu mun yläpuolelle nimittäen saappaaks, se on siis kehu.

        Juu-u vastasin ekaan eri nimmarilla puhtaasti siks, ett viestin perusteella tyyppi
        tai sä, oli sitä mieltä että mä olen pahottanu mieleni ihan turhasta ja syyttä. Kelpaako?


      • mielensätyksetön
        Petosko kirjoitti:

        Sori, etten heti aamusta ehtiny toiseen novelliis vastata katsos tämän höpönassun tarvii tehdä töitäkin. No nyt mä vastaan....On tietty pirun paha mennä sanomaan
        kuka on kirjottanu mitäkin kun vastassa on satojen nimimerkkien tyyppi. Se on mulle ihan sama oot sä myyjä vai onko myyjä sä, mutta kumman henkilökohtasesti sä pahastut arvosteluista jos ne ei koske sua. Näet älyttömästi vaivaa jos ko.liikkeestä
        kirjotellaan negatiiviseen sävyyn...mitähän tämä susta kertoo?

        Tässä höpönassulistauksestas joita pidät mun taholta solvaamisena....
        "petosko" ei vihjaile tai tarkota oikeastaan mitään ennen kuin perässä on kysymysmerkki. "vanhalta viinalta..." ei sekään ole solvaus vaan tilanne kuvaus tapahtuneesta selkeästi krapulaisesta myyjästä joka esitteli jo myytyä autoa.
        "ko.jobbari puljuun" kuuluu samaan kategoriaan, epäkaupallinen menettely ja
        yhteys Carzet´iin (maksamattomia veroja yms) voidaan siis hyvällä syyllä kutsua
        jobbariksi. Nyyttien imijästä sen verran, että se on vain vastattu samalla mitalla sulle...siis myyjälle, siispä AINOA herjaava mutta vastaus samanmoiseen. Veren pakkaantuminen ei ole solvaava pelkkä toteamus. Neropatti on laatu adjektiivi
        tyypistä joka asettu mun yläpuolelle nimittäen saappaaks, se on siis kehu.

        Juu-u vastasin ekaan eri nimmarilla puhtaasti siks, ett viestin perusteella tyyppi
        tai sä, oli sitä mieltä että mä olen pahottanu mieleni ihan turhasta ja syyttä. Kelpaako?

        Kiitos, aina toki kelpaa, kun keskustelukumppani vastaa keskusteluun.

        "Näet älyttömästi vaivaa jos ko.liikkeestä kirjotellaan negatiiviseen sävyyn...mitähän tämä susta kertoo?"

        Kertokoon nyt vaikka sen, että haluan palstan mukaisesti keskustella "Autoliikkeet ja auton ostaminen"-aiheisista asioista.
        Ja kun todellakin toimin "siellä toisella puolella", en siis asiakkaana, niin kyllä näitä lukiessaan saa useastikin ihan oikeitakin väärinymmärryksiä oikoa (käytetyssä autossa takuu, auton saa palauttaa ja kaupan purkaa noin vain ymsv.) ja pskaahan siinä niskaan tulee (kuten nyt, kun virallisesti auton varaaminen 100% varmasti edellyttää ennakkomaksun) mutta mitäpä sitten; keskusteluahan tämä vain on.
        Ja kuten toivon sinunkin huomanneen, en missään vaiheessa ole tämän keskustelun liikkeen toimintatapaa pitänyt hyvänä.
        Tässä yhdellä nimimerkillä tiivistettynä oleellisin:

        "Jos jäi varauksen ehdot kertomatta, se on kyllä myyjän taitamattomuutta.
        Totuus on kuitenkin, että ilman ennakkomaksua/varauksen vahvistusta rahalla, ei ole velvoitetta autoa varailla kenellekään.
        Jos tätä ei tee asiakkaalle selväksi vaan jokaiselle varaajalle vastaa vain "joo, joo tuu vaan" niin ei sekään kyllä toimi ja mielensäpahoittajia syntyy; kuten nyt syntyi."

        En siis ole tässä keskustelussa "myyjä", en tuossa autoliikkeessäkään ole myyjä, en liity kyseiseen liikkeeseen mitenkään ja kuten huomannet pidän toimintatapaansa varauksien suhteen avuttomana räpeltelynä kun ei kerrota miten varma varaus "lukitaan" tai sitten ei varailla ollenkaan. Lopputotuus kuitenkin on, ettei varausta ole syntynyt jos raha ei ole liikkunut. Piste.
        Tämän toki kerroin "Mielensäpahoittajako" nimimerkkiä käyttäen jo 12-vuorokautta sitten, n.½-tuntia aloituksesi jälkeen. Kaikki sen jälkeen keskusteluhan on tässä täyttä jargonia, mutta keskustelua kuitenkin.


      • Psycho Bob
        mielensätyksetön kirjoitti:

        Kiitos, aina toki kelpaa, kun keskustelukumppani vastaa keskusteluun.

        "Näet älyttömästi vaivaa jos ko.liikkeestä kirjotellaan negatiiviseen sävyyn...mitähän tämä susta kertoo?"

        Kertokoon nyt vaikka sen, että haluan palstan mukaisesti keskustella "Autoliikkeet ja auton ostaminen"-aiheisista asioista.
        Ja kun todellakin toimin "siellä toisella puolella", en siis asiakkaana, niin kyllä näitä lukiessaan saa useastikin ihan oikeitakin väärinymmärryksiä oikoa (käytetyssä autossa takuu, auton saa palauttaa ja kaupan purkaa noin vain ymsv.) ja pskaahan siinä niskaan tulee (kuten nyt, kun virallisesti auton varaaminen 100% varmasti edellyttää ennakkomaksun) mutta mitäpä sitten; keskusteluahan tämä vain on.
        Ja kuten toivon sinunkin huomanneen, en missään vaiheessa ole tämän keskustelun liikkeen toimintatapaa pitänyt hyvänä.
        Tässä yhdellä nimimerkillä tiivistettynä oleellisin:

        "Jos jäi varauksen ehdot kertomatta, se on kyllä myyjän taitamattomuutta.
        Totuus on kuitenkin, että ilman ennakkomaksua/varauksen vahvistusta rahalla, ei ole velvoitetta autoa varailla kenellekään.
        Jos tätä ei tee asiakkaalle selväksi vaan jokaiselle varaajalle vastaa vain "joo, joo tuu vaan" niin ei sekään kyllä toimi ja mielensäpahoittajia syntyy; kuten nyt syntyi."

        En siis ole tässä keskustelussa "myyjä", en tuossa autoliikkeessäkään ole myyjä, en liity kyseiseen liikkeeseen mitenkään ja kuten huomannet pidän toimintatapaansa varauksien suhteen avuttomana räpeltelynä kun ei kerrota miten varma varaus "lukitaan" tai sitten ei varailla ollenkaan. Lopputotuus kuitenkin on, ettei varausta ole syntynyt jos raha ei ole liikkunut. Piste.
        Tämän toki kerroin "Mielensäpahoittajako" nimimerkkiä käyttäen jo 12-vuorokautta sitten, n.½-tuntia aloituksesi jälkeen. Kaikki sen jälkeen keskusteluhan on tässä täyttä jargonia, mutta keskustelua kuitenkin.

        Et silti vastannut miksi näet vaivaa arvosteluista jotka eivät koske sinua ja puutut
        asiaan kuin ne olisivat henkilökohtaista arvostelua? Käsittääkseni ketju on ollut
        ja on keskustelua autoliikkeistä ja auton ostamisesta. Lisäksi nimeät "jargoniksi"
        (bullshit?) koko keskustelun, pidätkö kenties omia näkökantojasi jotenkin ylivertaisena? En jaksa uskoa, että et ole missään tekemisissä aiheen kanssa, koska
        selkeästi loukkaannuit kaikesta kritiikistä. Tuntuu kuin sinä olisit tässä pahempi
        mielensäpahoittaja..turhaanko? eikai nyt sentään.


      • Luetunymmärryksetön?
        Psycho Bob kirjoitti:

        Et silti vastannut miksi näet vaivaa arvosteluista jotka eivät koske sinua ja puutut
        asiaan kuin ne olisivat henkilökohtaista arvostelua? Käsittääkseni ketju on ollut
        ja on keskustelua autoliikkeistä ja auton ostamisesta. Lisäksi nimeät "jargoniksi"
        (bullshit?) koko keskustelun, pidätkö kenties omia näkökantojasi jotenkin ylivertaisena? En jaksa uskoa, että et ole missään tekemisissä aiheen kanssa, koska
        selkeästi loukkaannuit kaikesta kritiikistä. Tuntuu kuin sinä olisit tässä pahempi
        mielensäpahoittaja..turhaanko? eikai nyt sentään.

        Vastaan, vaikka ihmettelenkin miten et osannut luetunymmärtää edellistä.

        Sanoin yllä:
        "Ja kun todellakin toimin "siellä toisella puolella", en siis asiakkaana, niin kyllä näitä lukiessaan saa useastikin ihan oikeitakin väärinymmärryksiä oikoa (käytetyssä autossa takuu, auton saa palauttaa ja kaupan purkaa noin vain ymsv.) ja pskaahan siinä niskaan tulee (kuten nyt, kun virallisesti auton varaaminen 100% varmasti edellyttää ennakkomaksun) mutta mitäpä sitten; keskusteluahan tämä vain on.
        Ja kuten toivon sinunkin huomanneen, en missään vaiheessa ole tämän keskustelun liikkeen toimintatapaa pitänyt hyvänä."

        Missään vaiheessa en ole loukkaantunut. Jos niin luulottelet itsellesi, lue tuo yllä kirjoittamani uudelleen. Ja uudelleen. Ja uudelleen. Niin moneen kertaan, että ymmärrät sisällön ja vastaukset kysymyksiisi "Miksi sitten", "En jaksa uskoa" ja "selkeästi loukkaannuit".
        Kiitos.


      • Petosko
        Luetunymmärryksetön? kirjoitti:

        Vastaan, vaikka ihmettelenkin miten et osannut luetunymmärtää edellistä.

        Sanoin yllä:
        "Ja kun todellakin toimin "siellä toisella puolella", en siis asiakkaana, niin kyllä näitä lukiessaan saa useastikin ihan oikeitakin väärinymmärryksiä oikoa (käytetyssä autossa takuu, auton saa palauttaa ja kaupan purkaa noin vain ymsv.) ja pskaahan siinä niskaan tulee (kuten nyt, kun virallisesti auton varaaminen 100% varmasti edellyttää ennakkomaksun) mutta mitäpä sitten; keskusteluahan tämä vain on.
        Ja kuten toivon sinunkin huomanneen, en missään vaiheessa ole tämän keskustelun liikkeen toimintatapaa pitänyt hyvänä."

        Missään vaiheessa en ole loukkaantunut. Jos niin luulottelet itsellesi, lue tuo yllä kirjoittamani uudelleen. Ja uudelleen. Ja uudelleen. Niin moneen kertaan, että ymmärrät sisällön ja vastaukset kysymyksiisi "Miksi sitten", "En jaksa uskoa" ja "selkeästi loukkaannuit".
        Kiitos.

        Sun mielestäs mä pahotin mieleni turhaan ja koko juttu on urbaani legenda? Luin kaikki kommentit "myyjän" ja "mielensäpahoittajille" tekstit oli yhteneväisiä tyyliltään ja asenteeltaan. Et ole pitänyt ko. liikkeen toimintatapaa hyvänä ja toisaalta oot
        sillä kannalla että juttu on pelkkää "jargonia" (jonka mä tajuan paskapuheina) ??
        Niinkun sanottu, mulle ei ole mitään merkitystä sille mitä mieltä sä oot milläkin nimmarilla millonkin.


      • Sisälukutaidotonko?
        Petosko kirjoitti:

        Sun mielestäs mä pahotin mieleni turhaan ja koko juttu on urbaani legenda? Luin kaikki kommentit "myyjän" ja "mielensäpahoittajille" tekstit oli yhteneväisiä tyyliltään ja asenteeltaan. Et ole pitänyt ko. liikkeen toimintatapaa hyvänä ja toisaalta oot
        sillä kannalla että juttu on pelkkää "jargonia" (jonka mä tajuan paskapuheina) ??
        Niinkun sanottu, mulle ei ole mitään merkitystä sille mitä mieltä sä oot milläkin nimmarilla millonkin.

        Kerrataanpas nyt, mitä minä olen kommentoinut.

        1. "Olitko maksanut varauksestasi ennakkomaksun? Et. Aivan. Mitään lainvastaista ei siis ole tapahtunut, sinä vaan olet mielensäpahoittaja. Petosko? Ei."

        Eli ensimmäinen kommenttini sisälsi kaiken oleellisen.

        2. "Jos jäi varauksen ehdot kertomatta, se on kyllä myyjän taitamattomuutta.
        Totuus on kuitenkin, että ilman ennakkomaksua/varauksen vahvistusta rahalla, ei ole velvoitetta autoa varailla kenellekään. Jos tätä ei tee asiakkaalle selväksi vaan jokaiselle varaajalle vastaa vain "joo, joo tuu vaan" niin ei sekään kyllä toimi ja mielensäpahoittajia syntyy; kuten nyt syntyi."

        Tällä toin selvyyden vuoksi esille, ettei toki ole mitenkään suvaittavaa/puolusteltavaa tuon kyseisen liikkeen toimintamalli.

        3. "Tämän toki kerroin "Mielensäpahoittajako" nimimerkkiä käyttäen jo 12-vuorokautta sitten, n.½-tuntia aloituksesi jälkeen. Kaikki sen jälkeen keskusteluhan on tässä täyttä jargonia, mutta keskustelua kuitenkin. "

        Tällä "jargonia"viittauksella tarkoitin (jolle nykysuomen sanakirja antaa tulkinnallisia vaihtoehtoja) itse käytin "jargonia" lähinnä kuvaamaan pitkittyneen viestiketjun asiansivusta harhautunutta keskusteluamme, johon jokunen muukin lienee yhtynyt; itse kun en nimimerkkien "taustoista" välitä vaan itse kommentointiin vastailen, kuten tuossa jo aiemminkin totesin.
        Jos sinun yksiselitteinen selitys on, että "jargon = paskapuhetta" niin se yksitotisena sinulla päässäsi pysyköön.

        "Niinkun sanottu, mulle ei ole mitään merkitystä sille mitä mieltä sä oot milläkin nimmarilla millonkin."

        Kiitos, tunne on molemminpuolinen.


      • Psycho Bob
        Sisälukutaidotonko? kirjoitti:

        Kerrataanpas nyt, mitä minä olen kommentoinut.

        1. "Olitko maksanut varauksestasi ennakkomaksun? Et. Aivan. Mitään lainvastaista ei siis ole tapahtunut, sinä vaan olet mielensäpahoittaja. Petosko? Ei."

        Eli ensimmäinen kommenttini sisälsi kaiken oleellisen.

        2. "Jos jäi varauksen ehdot kertomatta, se on kyllä myyjän taitamattomuutta.
        Totuus on kuitenkin, että ilman ennakkomaksua/varauksen vahvistusta rahalla, ei ole velvoitetta autoa varailla kenellekään. Jos tätä ei tee asiakkaalle selväksi vaan jokaiselle varaajalle vastaa vain "joo, joo tuu vaan" niin ei sekään kyllä toimi ja mielensäpahoittajia syntyy; kuten nyt syntyi."

        Tällä toin selvyyden vuoksi esille, ettei toki ole mitenkään suvaittavaa/puolusteltavaa tuon kyseisen liikkeen toimintamalli.

        3. "Tämän toki kerroin "Mielensäpahoittajako" nimimerkkiä käyttäen jo 12-vuorokautta sitten, n.½-tuntia aloituksesi jälkeen. Kaikki sen jälkeen keskusteluhan on tässä täyttä jargonia, mutta keskustelua kuitenkin. "

        Tällä "jargonia"viittauksella tarkoitin (jolle nykysuomen sanakirja antaa tulkinnallisia vaihtoehtoja) itse käytin "jargonia" lähinnä kuvaamaan pitkittyneen viestiketjun asiansivusta harhautunutta keskusteluamme, johon jokunen muukin lienee yhtynyt; itse kun en nimimerkkien "taustoista" välitä vaan itse kommentointiin vastailen, kuten tuossa jo aiemminkin totesin.
        Jos sinun yksiselitteinen selitys on, että "jargon = paskapuhetta" niin se yksitotisena sinulla päässäsi pysyköön.

        "Niinkun sanottu, mulle ei ole mitään merkitystä sille mitä mieltä sä oot milläkin nimmarilla millonkin."

        Kiitos, tunne on molemminpuolinen.

        Oikeinpa listasit "petoskon" vihjailut ja solvaukset, on henkilökohtaisesti suhtautumista ja loukkaantumista "jos noita ei pidetä halventavina solvauksina niin mitä sitten?" Oletko huomannut, että asiasta sivuraiteille lähtö tapahtui vastauksista
        sinulle?


      • Onpas jääräpäinen?
        Psycho Bob kirjoitti:

        Oikeinpa listasit "petoskon" vihjailut ja solvaukset, on henkilökohtaisesti suhtautumista ja loukkaantumista "jos noita ei pidetä halventavina solvauksina niin mitä sitten?" Oletko huomannut, että asiasta sivuraiteille lähtö tapahtui vastauksista
        sinulle?

        "Oikeinpa listasit "petoskon" vihjailut ja solvaukset..."

        Aivan. Ja vain ja ainoastaan yhdestä syystä:
        Hän väitti ettei sellaista tekisi koskaan, hän myös väitti käyttävänsä vain yhtä nimimerkkiä.
        En mistään muusta syystä.
        Ja edelleen, tämä "sivuraiteilla" horiseminen on mielestäni täyttä jargonia. Ja kun et sisälukutaitoa omaa, lainaan vielä yllä sanomani tarkoituksen minun "jargon" -sanan käytölle:

        "Tällä "jargonia"viittauksella tarkoitin (jolle nykysuomen sanakirja antaa tulkinnallisia vaihtoehtoja) itse käytin "jargonia" lähinnä kuvaamaan pitkittyneen viestiketjun asiansivusta harhautunutta keskusteluamme..."

        Ja sellaistahan tämä nyt on, sanotaan sitä "jargoniksi" tai "sivuraiteille menemiseksi".

        Toistetaan toinenkin jo aiemmin sanomani, sopii tähän edelleen hyvin:

        Ootte te sellasia... hellyyttäviä höpönassuja kaikki "sivusta seuraajat ja Petoskot" ja lisätään tähän vielä "Psycho Bob".


      • Psycho Bob
        Onpas jääräpäinen? kirjoitti:

        "Oikeinpa listasit "petoskon" vihjailut ja solvaukset..."

        Aivan. Ja vain ja ainoastaan yhdestä syystä:
        Hän väitti ettei sellaista tekisi koskaan, hän myös väitti käyttävänsä vain yhtä nimimerkkiä.
        En mistään muusta syystä.
        Ja edelleen, tämä "sivuraiteilla" horiseminen on mielestäni täyttä jargonia. Ja kun et sisälukutaitoa omaa, lainaan vielä yllä sanomani tarkoituksen minun "jargon" -sanan käytölle:

        "Tällä "jargonia"viittauksella tarkoitin (jolle nykysuomen sanakirja antaa tulkinnallisia vaihtoehtoja) itse käytin "jargonia" lähinnä kuvaamaan pitkittyneen viestiketjun asiansivusta harhautunutta keskusteluamme..."

        Ja sellaistahan tämä nyt on, sanotaan sitä "jargoniksi" tai "sivuraiteille menemiseksi".

        Toistetaan toinenkin jo aiemmin sanomani, sopii tähän edelleen hyvin:

        Ootte te sellasia... hellyyttäviä höpönassuja kaikki "sivusta seuraajat ja Petoskot" ja lisätään tähän vielä "Psycho Bob".

        Höpönassuja on moneen junaan kuten sinustakin voi huomata


      • Psycho Bob
        Onpas jääräpäinen? kirjoitti:

        "Oikeinpa listasit "petoskon" vihjailut ja solvaukset..."

        Aivan. Ja vain ja ainoastaan yhdestä syystä:
        Hän väitti ettei sellaista tekisi koskaan, hän myös väitti käyttävänsä vain yhtä nimimerkkiä.
        En mistään muusta syystä.
        Ja edelleen, tämä "sivuraiteilla" horiseminen on mielestäni täyttä jargonia. Ja kun et sisälukutaitoa omaa, lainaan vielä yllä sanomani tarkoituksen minun "jargon" -sanan käytölle:

        "Tällä "jargonia"viittauksella tarkoitin (jolle nykysuomen sanakirja antaa tulkinnallisia vaihtoehtoja) itse käytin "jargonia" lähinnä kuvaamaan pitkittyneen viestiketjun asiansivusta harhautunutta keskusteluamme..."

        Ja sellaistahan tämä nyt on, sanotaan sitä "jargoniksi" tai "sivuraiteille menemiseksi".

        Toistetaan toinenkin jo aiemmin sanomani, sopii tähän edelleen hyvin:

        Ootte te sellasia... hellyyttäviä höpönassuja kaikki "sivusta seuraajat ja Petoskot" ja lisätään tähän vielä "Psycho Bob".

        Lisätään vielä, että ole todellakin popsinut sieniä kun hallusinaationasi on noin vahvoja "myyjä" ym. nimimerkkisi.


      • Petosko
        Onpas jääräpäinen? kirjoitti:

        "Oikeinpa listasit "petoskon" vihjailut ja solvaukset..."

        Aivan. Ja vain ja ainoastaan yhdestä syystä:
        Hän väitti ettei sellaista tekisi koskaan, hän myös väitti käyttävänsä vain yhtä nimimerkkiä.
        En mistään muusta syystä.
        Ja edelleen, tämä "sivuraiteilla" horiseminen on mielestäni täyttä jargonia. Ja kun et sisälukutaitoa omaa, lainaan vielä yllä sanomani tarkoituksen minun "jargon" -sanan käytölle:

        "Tällä "jargonia"viittauksella tarkoitin (jolle nykysuomen sanakirja antaa tulkinnallisia vaihtoehtoja) itse käytin "jargonia" lähinnä kuvaamaan pitkittyneen viestiketjun asiansivusta harhautunutta keskusteluamme..."

        Ja sellaistahan tämä nyt on, sanotaan sitä "jargoniksi" tai "sivuraiteille menemiseksi".

        Toistetaan toinenkin jo aiemmin sanomani, sopii tähän edelleen hyvin:

        Ootte te sellasia... hellyyttäviä höpönassuja kaikki "sivusta seuraajat ja Petoskot" ja lisätään tähän vielä "Psycho Bob".

        Sun on näemmä vaikeeta hyväksyä, että joku huomioi saman kuin mä. Toisin kuin sulla mulla ei ole persoonallisuushäiriötä eikä mun tarvi toises persoonas kompata
        omia mielipiteitäni saati herjata toisella nimmarilla ja kätkeytyä toisen persoonan taakse piiloon "en minä vaan ne muut" niin kuin sä. Sen mä uskon, ettet sä ole
        tossa jobbari puljussa, veikkaisin jopa ettet sä ole missään toisella puolella. Sä koet ittes jossain muussa persoonas asiantuntijaks ja esitätkin sivuilla eri juttuketjuis
        sitä. Harhansa kullakin....


      • Psycho Bob
        Luetunymmärryksetön? kirjoitti:

        Vastaan, vaikka ihmettelenkin miten et osannut luetunymmärtää edellistä.

        Sanoin yllä:
        "Ja kun todellakin toimin "siellä toisella puolella", en siis asiakkaana, niin kyllä näitä lukiessaan saa useastikin ihan oikeitakin väärinymmärryksiä oikoa (käytetyssä autossa takuu, auton saa palauttaa ja kaupan purkaa noin vain ymsv.) ja pskaahan siinä niskaan tulee (kuten nyt, kun virallisesti auton varaaminen 100% varmasti edellyttää ennakkomaksun) mutta mitäpä sitten; keskusteluahan tämä vain on.
        Ja kuten toivon sinunkin huomanneen, en missään vaiheessa ole tämän keskustelun liikkeen toimintatapaa pitänyt hyvänä."

        Missään vaiheessa en ole loukkaantunut. Jos niin luulottelet itsellesi, lue tuo yllä kirjoittamani uudelleen. Ja uudelleen. Ja uudelleen. Niin moneen kertaan, että ymmärrät sisällön ja vastaukset kysymyksiisi "Miksi sitten", "En jaksa uskoa" ja "selkeästi loukkaannuit".
        Kiitos.

        Luin ja huomasin, että kaava kommenteissasi on sama kuin muissakin ketjuissa
        mihin osallistut ja tuot "asiantuntemusta" eri nimimerkein riippumatta siitä mitä
        autoalan yritystä milloinkin arvostellaan. Saat ilmeisesti ns.kicksejä, että voit ainakin
        omasta mielestäsi päteä sivuilla. Jargoniksi tämäkin keskustelu on mennyt pelkästään sinun asiantuntijuuden tai vähettelevän sävyn ansiosta. Jääräpäisyyttä tai ei jokaisella on oikeus kantaa kortensa kekoon.


      • sivusta seuraaja
        häkkiapina. kirjoitti:

        Kunhan kiusasin! Minusta on mukava kiusata häkkikanaostoksiinsa pettyneitä pöllöjä.

        Itse tosin ostan autoni mieluimmin isommista liikkeistä, joissa on hyvä palvelu. Ei sitä ooppelia viitsi ostaa miltää mutisialta.

        P.s. Kirjoitusasusi on todellakin tunnistettu ja se olet sinä! Sama valittaja täällä itkee omista romuostoksistaan.

        Eihän tässä ketjussa ole itketty romuostoksista vaan surkeasta jobbari-liikkeestä,
        pöllö häkkiapina


      • sivusta seuraaja
        VARAUS=RAHA LIIKKUU! kirjoitti:

        Taas tätä "juupas-eipäs"-väittelyä...
        Asettauduppas sinä "Petosko" automyyjän asemaan.
        Saat päivittäin "varmoja varauksia", viikoittain kymmeniäkin "tulisin loppuviikolla katsomaan". Ilman varausmaksua ennakkoon.
        Auto joka sinulla on myynnissäsi, olisi tällaisella "varmasti tulisin vaihtokaupoille ehkä ja jos sitten välirahat niin ja näin jos mutta tuota jos ja jos"-varauksella tai paikanpäälle marssii tosiostaja rahojen kanssa, ilman jossittelua vaihtotuotteestasi ja epävarmuudella tuleeko "varma" varaaja lainkaan paikalle.
        Myisitkö paikalla olevalle käteisostajalle heti vai odottelisitko "varmaa varaaja", jolla kuitenkin se vaihtoautokin vielä pienellä varauksella ettei välirahasta päästäkään sopuun?
        Ottaen vielä huomioon sen, että vuosien kokemuksesta tiedät senkin, ettei nämä "varmat varaajat" 90% varmuudella edes tule vaikka kuinka on sovittu.

        Kyllä realiteetit ja fakta on, että ilman ennakkomaksua ei autoja varaile 100% varmuudella yksikään autoliike. Tuurillahan voi sattua niinkin, että se sinun "varaus" pitää jos ei ostajaa paikanpäälle sattumoisin satu marssimaan ja ostamaan "nenäsi edestä" pois. Mutta se on vain ja ainoastaan hyvää tuuria se.

        Tämä vastaus osoittaa sinun olevan, niin myyjä, takuu?käytettyyn? kuin kaikki ne muutkin nimimerkit missä vähätellään, herjataan ja esitetään ns.asiantuntijuutta.
        Hyvä hyvä "varaus= raha liikkuu" muut


      • Seurattu lopettaa.
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        Tämä vastaus osoittaa sinun olevan, niin myyjä, takuu?käytettyyn? kuin kaikki ne muutkin nimimerkit missä vähätellään, herjataan ja esitetään ns.asiantuntijuutta.
        Hyvä hyvä "varaus= raha liikkuu" muut

        Heh.
        Olkoon tämä nyt viimeinen kommenttini tähän "jargoniin":

        Tässä keskustelussa käyttämäni nimimerkit:

        "mielensäpahoittajako"
        "VARAUS=RAHA LIIKKUU!"
        "TAKUU? Käytettyyn?"
        "Ei takuu palatsista."
        "Heh."
        (Ja muutamat merkityksellinen, nimimerkillinen jne. yhden keskusteluhaaran muunnokset...)

        Korostaen vielä kertaalleen, että en ole käyttänyt nimimerkkiä "myyjä".

        Jos noista kommentoinnestani edelleenkin löydät mitään mitä väität "vähätellään, herjataan" tyylistä niin ihme on.
        "ns.asiantuntijuutta" saattaa tosiaan kommenteissani ollakin, koskapa alalla toimin yrittäjänä. En silti liity aloituksen autoliikkeeseen mitenkään. Ja kuten sanottua, en nimimerkillä ole "koreilemassa", se on minulle kuin "otsikkona" itse kommentille. Toki jos siitä joku mielensäpahoittaja loukkaantuu ja suorastaan menee ihan sekaisin, niin voivoi; se olkoon hänen oikeutensa eikä vaikuta minun tapaani jatkossakin kommentoida aiheisiin, joista jotain uskon tietävänikin.
        Ettäpä näin tällä kertaa.

        Tosiaan nyt olisi tarkoitus lopettaa tämän viestiketjun "jargoniat" ja siirryn muihin keskusteluihin. (Tämä nyt ihan ilmoituksenomaisena teille "Oletko se sinä?" ja "Kirjoitusasusi tunnistettu!" höpönassuille, että löydätte helposti samalle keskusteluosiolle.)

        Aamulla lueskelinkin Kamux-keskusteluita ja sinne siis... "jargonilla" tai ilman, omia kommenttejani edelleenkin "asiantuntijuuteen" tai peräti jonkun "sivusta seuraajan" mielestä "mistään mitään tietämättömään asiantuntijuuteen" perustuen.
        Kuitenkin kuten tässäkin keskusteluketjussa; aina pilke silmäkulmassa, tarkoituksellisen keskustelua herättävään ja sarkastiseen sävyyn.
        Edelleenkin vilpittömän toivottavasti lukijallekin hauskasti otettavaan, normaaliälynomaavalle helposti sisäistettävään, humoristisen vivahteen omaavaan tyyliin.

        Tämä keskustelu on nyt osaltani loppuunkaluttu jargon.
        Kiitos osanottajalle, meitä oli keskustelussa ainakin kolme: sinä, minä ja "myyjä".


      • sivusta seuraaja
        Seurattu lopettaa. kirjoitti:

        Heh.
        Olkoon tämä nyt viimeinen kommenttini tähän "jargoniin":

        Tässä keskustelussa käyttämäni nimimerkit:

        "mielensäpahoittajako"
        "VARAUS=RAHA LIIKKUU!"
        "TAKUU? Käytettyyn?"
        "Ei takuu palatsista."
        "Heh."
        (Ja muutamat merkityksellinen, nimimerkillinen jne. yhden keskusteluhaaran muunnokset...)

        Korostaen vielä kertaalleen, että en ole käyttänyt nimimerkkiä "myyjä".

        Jos noista kommentoinnestani edelleenkin löydät mitään mitä väität "vähätellään, herjataan" tyylistä niin ihme on.
        "ns.asiantuntijuutta" saattaa tosiaan kommenteissani ollakin, koskapa alalla toimin yrittäjänä. En silti liity aloituksen autoliikkeeseen mitenkään. Ja kuten sanottua, en nimimerkillä ole "koreilemassa", se on minulle kuin "otsikkona" itse kommentille. Toki jos siitä joku mielensäpahoittaja loukkaantuu ja suorastaan menee ihan sekaisin, niin voivoi; se olkoon hänen oikeutensa eikä vaikuta minun tapaani jatkossakin kommentoida aiheisiin, joista jotain uskon tietävänikin.
        Ettäpä näin tällä kertaa.

        Tosiaan nyt olisi tarkoitus lopettaa tämän viestiketjun "jargoniat" ja siirryn muihin keskusteluihin. (Tämä nyt ihan ilmoituksenomaisena teille "Oletko se sinä?" ja "Kirjoitusasusi tunnistettu!" höpönassuille, että löydätte helposti samalle keskusteluosiolle.)

        Aamulla lueskelinkin Kamux-keskusteluita ja sinne siis... "jargonilla" tai ilman, omia kommenttejani edelleenkin "asiantuntijuuteen" tai peräti jonkun "sivusta seuraajan" mielestä "mistään mitään tietämättömään asiantuntijuuteen" perustuen.
        Kuitenkin kuten tässäkin keskusteluketjussa; aina pilke silmäkulmassa, tarkoituksellisen keskustelua herättävään ja sarkastiseen sävyyn.
        Edelleenkin vilpittömän toivottavasti lukijallekin hauskasti otettavaan, normaaliälynomaavalle helposti sisäistettävään, humoristisen vivahteen omaavaan tyyliin.

        Tämä keskustelu on nyt osaltani loppuunkaluttu jargon.
        Kiitos osanottajalle, meitä oli keskustelussa ainakin kolme: sinä, minä ja "myyjä".

        Aha, vastasit siis myyjälle esitettyyn kysymykseen? Ja kun minä vastasin toisen puolesta olin hän, että näin.

        Vähättelyä on mm. jo ensimmäinen kommenttisi, aivan kuin petosko syyttä suotta arvostelisi ko.liikkeen toiminta tapoja. Samoin vähän solvaava oli kommenttisi sävy,
        ettei petoskolla ole voinut käydä onnea autokaupoilla, ja vieläpä takuulla? Vaikkakin
        missään kohdassa ei mainita takuun sisällöstä.

        Asiantuntijuuttapa tosiaan, kuten varausraha-asiasta voimme lukea...

        Eipä tässäkään ketjussa ole sekaisin mennyt kukaan muu kuin sinä ja olen Bobin kanssa samaa mieltä, että ketju on tullut jargoniksi vastauksista sinulle. Huumoria
        viesteissäsi ole ei edes vivahdusta siitä.

        Normaalinälyn omaavillekaan viestisi ei tätä paljasta, nyt taas syytellen, että muutkin ovat kaltaisiasi moninimi-pellejä ei tuo pilkettä edes vajaa älyiselle.
        "Kohtaamme" siis muissa ketjuissa, toivottavasti ne eivät muuttuisi jargoniksi
        omasta aloitteestasi. Kiitos osanotostasi..."nähdään"


      • Petosko
        Seurattu lopettaa. kirjoitti:

        Heh.
        Olkoon tämä nyt viimeinen kommenttini tähän "jargoniin":

        Tässä keskustelussa käyttämäni nimimerkit:

        "mielensäpahoittajako"
        "VARAUS=RAHA LIIKKUU!"
        "TAKUU? Käytettyyn?"
        "Ei takuu palatsista."
        "Heh."
        (Ja muutamat merkityksellinen, nimimerkillinen jne. yhden keskusteluhaaran muunnokset...)

        Korostaen vielä kertaalleen, että en ole käyttänyt nimimerkkiä "myyjä".

        Jos noista kommentoinnestani edelleenkin löydät mitään mitä väität "vähätellään, herjataan" tyylistä niin ihme on.
        "ns.asiantuntijuutta" saattaa tosiaan kommenteissani ollakin, koskapa alalla toimin yrittäjänä. En silti liity aloituksen autoliikkeeseen mitenkään. Ja kuten sanottua, en nimimerkillä ole "koreilemassa", se on minulle kuin "otsikkona" itse kommentille. Toki jos siitä joku mielensäpahoittaja loukkaantuu ja suorastaan menee ihan sekaisin, niin voivoi; se olkoon hänen oikeutensa eikä vaikuta minun tapaani jatkossakin kommentoida aiheisiin, joista jotain uskon tietävänikin.
        Ettäpä näin tällä kertaa.

        Tosiaan nyt olisi tarkoitus lopettaa tämän viestiketjun "jargoniat" ja siirryn muihin keskusteluihin. (Tämä nyt ihan ilmoituksenomaisena teille "Oletko se sinä?" ja "Kirjoitusasusi tunnistettu!" höpönassuille, että löydätte helposti samalle keskusteluosiolle.)

        Aamulla lueskelinkin Kamux-keskusteluita ja sinne siis... "jargonilla" tai ilman, omia kommenttejani edelleenkin "asiantuntijuuteen" tai peräti jonkun "sivusta seuraajan" mielestä "mistään mitään tietämättömään asiantuntijuuteen" perustuen.
        Kuitenkin kuten tässäkin keskusteluketjussa; aina pilke silmäkulmassa, tarkoituksellisen keskustelua herättävään ja sarkastiseen sävyyn.
        Edelleenkin vilpittömän toivottavasti lukijallekin hauskasti otettavaan, normaaliälynomaavalle helposti sisäistettävään, humoristisen vivahteen omaavaan tyyliin.

        Tämä keskustelu on nyt osaltani loppuunkaluttu jargon.
        Kiitos osanottajalle, meitä oli keskustelussa ainakin kolme: sinä, minä ja "myyjä".

        No hyvä, nyt voidaan sitt keskittyä olennaiseen eikä juttu lipee sivuraiteille. Oon
        pohtinu ettei ole mikään ihme, ett autokauppiasta katotaan kieroon kun on Vaihtareitten kaltasia ns.liikkeitä ja monella nimellä täälläkin pörrääviä jobbareita.
        Oon varma, etten mä ole ainoa jolle Vaihtarit on tehny oharit tms. enkä ainoo jolle
        moninimi-jobbari on viisastellut "tiedoillaan".


      • kaupa se kannattaa
        Seurattu lopettaa. kirjoitti:

        Heh.
        Olkoon tämä nyt viimeinen kommenttini tähän "jargoniin":

        Tässä keskustelussa käyttämäni nimimerkit:

        "mielensäpahoittajako"
        "VARAUS=RAHA LIIKKUU!"
        "TAKUU? Käytettyyn?"
        "Ei takuu palatsista."
        "Heh."
        (Ja muutamat merkityksellinen, nimimerkillinen jne. yhden keskusteluhaaran muunnokset...)

        Korostaen vielä kertaalleen, että en ole käyttänyt nimimerkkiä "myyjä".

        Jos noista kommentoinnestani edelleenkin löydät mitään mitä väität "vähätellään, herjataan" tyylistä niin ihme on.
        "ns.asiantuntijuutta" saattaa tosiaan kommenteissani ollakin, koskapa alalla toimin yrittäjänä. En silti liity aloituksen autoliikkeeseen mitenkään. Ja kuten sanottua, en nimimerkillä ole "koreilemassa", se on minulle kuin "otsikkona" itse kommentille. Toki jos siitä joku mielensäpahoittaja loukkaantuu ja suorastaan menee ihan sekaisin, niin voivoi; se olkoon hänen oikeutensa eikä vaikuta minun tapaani jatkossakin kommentoida aiheisiin, joista jotain uskon tietävänikin.
        Ettäpä näin tällä kertaa.

        Tosiaan nyt olisi tarkoitus lopettaa tämän viestiketjun "jargoniat" ja siirryn muihin keskusteluihin. (Tämä nyt ihan ilmoituksenomaisena teille "Oletko se sinä?" ja "Kirjoitusasusi tunnistettu!" höpönassuille, että löydätte helposti samalle keskusteluosiolle.)

        Aamulla lueskelinkin Kamux-keskusteluita ja sinne siis... "jargonilla" tai ilman, omia kommenttejani edelleenkin "asiantuntijuuteen" tai peräti jonkun "sivusta seuraajan" mielestä "mistään mitään tietämättömään asiantuntijuuteen" perustuen.
        Kuitenkin kuten tässäkin keskusteluketjussa; aina pilke silmäkulmassa, tarkoituksellisen keskustelua herättävään ja sarkastiseen sävyyn.
        Edelleenkin vilpittömän toivottavasti lukijallekin hauskasti otettavaan, normaaliälynomaavalle helposti sisäistettävään, humoristisen vivahteen omaavaan tyyliin.

        Tämä keskustelu on nyt osaltani loppuunkaluttu jargon.
        Kiitos osanottajalle, meitä oli keskustelussa ainakin kolme: sinä, minä ja "myyjä".

        Hienoa, että jobbari lopetti. Kovat oli jobbarin luulot ja kaikki huomasi kuinka se
        täällä herjasi tai vähätteli paitsi se itse. "myyjä" korosti olevansa eri liikkeen aivan
        kuten tämä "varaus=raha liikkuu". Myyjä ei myisi edes lappuhintaan ja toisella
        nimimerkillään toteaa " Nimittäin onhan se jo melkoinen ihmeellisyys ja maininnan arvoinen asia, jos (kuten väität) joku liike on sinun kanssasi kauppoihin päässyt..."
        tämähän ei jobbarin mielestä ole herjausta tai vähättelyä. Carzetistä päivää..?

        Lopuksi: ei näillä sivuilla ehdi kirjoitella muut kuin ne jobbarit joiden ns. liikkeitä arvostellaan.


      • ja nimi vaihtuu...
        Petosko kirjoitti:

        No hyvä, nyt voidaan sitt keskittyä olennaiseen eikä juttu lipee sivuraiteille. Oon
        pohtinu ettei ole mikään ihme, ett autokauppiasta katotaan kieroon kun on Vaihtareitten kaltasia ns.liikkeitä ja monella nimellä täälläkin pörrääviä jobbareita.
        Oon varma, etten mä ole ainoa jolle Vaihtarit on tehny oharit tms. enkä ainoo jolle
        moninimi-jobbari on viisastellut "tiedoillaan".

        JESS!!ASIAA...Rehellisyys kunniaan...


      • Petosko
        kaupa se kannattaa kirjoitti:

        Hienoa, että jobbari lopetti. Kovat oli jobbarin luulot ja kaikki huomasi kuinka se
        täällä herjasi tai vähätteli paitsi se itse. "myyjä" korosti olevansa eri liikkeen aivan
        kuten tämä "varaus=raha liikkuu". Myyjä ei myisi edes lappuhintaan ja toisella
        nimimerkillään toteaa " Nimittäin onhan se jo melkoinen ihmeellisyys ja maininnan arvoinen asia, jos (kuten väität) joku liike on sinun kanssasi kauppoihin päässyt..."
        tämähän ei jobbarin mielestä ole herjausta tai vähättelyä. Carzetistä päivää..?

        Lopuksi: ei näillä sivuilla ehdi kirjoitella muut kuin ne jobbarit joiden ns. liikkeitä arvostellaan.

        Ei ois uskonu, että se oikeesti lopettaa..tais kirpasta kun muutkin huomas sen olevan
        moninimi-pelle.


      • hahahhahaha

        On se hyvä tuollaisia puhella nyt kun ei omaa nimeä tässä näy, mutta et sentään anonyymisti täällä kirjoittele eli mietippä mitä kirjoitat meinaan ei kauheasti tarvitse vaivaa nähdä että saa sinun nimen selville ja sitä kautta liikkeen jossa työskentelet...


      • lässyn.lässyn

        Ja mitähän sinäkin pelle luulet saavasi selville.


      • otaselvää
        hahahhahaha kirjoitti:

        On se hyvä tuollaisia puhella nyt kun ei omaa nimeä tässä näy, mutta et sentään anonyymisti täällä kirjoittele eli mietippä mitä kirjoitat meinaan ei kauheasti tarvitse vaivaa nähdä että saa sinun nimen selville ja sitä kautta liikkeen jossa työskentelet...

        Nimen saa selville vain viranomainen et sinä, etkä saa nimeä selville paitsi jos juttu menisi käräjille. Tässä ketjussa ei ole ainuttakaan kohtaa mistä voisi käräjöidä.


      • Petosko

        Sorry, en ole persaukinen, kusipää on se joka täällä kehottaa rikokseen. Eikä sun kaltaset marjanpoimijat saa ketään hengiltä eikä autojobbarilla olis edes kanttia
        tehdä sitä. Olisko sulla oikeesti edes rahaa maksaa palkkioo kun ei oo varaa maksaa edes verojas


      • maksaisinpalkkion
        Petosko kirjoitti:

        Sorry, en ole persaukinen, kusipää on se joka täällä kehottaa rikokseen. Eikä sun kaltaset marjanpoimijat saa ketään hengiltä eikä autojobbarilla olis edes kanttia
        tehdä sitä. Olisko sulla oikeesti edes rahaa maksaa palkkioo kun ei oo varaa maksaa edes verojas

        Kylläpä meni perseaukiselta luuseri-läskiltä iso herne nenään...


      • Petosko
        maksaisinpalkkion kirjoitti:

        Kylläpä meni perseaukiselta luuseri-läskiltä iso herne nenään...

        En mä herneitä tälläsistä vedä. Kummankohan tilillä onkaan enemmän hilloo ja
        kumman vaaka näyttää isompia lukemia? Hankkisit apua ahdistuksees jobbari


      • paljonkomaksat
        maksaisinpalkkion kirjoitti:

        Kylläpä meni perseaukiselta luuseri-läskiltä iso herne nenään...

        On jobbarilla näemmä aikaa tulla saitille osottaan tyhmyyttään. Syytät liikkeen tyhjyyttä Petoskon kirjotuksesta...hei se johtuu ihan omasta kusipäisyydestä miks
        porukkaa ei tule ostoksille. Onko sitten luuseri jollei tule teidän asiakkaaks voidaan olla muutakin mieltä. Josko dokaisit vähemmän, maksasit veros ja muut velvottees ennen kuin lupailet palkkioita. Voisit vaikka laittaa letkun pakarista hyttiin niin tekisit itelles ja muille ison palveluksen


      • Anonyymi
        Petosko kirjoitti:

        Nyt sattumalta jäi vain varausrahasta kertominen väliin...sulle annettiin kaikki henkilötiedotkin..jaa niin susta se ei ole luottamuksellista

        Aina ei kaupat onnistu ilman kommelluksia ja siitähän ei voi syyttää yksin autoliikettä . hyvää kesänalkua vain sinne liikkeeseen


    • Jan Lindfors

      Hurraa kaikki ääliöt ovat kokoontuneet ! Vittu mitä touhua, ymmärtäisin, jos uskaltaisi omalla nimellä esiintyä, eikä piilotella mamin helmoissa.

      • sivusta seuraaja

        Ja sun oikea nimes on Jan Lindfors? Todella uskottavaa


      • Psycho Bob

        Älä nyt ole noin jyrkkä. Terve Jan, olen Urho Kekkonen, tuttujen kesken Urkki.


    • kuluttaja

      Joo en itse ainakaan kyseiseen liikkeeseen mene enään.
      Välirahasta sovittiin kans etukäteen ja paikan päällä summa nousi.
      Ja autokin osoittautui kuitenkin melkoseksi "pommiksi".
      Laittoa on ollut.
      Eipä ollut niin hyvä kun annettiin ymmärtää...
      Olisi pitänyt päästä katsastamaan auto ihan huolella ennekun teki kaupat.
      Luulisi että kun on liike kyseessä että autotkin olisi sen mukaisia.

      Koe ajamassa käytiin samaisessa liikkeessä toista autoa joka sai kyllä jäädä, ensimmäinen lappu mikä tuli hanskalokerosta vastaan oli korjaamon jossa luki " vikavalo palaa, jako pielessä" ja siltä Se tosiaan kuulosti että on tai oli ollut jako pielessä.
      Bensakone kävi niinkuin vanha dieseli... Nakutuksen määrä oli valtaisa.

      • Petosko

        Arvasin ja nyt oon tyytyväinen, etten "päässyt" kauppoihin ko.liikkeen kans. Et sä tai mä olla ainoita eikä jäädä ainoiks joita ko. "liike" on laittanu alta lipan.


    • ...kin

      kinkinkin

    • köyhä

      Mulla on varovaisen positiivinen kokemus hämeen vaihtareista. Ostin kesällä auton sieltä. Huomasin pian siinä kalliilta vaikuttavan vian. Myyjä ei ollenkaan kiistänyt vastuitaan, joskin korjausajan tilaaminen tuntui olevan ei-ihan-kiireellisimpiä juttuja. Kun sitten korjausaika saatiin sovittua, se oli monen viikon päästä. Aloin menettää luottamustani ko autoon. Löysin valikoimistaan toisen mulle sopivan auton, jonka pyynti oli sama kuin sillä ensiksi ostamallani oli alun perin ollut. Vaihdoin auton tuohon toiseen ilman välirahaa. Tässä ei ole ilmaantunut ongelmia. Koko prosessi oli kieltämättä stressaava, mutta en voi väittää myyjän huijanneen. Jossain mielessä hän oli jopa reilumpi kuin olisi ollut pakko olla.

    • Hiilima

      Haloo poijat... ottakee aamulääkkeet ni ei tarvihe riidellä ilmanaikoisia asioita....

      • murrehirmu

        Kirjoita murteella minkä osaat hiilimaha


      • Mie vaan
        murrehirmu kirjoitti:

        Kirjoita murteella minkä osaat hiilimaha

        Jopas täällä on aikamoista haukkumista.Moni myy varmasti mieluummin samalla hinnalla saatika kalliimmalla ensiksi ehtineelle juuri siksikin että saa varmasti kaupat tai enemmän rahaa oli kyseessä sitten auto tai sohva.Eihän se fiksua ole jos on luvannut jo toiselle muttei laitontakaan niin kauan kuin ei ole kauppakirjoissa nimi tai raha vaihtanut omistajaa.itse oon kyllä pitäytynyt lupauksistani ettei kukaan turhaan ajele vaikka jostain tavaroista olisin enemmänkin saanut.Jopa kodista ois tarjottu enemmän mutta myin halvemmalla kerran olin suullisesti toiselle luvannut.Mielestäni se on ollut oma moka jos en ole osannut hinnoitella oikein ja pääasia että tavara on mennyt kaupaksikin.Harmittaahan tuommoiset mutta meitä on erilaisia ihmisiä.Toisaalta olen silti saanut haukut vanhasta autosta josta kului jarrut ja omistaja yritti maksattaa mulla kun autoliike ei korvannut.Auto oli ollut hänellä jo neljä vuotta ja olin myynyt auton aikoinaan eri henkilölle ja tämä möi sen aikoinaan autoliikkeeseen.Kaikkeen sitä törmää ihan yksityishenkilönäkin.


      • Petosko

        Totta yksityisten kaupoissakin on murheita, jobbareiden angstisista vihaviesteistä huolimatta tämä jobbari ei toiminut missään niin kuin oikean liikkeen tulis toimia..onneks kaikki liikkeet ei ole samanlaisia


      • LiikeEIOLEjobbari
        Petosko kirjoitti:

        Totta yksityisten kaupoissakin on murheita, jobbareiden angstisista vihaviesteistä huolimatta tämä jobbari ei toiminut missään niin kuin oikean liikkeen tulis toimia..onneks kaikki liikkeet ei ole samanlaisia

        Niin.

        Jobbari on aina pimeää kauppaa tekevä yksityishenkilö.


      • Saasitäkirjotella
        LiikeEIOLEjobbari kirjoitti:

        Niin.

        Jobbari on aina pimeää kauppaa tekevä yksityishenkilö.

        Tai yksityishenkilöksi naamioitunut "liikkenharjoittaja" tai etää käyttäytyy kuin jobbari


    • Sääli2000

      Hienoa huutelua nimimerkin turvin. Säälittävää!

      • Huutelija

        Sääli2000 on siis jonkun oikea nimi?


    • prof

      Yhdyn kommenttiisi - ei ikinä tähän liikkeeseen. Kyselin useammalla viestillä autosta, jonka aioin ostaa, samoin rahoituksesta jne, koska tarvitsen työssä autoa ja vanha piti jättää remonttiin. Ei tullut ensimmäisenkään viestiin vastausta. Kotisivulla kyllä lupaillaan nopeaa vastausta, mutta ei se asiakaspalvelu kuitenkaan kiinnostanut, vaikka olin jo pulassa ja olisin halunnut pidempiaikaisen asiakassuhteen. Ideana oli se, että vaihdan autoa suurin piirtein kerran vuodessa kahdessa. Tänään ostin auton, maksoin käteisellä .. mutta en tosiaankaan tästä liikkeestä. Kun valitin tilannetta heidän sivunsa kautta ja kerroin, että rahatkin löysin, meni muutama minuutti, kun toivoteltiin tervetulleeksi kaupoille. Eli viestejä luetaan - palvelu vaan ei pelannut edes hätätilanteessa. Tavarantoimittajani on muualla.

      • facu

        Että sä oot tyhmä. Täyttä skeidaa noi sun jorinat. Tarviit rahotusta ostit käteisellä ja hupunpuppua sulla mitää käteistä oo koskaan yli viittäkymppiä.


      • Petosko
        facu kirjoitti:

        Että sä oot tyhmä. Täyttä skeidaa noi sun jorinat. Tarviit rahotusta ostit käteisellä ja hupunpuppua sulla mitää käteistä oo koskaan yli viittäkymppiä.

        Se vasta tyhmää onkin repiä kitusiaan jos joku kommentoi heikkoa palvelua. Saathan sä mennä tähän jobbariliikkeeseen jos haluut. Jokaisella on valinnan vapaus hankkia auto mistä haluaa ja jokaisella on oikeus kertoo paskasta ns.autokaupasta


    • songboi

      Ymmärrän teitä auton ostajia,olen entinen automyyjä isosta autoliikkeestä merkkiliikkeestä nykyisisin eläkkeellä.jos mennään haisevaan automyjään joka haisee vanhalle viinalle niin ymmärrän täysin kun ne on provisio palkalla ei niillä ole varaa ostaa uutta viinaa niin kuin meidän aikaa.ennen myytiin ja ostajan kanssa oteettiin ryypyt jos toisetkin.se siitä.takuu hommat on toisellaiset kuin vanhassa autoissa ei niille voi takuuta antaa jolta auto tulee uskotaan asiakasta mitä se sanoo ei automyyjät ole mitään autoinsinööriä vaikea sanoa kun ajat vaihdokin milloin menee jarrupalat tai jotain muuta.se on ihan sama kun otat morsiammen seisooko vai ei.

      • tyhm4

        Manne, missä pilkut ja pisteet?


    • kreikkalainen

      Kyllä se kohta taas muuttaa nimeään ja menee konkkaan,hullu se on joka verot ja laskut maksaa...

    • Houna

      Jees,kävin kans, romaneita riittävästi...Autokirppis Pispala,Carzet, mikä seuraavaksi?

    • Per...leen.huijari

      ÄLKÄÄ VAAN OSTAKO KÄYTETTYÄ AUTOA TÄSTÄ LIIKKEESTÄ!!!!! Autoni kesti alle 24h ,kytkin levis,piti olla juuri leimattu????EIVÄT SUOSTU NOUDATTAMAAN KAUPPAKIRJAN TAKANA OLEVIA VRHEELLISEN TUOTTEEN KORJAUSEHTOJA.Huom.kuluttajalle ei saa aiheutua ylimääräisiä kuluja auton korjaamisesta.....

      • köyhätmulkut

        Käytetyn auton ostossa on aina riskinsä. Maistraattien kuluttajaneuvontaan käytettyjen autojen kaupoista on pelkästään tänä vuonna tullut 5700 yhteydenottoa. Useimmiten valitukset ovat täysin aiheettomia.

        – Kuluttajilla on usein liian suuret odotukset. Helposti kuvitellaan, että käytetty auto on uusi, vaikka se on vain ostajalle uusi, kuluttajaoikeusneuvoja Terhi Toivanen valtakunnallisesta kuluttajaneuvonnasta muistuttaa.

        Yleisimmin yhteyttä otetaan kaupanteon jälkeen autossa ilmenneistä vioista. Oleellista tällaisessa tapauksessa on se, voidaanko katsoa vian olevan normaali kyseiselle autolle, sillä kuluttajansuojalaki suojaa perusteltuja odotuksia.

        – Käytetyllä autolla on elämää takana ja voidaan olettaa, että sillä on korjaustarpeita. Jos autolla on ajettu 200 000 kilometriä, joku osa voi olla kulunut ihan eri tavalla kuin 20 000 kilometriä ajetulla autolla, Toivanen muistuttaa.

        Mikäli ostaja huomaa autossa vian, ensimmäiseksi pitäisi ottaa yhteyttä myyjään. Jos vika on sellainen, että sellaista ei olisi voinut kyseisessä autossa olettaa olevan, myyjän tulee joko itse korjauttaa vika tai osoittaa korjauspaikka.

        – Tällaisessa tapauksessa katsotaan, että auto tulee myös ostohetkeä parempaan kuntoon, jolloin korjauskustannuksia jaetaan myyjän ja ostajan kesken, Toivanen ilmoittaa.

        Muissa tapauksissa vian korjaaminen jää ostajan harteille. Monissa liikkeistä ostetuissa autoissa liike tosin tulee usein vastaan kustannuksissa. Liikkeet voivat tarjota myös erilaisia takuita käytetyille autoille.

        Toivanen muistuttaa, että toisin kuin moni kuluttaja luulee, ostajalla ei ole purkuoikeutta kauppaan.

        – Ihmiset kuvittelevat, että kaupan voi purkaa, mutta se on sitten myyjän hyväntahtoisuudesta kiinni.

        Toivanen toivookin, että kuluttajat käyttäisivät käytetyn auton ostossa harkintaa.


      • ostaja

        No mulla levisi kytkin kanssa heti seuraavana päivänä kun auton ostin tai tarkemmin koko vaihdelaatikko meni paskaksi. Mutta ei valittamista, hakivat auton seuraavana päivänä soitosta korjaamolle ja reilu viikko siitä soitto että auto valmis. Ja hyvin pelannu. Mulla ei ollut minkäänlaista ongelmaa asioinnissa heidän kanssaan.


    • rikkaatpimpit

      kiitos tiedosta.

      • jape74444

        Ja kannattaa kannattaa katsoa kuitti tarkkaan kun kyseisestä puljusta ostaa-ilmoituksessa kerrotaan hyväkuntoinen auto niin kuittiin kirjoiteetaan korjattavaksi


    • SairastaKusetusta

      Paskin liike koskaan.
      Autossa mitään muuta ollutkaan, kuin vikaa. Myyjä ei vastaa kauppojen jälkeen puhelimeenkaan. Perussettiä ilmeisesti siltä. Täytyy käydä reklamoidassa paikanpäällä.
      Jokaiselle hevoselle löytyy lopulta se kengittäjä.

      • M-O-T

        "Jokaiselle hevoselle löytyy lopulta se kengittäjä."

        ...ja jokaiselle aasille taluttaja. Sekin tässä lienee nyt toteen tullut näytetyksi.


      • täysnuija
        M-O-T kirjoitti:

        "Jokaiselle hevoselle löytyy lopulta se kengittäjä."

        ...ja jokaiselle aasille taluttaja. Sekin tässä lienee nyt toteen tullut näytetyksi.

        Huvittava jobbari kun alati palaa ketjuun solvaamaan ja pitää juttua koko ajan pinnalla...hyvä tietysti on se, että ko.jobbaria osaa moni välttää jatkossakin. Kuka on jutun aasi?


      • M-O-T
        täysnuija kirjoitti:

        Huvittava jobbari kun alati palaa ketjuun solvaamaan ja pitää juttua koko ajan pinnalla...hyvä tietysti on se, että ko.jobbaria osaa moni välttää jatkossakin. Kuka on jutun aasi?

        Tällaista huumoripläjäystä, jossa mielensäpahoittaja syyttää autoliikettä petoksesta kun ovat myyneet auton käteisostajalle, voi hyvillä mielin pitää pinnalla oivallisena esimerkkinä aasiakkaasta, joka kuvitteli että autoja pidetään ilman ennakkomaksua varattuna.
        Ehei, ei pidetä. Ei pidetty kyseisessä liikkeessä, eikä muuten pidetä muissakaan liikkeissä. 99,99% varmuudella auto myydään käteisostajalle, jos varausraha ei ole liikkunut. Oikeesti.
        Ja kun aiheen sivuunkin on tässä menty, piilouhkailuun asti ja hevosen kengittämisiin, niin mikä ettei sitäkin hassuttelun osa-aluetta tässä esimekkinä aasiakkaitten pölvästiydestä pinnalla pitäisi. Tämähän on huumoripalstana vallan mainio; ei kai näitä kukaan kovin vakavalla ilmeellä lue, saati kirjoittele kommentteja?
        Ketjun aasi on mielestäni edelleen, noin yleisesti sanoen kun en usko että ainoastaan yksi aasiakas on kommentoijana, aasiakas itse.


      • saasitäuskoa
        M-O-T kirjoitti:

        Tällaista huumoripläjäystä, jossa mielensäpahoittaja syyttää autoliikettä petoksesta kun ovat myyneet auton käteisostajalle, voi hyvillä mielin pitää pinnalla oivallisena esimerkkinä aasiakkaasta, joka kuvitteli että autoja pidetään ilman ennakkomaksua varattuna.
        Ehei, ei pidetä. Ei pidetty kyseisessä liikkeessä, eikä muuten pidetä muissakaan liikkeissä. 99,99% varmuudella auto myydään käteisostajalle, jos varausraha ei ole liikkunut. Oikeesti.
        Ja kun aiheen sivuunkin on tässä menty, piilouhkailuun asti ja hevosen kengittämisiin, niin mikä ettei sitäkin hassuttelun osa-aluetta tässä esimekkinä aasiakkaitten pölvästiydestä pinnalla pitäisi. Tämähän on huumoripalstana vallan mainio; ei kai näitä kukaan kovin vakavalla ilmeellä lue, saati kirjoittele kommentteja?
        Ketjun aasi on mielestäni edelleen, noin yleisesti sanoen kun en usko että ainoastaan yksi aasiakas on kommentoijana, aasiakas itse.

        Joko et ole lainkaan lukenut juttua tai sitten et vain ymmärrä lukemaasi
        Minä-Olen-Tollo, toki käteisasiakas on aina etusijalla, mutta jos "liike" menettelee kuvaillulla tavalla niin aasi ei ole se joka siitä kertoo vaan se joka älyämättä pointtia solvaa/herjaa .askasta palvelusta kertovaa. Jos siis ajattaa asiakaan kaukaakin edeltä sovittuna päivänä eikä informoi ajoissa
        mahdollista ostajaa on kyseessä täysi .usipää, ja jos krapulainen myyjä esittelee jo myytyä autoa on sitä toistakin korvien välissä. Olet siinä oikeassa että huumoria tästä löytyy etenkin kaltaistesi kommenteissa. Noh Suomessa on mielipiteen vapaus, eikä ketään tälläiset juttuketjut pysäytä voihan sitä itsekin kokea onko jutuissa mitään perää, ei siis ole pakko uskoa vaan voi ostaa vaihtareilta jos itsestä siltä tuntuu, tosin osa kartaa moista liikettä ihan muistakin syistä kuten asennevammaisesta jobbarista johtuen..älä silti murru kyllä säkin saat varmasti jonkun pommin kusetettua eteenpäin.


      • Petosko
        M-O-T kirjoitti:

        Tällaista huumoripläjäystä, jossa mielensäpahoittaja syyttää autoliikettä petoksesta kun ovat myyneet auton käteisostajalle, voi hyvillä mielin pitää pinnalla oivallisena esimerkkinä aasiakkaasta, joka kuvitteli että autoja pidetään ilman ennakkomaksua varattuna.
        Ehei, ei pidetä. Ei pidetty kyseisessä liikkeessä, eikä muuten pidetä muissakaan liikkeissä. 99,99% varmuudella auto myydään käteisostajalle, jos varausraha ei ole liikkunut. Oikeesti.
        Ja kun aiheen sivuunkin on tässä menty, piilouhkailuun asti ja hevosen kengittämisiin, niin mikä ettei sitäkin hassuttelun osa-aluetta tässä esimekkinä aasiakkaitten pölvästiydestä pinnalla pitäisi. Tämähän on huumoripalstana vallan mainio; ei kai näitä kukaan kovin vakavalla ilmeellä lue, saati kirjoittele kommentteja?
        Ketjun aasi on mielestäni edelleen, noin yleisesti sanoen kun en usko että ainoastaan yksi aasiakas on kommentoijana, aasiakas itse.

        Suomi 24 on hieman lyhentäny juttu uusiessaan ilmettä (jäi peukutukset pois jne). En ole missään kohtaa rutissu varauksesta, muuten kuin, ett annoin sotut sun muut tiedot ja sovin vaihdon 2 päivän päähän. Sälli soitteli ja ilmotti ett rahotuskin on ok ja eikun tervetuloa. Toiseks (jääny uusinnassa pois myös) ett isäntä ei sanonu puhelimessa myyneensä autoa kun tulin sovittuna päivänä ja aikana ja kyselin paikkaa kun en sitä löytänyt (ei mitään kylttejä tiellä). Sitten krapulainen myyjä esittelee jo myytyä autoa ja antaa tutkia huoltokirjat ja muut, hintalappukin vielä tuulilasissa aamulla myydyssä autossa? Sulle mä oon mielensä pahottaja ja tämä jobbaripulju on huippumesta...jaa mutt pitäähän sun omaa "liikettäs" puolustella


    • SairastaKusetusta

      Ei näytä firman liikevaihto kummonen olevan. Ei tota bisnekseksi ainakaan voi kutsua. Vähän vastaava ku ite keräsin 70-luvulla postimerkkejä.

    • EiVarataÄmpyilijöille

      Niinnoh... noniin.

      https://www.youtube.com/watch?v=vjOW0cAZWZs

      Mankeli / Kummeli tiivistikin tuossa hyvin, miksi autoja ei varata kuin ennakkomaksua vastaan. Sketsihän tuo on, mutta sama toteutunut ihan livenäkin, eli ei tuo ihan pelkkä vitsikään ole.
      Sovittu kauppa, oikein kättä päälle mutta... mulla taitaa olla angiina... ens´viikollakin.

      No niin. Niin no.

      • Petosko

        Hyvä Kummeli...tosin tässä ei ole kyse sketsistä vaan .askasta palvelusta ns. liikkeestä. Taitaa olla parempi poteakin angiinaa jos pää sekoaa ja haluaa ko. puljuun mennä


      • PsychoBob

        Täällä se tuhannen ja yhden nimimerkin jobbari taas kertoo kummelivitsejä. Aasiakas ja aasijobbari..jaa-a taitaa olla monimerkillinen jobbari jutun aasi (villi veikkaus)


    • kysyttykaveri

      Tämähän on jo julkkis täällä!ko.kauppias,vuodesta toiseen sivuston puhutuin autokauppa!Hienoa!!

      • sivustaseurannut

        Tämä herkkähipiäinen on näillä palstoilla herjaamassa eri nimillä ja heti kun joku maksaa potut pottuina niin julkkis-jobbari on miltei haastamassa oikeuteen


    • kysyttykaveri

      7Päivää lehdessä on julkkisblogipalsta ...sinne vaan kirjotteleen...julkkis-jobbarina

    • Ninny

      Niin tyhmyyttä se varmaan onkin, kun haluaa uskoa viimeseen asti hyvää ihmisistä/yrityksestä ja antaa uuden mahdollisuuden ja toivomalla että edes yksi auto olis ehjä mihin vaihtaa. Kantapään kautta tämäkin asia kuitenkin opittu, että ei se se vaihtamalla parane jos ei vaihda koko autoliikettä.

    • jokuveimunauton

      Kattelin kanssa, että täällä oli hyvä V6 3.0 mondeo 2003. Kuka meni ja osti? En kerinnyt.

    • kyrsiintynyt

      Jäi huonot kokemukset tästä firmasta. Ostettiin auto, sallittiin myyjäliikkeen tehdä rekisteröinti. Siihen meni kuukausi! Ja kyseessä oli "premium" auto >10k€.

      • AuttoikoVähänKään

        ...eli toisinsanoen: Sait ajella "premium" autollasi kuukauden ilman käyttömaksuja. Ei huono?


    • paperitonauto

      Oliko myyjä omistaja papereissa?

    • ruiskukka88

      vieläkö hämeen vaihtarit on pystyssä?ja myyvätkö"hyviä"autoja-joissa korjaus kehotuksia rekisteriotteessa?-eivätkä sano mitään ostajalle

      • AuttoikoVähänKään

        Siis häh?
        Vieläkö on ostajia, jotka eivät tarkasta ennen ostopäätöstä auton papereita?
        -88 auto on jo ikäloppu, mutta luulisi -88 ihmisenlapsen jo jotain oppineen elämänhallinnasta ja omien tekojensa seurauksista.

        Ps. Auto voi olla "hyvä", vaikka jarruvalopolttimo on korjauskehotuksena huomautettu vaihdettavaksi. Yhtälailla voi olla jopa "huono", vaikka korjauskehoituksia ei olisikaan.
        (Ruiskukka sinällään on ok, kuivattunakin kestää hyvin ajanpatinan...)


    • kepulikojootti

      Oon voimissain,mä vahva oon.Löydän uuden ostajan,kun vanhat vittuuntuu...

    • Tähhähtäh

      Täh

    • JalmariKolu

      Ihan hyvä autokauppa tuo on. On monesti asiakkaan vika jos ei homma pelitä.

    • savonmualta

      No näihän se on,muissa vika!!

    • velkavetoistapeliä

      Kannattaa pyytää myyjää näyttämään Trafin sivuilta, että myytävä auto on myyjäliikkeen nimissä.

    • oletarkkana

      Vaihdossa antamasi auton loppuvelan lunastukset kannattaa pyytää tekemään heti omien silmien alla tai maksat kohta kahta rahoitusta päällekkäin.

    • vanhempaatarjolla

      Tässä on liike josta löytää myös vanhempaa romua. Kun useammat myy vain uutta.

    • Jalmarikolu

      Hyvä liike tuo on. Hinnat on asiallisia ja asioista voi neuvotella. Vanhemman ja paljon ajetun auton ostaminen vaatii ostajalta autollista tietämystä ja valmiuksia pitää autoa itse yllä. Sitä ei tämän päivän nirppanokkainen kuluttaja tajua.

      • halvallahuonoa

        Kyllä, ja se pitäisi näkyä myös hinnoissa.


      • Tarkkaavainen

        Kauanko Jalmari olet ollut myyjänä ko."liikkeessä"? Oletko kenties se krapulainen joka myy jo myytyä autoa?


      • Virtuaali.ostaja
        Tarkkaavainen kirjoitti:

        Kauanko Jalmari olet ollut myyjänä ko."liikkeessä"? Oletko kenties se krapulainen joka myy jo myytyä autoa?

        Et sää mitä oo ostanu. Lämpösiä puhunu vaan.


      • Tarkkaavainen
        Virtuaali.ostaja kirjoitti:

        Et sää mitä oo ostanu. Lämpösiä puhunu vaan.

        En olekaan, ei tarvitse käyttää häkkiapinoita kun tekee autokauppaa


    • CGW

      Huomatkaa että ajoneuvot ovat liikennekäytöstä poistettu. Voi tulla ikävä yllätys koeajon aikana.

    • Jazzi

      Hyvinhän ne kauppaa tekee, vaikkakin joku kateellinen mustamaalaakin urakalla.

    • Yrjö_perskeles

      No nyssää et vissiin sitte pääse Larojen kokoontumis ajjoon.

      Kyllä sulla ny on nääs oikeus pahottaa miäles.

    • Petteri93

      Ei voi valitella palvelusta eikä muustakaan. Mun mielestä ihan normaali lafka.

    • carzetvaihtaritym

      Vieläkö se on pystyssä?Huhut kertoo,että lopettanut taas...

      • onseqs

        Kyllä se elon tai ilon piha on yhä täynnä niitä romuja.


    • vaikuttaa_asialliselta

      Pari mielenkiintoista autoa näyttäisi siellä olevan. En vaan huvikseni viitsisi ajaa Pohjois-Savosta asti tuonne, jos aloittajan kuvailema skenaario pitää paikkansa. Toivotaan, että meikäläisellä käy parempi tuuri!

    • nettionpelastus

      Kai kaikki "siviiilt", jotka näitä lukee, niin tajuaa, että näitä ketjuja kirjoittaa toisilleen muutama autokauppias ja jobbari.
      Itse pyöritin vuosikausia yritystä, ei auto, varmaan jos minun asiakkailta kysyttäisiin, niin osa sanoisi että paska, ja osa sanoisi että hyvä.
      Kaikki ei koskaan tykkää ja aina jotakuta pänni joku asia.
      Täysin huijaava yritys ei toimi markkinoilla kauan, se vaan nyt on fakta.
      Mutta, on se niin onni kun on netti, voidaan esimerkiksi mustata täysin aiheetta, tai pienestä aiheesta jonkun yrittäjän toiminta. On tää niin hienoa.

      • PsychoBob

        Kyllä täällä oikeasti moni asiakaskin kirjoittaa ja vastaajina on jobbareita ja ns. kauppiaita solvaamassa ja esittämässä asiantuntijaa. "Täysin huijaava yritys ei toimi kauaa.." kuten tämä yrittäjä siis...Pispalan autokirppis, Carzet jne.jne. jatkaa siis kunnes verottaja ym. on liian lähellä niskaan hengittämässä. Ei kenenkään mainetta aiheetta voi mustata usein taustalta löytyy ylimielinen, asennevammainen ja täysin alalle sopimaton punaniska. Suomessa on lukuisia liikkeitä niin pieniä kuin suuriakin joista näillä sivuilla ei kirjoitella.


    • näinsevaanmenee

      Kerrankin,joku puhuu asiaa,kiitos!

    • menkäätöihin

      eikö teillä ole töitä?Automyyjät/jobbarit/ostajat miten vaan.Luulisi että kauppa kävisi paremmin itse kullakin jos keskittyisitte enemmän töihinne kuin täällä palstalla paskan jauhamiseen.Hommat ruukaa yleensä toimia joko hyvin tai huonosti ja ainahan voi jaloillaan antaa äänensä kuuluviin jos siltä tuntuu.

      • TänäänMyydäänAutoJa

        ...ainahan voi, kun hyvin menee ja kauppa käy, "rentoutua" ja itseään huvittaa jauhamalla paskaa vähä-älyisten pölvästien kanssa.
        Ja kun homma toimii hyvin ja kauppa käy, jätetään paskanjauhanta tänne palstalle aasiakkaitten kiusaksi, asiakkaita palvellaan kun sen aika on...


      • PsychoBob

        Tottakai moni meistä on töissä. Jos jakaa huonosta palvelusta tms. kokemustaan netissä on siis susta paskanjauhamista? Moni äänestääkin jaloillaan, mutta on hyvä ettei joku kusettaja pysty jatkaan kun moni muukin tekee niin, ettei mene jobbareilta autoa hakemaan. Kuten tämä ääliö-jobbarikin toteaa on hauskaa heittää vastakommentteja näihin asennevammaisten älykääpiö-jobbareiden vuodatuksiin.


      • köyhyysonsairaus
        PsychoBob kirjoitti:

        Tottakai moni meistä on töissä. Jos jakaa huonosta palvelusta tms. kokemustaan netissä on siis susta paskanjauhamista? Moni äänestääkin jaloillaan, mutta on hyvä ettei joku kusettaja pysty jatkaan kun moni muukin tekee niin, ettei mene jobbareilta autoa hakemaan. Kuten tämä ääliö-jobbarikin toteaa on hauskaa heittää vastakommentteja näihin asennevammaisten älykääpiö-jobbareiden vuodatuksiin.

        Katos vanha kusipää, perseaukisten kuningas PsychoBob, pitkästä aikaa täällä muiden köyhien mukana ulvomassa, pääsitkö mielisairaalasta lomille vai ihanko pois?


      • Ilmaistaterapiaa

        Kommenttisi kertoo enemmän omasta mielenterveydestäsi.


      • PsychoBob
        köyhyysonsairaus kirjoitti:

        Katos vanha kusipää, perseaukisten kuningas PsychoBob, pitkästä aikaa täällä muiden köyhien mukana ulvomassa, pääsitkö mielisairaalasta lomille vai ihanko pois?

        Taas jobbari purkaa ahdistustaan herjaten ja aikas harhaisena. Arvatenkin koulunsa keskeyttänyt jobbari arvelee harhaisena minun olevan p-a sekä kuningas?
        En tietääkseni ole kumpikaan. Mitä tulee kommentointiini inhoan yli kaiken ylimielisiä epärehellisiä yrittäjiä ja huonoa palvelua itse asioin autokaupoilla vain isossa ja arvostetussa liikkeessä vaihtaen aina uuteen. Jotain sentäs päättelit oikein... mielisairaalan, tosin en ole potilaana vaan vastaan kaltaistesi ahdistuneiden ja harhaisten saamasta hoidosta. Hae rohkeasti apua, parhaassa tapauksessa selviät lääkehoidolla ja vain itsetuhoisena joudut laitokseen, mutta hoe olevasi suomi24:n häirikköjobbari niin kenties jos tulet meille järjestän sinulle kaikki mahdolliset terapiat


    • Ihmetellen

      Hyvät valikoimat erilaisia autoja lähestulkoon kaikissa hintaluokissa.
      Mutta asiakaspalvelu, jos nyt sellaisesta voi edes puhua, on täysin persiistä. Nuivaa p:n jauhantaa, aikomustakaan saada kauppoja aikaiseksi. Ylimielinen paikka, johon ei kyllä kannata vaivautua kuin viimeisessä hädässä.

    • levveetä

      Tää on jo Julkkis-kauppias...

    • rehtijakunnollinnen

      Ja helvetin rehellinen sellanen...maksaa aina veronsa ja laskunsa niinkuin Mies!

    • Satasia_vaan

      Näytti olevan kauppalehden menestyjä-yrityskin. Äkkiä ne asiat unohtuu, vai mitä poijaat ;)

      • Tarkkaavainen

        Todistaako menestyjä-listaus muuta kuin että kauppa käy. On täysin eri asia tehdäänkö tulos kaiken taiteen sääntöjen mukaisesti ja lakeja ynnä vastuita noudattaen.


    • et3ey3

      Onhan tää siinämielessä hyvä, että ottaa myös loppuunajettuja romuja vastaan.

      • Petosko

        Kuten sanottua, on jokaisen oma asia käykö tos puljus vai ei? Jos on tyytyväinen huonoonkin palveluun niin eikun menoks


    • velkaariittää

      Omavaraisuusaste näyttää olevan vain 12%, eli käytännössä jokaisesta firman käytössä olevasta 1000 eurosta on velkaa 880 euroa. HUH! HUH!

      • köyhätharmina

        Paremminhan tuo on kun teillä uuvateilla, jotka ajelette rahoitusyhtiön autoilla, joissa velkaa on huomattavasti arvoa enemmän.


    • lopunalkua

      Synkät on luvut Carzetin jälkeläisfirmalla...

    • ekonomi82

      jos talousasioista jotain osaa päätellä niin kannattaa kiertää,pirun kaukaa?

    • Järkyttynyt

      Kävin tuolla kahdesti, ensimmäisen ja viimeisen kerran. Surullinen hylkyhalli.

    • ekajavimppakerta

      Samoin kävin ja liikkeessä pyöri liikaa hevoskauppiaita ja muita huijareita!!!

    • Pettynyttt

      Täy huijari liike täyttää paskaa myy ja kirjottele itse huoltokirjaa huoltoja!

    • Kannattaakiertääkaukaa

      Ite ostin auton tuolta, ensimmäisen ja viimesen kerran. Hintaa saatii kaverin kans alas onneks tingattua sillai ettei tullu nii pahamieli. Melkein 10000€ auto oli ilman tinkiä, "moottorin teho alentunut" luki aamulla startatessa ajotietokoneen näytössä, säälin myyjää sen verran että en lähtenyt viemään asiaa pidemmälle, koska luojan kiitos auto kumminki toimi melkein vuoden vaikka starttaili välillä miten sattu ennenkuin sammu motarilla ja teki kyseiseen merkkiin ja malliin liittyvän lastentaudin temput. Auton huollatin ja myin pois niin ettei seuraavan omistajan tarvi stressailla tulevaa, toisin kuin itselle kävi. Halusin olla REHELLINEN myyjä ja huoltaa sen kunnolla.

    • kurgo

      Vanhat kunnon pispalan palikat/carzet. jnejne. Protestilistahistoria ja velat on pidemmät ku nälkävuosi. Maksakaas muuten velkanne mun asianajajalle, siel on aika monta kiloo viel rästis..

    • velkakurki

      Ei ole aikomustakaan maksaa ..

      • PsychoBob

        Eipä nuo jobbarit yleensäkään hoida velvoitteitaan kuten veroja ja muita laskuja


    • Volkswagen15

      Samaa mieltä. Ei tule niin suurta autopulaa, että tuolta hakisin. Törkeää touhua!

    • sattumoisinsattuu

      Koeajoin auton perjantaina illansuussa, kaupat tehtiin lauantaina aamupäivällä puhelimessa, luovutus sovittiin maanantaiksi, puoliltapäivin, kun auto noudettiin maanantaina oli sillä ajettu 852km lisää, sitten perjantai-illan ?
      Noh? ehtiihän 12 tunnissa ajaa 852 km perjantain ja lauantain välisenä yönä, joten ei voi valittaa..... sattumoisin myyjän mökille oli matkaa n. 400km !! Muttta milläpä todistat......

    • 800km

      Joo eipä ole minullakaan enää mitään asiaa tähän puljuun. Se on ihan sama kumpi pää myyjällä ääntää, yhtäpaljo asiaa tullee. Päin naamaa valehdellaan.

      • SamaaPaskaa

        Mistä valehteli? Vai keksitkö sittenkin vain itse tämän?


      • tumputtaja..o

        ok , vittua ukille


    • kokenut43

      Vieläkö nää myy "hyväkuntoisia"autoja mainitsematta että katsastuksessa on tullu korjaus kehoitus rekkakariin?-Kannattaa olla tarkkana jos asioi kyseisen"puljun"kanssa

      • HakeuduHoitoon

        Voi vittu ja sun maailmas kaatuu johonki rekisterikilvenvalo merkintään? Ennemmin kannattaa olla tarkkana tollasen helvetin nuijan kanssa, ettei vahingossakaan tule myytyä sinunlaiselle mielensäpahoittajalle.


      • Eisemuutentajuu
        HakeuduHoitoon kirjoitti:

        Voi vittu ja sun maailmas kaatuu johonki rekisterikilvenvalo merkintään? Ennemmin kannattaa olla tarkkana tollasen helvetin nuijan kanssa, ettei vahingossakaan tule myytyä sinunlaiselle mielensäpahoittajalle.

        Rakas ammattikoululainen tai vastaava vähälahjainen, rekkari tarkoittaa rekisteriotetta ei rekisterikilven valoa.


      • HoitoonMeneHoitoon
        Eisemuutentajuu kirjoitti:

        Rakas ammattikoululainen tai vastaava vähälahjainen, rekkari tarkoittaa rekisteriotetta ei rekisterikilven valoa.

        Rakas juutalainen, rekkariotteen merkintä mitä suurella todennäköisyydellä on ollut rekisterikilvenvalo, tai joku muu ihan yhtä mitätön vika!


    • kokenut43

      Eipähän ollu mitätön vika,Siksi varoitan muita että kannattaa tarkistaa travilta auton tiedot jos erehtyy kyseisen"puljun"kanssa asioimaan.-Siihen en ota kantaa mihin uskontokuntaan kyseisen liikkeen myyjä kuluu.Hyvää joulua kaikille

      • EtOleKokenut

        Voit varmaan kertoa mikä tämä "vika" oli? Jokatapauksessa ei mistään kummoisesta viasta voi olla kyse, koska korjauskehotus VAIN tullut.

        Ps. Mikä travi on? Trafilta näkee tietoja ainakin..


    • oikeus74

      Jos autoliike myy auton katsastettuna,on sen mainittava jos siinä on korjauskehotuksia.On kuluttajan harhauttamista olla kertomatta.-kannattaa ottaa yhteys kuluttajalautakuntaan.

      • SaatananIdiootit

        Kävikö mielessä, että mitäpä jos viat onkin korjattu? Muutenkaan noiden korjauskehotus korjaukset on niin pikku juttuja, että aivan naurettavaa tulla tänne niistä avautumaan.

        Pahoittakaa mielenne edes oikeista asioista..


    • kokenut43

      Eipäs viat olleet korjattu,eli auto ajokiellossa-Onnes oli vara viedä korjaamoon,ja siksi varoitan muita kyseisestä"puljusta"

      • EtOleKokenut

        Vitut se missään ajokiellossa ole, todennäköisyys että poliisi kilvet veis jonku korjauskehotuksen takia on sama ku näkisit oravan ottavan hevoselta suihin.

        Niin, mikä se vika oli??


    • KOKENUT43

      Vika oli pyöränlaakeri-Se ei vittu oo mistään todennäköisyyksistä kiinni.-jos liikkeellä ei oo"munaa"sanoa että,autossa on korjauskehotus niin ei sitä voi"liikkeenä"pitää vaan se on ns"pulju"

      • MeneHOITOON

        No voi vittu, olipa taas iso vika. On varmasti mahtava olo kun sai taas itkeä noin mitättömän asian takian.


    • kilvetön

      Poliisi vie kilvet jos ei oo korjauskehoituksen vikoja korjattu,ei pitäs puhua paskaa samalla suulla millä syö

      • Poliisiko

        Jos nyt ihan urvelo onnistut olemaan olemaan pysäytys tilanteessa, niin silloin vie ja sinä ilmeisesti olet juuri sellainen urvelo, että kilvet viedään vaikka väkisin. Normitilanteessa ja fiksusti käyttäytymällä ei varmasti vie kilpiä ja tämä on fakta.


    • kokenut43

      Mikä on ns.normitilanne?-ainakin mulla olivat heti renkaassa kiinni,kun pysäyttivät.-ja toisekseen jos myyjä ei mainitse,että on tullu rek.merkintä katsatuksessa on syytä kattoo peiliin ja vaihtaa alaa

      • MistäNäitäSikiää

        Höpöhöpö, jos se pyörän laakeri niin väljä olisi että rengas heiluisi olisi se käsketty heti vaihtaa, mutta korjauskehotus tullut alkavasta äänestä, mitä se poliisi ei kyllä pysty havaitsemaan tien päällä.

        Kävikö mielessä, että mitäpä jos myyjällä käynyt ihan inhimillinen muistikatkos? Kysyitkö tätä edes myyjältä? Vai päätitkö tulla tänne pätemään ja tekemään itsestäsi vain helvetin tyhmän?


    • jooolua

      Muilla ihmisillä on joulu ja kiva mieli , ympärillä nauravia iloisia ystäviä ja sukulaisia, rakkaita , normaali elämä, entäs sulla, mieti miksi , mieti ja mieti?

    • eräsvain

      Jos katsoo myyjien edelisten firmojen historiaa,niin suosittelen kiertämään kaukaa

    • huijarithyötyy

      Pitää olla vähän yksinkertainen,jos tuolta auton ostaa!!Tyhmyydestä sakotetaan...

    • Autokauppiasitsekkin

      Kyllä on pokkaa nimettömästi täällä näin jouluna vittuilla hävetkää käytetty on käytetty, kannattaa käyttää oikeaa nimeä tai laittaa kuva voi helpommin tarjota lämmintä kättä näin jouluna.

      • Luuseri_nimimerkin_takaa

        Oho, asialleen omistautunut miäs, vaihtanu nimensäkki Jormasta autokauppiasitsekin:ksi ;)


    • exjuoppo

      Joko kauppias on heränny joulukohmelosta?

      • Kgkflclclvlg

        Vituks se sull kuluu holo kytpå


      • SeOnOikein
        Kgkflclclvlg kirjoitti:

        Vituks se sull kuluu holo kytpå

        Nonni, nyt on hyvä meno 👍🏼


    • mb190

      Kiitos varoituksista,en kusekkaan kyseistä liikettä päin

    • octavia2017

      autot ei oo uusia ja myyjän ja valtion pitää saada omansa.tuskin myyjä tai liike ne autot on särkeny,se vaan on tosi asia että meiltä kuluttajilta ne autot sinne liikkeeseen menee.jos ei oo silmää katsoa ostaessa/koeajaessa auton kuntoa,niin kannattaa kääntyä ostamaan uusi auto.ps:hyvät on ollut autot mitä olen ostanut kyseisestä liikkeestä.

    • Pitäisköostaauusi

      Mitä ihmeellistä tuossa on? Auto myydään sille joka ekana laittaa nimensen soppariin tai maksaa etumaksun. Ihan normaaliok kuvio. Ei siitä kannata mieltään pahoittaa. #mielensäpahoittaja

      • koslakauppias

        Aivan kuten siinäkin käykö ostaan häkkiapinalta vai oikeesta liikkeestä. Paskasta saa paskaa palvelua ja paskoja autoja ja jos sortuu sellasest auton ostaan eikä välitä varotuksista netis on oma vika kun tavara on teryleenis


    • onnellinen1974

      Tää palsta tais pelastaa auton oston,ajoin ylöjärven ohi lielahteen autokaupoille

    • Huijarei

      Hyvänä liike ehdottomasti välttelyn arvoinen jos haluat sitä mitä ilmoituksessa sanotaa ja luotat ! Tähän älä luota- kaikki valhetta alusta loppuun.

    • Erittäinok

      Mielestäni hyvä liike saa sitä mitä puhutaan T. Tyytyväinen asiakas.

      • Uskomat

        Todella huijari kauppa . Kiertäkää kaukaa .


    • Ostohousutt

      Onko kellään kokemuksia Ylöjärven NV auto puljusta menotie 1 ?

    • EnOleNetissäJokaPäivä

      Tiedoksi auton ostajille/vaihtajille:
      Uusi osoite: Perkotie 1, eli palattu ulkoilmaan kuten Pirkkalassa aiemmin.
      Tyhjänä oli Elotie 2:n uudehkot sisätilat kun tänään piti käydä tarjontaa katsomassa.

    • lasipalatsistapois

      Onko edes häkkiaita ympärillä tällä menestyjällä

      • Outlet_pihamyymälä

        Tuskin. Veikkaisin hiekkakenttää ja työmaakonttia. Takaisin juurille.
        Tää on näköjään joku uusi konsepti: OUTLET PIHAMYYMÄLÄ!!!1!!1


    • AJSSH

      Olemme tyytyväisiä Hämeen Vaihtareihin. Vanhasta autostamme saimme reilun hinnan vaihdossa. Ostamamme Toyota on kelpo peli. Hieno auto.

    • Sitäniittäämitäkylvää

      Älkää missään nimessä ostako autoa kyseisestä puljusta!! Jos ette usko ja haluatte välttämättä leikkiä heidän kanssaan, käykää auton kanssa kuntotarkastuksessa, tarkistakaa trafista kilsat ja soittakaa edelliselle omistajalle. Älkää missään nimessä maksako rahoja ja tai laittako rahoitukseen nimeänne ennen kuin olette tarkistaneet että autossa on kaikki varusteet mitä lukee ilmoituksessa. Älkääkä myöskään jättäkö toisia renkaita liikkeeseen myöhempää hakua varten, jos kuitenkin jostain syystä haluatte itseänne kiusata esim. Sopimalla että liikke laitattaan uudet kumit huonojen tilalle niin laittakaa sopimukseen päivämäärä koska asia pitää olla hoidettu. Ja lisäyksenä joku sankitio jos asiaa ei ole hoidettu.

    • Upi1966

      Kiertäkkee kaokoo,kysseinen pulju

      • Erpil

        4.9.2017
        Velkoja Verohallinto
        Saatavan määrä 81 780 €

        Eli, hyvin pyyhkii.


    • veronsahoitanut

      Montakohan kertaa on tuo"pulju"vaihtanut liikepaikkaansa?-pitääkö nuo verotiedot paikkansa?-Jos pitää niin on kaikkien syytä ostaa autot muualta

    • Argadi

      Verotiedot ovat julkisia, ovat siis kaikkien saatavissa, kirjoitat vain kenttään, taloussanomat Protesti: Hämeen Vaihtarit Oy, Tampere

    • hentiksoni

      Näinpä. Jos itse maksat verosi, niin miksi ruokkisit liikettä joka ei velvollisuuksiaan hoida. Vuodesta toiseen vaan jotkut liikeet voivat ketkuilla. Vaihdetaan usein myyntipaikkaa, vaihdetaan nimeä. Myyjä monesti pysyttelee nimettömänä. Saattaa joissain firmassa olla loppuun asti pelkällä etumimellä. Allekirjoituksia hoitaa joskus vaikka "hallituksen" puheenjohtaja.

      Joskus kävin sellaisessa liikkeessä, joka ei hoitanut mitään sovittua. Toki sain romun nimiini... toiset avaimet, sovitut huollot, ja kaikki muukin renkaineen jäi hoitamatta (veroista en tiedä). Isäntä ei vastannut puhelimaan, eikä häntä saanut kiinni soittopyynnölläkään.

      Jotenkin tätä ketjua lukiessani muistui katkerat muistot... erästä autoliikettä kohtaan.. Ja lukiessani protestilistaa.. *romahdin*

    • AutokauppiasItsekin

      Kannattaa välttää kaikkia huijareita ja ostaa auto uutena jostain oikeasta autoliikkeestä. Jos myyjä toimii jollain hiekkakentällä jossain pikkukylän takamaastossa, niin eihän tuohon tarvitse mikään Einstein olla, että tajuaa homman kusetukseksi.

    • Einola75

      VÄLTÄ KAIKIN TAVOIN TÄTÄ JOBBARIA- katsokaas verovelka- aika iso ja hoitamattomien laskujen pituus 27 sivua!

    • tilletonki

      voi voi

    • perseestä

      Ihan käsittämättömän ylimielinen kauppias. Lupaa sitä lupaa tätä homma toimii meiningillä. Ei muuten toimi. Älkää ihmiset vain sortuko tuohon liikkeeseenasioimaan. Alun höpinät ei tarkoita mitään kun tulee aika täyttää puheita. Kaverini on puuhastelemassa nyt kannetta sopimusrikkomuksesta. Lukee itse kauppalakia työkseen, joten toivottavasti tuollaiset saadaan pois markkinoilta.

    • manne

      Todella tyypillinen jobbari, On pelkkää puhetta ja lupauksia. Ei toimi sovitusti ja pelaa tahallaan sitten aikaa niin kauan, että asia vanhentuisi tai asiakas kylästyisi odottamaan sovittuja toimituksia. Papereiden kanssa täytyy olla todella tarkkana, koska sopimukseen pyrkii kirjoittamaan ihan muuta kuin myyntipuheet on. Kaikenlaista sotkua kuuluu olevan yhdellä jos toisella. Kaarraan kaukaa kyseisen liikkeeen, kuten kaikki jonka olen kuullut kauppoja tuolla tekevän.

    • tiedän.joo

      Ei manne , ei ole todella tyypillinen , vaan tää on todella EI tyypillinen tapaus .

    • Latera

      Minä en ainakaan istu pytylläkään tuon liikkeen suuntaan..

    • Curbisin

      Samat sanat, voi niitä raukkoja, jotka tuollla erehtyvät kaupoille.

    • Huijareita

      Juu ihan huijari firma. Heitä on ilmeisesti useampi kaveri tuossa ja pyörittävät autoja useammalla eri firmalla että olkaa tarkkana! Muuttoa tekevät jälleen, kuulemma sisätiloihin tuohon entisen kentän lähettyville!

    • Kaikkieivalita

      Itse tein hyvät kaupat auto toimii ei valittamista.Kiitos kaupoista poikkeen toistenkin.

    • Tsukowski

      Ihan täys huijaus koko lafka

    • awaimeton

      Todellakin huijari tää jannu, älkää ihmeessä sortuko ihmisraukat moiseen paikkaan.

    • Häpeällistä

      Siis se toimii nyt eri nimellä...Autodeal ylöjärvellä!!!

      • härskiä

        No tietysti ! uutta putkeen ja vanhat jää piikkiin ...sillä on ns. työntekiöitä , missähän mahtaavat olla nämä automyyjät!!eikö tollanen saa jo liiketoimta kieltoo?


    • nopanipaneuroosio

      Suomen lainsäädäntö on täynnä porsaanreikiä tuollaisille. Nimet vaihtuu, vastuut haihtuu jne. Pelkkää kulissia ja kusetusta.

      • pirkkalaiset

        Mää en ainakaa uskaltaisi tonne, liikaa epäselvyyksiä ja vastuuta ei kuulema ole kaupan jälkeen olemassakaan.. Onneksi liki satatuhatta muutaki autoa myynnissä..


    • enemene

      kylä on sitte huijari!!!!

    • Opettele enemene kirjakieltä!
      Neljässä sanassa kolme virhettä!
      En ota sinunlaisiasi töihin!

      • opottaja

        Nähdäkseni tuo ei tainnut olla työhakemus, vaan kannanotto tuohon huijariliikkeeseen. Olen samaa mieltä Enemene, kusettaja on! JatuO sääliittäwä KaNsakooouluun opeeettaja pittäääköön kurijan pestiinsä palaakkakuopassansa. Kypsy siihen hönö ..;)


    • Ei ollut työhakemus, ymmärrän toki sen, mutta tuskin osaat työhakemusta
      edes tehdä!
      Kirjallista ilmaisutaitoa on yleensä pidetty asianomaisen "käyntikorttina!"
      Mikä ihmeen käyntikortti?
      Se on se kuva, jonka itsestään antaa. Jos epärealistisissa uskomuksissaan koko
      ajan on sitä mieltä, että millään ei ole mitään väliä, on kyllä väärässä, eikä siis
      kannata ihmetellä sitä, miksi on päivärahalla.

      • hulapalloo

        Juu, kun katsoo kirjoituksiasi, jotka on helppo katsoa kun olet rekisteröinyt nimimerkkisi, niin siinä se käyntikortti näkyy.

        En sano enempää, käykää katsomassa.


      • hulapalloo kirjoitti:

        Juu, kun katsoo kirjoituksiasi, jotka on helppo katsoa kun olet rekisteröinyt nimimerkkisi, niin siinä se käyntikortti näkyy.

        En sano enempää, käykää katsomassa.

        Niin, minä uskallan kirjoittaa omalla nimellä.
        Miten on itsesi laita? Täytyykö kysyä äidiltä?


    • Oodioiva

      Huijaavaa Hannukselaa kavahtakaa, kauas liikkeestä loitotkaa. Ällös välittäkö kieliopista, josta konservatiivi koettaa napista. Ei asiaan liity se millään lailla, ei mokoman tärkeilyn lailla. Vaan tärkeintä ottaa tuosta liikkestä ero, ja maksaa oikeaan paikkaan myös autovero. Ei jätetä liikkeeseen ministerin, ei työttömän käyntikorttia, on meinaan pulju sellaista sorttia. Siis mielummin oisin vaikka päivärahalla, kuin maksaisin roiston romuja velkarahalla. Kiitos, anteeksi ja piste (keskisormihymiö ).

    • mulatti

      paska liike

      • Amulatti

        Näin on


    • Humaljoki

      Tosipaska, susipaska. Kuullutvain negaa..

      • cc-kat

        Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos? Niinkuin tyhjäpäälle ominaista on.


      • zz-top

        Vei kuusnolla munkin kaveria, täysi sutki on kauppias. Toivomme vähintäänkin pahaa sukupuolitautia..


    • Hyvinsanottu

      Huijaavaa Hannukselaa kavahtakaa... Heh, osuvasti riimitelty. Samaa mieltä.

    • sivustaseurannut

      Kas kun uskalsi vielä Ylöjärvelle jäädä ? Kuopion suunnalta joskus pakoon lähtenyt ! Onkohan täällä vakiasiakkaita ? Tai sitten muita asiota kesken ? Osti uuden pöytälaatikkofirman. Jätti taakseen n.200 000,- piikin verottajalle. Ja taas pahoittamaan ihmisten mieliä.

    • robinhoood

      On se jumaliste kumma, että laki antaa tommosta toimintaa harrastaa. Noita on joka alalla ja kusettavat käytännössä siis laillisesti. Tallin taakse vain..

    • mulukvisti

      Hullun hommaa tuolta auto hankkia, ongelmia luvassa.

    • wallesmannni

      Miksei laki yllä näihin huijareihin, prkl..

      • ABC_Ei_Laki

        Tottakai laki yltää jos aihetta on, mutta se on Suomen laki eikä ABC:n baarin parlamentin laki...


    • MInä voin kertoa.
      Oikeuden hakeminen käräjäoikeudesta ei sellaisenaan ole kallista, mutta jokaiselle
      asialle tarvitaan riittävä "näyttö". Ellei sitä ole, kantaja häviää.
      Usein asiaan tarvitaan lakimies, jonka palkkio ylittää erimielisyyden määrän.
      Siksi nämä toimijat luottavat siihen, ettei kukaan kuitenkaan lähde pienistä asioista oikeuteen.
      Erimielisyyden on oltava muutamia kymmeniä tuhansia, ennen kuin leivättömän pöydän ääreen kannattaa mennä.

    • order

      Näin on. häviämisen pelko on aiheellinen. Halpaa ei ole hupi oikeudessa käydä. Ei auta kuin taluttaa tallin taakse...

    • Jorevaan

      Kerran myin yksityishenkilönä autoa pääkaupunkiseudulla ja sanoin kaikille soittajille, että muitakin on tulossa katsomaan ja ensin ehtinneen kanssa teen kaupat ilmoitetulla hinnalla. Lapista kerkesi ensimmäinen ja auto meni hänelle. Reilu peli. Hämeen Vaihtarin myyjän toimnta ei ollut asiallista ja hyvän kauppatavan mukaista. Olipahan vain hätäinen ja halusi varmistaa rahantulon. Toisena vaihtoehtona: Isompi tappi ei suostunut ennakkon sovituilla ehdoilla myymään ja keksivät tarinan toiselle myymisestä.

    • cautions

      Attention!!!älkää ihmeessä astukojalallanne tuohon puljuun.

    • Anonyymi

      Missä tää nykyään on, keränny romunsa näköjään elon vierestä...

      • Anonyymi

        Autodeal nykyään, tervemenoa hyville diileille!


    • Anonyymi

      toivottavasti kuopassa. ..ja syvässä.

    • Anonyymi

      Auto diili myy minu hyvä biili nyt alla siili ja suuntaana xbiili

    • Anonyymi

      Tääs herra on oikea huijari!!! Muijansa nimellä ratsastaa kun itse tehnyt kaikki konkelot mitä vaan löytyy ,niin ei voi omalla nimellänsä firmaa laittaa,myy täyttä paskaa ja kuinka mones yritys tällä kaverilla jo on, nimet vaihtuu mutta sama huijari .
      Ihmetellä pitää että kuka tällästä kusipäätä rahottaa, ostin tältä auton viime vuonna ja täys romu ja tältä herralta ei korjauksia saa,ei kaihda kyllä mitään....

    • Anonyymi

      Nykyään tää firma on nimellä Autodeal.

    • Anonyymi

      Nykyään on Autodeal nimellä. Pysykää kaukana!

      • Anonyymi

        Kuulin että tulee lähtö tästä nykyisestäkin paikasta, maksut maksamatta kuten aina.


    • Anonyymi

      mikä firma hämeen vaihturit ei oo netti sivuja

    • Anonyymi

      Nettisivutko?!
      Eivät osaa itse tehdä niitä, eikä ole varaa ostaa muualta.
      Yritä edes vähän parantaa tuota kirjallista ilmaisuasi!
      Alle rivin viestissä neljä kielioppivirhettä.
      Noilla tiedoilla joutuu ulkotöihin lapiohommiin.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      188
      6092
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2352
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      24
      1739
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1718
    5. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1631
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1624
    7. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      326
      1622
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      137
      1417
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1399
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      336
      1242
    Aihe