Ostin aikoinaan ensimmäisten joukossa uuden Volvo S60:n. Olisi kannattanut jättää ostamatta.
Autossa on ollut takuuaikana enemmän ongelmia kuin missään muussa aikaisemmassa autossa. Pari kertaa on jopa jääty tielle.
On aivan käsittämätöntä kuinka aiemmin laatuautojen valmistajana tunnettu Volvo voi päästää näin keskeneräisen tekeleen käsistään.
Joskus keväällä kuulin, että Volvon tehtaalla on perustettu erityinen erillinen kriisiryhmä ratkomaan uusien Volvo-mallien laatuongelmia. Se on todellakin tarpeen.
Takuu on muuten kohta autossani loppumassa. Huolestuttaa pirusti!
S60 - ongelmapesä
84
24047
Vastaukset
- Getto
Etpä kuule ole ainut..Itelläni on käynyt samoin´.Kolmesti olen tielle jäänyt reissuillani...Takuu korvaa tietty..vikaa ollut jo 38000mk edestä!Että näin pohjosessa!!!;)
- mistähän
mistäköhän se "laatuautojen" rakentajan maine on sitten oikeen peräisin?????
Volvot on jo amazonista lähtien olleet ihan helvetillisiä ruostumaan ja karseita bensarosvoja. Sitten tuli nämä hollannin kuminauhakeksinnöt, renaultit, yms.
Vihoviimeisimpänä nämä 40 ja 70 -sarjalaiset, joissa sähkövikoja niin, että vattenfallin luusisi olevan osakkaana.
Emämunauksena se cross-country, jota myytiin 4-vedolla, mutta oli unohdettu rakentaa siihen se 4-veto. Nyt näyttää olevan sitten 60 -sarjakin samaa soossia.
Vieläkin ihmettelen, että mistä se "laatuauto" -leima on tullut ????? - 960
mistähän kirjoitti:
mistäköhän se "laatuautojen" rakentajan maine on sitten oikeen peräisin?????
Volvot on jo amazonista lähtien olleet ihan helvetillisiä ruostumaan ja karseita bensarosvoja. Sitten tuli nämä hollannin kuminauhakeksinnöt, renaultit, yms.
Vihoviimeisimpänä nämä 40 ja 70 -sarjalaiset, joissa sähkövikoja niin, että vattenfallin luusisi olevan osakkaana.
Emämunauksena se cross-country, jota myytiin 4-vedolla, mutta oli unohdettu rakentaa siihen se 4-veto. Nyt näyttää olevan sitten 60 -sarjakin samaa soossia.
Vieläkin ihmettelen, että mistä se "laatuauto" -leima on tullut ?????vaikka tuon ruostumisen, montako 20 vuotiasta automerkkiä näet tällä hetkellä liikenteessä? melko moni taitaa olla volvoja!
- volvo
960 kirjoitti:
vaikka tuon ruostumisen, montako 20 vuotiasta automerkkiä näet tällä hetkellä liikenteessä? melko moni taitaa olla volvoja!
Joku kehtaa väittää että volvot ruostuvat herkästi.Ei taida poika tietää volvoista mitään.
- Vee kuusi
volvo kirjoitti:
Joku kehtaa väittää että volvot ruostuvat herkästi.Ei taida poika tietää volvoista mitään.
Mullakin on Volvo 264 vm-76,ja sitä jouduttiin hitsaamaan syksyllä ekan kerran,on se kumma,kaverilla on -67 mallinen Amazon ja sitäkin
on parikertaa jouduttu hitsaamaan.Ei ne Volvot pellit mitään kestä,etenkään nykyisin kun ne galvanoidaan. - Isoturpo
Vee kuusi kirjoitti:
Mullakin on Volvo 264 vm-76,ja sitä jouduttiin hitsaamaan syksyllä ekan kerran,on se kumma,kaverilla on -67 mallinen Amazon ja sitäkin
on parikertaa jouduttu hitsaamaan.Ei ne Volvot pellit mitään kestä,etenkään nykyisin kun ne galvanoidaan.Niin ja minunkin 850:ssä on pakoputki jo lievässä pintaruosteessa. Myös jälkiasennettu vetokoukku on ruosteessa. Kerran löysin ilmanoton ritilältä naulan, joka oli ruosteessa.
Joo kyllä oli taas asiantuntevia 'tietoja' Volvosta noilla hiippareilla. - do
960 kirjoitti:
vaikka tuon ruostumisen, montako 20 vuotiasta automerkkiä näet tällä hetkellä liikenteessä? melko moni taitaa olla volvoja!
Ostin kerran 5 vuotta vanhan 244:n. Vuoden kuluttua pohja oli puhki vararenkaan alta (se pyöreä patti siellä pohjassa).
Tuulilasin alareunasta tuli myös vesi sisään.
Paikattiin ja katsastukseen .... inssi työnsi ruuvarinsa vielä kolmesta kohtaa läpi ympäri pohjaa .... paikattiin kitillä, massattiin ja pantiin auto myyntiin välittömästi leiman jälkeen.
Tällaista ei ole koommin tarvinnut sietää, kun vaihdoin toiseen automerkkiin. - Vee kuusi
Isoturpo kirjoitti:
Niin ja minunkin 850:ssä on pakoputki jo lievässä pintaruosteessa. Myös jälkiasennettu vetokoukku on ruosteessa. Kerran löysin ilmanoton ritilältä naulan, joka oli ruosteessa.
Joo kyllä oli taas asiantuntevia 'tietoja' Volvosta noilla hiippareilla.Kun olis joskus rahaa ostaa tommonen 850 tai V 70 sarjan Volvo,toisilla se kelpaa,no toisaalta hyvinhän tuo 264 on palvellut jo 12 vuotta minun käytössäni (322tkm),ja onhan siinäkin herkkuja mm.ilmastointi,sähkölasit edessä,automaatti sähköisellä ylivaihteella,nahkapenkit.Taisivat olla aika harvinaisia 1976 mallin Volvoissa.
- ex-volvo
volvo kirjoitti:
Joku kehtaa väittää että volvot ruostuvat herkästi.Ei taida poika tietää volvoista mitään.
Omistamani Volvo 240 DX vm. 1985 jouduttiin korjaamaan perusteellisesti ruosteen vuoksi kesällä 1992. Ovien alareunat olivat täysin mätiä, jopa keskipalkki oli ruostunut pahasti. Etujousien yläpäät olivat myös ruostuneet, tavaratilan pohja oli useasta kohti puhki. Kaikkinensa autoon jouduttiin hitsaamaan lähes 1.5 neliömetriä uutta peltiä ennen kuin katsastuksesta päästiin läpi. Seuraavan kesänä pohjasta löytyi vielä uusi reikä. Sen paikkaaminen maksoi vielä 5000 mk lisää. Myös auton teknisessä rakenteessa on vikoja mm. muoviosien laatu oli heikko. Esim. ovitaskut rikkoutuivat helposti, hansikaslokeron lukko hajosi, kuljettajan istuimen runko petti ja verhoukset aukesivat, vesipumppu rikki, laturi jne. Ajoin Volvolla kaikkinensa 290 tkm. Kesällä 1993 ostin uuden Camryn. Se on valovuoden päässä ns. Volvolaadusta. Vielä autossa ei ole pisaraakaan ruostetta eikä tekniikkaa ole tarvinnut korjata ollenkaan. Autolla ajettu 320 tkm ja auto kulkee edelleenkin kuin uusi. Camry on myös hiljaisempi kuin yksikään ajamani Volvo ja niitä on monta.
- tohtori
ex-volvo kirjoitti:
Omistamani Volvo 240 DX vm. 1985 jouduttiin korjaamaan perusteellisesti ruosteen vuoksi kesällä 1992. Ovien alareunat olivat täysin mätiä, jopa keskipalkki oli ruostunut pahasti. Etujousien yläpäät olivat myös ruostuneet, tavaratilan pohja oli useasta kohti puhki. Kaikkinensa autoon jouduttiin hitsaamaan lähes 1.5 neliömetriä uutta peltiä ennen kuin katsastuksesta päästiin läpi. Seuraavan kesänä pohjasta löytyi vielä uusi reikä. Sen paikkaaminen maksoi vielä 5000 mk lisää. Myös auton teknisessä rakenteessa on vikoja mm. muoviosien laatu oli heikko. Esim. ovitaskut rikkoutuivat helposti, hansikaslokeron lukko hajosi, kuljettajan istuimen runko petti ja verhoukset aukesivat, vesipumppu rikki, laturi jne. Ajoin Volvolla kaikkinensa 290 tkm. Kesällä 1993 ostin uuden Camryn. Se on valovuoden päässä ns. Volvolaadusta. Vielä autossa ei ole pisaraakaan ruostetta eikä tekniikkaa ole tarvinnut korjata ollenkaan. Autolla ajettu 320 tkm ja auto kulkee edelleenkin kuin uusi. Camry on myös hiljaisempi kuin yksikään ajamani Volvo ja niitä on monta.
Jos vanha Volvo ruostuu, oletko pessyt ja huoltanut itse alusta saakka auton?
Ovatko edelliset omistajat luistaneet pesuista ym.?
Onko auto kolaroitu?
Eli taukki: jos jotkut yksilöt vanhoina ruostuu voi syynä olla joku muu kuin merkki. - jorppo
Vee kuusi kirjoitti:
Mullakin on Volvo 264 vm-76,ja sitä jouduttiin hitsaamaan syksyllä ekan kerran,on se kumma,kaverilla on -67 mallinen Amazon ja sitäkin
on parikertaa jouduttu hitsaamaan.Ei ne Volvot pellit mitään kestä,etenkään nykyisin kun ne galvanoidaan.kyllä kai se volvokin ruostuu,galvanoitua peltiä on toiselta/molemmilta puolilta galvanoitua,sinkkikerrosen paksuus vaihtelee merkeittäin erittäin paljon .onkos niitä 340-360 paljonkin vielä liikenteessä?hollannissa volvoja kasaavat dullaa vetävät kekkopäät ja ruotsissa pakon edessä töihin joutuneet turkin pojat,se siitä laadusta.
- Isoturpo
Vee kuusi kirjoitti:
Kun olis joskus rahaa ostaa tommonen 850 tai V 70 sarjan Volvo,toisilla se kelpaa,no toisaalta hyvinhän tuo 264 on palvellut jo 12 vuotta minun käytössäni (322tkm),ja onhan siinäkin herkkuja mm.ilmastointi,sähkölasit edessä,automaatti sähköisellä ylivaihteella,nahkapenkit.Taisivat olla aika harvinaisia 1976 mallin Volvoissa.
Onpas peli. Kyllä varmasti melko harvinainen yksilö Suomessa. Vieläkös on nahkapenkit kuosissa?
Alkaahan noita ensimmäisiä 850:iä saada jo kohtuu panostuksellakin. Eri asia tietenkin on, kannattaako niitä ihan ensimmäisiä ostaa. Mutta se hyvä 850 ja S/V70 Volvoissa vielä on, että soveltuvat kohtalaisesti käyttöön myös paljon ajettuna. Eli huollot ja korjaukset onnistuu varsin hyvin TI-periaatteella. Sitäkin puolta on selvästi huomioitu suunnittelussa. - Vee kuusi
Isoturpo kirjoitti:
Onpas peli. Kyllä varmasti melko harvinainen yksilö Suomessa. Vieläkös on nahkapenkit kuosissa?
Alkaahan noita ensimmäisiä 850:iä saada jo kohtuu panostuksellakin. Eri asia tietenkin on, kannattaako niitä ihan ensimmäisiä ostaa. Mutta se hyvä 850 ja S/V70 Volvoissa vielä on, että soveltuvat kohtalaisesti käyttöön myös paljon ajettuna. Eli huollot ja korjaukset onnistuu varsin hyvin TI-periaatteella. Sitäkin puolta on selvästi huomioitu suunnittelussa.penkit on kunnossa,kuskinpenkkiä olen joutunut saumasta korjaamaan ja parikertaa vuodessa olen nahanhoitoaineella pyyhkinyt,pysyy jotenkin puhtaampina,eivätkä kovetu koppuraksi.Mitähän äijät tuumais Biliassa jos tarjoisi 25 vuotta vanhaa autoa vaihdossa esim: 850 farkkuun,nauraisivat todenäköisesti pihalle :)
- Isoturpo
Vee kuusi kirjoitti:
penkit on kunnossa,kuskinpenkkiä olen joutunut saumasta korjaamaan ja parikertaa vuodessa olen nahanhoitoaineella pyyhkinyt,pysyy jotenkin puhtaampina,eivätkä kovetu koppuraksi.Mitähän äijät tuumais Biliassa jos tarjoisi 25 vuotta vanhaa autoa vaihdossa esim: 850 farkkuun,nauraisivat todenäköisesti pihalle :)
Enpä tiedä, luulisi tuollaisen auton jopa kiinnostavan. Kyllähän ne ottaa vastaan auton kuin auton, vähän hymyillen tosin... Nimim. nähty on :)
Eri asia on, kannattaisiko sitä vaihdossa edes antaa. - 960
do kirjoitti:
Ostin kerran 5 vuotta vanhan 244:n. Vuoden kuluttua pohja oli puhki vararenkaan alta (se pyöreä patti siellä pohjassa).
Tuulilasin alareunasta tuli myös vesi sisään.
Paikattiin ja katsastukseen .... inssi työnsi ruuvarinsa vielä kolmesta kohtaa läpi ympäri pohjaa .... paikattiin kitillä, massattiin ja pantiin auto myyntiin välittömästi leiman jälkeen.
Tällaista ei ole koommin tarvinnut sietää, kun vaihdoin toiseen automerkkiin.Omistaja on varmaan tehnyt samoin korjaillut kitillä ja myyntiin. Tämä patti ei ruostu jos kuraläppä paikoillaan. Edes volvo pelti ei kestä hiekkapuhallusta montaa vuotta peräkkäin. No sepäs on mukava jos koommin ei ole ollut enää kauheita katastrofeja.
- 240
Isoturpo kirjoitti:
Niin ja minunkin 850:ssä on pakoputki jo lievässä pintaruosteessa. Myös jälkiasennettu vetokoukku on ruosteessa. Kerran löysin ilmanoton ritilältä naulan, joka oli ruosteessa.
Joo kyllä oli taas asiantuntevia 'tietoja' Volvosta noilla hiippareilla.oli paha homma isän 240 diesel-mallissa joka oli ollut taksina..Takaluukun galvanoidusta kahvasta rupes 10 vuoden jälkeen irtoamaan muovipinnote!
Kyllä oli huono juttu!Tai sitten se oli joku jälkiasennettu tarvikekahva! - Pena
ex-volvo kirjoitti:
Omistamani Volvo 240 DX vm. 1985 jouduttiin korjaamaan perusteellisesti ruosteen vuoksi kesällä 1992. Ovien alareunat olivat täysin mätiä, jopa keskipalkki oli ruostunut pahasti. Etujousien yläpäät olivat myös ruostuneet, tavaratilan pohja oli useasta kohti puhki. Kaikkinensa autoon jouduttiin hitsaamaan lähes 1.5 neliömetriä uutta peltiä ennen kuin katsastuksesta päästiin läpi. Seuraavan kesänä pohjasta löytyi vielä uusi reikä. Sen paikkaaminen maksoi vielä 5000 mk lisää. Myös auton teknisessä rakenteessa on vikoja mm. muoviosien laatu oli heikko. Esim. ovitaskut rikkoutuivat helposti, hansikaslokeron lukko hajosi, kuljettajan istuimen runko petti ja verhoukset aukesivat, vesipumppu rikki, laturi jne. Ajoin Volvolla kaikkinensa 290 tkm. Kesällä 1993 ostin uuden Camryn. Se on valovuoden päässä ns. Volvolaadusta. Vielä autossa ei ole pisaraakaan ruostetta eikä tekniikkaa ole tarvinnut korjata ollenkaan. Autolla ajettu 320 tkm ja auto kulkee edelleenkin kuin uusi. Camry on myös hiljaisempi kuin yksikään ajamani Volvo ja niitä on monta.
Kuulehan paskahousu, miten saat menemään 5000mk yhden reijän paikkaukseen.
- Volvo,for ever
Vee kuusi kirjoitti:
Mullakin on Volvo 264 vm-76,ja sitä jouduttiin hitsaamaan syksyllä ekan kerran,on se kumma,kaverilla on -67 mallinen Amazon ja sitäkin
on parikertaa jouduttu hitsaamaan.Ei ne Volvot pellit mitään kestä,etenkään nykyisin kun ne galvanoidaan.No onpa kumma,jos 76-mallista,saati 67-mallista
autoa joutuu hitsaan kuinka kauan sen auton sitte
sun mielestä pitäs "normaalisti" kestää..??
Siis toihan osotttaa että se 264 on kestäny hyvin.. Kaverilla -84 Nissan..,aivan mätä...
Ja oon nähny 89-mallin mätiä Corollia,Kadetteja,
Vectroja,Sunnyja,Bluebirdtteja...Ja meillä on
85-mallin 190-mersu..,mätä..,ja -86 Volvo 340
vain vähän ruostunut,kaverilla oli ruosteeton
240-88,toisella kaverilla ruosteeton 360-89,ja
oon nähny monta lähes ruosteetonta Amazonia vaikka
ne ois seissy vuosia käyttämättä taivasalla..,
joten mikähän se kestää...Nii ja Volvo on paljo
lujempi auto,ku esim.mersu,joten sen vähäinen
korjaustarve,ja edulliset varaosat maksaa suuren
kulutuksen takas... - Volvo
ex-volvo kirjoitti:
Omistamani Volvo 240 DX vm. 1985 jouduttiin korjaamaan perusteellisesti ruosteen vuoksi kesällä 1992. Ovien alareunat olivat täysin mätiä, jopa keskipalkki oli ruostunut pahasti. Etujousien yläpäät olivat myös ruostuneet, tavaratilan pohja oli useasta kohti puhki. Kaikkinensa autoon jouduttiin hitsaamaan lähes 1.5 neliömetriä uutta peltiä ennen kuin katsastuksesta päästiin läpi. Seuraavan kesänä pohjasta löytyi vielä uusi reikä. Sen paikkaaminen maksoi vielä 5000 mk lisää. Myös auton teknisessä rakenteessa on vikoja mm. muoviosien laatu oli heikko. Esim. ovitaskut rikkoutuivat helposti, hansikaslokeron lukko hajosi, kuljettajan istuimen runko petti ja verhoukset aukesivat, vesipumppu rikki, laturi jne. Ajoin Volvolla kaikkinensa 290 tkm. Kesällä 1993 ostin uuden Camryn. Se on valovuoden päässä ns. Volvolaadusta. Vielä autossa ei ole pisaraakaan ruostetta eikä tekniikkaa ole tarvinnut korjata ollenkaan. Autolla ajettu 320 tkm ja auto kulkee edelleenkin kuin uusi. Camry on myös hiljaisempi kuin yksikään ajamani Volvo ja niitä on monta.
Enpä oo ennen kuullu,että Volvosta istun pettää..,
ja et taida maljo tietää,ku sanoit malliks
240 (DX)..,heh,heh taidat puhua jostain vanhasta
Corolla-resusta...No kerrottakoon,että Volvon
vastaava merkintä on DL... Oot tainu pitää huonosti sitä autoa...
- Tommi
hmmm...on se ihme kun täällä niin paljon valitellaan S60:n vikoja.
Kun kysyy mitä vikoja niin saa vastaukseksi ympäripyöreet paskaa....sähkövikoi ja sillee...joo paskat!
Perheelläni on kaksi Volvoa: S80 ja uusi V70, kummassakaan ei ole ollut mitään vikaa ainakaan tähän mennessä ja tunnen myös niin monia joilla on Volvo, heilläkään ei ole ollut pahempia ongelmia Volvojensa kanssa!!!
On se ihme kun kaikilla jotka täällä kirjottelevat satunnaisesti on Volvo S60/S80/V70 ja siinä niin paljon vikaa ettei sanotuksi saa.
Jotai KUNNON perusteluita.........- RJ
Vaaditaan listaa niistä VOLVONPASKOJEN vioista.
Tossa mun -99 V70 traktorissa ollut ihan mahdottomasti vikaa,ekana talvena jäi pari kertaa sisävalot syttymättä."Vika" hävisi itsekseen.
Toinen vika oli etuvilkkujen pieni vuoto,Bilia vaihtoi ne kun valitin heijastimien alkaneen kukkimaan alareunasta.Vian huomasi kun kyyläs nenä kiinni lasissa...
Siinä mahdoton määrä vikaa...
Noi sähköviatkin vois mennä kuskin piikkiin,ajetaan pätkäajoa kaikki mahdolliset vehkeet päällä kun ne kerran on ostettu.Näissä nykyajan autonkotteroissa "polvillaan" oleva akku voi aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä sätkyjä. - Tommi
RJ kirjoitti:
Vaaditaan listaa niistä VOLVONPASKOJEN vioista.
Tossa mun -99 V70 traktorissa ollut ihan mahdottomasti vikaa,ekana talvena jäi pari kertaa sisävalot syttymättä."Vika" hävisi itsekseen.
Toinen vika oli etuvilkkujen pieni vuoto,Bilia vaihtoi ne kun valitin heijastimien alkaneen kukkimaan alareunasta.Vian huomasi kun kyyläs nenä kiinni lasissa...
Siinä mahdoton määrä vikaa...
Noi sähköviatkin vois mennä kuskin piikkiin,ajetaan pätkäajoa kaikki mahdolliset vehkeet päällä kun ne kerran on ostettu.Näissä nykyajan autonkotteroissa "polvillaan" oleva akku voi aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä sätkyjä.Joo meitsikin peruutti peräkärryn aisaan ja sit meni puskuri.....On siinä Volvossa vikoja...
- romu
Tommi kirjoitti:
Joo meitsikin peruutti peräkärryn aisaan ja sit meni puskuri.....On siinä Volvossa vikoja...
Vittu mun kaverilla on v40 volovo ku sillä ajaa noin 400 kilsaa ni mittatikun päässä ei enää öljyy näy et vie aika perkeleesti.
siinä teille. - RJ
romu kirjoitti:
Vittu mun kaverilla on v40 volovo ku sillä ajaa noin 400 kilsaa ni mittatikun päässä ei enää öljyy näy et vie aika perkeleesti.
siinä teille.No tässä on käynyt Volvolla vahinko ja ovat pistäneet merkkinsä palapelin keulaan.
Näissä PätkäVolvon perillisissä on aikas paljon muiden isien perimää kuin V:n
:) Älkää nyt kuitenkaan ottako vakavasti,autojahan nää vaan on... - jukka
Minulla ainakin on ollut ongelmia ajotietokoneen kanssa melkoisesti.
Sen takia olen käynyt jo monta kertaa korjaamolla.
Takuuaika on kohta lopussa ja täytyy varmaan vaatia auton myyneeltä liikkeeltä jonkinlainen paperi, jossa todetaan vikojen ilmenneen jo takuuaikana.
Jonkun helvetin "ohjausyksikkövian" (huollon termi) takia auto jätti myös kerran tielle! - volvo-fani 85
Tommi kirjoitti:
Joo meitsikin peruutti peräkärryn aisaan ja sit meni puskuri.....On siinä Volvossa vikoja...
Asia nyt vaan on niin, että auto kun auto, niin ensimmäisenä mallivuotena on aina eniten vikoja.
Eli ei siis koskaan kannata ostaa uutta mallia heti kun se on ilmestyny. Volvon viat ei ole kyllä kovin suuria, kaikki merkit tekee ekana malli vuonnaa jotain vikoja. Esim. skoda fabiassa ekan malli vuoden autoissa kannen tiivisteen oli väärän laisia, ym. Esimrkkejä löytyy useista merkeistä.
VOLVO ON HYVÄ AUTO! =)
- "jorma"
Taas joku on kuullut jotain.
Teineillä ei ole S60:een varaa ja katkeruutta se kylläkin herättää aikalailla.
Olen lukenut näitä palstoja tovin, enkä vielä ole löytänyt yhtään vikaa joka toistuisi useasti.
Että sillälailla.- voivoi
ei voi väitää että eikö niissäkin olisi vikoja mutta kun niitä myydään noin 3000kpl / vuosi niin eiköhän sinne sekaan mahdu pari maanantai kappaletta.
- warre
perustettiin S80 mallin ongelmien vuoksi.
- jukka
warre kirjoitti:
perustettiin S80 mallin ongelmien vuoksi.
Kyllä sen kriisiryhmän perustaminen johtui useimmissa uusissa Volvon (S60, S80, V70) malleissa esiintyneiden laatuongelmien vuoksi.
Asiasta oli kirjoittelua muutamaan otteeseen mm. Aftonbladet lehdessä.
Ilmeisesti Volvon maahantuoja Suomessa on niin vahva, että se pystyy tavalla tai toisella kontrolloimaan suomalaisten autolehtien (esim. TM ja Tuulilasi) kirjoittelua. - Isoturpo
jukka kirjoitti:
Kyllä sen kriisiryhmän perustaminen johtui useimmissa uusissa Volvon (S60, S80, V70) malleissa esiintyneiden laatuongelmien vuoksi.
Asiasta oli kirjoittelua muutamaan otteeseen mm. Aftonbladet lehdessä.
Ilmeisesti Volvon maahantuoja Suomessa on niin vahva, että se pystyy tavalla tai toisella kontrolloimaan suomalaisten autolehtien (esim. TM ja Tuulilasi) kirjoittelua."Ilmeisesti Volvon maahantuoja Suomessa on niin vahva, että se pystyy tavalla tai toisella kontrolloimaan suomalaisten autolehtien (esim. TM ja Tuulilasi) kirjoittelua. "
No mitäpä sinun mielestä pitäisi kirjoitella? Kyllä kriisiryhmän perustaminen on huomioitu lehdistössä(myös muussa kuin autolehdissä) aika laajasti. Näkeehän sen täälläkin. Sen sijaan asiasta ei ole ollut puhetta edes autolehdissä sen tarkemmin. Eli mitä vikoja Volvoissa on ollut.
Helposti vain tulee suomalaiselle autoilijalle sellainen käsitys, että kaikki Volvot ovat todellisia ongelmapesiä ja romuja, kun tuollainen ryhmä on pitänyt perustaa. Suomessa kun ajetaan yli 10 vuotta vanhoilla kaukoidän öljypolttimoilla. Jos luki ne Aftonbladetin jutut tarkemmin, huomasi, että ei ollut kyse mitenkään vakavista vioista. Tosin sellaisia kuitenkin, mitkä eivät ole sopivia uudelle laatuautolle. Niissä em. öljypolttimissa ne taas kuuluu vakiovarustukseen uudesta lähtien, eikä niitä edes luokitella vioiksi.
Siinä olet kyllä oikeassa, että viat koskivat kaikkia Volvon uusia malleja. - jukka
Isoturpo kirjoitti:
"Ilmeisesti Volvon maahantuoja Suomessa on niin vahva, että se pystyy tavalla tai toisella kontrolloimaan suomalaisten autolehtien (esim. TM ja Tuulilasi) kirjoittelua. "
No mitäpä sinun mielestä pitäisi kirjoitella? Kyllä kriisiryhmän perustaminen on huomioitu lehdistössä(myös muussa kuin autolehdissä) aika laajasti. Näkeehän sen täälläkin. Sen sijaan asiasta ei ole ollut puhetta edes autolehdissä sen tarkemmin. Eli mitä vikoja Volvoissa on ollut.
Helposti vain tulee suomalaiselle autoilijalle sellainen käsitys, että kaikki Volvot ovat todellisia ongelmapesiä ja romuja, kun tuollainen ryhmä on pitänyt perustaa. Suomessa kun ajetaan yli 10 vuotta vanhoilla kaukoidän öljypolttimoilla. Jos luki ne Aftonbladetin jutut tarkemmin, huomasi, että ei ollut kyse mitenkään vakavista vioista. Tosin sellaisia kuitenkin, mitkä eivät ole sopivia uudelle laatuautolle. Niissä em. öljypolttimissa ne taas kuuluu vakiovarustukseen uudesta lähtien, eikä niitä edes luokitella vioiksi.
Siinä olet kyllä oikeassa, että viat koskivat kaikkia Volvon uusia malleja.Tässä linkki Aftonbladetin juttuun Volvon kriisiryhmästä. Samasta yhteydestä löytyy myös kaaviokuvat Volvon erilaisten uusien mallien yleisimmistä laatuvioista. Aika pahalta näyttää!
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,47179,00.html - Isoturpo
jukka kirjoitti:
Tässä linkki Aftonbladetin juttuun Volvon kriisiryhmästä. Samasta yhteydestä löytyy myös kaaviokuvat Volvon erilaisten uusien mallien yleisimmistä laatuvioista. Aika pahalta näyttää!
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,47179,00.htmlMutta mielestäni taas ei näytä ollenkaan pahalta. Tilanne OLI kyllä surkeahko. Harmillisimpia lienevät ne elektroniikan oikuttelut. Muut eivät asiakasta periaatteessa haittaa, kuin ylimääräisen korjaamokäynnin muodossa. Ja monessako Suomeen tuodussa autossa on kaikki nuo viat?
No toivottavasti saavat viat kuntoon. Jos pyrkii laatuauton maineeseen, ei autoa saisi päästää raakileena myyntiin. Perinteiset laatumerkit eivät hätäile uuden mallin kanssa. Vain massakotteroilla uuden mallin esittelysykli on 3-5 vuotta.
Ehkä kävi taas niin, että kannattaa harkita Volvoa vasta parin-kolmen tuotantovuoden jälkeen. Ei olisi ensimmäinen kerta. - .
Isoturpo kirjoitti:
"Ilmeisesti Volvon maahantuoja Suomessa on niin vahva, että se pystyy tavalla tai toisella kontrolloimaan suomalaisten autolehtien (esim. TM ja Tuulilasi) kirjoittelua. "
No mitäpä sinun mielestä pitäisi kirjoitella? Kyllä kriisiryhmän perustaminen on huomioitu lehdistössä(myös muussa kuin autolehdissä) aika laajasti. Näkeehän sen täälläkin. Sen sijaan asiasta ei ole ollut puhetta edes autolehdissä sen tarkemmin. Eli mitä vikoja Volvoissa on ollut.
Helposti vain tulee suomalaiselle autoilijalle sellainen käsitys, että kaikki Volvot ovat todellisia ongelmapesiä ja romuja, kun tuollainen ryhmä on pitänyt perustaa. Suomessa kun ajetaan yli 10 vuotta vanhoilla kaukoidän öljypolttimoilla. Jos luki ne Aftonbladetin jutut tarkemmin, huomasi, että ei ollut kyse mitenkään vakavista vioista. Tosin sellaisia kuitenkin, mitkä eivät ole sopivia uudelle laatuautolle. Niissä em. öljypolttimissa ne taas kuuluu vakiovarustukseen uudesta lähtien, eikä niitä edes luokitella vioiksi.
Siinä olet kyllä oikeassa, että viat koskivat kaikkia Volvon uusia malleja.Ruotsissa (bilägäre)Toyota sai parhaat pisteet ja Volvo oli tutkimuksessa vasta 9. bemari oli kakkonen ja Mersu kolmas. Kyse oli laadusta ja Volvoväelle niin tärkeästä kestävyydestä. Juuri kestävyyden osalta Volvo on menettänyt Ruotsissa maineensa ja mm. "kasikymppisen" myynti on romahtanut 40%. Myös "seiskakymppinen" on paljastunut Volvolle murheenkryyniksi. Laatu ei olekaan ollut hääppönen. Myös sen myynti on nyt romahtanut. Miksi?
- Alan ammattilainen
Isoturpo kirjoitti:
Mutta mielestäni taas ei näytä ollenkaan pahalta. Tilanne OLI kyllä surkeahko. Harmillisimpia lienevät ne elektroniikan oikuttelut. Muut eivät asiakasta periaatteessa haittaa, kuin ylimääräisen korjaamokäynnin muodossa. Ja monessako Suomeen tuodussa autossa on kaikki nuo viat?
No toivottavasti saavat viat kuntoon. Jos pyrkii laatuauton maineeseen, ei autoa saisi päästää raakileena myyntiin. Perinteiset laatumerkit eivät hätäile uuden mallin kanssa. Vain massakotteroilla uuden mallin esittelysykli on 3-5 vuotta.
Ehkä kävi taas niin, että kannattaa harkita Volvoa vasta parin-kolmen tuotantovuoden jälkeen. Ei olisi ensimmäinen kerta.No niinpä niin.
Taas on näköjään lehdistö päästetty valloilleen
ja kärpäsestä tehty härkänen.
Kaaviokuvan ja viiteteksteistä saa helposti sen
kuvan että autossa on mahdottomasti vikoja ja että ne
ovat helvetin vakaviakin vielä.
Itse kun olen Biliassa TJ:nä tiedän kyseiset viat.
Loppujen lopuksi aika harmittomia ja yleensä
korjataan asiakkaan käydessä normaali huollossa
ilman edes ilmoittamatta heille. Volvo auto on
lähettänyt meille tiedotteen kyseisistä ongelmista
aikoja sitten ja olemassa on toimenpiteet ongelmille.
Ingtegroitu puhelin on alihankkijan moka ja me
vaihdamme sen veloituksetta omaan handsfree järjestelmäämme.
Sähköikkunasta voimme syyttää Renaultia joka tunnetusti
tekee huonoja sähköliittimi, ja tässä tapauksessa vaihdamme
uuden katkaisijan.
Akseliston ja takalasien ohelta olen törmännyt vain
muutamaan tapaukseen jossa vaadittaisiin jopa toimenpiteitä.
Että näin taas jälleen kerran HIRVEÄ kasa virheitä
on paikattu. - ....
Alan ammattilainen kirjoitti:
No niinpä niin.
Taas on näköjään lehdistö päästetty valloilleen
ja kärpäsestä tehty härkänen.
Kaaviokuvan ja viiteteksteistä saa helposti sen
kuvan että autossa on mahdottomasti vikoja ja että ne
ovat helvetin vakaviakin vielä.
Itse kun olen Biliassa TJ:nä tiedän kyseiset viat.
Loppujen lopuksi aika harmittomia ja yleensä
korjataan asiakkaan käydessä normaali huollossa
ilman edes ilmoittamatta heille. Volvo auto on
lähettänyt meille tiedotteen kyseisistä ongelmista
aikoja sitten ja olemassa on toimenpiteet ongelmille.
Ingtegroitu puhelin on alihankkijan moka ja me
vaihdamme sen veloituksetta omaan handsfree järjestelmäämme.
Sähköikkunasta voimme syyttää Renaultia joka tunnetusti
tekee huonoja sähköliittimi, ja tässä tapauksessa vaihdamme
uuden katkaisijan.
Akseliston ja takalasien ohelta olen törmännyt vain
muutamaan tapaukseen jossa vaadittaisiin jopa toimenpiteitä.
Että näin taas jälleen kerran HIRVEÄ kasa virheitä
on paikattu.Pitäisi sun BILIAN TJ:nä tietää sen verran että Renault
tekee autoja eikä sähköliittimiä, kyllä ne sähköosat niin
Relluun kuin Volvoonkin tulee jostain ihan muualta.
Jos olisit Bilialla töissä, niin ei sulla aikaa olisi
netissä kommentoida vikalistoja, vaan painaisit töittesi kimpussa
tasan tarkkaan 7-17. HERÄÄ PAHVI! - Isoturpo
Alan ammattilainen kirjoitti:
No niinpä niin.
Taas on näköjään lehdistö päästetty valloilleen
ja kärpäsestä tehty härkänen.
Kaaviokuvan ja viiteteksteistä saa helposti sen
kuvan että autossa on mahdottomasti vikoja ja että ne
ovat helvetin vakaviakin vielä.
Itse kun olen Biliassa TJ:nä tiedän kyseiset viat.
Loppujen lopuksi aika harmittomia ja yleensä
korjataan asiakkaan käydessä normaali huollossa
ilman edes ilmoittamatta heille. Volvo auto on
lähettänyt meille tiedotteen kyseisistä ongelmista
aikoja sitten ja olemassa on toimenpiteet ongelmille.
Ingtegroitu puhelin on alihankkijan moka ja me
vaihdamme sen veloituksetta omaan handsfree järjestelmäämme.
Sähköikkunasta voimme syyttää Renaultia joka tunnetusti
tekee huonoja sähköliittimi, ja tässä tapauksessa vaihdamme
uuden katkaisijan.
Akseliston ja takalasien ohelta olen törmännyt vain
muutamaan tapaukseen jossa vaadittaisiin jopa toimenpiteitä.
Että näin taas jälleen kerran HIRVEÄ kasa virheitä
on paikattu.Näinhän se on. Ja etenkin ruotsalaisilla on tapana
paisutella lehtijutuissa. Parina esimerkkinä A-mese
ja XC:n vertailu Subaruun.
Voinet bilialaisena kertoa, olenko ymmärtänyt
seuraavan oikein? Tarkoittaako omamekaanikko-
palvelu pelkästään sitä, että huoltotoimista
asioidaan suoraan mekaanikon kanssa, vai voiko
mekaanikon valita itse? Vaikka Biliasta ei aina
olekaan niin ruusuisia kokemuksia, erään mekaanikon
jäljiltä huolto oli tehty juuri niin kuin pitääkin.
Ja luonnollisesti hänen toivoisin jatkossakin
työskentelevän autoni kanssa. - Alan ammattilainen
Isoturpo kirjoitti:
Näinhän se on. Ja etenkin ruotsalaisilla on tapana
paisutella lehtijutuissa. Parina esimerkkinä A-mese
ja XC:n vertailu Subaruun.
Voinet bilialaisena kertoa, olenko ymmärtänyt
seuraavan oikein? Tarkoittaako omamekaanikko-
palvelu pelkästään sitä, että huoltotoimista
asioidaan suoraan mekaanikon kanssa, vai voiko
mekaanikon valita itse? Vaikka Biliasta ei aina
olekaan niin ruusuisia kokemuksia, erään mekaanikon
jäljiltä huolto oli tehty juuri niin kuin pitääkin.
Ja luonnollisesti hänen toivoisin jatkossakin
työskentelevän autoni kanssa.Joo, eli jokaisessa pisteessämme on tietty
mekaanikko joka toimii kyseisellä tittelillä.
Huoltotoimista sovitaan hänen kanssaan suoraan, mutta
tietenkin jos haluatte että tietty ns. "normaali"
mekaanikko suorittaa toimenpiteenne niin asiasta
voidaan sopia. Pystymme varaamaan ajan jokaiselle
mekaanikolle ajan erikseen, ainoa ongelmana on
jos hänen aikansa on varattu täyteen niin
siinähän joutuu sitten jonottamaan. - Alan ammattilainen
.... kirjoitti:
Pitäisi sun BILIAN TJ:nä tietää sen verran että Renault
tekee autoja eikä sähköliittimiä, kyllä ne sähköosat niin
Relluun kuin Volvoonkin tulee jostain ihan muualta.
Jos olisit Bilialla töissä, niin ei sulla aikaa olisi
netissä kommentoida vikalistoja, vaan painaisit töittesi kimpussa
tasan tarkkaan 7-17. HERÄÄ PAHVI!No joo jos sitä pilkkua ruvetaan nussimaan niin
pannaan perälle asti.
Tarkoitin että siitä ASTI kun volvo rupesi rellun
kanssa yhteistyöhön ja rupesi käyttämään samoja
sähkökomponentteja kuin rellu >liittimet, anturit,
air-bagit jns., on volvoissakin ilmennyt vikavalojen
syttymistä ja käyntihäiriöitä kuin Jean-pierren
pienessä viinihöyryissä kasaamissa relluissa.
Joo ja menepä sinäkin töihin siitä. - 9-5 Aero
. kirjoitti:
Ruotsissa (bilägäre)Toyota sai parhaat pisteet ja Volvo oli tutkimuksessa vasta 9. bemari oli kakkonen ja Mersu kolmas. Kyse oli laadusta ja Volvoväelle niin tärkeästä kestävyydestä. Juuri kestävyyden osalta Volvo on menettänyt Ruotsissa maineensa ja mm. "kasikymppisen" myynti on romahtanut 40%. Myös "seiskakymppinen" on paljastunut Volvolle murheenkryyniksi. Laatu ei olekaan ollut hääppönen. Myös sen myynti on nyt romahtanut. Miksi?
Ruotsissa on kaikki auton myyntiluvut laskenyt. Ja silti v70 Volvo on ruotsin eniten myyty auto. Saab 9-5 kakkonen ja S60 tais olla kolmas. Joten ainakin Ruotsissa Tuetaan oman maan tuotteita.
Kokemuksen mukaan Ruotsissa on pienemmästäkin perustettu kriisiryhmiä. Ruotsissahan aina pidetään ensin "möte" ja sitten perustetaan kriisiryhmä.
Mutta tuo on typerää, että kun joku tietty katkasija järjestään hajoaa joka autosta, niin laitetaan vaan uusi samanlainen ja kukaan ei paneudu asian todelliseen ongelmaan - JanMac
9-5 Aero kirjoitti:
Ruotsissa on kaikki auton myyntiluvut laskenyt. Ja silti v70 Volvo on ruotsin eniten myyty auto. Saab 9-5 kakkonen ja S60 tais olla kolmas. Joten ainakin Ruotsissa Tuetaan oman maan tuotteita.
Kokemuksen mukaan Ruotsissa on pienemmästäkin perustettu kriisiryhmiä. Ruotsissahan aina pidetään ensin "möte" ja sitten perustetaan kriisiryhmä.
Mutta tuo on typerää, että kun joku tietty katkasija järjestään hajoaa joka autosta, niin laitetaan vaan uusi samanlainen ja kukaan ei paneudu asian todelliseen ongelmaanSanottakoon heti aluksi että Volvo oli kilpailemassa kalkkiviivoille asti kun pari vuotta sitten vaihdoin autoa. Päädyin sitten Saab 9000 lähinnä "varustelu/ajoominaisuudet" verrattuna hintaan osatekijöiden takia. Volvon 850 kun ovat sikahinnoissa, paljon ajettuja, ja paljon perusvarusteilla varustettuja. (Johtuu tietenkin siitä että mallista kysyntä on suuri ja "laatuleima" on olemassa.)
Tosin kun katsoo tämän palstan kävijä ja kommenttimäärä olen vakuuttunut siitä että tein oikean valinnan, jossain mättää Volvolla! Toivotaan että ongelmista päästään ennenkuin "laatuleima" haihtuu...
- Jammu
No tohon nyt saa varautua jos ostaa melkein minkä tahansa uuden eurooppalaisen automallin ensimmäisenä valmistusvuonna. Jos haluaa viattoman auton, kannattaa ostaa elinkaaren loppupäässä olevan mallin tai japanilaisen, ne kun testaavat uudet mallit ensin kotimarkkinoilla (no niihän se Volvokin tekee :). Tuotantokin saa opetella eka vuoden tekemään sitä mallia ja kämmejä sattuu tietty enemmän. Onkos Volvon laatu edes enää mielikuvien tasolla vai alkaako se olla enempi Fordi nykyisen omistajan mukaan? Fordin taktiikkanahan on aina ollut säästää kaikesta mahdollisesta ja lopputuloshan tunnetaan.
- Isoturpo
Enpä tiedä enää japanilaistenkaan lastentaudeista. Tuntuu nykyän nimittäin niissäkin riittävän vikaa uutena. Ei koske kyllä kaikkia japseja.
Volvon Ford-omistus kyllä vähän arveluttaa. Periaatteessa homman voisi hoitaa tyylikkäästikin pitämällä korkeasta tasosta kiinni jatkossakin. Suuren yhtiön tuella se olisi helpompaakin. Mutta sitten on se toinen vaihtoehto, joka ei ole kovinkaan miellyttävä... No aika näyttää.
- Alan ammattilainen
Monet korjaamot läpikäyneenä ja nykyään Bilian työnjohtajana
voin sanoa että s60 on yleisesti ottaen toiminut melko moitteettomasti.
Kömmähdyksiähän aina sattuu ja mikään laite tässä maailmassa ei ole
identtinen toisen kanssa. Jos merkkiä syytät tästä
niin voin vakuuttaa sinulle että KAIKISSA merkeissä
on omat synkät hetkensä. Aivan kuten mitä tahansa
tuotetta ostaessa joukkoon mahtuu niitä viallisia.
Meidän osaltamme pyrimme korjaamaan auton että se
yltää Volvon asettamiin vaatimuksiin jos näin pääsee käymään.- laadunvalvoja
"Bilian työnjohtajan" kirjoitus tällaisessa asiassa tuskin on kovin luotettava. Hänhän on jäävi omassa asiassaan.
Kuka nyt menisi sanomaan, että oman talon autoissa olisi pahoja vikoja tai että me korjaamme viat asiakkaiden autoissa huonosti.
Aika paljon kritiikkiä erityisesti tuosta S60 mallista esitetään. Minullakin on yksi työkaveri, jolla ongelmia on ollut enemmän kuin kohtuullisesti voi odottaa, vaikka kuinka olisi uusi malli kyseessä. - Tyytymätön
Bilian työnjohtajana ei voine paljon kehuskella, taitaa olla merkkiliikkeistä kaikkein halveksituin paikka. Siis asiantuntemus on nollassa, ainoa tärkeä asia on yrittää tehdä katetta talolle keinoja kaihtamatta. Ei ihme että tyypit vaihtuvat aika tiuhaan... Kokemusta on, valitettavasti!
- Alan ammattilainen
laadunvalvoja kirjoitti:
"Bilian työnjohtajan" kirjoitus tällaisessa asiassa tuskin on kovin luotettava. Hänhän on jäävi omassa asiassaan.
Kuka nyt menisi sanomaan, että oman talon autoissa olisi pahoja vikoja tai että me korjaamme viat asiakkaiden autoissa huonosti.
Aika paljon kritiikkiä erityisesti tuosta S60 mallista esitetään. Minullakin on yksi työkaveri, jolla ongelmia on ollut enemmän kuin kohtuullisesti voi odottaa, vaikka kuinka olisi uusi malli kyseessä.Tarkoituksena ei ollut pönkittää omaa imagoamme enkä
sitä mielestäni sitä tehnytkään, kerroin vain OMAN
mielipiteeni tästä asiasta. Jos totuutta haluat
niin S60 on todellakin ollut kohtuullisen päänsärytön.
S80:stä meillä taas on mittava lista valmistajan
antamia toimenpideohjelmia laadun varmistamiseksi.
Ja jotta jääviyteni ei olisi kyseenalainen, ystäväpiiriini
kuuluu melkein kaikkien merkin edustajia ja vuorovaikutuksiemme
(paskanjauhannan ja omasta merkistä avautuminen) perusteella
olen huomannut että ei se aita ole vihreämpää toisella
puolella. - Alan ammattilainen
Tyytymätön kirjoitti:
Bilian työnjohtajana ei voine paljon kehuskella, taitaa olla merkkiliikkeistä kaikkein halveksituin paikka. Siis asiantuntemus on nollassa, ainoa tärkeä asia on yrittää tehdä katetta talolle keinoja kaihtamatta. Ei ihme että tyypit vaihtuvat aika tiuhaan... Kokemusta on, valitettavasti!
On todella ikävää jos mielestäsi sai huonoa palvelua,
kai annoit kunnolla palautetta silloin, muutenhan
emme virhettä pystynyt korjaamaan. Mielipiteitähän jokaisella
saa olla mutta omasta mielestäni ja asiakkaitten palautteiden
perusteella olemme hoitaneet hommamme suht hyvin.
Biliahan oli ainoita merkkejä jotka laajensivat liikkeitään
autoverotuksen epävarmoina päivinä/päivänä kun
monet karsivat tekijöitään. Jos mielestäsi meillä
on ammattitaidottomia ihmisiä ja he vaihtuvat tiuhaan
niin mihinköhän luulisit heidän menevän. Auto-ala on
kumminkin hyvin pieni piiri ja henkilöstö kiertää
melkein joka merkeissä. - Liisari
Alan ammattilainen kirjoitti:
On todella ikävää jos mielestäsi sai huonoa palvelua,
kai annoit kunnolla palautetta silloin, muutenhan
emme virhettä pystynyt korjaamaan. Mielipiteitähän jokaisella
saa olla mutta omasta mielestäni ja asiakkaitten palautteiden
perusteella olemme hoitaneet hommamme suht hyvin.
Biliahan oli ainoita merkkejä jotka laajensivat liikkeitään
autoverotuksen epävarmoina päivinä/päivänä kun
monet karsivat tekijöitään. Jos mielestäsi meillä
on ammattitaidottomia ihmisiä ja he vaihtuvat tiuhaan
niin mihinköhän luulisit heidän menevän. Auto-ala on
kumminkin hyvin pieni piiri ja henkilöstö kiertää
melkein joka merkeissä.Olen pari kertaa joutunut ihmettelemään sitä, miten Biliassa hoidetaan autoilijan asioita... Omaa kokemusta on nyt pari vuotta ja olen törmännyt ainakin seuraaviin:osat luvataan tilata vaan ei tilata, yhteydenotot "hukkuvat" jolloin asiakas joutuu muistuttamaan asiasta, joskus kohdellaan kuin vainoharhaista perusteella "ei näissä yleensä mitään tällaista ole ollut"... Joutui ihan tosissaan potkimaan että homma alkoi kulkea joten kuten. Muut kertovat samaa
- Alan ammattilainen
Liisari kirjoitti:
Olen pari kertaa joutunut ihmettelemään sitä, miten Biliassa hoidetaan autoilijan asioita... Omaa kokemusta on nyt pari vuotta ja olen törmännyt ainakin seuraaviin:osat luvataan tilata vaan ei tilata, yhteydenotot "hukkuvat" jolloin asiakas joutuu muistuttamaan asiasta, joskus kohdellaan kuin vainoharhaista perusteella "ei näissä yleensä mitään tällaista ole ollut"... Joutui ihan tosissaan potkimaan että homma alkoi kulkea joten kuten. Muut kertovat samaa
On valitettavaa jos näin on päässyt käymään. Virheitä
aina sattuu mutta ei tällaista silti pitäisi kovinkaan
usein sattua. En tiedä oliko kyseessä normaali huolto
vai pikahuollossa tehty tilaus, mutta juuri kyseisten
ongelmien takia pikahuolto toimii nykyään työnjohdon
alaisena.Mitä osien tilaukseen tulee, pyrimme kyllä
asiakasta informoidaan niitten saapumisesta koska
muutenhan me joudumme ne lunastamaan. Toivon että
tulevaisuudessa palvelu on paremmin hoidettu. Palautehan
on aina tervetullutta sillä muutenhan emme tiedä mitä
parannettavaa löytyy.
- Toyota-omistaja
Rentouttavaa seurattavaa tällaiset vikakertomukset. Esimerkiksi Corollaan ei tarvitse vaihtaa kuin polttimoita ja niitäkin todella harvoin.
Minua ei hirveästi ilahduttaisi tilanne jossa asiakas testaa tuotteen ja sitä korjataan pikkuhiljaa. Hyvä tietysti jos korjataan ja varsinkin takuun loputtua. Varsinkin merkeillä jotka eivät uskalla kunnon takuuta edes myöntää.
Initial quality, eli laatu missä tuote on tehtaalta lähtiessä, on tärkeintä.- Autoileva
Volvolla 2 vuotta ilman km-rajaa, riisikupissa 3 v. / 100 000 km. Eli siis ne, jotka paljon ajavat, eivät wokkipannun takuusta hyödy. Joku Helsinkin pirssimies ajaa 150 tkm vuodessa, eli wokkipannun takuu loppuu 8 kk:n kohdalla.
- Ruotsalainen
No, no, eipäs tulla tänne Volvon lohkoon kun painitaan aivan erisarjassa, pysytään vain siellä kertakäyttöautojen seassa.
Nähdään 10 vuoden päästä,sinä tojossasi,,minä Volvossani,,jos tojo vielä on rekisterissä. - Heh heh
Ruotsalainen kirjoitti:
No, no, eipäs tulla tänne Volvon lohkoon kun painitaan aivan erisarjassa, pysytään vain siellä kertakäyttöautojen seassa.
Nähdään 10 vuoden päästä,sinä tojossasi,,minä Volvossani,,jos tojo vielä on rekisterissä.Joo, olisi tietty Volvoilijoidenkin syytä herätä nykypäivään ja huomata että tuotteet ovat ehkä hiukan muuttuneet vuosien kuluessa.
80-luvun Toyotat toki ruostuvat ilman huolenpitoa ja ruostesuojausta, mutta jos näistä on pidetty huolta, ovat teknisesti erittäin hyvässä kunnossa.
90-luvun tuotteet, puhumattakaan 2000, ovatkin jo sitten korroosionkestoltaankin oikein hyviä, uusimmissa 12 vuoden takuulla.
Jos muuten ajaa paljon, ei kilometrirajoituksella ole käytännössä niin suurta merkitystä, aika tappaa auton, ei kilometrit. Mm. Toyotan 1.6 16V 80-luvun bensakoneilla ajetaan huoletta jopa yli 500tkm. Juuri niillä ensimmäisillä joita kilpailijat haukkuivat tarpeettomiksi ja kalliiksi korjata. Nyt onkin sitten joka valmistajalla moniventtiilikoneita.
Kyllä on rekisterissä tuossa 14-vuotias Corolla moitteettomassa kunnossa ja toinen -97 uutta vastaavassa kunnossa 100 tkm ajettuna. Mielestäni auton ei edes tarvitsisi kestää kauempaa kuin 15 vuotta koska teknisesti, taloudellisesti ja ympäristön kannalta se ei ole järkevää.
Käykäähän hyvät ihmiset vaikka koeajamassa uutta Corollaa. On hyvä päivittää tietonsa tälle vuosituhannelle.
Hyvää jatkoa vaan kaikille, riippumatta siitä mikä nimilätkä on autoon liimattu :) Ei autoilusta kannata fundamentalistista uskontoa tehdä. - Isoturpo
Tulihan se sieltä. Vertailu autoon, jota järki-ihminen ei muusta syystä ostaisikaan kuin vähävikaisuudesta, mutta mitenkäs sekin on nykyään...
"Initial quality, eli laatu missä tuote on tehtaalta lähtiessä, on tärkeintä. "
Ilmiselvää tojotistin puhetta. Katso esimerkkinä viimeiset TL:n 'kestotestit' corollasta ja avensiksesta. Siinä japanilaista viattomuuttaa, oikeaa inissöl kvalityä :) Olihan corolla toki parempi kuin avensis, jälkimmäisestä kun meni 30tkm:n(siis vain 30tkm:n) aikana rikki melkein kaikki, mitä pelätä saattaa. Vai vaihtelet corollaan polttimoita, lyhty olisi sopivampi ilmaisu :) Joo meni V70 Volvostakin samaisessa kokeessa keskuslukituksen kaukosäädin, jonka huoltomies korjasi odottaessa...
Ja omaan Volvooni vaihtelen myös vain polttimoita. Niin suppeaksi voi ihmisen näkökulma mennä, kun omistaa vain yhden auton kerrallaan...
Mutta kyllä japanilaiset ovat yleensä pikkuviattomia. Nykyisistä tojoista en tosin menisi takuuseen. Voin kyllä sanoa, että ehkä juuri se ei ole ominaisuus, mistä Volvossa maksan ja vieläpä mielellään.
PS. Taas riittää 'asiantuntevia' Volvon arvostelijoita. Onpas ihmisillä huonoja autoja, kun hyvä laatuauto noin paljon ottaa päähän. No niille on mukava naureskella. Volvo sen kun porskuttaa :D - Autoilija
Riippuu vähän, mihin autoo tarvii. Mitään autoahan ei kannata ostaa ja pitää. Mutta jos se on vain sellainen ylellisyys/huvittelulaite, niin ajan kyllä varmasti mieluummin ruotsalaisella kuin japanilaisella jo pelkästään imagokysymysten takia. Oikeastaan, en haluaisi edes tulla nähdyksi japanilaisten autojen yhteydessä julkisella paikalla. Enkä muuten ole ainoa, joten onnea vaan japskikuskit!
- Asiantuntija?
Autoileva kirjoitti:
Volvolla 2 vuotta ilman km-rajaa, riisikupissa 3 v. / 100 000 km. Eli siis ne, jotka paljon ajavat, eivät wokkipannun takuusta hyödy. Joku Helsinkin pirssimies ajaa 150 tkm vuodessa, eli wokkipannun takuu loppuu 8 kk:n kohdalla.
Esim Toyotan takuu on 3 vuotta tai 100 000 km:ä ja ENSIMMÄINEN VUOSI on kilometriRAJATON, eli ei takuu lopu alle vuodessa, vaikka ajaisit 500 000 km:ä!
- Sivusta seurannut
Isoturpo kirjoitti:
Tulihan se sieltä. Vertailu autoon, jota järki-ihminen ei muusta syystä ostaisikaan kuin vähävikaisuudesta, mutta mitenkäs sekin on nykyään...
"Initial quality, eli laatu missä tuote on tehtaalta lähtiessä, on tärkeintä. "
Ilmiselvää tojotistin puhetta. Katso esimerkkinä viimeiset TL:n 'kestotestit' corollasta ja avensiksesta. Siinä japanilaista viattomuuttaa, oikeaa inissöl kvalityä :) Olihan corolla toki parempi kuin avensis, jälkimmäisestä kun meni 30tkm:n(siis vain 30tkm:n) aikana rikki melkein kaikki, mitä pelätä saattaa. Vai vaihtelet corollaan polttimoita, lyhty olisi sopivampi ilmaisu :) Joo meni V70 Volvostakin samaisessa kokeessa keskuslukituksen kaukosäädin, jonka huoltomies korjasi odottaessa...
Ja omaan Volvooni vaihtelen myös vain polttimoita. Niin suppeaksi voi ihmisen näkökulma mennä, kun omistaa vain yhden auton kerrallaan...
Mutta kyllä japanilaiset ovat yleensä pikkuviattomia. Nykyisistä tojoista en tosin menisi takuuseen. Voin kyllä sanoa, että ehkä juuri se ei ole ominaisuus, mistä Volvossa maksan ja vieläpä mielellään.
PS. Taas riittää 'asiantuntevia' Volvon arvostelijoita. Onpas ihmisillä huonoja autoja, kun hyvä laatuauto noin paljon ottaa päähän. No niille on mukava naureskella. Volvo sen kun porskuttaa :DSamaisessa testissä tuli kyllä sekin selville, että
jos Volvon otat niin kyllä siitä myös maksat. Vaikka
siinä yksilössä ei ihmeempiä vikoja ollutkaan, niin
mk/km 3,50. ON JÄRJETÖN HINTA, vaikken tojotasta perustakaan
niin mieluummin makselisin bensoja vaikka corollaan. - Isoturpo
Sivusta seurannut kirjoitti:
Samaisessa testissä tuli kyllä sekin selville, että
jos Volvon otat niin kyllä siitä myös maksat. Vaikka
siinä yksilössä ei ihmeempiä vikoja ollutkaan, niin
mk/km 3,50. ON JÄRJETÖN HINTA, vaikken tojotasta perustakaan
niin mieluummin makselisin bensoja vaikka corollaan.Kyllähän se maksaa paljon enemmän kuin japsilla
ajaminen. Siis halvalla japsilla. Kaikki vaan ei
välitä siitä puolesta niin tarkkaan, vaan ovat
valmiita maksamaan hyvistä ominaisuuksista. Toki
periaatteessa on järkevämpää ajaa esim. tojolla
kuin volvolla, mutta kuinka pitkälle mennään?
Miksi ei saman tien ajaisi ladalla? - Kölli
Autoilija kirjoitti:
Riippuu vähän, mihin autoo tarvii. Mitään autoahan ei kannata ostaa ja pitää. Mutta jos se on vain sellainen ylellisyys/huvittelulaite, niin ajan kyllä varmasti mieluummin ruotsalaisella kuin japanilaisella jo pelkästään imagokysymysten takia. Oikeastaan, en haluaisi edes tulla nähdyksi japanilaisten autojen yhteydessä julkisella paikalla. Enkä muuten ole ainoa, joten onnea vaan japskikuskit!
"Oikeastaan, en haluaisi edes tulla nähdyksi japanilaisten autojen yhteydessä julkisella paikalla. Enkä muuten ole ainoa, joten onnea vaan japskikuskit!"
Olet oikeassa, et ole todellakaan ainut suomalainen, jolla on niin heikko itsetunto, että tarvitaan joku "munanjatke" ihmisten ilmoilla. - Autoilija
Kölli kirjoitti:
"Oikeastaan, en haluaisi edes tulla nähdyksi japanilaisten autojen yhteydessä julkisella paikalla. Enkä muuten ole ainoa, joten onnea vaan japskikuskit!"
Olet oikeassa, et ole todellakaan ainut suomalainen, jolla on niin heikko itsetunto, että tarvitaan joku "munanjatke" ihmisten ilmoilla.Mieluummin kuitenkin jatkeen kanssa, kun kerran on siihen mahdollisuus. Hyydy siihen ja ajele japsillasi.
- Ruotsalainen
Niinpä niin, Volvo teki aikoinaan suurimman mokansa kun alkoi leikkimään ranskalaisten kanssa,
ei oppinut siitä ja sekosi Fordiin,,,,kohta taitaa taru loppua.
Viimeinen oikea Volvo on 240!
Terv. 244 GL/-79 - Jocke
Itselläni on s-40 1.8 1997 ja ostin uutena ,silti viellä hirveesti kaikenlaista alusta vikoja .
Taka-akseli oli 28mm pitäisi olla 30mm siksi meni laakereita 3 kpl vaikka ajoa tuli vaan 57.000km ja paljon muuta - entinen Volvo-kuski
Näitäkin juttuja lukiessa ei yhtään enään ihmettele mikseivät Volvo-autot pidä arvoaan vaihtoautoina siten kuten ennen vanhaan.
Volvo on ENTINEN laatuautomerkki.- Lukija
Tuulilasissa testattiin V70:ää. Kyseessä oli 30 tkm kestotesti. Autoa kehuttiin pääsääntöisesti. Arvonalennus olikin sitten päätähuimaava 60 000 mk ! testijakson aikana. Missä on se kuuluisa Volvon hyvä jälleenmyyntiarvo. Kuka hullu ostaa enää tuollaista autoa ?
- autoilija
Aika arkaan paikkaan näyttää osuneen tämä kirjoitus.
"Puolustajien" epätoivoisest vakuuttelut osoittavat, että kyse on todella vakavasta ongelmasta.
Jo alkuperäiseen kirjoitukseen tulleiden kommenttien määrä kielii siitä ettei asiat todellakaan ole kohdallaan.
Volvo on selvästi lisännyt myös TV- ja lehtimainontaansa viime aikoina. Sekin osoittaa, että maahantuojallakin on huolta merkin maineesta.
Tottakai "Ajattele millä ajat. Volvo" on lyömätön slogan. Samoin "Vakiona turvallisuus" on hyvä.
"Laadukkuudesta" ei sen sijaan uskalleta paljon meteliä pitää. Se voisi nk. kusta silmille!- Ville 60S
Olet kai pannut merkille että nämä "vioista" kertovat eivät kerro omasta autostaan. Vika on aina ollut "tutun", "työkaverin", "sukulaisen" tai jonkun muun autossa, ei omassa.
Kun taas nämä puolustajat puhuvat omasta autostaan. Kummalla arvelet olevan parempaa tietoa asiasta. Ottamatta kantaa noihin edellä oleviin mielipiteisiin voin kertoa oman kokemukseni. Ei mitään ongelmia, ei yhtään vikaa, ei siis pinintäkään. Ajettu on n.1 vuosi ja 40000 km. Ai niin auto on muuten Volvo S60. - autoilija
Ville 60S kirjoitti:
Olet kai pannut merkille että nämä "vioista" kertovat eivät kerro omasta autostaan. Vika on aina ollut "tutun", "työkaverin", "sukulaisen" tai jonkun muun autossa, ei omassa.
Kun taas nämä puolustajat puhuvat omasta autostaan. Kummalla arvelet olevan parempaa tietoa asiasta. Ottamatta kantaa noihin edellä oleviin mielipiteisiin voin kertoa oman kokemukseni. Ei mitään ongelmia, ei yhtään vikaa, ei siis pinintäkään. Ajettu on n.1 vuosi ja 40000 km. Ai niin auto on muuten Volvo S60.Lue hiukan huolellisemmin nuo tekstit.
Esimerkiksi jo ketjun aloittaja kertoo OMASTA AUTOSTAAN. Samoin kertoo moni muukin, mutta on joukossa toki myös niitä, jotka kertovat kaverin autosta. - Ville 60S
autoilija kirjoitti:
Lue hiukan huolellisemmin nuo tekstit.
Esimerkiksi jo ketjun aloittaja kertoo OMASTA AUTOSTAAN. Samoin kertoo moni muukin, mutta on joukossa toki myös niitä, jotka kertovat kaverin autosta.ON vain niin että sitten ovat taas nuo "viat" niin epämääräisiä. Jos on autossa vikaa niin voi varmasti sanoa mitä oli vialla. Kun vika on "sähkövikoja", "ajotietokone" tai jotain muuta yhtä epämääräistä niin ei oikein vakuuta. Ei varsinkaan kun omat kokemukset ovat aivan toisenlaiset.
- Delorean
Kaikissa uusissa autoissa on takuukorjauksia, jopa MB:ssa. Se on sitä kun jätetään auto vähän "keskeneräiseksi" tehtaalla. Osaksi heikkoon laatuun vaikuttaan, huonontunut laadunvalvonta, tuotannon liiallinen lisääminen, huonojen alihankkijoiden käyttö, Ford, työtekijöiden lisääntyneet työt, palkan laskeminen ja työajan pidentäminen jne.
S60:n hinnalla saisi uudehkon S ja V70, 850, 940, 740.... - 9-5 AW
Näin ulkopuolisena keskustelua seuranneena täytyy todeta että eipä käy selville mitä vikoja s60:ssä on todella ollut.
Itse en ainakaan tällä perusteella vierastaisi ko. autoa.
Mielestäni Volvo on kuitenkin hyvä auto, vaikka toisella Ruotsalaisella ajelenkin.- 170@240 & Aero 250
Hyviä kummatkin pärjäävät testeissä hyvin ja tarjoavat "edustusautoa" halvempaan hintaan kuin monet muut.
Mutta miksi sitten täytyy ihmisten haukkua toisten merkkiä. Se kertoo vain siitä, kuinka tyhmiä ihmiset ovat. "oma on paras ja muut on paskoja". Vaikka todellisuudessa ajaisikin mieluummin toisella merkillä, mutta kun jostain syystä se ei onnistu.
Joten te ihmiset ja erityisesti aikuiset voisitte hitusen miettiä mistä puhutte. Ettehän te liikenteessäkään avaa ikkunaa ja huuda "Volvot on paskoja tai saabismi on sairaus" vaikka sellaisen liikenteessä näette!
Hävetkää!
Toisekseen on myös ymmärrettävä se, että jos jollakin on yksinkertaisesti käynyt tavattoman huono tuuri ja saanut auton joka pursuaa vikoja, ei hän sille ole mitään voinut ja varmasti tekee mieli haukkua koko merkki lyttyyn.
Itsellänikin hajosi aikoinaan viisi Nokian 8210. Sen jälkeen en ole Nokian puhelimiin koskenut, vaikka kavereilla sellaisia on ja hyvin on toiminut.
- tööth
Taitaa olla automarkkinoilla ylituotanto.
Taistellaan verisesti ja
viimeinen keino on autojen laatujen huonontaminen ja näin tulisi nopeampi kierto.
Kaverini kertoi että aikioisi ostaa (Ruotsissa) Volvo 960 vm97 30.000 tonnilla (tarkoitti varmasti Fmk).
Ja tämähän tarkoittaa jotain -
joko vanhojen autojen ylitarjonta
tai että laautu on huono
ja että moinen panssarivaunun kulutus onkin tosi iso.
Ehkä kaikki yhdessä vai ovatko ruottalaiset rikkaita? - 9-3
Näitä juttuja lukiessa ei voi kuin onnitella itseään siitä, että ei tullut aikoinaan ostettua tuota S60:tä.
Volvo S60 oli yhtenä vaihtoehtona, mutta päädyin lopulta Saabiin 9-3 malliin. Ostokriteerinä olivat mm. huomattavasti isommat sisätilat.
Saabin kanssa olo ollut huoletonta. Mitään vikoja ei ole ollut ensimmäisen vuoden aikana.- Volvo-Markkanen
sinä saappia autoksi. Niin tai onhan se auto, muttei nätti. Sekin on yksi kriteeri, ihan kuin vaimon valinnassa.
- Volga-Markkanen
Volvo-Markkanen kirjoitti:
sinä saappia autoksi. Niin tai onhan se auto, muttei nätti. Sekin on yksi kriteeri, ihan kuin vaimon valinnassa.
Kauneus on katsojan silmissä... Itse taidat tosin istua sen päällä... Mielestäni Volvojen muotoilu on osittain mennyt huonompaan suuntaan. V70 ja S60 eivät ainakaan keulasta ole niin tyylikkäitä kuin edellinen 70-sarja. S70 oli muutenkin parempi auto kuin nykyiset Volvot, etenkin ajettavuudeltaan.
- kale
Kyllähän sä varmaan sitte huomaat valinneesi väärin jos arvostat jälleenmyyntiarvoa...
esim. saab 9000 vrt. volvo 740/940 tulipahan saabistina poltettua vähän enemmän fyrkkaa. - 9-3
kale kirjoitti:
Kyllähän sä varmaan sitte huomaat valinneesi väärin jos arvostat jälleenmyyntiarvoa...
esim. saab 9000 vrt. volvo 740/940 tulipahan saabistina poltettua vähän enemmän fyrkkaa.Saabin hankintahinta on edullisempi kuin Volvon eli samalla rahalla saa enemmän autoa kun ostaa Saabin.
Jälleenmyyntiarvossa hintaero tasoittuu, mutta kun pysyy samassa merkissä ei silläkään ole suurta merkitystä. Saab on ainakin luotettava auto. - 170@240 & Aero 250
kale kirjoitti:
Kyllähän sä varmaan sitte huomaat valinneesi väärin jos arvostat jälleenmyyntiarvoa...
esim. saab 9000 vrt. volvo 740/940 tulipahan saabistina poltettua vähän enemmän fyrkkaa.ajaisit ilman muuta Mersulla, joten jätetään tämäkin aihe heti alkuunsa.
- saabisti
9-3 kirjoitti:
Saabin hankintahinta on edullisempi kuin Volvon eli samalla rahalla saa enemmän autoa kun ostaa Saabin.
Jälleenmyyntiarvossa hintaero tasoittuu, mutta kun pysyy samassa merkissä ei silläkään ole suurta merkitystä. Saab on ainakin luotettava auto.Joo tojotassa saa myös enemmän autoa, ladassa saa
jopa enemmän autoja!!
- paras on volvo
Kannattaako se auto mennä ostamaan aina heti kun se on saatu kauppoihin??? Jokaisessa auto merkissä on jotain vikoja uutena jotka yleesä korjataan vuoden sisällä auton lanseeraamisesta, kuten Volvonkin tapauksessa on käynyt. Itselläni on Volvo S60 T5 -01 ja toimii loistavasti ainoat osat jotka olen joutunut vaihtamaan on etu renkaat-voimaa meinaa rittää.
- keijo
Volvo on nykyään osa Fordia ja rationalisointi osissa yms. vaatii veronsa.
"Volvo-laatu" on nykyään huono vitsi.
Ei noita laatukriisiryhmiä turhan päiten perusteta.
Volvolla homma on vielä traagisempaa kuin nk. kansanautoilla. Premium-autoilta vaaditaan paljon virheettömämpää toimintaa kuin edullisilta merkeiltä.
Volvo taitaa kulkea tuhon tietä, jos tahti ei parane. - kökötäjä
Volvon kestävyydestä ollaan hyvinkin eriasteisia mielipiteen kannattajia.
Ainoa huippu volvo oli -84 automaatti 240 volvo. Ei koskaan vikoja. Aina mentiin.
Pitkän bemarikauden jälkeen siirryin taas volvoon - ikävä kyllä.
Toistaiseksi viimeinen bemari oli -99 mallinen 520.
Ainoa mitä konepellin alle vaihdettiin tulppien, suodattimien ja öljyn lisäksi oli vesipumppu 230 tkm. ajon aikana.
Erehdyin ostamaan bemarin rinnalle V70 D5 volvon.
Ajoin sillä tasan 2300 km kun palautin sen volvolle hinausauton kyydissä. Tuossa km-määrässä auto vietiin kolmasti merkkihuoltoon hinurin lavalla. Sitten ostin uuden S60. Sillä ajoin 8 tkm kun oli pakko vaihtaa. Talvella jäätyi jarrut kiinni. Pakkasaamuina ei päässyt rouva töihin volvolla, mutta vanha bemu lähti nöyrästi viemään rouvaa työmaalle. Takaripustuksista kuului uskomaton kolina. Lisäksi ovet ei auenneet sisältä käsin. 5 krt. käytin volvolla. Siellä todettiin yhteen ääneen; "mikähä tuo ääni on" - noin minäkin olisin pihalla voinut todeta. Viimeinen tippa oli se kun lähdettiin poikien kanssa pääkaupunkiin. S60 jalkatilat on nolla. yli 170 cm on jo liian pitkä. Narinan jälkeen soitin tutulle kauppiaalle ( joka ei ole enää, ikävä kyllä, volvo myyjä. ) että pakko vaihtaa. Minkä saa tunnissa kilpiin ? Volvo S80 automaatti 170 hv koneella. Nahkapenkit ja muutkin herkut oli. Puhelimessa sovittiin väliraha ja siellä alettiin työntää volvoa ulos. Vielä ei harmita 22 tkm jälkeen tuo valinta. ainoa vika on ja on vieläkin jatkuva kuljettajan penkin naksunta kun ajaa mutkaista tietä, jolloin kuljettajakin heiluu hieman puolelta toiselle. Kolmasti se on " korjattu" mutta ei laannu naksunta. Liekö sähköpenkki sitten kiusallinen korjata - en tiedä.
Kuitenkin pakko alkaa miettiä uutta merkkiä. Bemari ilmeisesti jää pois laskuista koska volvo-dealeri myy myös baijerilaista. Nissan ja hyrsler on pois laskuista. Huippu oli se nissanilla kun oli uuden hyrselin esittely, niin eivät avanneet edes ovia lukosta. Olisi pitänyt ostaa pelkästään sivuikkunasta katsomisen perusteella hemi. Maahantuoja kuulemma kieltänyt ovien avaamisen. Pitäköön nissanit ja hyrslerit. Nissan viittaa vielä japaniin. Aika muuttaa jo nimi vaikka lordibiiliksi, koska lordien maassahan ne tehdään aika suurelta osin. Maasturi bemaritkin kootaan venäjällä. Tämä on tosi. Lukekaan vaikka keväinen TM-lehti, joka näin vannotti. Olikohan toukokuun numero ? - Anonyymi
Hei, minulla jo kuudes volvo, nyt 60S neliveto. Kaikilla olen ajanut yli 130000km ja ei mitään vikaa. Vain määräaikaishuollot tehty. Matkatyön vuoksi olen valinnut Volvon kun siihen voi luottaa ja ainakin Turun Volvo huolto on aivan kymppi.
Terv. Reppuri
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384128- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151961Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581588Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341417VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981141
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070