mitä jos puoliso ei halua nähdä lastasi?

???

Kysymys:
Mitä tekisitte tilanteessa jossa tyttö/poikaystävä kertoo yhtäkkiä useamman vuoden seurustelun jälkeen ettei halua nähdä enää edellisestä liitosta syntynyttä lastasi joka asuu exän luona mutta on luonasi n kerta/vk?
Omaa suhtautumista tähän en nyt paljasta koska haluaisin tosiaan vain kuulla neutraaleja mielipiteitä aiheesta.

233

8391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivottu ja rakastettu

      Ehdottaisin, että hankittaisiin esim.edullinen vuokrayksiö, jossa puoliso voisi olla sen ajan, kun lapseni käy kylässä. Puolisolla on ilman muuta oikeus haluta rakentaa elämästään sellainen, että on tyytyväinen, mutta lapsuus koetaan vaan kerran, ja se on pohja loppuelämälle. Siksi en antaisi lapseni kokea olevansa ei toivottu.

      • 976541

        Hei toivottu ja rakastettu. Miltä luulisit lapsesta tuntuvan kun ymmärtäisi että isän puoliso ei halua edes nähdä häntä. Viimeistään murrosiässä tulisi ongelmia hänelle itsetunnon kanssa.


      • Toivottu ja rakastettu
        976541 kirjoitti:

        Hei toivottu ja rakastettu. Miltä luulisit lapsesta tuntuvan kun ymmärtäisi että isän puoliso ei halua edes nähdä häntä. Viimeistään murrosiässä tulisi ongelmia hänelle itsetunnon kanssa.

        Niin, tuo tilanne olisi kamala.
        Itseasiassa minulle itselleni se on lapsena tavallaan käynytkin... Mutta ei noin rajuna. Sain kuulla sen teini-ikäisenä, ja pahallehan se tuntui. Niputin sen kuitenkin äitipuoleni mielenhäiriöihin.

        Vielä kamalampaa olisi, jos joku sanoisi lapsestani noin. Minun lastani ei satuteta, leijonaäiti minussa heräisi. Jos kuitenkin tahtoisin pitää kiinni tästä puolisoehdokkaasta edes hetkisen, ehdottaisin tuota asumisjärjestelyä.

        Kyseisen henkilön toki alkaisin nähdä uudessa valossa, mutta se olisi oma tarinansa.


      • Avovaimo
        976541 kirjoitti:

        Hei toivottu ja rakastettu. Miltä luulisit lapsesta tuntuvan kun ymmärtäisi että isän puoliso ei halua edes nähdä häntä. Viimeistään murrosiässä tulisi ongelmia hänelle itsetunnon kanssa.

        Toteaisin että lapsi ohittaa sinut aina mennen tullen,
        eli jos et halua nähdä lastani,
        niin jätä avain pöydälle lähtiessäsi,
        et ole minun arvoiseni ja
        tämä suhde on sitä myötä tuhoon tuomittu!


      • Tiinuska 33
        Avovaimo kirjoitti:

        Toteaisin että lapsi ohittaa sinut aina mennen tullen,
        eli jos et halua nähdä lastani,
        niin jätä avain pöydälle lähtiessäsi,
        et ole minun arvoiseni ja
        tämä suhde on sitä myötä tuhoon tuomittu!

        Nyt tuli asiallinen ja oike kommentti palstalle!


      • Oikeastaan
        Tiinuska 33 kirjoitti:

        Nyt tuli asiallinen ja oike kommentti palstalle!

        juuri se tyypillinen naisen mielipide asiasta. Mikä tahansa ongelma niin eroa. Miksi sitä pitää niin kullinkipeä olla että pitää se muksu tempaista ENNEN sitä ensimmäistä eroa? Eikö asioita voisi hiukan enemmän ja pidemmälle miettiä. Päättäkää ihmiset montako kertaa aijotte erota elämänne aikana. Ja tehkää se jälkeläinen vasta viimeisen kanssa. Näin saisimme tähänkin maahan hiukan enemmän järkeviä ihmisiä joiden historiaa ei paina muistijälki vanhempien avioerosta.


      • kakaramiehet
        Oikeastaan kirjoitti:

        juuri se tyypillinen naisen mielipide asiasta. Mikä tahansa ongelma niin eroa. Miksi sitä pitää niin kullinkipeä olla että pitää se muksu tempaista ENNEN sitä ensimmäistä eroa? Eikö asioita voisi hiukan enemmän ja pidemmälle miettiä. Päättäkää ihmiset montako kertaa aijotte erota elämänne aikana. Ja tehkää se jälkeläinen vasta viimeisen kanssa. Näin saisimme tähänkin maahan hiukan enemmän järkeviä ihmisiä joiden historiaa ei paina muistijälki vanhempien avioerosta.

        Siinä muksun teossa on aina myös mies mukana. On lukemattomia miehiä jotka haluaa perheen ja lapsia mutta jossain vaiheessa alkaa tympiä tai löytyy "parempi" nainen elämään. Miehen on helppo lähteä ja jättää perhe. Miksi mies ei voi tehdä jälkeläisiä vasta viimeisen kanssa?
        Suurempi osa on miehiä jotka jättää kumppaninsa ja lapsensa kun että nainen jättää miehensä.


      • Tilastoja
        kakaramiehet kirjoitti:

        Siinä muksun teossa on aina myös mies mukana. On lukemattomia miehiä jotka haluaa perheen ja lapsia mutta jossain vaiheessa alkaa tympiä tai löytyy "parempi" nainen elämään. Miehen on helppo lähteä ja jättää perhe. Miksi mies ei voi tehdä jälkeläisiä vasta viimeisen kanssa?
        Suurempi osa on miehiä jotka jättää kumppaninsa ja lapsensa kun että nainen jättää miehensä.

        Ei pidä paikkaansa. Kolme neljästä avioerosta tehdään naisen aloitteesta. Tämä suhdeluku lienee samaa luokkaa myös avoliitoissa. Tilanne on toki lapsille todella kurja, olis jättäjä kumpi tahansa.


      • kovakankinen
        Toivottu ja rakastettu kirjoitti:

        Niin, tuo tilanne olisi kamala.
        Itseasiassa minulle itselleni se on lapsena tavallaan käynytkin... Mutta ei noin rajuna. Sain kuulla sen teini-ikäisenä, ja pahallehan se tuntui. Niputin sen kuitenkin äitipuoleni mielenhäiriöihin.

        Vielä kamalampaa olisi, jos joku sanoisi lapsestani noin. Minun lastani ei satuteta, leijonaäiti minussa heräisi. Jos kuitenkin tahtoisin pitää kiinni tästä puolisoehdokkaasta edes hetkisen, ehdottaisin tuota asumisjärjestelyä.

        Kyseisen henkilön toki alkaisin nähdä uudessa valossa, mutta se olisi oma tarinansa.

        Kyllä nuo yh-äidit on syytä pitää pelkästään päiväkahviseurana, se on viisainta näissä hommissa.


      • kakaramiehet
        Tilastoja kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Kolme neljästä avioerosta tehdään naisen aloitteesta. Tämä suhdeluku lienee samaa luokkaa myös avoliitoissa. Tilanne on toki lapsille todella kurja, olis jättäjä kumpi tahansa.

        Tehdään naisen aloitteesta koska mies juoksee vieraissa tai muuta vastaavaa. Mies haluaa rusinat molemmista pullista. Pitää perheen ja nauttia vieraasta myös. Ei mies silloin halua erota. Nainen ei sellaista yleensä sulata vaan ainoa vaihtoehto on erota.
        Osa miehistä lähtee suosiolla ja osa vasta vaimon aloitteesta tulevan eron jälkeen.
        Mies voi tehdä jälkeläiset vasta viimeisen kanssa kuten jo todettiin.


      • Isä
        kakaramiehet kirjoitti:

        Tehdään naisen aloitteesta koska mies juoksee vieraissa tai muuta vastaavaa. Mies haluaa rusinat molemmista pullista. Pitää perheen ja nauttia vieraasta myös. Ei mies silloin halua erota. Nainen ei sellaista yleensä sulata vaan ainoa vaihtoehto on erota.
        Osa miehistä lähtee suosiolla ja osa vasta vaimon aloitteesta tulevan eron jälkeen.
        Mies voi tehdä jälkeläiset vasta viimeisen kanssa kuten jo todettiin.

        Vähän nyt taas oiot vähän liikaa. Monesti nainen lähtee kun löytää uuden miehen. Näin kävi minullekin, naisella kun oli mammalomalla aikaa touhuilla.


      • Avovaimo kirjoitti:

        Toteaisin että lapsi ohittaa sinut aina mennen tullen,
        eli jos et halua nähdä lastani,
        niin jätä avain pöydälle lähtiessäsi,
        et ole minun arvoiseni ja
        tämä suhde on sitä myötä tuhoon tuomittu!

        Avovaimo, olen kanssasi aivan samaa mieltä: lapsi tulee aina ensin, olipa ne sitten aiemmasta suhteesta tai nykyisestä, niin mikään ei mene lapsen/lapsien edelle!


      • kakaramiehet
        Isä kirjoitti:

        Vähän nyt taas oiot vähän liikaa. Monesti nainen lähtee kun löytää uuden miehen. Näin kävi minullekin, naisella kun oli mammalomalla aikaa touhuilla.

        Kappas kun sattui juuri toisinpäin kun meillä. Miehellä oli salarakas ja oli pakko heittää pihalle. Yhtään tapausta en tiedä että naisella oli toinen mies. Tiedossa on kyllä parisuhteita joissa mies petti.


      • ota opikses
        kakaramiehet kirjoitti:

        Kappas kun sattui juuri toisinpäin kun meillä. Miehellä oli salarakas ja oli pakko heittää pihalle. Yhtään tapausta en tiedä että naisella oli toinen mies. Tiedossa on kyllä parisuhteita joissa mies petti.

        No sitten et tiedä puoliakaan asiasta.
        Jostain syystä tunnen useamman naisen kuin miehen jolla on ollut vällysuhteita muidenkin kuin oman puolisonsa kanssa. Ja lopulta lähteneet kälppimään.


      • kakaramiehet
        ota opikses kirjoitti:

        No sitten et tiedä puoliakaan asiasta.
        Jostain syystä tunnen useamman naisen kuin miehen jolla on ollut vällysuhteita muidenkin kuin oman puolisonsa kanssa. Ja lopulta lähteneet kälppimään.

        Kuin myös. Et tiedä puoliakaan asiasta.


      • lapset lapset...
        kakaramiehet kirjoitti:

        Kuin myös. Et tiedä puoliakaan asiasta.

        Voi luoja, oletko minkä ikäinen? 15? Miehet ja naiset pettää, ei fiksu ihminen näe asiaa mustavalkoisena. Naiset ovat laskelmoivempia parisuhteissaan kuin miehet.

        Olen itse mies, ja omassa tuttavapiirissäni tunnen enemmän pettäneitä naisia kuin miehiä. Näköjään alan myös olla siinä iässä, että naiset, varatut naiset nimenomaan, hakevat tai näkevät minussa Jotain. Ei nyt laumoittain, valitettavasti ;), mutta selvästi havaittavasti. Viimeisen 5-6 vuoden aikana tasan 1 sinkkunainen on tullut samalla tavalla tyrkylle. Sattumaa?


      • kasva aikuiseksi
        Toivottu ja rakastettu kirjoitti:

        Niin, tuo tilanne olisi kamala.
        Itseasiassa minulle itselleni se on lapsena tavallaan käynytkin... Mutta ei noin rajuna. Sain kuulla sen teini-ikäisenä, ja pahallehan se tuntui. Niputin sen kuitenkin äitipuoleni mielenhäiriöihin.

        Vielä kamalampaa olisi, jos joku sanoisi lapsestani noin. Minun lastani ei satuteta, leijonaäiti minussa heräisi. Jos kuitenkin tahtoisin pitää kiinni tästä puolisoehdokkaasta edes hetkisen, ehdottaisin tuota asumisjärjestelyä.

        Kyseisen henkilön toki alkaisin nähdä uudessa valossa, mutta se olisi oma tarinansa.

        Mielestäni lapsia tehneen ihmisen ykkösprioriteetti on oma jälkikasvu . Kaikki muut ihmis-, työ-, harrastussuhteet tulevat sen jälkeen.

        Tämä vain oma mielipiteeni, onneksi ei ole "sofien valintaa" vastaan tullut.


      • kakaramiehet
        lapset lapset... kirjoitti:

        Voi luoja, oletko minkä ikäinen? 15? Miehet ja naiset pettää, ei fiksu ihminen näe asiaa mustavalkoisena. Naiset ovat laskelmoivempia parisuhteissaan kuin miehet.

        Olen itse mies, ja omassa tuttavapiirissäni tunnen enemmän pettäneitä naisia kuin miehiä. Näköjään alan myös olla siinä iässä, että naiset, varatut naiset nimenomaan, hakevat tai näkevät minussa Jotain. Ei nyt laumoittain, valitettavasti ;), mutta selvästi havaittavasti. Viimeisen 5-6 vuoden aikana tasan 1 sinkkunainen on tullut samalla tavalla tyrkylle. Sattumaa?

        Ikää 56v ja lastenlapsiakin viisi kappaletta. Kun seuraa esim. treffipalstoja niin miehistä suurin osa on varattuja. Ovat vielä mielestään luotettavia. Varattuja naisia on todella vähän. Nainen lähtee yleensä ensin entisestä suhteesta ennenkuin hakee uutta. Mies haluaa pitää entisen perheen ja samaan aikaan salaa toisen suhteen. Jos nainen pettää niin hän yleensä lähtee entisestä suhteesta sen jälkeen. Miehestä ei ole siihen. Mies pelkää yksin elämistä.


      • oikeassa olet
        kovakankinen kirjoitti:

        Kyllä nuo yh-äidit on syytä pitää pelkästään päiväkahviseurana, se on viisainta näissä hommissa.

        Koskee myös yh-isiä. Nimenomaan päiväkahviseurana.


      • lapset lapset...
        kakaramiehet kirjoitti:

        Ikää 56v ja lastenlapsiakin viisi kappaletta. Kun seuraa esim. treffipalstoja niin miehistä suurin osa on varattuja. Ovat vielä mielestään luotettavia. Varattuja naisia on todella vähän. Nainen lähtee yleensä ensin entisestä suhteesta ennenkuin hakee uutta. Mies haluaa pitää entisen perheen ja samaan aikaan salaa toisen suhteen. Jos nainen pettää niin hän yleensä lähtee entisestä suhteesta sen jälkeen. Miehestä ei ole siihen. Mies pelkää yksin elämistä.

        Ajattelet aivan liian mustavalkoisesti.

        Ei lähde. Hyvin tyypillisesti nainen haluaa etsiä uuden ennen repäisyä entisestä, tai haluaa huomion ja halunherättäjää vaikkei olisi vielä valmis lähtemään (pienet lapset, taloudellinen tilanne, laskelmoidaan että on pienempi paha jäädä kun mies hoitaa lapsia vaikka ollaan eletty pelkässä kämppissuhteessa vuosikausia, kymmenkuntakin/reilu vuotta). Naisten on myös helpompi "hakea" huomiota ja suhteen ulkopuolista seksiseuraa reaalielämästä kun samantasoisten miesten, joka ainakin osin selittää miesten nettitouhuja.

        Ei miehet ja naiset ole niin erilaisia kuin väitetään.

        Öitä ja näkemiin.


      • hyi_etäisät
        kovakankinen kirjoitti:

        Kyllä nuo yh-äidit on syytä pitää pelkästään päiväkahviseurana, se on viisainta näissä hommissa.

        Samoin kuin nuo etäisät. Tasan sama ongelma se on heidänkin kohdalla, aloitus tuntuukin enemmän viittaavan nimenomaan etävanhemman, kuin yksin lastaan huoltavan ongelmaan.


      • ettei totuus unohdu
        lapset lapset... kirjoitti:

        Ajattelet aivan liian mustavalkoisesti.

        Ei lähde. Hyvin tyypillisesti nainen haluaa etsiä uuden ennen repäisyä entisestä, tai haluaa huomion ja halunherättäjää vaikkei olisi vielä valmis lähtemään (pienet lapset, taloudellinen tilanne, laskelmoidaan että on pienempi paha jäädä kun mies hoitaa lapsia vaikka ollaan eletty pelkässä kämppissuhteessa vuosikausia, kymmenkuntakin/reilu vuotta). Naisten on myös helpompi "hakea" huomiota ja suhteen ulkopuolista seksiseuraa reaalielämästä kun samantasoisten miesten, joka ainakin osin selittää miesten nettitouhuja.

        Ei miehet ja naiset ole niin erilaisia kuin väitetään.

        Öitä ja näkemiin.

        No kyllä ne on. Naisilla se seksin tarve ei ole samanlainen kuin miehellä. Siitä pitää huolen miehillä testosteroni. Tästä syystä miehet pettävät enemmän. Nainen muuten ei etsi uutta ennen repäisyä entisestä. Muutoinkin yrittävät ensin katsoa minkälaisen miehen kanssa rupeavat olemaan ennen kuin siitä seurustelusuhde tulee. Miehet taas aloittaisivat ensin sieltä sänkykammarin puolelta ja mielellään jo ennen kuin edellisestä on kunnolla edes erottu. Olen itse törmännyt vaikka kuinka moneen mieheen joka ei ole edes vielä kamojaan muuttanut exänsä luota. Lisäksi olen törmännyt miesten termiin markkina-arvon alenemiseen jos liian kauan erosta kun tutustuu naiseen. Omituisia on nuo miesten ajatelmat. Ja kyllä, varattuja miehiä on enemmän treffisivuistoilla kuin vastaavia naisia.


      • MissGray69
        Oikeastaan kirjoitti:

        juuri se tyypillinen naisen mielipide asiasta. Mikä tahansa ongelma niin eroa. Miksi sitä pitää niin kullinkipeä olla että pitää se muksu tempaista ENNEN sitä ensimmäistä eroa? Eikö asioita voisi hiukan enemmän ja pidemmälle miettiä. Päättäkää ihmiset montako kertaa aijotte erota elämänne aikana. Ja tehkää se jälkeläinen vasta viimeisen kanssa. Näin saisimme tähänkin maahan hiukan enemmän järkeviä ihmisiä joiden historiaa ei paina muistijälki vanhempien avioerosta.

        Jos se ensimmäinen tuntuu siltä ekalta vaihtoehdolta, ja ettei muita ikinä tule rakastamaan. Kunnes tulee seinä eteen ja kumppani pettää, kuolee tai lähtee jonku nuoremman matkaan. Mikä sinä olet moralisoimaan toisen elämää, miten sen on elänyt? Et vissiin nää nokanpäätä pidemmälle ja uskalla elää. Ei se eroaminen ole mitään mieluisaa puuhaa! Ja juu, kyllä täälläkin menis se lapsi etusijalle vaikka yhteisiä vuosia olisikin takana!


      • iivari2

        ompa raukka ukeli tai akkeli.


      • älä höpise
        ettei totuus unohdu kirjoitti:

        No kyllä ne on. Naisilla se seksin tarve ei ole samanlainen kuin miehellä. Siitä pitää huolen miehillä testosteroni. Tästä syystä miehet pettävät enemmän. Nainen muuten ei etsi uutta ennen repäisyä entisestä. Muutoinkin yrittävät ensin katsoa minkälaisen miehen kanssa rupeavat olemaan ennen kuin siitä seurustelusuhde tulee. Miehet taas aloittaisivat ensin sieltä sänkykammarin puolelta ja mielellään jo ennen kuin edellisestä on kunnolla edes erottu. Olen itse törmännyt vaikka kuinka moneen mieheen joka ei ole edes vielä kamojaan muuttanut exänsä luota. Lisäksi olen törmännyt miesten termiin markkina-arvon alenemiseen jos liian kauan erosta kun tutustuu naiseen. Omituisia on nuo miesten ajatelmat. Ja kyllä, varattuja miehiä on enemmän treffisivuistoilla kuin vastaavia naisia.

        Höpö höpö. Mä mietin eroa vuosia ja puheeni kaikuivat kuuroille korville. Rohkeutta vaan lähteä ei mulla ollut. Niimpä surutta vehtasin vieraan miehen kanssa. Mä koin sen oikeutetuksi kun tiesin, ettei meidän liitto enää kauaa jatku. Ja yhtään ei pelottanut enää erota, kun olin todistanut itselleni, että kyllä mä muillekin kelpaan.

        Että se siitä sun teoriasta. Samanlaisia me naiset ollaan kuin miehetkin.


      • näkyy....
        älä höpise kirjoitti:

        Höpö höpö. Mä mietin eroa vuosia ja puheeni kaikuivat kuuroille korville. Rohkeutta vaan lähteä ei mulla ollut. Niimpä surutta vehtasin vieraan miehen kanssa. Mä koin sen oikeutetuksi kun tiesin, ettei meidän liitto enää kauaa jatku. Ja yhtään ei pelottanut enää erota, kun olin todistanut itselleni, että kyllä mä muillekin kelpaan.

        Että se siitä sun teoriasta. Samanlaisia me naiset ollaan kuin miehetkin.

        Olet mies.


      • Huamu
        Tilastoja kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Kolme neljästä avioerosta tehdään naisen aloitteesta. Tämä suhdeluku lienee samaa luokkaa myös avoliitoissa. Tilanne on toki lapsille todella kurja, olis jättäjä kumpi tahansa.

        naiset ottaa eron kun huomaavat olevansa pelkkä taluoslone joka passaa ukkoa joka juoksee omissa harrastuksissaan eikä ota muita huomioon.


      • Luonnevikaisia on
        Avovaimo kirjoitti:

        Toteaisin että lapsi ohittaa sinut aina mennen tullen,
        eli jos et halua nähdä lastani,
        niin jätä avain pöydälle lähtiessäsi,
        et ole minun arvoiseni ja
        tämä suhde on sitä myötä tuhoon tuomittu!

        Jokainen sarjamurhaaja, raiskaaja, pedofiili, tappaja, varas ja pahoinpitelijä on joskus ollut lapsi.


      • Isä
        ettei totuus unohdu kirjoitti:

        No kyllä ne on. Naisilla se seksin tarve ei ole samanlainen kuin miehellä. Siitä pitää huolen miehillä testosteroni. Tästä syystä miehet pettävät enemmän. Nainen muuten ei etsi uutta ennen repäisyä entisestä. Muutoinkin yrittävät ensin katsoa minkälaisen miehen kanssa rupeavat olemaan ennen kuin siitä seurustelusuhde tulee. Miehet taas aloittaisivat ensin sieltä sänkykammarin puolelta ja mielellään jo ennen kuin edellisestä on kunnolla edes erottu. Olen itse törmännyt vaikka kuinka moneen mieheen joka ei ole edes vielä kamojaan muuttanut exänsä luota. Lisäksi olen törmännyt miesten termiin markkina-arvon alenemiseen jos liian kauan erosta kun tutustuu naiseen. Omituisia on nuo miesten ajatelmat. Ja kyllä, varattuja miehiä on enemmän treffisivuistoilla kuin vastaavia naisia.

        »Nainen muuten ei etsi uutta ennen repäisyä entisestä.»

        Oman lapseni äiti ilmoitti lapsen ollessa puolivuotias, että hänellä on uusi mies.
        Sen jälkeen en halunnut häntä yhteiseen sänkyymme.

        Kyllä ne naisetkin osaavat, jopa äitiyslomalla (no silloinhan on aikaa).


      • Ratto-Raili
        kovakankinen kirjoitti:

        Kyllä nuo yh-äidit on syytä pitää pelkästään päiväkahviseurana, se on viisainta näissä hommissa.

        Hi,hi politiikkohan on kuin korutun joulu ottaa paljon mutta lupaa vähän.


      • nähty on
        Isä kirjoitti:

        »Nainen muuten ei etsi uutta ennen repäisyä entisestä.»

        Oman lapseni äiti ilmoitti lapsen ollessa puolivuotias, että hänellä on uusi mies.
        Sen jälkeen en halunnut häntä yhteiseen sänkyymme.

        Kyllä ne naisetkin osaavat, jopa äitiyslomalla (no silloinhan on aikaa).

        Lapsi jäi varmaan hoitamatta kun tuo runsas aika meni kuherrellessa uuden miehen kanssa.
        Joka tapauksessa huomattavasti suurempi osa parisuhteessa tapahtuneista pettämisistä on miehen tekosia. Katselehan treffipalstoja. Iso osa ilmoittaa olevansa varattu, miten sitten lisäksi ne jotka valehtelee siviilisäätynsä. Niitäkin on paljon. Sanovat olevansa vapaita ja hakevat seksiseuraa koska eivät halua sitoutua muuten. :D


      • äiti ja isä
        kasva aikuiseksi kirjoitti:

        Mielestäni lapsia tehneen ihmisen ykkösprioriteetti on oma jälkikasvu . Kaikki muut ihmis-, työ-, harrastussuhteet tulevat sen jälkeen.

        Tämä vain oma mielipiteeni, onneksi ei ole "sofien valintaa" vastaan tullut.

        Siis lapsia tehneiden. Koskee molempia vanhempia.


      • Tdtddrssdtdygyhkj
        äiti ja isä kirjoitti:

        Siis lapsia tehneiden. Koskee molempia vanhempia.

        Niin, sitä varmaankin edellä juuri tarkoitettiin. Yleensä lapsen tehnyt ihminen on joko äiti tai isä eli lapsen vanhempi.


      • yksi äiti

        Ehdottaisin mielummin, että lähdetään kulkemaan eri teitä ts. laittaisin välit poikki.
        Sattuu varmaan, mutta en haluaisi satuttaa lastani ja voisi enää rakastaa puolisoani.
        Voimia Sinulle!


      • Entäs Sitten
        hyi_etäisät kirjoitti:

        Samoin kuin nuo etäisät. Tasan sama ongelma se on heidänkin kohdalla, aloitus tuntuukin enemmän viittaavan nimenomaan etävanhemman, kuin yksin lastaan huoltavan ongelmaan.

        Jos lapsi ei halua nähdä sitä uutta puolisoa, sehän ei tietenkään tullut kenelläkään mieleen


      • .Avomies.
        Tdtddrssdtdygyhkj kirjoitti:

        Niin, sitä varmaankin edellä juuri tarkoitettiin. Yleensä lapsen tehnyt ihminen on joko äiti tai isä eli lapsen vanhempi.

        Toteaisin että lapsi ohittaa sinut aina mennen tullen,
        eli jos et halua nähdä lastani,
        niin jätä avain pöydälle lähtiessäsi,
        et ole minun arvoiseni ja
        tämä suhde on sitä myötä tuhoon tuomittu!


      • HHUHUH

        "Toivottu ja rakastettu". En ole ikinä elämässäni kuullut mitään noin tyhmää. Sinä siis lakaiset miehesi mieluummin maton alle, ettei lapsesi näe häntä ja päinvastoin? Sanoisin nyt suoraan, että olet tyhmä ja näyttäisit lapselle oikein idioottimallia. Elämään ja ennenkaikkea siihen lapsen elämään ja perheeseen kuuluu isä- tai äitipuoli tai paremminkin isän tai äidin uusi elämänkumppani, jotka kuuluvat myös perheeseen.

        Sinun elämänasenteesi on niin idioottimainen, ettei siitä viitsi edes keskustella tämän enempää kanssasi. Kasva aikuiseksi


      • Tiinuska 33
        .Avomies. kirjoitti:

        Toteaisin että lapsi ohittaa sinut aina mennen tullen,
        eli jos et halua nähdä lastani,
        niin jätä avain pöydälle lähtiessäsi,
        et ole minun arvoiseni ja
        tämä suhde on sitä myötä tuhoon tuomittu!

        Nyt tuli asiallinen ja oikea kommentti palstalle!


      • ho ho
        976541 kirjoitti:

        Hei toivottu ja rakastettu. Miltä luulisit lapsesta tuntuvan kun ymmärtäisi että isän puoliso ei halua edes nähdä häntä. Viimeistään murrosiässä tulisi ongelmia hänelle itsetunnon kanssa.

        http://nwoumj.blogspot.fi/2014/08/suomi-ja-nwo_41.html


      • 976541 kirjoitti:

        Hei toivottu ja rakastettu. Miltä luulisit lapsesta tuntuvan kun ymmärtäisi että isän puoliso ei halua edes nähdä häntä. Viimeistään murrosiässä tulisi ongelmia hänelle itsetunnon kanssa.

        Kaikkea sitä kysytäänkään: kenkää miehelle/naiselle ja äkkiä!


      • HHUHUH
        lapset lapset... kirjoitti:

        Ajattelet aivan liian mustavalkoisesti.

        Ei lähde. Hyvin tyypillisesti nainen haluaa etsiä uuden ennen repäisyä entisestä, tai haluaa huomion ja halunherättäjää vaikkei olisi vielä valmis lähtemään (pienet lapset, taloudellinen tilanne, laskelmoidaan että on pienempi paha jäädä kun mies hoitaa lapsia vaikka ollaan eletty pelkässä kämppissuhteessa vuosikausia, kymmenkuntakin/reilu vuotta). Naisten on myös helpompi "hakea" huomiota ja suhteen ulkopuolista seksiseuraa reaalielämästä kun samantasoisten miesten, joka ainakin osin selittää miesten nettitouhuja.

        Ei miehet ja naiset ole niin erilaisia kuin väitetään.

        Öitä ja näkemiin.

        "lapset lapset..."... "Hyvin tyypillisesti naiset...."

        Ei, omien tietämyksieni (siis nähnyt) on mies se, joka hankkii ensin naisen, naisella on asunto jne... Eli mies lähtee kotoolta naisen (eli äidin) luota toisen naisen (eli äidin) luokse. Miehellä pitää olla aina ruoan tekijä, pyykkäri, siivooja, paineiden purkaja, rahaa kotiin kantava "äiti" huoltajana. "Äiti" hoitaa kaikki lapset (myös sen aikuisen), käy töissä, käy kaupassa, siivoaa, pesee pyykkiä, hoitaa ja vaalii lapset ja sen ison lapsen, ja on AINA (??) väsymätön ja hehkeä rakastaja, vaimo, äiti ja paras ystävä. Noinhan se ei mene ja ei muuta kun hakemaan uutta täydellisyyttä, jota valitettavasti ei koskaan löydy.

        Eli mies on se, jolla on valmiiksi katsottuna uusi muija pääsääntöisesti, naiset on vähemmistönä


      • Annukka2
        Oikeastaan kirjoitti:

        juuri se tyypillinen naisen mielipide asiasta. Mikä tahansa ongelma niin eroa. Miksi sitä pitää niin kullinkipeä olla että pitää se muksu tempaista ENNEN sitä ensimmäistä eroa? Eikö asioita voisi hiukan enemmän ja pidemmälle miettiä. Päättäkää ihmiset montako kertaa aijotte erota elämänne aikana. Ja tehkää se jälkeläinen vasta viimeisen kanssa. Näin saisimme tähänkin maahan hiukan enemmän järkeviä ihmisiä joiden historiaa ei paina muistijälki vanhempien avioerosta.

        Jos aloitat jonkun kanssa suhteen, et tiedä mitä se on 15-20 vuoden päästä. saattaa olla että toinen kuolee tai vaan muuttaa pois (ilman pahempia selityksiä). Ihmiset muuttuvat. Lapsista pidetään aina huolta ja niitä on haluttu. Jos joku ei hyväksyisi lapsiani, hän ei kuuluisi elämääni ei ainakaan kovin tiiviisti, mutta onneksi löytyy sellasia ihmisiä jotka ymmärtävät tämänkin järjrstyksen. Lapset eivät ole valinneet vanhempien kuolemaa/eroa, mutta vanhemmat ovat halunneet lapsensa. Ei ole uudelta kumppanilta kovinkaan kypsää käytöstä olla tulematta toimeen lasten kanssa, vaikka heillä elämäntilanteet muuttuvat iän myötä (uhmat, murrosikä).

        Olisiko kumppanin muuttuneessa käytöksessä jotain sanomatonta takana??


      • kakarakaa
        Entäs Sitten kirjoitti:

        Jos lapsi ei halua nähdä sitä uutta puolisoa, sehän ei tietenkään tullut kenelläkään mieleen

        Entä kun molemmilla vanhemmilla on uusi puoliso? Eletään lapsen sääntöjen mukaan?


      • älä höpise
        näkyy.... kirjoitti:

        Olet mies.

        Kyllä mä ihan nainen olen. Jalkojen välissä ei roiku mitään ja rinnatkin on. Mä kerroin oman kokemukseni enkä usko olevani ainoa nainen, jolle on noin käynyt.


      • Doc Martin
        oikeassa olet kirjoitti:

        Koskee myös yh-isiä. Nimenomaan päiväkahviseurana.

        Olisin saanut kyläkoulun naisopettajalta pil lu a, mutta kun huomautin pahanhajuisesta hengityksestä, pisti ämmä reidet yhteen ja potki minut ulos taksista. Kyllä muuten vi tut ti


    • VAIHTOON

      Kenkää antaisin tuollaiselle!

      • .okaro.

        Itse olen esimerkiksi ostanut 2000-luvulla kaikki kenkäni yhtä paria luukuunottamatta alennusmyynneistä.


    • 9 + 14

      Eipä olisi minun tyttöystäväni enää sen jälkeen, ei siitä vaan mitään tulisi että niin suuri osa elämästäni pitäisi lakaista piiloon. En tosin ymmärrä miksi tuollainen nainen olisi edes aloittanut suhdetta kanssani.

    • oppeliini1

      Tuo tytto/poikaystävä olisi jo X-ystävä.

      Huolellisesti ja harkiten hankittu lapsi on AINA, AINA etusijalla vanhemmilleen. Ystävät, kaverit, sängynlämmittäjät, avopuolisot jne. tulevat ja menevät, mutta oma lapsi on koko elämän mukana kuvioissa.

      • öööööö

        No ei kai sillä nyt oo yhtään mitään väliä onko huolellisesti vai huolimattomasti hankittu kun lapsi on lapsi. Mutta jos tämä puoliso ei hyväksy niin se kertoo hänestä jotain ikävää ja en miettisi kahta kertaa tuota.


      • katsoo joka kantilta
        öööööö kirjoitti:

        No ei kai sillä nyt oo yhtään mitään väliä onko huolellisesti vai huolimattomasti hankittu kun lapsi on lapsi. Mutta jos tämä puoliso ei hyväksy niin se kertoo hänestä jotain ikävää ja en miettisi kahta kertaa tuota.

        Minua mietityttää miks juuri nyt tuli vastaan tuo, ettei tahdo nähdä lasta, vaikka on jo pitkään oltu yhdessä. Kävi jopa mielessä sellanen kauheus, että onko lapsi kasvasmassa teiniksi ja ja AP:n puolisolla on heränny ties millaisia ajatuksia, hyi helvetti, jos näin on. Mut selvittäisin kyllä asian juurta jaksain mistä on kyse ja varmaan kyl pistäisin vaihtoon. Kyllä lapsi on lapsi, ja hänen hyvinvointinsa on oltava tärkein, kun sellaisia kerran on maailmaan tehty.


    • no jaa no jaa

      Oletan nyt että pariskunta on seurusteluasteella, eli ei asuta yhdessä.

      Kumppanin viesti kertoisi minulle, että kumppani ei halua jakaa kanssani koko elämääni eikä siis sellaista vakavaa suhdetta, johon kuuluisi sosiaalinen ympäristömmekin.

      Harkitsisin elämäntilanteeni mukaan, jatkaisinko hänen kanssaan vaiko en. Jos haluaisin vakavampaa, ottaisin tästä kumppanista eron. Mutta jos minulle sopisi pitää tuollainen pilipalimies roikkumassa elämäni reunoilla, niin ehkä pitäisin häntä roikkumassa. Kunnes mahdollisesti löytäisin jotain parempaa.

    • tämöinentarina

      Olen joutunut tuollaiseen tilanteeseen. Ja lapsen ikä 17v. Ei ollut tottunut kuriin eikä sääntöihin ja niin lähti äiti ja tyttäret... Yhä seurustelen äidin kanssa, mutta päivittäin mietin mitä haluan, mitä teen ja mihin menen. Kiitos älkää yleiskö! Voi olla myös kullannupuissa joskus se vika! Kiitos!

      • kummitus

        Ei sillä ole väliä kenen syytä mikäkin on. Alaikäinen lapsi on riippuvainen vanhemmistaan vaikka olisi kuinka ärsyttävä ja huonosti kasvatettu, ja jos ei kestä olla jälkikasvun kanssa tekemisissä, niin silloin ei voi seurustella alaikäisen lapsen vanhemman kanssa.

        Sikäli kyllä kiinnostaisi tietää mitä tarkoitat tuolla, ettei ollut tottunut kuriin ja sääntöihin. Ulkopuolinen ei voi tulla toisen ihmisen, edes alaikäisen elämään ja kotiin tuosta noin vaan latelemaan uusia sääntöjä. Lasten kasvatus on vanhempien asia, ei vanhempien kumppaneiden. Mitä vanhemmasta lapsesta on kysymys, sitä terveempi reaktio on kyseenalaistaa yhtäkkiä kukoksi tunkiolle pelmahtaneen tuntemattoman ihmisen auktoriteetti.


      • Enpä tiedä
        kummitus kirjoitti:

        Ei sillä ole väliä kenen syytä mikäkin on. Alaikäinen lapsi on riippuvainen vanhemmistaan vaikka olisi kuinka ärsyttävä ja huonosti kasvatettu, ja jos ei kestä olla jälkikasvun kanssa tekemisissä, niin silloin ei voi seurustella alaikäisen lapsen vanhemman kanssa.

        Sikäli kyllä kiinnostaisi tietää mitä tarkoitat tuolla, ettei ollut tottunut kuriin ja sääntöihin. Ulkopuolinen ei voi tulla toisen ihmisen, edes alaikäisen elämään ja kotiin tuosta noin vaan latelemaan uusia sääntöjä. Lasten kasvatus on vanhempien asia, ei vanhempien kumppaneiden. Mitä vanhemmasta lapsesta on kysymys, sitä terveempi reaktio on kyseenalaistaa yhtäkkiä kukoksi tunkiolle pelmahtaneen tuntemattoman ihmisen auktoriteetti.

        Kyllä! Mutta jos vanhemmat rahkeet eivät riitä edes perus kuriin ja elämään. Ei aina voi taputtaa päähän vai voiko arvon kukkahattutäti? Sinun on helppo huudella kun et ole nähnyt ja kokenut monen vuoden sairasta tuskaa!


      • ku-ku-kummitus
        Enpä tiedä kirjoitti:

        Kyllä! Mutta jos vanhemmat rahkeet eivät riitä edes perus kuriin ja elämään. Ei aina voi taputtaa päähän vai voiko arvon kukkahattutäti? Sinun on helppo huudella kun et ole nähnyt ja kokenut monen vuoden sairasta tuskaa!

        O-o-o-o-o-onko tä-tä-tä-täällä ku-ku-ku-kummitus


    • minun lapsi

      Sillon hän saisi muuttaa pois, suhde katkeaisi siihen. Lapseni on aina etusialla. Ilman häntä voisin elää, mutta en ilman lastani.

      • Kylnäioh

        Kenen tupa se määrää säännöt! Jos ei kakarat noudata kuria ja sääntöjä, niin mualle eikä tarvitse edes muutamaa vuoden koeaikaa.


    • Epärehellinen

      Toisten on vaikeampi hyväksyä kumppanin lapsia kerro aina suhteen alussa lapsistasi ettei tule mitään väärinkäsityksiä.Itselleni tuli viiden vuoden seurustelun jälkeen tieto että kumppanillani oli 7v lapsi ,en voinut luottaa kaveriin sen jälkeen ,salannut liian pitkään ,ero tuli ja vastenmielisyys ,valehtelijaa kohtaan.

      • äiteliini

        Itse en voisi tehdä noin lapsipuolilleni. Rakastan heitä kuin omaani, ovat lapseni rakkaita veljiä ja sisko. Mutta ymmärrän jos joskus tuntuu hieman kaoottiselta kun matkat ja muut suunnitelmat peruuntuvat. Onko tällä puolisolla oma lapsi? Vasta sitten itse ymmärsin paremmin että lapset menee aina edelle. Monet suunnitelmat kaatuvat ja se harmittaa. Mutta pitää muistaa ettei se ole lasten vika. Minä tulin neljän viikonloppulapsen perheeseen lapsettomana ja huolettomana. Tottakai sitä rakastuneena ei ota välttämättä huomioon jaksamista arjessa kun toinen on aina kiinni lapsissa ja sellaista seurustelua kuin lapsettomilla ei vaan voi olla. Oli se vaikea pala aluksi. Mutta pikkuhiljaa kaikki ovat löytäneet oman paikkansa. Ja tosiaan äitiyden myötä sitä ymmärtää paljon enemmän. Aina on hyvä olla rehellinen. Älä häpeä omaa lasta vaan pikemminkin pitää hävetä jos ei kerro omasta rakkaasta lapsestaan. Jos toinen ei hyväksy mitä sellaisrn kans yhdessä menee.


    • muumi420

      Eiköhän hänellä ole oikeus päättää ketä nähdä. Pistä ukko pubiin aina kun lapsi käy teillä niin problem solved.

      • Haloo!

        Miten niin "ukko pubiin"? Aloittajahan on mies.


    • yh-isä123

      Kumppani sais haistaa pitkät vitun. Ei mulla olis kyllä tollasta tilannettakaan koska lapseni ovat mulla vähintään puolet ajasta.

    • Hyeena2

      Osoittaisin ovea ja kertoisin mihin suuntaan se aukeaa. Jos tavaroita vielä luonani, saisi hakea ne seuraavana päivänä pihalta huolimattomasti palattuna!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Potku perseelle. Eikä takaisin tulemista olisi.

      • ent. ongelmanuori

        Jos elämä on kaikin tavoin vaikeaa kolmiossa mies-nainen-kumppanin lapsi, olisi viisasta toki miettiä, mistä kaikki juontuu. Usein taustalta löytyy mitä oudoimpia ihmissuhteiden kiemuroita joiden keskellä lapsi oireilee ja ehkä tuntee itsensä ei-toivotuksi aivan joka suunnalta.Jos kaikki päättävät yrittää tosissaan korjata asioita ja sopeutua uuteen, siihenkin kuluu aikaa ja välillä kompastellaan. Uusi kumppani ei ole uusi vanhempi. Itse en jäisi suhteeseen, jossa lastani hyljeksittäisiin, en myöskään suhteeseen jossa kumppanin lapsi tuottaa jatkuvasti syvää mielipahaa. Luovuttaisin, kertoisin mahdollisimman kauniisti miksi. Lapsi on aina lapsi, mutta elämäni on minun, vastuuni itsestäni on minun.
        Ihmisillä on liian kiire muuttaa uuteen suhteeseen, rakkauden huuma on usein väliaikainen mielenhäiriö, jonka aikana lapsesta varmaan tuntuu, että hänen paikkansa on viety kokonaan. Joskus vanhemman elämässä suuret rakkaudet vaihtuvat tiuhaan, lapsista huolimatta, lapsista piittaamatta.


    • Itsekäs ilmeisesti

      Minä olen nainen, enkä missään tapauksessa edeshuolisi miestä jolla on lapsi toisen kanssa. En vaan pystyisi ottamaan toisen lasta omaan elämääni. En vain ole niin lapsirakas.

      • Oma elämä elettävä

        Minä olen mies ja yksinhuoltajat on hylätty aina. En milloinkaan ottaisi naista, jolla on lapsi valmiina. Sehän on jätepaketti ja sopii epätoivoisille.


      • leijonaemo5
        Oma elämä elettävä kirjoitti:

        Minä olen mies ja yksinhuoltajat on hylätty aina. En milloinkaan ottaisi naista, jolla on lapsi valmiina. Sehän on jätepaketti ja sopii epätoivoisille.

        Niin... Itse jäin yksinhuoltajaksi vasten omaa tahtoani mieheni kuoltua. Mahdanko kuulua samaan "jätepakettikategoriaan"? Huh huh millaisia mielipiteitä. Ei taida olla juurikaan kokemusta oikeasta elämästä sinulla "oma elämä elettävä"...


      • HyyHyrr
        Oma elämä elettävä kirjoitti:

        Minä olen mies ja yksinhuoltajat on hylätty aina. En milloinkaan ottaisi naista, jolla on lapsi valmiina. Sehän on jätepaketti ja sopii epätoivoisille.

        Hei te kaksi, itsekäs ilmeisesti sekä oma elämä elettävänä.

        Teillä on samanlainen ajatusmalli. Se mitä se teistä ihmisenä kertoo, onkin toinen juttu. Etenkin sanavalintanne "en vaan pystyisi ottamaan toisen lasta omaan elämääni" ja "sehän on jätepaketti ja sopii epätoivoisille" kertovat, että jokin teidän emotionaalisessa käsitekyvyssä on vajavaista. Olette itsekin kuin mustasukkaisia lapsia, jääneet sinne lapsen tasolle. Se varmasti vaikuttaa siihen, että ette arvostaisi toisen lasta, tai hänen vanhempaansa omana kumppanina.

        Mutta siitä nostan hattua, että koska olette sellaisia kuin olette, niin ette rupea suhteeseen sellaisen kanssa, jolla on lapsia. Hyvä! Hienoa! Silloin kukaan ei kärsi. Minä en halveksi teitä. Säälin ehkä, mutta etteköhän tekin tässä maailmassa selviä.

        Sellaiset ihmiset, jotka ajattelevat kuin te, mutta kuitenkin ajautuvat suhteeseen jonkun jo isän tai äidin kanssa, ovat kuvottavia. Silloin asiassa kärsii paitsi aikuiset, niin myöskin se lapsi.

        Minulla oli lapsia, kun tapasin nykyisen kumppanini. Kun mietin sinkkuna ollessa, että millaisen puolison haluan, niin hyvin tärkeät kriteerit olivat, että hän hyväksyy minut ja lapset yhtenä pakettina, ja että miehelläkin on jo lapsi/lapsia, jotta hän ymmärtää mitä vanhemmuus on. Ja myöskin siksi, etten itse halunnut enempää lapsia, ja luultavasti lapseton mies olisi halunnut. Annoin rukkaset muutamalle lapsettomalle miehelle juurikin sen takia. Mukavia tyyppejä, mutta eivät sopivia osaksi minun ja lasten perhettä.

        Nyt hyvää uusperheelämää on takana jo 5 vuotta, ja toivon mukaan hurjasti vielä edessä. Etsikää te jotkut lapsettomat.


      • Oma elämä elettävä
        HyyHyrr kirjoitti:

        Hei te kaksi, itsekäs ilmeisesti sekä oma elämä elettävänä.

        Teillä on samanlainen ajatusmalli. Se mitä se teistä ihmisenä kertoo, onkin toinen juttu. Etenkin sanavalintanne "en vaan pystyisi ottamaan toisen lasta omaan elämääni" ja "sehän on jätepaketti ja sopii epätoivoisille" kertovat, että jokin teidän emotionaalisessa käsitekyvyssä on vajavaista. Olette itsekin kuin mustasukkaisia lapsia, jääneet sinne lapsen tasolle. Se varmasti vaikuttaa siihen, että ette arvostaisi toisen lasta, tai hänen vanhempaansa omana kumppanina.

        Mutta siitä nostan hattua, että koska olette sellaisia kuin olette, niin ette rupea suhteeseen sellaisen kanssa, jolla on lapsia. Hyvä! Hienoa! Silloin kukaan ei kärsi. Minä en halveksi teitä. Säälin ehkä, mutta etteköhän tekin tässä maailmassa selviä.

        Sellaiset ihmiset, jotka ajattelevat kuin te, mutta kuitenkin ajautuvat suhteeseen jonkun jo isän tai äidin kanssa, ovat kuvottavia. Silloin asiassa kärsii paitsi aikuiset, niin myöskin se lapsi.

        Minulla oli lapsia, kun tapasin nykyisen kumppanini. Kun mietin sinkkuna ollessa, että millaisen puolison haluan, niin hyvin tärkeät kriteerit olivat, että hän hyväksyy minut ja lapset yhtenä pakettina, ja että miehelläkin on jo lapsi/lapsia, jotta hän ymmärtää mitä vanhemmuus on. Ja myöskin siksi, etten itse halunnut enempää lapsia, ja luultavasti lapseton mies olisi halunnut. Annoin rukkaset muutamalle lapsettomalle miehelle juurikin sen takia. Mukavia tyyppejä, mutta eivät sopivia osaksi minun ja lasten perhettä.

        Nyt hyvää uusperheelämää on takana jo 5 vuotta, ja toivon mukaan hurjasti vielä edessä. Etsikää te jotkut lapsettomat.

        Jokainen valitsee itselleen sopivat ihmiset, jos on varaa valita. Kaikilla ei ole. Henkilö joka on hankkinut lapsia ja hajoittanut oman perheensä on lähtökohtaisesti vakavasti häiriintynyt. Epävakaana persoonallisuutena hän ei ole kantanut vastuutaan, eikä kykene ajattelemaan edes 20 vuoden päähän. Ikävintä asiassa on, että hän on hankkinut jälkeläisiä kärsimään heikkolahjaisista vanhemmistaan.


      • just joo
        Oma elämä elettävä kirjoitti:

        Minä olen mies ja yksinhuoltajat on hylätty aina. En milloinkaan ottaisi naista, jolla on lapsi valmiina. Sehän on jätepaketti ja sopii epätoivoisille.

        Muista sitten häntäheikki, ettet ole itse jonain päivänä yh:n asemassa tai laita vaimoasi siihen. Miten sitten suu pannaan. Itse en huolisi ikänsä poikamiehenä ollutta.


      • 20+17
        leijonaemo5 kirjoitti:

        Niin... Itse jäin yksinhuoltajaksi vasten omaa tahtoani mieheni kuoltua. Mahdanko kuulua samaan "jätepakettikategoriaan"? Huh huh millaisia mielipiteitä. Ei taida olla juurikaan kokemusta oikeasta elämästä sinulla "oma elämä elettävä"...

        Niin, tuo on kyllä lieventävä asianhaara. Joskus vain käy niinkin että puoliso delaa ennenaikaisesti ja se on silloin ymmärrettävää. Toki jos leski pystyy elämään leskenä hän eläköön leskenä kunnes tenava seisoo tukevasti molemmat jalat ilmassa. Ja sen jälkeen ajatelkoon uudelleennaimista. Mutta ellei pysty niin se on sallittua mennä uusiin naimisiin, sillä jakaahan yhteinen elämä taakkaa joka yhdelle ihmiselle lapsen huoltamisesta koituu.

        Tämä jätepaketti-juttu josta edellinen puhui, lienee tarkoittava lähinnä näitä lakastaa-ei_lakasta-lastaa-ei_sittenkään -tyyppejä.


      • lapset ovat lahja
        leijonaemo5 kirjoitti:

        Niin... Itse jäin yksinhuoltajaksi vasten omaa tahtoani mieheni kuoltua. Mahdanko kuulua samaan "jätepakettikategoriaan"? Huh huh millaisia mielipiteitä. Ei taida olla juurikaan kokemusta oikeasta elämästä sinulla "oma elämä elettävä"...

        Älä huoli, leijonaemo5. Juuri tuollaisista kuin itsekäs ilmeisesti ja oma elämä elettävä on syytä pysyä vaan kaukana niin kaikki hyvin. Mutta toki on paljon sellaisiakin jotka pitävät lapsista eivätkä pidä lapsia riesana. Olen itse sitä mieltä, että jos ei pidä lapsista on joku häiriö emotionaalisella puolella. Joku lapsuudentrauma tai psyykkinen häiriö. Ehkäpä narsismia tai jotain muuta ettei vaan pysty olemaan empaattinen. Sitähän se lasten kanssa oleminen aika pitkälti on. Ymmärtämistä, rajojen asettamista ja rakastamista. Ohjaamista elämässä selviytymään. Mutta lapset ovat asia josta saa kyllä enemmän iloa kuin mistään muusta elämästä. Jos niiden kanssa elää niin sen tietää. Jos ei osaa rakastaa lapsiaan niin kyllähän niistä silloin voi tulla hankalia.


      • turhaa esittämistä
        Oma elämä elettävä kirjoitti:

        Jokainen valitsee itselleen sopivat ihmiset, jos on varaa valita. Kaikilla ei ole. Henkilö joka on hankkinut lapsia ja hajoittanut oman perheensä on lähtökohtaisesti vakavasti häiriintynyt. Epävakaana persoonallisuutena hän ei ole kantanut vastuutaan, eikä kykene ajattelemaan edes 20 vuoden päähän. Ikävintä asiassa on, että hän on hankkinut jälkeläisiä kärsimään heikkolahjaisista vanhemmistaan.

        Kannattaako sinun enää noiden jätepakettikommenttien jälkeen mitään kommentoida. Olet jo oman typeryytesi näyttänyt.


      • Vastuullinen äiti
        Oma elämä elettävä kirjoitti:

        Minä olen mies ja yksinhuoltajat on hylätty aina. En milloinkaan ottaisi naista, jolla on lapsi valmiina. Sehän on jätepaketti ja sopii epätoivoisille.

        Suurin osa yksinhuoltajista on nimenomaan jätettä, kuten heidän lapsensakin.


    • Ok on

      Ihan ymmärrettävää, jos ei halua nähdä edellisen elämän hedelmiä.

    • minä - äitipuoli

      Hankkiutuisin eroon sellaisesta tyttö/poikaystävästä joka ei hyväksy toisen lasta. Jos ystävä on tiennyt jos seurustelun alkaessa että toisella on lapsi, pitäisi ymmärtää, että koko "pakettiin" kuuluu myös se lapsi. On kylmä ja tunteeton ihminen.

      Ei tarvitse alkaa yhtäkkiä rakastamaan, ellei sitä tunnetta tule, mutta hyvään käytökseen kuuluu hyväksyä toisen lapset ja kohdella heitä ihmisinä.

      Itse rakastan omiani, mutta myös (ex) puolisoni lapsia. Miehestä olen eronnut, mutta hänen lapsistaan en. He rikastuttavat myös minun elämääni, vaikkeivat olekaan minun synnyttämiäni.

      • ♥♥♥♥♥♥♥

        Olisin alkuun että mitä. Sitten olisin raivostunut ja joisin pannullisen kahvia


    • hjhjghfgfgfy

      Itse en kuitenkaan halua lapseeni välejä katkaista enkä myöskään lapselle aiheuttaa sellaista tuskaa ja ikävää, joten jos puolisoni ei voisi enää lastani hyväksyä ei jäisi muuta vaihtoehtoa kuin erota. Toki sanoisin puolisolleni että lapsi kuuluu aina elämääni ja häk voi valati hyväksyykö sen vai lähteekö.

    • totuus ei pala tules

      Kyllä saisi lähteä lapset kuuluvat pakettiin jos ei niitä hyväksy ei ole sinunkaan arvoinen. Kyllä niitä on sellaisiakin jotka hyväksyy lapset ja rakastaa niitä kuin omiaan.Minä ainakin hyväksyisin uuden kumppanin lapset ja pitäisin kuin omiani Ikinä en ottaisi puolisoa joka ei lapsiani hyväksy

      • Kakrut roskiin

        Siksi pysyt yksin tai saat juopon idiootin kaveriksesi.


    • eihän ne edes kuulu

      Kuka äiti edes antaisi omia lapsia vieraan ihmisen kynsiin? En ymmärrä. Mä en edes antaisi vaikka kuinka itkisi ja haluisi mun lapsia kiusata ja haukkua. Ei ne lapet siihen eron tuomiin ongelmiin kuulu, ne kuuluu omalle vanhemmalle, sille joka heidän kanssa on jäänyt.

    • Katso peiliin

      Kiittäisin järkevästä ja rehellisestä suhtautumisesta. Eihän kukaan täyspäinen halua nähdä vieraita kakaroita. Sinunkin olisi syytä pysyä yksin, jos haluat näytellä itse olevasi kiinnostunut vahingostasi ja sen kanssa oleilusta viikoittain. Todellisuudessa sinua ei kiinnosta paskan vertaa koko kakara.

      • huhhuh minkälaisia

        Sinun, eihän ne edes kuulu, tuleekin pysyä erossa kaikista lapsista noin niin kuin ylipäätään. Älä missään nimessä edes omiakaan hanki. Toivottavasti kukaan nainen ei eksy sinun kanssasi niitä tekemään. Voi lapsiraukat.


    • kahden äiti

      Lapsesta ei voi erota. Puolisosta voi.

      Yrittäisin sopia vaikka sellaisesta järjestelystä, että kumppani lähtee siksi aikaa jonnekin muualle, kun lapsi vierailee kotonani. Jos tämä ei käy, niin ei siinä auttaisi muu kuin erota.

    • 6+4

      Mun mielestä ihmisissä on jotakin outoa, jotka ei hyväksy toisen lapsia, jos haluaa alkaa suhteeseen tän ihmisen kanssa.

      Mulla on kaveri, joka sai sen kumppanin katkaisemaan kaikki välit poikaansa, joka halusi tutustua isäänsä, mutta ei ollut sitä vielä tehnyt, koska vanhemmat asuivat lapsen syntymän jälkeen eri maissa. Poika otti yhteyttä isäänsä ja isä vastaili hänelle, kunnes kaverini sai raivarit asiasta ja siihen se loppui.

      Meitä on moneksi. Itse en ymmärrä moista. Itse haluaisin ehdottomasti tutustua kumppanin jälkikasvuun. Ei sellainen ole millään tavalla uhka. Rakkaudesta ne lapset on tänne hankittu ja heitä pitää ja saa rakastaa. Inho, mustasukkaisuus jne. lasta kohtaan on hyvin arveluttavaa mielestäni.

      • Vieras on vieras

        Mene torille tutustumaan eri ihmisten jälkikasvuun.


      • 6+4

        Lapsilla on tietysti omat vanhemmat, joten ei siihen vanhemmaksi vanhemman tilalle tule ryhtyä. Turvallisia aikuisia kuitenkaan ei ole koskaan liikaa.

        Kiertäkää kaukaa hullut, jotka haukkuvat lapsia, oli ne sitten kenen tahasa!

        Teini-ikäisten kanssa saattaa olla hankalaa ja teinin voi olla hankala hyväksyä. Ei aikuisen tule mennä hänen tasolleen, vaan olla se rauhallinen vankkumaton kallio tilanteissa....


      • 7+7
        Vieras on vieras kirjoitti:

        Mene torille tutustumaan eri ihmisten jälkikasvuun.

        Kohtele muita kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.
        Muista se seuraavan kerran kun sua kohdellaan huonosti!


      • no huh huh sun
        6+4 kirjoitti:

        Lapsilla on tietysti omat vanhemmat, joten ei siihen vanhemmaksi vanhemman tilalle tule ryhtyä. Turvallisia aikuisia kuitenkaan ei ole koskaan liikaa.

        Kiertäkää kaukaa hullut, jotka haukkuvat lapsia, oli ne sitten kenen tahasa!

        Teini-ikäisten kanssa saattaa olla hankalaa ja teinin voi olla hankala hyväksyä. Ei aikuisen tule mennä hänen tasolleen, vaan olla se rauhallinen vankkumaton kallio tilanteissa....

        Turvallinen? Miten vieras perheenrikkoja voi olla turvallinen? Huonoa esimerkkiä ja häirintää ja isän kanssa estämistä... siinä ne mitä vieras ihminen tekee.

        Ei lapsi tarvi satoja aikuisia elämäänsä, ei se luo mitään turvaa. Kun on yksi aikuinen oma äiti se riittää, kummit ja mummit ym.. mutta ei vieras ei kiitos.


      • 6+4
        no huh huh sun kirjoitti:

        Turvallinen? Miten vieras perheenrikkoja voi olla turvallinen? Huonoa esimerkkiä ja häirintää ja isän kanssa estämistä... siinä ne mitä vieras ihminen tekee.

        Ei lapsi tarvi satoja aikuisia elämäänsä, ei se luo mitään turvaa. Kun on yksi aikuinen oma äiti se riittää, kummit ja mummit ym.. mutta ei vieras ei kiitos.

        Ootko yksinkertainen?

        Parisuhde on voinut päättyä aikoja sitten ennen kuin uusi tulee kuvioihin.
        Niin sen pitäisikin mennä, ettei uusia otetta ennen kuin vanha juttu on käyty loppuun.

        Ei vanhempien tarvitse olla yksin kunnes lapset aikuistuvat.

        Lapset tarvitsevat turvallisia aikuisia. En puhunut sadoista.

        Kyllä sen uuden kumppanin pitää olla turvallinen aikuinen, vaikka muut jo riittäisivätkin.

        Mistä näitä älylttömyyksiä aina sataa...


    • ei lapsia vieraille

      Mun lapset on niin arvokkaita ja ihania, etten edes antaisi kenenkään pilata heitä. Ei me tarvita ketään vierasta epeliä.

    • 4 lapsen isä

      meillä oli uusio perhe suhde kummallakin lapsia entisistä liitosta,avovaimon puolelta alkoi olla jäätävää kohtelua mun lapsiini kun olivat vkl mun luona,muutaman kk asioista riideltyämme päätin että lasteni ei tarvitse kärsiä huonosta kohtelusta ja syrjinnästä joten erosimme.

    • ollaan aikuisia

      Minulle mikään maailmassa ei mene lasteni edelle. Täytyisi keskustella miksi uusi kumppani ei halua nähdä lastasi enää. Ole kuitenkin tasapuolinen siitäkin, jos lapsesi käytös puolisoasi kohtaan in arveluttavaa. Jos kuitenkin uusi kumppanisi ei tyydy suhteen kehittämiseen on kysymys epäkypsästä, mustasukkaisesta tai itsekeskeisestä, aikuisesta ihmisestä. Lapsesi on sinun elämässäsi lopuun saakka, ne ovat osa sinua.

      • miesmaalta1

        Minulle ja minulle.....
        Minulle eroni jälkeen ei käynyt järkeen että uusien tyttöystävien lapset eli kuin pellossa, äitiäänkin kohtaan ja oli kokoajan häiriköimässä.
        Tervettä mustasukkaisutta lapsilta kai.
        Kuitenkaan sitä äyskimistä ja paiskomista ei valkoihoinen katsele.
        Hallinnollinen päätös etten mene huusholliin jossa on lapsi tai lapsia kotona tai edes olemassa.
        Nyt on tilanne että kaverillani on kaksi tyttöä ja poika 24 - 30 v..
        toisen tyttären kanssa ollaan hyvissä väleissä toisen kanssa väleissä, poika jupittaa ja kumpikaan ei ole kiinnostunut edes näkemään.
        Ex-isä haluaa leikkiä jonkunlaista kapellimestaria, nyt 4 v jälkeen enää jupittaa.
        Tappelee uuden muijansa kanssa ja syy on entisen kun poistui suosiolla välistä.


    • puoliäiti

      Auttaisiko asian ratkasemisen aluksi se että selvittäisitte mitä on tapahtunu että lapsi onkin yhtäkkiä "myrkkyä"?

    • ransu1

      Käskisin puolison nostaa kytkintä!

    • Sinun pitäis HETI LOPETTAA suhteesi siihen KOLLIIN!!!!
      Hän ei RAKASTA LAPSIA vaan itseään-
      Etsi sellainen kaveri joka ei hyljeksi Sinun lstasi.

      • mr sanktio

        Lue uudestaan aloitus sillä kyseessä ei ollut sateenkaari pari.


    • hesu.

      Lapsi on aina ykkönen.

      • ewrwer

        Ja sen kyllä huomaa nykyisistä kurittomista lellikakaroista.


      • hesu.
        ewrwer kirjoitti:

        Ja sen kyllä huomaa nykyisistä kurittomista lellikakaroista.

        Tarkoitin yksi ja ainoastaan tätä tilannetta.
        Uusi parisuhde vs. oma lapsi.


    • loiuhoui

      Lopettaisin seurustelusuhteen. Ihminen joka ei halua nähdä lastani, ei myöskään rakasta minua kokonaisuutena. Enkä minä pystyisi koskaan kunnioittamaan sellaista ihmistä. Asiallisesti siis hyvästit. Ehdottomasti. Se olisi kaikille paras ratkaisu. Niin aikuisille kuin lapsellekin.

      • minä uskon satuja

        Hannun ja Kertun ainakin äitipuoli ajo metsään yms. pikku eerikan kidutti kuoliaaksi ja vieläkin uskovat että sadut eivät olisi totta kuten väittävät että keisarilla on vaatteet vaikka alasti sekin ajaa pölkypyörällä.


      • miesmaalta1

        Miksi ihmeessä, meillä tehtiin 11 ja 13 v lapsille eron yhteydessä jo alussa selväksi ettei heillä ole mitään kommentoitavaa asiaan.
        Sama on uusiosuhteissa, tietyissä rajoissa lapset ei sekaannu eikä ota kantaa, vanhempiensa tekemisiin.
        Varsinkin jos on takapiruja, entisiä puolisoita tai appivanhempia saati omat vanhemmat, siinä täytyy laittaa luu kurkkuun jo alussa.
        Neljästä vanhemmasta, ja näiden vanhemmista, saati vielä yhdestä tai kahdesta lapsesta saa jo aikamoisen sillisalaatin.
        Kun kerran lähtee aina lähtee kun ei ole hunajapurkki nenän alla, siitä tuntee pakolaisen. Harmi on että lapsia käytetään pelimerkkeinä, pieniäkin. Eikä heille saa ainakaan näyttää paikkaa tai reviiriä.


    • heikki.k

      se suhde loppuis siihen,, mikään ihminen tai mikä se nyt onkaan,, ei mene oman lapsen ohi,, oma lapsi on ykönen aina hyväksy molemmat tai ei sit kumpaakaan, se on valin kysymys se,, varmaan toislle vaikea,, luulisin niin,,

    • doierps

      En pidä sitä oikeana käytöstapana. Lapsihan on täysin syytön vanhempiensa eroon. Jos lapsi joutuu erossa jättämään myös toisen vanhempansa, on se lasta kohtaan erittäin suuri vääryys. Eiköhän tässä tapauksessa ole kyse klassisesta paha äitipuoli-lapsi suhteesta....toisen naisen lapsi koetaan uhkana omalle liitolle. Minä sanoisin ainakin, että parempi lähteä eri suuntaan. Lapsi menee aina jommankumman vanhemman tai ennenkaikkea vieraan edelle.

    • Miks teit sen virheen, et teit lapsen exäsi kanssa ja sitten erositte ja nyt uus kumppa- nis ei haluu nähäkään lastasi ? Etkö yhtään ihmettele ? Mä en halua, et mun rakkaal -lani olis yhtään omaa lasta yhdenkään exänsä kanssa, toisen miehen/naisen kans- sa tehdyt lapset on pelkkä rasite ! Oot sä noin seksin perään, et uus kumppani vaan kehiin, lapsi sen kans, ero, taas uus kumppani jne.........? Sama sairas kierre jatkuu. Ei ole normaalia. Pettäjät on sairaita ! Jokainen, niin naiset kuin miehetkin !

      • hoh hoijaa

        Entä, jos on leski? Onko se jotenkin eri tilanne sinun "arvomaailmassasi"?

        Toivottavasti sinun elämäsi menee aina juuri niin uin haluat, muuten voi kolahtaa todellisuuteen aika pahasti.


      • HHUHUH

        Miss Finland76.. Kirjoitat: "Miksi teit sen virheen, et teit lapsen ex:n kanssa". Mietitkö yhtään mitä kirjoitit?? ET.

        Kaksi ihmistä kun menee yhteen, niin 100%:sti heistä jokainen ajattelee elävänsä elämänsä loppuun yhdessä, ja hoitelevansa lapsenlapsia sitten eläkeläisinä, harrastavansa mökkeilyä, matkustamista jne.. Ihmisillä on unelmia ja toiveita elämiensä suhteen. Mutta elämä on elämää, eikä kukaan voi tietää mitä se tuo tullessaan.
        Kirjoitin ihan suoraan, että 100%:sti.. lievennetään kuitenkin että voi olla 99%:sti, koska saattaa olla, että joku menee parisuhteeseen "muodon vuoksi", mitä tosin epäilen. Se onko puoliso luotettava ei voi tietää, ennen kun elät hänen kanssaan.


    • ghjko

      kaikki yh äidit sanoo profiilissaan että ei haje lapselle isää että hänellä on jo sellainen! joten jos toinen käyttäytyykin sen mukaan ni sehän on ihan oikein. se sanonta on kyllä jotain käsittämätöntä mitä ne ei ittekkään usko. se kuulostaa siltä että siinä naisen kämpässä asuu se lapsen isä ja se vaan ottaa toisen poikaystävän siihen kylkeen. lopettakaa sen hokeminen se on heikko lause jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kans.

      • miesmaalta1

        Jos nyt kaikkikaa tai osa...
        Monesti on kysymys palkanlisästä, elatusmaksut joista pidetään kynsi hampain kiinni.
        Meillä oli suurin mutta asiassa lastenvalvojalla perustella miksi ei määrätä rahallista kärsimyskorvausta herkuttelusta.
        Tosin oli sovittava että kulut jaetaan tulojen suhteessa.
        Lapsille tuli avain kummallekin eikä aikataulua käyttää sitä, siis säädyllisesti.
        Koulusta sai tulla kumpaan vain, sapuskaa ja auttamista tehtävissä oli saatavilla kummaltakin, tyynytkin oli valmiina pedatuilla pedillä.
        Lukion jälkeen käynnit on harventuneet ja 18 ikäisinä avaimenkäyttökin harveni ja loppui.
        Nyt lapset on 30 ikäisiä käydään kylässä ja pidetään yhteyttä eri asioiden tiimoilta ja istutaan iltaa harva se kuukausi.
        EXäni uuden miehen kanta on mustasukkainen eikä mahduta samoihin pirskeisiinkään, se on hänen valintansa, ottaa paineita.


      • Isä

        En minäkään kaipaa lapselleni toista äitiä, mutta pitäisihän sen naisen nyt hyväksyä lapseni silti.
        Jos ei, niin ei sitten. Terve menoa.


      • jatkot stop

        Ei hän sitä tarvi olla toisen lapselle isä eikä äiti, ellei oikeasti ole sitä. Mutta vastuullinen vanhempi silti pitää olla. Ei voi mennä tosien huusholliin asumaan ja kuvitella ettei ota mitä kantaa siellä asuviin muihin ihmisiin. Sellainen ei voi toimia. Keskusteluyhteys ja asiallinen käytös kuuluvat sekä vanhemmille ihmisille että lapsille. Varsinkin jos ollaan samassa taloudessa, vaikka vain muutamia päivä kerrallaan.

        Mikä teillä aikuisilla ihmisillä on lapsia vastaan? Jokainen on ollut joskus lapsi ja varmaan muistaa millaista kohtelua toivoisi aikuisilta ihmisiltä. Ellei pysty hyväksymään toisen lapsia, ei kannata suhdetta jatkaa.


    • lapset siivotaan poi

      Näitä tilanteita varten anglomaailmassa on sisäoppilaitokset.

    • F_ake

      Nää on niin keksittyä skeidaa :)

    • Heli H.

      Jokaisella oikeus olla katselematta elämässään ihmisiä, joiden seurassa ei tunne halua olla. Itse en voi sietää pieniä lapsia. Jos seurustelukumppanilla on sellainen, ei tuo sitä minun kotiini.

      • tavallista elämää

        Mikä taho sellaisen oikeuden voisi myöntää? Minä ainakin joudun katselemaan moniakin ihmisiä, joiden seurassa en tunne halua olla.


    • kkk5

      Lasta ei saa syrjiä missään tilanteessa ja sen on aina uuden kumppanin ymmärrettävä.

      • linkolanoppiatuli

        eläinmaailmassa uros tappaa edellisen uroksen jälkeläiset ensin, ennenkuin alkaa paneskelee narttua (leijonat,karhut jne)

        --näin myös ihmismaailmassakin tulisi tehdä,vahvempi jää henkiin!


      • kaikenlaisia hulluja
        linkolanoppiatuli kirjoitti:

        eläinmaailmassa uros tappaa edellisen uroksen jälkeläiset ensin, ennenkuin alkaa paneskelee narttua (leijonat,karhut jne)

        --näin myös ihmismaailmassakin tulisi tehdä,vahvempi jää henkiin!

        Haloo, ei taida olla ihan kaikki muumit laaksossa sulla. Ymmärsitkö mitä kirjoitit.


      • Isä
        linkolanoppiatuli kirjoitti:

        eläinmaailmassa uros tappaa edellisen uroksen jälkeläiset ensin, ennenkuin alkaa paneskelee narttua (leijonat,karhut jne)

        --näin myös ihmismaailmassakin tulisi tehdä,vahvempi jää henkiin!

        »eläinmaailmassa uros tappaa edellisen uroksen jälkeläiset»

        Eläinmaailma on kohtuu laaja käsite. Itseasiassa hyvin harvalla eläinlajilla asiat menee näin.


    • AIVAN EHDOTTOMASTI

      KUMPPANI PIHALLE JA HETI.

    • otasyliin

      Selvältähän tuo tuntuu. Jos asutte tai jossain vaiheessa asutte saman katon alla, pitää sinun voidamyös silloin tavata lastasi ja onhan tavallaan sinun kotisi myös lapsen koti.

      Mistä johtuu, että kumppanisi ei halua nähdä lastasi? Minä aloin seurustella miehen kanssa, jolla oli kaksi noin kymmenvuotiasta lasta. Tunsin mustasukkaisuutta hänen menneisyyttään kohtaan. Mukavia lapsia alusta lähtien eikä minulla ollut mitään heitä henkilökohtaisesti vastaan. Kun sain ensimmäisen keskenmenon, en sietänyt lasten kuviakaan esillä. Aika paha juttu. Kun sitten tulin uudestaan raskaaksi, vaadin miestä lähtemään valmennukseen mukaan samoin kuin synnytykseen. Tiesin, että mies ei ollut ollut mukana vanhempien lastensa synnytyksessä. Tarkoituksena oli, että hän kokee kanssani jotain ainutkertaista, sellaista jota ei ole kokenut kenenkään kanssa aikaisemmin. Hän lähtikin mukaan eikä varmaan olisi millään vaihtanut kokemusta pois.

      Aikaa myöten mustasukkaisuus menneisyyttä kohtaan poistui lähes kokonaan. Tyhmä tunne, mutta hyvin luonnollinen. Miksi sinun kumppanisi ei halua nähdä lastasi?

    • Toivon tosiaan että tämä on trolli?
      Eikai kukaan voi kysyä tälläistä tosissaan?
      Kuka vanhempi oikeesti on valmis asettamaan mitään, huom. MITÄÄN lapsensa edelle? Kertoo ihan hiton paljon myös kumppanista joka edes voi vaatia tuollaista?

      Ihan sairasta. Katso peiliin ja ota järki käteen.

      • Tyhmää

        Aivan samaa mieltä,trolli koko aloitus,koska aloittaja ei ole kertaakaan vastannut yhteenkään,kommenttiin saati kiittänyt saamistaaan neuvoista/mielipiteistä.
        Ja aloitus oli jo itsestään vähän omituinen. Ei sukupuolta,ikää,lasten lukumäärää.
        Ei kai kukaaan usemman vuoden jälkeen lakkaa äkkiä rakastamasta kumppaninsa lapsia monen vuoden jälkeen.
        On ikävää että joitkut vaan kirjoittaa jonkin aloitusken mutta eivät jää itse kommentoimaan sitä.


    • Mä vaan

      Mitä se kertoo kumppanista jos ei kestä toisen lasta edes yhtä päivää? Ihmisenä outo.

      • omituisia

        Musta kaikki ihmiset jotka ei kestä lapsia ylipäätään on ihan outoja.


    • mummapumma54

      Minun mielestäni taustalla on muutakin kuin vain lapsen tapaaminen. Sitäpaitsi, kyllä pitäisi ymmärtää että pakettiin kuuluu kaikki. Liian monet ihmiset haluavat rajoittaa ja kieltää aikaisemmin saatujen lasten kanssa kontaktien ylläpitämisen. Aivan kuin leijonat tappavat toisen uroksen poikaset , niin monet miehetkin haluavat eliminoida naisensa aikaisemmat lapset, eikä siitä koidu muuta kuin onnettomuutta.
      Sama toisinpäin, lapselta ei missään nimessä pitäisi evätä yhteyttä isäänsä ja oppia sitä kautta mikä itsekin on. Lapsissa meillä on jatkuvuus, ei vaihtuvissa kumppaneissa. Ja jos jo olemassalevaa lasta ei hyväksy, niin ei sitten mitään.

    • nainen444

      En suostuisi enää tapaamaan sellaista kumppania!

    • Samhaa

      Sehän riippuu perusteluista ja mm. lapsen iästä. Jos vaikka 17 v koko ajan suuta soitteleva riiviö niin ulos vaan lapsi. Ja jos puoliso on muuten loisto niin miksi luopua siitä lapsen takia, kun "lapset on vain lainaa" ja näet lasta vain kerran viikossa.

    • kummanvalitset?

      No niin venäjäintoilijat. Alakurtin sotilastukikohta olleessan noinkin lähellä Suomen rajaa muodostaa jo olemassaolollaan uhkan maallemme. Aina olette NATO-vastustajat ja etenkin venäjäintoilija-tiltut sanoneet Suomen joutuvan Venäjän hyökkäyksen ja mahdollisten ydinaseiden kohteeksi, jos osoitamme kiinnostusta syvenevään NATO-yhteistyöhän tai NATO-jäsenyyteen. Miten on jos Alakurtti joutuu sodan aikana sotatoimien kohteeksi tai jopa ydinaseiden maaliksi, onko sillä mielestänne vaikutusta Suomeen? Se tiltut vain taitaa nyt olla niin että valitse puolesi ja nyky-Venäjän naapurina sitä puolueettomuuden vaihtoehtoa ei enää ole olemassa. Tiltujen kannattaa huomata jo karttaa katsomalla ettei Venäjän naapurimaa voi olla puolueeton.

      • liikaapalstajuomaa

        XDDDD Ei tainnut nyt mennä ihan oikeaan lokeroon tuo edellinen.


    • kyllä vöi

      öllä näkemättä jös hälyää. Läitä läpselle pyssi päähän kyn kerrän vänhemmät käkärällä ön nöin rymiä.

    • räpylätäti

      Lapsesi on aina ja ikuisesti sinun lapsesi, koko elämäsi ajan. Voitko nähdä tulevaisuutta sellaisessa parisuhteessa, jossa yksi sinun elämäsi osa-alue kielletään? Minä en voisi. Olin itse näiden kysymysten äärellä, kun tapasin mieheni jolla oli kaksi lasta ex liitosta ja mies sanoi, että lapset ovat etusijalla. Aina. Tervetuloa näillä ehdoilla. Näillä on menty 20 vuotta eikä kaduta. Kaksi ihanaa lapsipuolta (nyt jo aikuisia) ovat yhtä rakkaita kuin nämä meidän yhteiset! Suosittelen etsimään sellaisen puolison, joka ottaa vastaan koko paketin.

      • herkkä

        Jos mun tyttöystävä noin tekis ja mulla ois lapsia romahtaisin täysin ja itkisin


    • Jos ei haluu nähdä mun lapsii, niin yksinkertaisesti sanon puolisolle et :tos on ovi!!
      Mun asunnossa ei asu enää lapsia, koska isoja, mutta tottakai ne tulee käymään, eikä oo kyl puolisoakaan ollu moneen vuoteen.. Yks suhde kaatu siihen, et ei halunnu katsella teiniangstia, joten mun päätös oli että lapsi kaiken edellä! Suhde päättyi siihen, enkä oo kyl katunu...Jos ei oo valmis ottaa toisen lapsia ei tarvi ottaa naistakaan.ja that;s it.

    • pocopo

      joskus se vaan on ainoa vaihtoehto, kun se vastapuoli ei kertakaikkiaan halua mitään kanssa käymistä.

    • pieleen meni

      En lue muiden vastauksia.
      Minä olen elänyt tilanteessa, jossa puolison ensimmäisen liiton lapsi meni minun ja meidän yhteisten lasten edelle.
      En minä alkulähtöisesti inhonnut puolison lapsia. Mutta kyllä he tehokkaita olivat, tekivät paljon. Silti, olin päättänyt ja toisekseen kuvittelin, että kuvio toimisi ajan kanssa. Ei se sitä ollut koskaan.
      Vika ei ollut minussa tai minun alkulähtöisessä asenteessa. Vika oli siinä, ettei lapsi alkulähtöisestikään hyväksynyt minua ja osoitti sen monin erilaisin tavoin. Mikään hyvä ei saanut häntä näkemään tilannetta toisin tai muuttamaan kantaansa. Hän oli lojaali lähihuoltajalleen ja kaiketi kuvitteli, että vanhemmat palaavat yhteen jos minä vain katoan siitä välistä.
      Se, että olimme naimisissa ja meilä oli yhteiset lapset, ei muuttanut tilannetta miksikään. Siksi, ettei lapsella ollut semmoista täyspäistä aikuista, joka olisi kertonut, ettei äiti ja isi pala ayhteen, etten minä ole hänen ja hänen etävanhempansa välissä, ettei vanhempien rakkaus lapseen lopu tai muutu, vaikka olisi uusi puoliso.
      ja niin edelleen.

      Minä päätin taistella,
      Hävisin taistelun.
      Puoliso valitsi ensimmäisen liiton lapsen.
      Minä ja yhteiset lapset lähdimme.

      Tässä lyhykäisyydessään.

      Mutta se kuvio, missä elimme, missä minä ja meidän lapset elimme.. ei se ole lapsen elämää eikä se ole ihmisen elämää. Ja miksi ei vanhempi nähnyt, mitä se lapsi oikeasti teki ja miksi.
      Kaikki käännettiin minun syyksi. Jopa tilanteet, joissa puolison ensimmäisen liiton lapset kiusasi ja itketti meidän yhteisiä lapsia, johtuivat siitä, että minä olin sitä ja minä olin tätä. Minun takia he toimivat niin, että kiusasivat pienempiään.

      • HHUHUH

        Pieleen meni.

        "Minä päätin taistella,
        Hävisin taistelun.
        Puoliso valitsi ensimmäisen liiton lapsen.
        Minä ja yhteiset lapset lähdimme"

        Haiskahtaa vahvasti siltä, että olit toinen nainen ja nyt olet sitä taas. Muistakaahan toiset naiset, että olette ikuisesti kakkosia.


    • Sanoisin valitettavasti siinä on ovi jos ei asiat kelpaa tälläisenään en laitaisi mitään suhdetta lapsen edelle.minulle naisena lapset ovat aina 1.
      Seurustelin ihmisen kanssa jolla oli 2 lasta edellisestä liitosta.otin heidät vastaan kuin "omani" koska lapset ovat syyttömiä aikuisten asioihin.

    • No jo on

      Jos ei kerran viikossa kykene olemaan aikuinen niin unohda puolisosi.KERRAN viikossa siis?Keksisi itselleen tekemistä tai mene itse yöksi jonnekkin lapsesi kanssa,jos ongelma?Kuullostaa kyllä aivan hullulta koko juttu.Ei taida kovin lapsirakas olla tai itsekeskeinenkö sitten,haluaa itse kaiken huomion ja tilan asunnossaan?Kyse kuitenkin lapsesta...Entäs jos sattuisi niin,että joutuisi muuttamaan luoksesi tai kesälomina puolet siitä viettämään kanssasi?Normaaliahan se on.Ei sinun kuulu joutua valitsemaan miehen tai oman lapsen välillä.Ei ole mikään lemmikki se lapsi ja itselleni ykkösenä,kunnes täysi-ikäisiä ovat.Ja pian ovatkin :) Toivottavasti tulee jokin muutos tuohon tavalla tai toisella.Lasta älä ala karttamaan sillä siitä kärsit eniten.Jos ei kerran viikossa ole tervetullut myöskään kotiisi lapsi etsisin asunnon muualta.

    • Isä

      Itse ilmoittaisin, että seurustelusuhteemme loppuu sit siihen.

    • outo aloitus

      No ei ole kokemusta ja sillä kokemuksella sanon, että en tekisi lasta ihmiselle, jonka kanssa pitäisi erota. Niin yksinkertaista. Pitää osata valita lasten isä tai äiti, jos lapsia tekee. Varmaan kyllä vaikeaa, itse ainakaan en ole koskaan tehnyt lasta, koska lasten isäksi potentiaaliset on todella harvassa. Rakkausavioliittoon tehdyt tai rakkuassuhteesen tehdyt lapset ymmärrän, mutta muuta en.

    • UraOhjus7

      Jättäisin koko henkilön. Itse en voisi ikinä elää kumppanin kanssa, jolla entuudestaan äpäröitä.

      • jotakin..

        Se vaan että ihmiset jotka nimittään suhteitaan "tyttö"- tai "poikaystävä"- suhteiksi, niilllä ei ole lapsia...


    • Isäx2

      Jos ei ole puolison kanssa lapsia, puoliso vaihtoon.

      Lapset ovat tärkein asia ihmisen elämässä, tai kyseessä ei ole ihminen.

    • 100-0

      Olisin jo tilanteessasi tuollaisen "kumppanin" heivannut pihalle kauan sitten!
      Lapsi on kaikkein tärkein ja rakkain!

    • Päin bussia

      Perhesurma on ratkaisu

    • Selvää.

      Riippuu tietenkin syystä. Täytyyhän seurustelukumppanin lapsiin yrittää suhtautua positiivisesti, mutta jos lapsi on esim. polttanut tyttöystävän/poikaystävän/puolison kämpän, niin on ymmärrettävää ettei tämä halua enää tavata häntä.

    • tässä TOTUUS -

      Tilanne on hankala,
      tässä nyt jälleen näkee sen tyhmyyden miksi ihmiset, siis perheeliset eroaa liian herkästi joissa on lapsia,
      uusi liitoo on heti alusta asti yhtä helvettiä ja lapset tulee kärsimään tilanteesta kaikkein eniten, myös lasten oma äiti/isä joutuvat uuteen vielä h e l v e t i l i s e n m p ä ä n tilanteeseen,
      mun neuvoni on
      ÄLKÄÄ hyvät nuoret pariskunnat erotko liian helposti,
      EI RUOHO siellää aijantakana ole vihreempää, teillä on vain " viherkaihi " silmissä ja pää seksasi,
      menkää perhe terapiaan,
      pikkuhiljaa tulette huomaamaan että se ensimmäinen lasten oma vanhempi on maailman paras puoliso,
      ja tulee olemaan hautaan asti paras, rakkaus syvenee syvenemistään avioliiton kestäessä kaikista vastoinkäymisistä huolimatta,
      mutta kaikki tämä edellyttää avoimuutta, rehellisyyttä kaikessa omaa puolisoa kohtaan,
      alottajalle neuvon,
      ÄLÄ mene uuteen liittoon jos ei puoliso hyväksy ja rakasta puhtaasta sydämestään asti sinun lapsia myös,
      sillä jos hän ei niin tee, ei hän oikeesti rakasta sinuakaa,
      on vain rahanperään ja elätäjää hakemassa,

    • Kenkää sellaiselle puolisolle , hän ei ole päästään terve jos tuollaisia puhelee.

    • Nainen50w

      Kumppani vaihtoon, miehiä/naisia tulee, ja ne ovat aina "vieraita" ihmisiä. Oma lapsi on omaa verta ja lihaa, ja ajaa kaiken muun edelle.

      • ???

        PALJONKO on lihan kilohinta, heh heh :D


      • Tyhmää
        ??? kirjoitti:

        PALJONKO on lihan kilohinta, heh heh :D

        Katso Shakesperen näytelmät/Venetsialainen kauppias,siinä oli samanlainen kysymys. Toivottavasti et ole ketjun aloittaja.


    • ???

      Avaukseen lisätty KUVAT

      • Tyhmää

        Ketjun aloittaja käytti nimimerkkinään pelkkiä kysymysmerkkejä.
        "Avaukseen lisätty KUVAT" Miten tuo lause pitäisi tulkita?


    • sontsa

      Siis mietitkö sä oikeesti miehen ja lapsen väliltä!??? tottakai olet lapsen kanssa ennemmin kuin jonkun jätkän joka ei haluais nähdä lastasi. Lapsesi tulee katkeroitumaan sinulle myöhemmin jos valitset miehen ennemmin.

    • leu 85

      Äijä on vinksahtanu moukka,ei sellasta voi kieltää

    • eräs n

      Se on ok. Voisi kertoa vähän minkälainen lapsi on luonteelta ja miten toinen uskaltaisi olla lapsen seurassa. Mutta ei pakottaa voi. Ehkä kumppani tarvitsee myös huomiota, ettei lapselle vain. Joillekin riittää pelkkä parisuhde, ilman lasten tapaamista.

      • eräs n

        Voi olla ettei toinen koe tarvetta tai ole vanhemman tunnesidettä tapaamiseen. Rasittuu vain, jos arki on vaativaa.


    • En neuvottele tästä

      No jos minun kumppanini ilmoittaisi noin, niin en todellakaan katselisi häntä. Lapseni kanssa kuitenkin olen läpi elämäni tekemisissä ja melko varmaan joskus lastenlastenikin kanssa. Kumppanini pitää hyväksyä minut lapsineni päivineen, vaikka he eivät asukaan kanssani.

    • kari7302

      Yksinkertaisesti käskisin painu helv...tiin!

    • liisakki

      Lapsi ei ole itse halunnut syntyä, sinä olet hänen syntymäänsä osallinen. Hän on sinun vastuullasi ja tarvitsee sinua. Annan kumppanillesi lähtöpassit, sillä seuraavaksi ilmenee jotakin muuta olennaista, jota hän ei siedä. Kumppanisi ilmeisesti tiesi lapsestasi suhteenne alussa? Hän on tietoisesti ryhtynyt suhteeseen "lapsellisen" ihmisen kanssa. Varsin epävakainen henkilö siis kyseessä. Et menetä mitään, vaikka menettäisitkin hänet.

      • painostusta painostu

        Mutta usein se lapseton toinen nainen painostaa miestä jättämään omat lapset. Ja usein se mies nii tekee, koska tarvii siivoojan ja ruuanlaittajan, ja se toinen tarvii kaljarahaa ja ilmaisen asunnon.


    • msid

      Tunnen tällaisen tapauksen läheltä. Siinä kävi vielä niin, että miehellä oli kaksi lasta, joista toinen kelpasi, mutta toista uusi vaimoke ei voinut sietää. Käytöshäiriöistä ei ollut kyse, lapsi oli naisen mukaan "epäsosiaalinen". Nyt jo kolmen vuoden ajan toinen lapsi on ollut viikottain isällään, tämä toinen ei kertaakaan. Parilla on myös yhteinen lapsi. Torjuttu lapsi ja isä ovat kyllä nähneet muissa tilanteissa. Erittäin surullinen tilanne.

    • Isokin juttu?

      Quulostaa hiukan itsekeskeiseltä, mut jos toinen tuntee noin, pisteet rehellisyydestä...

    • tricilla21

      ihan naurettavaa. se kumppani sais kyllä sit lähtä lopullisesti!! en alakas ikinä lapsiani hylkään uuden miehen vuoksi!!

    • paljonnähnyt

      olen ollut kerran itse vastaavassa tilanteessa, ja tottakai lapsi jäi, kumppanikanditaatti lähti, tosin tuli takaisin muutaman vuoden kuluttua.

    • .....

      Naiset täällä kirjoittelee ja koittaa vähän päästellä höyryjä kun päästään miehiä arvostelemaan. Nuo pikku raivottaret näppistensä takana!

      • Eläppäs yleistä :D

        PMS-hotline, kuinka voin auttaa...
        No ei vaineskaan... Sulla vaan on aika ummehtunut käsitys naisista, jos rupeat tuolla lailla yleistämään. Itse naisena tässä mietin, että tuollaiset "joko tai" uhkaukset todennäköisemmin sanoo nainen. En tiedä, ei ole kokemusta, mutta tunnen miehiä, joiden exät ovat käännyttäneet lapsia heitä vastaan. Nämä naiset pitävät uusien siippojensa lapsia/sukulaislapsia uhkana omalle asemalleen kodin valtijattarena ja ovat "uhattuina" todella vaarallisia ja hulluja.


      • ...jatka alaspäin

        Oleppa hyvä ja lue useampi teksti! Itse naisena en ole miehiä täällä haukkunu vaan koittanu muistuttaa et kolikolla on 2 puolta, moni muukin samaa kirjoitellut...


    • jussivaan2

      Älä ny hyvä ihminen anna jonku ulkopuolisen tulla teidän välii, jos ei halua tavata niin menkööt pois. Kyllä lapsi tarvitsee vanhempaansa ja säännöllinen näkeminen on elintärkeää. Jos kumppani alkaa hankalaksi niin pistä välit siitä poikki ennemmin kun se pääsee turmelemaan sun ja lapsesi välejä

    • BODARI10

      ÄÄLIÖT JÄLLEEN ASIALLA MUT ONNEKSI MEIDÄN LIKKA SANO ET TOTA EN KAHTELE KAUVAA MEINAAN NAAPURIN LIKKAA KUN SEN ERONNUT MUIJA YRITTI MUUTTAA MEILLE ASUU KEHTAS VIELA VALEHDELLA ET SEN ENTINEN UKKO KÄY IKKUNAN TAKANA HÄNTÄ URKIMASSA JOPA ALASTI MUT ONNEKSI MEIDÄ'N TYTTÖ ON YHTÄ KOVA LUOINNE KUN ISÄLLÄNSÄ NAAPURIN HUORA LUULI MUUTTAVANSA MEILLE KUN SE TOI TAVAROTANSA NIIN LIKKA SANO ET NYT OVESTA PIKASESTI PIHALLE MUT SEHÄN EUI SIIHEN HETI TEHONNUT NIIN LIKKA OTTI KAMAT JA VISKAS OVESTA MÄELLE SAMALLA SE OTTI NISKA LENKIN HEITTI ÄMMÄN LIKAN PIHALLE ÄMMÄLLE ANTO KUNNON 35 POTKUN PERSEESEEN VAIKKA MEIDÄN LIKKA ON 10V HEITTELEE RIITA PUKAREITA KUIN ISÄ'NSÄ VOI TULLA KOKEILEEN JOTKA HALUU MUT SEN SANON ET HUONOSTI KÄY

    • LAPSI ON LAHJA

      minäkin olin kerran lapsi vanhemmat erosivat meitä oli 4 lasta äiti avioitui meni hesaan lapset jaettiin puoliksi .Koin että äiti hylkäsi minut syntyi tiedostamaton viha sisälleni äiti ei ikinä häh mitään korttia eikä mitään .minusta tuli näytteliä pelkäsin ettei minuu hyväksytä tein kaikkeni että minut hyväksyttäisiin kehityin huonosti olin alammuuden tuntoinen en koskaan kokenut saavani rakkautta menin avioon en ollut kypsä tyli pian ero minusta alkoholisti löysin avun alkoholismiini kehityin .koskaan en hylännyt omia lapsiani 2 kpl .oli naistuttavia kaikille sanoin että mun lapset on aina etusijalla vaik asuivat äitinsä kanssa vanhaa elämää ei voi pois pyyhkiä vastuu kuuluu vanhemmille .ja tietysti rakastaa lastaan ja sit vasta muita .on ollut paljon vaikeuksia selvitty on lapset tärkeitä aina ( SELLAINEN MIES SAA MENNÄ MENOJAAN OTA JÄRKI KÄTEEN ÄLÄ PILAA LAPSESI ELÄMÄÄ ) RAKKAUS ON AINOA OIKEA RAK EI VAADI MITÄÄN ) JOKA EI MENNEITÄ HYVÄKSY MENKÖÖT MENOJAAN KYLLÄ ELÄMÄ KOULUTTAA ÄLÄ JÄÄ VÄÄRÄÄN RIIPPUVUUS SUHTEESSEEN

    • Sitten vaan puoliso vaihtoon. Lapsen suhde molempiin vanhempiinsa on tärkeämpi. Ja sitähän ei taas tuomioistuimet ja sossutantat käsitä.

    • Doctor Who

      Todennäköisesti kumppanissasi on piilossa olevia pedofilia taipumuksia ja hän pelkää kiusauksen käyvän liian suureksi. Parasta olisi ottaa asia hänen kanssaan puheeksi ja yrittää saada terapian kautta riskit minimoitua. Mikäli hän ei suostu terapiaan on parasta pitää hänet pois lapsesi lähettyviltä.

    • juup77

      pitäis tehdä jotain ettei nais/mies ystävä koe lasta uhkana ja selvittää miksi kokee uhkana..pitäisi myös ymmärtää ei vaan syyttää, varmasti hyväksyisi lapsen jos vaikka muodostaa jonkinlaisen omankin suhteen lapseen ja huomaa että ei ole uhka

      • ♥♥♥♥♥♥

        Ois ihana olla aikanaan isä.setä ja jopa isoisä ja naimisissa 7 kertaa eroja 12. Mutta tollasta en hyväksyis


    • erolapsi

      Moikka! Luin tota tekstiä ja sanon ihan suoraan, älä mene ns. Tossun alle. Oon nähny aivan samanlaista, mutta mies totteli naista ja nyt tilanne on aika surullinen. Uuden ystäväsi on sopeuduttava tilanteeseen.

      • ]♥♥♥♥♥]♥

        Toi on aika hirveää itte kyl puuttuisin tollaseen


    • Lemppaisin semmoisen naisen muualle....kyllä tuommoisen asian täytyy naisen ymmärtää.

    • En edes miettisi

      Tyttö/poikakaveri lentäisi niiiiiiiiiiiiiin pihalle saman tien! Lapseni on mulle aina ykkönen. En pystyisi tuon sanomisen jälkeen enää elämään tyypin kanssa ilman, että mietisin, mitä seuraavaksi? Mistä/kenestä hän haluaa eristää minut seuraavaksi ja mikä on hänen seuraava agendansa?
      En ikimaailmassa eläisi ihmisen kanssa, joka ei ymmärrä vanhemman ja lapsen välisen suhteen tärkeyttä. Hänen täytyy olla narsisti tai idiootti, että päästää tuollaista suustaan.
      Onneksi ei tarvitse oikeasti olla tuon kysymyksen edessä, huh huh.

    • vaihtamalla parani

      Vaihtoon. Oma lapsi on tärkeämpi kuin joku itsekeskeinen seurustelukumppani.

    • foordisti

      Tilanne on paha mutta se mikä siitä tekee helpon on ratkaisu siihen, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sanoa hänelle hyvästi.

    • harkitse mitä teet

      Tämä on aika yleinen ongelma uusperheissa ja uussuhteissa. Lapset ovat niitä jotka kärsivät aikuisten riitelystä tässä "minun lapseni, sinun lapsesi ja meidän yhteiset lapset" kulttuurissa.

      Uusperhe ja uussuhde vaatii molemmalta vanhemmalta henkistä kypsyyttä ja joustoa. Lapsia ei pitäisi koskaan panna riitelyn kohteeksi. Lasta ei pitäisi koskaan käyttää aseena toista vastaan.

      Valitettavasti monet eivät vaan osaa toimia oikein uusperheessä tai uussuhteessa. Jos tuntee tässä omat heikkoudet EI pitäisi edes aloittaa uussuhdetta eikä perustaa uusperhettä. Ääritapauksessa vanhempien narsismi tulee selvästi esiin ja lapset kärsivät.

      Tämän vuoksi kukaan järkevä ei aloita seikkailumielessä uussuhdetta eikä perusta uusperhettä noin vain. "Vanhasta" suhteesta kannattaa pitää huolta joten välttyy näiltä uusilta itseaiheutetuilta ongelmilta. Ei se vaihtaminen uuteen aina ole järkevin toimi jos se tehdään hetken mielihalusta ja seikkailu mielessä.

      Uussuhteen ja uusperheen aloitus vaatii harkintaa. Kyllä se voi onnistua jos molemmilla on siihen valmius ja tahto.

    • Näin tyytyväinen

      Ajattele että mies kertoo yhdestä lapsesta seurustelun alussa mutta toisesta lapsesta joka oli vähän yli 1v salasi kokonaan .Tuttavan tytär näki kumppanini lastentarhan joulujuhlassa ja sain tätä kautta tietää lapsesta.Sekitys oli että ei kehdannut kertoa kun lapsen äiti oli 45v ja 49 v lapsen synnyttyä ei asunut koskaan yhdessä.Minä en voinut luottaa mieheen sen jälkeen seurustelu loppui siihen.Nyt on vuosia kulunut ja tämä samainen mies on kysellyt puhelinnumeroani tuttavilta mutta itse en halua olla missään tekemisissä ,luotto mennyt niin se on mennyt.Vaihka lapsia olisi 10kpl niistä on kerrottava jokaisen omassa harkinnassa minkälaisen ihmisen kanssa haluaa olla.Itse en olisi edes aloittanut josolisin tiennyt toisesta lapsesta.

    • <<<<

      tökeröä.... Lapsillekki kuuluu oikeudet.. itte sanoisin et miksi...

    • äiti miehen lapsille

      Mä en siedä yhtään miehen kakaroita. On kärsimystä aina kun ne tulee, ne vie mun miehen huomion minusta kokonaan. Leikitään vaan kun pikkupoika konsanaan lattialla, juostaan pihalla ja sotketaan paikkoja, ja ollaan niin lasta niin lasta. Mua äsyttää ettei aikuinen mies osaa käyttäytyä kuin aikuinen. Lapsellinen tyyppi. Iltaisin laitan miehen kakarat siivoomaan jälkensä, ennen ei tule iltapalaa eikä pääse nukkumaan ennkuin on lattiat luututtu ja imuroitu. Kuka sotkee hän siivoo, on minun kodintauluni, joka huoneessa.

      JOskus tuntuu että miksi kummassa rakastuin miheen jolla on noita kakaroita, mutta enhän minä äidiksi halunnut kakaroille vaan otin miehen. En jaksa kasvattaa enempää, omat on hyvin käyttäytyviä aikuisia, eikä koskaan ollut mitään ogelmaa heidän kanssaan, mutta nämä huonosti kasvatetut kersat, tekee mut hulluksi, ja pitäisi leikkiä heille äitiä! Huh... eiväthän edes sano mua äidiksi eikä kohtele kauniisti, vaan rääkyy ja sotkee ja huutelee mitä satttuu.
      Puhuttelen itseäni äidiksi heille, mutta eivät osaa edes itse niin sanoa. Meillä on rjat ja kuri, jota nämä ei ole koskaan edes tietäneet olevan missään. Lellityt kauhukakarat, ei muuta voi sanoa. Toivottavasti eivät tulisi vuoteen. saisi olla vaan perheen kesken, sillä omat on niin ihanat, mutta jos ei kasvata äiti lapsia, ei he osaa yhtään mitään.

      • soiuyvy

        Hienoa, todella aikuismaista käytöstä, ja omat lapset jo maailmalla. Kyllä varmaan olet tiennyt mieheen tutustuessa että lapsiakin on mukana jutussa, olisit antanut miehen silloin mennä, hän tekee aivan oikein ollessaan lapsiensa kanssa.

        miksihän eivät kutsu sinua äidiksi..vilkaiseppa vaikka peiliin ohimennen.


      • Ja mieti asiaa

        Kasva aikuiseksi!!!!!!!


      • HHUHUH

        "äiti miehen lapsille".. Ensinnäkin ajattelin, että esseesi on provoa, mutta sitten ajattelin, että tottavieköön sinunlaisia noita-akkoja on maa pullollaan. Kerrohan nyt. Ei sinulle varmasti tullut yllätyksenä miehen lapset, koska niitä "hellantelttuja" itselläsikin on,. Mitä valehtelit miehelle? Olet tyypillinen yh-ämmä, joka laskelmoivasti hankki itselleen ja kakaroilleen elättäjän ja kaiken maksajan. Toivottavasti mies ymmärtää minkölaisen lieron on ottanut ja heittää sinut kakaroinesi hevonvitttuun kämpästä. Toivottavasti kaikki miehet ymmärtävät kiertää sinunlaisen valehtelevat ämmän kakaroinensa kaukaa.


    • Tuet poikki heti

      Tuet yksinhuoltajille on typerää toimintaa. Se kannustaa vastuuttomia pummeja tekemään lapsia, jotta saavat tukia omiin tarkoituksiinsa. Sinunkin tapauksessa kyse on todennäköisesti lapsilisien ja elatustukien hankinnasta, jotta voit kitata rauhassa kaljaa, lapsille tarkoitetutuilla rahoilla. Ravintolat ovat täynnä yksinhuoltajia lapsilisäpäivinä.
      Hyvä alku olisi, että kaikki tuet katkaistaan mikäli vanhemmat eroavat. Jos isää ei löydy lapsi suoraan laitokseen ja äiti vankilaan.

      • HHUHUH

        Paas pikkuaivo hankkiutuen raskaaksi ja väännä vaikka pari kakaraa ensialkuun, että pääset vihreälle oksalle kaikkien tukien kanssa. Ostat vuoden sisään kolmion uudesta talosta metropolialueella, hankit auton, kuljet muotikuteissa ja kakaroille harrastuksia, pari ulkomaan matkaa vuodessa, bileitä ja biletystä, ulkona syömässä ja hankit muotikuteita ja syötte parasta ja ylellisintä gourmet-ruokaa. Tuet on niin hyviä, ettei töitä kannata edes ajatella.

        Onnea matkaan.. Ai niin, unohdin mainita että kun sinne sossuun meet vedä huivia tiukasti päänympärille ja tummenna pärstäkertaimes


      • yksinhuoraajat ry

        Tuet poikki heti-----elikkä mielummin putket poikki ennenkuin putkuttaa yhtään huoranpenikkaa!!


    • Ahkera mies

      Köyhien ongelmia. Kun lapseni tulee käymään, nykyinen vaimoni ei välttämättä näe häntä ollenkaan. Usein olemme poikani kanssa takkahuoneessa, autotallissa ja rantasaunassa viettämässä viikonloppua.
      Todellisuudessa ongelma on teidän molempien laiskuus ja työttömyys.

    • pedo?

      Eikö halua nähdä siksi että on pedofiili. älä pakota tapaamaan.

      • helpotus ja huokaus

        Mä vhasin mun exäni lapsia. (nyt olemme eronneet) vihasin niitä ääliö kakaroita, tästä vähän puhutaan, se on harmi. Asia pitäisi uskaltaa ääneen sanoa. Inhosin myös miestä. Nykyisin hän on naimisissa ja kaikki on "hyvin". Onnea heille. Inhosin myös ettei kotonani ollut mitään rauhaa, kun ex' juoksi ovella koko ajan. Mikä kumisaapas ralli. Onneksi on takana!


      • HHUHUH
        helpotus ja huokaus kirjoitti:

        Mä vhasin mun exäni lapsia. (nyt olemme eronneet) vihasin niitä ääliö kakaroita, tästä vähän puhutaan, se on harmi. Asia pitäisi uskaltaa ääneen sanoa. Inhosin myös miestä. Nykyisin hän on naimisissa ja kaikki on "hyvin". Onnea heille. Inhosin myös ettei kotonani ollut mitään rauhaa, kun ex' juoksi ovella koko ajan. Mikä kumisaapas ralli. Onneksi on takana!

        "helpotus ja huokaus".. Muista nyt, kun metsästät miehiä kaikilla deittipalstoilla, niin 90%:sti ne on varattuja ukkoja (valehtelee tietenkin) joilla on 1-4 kakaraa, joillain saattaa olla jopa 5 sellaista pikkuriiviötä.. Toivon totisesti, että sinua onnestaa niillä sättipalstoilla, ja bongaat oikein mukavan ukon.. Hahhaaaa... Ajattele nyt kun lähdet ensitreffeille jonkun netti-ihastuksen kanssa, joka on "eronut tai on eroamassa, lapseton" ja ihastut, rakastut ja se on menoa ja kun totuus paljastuu, niin....... HAHHAHHAAA


    • adfsdgtjyk,hnm

      Toteaisin että mies painuu sitten tekemään jotain mielekästä kodin ulkopuolelle ja välttelee minua ja lasta koko sen ajan kuin lapsi on käymässä tai vaihtasin miehen kokonaan. Lapsi menee aina puolison edelle ja aikuisten kuuluisi suostua joustamaan lapsia varten eikä toisinpäin.

    • Lapsellistahanse

      Pikkupojan mustasukkaisuutta , mietippäs uudelleen suhdettasi moiseen .

    • vaino1

      Sellanen tyttö-/poikaystävä lähtee kierrätykseen samantien ilman mitään selityksiä.

    • tsipipipi

      Lapsen pitäisi AINA mennä kaiken edelle poikkeuksetta, jos nais-/miesystävä ei hyväksy lasta niin siinä tilanteessa hän saa lähteä kalppimaan. Sairasta edes alkaa syrjimään puolison lasta, se on kaikki tai ei mitään. En itse edes haluaisi olla tekemisissä henkilön kanssa joka ei hyväksyisi lapsiani, eikä mielestäni sellaisten ihmisten pitäisi edes hankkia lapsia joille ei ole itsestäänselvää että lapsi menee AINA puolison edelle. Miten kukaan kehtaa edes kysyä tällaista?

    • miiaberggi

      Hyvin kehtaa. Ei lapset kuulu uuteen suhteeseen.

    • mikä vikana?

      "kertoo yhtäkkiä useamman vuoden seurustelun jälkeen ettei halua nähdä enää edellisestä liitosta syntynyttä lastasi"

      Tässä on nyt taustalla jotain erikoista. Tulee mieleen, että ap:n lapsi on jotenkin tosi hankala/huonosti kasvatettu tai ap:n uusi kumppani kipuilee esim. lapsettomuuden kanssa. Noissa esimerkeissä uusi kumppanikin ansaitsee mielestäni vähän ymmärrystä.

      • friikki

        Minä olen näitä "friikkejä", jotka ei lähtökohtaisesti välitä lapsista enkä ole koskaan halunnut omia lapsia. Mutta kyllä sen verran aikuinen pitää olla, että sietää kumppanin lapset ja tajuaa, että suhteeseen lähtiessä tulee koko paketti. Ja kyllä mua oudoksuttaisi mies, joka olisi valmis hylkäämään omat lapsensa mun takia, jos sellaista kehtaisin edes pyytää. Olen ollut suhteessa miehen kanssa, jolla oli lapsia ja kyllähän se totuttelua vaati enkä todellakaan aina nauttinut lapsiarjesta, mutta en sitä lapsille näyttänyt - ei ole heidän vikansa. Miehen kanssa puhuin tunteistani rehellisesti. Suhde kaatui sitten ihan muihin juttuihin. Nyt mieluummin haluaisin lapsettoman miehen.


      • HHUHUH

        "mikä vikana".. Mikä AIKUISISSA on vikana?? Sinäkin olet aika tyhjäpää kun et ymmärrä sitä, että ketkä ovat syyttömimpiä? No, jos et tiedä, niin kerron että ne on ne lapset. Onko ne pyytäneet lupaa syntyä tähän maailmaan? EI. Jos nainen ei saa lasta, mitä sitten? Täytyykö lasten kärsiä siitä, että isin uusi muija on maho? P***llä ovat vonkaneet miehen mukaansa ja pahimmassa tapauksessa lapsilta isän. Ei tuollaiset lehmmät mitään sympatiaa tarvitse. Miehenä voin sanoa, että sinunlaisesi ämmät saa löähteä heti


      • hyvät naurut
        HHUHUH kirjoitti:

        "mikä vikana".. Mikä AIKUISISSA on vikana?? Sinäkin olet aika tyhjäpää kun et ymmärrä sitä, että ketkä ovat syyttömimpiä? No, jos et tiedä, niin kerron että ne on ne lapset. Onko ne pyytäneet lupaa syntyä tähän maailmaan? EI. Jos nainen ei saa lasta, mitä sitten? Täytyykö lasten kärsiä siitä, että isin uusi muija on maho? P***llä ovat vonkaneet miehen mukaansa ja pahimmassa tapauksessa lapsilta isän. Ei tuollaiset lehmmät mitään sympatiaa tarvitse. Miehenä voin sanoa, että sinunlaisesi ämmät saa löähteä heti

        "mikä vikana".. Mikä AIKUISISSA on vikana?? Sinäkin olet aika tyhjäpää kun et ymmärrä sitä, että ketkä ovat syyttömimpiä? No, jos et tiedä, niin kerron että ne on ne lapset. Onko ne pyytäneet lupaa syntyä tähän maailmaan? EI. Jos nainen ei saa lasta, mitä sitten? Täytyykö lasten kärsiä siitä, että isin uusi muija on maho? P***llä ovat vonkaneet miehen mukaansa ja pahimmassa tapauksessa lapsilta isän. Ei tuollaiset lehmmät mitään sympatiaa tarvitse. Miehenä voin sanoa, että sinunlaisesi ämmät saa löähteä heti

        Tästä sai kyllä hyvät naurut. Aikuinen ihminen, ja maailmankuva on mustavalkoinen kuin pienellä lapsella. Miten noloa...Ei jokaisen toisen elämäntilannetta voi verrata noin yksioikoisesti omaan elämään. Kyllä lapsettomuus on kova paikka niille, jotka sen joutuu läpikäymään. Opettele ymmärtämään toisia ihmisiä. Sinä ja kakarasi ette ole muille ihmisille maailman napa.


      • riippuu tilanteesta
        hyvät naurut kirjoitti:

        "mikä vikana".. Mikä AIKUISISSA on vikana?? Sinäkin olet aika tyhjäpää kun et ymmärrä sitä, että ketkä ovat syyttömimpiä? No, jos et tiedä, niin kerron että ne on ne lapset. Onko ne pyytäneet lupaa syntyä tähän maailmaan? EI. Jos nainen ei saa lasta, mitä sitten? Täytyykö lasten kärsiä siitä, että isin uusi muija on maho? P***llä ovat vonkaneet miehen mukaansa ja pahimmassa tapauksessa lapsilta isän. Ei tuollaiset lehmmät mitään sympatiaa tarvitse. Miehenä voin sanoa, että sinunlaisesi ämmät saa löähteä heti

        Tästä sai kyllä hyvät naurut. Aikuinen ihminen, ja maailmankuva on mustavalkoinen kuin pienellä lapsella. Miten noloa...Ei jokaisen toisen elämäntilannetta voi verrata noin yksioikoisesti omaan elämään. Kyllä lapsettomuus on kova paikka niille, jotka sen joutuu läpikäymään. Opettele ymmärtämään toisia ihmisiä. Sinä ja kakarasi ette ole muille ihmisille maailman napa.

        Olen seurannut läheltä ystäviä, jotka kamppailevat lapsettomuuden kanssa, ja nähnyt miten raskasta se heille on. Ajoittain on tunteita, ettei pysty edes tapaamaan lapsia, niin pahalta se oma lapsettomuus tuntuu. Eikä vain naisista, vaan miehistäkin.

        Eräs tuttavani oli muuten isäpuoli lapselle, jota omat vanhemmat eivät valitettavasti ole kasvattaneet ollenkaan. Lapsi on siksi haastava, ja on joutunut vaihtamaan jo kouluakin 3 kertaa, vaikka on ala-asteella ensimmäisillä luokilla. Lapsen äiti hoiti lasta vähemmän kuin isäpuoli, joka vuosien saatossa väsyi tilanteeseen. Teki enemmän perheen eteen, mutta sai akalta pelkkää haistattelua ja vi*tuilua osakseen. Muita lapsia ei ollut, onneksi. Lopulta mies päätyi pettämään ja erohan siitä tuli. Kuulin myös huhuja, että heidän ystävät karttelivat tapaamisia tämän huonokäytöksisen lapsen vuoksi. Kyse siis ei ole mistään sairaudesta, vaan yksinkertaisesti siitä että lasta ei ole kasvatettu.


      • HHUHUH
        hyvät naurut kirjoitti:

        "mikä vikana".. Mikä AIKUISISSA on vikana?? Sinäkin olet aika tyhjäpää kun et ymmärrä sitä, että ketkä ovat syyttömimpiä? No, jos et tiedä, niin kerron että ne on ne lapset. Onko ne pyytäneet lupaa syntyä tähän maailmaan? EI. Jos nainen ei saa lasta, mitä sitten? Täytyykö lasten kärsiä siitä, että isin uusi muija on maho? P***llä ovat vonkaneet miehen mukaansa ja pahimmassa tapauksessa lapsilta isän. Ei tuollaiset lehmmät mitään sympatiaa tarvitse. Miehenä voin sanoa, että sinunlaisesi ämmät saa löähteä heti

        Tästä sai kyllä hyvät naurut. Aikuinen ihminen, ja maailmankuva on mustavalkoinen kuin pienellä lapsella. Miten noloa...Ei jokaisen toisen elämäntilannetta voi verrata noin yksioikoisesti omaan elämään. Kyllä lapsettomuus on kova paikka niille, jotka sen joutuu läpikäymään. Opettele ymmärtämään toisia ihmisiä. Sinä ja kakarasi ette ole muille ihmisille maailman napa.

        Olet sinä aika tyhmä.. Noita isin uusia maholehmiä on maa pullollaan ja todennäköisesti itse olet yksi niistä. Säälin senkin äijän kakaroita, jotka sinun kanssasi joutuvat olemaan viikonloput tai ehkä jatkuvasti. Sinunlaisia ämmiä ollaan nähty, ja nähtiin se myös aika äkkiä häviävän kuvioista. Jos sinä kuvittelet, että kaikki meistä äijistä on tyhmiä niin kuvittele vain. Siinä taitaa omakin äijäsi suunnitella suuria.. Voit vaikka alkaa hankkia halpaa vuokrayksiötä ja uutta elättäjää


      • naurut tosiaan
        hyvät naurut kirjoitti:

        "mikä vikana".. Mikä AIKUISISSA on vikana?? Sinäkin olet aika tyhjäpää kun et ymmärrä sitä, että ketkä ovat syyttömimpiä? No, jos et tiedä, niin kerron että ne on ne lapset. Onko ne pyytäneet lupaa syntyä tähän maailmaan? EI. Jos nainen ei saa lasta, mitä sitten? Täytyykö lasten kärsiä siitä, että isin uusi muija on maho? P***llä ovat vonkaneet miehen mukaansa ja pahimmassa tapauksessa lapsilta isän. Ei tuollaiset lehmmät mitään sympatiaa tarvitse. Miehenä voin sanoa, että sinunlaisesi ämmät saa löähteä heti

        Tästä sai kyllä hyvät naurut. Aikuinen ihminen, ja maailmankuva on mustavalkoinen kuin pienellä lapsella. Miten noloa...Ei jokaisen toisen elämäntilannetta voi verrata noin yksioikoisesti omaan elämään. Kyllä lapsettomuus on kova paikka niille, jotka sen joutuu läpikäymään. Opettele ymmärtämään toisia ihmisiä. Sinä ja kakarasi ette ole muille ihmisille maailman napa.

        Nauranpa hyvinkin! Sinulla se mustavalkoinen näkemys on! Lapsi ei todellakaan ole AINA syytön, eroprosessin aikana kun oma pahamieli ym velloo saattaa aiheuttaa lapsen tekemään vaikka minkälaisia törkeyksiä jopa rikollista, vain huomiota saadakseen..Ongelma tuntuu ainakin sinulla (monella muullakin) ettet näe/ halua nähdä, kieroutta ym negatiivisuutta mitä lapsissa on..Totta on että lapset ei pyytäneet tulla maailmaan, mutta unohdit että lapsen tekoonkin kaksi tarvitaan..Viittaan tuohon maho lehmät (se ei muuten ole oma valinta) vievät lapsilta isiä, entäs jos lapsen äiti onkin näitä "ups unohtu mainita et en syö pillereitä" tapauksia, eli lapsi tehty "sitomaan parisuhdetta" kun se sitten ei onnistunutkaan päädytään suurella todennäköisyydellä aloituksen tilaanteeseen.. Vkl isien on helppo huudella...


    • Erolasten äiti

      No, et voi pakottaa, mutta kyllä se vaan on paketti joka pitää ottaa vastaan. Omat lapseni eivät näe isäänsä kuin kerran kuukaudessa kun uusi puoliso ei hyväksy ja aika pahalta tuntuu lapsista ja minusta. Kun ryhtyy suhteeseen ihmisen kanssa jolla on lapsia pitäisi ne lapset hyväksyä osana toista. Aika itsekäs uusi puolisosi on. Ei lapsesta tarvitse tykätä, mutta hyväksyä.

    • Ei valinta

      Uskomatonta, että sinulle on joku ns. "vieras" nainen/mies tärkeämpi kuin oma lapsi!
      Minusta valinta on helppo: se joka on tullut ovesta samaa tietä ulos ja se joka on tullut (lapsi) muualta on tärkein. Millä inhimillisyydellä tässä sinulla on muka valintaa?
      Ihmettelen ylipäätään keskustelua valitsenko lapseni vai uuden kumppanin! Huh, huh!!

    • En tarvi edes miettiä mitä tekisin.Ilmoittaisin kumppanille että on todella ikävää että hän pakottaa minut valitsemaan.Valinta ei kuitenkaan käänny hänen edukseen,eli kiitos näistä vuosista ja hyvästi.Tylyä mutta näin se mun kohdalla olisi.

    • HHUHUH

      Pistäisin muijan/jätkän kävelemään enää senkummempia keskustelematta. Asia tulisi kerralla selväksi.

    • pqppqppppp

      Nykyinen puolisosi vihaa osaa sinusta. Ei ole hyvä asia. Eroaisin tuollaisesta.

      • oqoqoq

        Mtä tuossa on edes miettimistä???? Kysyjä on tyhmä. Oma lapsi menee aina edelle.


    • iskä

      Kenkää sellaiselle tyttöystävälle joka ei haluaisi enää nähdä lastani.

    • Apina Kapina

      Lapsettoman ei kannata edes aloittaa seurustelua sellaisen kanssa kenella lapsia. Näin ongelmia ei tule edes tulevaisuudessa. Jos lapsettomalla miehellä on jo asunto ja sinne muuttaa tämä lapsen omaava nainen kenen lapsi asuu hänen EX-miehellään niin tottakai tämä asunnon omistava mies voi kieltä tuota lasta käymästä. Oma tupa on oma lupa.

      Eli kun alat seurustelemaan niin hyväksyt toisen sellaisena. Jos lapsi kuuluu pakettiin niin se on hyväksyttävä, jos tahtoo jatkaa. Mikään pakko ei ole alkaa seurustelemaan ja aina voi etsiä lapsetonta kumppania. Niitä on treffit sivu täynä.

    • eronnut ja entinen

      Mielenkiintoista, että pitäisi erota.

      Entäs, jos aikuiset jatkaisi suhdetta, mutta lakkaisivat leikkimästä perhettä ja kotia?

      Entäs, jos se lapsi ei hyväksy uutta kumppania? Eli kumppani vain reagoi tilanteeseen, joka on ollut olemassa kenties pidemmän aikaa? Miksi kuvitellaan, että lapset tulee sieltä silmät loistaen ja viattomana, tietämättöminä mistään mitään kuin muinaisissa saduissa? Ja äitipuoli on se ilkimys? Entäs, jos se on mies, joka ei siedä? Mutta oikeasti - minun kokemus on, että lapsi ei hyväksu uutta kumppania ja käyttäytyy aika veemäisesti sitten sitä uutta ihmistä kohtaan. Alkututtavuuden jälkeen, alkuun siis menee kaikki hyvin ja hienosti ja sitten lapsi toteaa, että ei, hän vaan ei pidä tuosta ja osoittaa sen varsin tehokkaasti? Sen seurauksena aikuinen alkaa inhota sitä lasta.

      Eikä toisinpäin.

      Onko tämä käynyt koskaan kellään mielessä?

      Ja miksi lapsi alkaa inhota sitä ei-biologista aikuista? Siksi, että ... että se vie oman äidin tai isän. Siksi, ettei se ole samaa biologiaa, samaa geeniperimää. Vähän kuin eläinmaailmassa, pesään tulee ulkopuolinen toisen lauman eläin, se pitää tappaa.

      Jos se lapsen vanhempi ei sitä tee, sen tekee poikaset.

      Jos yhdessä halutaan jatkaa, pitäisi varmaan keskustella ihan todella tyhjentävästi. Jonkun saada se lapsi luottamaan niin paljon, että kertoisi mitä oikeasti ajattelee.

    • Heräsi kysymys, miksi siippa ei exän lasta halua nähdä? Onko lapsi villi/ kuriton, kyttääkö lapsen biologinen toinen puoli mitä teette missä ym, onko mahdollista, että "lapsivihan" sijaan hän vain ei osaa olla lasten kanssa? Tuollaisena aloituksena tietenkin ensimmäinen ja oikea vastaus on jatkakoon siippa kunnolla sinkku elämäänsä, mutta ajattelen että syitä voi olla monia, ihan OIKEITAKIN... Nais puolinen ihminen voi olla maho ja tuntuu pahalta nähdä toisen lapsi, ajatteliko kukaan samantien tuomitseva mitään em asioita?

    • Näin on pruukattu!!

      Olen seurustellut aikanani parinkin yh-naisen kanssa(en nyt tietenkään yhtaikaa;)), toisella on yksi mukula ja toisella kolme, niin heille on ainakin muksut menneet tarvittaessa sen suhteen edelle ja mun mielestä hyvä niin.
      Eli jos mä en olisi hyväksynyt näitä muksuja tai tullut heidän kanssan toimeen, niin olisin kyllä lentänyt suhteesta ulos samantien.
      Mutta ei se ollutkaan ongelma millään tavoin ja ero kummassakin suhteessa tuli ihan eri syistä, näillä lapsilla ei ollut eroihin mitään osaa eikä arpaa.
      Ja omalta kohdalta on sama juttu, jos mun uusi tyttöystävä ei haluaisi kuullakaan edes mun muksusta, niin ei hänellä kyllä olisi sitten asemaa mun maailmassakaan enää. Että sen verran täytyy olla kuitenkin muksustaan ylpeä, ettei anna minkään rikkoa suhdetta omaan lapseensa.

    • ijlkjl

      Voin omakohtaisesta kokemuksesta kertoa lapsen näkökulmasta. Vanhempieni erottua jäin asumaan äitini kanssa. Isäni uusi avovaimo ei halunnut olla siskoni ja minun seurassa. Ja isäni ei jostain syystä sanonut asiaan mitään. Tapasin isääni kerran parissa kuussa ja silloinkin jonkun tunnin ajan. Heille ei sopinut mennä käymään milloin milläkin verukkeella. Ja tosiaan isän kanssa välit jäi kaukaisiksi ja tuntui ikävältä kun ymmärsin, ettei isän avovaimo halua olla kanssani samassa tilassa.

      Sinä itse tietysti teet päätöksesi sen mukaan, mikä on sulle tärkeää. Mutta sen voin sanoa, että se ei ainakaan tee sinua läheisemmäksi lapsesi kanssa, jos joudut järjestelemään tapaamisia niin, ettei uusi kumppani joudu viettämään lapsen kanssa aikaa.

      Aikuista ihmistä ei voi pakottaa mihinkään, mutta kuulostaa oudolta ettei hän pysty olemaan lapsen kanssa samassa tilassa.

    • naiset1

      Hävettää naisena naisten puolesta. Kauheaa itsekkyyttä ja raivoamista. Ei mies halua tavata teidän rääkyviä kiljuvia kakaroitanne lähiössä. Suhteen pitäisi perustua rehellisyyteen ja kuunnella miltä toisesta tuntuu, eikä vain sinusta ja lapsestasi. Miehellä voi olla joku tunne, ahdistus tai syy, miksi ei tunne hyväksi olla lapsen seurassa. Ainakaan usein.

      • naiset1

        Ja lapsilla on jo omat vanhemmat, ei siihen tarvita isäpuolia ja äitipuolia jne.


    • Naine enrgisenä

      Kyllä uusi nainen on miehen ykkönen. Miehen tehtävä on pitää nainen tyytyväisenä, tukea ja huomioida kaikin tavoin naistaan.

      • Kunkku = Mies

        Kyä miäs on perheen pomo ja pää. Naisen ja kakaroiden tulee kunnioittaa ja palvella eläinmaailman uroskunkkuja. Mähän maksan sähkölaskunki. Ja vielä kattelen noita jonkun vieraan pässin pökkimiä talossani. Noiden loisten takia akan vettukin on vanunut ihan turhan vuoksi. Mitä minä tästä saa...? Heitän pihalle koko katraan. Kaikkea sitä tuleekin tehtyä. En ikuna ota enää muille munineita kaakatteja inisijöineen eläteiksini.


    • oliko neutraalia

      Minun mielestäni se, ettei hän halua nähdä lasta, on merkki siitä että suhde on tulossa hänen mielestään tiensä päähän. Sinun pitää valita lapsesi sen suhteen sijasta, vaikka vuosienkin kuluttua, sillä lapsi on aina osa sinua ja sinusta, hänellä ei ole ketään toista vanhempaa etkä voi häntä hylätä, joten se on uudet lähellesi tulleet ihmiset jotka voivat valita, joko sinä ja jälkeläisesi, tai ei mitään.

    • myyttinyytti

      Voi lapsen hylätä. Hylätäänhän niitä koko ajan. Siitä vain puhutaan hankalan ja uusperheen sopeutumattoman lapsen tai nuoren kasvatusongelmana. Näin diskreetisti, ettei vaan kukaan uusperheellinen IHMINEN loukkaantuisi.

      http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/51909-osa-uusperheista-hylkaa-omat-biologiset-lapsensa

      Että sossuun vaan mokomat virhetekoset ennemmin kuin jatkuvan henkisen ja fyysisen väkivallan alle uusperheeseen. Voidaan sitten lähipiirille satuilla kuinka lapsi oireili ja ilkeili uuden puolison takia ja "kasvatus"keinot loppuivat kesken. Lääkäreiltä ei ole ollenkaan vaikea saada tällaista diagnoosia.

    • iskä

      Lapsestaan huolehtiva vanhempi, joka ei kulje laput silmillä, tietää totuuden onko ongelma lapsessa vai uudessa puolisossa. Näkisin pian lapsestani, jos hän ei sietäisi uutta puolisoa. Oma lapsi osaa olla monenlaisten ihmisten seurassa ja kestää kaikenlaista, sen tietäen meidän perheessä syy löytyisi todennäköisimmin uudesta puolisosta. Lapseni kuuluu samaan pakettiin kanssani. Jos ei siedä lastani, minunkaan ei tarvitse silloin sietää häntä.

    • rivit suoriks

      Ikävä puoliso sulla. Eroa-hän ei halua olla sinulle kuuluvan lapsen kanssa tekemissä-Kertoo kylmästä luonteesta.

    • Anonyymi

      No miksi sen pitäisi sun kakaraa haluta ja jaksaa nähdä? Lisääntyneillä tuntuu olevan joku ihmeellinen harhainen käsitys siitä, että ne omat seksijätteet kiinnostaa muita. Ei ihme, että eivät saa kumppania.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe