Kauanko maailmanlaajuinen lama kestää ?

siispäkin

Olen päätynyt sellaiseen teoriaan että maailmanlaajuisen laman päättymisen voi laskea teoreettisesti. Mitään tarkka vuosikestoa en kuitenkaan osaa sanoa , mutta on olemassa eräs virstanpylväs jonka ohitettuamme laman voidaan katsoa päättyneen. Miten tämä on mahdollista ? Pyytäisin asiallisia kommentteja ..asiantuntijoilta jotta voitaisiin teoreettisesti joka tarkoittaa myöskin käytännössä laskennallisesti osoittaa käsitykseni paikkansa pitävyys.

Vihjeenä sanoisin että "poliitikkomme " tietävät myös ratkaisun mutta niiden suut ovat "sinetöidyt " . Mutta koska minulla ei ole minkäänlaisia sidonnaisuuksia politiikkaan niin katson asian omakseni.

5

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvokasta

      Oukei. Kiva kun kerroit.

    • Räskävastaa

      Sanoit: "Voi laskea teoreettisesti..." Matematiikalla ei tuota asiaa selvitetä. Taloudessa on kyse ihmisten käyttäytymisestä ja ihmiset eivät käyttäydy eksaktisti. Matematiikalla on saatu aikaiseksi paljon erilaisia talouden toimintamalleja, varsin ristiriitaisiakin. Pelkkä matematiikka ei yksinkertaisesti toimi taloudessa/kansantaloudessa. Talouden ennustaminen on epävarmempaa kuin sään ennustaminen, mikä sekin on varsin epävarmaa. Kansantaloudessa yhtälöt ja funktiot antavat vain tuloksia, eivät vastauksia. ko tulokset voivat olla mitä vain, riippuen siitä, mitkä ovat olleet peruslähtökohdat. Noita peruslähtökohtia voi ollakin sitten ääretön määrä, joten matemaattisia tuloksiakin saadaan ääretön määrä. "Unohda koko juttu" sanoi Albert Einstein opiskelijalle, joka aikoi kehittää matemaattisen mallin siitä, millaiseksi virtaavan joen muodostama delta suisto muodostuu. Jonkinmoinen ihmisjoukko-psykologia varmaankin antaisi paremman vastauksen kuin matematiikka. Antaisi paremman vastauksen, mutta silti kovin viitteellinen sekin tulisi olemaan.

    • Lama_aikojen_vaihtelu

      Samalla voisi kartoittaa sen kattavuutta tilavuuksissa eri ajanhetkinä. Esimerkiksi samoin kuin voi kysyä tai suhteuttaa lamaa kysymyksiin:

      - Missä jääkausi on yhä meneillään hetkellä t? Eli nykyhetkeen: missä jäätikkö ei ole sulanutkaan "viime" jääkauden jäljiltä. (esim. kuutiometrin tarkkuudella)

      - Missä maapallolla yksikään ihminen ei ole vielä käynyt? Missä on käynyt ainakin yksi ihminen? (vaikka senttimetrin tarkkuudella)

      - Missä maapallolla elämä ei vielä ole päässyt alkamaankaan?

      - Missä laman vaikutusta on hetkellä t? Missä taas ei laman vaikutusta näy? Missä laman vastakohdat näkyvät?

      - Miten ja milloin lama on mahdollista, miten ja milloin lama ei ole mahdollista?

      - Entä onko olemassa/miten määritellään biosfäärin lama. Missä, milloin ja miten sitä esiintyy? Missä, milloin ja miten biosfäärin lamaa ei esiinny?

      - Missä ihminen on mahdollinen, missä ei? Milloin ja miten?

      Pitäisikö suhtautua samoin kuin vaikka kevään etenemiseen pohjoisella tai eteläisellä pallonpuoliskolla?

    • helppo.juttu

      Minä tiedän tähän aivan tarkan vastauksen: lama päättyy tismalleen nousukauden alkaessa.

      • Anonyymi

        Lama alkoi maailmassa 24.02.2022

        Lama lopuu kun toverin Putin kuolee.

        Hyväkuntoinen Herra elää helposti 87 vuotiaaksi

        Positiiviseksi asiaksi voi laskea jos ydinsota ei Satu alkamaan ja toinen hyvä asia on jos eu sattuu hajoamaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe