Olen syönyt tässä vkon aikana kaksi rasiaa ulkolaisia mansikoita,ja ei tullut mieleen että olisiko ne pitänyt pestä ? Toinen oli Belgiasta ja toinen Hollannista. Tänään vasta tuli erään tuttavan kanssa puheeksi,joka sanoi että voi olla esim hepatiitti tai toksoplasma vaara ?
Nyt ahdistaa,olenko voinut saada jonkun taudin ??
Pitääkö ulkomaalaiset mansikat pestä ??
4
2948
Vastaukset
- ghuikjolp
Kyllä , olet saanut niistä bulgarialaisen hyppykupan. Se on paha.
- marjahygienisti
No Suomessakin ne marjat poimii joku vinku-intiaani, jonka hygienia on vähintääkin hakusessa eli kaikki marjat on syytä pestä oli ne sitten kotimaisia tai ulkomaisia ja ulkomaiset vitunvatut tulee kuumentaa mikrossa eli minuutti täydellä teholla.
- mansikkamies_pena
Kun kotimaisetkin mansikat ovat useimmiten ulkomaisten poimijain poimimia, jotka eivät ole alan ammattilaisia ja joiden noudattamaa hygieniaa on vaikea valvoa, pesisin nekin yhtä hyvin kuin ulkomaiset mansikat.
Sitä vastoin mansikoita, joita itse olen penkistä poiminut, voisin nauttia pesemättä.- marjahygienisti
Juuri näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833872
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342773Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä962190Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201697Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261658Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261508- 281488
- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731453