Parisuhde turkkilaisen kanssa

Freusal

Haluaisin asiallisia kokemuksia parisuhteesta turkkilaisen miehen kanssa.
Miten suhde toimii/on toiminut ja mitä ongelmia suhteessa on/oli.
En tiedä onko itsellä vain pienet piirit, mutta suomalaiset naispuoliset kaverini ovat yllättävän monet parisuhteessa juuri turkkilaisten miesten kanssa. Hyvin heillä näyttää menevän ja monesti olen kuullut että kyllä voittaa suomalaiset.
Itsellä ei ole kokemusta enkä sinänsä vertaa suomalaisia miehiä muiden maiden miehiin koska jokainenhan on kuitenkin yksilö ja joka maasta löytyy jotain ongelmaa..
Mutta kertokaa, haluaisin lisää tietoa asiasta.
Kiitos!

74

4769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Freusal

      Mua nyt ei sinänsä kiinnosta se, mihin ovat innokkaita tuuppaamaan.

    • Viol

      ihmisestä toki kiinni mutta olen ollut turkkilaisen kanssa monta vuotta ja lapsiakin on..Suhde on toiminut hyvin ja edellinen kommentti ei pidä kyllä paikkaansa toi tuuppiminen..kulttuurieroja voi olla aluksi.Heille kun on normaalia valvoa myöhään ja silti mennä töihin...Suomalaisia juhlia eivät niin suuresti juhli mutta juhlii vähän jos ovat suomalaisen kanssa vakavasti, aika tasa arvoisia ovat jos olet itse hyvä ja luotettava etkä paljon dokaa saat nähdä kuinka hyviä osaavat olla sukulaiset ja perhe ovat tärkeitä eivät petä tekevätpaljon työtä ja viihteelläkin käydään yhdessä..elävät kyllä hetkessä välillä positiivisia ovat jakohtelevat hyvin vaimoa

    • Freusal

      Ihana esimerkki, kiitos kommentista Viol!

    • pensselitäti

      Minulla ei ole eikä ole ollut parisuhdetta turkkilaisen miehen kanssa, mutta muissa merkeissä olen heitä tuntenut paljonkin ja seurannut sivusta heidän liittojaan suomalaisten naisten kanssa. Tässä muutama havainto:

      - Turkkilaisia on moneen junaan, kuten yleensäkin ihmisiä. Erot esim. kurdialueelta tulleen, Alaniasta tulleen hotellityöläisen ja yliopistosta valmistuneen kaupunkilaisen välillä ovat melkoiset.

      - Turkkilaiset oppivat suomea helpommin kuin monet muut ulkomaalaiset. Turkin kielessä ja suomen kielessä on yhtäläisyyksiä. Aikoinaan niitä luultiinkin sukukieliksi.

      - Turkkilaiset myös työllistyvät helpommin kuin monet muut ulkomaalaiset. Varsin usein työpaikka löytyy ravintola-alalta.

      - Turkkilaiset miehet saattavat olla hyvinkin aktiivisia naisseuran hakemisessa. Varsinkin turistikohteista tänne tulleille tuntuu jääneen iskuvaihde päälle. Perhekään ei ole siinä esteenä.

      - Varsinkin vanhoillisilta alueilta saapuneilla on tavoitteena perinteinen perhe. Ihannevaimo on turkkilainen nuori neitsyt ja usein sukulainen. Suomalainen vaimo on silloin vain välietappi tavoitteen saavuttamisessa.

      - Turkkilaisen kanssa perheen perustemisesta haaveilevien kannattaa ilman muuta ottaa selvää ja keskustella esim. ramadanin vietosta, suhteesta alkoholiin ja ruoka-aineisiin sekä ennen muuta siitä, miten suhtaudutaan mahdollisten tulevien lasten uskonnolliseen kasvatukseen ja ympärileikkaukseen.

      - Tunnen muutamia turkkilais-suomalaisia pariskuntia, joiden liitto on kestänyt pitkään. Useimmiten kuitenkin liitto on päättynyt melko nopeasti eroon.

      • gghjjjjj

        Kyllä turkinpojat ryyppää ,lomakohteissa tottuneet ,että turistiltä saa,niin miksihän ne täälläkään tyytys vain yhteen naiseen.Turkkilainen mies on täysi kakara verratuna suomalaisiin miehiin.


      • RakastaSinuKuoliaks

        - Tunnen muutamia turkkilais-suomalaisia pariskuntia, joiden liitto on kestänyt pitkään. Useimmiten kuitenkin liitto on päättynyt melko nopeasti eroon.

        Ajoittain suhde päättyy myös "parvekkeelta putoamiseen", elävältä palamiseen tai jonkin muunlaiseen murhaan.

        http://mvlehti.net/2015/02/03/tapettu-porilainen-jonna-mannisto-erosi-iranilais-taustaisesta-miehesta/
        http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/rajakylan-palkkamurhasta-elinkautiset/661913/
        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1429021851162.html


      • Anonyymi
        gghjjjjj kirjoitti:

        Kyllä turkinpojat ryyppää ,lomakohteissa tottuneet ,että turistiltä saa,niin miksihän ne täälläkään tyytys vain yhteen naiseen.Turkkilainen mies on täysi kakara verratuna suomalaisiin miehiin.

        Olen turkkilaisena naisena täysin samaa mieltä kanssasi. Varsinkin Itä-Turkista tulleita miehiä kannattaa varoa. Siellä miehet ovat täysin jälkeenjäänneitä aivottomia sovinisteja. Turkkilaiset miehet ovat kakaroita ja naisten alistajia. Siellä ei naisille ole mitään oikeuksia. Joka päivä naisia kuolee siellä poikaystävän tai aviomiehen toimesta. Laki on siellä liian löysä ja puolustaa juuri tuollaisia vaimon/tyttöystävän murhaajia. Meidän naisten pitää olla neitsyitä siellä, mutta auta armias, kun nainen menettää neitsyyden, niin siinä on sitten kova soppa. Mutta siellä miehet saa rennosti tunkea kalunsa joka reikään ja elää seksielämää. Muutenkin turkkilaiset miehet ovat törkeitä suustaan. Haukkuvat heti rumia sanoja, jos eivät saa sitä mitä haluavat. Siellä mammat ja isukin palvovat poikiaan ja tyttöjä sitten ei kohtedella hyvin. Tämän takia maa on täysin miesvaltainen maa. Tämän takia suomalainen mies on paras! Suomalainen mies on kohtelias ja itsenäinen. Suomalainen mies ei alista vaimoaan tai tyttöystäväänsä. Tämän takia en ikinä seurustelisi turkkilaisen miehen kanssa. Ei ikinä!


    • viol

      kuitenkin ne jotka ovat turkkilaisen kanssa naimisissa tietävät parhaiten..suomalaisista naisista turkissa on yleistetty "helpon naisen" kuva ja totta jos isket ihastuksen turistipaikasta voit sen kyseenalaistaa..varalta..useimmatapaukset.Jos turkkilainen on tosissaan hän esittelee sinut heti vanhemmilleen siitä jo tietää onko tosissaan..uskontoa ei tarvi vetää mukaan. toimii vaikka oottekin eri uskontoa henk.koht.asia. Riippuu mistä päin turkkia tulee. Eikä voi yleistää kaikkia samanlaiseksi.Olen tuntenut näitä ja monta suomiturkki perheitä ja tyytyväisiä ovat mutta Tähän mahtuu myös kaksi suomiturkki paria valitettavasti yhdessä perheessä hyvin itsekäs nainen eronnut suomalaisesta miehestä ja mies tekee lähes kaiken valmiiksi ja on luotettava..nainen vaan menee miten haluaa ja eron partaalla suhde et on myös itsestä kiinni.ei nekään aina hyvää suomalaista naista löydä..kaikki kiinni ihan ihmisestä loppujen lopuksi...

      • pensselitäti

        Ne, jotka ovat turkkilaisen kanssa naimisissa, tietävät varmasti asian parhaiten omalta ja oman perheensä kohdalta.
        Jokainen ihminen ja jokainen pariskunta on ainutlaatuinen, mutta täällä ei voida keskustella yksityisistä ihmisistä, vaan on pysyteltävä yleisellä tasolla.
        Uskonto on yksityisasia, mutta jos se edellyttää pikkulapsen kastamista, tyttöjen huivin käyttöä saati pikkupojan peniksen esinahan leikkaamista irti, on asiasta varmasti syytä keskustella jo ennen perheen perustamista. Miehiä ja naisia tulee ja menee, mutta jokaisella lapsella on vain yksi äiti ja isä.


    • 0415

      Niin kauan menee hyvin kunnes tulee ensimmäinen riita. Voi olla että vuosiakin ollaan sulassa sovussa mutta kun ensimmäinen riita tulee, niin se Turkkilainen tulinen luonne tulee esiin lempeimmästäkin miehestä. Ensin saa kuulla olevansa "vääräuskoinen" ja koska on vääräuskoinen niin se johtaa siihen että on automaattisesti väärässä kaikissa asioissa.

      Sen jälkeen saakin pelätä että pääseekö vain mustelmilla tilanteesta pois. Ja kun muistaa että lapset ovat isän omaisuutta, niin ymmärtää minkälaiseen lakiviidakkoon joutuu.

      • viol

        ei pidä paikkaansa edellinen kommentti.paisi jos on suomalaisen juopon kanssa niinkun jo aiemmin kerroin


      • erttttyy
        viol kirjoitti:

        ei pidä paikkaansa edellinen kommentti.paisi jos on suomalaisen juopon kanssa niinkun jo aiemmin kerroin

        Pitää paikkaansa ,kyllä turkkilainen mies pitää akkansa kurissa,ei naisilla ole paljonkaan sananvaltaa.


      • annakaija

        Turkkilainen mies on maailman törkein rahan pyytäjä


      • viol
        erttttyy kirjoitti:

        Pitää paikkaansa ,kyllä turkkilainen mies pitää akkansa kurissa,ei naisilla ole paljonkaan sananvaltaa.

        onpa teillä käynyt sitte huono tuuri nimittäin itselläni on tasa-arvoinen puoliso ja kaikin puolin hyvä. ja sananvaltaa on meillä ainakin jokaikiseen asiaan. ja monta vuotta oltu yhdessä..turha jankkaa näköjään jos täällä on näitä petettyjä näin paljon..hyvää jatkoa ja onnea suomalaisten kans mutta muistakaa ettette tulis jälleen petetyksi suomalaisilla kun on niin paljon niitä "reissuja" kalastusta ja terassi iltoja äijien kesken kummasti mukana varatuillakin on useampi mimmi olen kyllä nähnyt mut ei kuulu mulle...


      • ihmeellistä
        viol kirjoitti:

        onpa teillä käynyt sitte huono tuuri nimittäin itselläni on tasa-arvoinen puoliso ja kaikin puolin hyvä. ja sananvaltaa on meillä ainakin jokaikiseen asiaan. ja monta vuotta oltu yhdessä..turha jankkaa näköjään jos täällä on näitä petettyjä näin paljon..hyvää jatkoa ja onnea suomalaisten kans mutta muistakaa ettette tulis jälleen petetyksi suomalaisilla kun on niin paljon niitä "reissuja" kalastusta ja terassi iltoja äijien kesken kummasti mukana varatuillakin on useampi mimmi olen kyllä nähnyt mut ei kuulu mulle...

        Eihän nyt noin tarvitse vetää hernettä nenään.Jos ihminen on tyytyväinen elämänsä,niin miksi sitten viestissäsi paistaa katkeruus .


      • pensselitäti
        viol kirjoitti:

        onpa teillä käynyt sitte huono tuuri nimittäin itselläni on tasa-arvoinen puoliso ja kaikin puolin hyvä. ja sananvaltaa on meillä ainakin jokaikiseen asiaan. ja monta vuotta oltu yhdessä..turha jankkaa näköjään jos täällä on näitä petettyjä näin paljon..hyvää jatkoa ja onnea suomalaisten kans mutta muistakaa ettette tulis jälleen petetyksi suomalaisilla kun on niin paljon niitä "reissuja" kalastusta ja terassi iltoja äijien kesken kummasti mukana varatuillakin on useampi mimmi olen kyllä nähnyt mut ei kuulu mulle...

        "mutta muistakaa ettette tulis jälleen petetyksi suomalaisilla kun on niin paljon niitä "reissuja" kalastusta ja terassi iltoja äijien kesken kummasti mukana varatuillakin on useampi mimmi olen kyllä nähnyt mut ei kuulu mulle..."
        Näitä on nähty. Mutta kyllä turkkilaisetkin naimisissa olevat miehet, ja sanoisin, että erityisesti suomalaisen naisen kanssa naimisissa olevat turkkilaiset miehet, ymmärtävät naiskauneuden päälle muuallakin kuin kotioloissa.


      • Viol
        pensselitäti kirjoitti:

        "mutta muistakaa ettette tulis jälleen petetyksi suomalaisilla kun on niin paljon niitä "reissuja" kalastusta ja terassi iltoja äijien kesken kummasti mukana varatuillakin on useampi mimmi olen kyllä nähnyt mut ei kuulu mulle..."
        Näitä on nähty. Mutta kyllä turkkilaisetkin naimisissa olevat miehet, ja sanoisin, että erityisesti suomalaisen naisen kanssa naimisissa olevat turkkilaiset miehet, ymmärtävät naiskauneuden päälle muuallakin kuin kotioloissa.

        selvä..luotan kuitenkin omaan turkkilaiseen puolisooni 100% ja ei voi mitään mut aika monet ystävieni suomalaisista miehistä hyppäävät välillä aidan toiselle puolelle..


      • sinisilmäkö
        Viol kirjoitti:

        selvä..luotan kuitenkin omaan turkkilaiseen puolisooni 100% ja ei voi mitään mut aika monet ystävieni suomalaisista miehistä hyppäävät välillä aidan toiselle puolelle..

        Taidat olla liian sinisilmäinen ,kyllä turkinpoika pettää vaikka kotona olis miss suomi.


      • Anonyymi

        Ei ole yhteisiä lapsia.24 vuotta yhdessämies ollut 40v pois tukista tekemässä rakennustöitä eri maissa.
        Ei koskaan sanonut vääräuskovaiseksi,käynyt sukulaisteni hautajaisissa ja häissä,ei lyönyt
        Mutta kyllä osaa kiroilla kuin turkkilainen minä en ole kuulevinani menen muualle hän kyllä katuu selvästi kiroiluaan onneksi harvoin kuuluvaa.
        Olemme tavanneet Suomessa,ravintolassa.Hän käveli
        Perässäni ja jankutt,minä haluan sinua sinä haluat
        Minua..
        On varmaan totta mistäpäin Tukissa syntyy ja mihin perheeseen-kunnioitetaanko sillä naisia.Myös milloin on lähtenyt omatoimisesti työskentelemään maailmalle se avartaa ihmeestä ihmisen mieltä.


      • Anonyymi
        viol kirjoitti:

        onpa teillä käynyt sitte huono tuuri nimittäin itselläni on tasa-arvoinen puoliso ja kaikin puolin hyvä. ja sananvaltaa on meillä ainakin jokaikiseen asiaan. ja monta vuotta oltu yhdessä..turha jankkaa näköjään jos täällä on näitä petettyjä näin paljon..hyvää jatkoa ja onnea suomalaisten kans mutta muistakaa ettette tulis jälleen petetyksi suomalaisilla kun on niin paljon niitä "reissuja" kalastusta ja terassi iltoja äijien kesken kummasti mukana varatuillakin on useampi mimmi olen kyllä nähnyt mut ei kuulu mulle...

        Höpö höpö,itsenäistä työssäkäyvää naistaiteilijat Ei voi kontrolloida.


      • Anonyymi
        annakaija kirjoitti:

        Turkkilainen mies on maailman törkein rahan pyytäjä

        Minun mies tekee omat rahansa,hankii ihan hyvi
        Minulla on ollut aina oma pankkitili
        Ei ole 24 vuoden aikana pyytänyt senttiäkään


    • Xcfcgtgv

      Mieti kahdesti. Ei onnistu.

      • Lähiövalas

        Turkkilaisten suomalaiset naiset ovat poikkeuksetta sottapyttyjä joita oikea mies ei huolisikaan.


      • Nbvcxz
        Lähiövalas kirjoitti:

        Turkkilaisten suomalaiset naiset ovat poikkeuksetta sottapyttyjä joita oikea mies ei huolisikaan.

        Oletko sottapytty vai oikea mies? ;)


    • viol

      Ja lopuksi sanon että puhutte vähän asian vierestä katkeruuksista ja herneen vetämisestä nenään /käänteispsykologiaa.. parempi kun ei sano vaan mitään.Olen rasismia vastaan.heissulivei:)

    • RaakaWatson

      Kaiken kaikkiaan typerä aloitus sillä päätös sekaantua turkkilaiseen on jo tehty. Nyt vaan kalastaa hyväksymistä muilta vajakeilta jotka ovat samassa kusessa.
      Mahtaa vituttaa kuin pientä oravaa jolla ei ole hampaita ja käpy on jäässä kun suurin osa kommenteista tuo julki raa'an totuuden. Mutta sellaista se on kun sekaantuu kehitysmaalaiseen joka on vielä kivikautisen kultin edustaja.

    • Döner

      Turkkilaiset tykkäävät nuolla kakkakoloa.

      • Anonyymi

        Hyi


    • Noramary

      Ei kannata näitä raakawatsoneita kuunnella ja petettyjä. viol on oikeassa.Itselläni myös turkkilainen ja olen onnellinen.

      • jasddf

        Kuule ,kyllä kannattaa kuunnella ,itse en tiedä yhtään onnellista ja kestävää liitoa turkkilaisen kanssa. Kolme vuotta korkeintaan ,kuka nainen haluu ,pettävää ja passattavaa lasta katella kotonaa.


      • 1613

        "ei kannata kuunnella petettyjä"=ap kysyy erilaisia kokemuksia, ja hänelle vastataan "ei kannata kuunnella ollenkaan negatiivisia kokemuksia vaan ainoastaan positiivisia"? Onpa fiksu asenne. :D


    • Ykssuomimies

      Vähän tuntuu vinksahtaneilta monien suomalaisten miesten kommentit turkkilaisista. Jokaisessa maassa ihmisissä on eroja käyttäytymisessä ja luonteessa. Jokaisesta löytyy niitä hyviä ja huonoja ja kaikkia siltä väliltä. Ihminen on ihminen ja mies on mies missä maassa hyvänsä. Kulttuurillisia eroja kyllä sitten löytyy rutkastikin ja erilaisia tapoja toimia. Ihminen kun oppii sitä mitä sille opetetaan. Suomessa syntynyt ja suomalaisessa perheessä kasvatettu, olkoonkin sitten alkujaan mistä tahansa kotoisin, oppii sen mitä täällä opetetaan. Silloin ei tule kultuuriperintöjä. Eri kulttuurien välisiä suhteita ja liittoja maailmassa on paljonkin ja lisää kokoajan tulee. Ei ne juurikaan eroa siitä mitä kahden suomalaisen liitto tai suhde on. Epäonnistutaan sitä täälläkin ja erot tuntuvat olevan nykyään arkipäivää. Useat suomalaiset miehet vain ovat kateellisia muunmaalaisille miehille ja suomalaiset naiset jotka seurustelevat tai ovat liitossa muunmaalaisen kanssa ovat heidän mielestään huoria. Ei siitä kannata välittää. Onhan suomalaisia miehiäkin runsaasti liitoissa muunmaalaisen naisten kanssa. Thaimaa yksi esimerkki.
      Tehkää naiset sitä mitä tunteet sanoo. Liitoista voi tulla erittäin onnistuneita ja onnellisia. Muiden mielipiteistä ei niin kannata välittää, eikä elää elämäänsä muiden kautta.

      • Ornela

        Ja eikös tässä aloittaja pyytänyt nimenomaan vastauksia niiltä, ketkä ovat parisuhteessa turkkilaisen kanssa! Muut kokemukset eivät ole sama kuin parisuhde! Kukaan ulkomaalainen ei myöskään yksin sitä suhdetta ylläpidä, vaan on myös sillä suomalaisella osuus joko suhteen onnistumiseen tai epäonnistumiseen. Ja ihmiset kai lähinnä siinä suhteessa on, eikä ne kansalaisuudet!


      • hasiytg

        Miesten kommentit ,mistä päättelet ,että kirjoittajat on miehiä ,eikähän ne ole naisia joilla on huonoja kokomuksia turkkilaisen kanssa.Ei yksikään ole suomimies katellinen köyhälle turkinpojalle ,joiden on tehtävä kaikkensa päästäkseen kehityksen piiriin.Aika tyhmä neuvo ,kyllä järkikin pitää mukana olla ,eikä vain tunteet .ei perse edellä kannata puuhun mennä.


      • ghjjjjj
        Ornela kirjoitti:

        Ja eikös tässä aloittaja pyytänyt nimenomaan vastauksia niiltä, ketkä ovat parisuhteessa turkkilaisen kanssa! Muut kokemukset eivät ole sama kuin parisuhde! Kukaan ulkomaalainen ei myöskään yksin sitä suhdetta ylläpidä, vaan on myös sillä suomalaisella osuus joko suhteen onnistumiseen tai epäonnistumiseen. Ja ihmiset kai lähinnä siinä suhteessa on, eikä ne kansalaisuudet!

        Kyllä kansalaisuus vaikutta parisuhteessa ,ei ihminen noin vain muutu ,kyllähän tavat mitä on opittu kotimaassa vaikuttaa paljon.


      • Minnaky

        Puhut totta..Taidat olla nähnyt maailmaa vähän enemmän kun nämä saunanikkunasta tuijottavat.Minullakin turkkilainen mies, ja olen tyytyväinen.


      • Norskin_nainen

        Mun mielestä naisten pitää olla varuillaan näiden muslimimiesten kanssa. Itse en kyllä uskaltaisi seurustella edes tapamuslimin kanssa, omasta mielestäni kun he ovat samanlaista sakkia, vaikka voissa paistaisi.

        Mitäs mieltä suomalaiset miehet ootte siitä, että mulla on norjalainen mies? Oon muuttanut Norjaan töiden ja mieheni perässä. Mieheni tapasin ollessani työmatkalla. Oonko tehnyt virheen ottaessani ulkomaalaisen miehen, vaikkei kahden eri pohjoismaalaisen välillä ole kamalasti kulttuurieroja. Tuntuu vaan, että miehet tekee oikein, kun he ottavat ulkomaalaisen naisen, mutta suomalainen nainen jos ottaa ulkomaalaisen miehen, niin tekee virheen.


      • eerrrrrrrr
        Norskin_nainen kirjoitti:

        Mun mielestä naisten pitää olla varuillaan näiden muslimimiesten kanssa. Itse en kyllä uskaltaisi seurustella edes tapamuslimin kanssa, omasta mielestäni kun he ovat samanlaista sakkia, vaikka voissa paistaisi.

        Mitäs mieltä suomalaiset miehet ootte siitä, että mulla on norjalainen mies? Oon muuttanut Norjaan töiden ja mieheni perässä. Mieheni tapasin ollessani työmatkalla. Oonko tehnyt virheen ottaessani ulkomaalaisen miehen, vaikkei kahden eri pohjoismaalaisen välillä ole kamalasti kulttuurieroja. Tuntuu vaan, että miehet tekee oikein, kun he ottavat ulkomaalaisen naisen, mutta suomalainen nainen jos ottaa ulkomaalaisen miehen, niin tekee virheen.

        Sulla on pikkasen väärät käsitykset suomimiehestä.Suomimiehellä ei ole mitään vastaan ulkomaalaisesta miehestä ,jos se tulee töihin ,eikä tule miksikään yhteiskunnan elätiksi.Usein nämä kehitysmaan kollit käyttää vain suominaista hyväkseen päästäkseen parenpiin oloihin ja kun oleskelulupa on saatu suomivaimo saa kenkää ja haetaan vaimo kotimaasta.Eihän Norjalaisissa ole mitään vikaa ,kaikkihan heidät hyväksyy ,ei mitään hyväksikäyttäjiä.


    • Naapuristakoettua

      HAhahahahaaaa,
      Taas yksi nainen haluaa itselleen fyysistä väkivaltaa ja menettää oikeuksiaan, sekä ajautua kaikkiin ongelmiin´.

      • Minnaky

        just joo eipä ole väkivaltaa näkynyt 9 vuoteen mut ex suomalaisella kyllä kännejä näky jokapäivä ja kirjoittajalle joka aloitti keskustelun käyppä kuunteleen youtubesta tarkan dudu tai tarkan bu gece tarkan hup ja ayca yikiliyo ja gulsen of of vähän esimakua myös junteille..parasta olis tottua monikulttuurisuuteen se on kasvava nykypäivänä..


      • hjkkkk
        Minnaky kirjoitti:

        just joo eipä ole väkivaltaa näkynyt 9 vuoteen mut ex suomalaisella kyllä kännejä näky jokapäivä ja kirjoittajalle joka aloitti keskustelun käyppä kuunteleen youtubesta tarkan dudu tai tarkan bu gece tarkan hup ja ayca yikiliyo ja gulsen of of vähän esimakua myös junteille..parasta olis tottua monikulttuurisuuteen se on kasvava nykypäivänä..

        Eipä kovin järjenjättiläisiä ole nämä turkkilaisten vaimot, yhtään ei kestetä mitään negatiivista kirjoitusta,eipä ne puheet tyhjästä tule.


      • Minnaky
        hjkkkk kirjoitti:

        Eipä kovin järjenjättiläisiä ole nämä turkkilaisten vaimot, yhtään ei kestetä mitään negatiivista kirjoitusta,eipä ne puheet tyhjästä tule.

        taitaa olla sullakin nainen löytänyt ulkomaalaisen miehen ja niin teillä muillakin kun tänne mokusivuille tuutte hengaileen sitte tuutte puhumaan sontaa ulkomaalaisista kun ite sössitte oman parisuhteen. Menkäähän välillä itteenne minunki exä pyöri ennen täällä puhumassa pas*** kun jätin sen.jäi kyllä kiinni ja pyyteli anteeksi.


      • keliinakerttuliina
        Minnaky kirjoitti:

        taitaa olla sullakin nainen löytänyt ulkomaalaisen miehen ja niin teillä muillakin kun tänne mokusivuille tuutte hengaileen sitte tuutte puhumaan sontaa ulkomaalaisista kun ite sössitte oman parisuhteen. Menkäähän välillä itteenne minunki exä pyöri ennen täällä puhumassa pas*** kun jätin sen.jäi kyllä kiinni ja pyyteli anteeksi.

        Olen kylläkin nainen ja ihmettelen kovasti millasta tekstiä määstelet. toivottavasti sun oma isä tai sukulaismiehet ei näe mitä päästelet.Ei parisuhteessa voi vain toista syytää ,kyllä vikoja löytyy vasmasti molemmista ,vai kuvitteletko olevas täydellinen. Miksi et lähde suomesta ,jos täällä on noin kamalaa , meneppäs sinne turkkiin ,niin eiköhän muutamassa vuod essa käsitykset muutu ,osaat sitten arvostaa kotimaatakin.


      • Templar
        Minnaky kirjoitti:

        just joo eipä ole väkivaltaa näkynyt 9 vuoteen mut ex suomalaisella kyllä kännejä näky jokapäivä ja kirjoittajalle joka aloitti keskustelun käyppä kuunteleen youtubesta tarkan dudu tai tarkan bu gece tarkan hup ja ayca yikiliyo ja gulsen of of vähän esimakua myös junteille..parasta olis tottua monikulttuurisuuteen se on kasvava nykypäivänä..

        Kannattaa kuulemma tottua oman kansansa kansanmurhaan. Tiettyjä norppia suojellaan sekoittumiselta, mutta suomalaisten geenit pitää ehdottomasti sekoittaa ruskeaksi mössöksi, muu on rasismia. Sitten näiden suomilehmien penskat kiusaa suomalaisia lapsia kouluissa, koska ne leimautuu sen ihonvärin mukaan.

        Rotusekoittelijat ovat oman kansansa pettureita ja heille emme ole velkaa mitään muuta kuin kirveemme reunan kun se päivä 15 - 30 vuoden päästä koittaa.


    • Anteeksi_vaan

      Halusin mieheltä vain kahta asiaa, sitä että ei käytä alkoholia ja toinen että haluaa perustaa perheen. Asiaa yritin suomalaisten miesten kanssa mutta aina karahti toiseen asiaan.

      Sopiva mies löytyi turkkilaisesta. Jos olisi löytynyt tällainen suomalainen mies niin olisin tietysti valinnut hänet. Mutta ei käynyt tuuria.

      • Minnaky

        Joillakin näin toiset on muutenkin kiinnostuneita ulkomaalaisista ja jotkut vaihtaa maata kun suomipojan kans ei onnistu..Ja nyt taas muistin kuinka etovia suomalaiset miehet jotkut voi ollakin että suosittelen tästä lähtien kaikille kauneimmille ystävilleni ulkomaalaista ihan niinkun olen tähänkin asti tehnyt..ja kun minulla on niin paljon noita suomalaisesta eronneita kauniita suomineitoja että kusittepa kivasti omaan housuun kaikki muka natsit ootte ihan vellih...(texti ei koske normityyppei)


      • dddddfffff
        Minnaky kirjoitti:

        Joillakin näin toiset on muutenkin kiinnostuneita ulkomaalaisista ja jotkut vaihtaa maata kun suomipojan kans ei onnistu..Ja nyt taas muistin kuinka etovia suomalaiset miehet jotkut voi ollakin että suosittelen tästä lähtien kaikille kauneimmille ystävilleni ulkomaalaista ihan niinkun olen tähänkin asti tehnyt..ja kun minulla on niin paljon noita suomalaisesta eronneita kauniita suomineitoja että kusittepa kivasti omaan housuun kaikki muka natsit ootte ihan vellih...(texti ei koske normityyppei)

        Ja sinäkö olet normaali? Sun kirjotukset on tyhjänpäiväistä huttupaskaa,eikä kukaan ota noita tosissaan .


    • Hmmmmm

      Olen ollut turkkilaisen kanssa. Ihan Suomessa asuvan, tosin meillä on välimatkaa. Se että joka kansasta löytyy monenlaista ihmistyyppiä, on totta..Mutta tämän kyseisen miehen ( ja aikamoinen muun joista olen kuullut / aiemmin tavannut) kohdalla pätee kyllä se, että vaikka kuinka rehellistä ja uskollisia esitetään..niin se kynnys puhailla muuallakin ( eikä nyt välttämättä seksiin asti, pikku flirttI yms. Myös saattaa riittää) on aika matala. Tempperamentti on ihan eri kuin meillä Suomessa. .Ja kyllä, naisen asema aika suurilta osin vieläkin on melko huono. Jos olet kiltti, hiljaa..et sano vastaan ja olet hyvin rakastava..kaikki menee hyvin. Jos pistät hanttiin, vaadit jotain..Olet erimieltä. .tulee ongelmia. Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että vaikka kuinka haluaisi monen huononkin ajan jälkeen luottaa..niin kyllä sitä joskus miettii että mitäköhän esim. Siellä miehen työpaikalla tapahtuu..kuinka monta naista siellä grilli/ pizzerian luukulla käykään..Liekö mies niin varmasti kertoo olevansa varattu.

    • Aliisa5756

      Voi mennä hyvin, ihan niin kuin kenen tahansa muunkin kanssa, mutta huomioon pitää ottaa, että mahdollisen kumppanin pitäisi pystyä elättämään itsensä ja mahdollisesti JO asuvansa sekä työskentelevänsä täällä Suomessa, jos se on paikka, jossa molemmat haluaisitte asua. Muuten on mahdollista asua Turkissa, ellei miehellä ole mahd. saada töitä Suomesta yms. Kunnollinen mies kannattaa etsiä, jolla on oikea ammatti ja jonkinlainen koulutus siihen. Rantapoikia yms. hengailijoita en suosittele. Olivat sitten mistä maasta tai kulttuurista tahansa.
      Näin ollen on aivan eri asia seurustella esim. Suomessa jo työskentelevän turkkilaisen insinöörin kuin lämpöisillä rannoilla odottelevan rantamiehen.
      Itselläni menee suhde hyvin, kun on mies jo asunut yli puolet elämästään Suomessa, korkeakoulut käynyt ja nyt virastotöissä. Normaali ihminen kuten kuka tahansa suomalainen :) Hyvin modernit näkemykset, eikä uskonto näy paljoakaan elämässä.
      Järki käteen niin kaikki sujuu hyvin! Onnea

      • RaakaWatson

        Muslimi on muslimi on muslimi. Lopputulos on aina taattu


      • kkoivisto

        Olet RW oikeassa!


    • onnähty

      Naurattaa toi yks suomalainen nainen jolla turkkilainen ukko, pizzeria/juottola, iltasin on paikalla alaikäisiä ja ukko antaa kaljaa ku saa vähä hiplaa

    • kokemustapuhue

      Seurustelin aikoinaan turkkilasen kanssa, en ole suomalainen, joten ehkä molempien tulinen luonne piti suhdetta 3 vuotta kasassa. Heillä on taipumusta mustasukkaisuuteeen, ovat hyvin omistushaluisia ja haluavat määrätä suhteessa. Ei ole ihan jokaiselle naiselle se paras valinta jos ei siedä minkäänlaista alistumista. Eniten meidän suhdetta rasitti hänen halu että pysyn kotona ja kasvatan lapsia, itse halusin opiskella ja tehdä töitä. Alussa hyvin imarteleva ja kiva, ajan myötä se hullu mustasukkaisuus vei koko suhdetta loppuun. Erosimme kun sanoin että en halua hänelle lapsia. Tiedän että on nyt naimisissa oman maalaisen todella nuoren tytön kanssa joka tuotiin suomeen ja hän siellä kotona sukulais-naisten kanssa istuskelee ja lapsia kasvattaa. Kylä on pieni, joten tiedän että mies käy vieraissa. Myös hänen serkut hyvin vapaasti etsivät muita naisia netissä ja muiden kaupunkien baareissa. Mutta muuten täydet kulissit pystysssä ja ovat muka niin rakastavia ja kunnollisia aviomiehiä. Ennakkoluulot ovat pahoja mutta ei kannata miettiä mihin ryhtyy. Uskon kuitenkin että löytyy niitäkin jotka eivät petä.

    • hendrika

      Jokainen yhdessä vietetty aika on ihanaa.Uskontoa tärkeämpää kummallekin kunnioitus ja luottamus(mies muslimi,turkkilainen,ei kurdi.Minä ateisti) kotityöt jakautuu silloin kun siellä olen ja mies rakastaa minun aiemmasta suomimies liitosta syntyneitä lapsiani kuin omiaan.Hänellä ihana ymmärtäväinen moderni perhe ja korkeakoulututkinto,ei turistirysästä.Ja olen ensimmäinen ulkomaalainen jonka hän tuntee,rakkaus syttyi molemminpuolisesti.Molemmat 32v ja syntymäpäivät peräkkäisinä päivinä :D minä päivän vanhempi :) ei se uskontoa tai maata katso jos kaksi ihmistä rakastaa toisiaan ja pääkopassa on molemmilla järkeä.Yleistäminen on typerää.

      • caiusjulius

        Onpa jännä, että niin modernin ja korkeakoulutetun perheen koulutettu poika ei tunne yhtään ulkomaalaista? Kyllä se niin on, että kun arki tulee vastaan, erilainen kulttuuri ja tavat asettavat rakkauden koetukselle. Vastahan pyysit tuolla toisaalla muita valamaan itseesi uskoa tähän tapaukseesi. Oletkohan sittenkin vähän epävarma asiasta?


      • silmätkiinnikö
        caiusjulius kirjoitti:

        Onpa jännä, että niin modernin ja korkeakoulutetun perheen koulutettu poika ei tunne yhtään ulkomaalaista? Kyllä se niin on, että kun arki tulee vastaan, erilainen kulttuuri ja tavat asettavat rakkauden koetukselle. Vastahan pyysit tuolla toisaalla muita valamaan itseesi uskoa tähän tapaukseesi. Oletkohan sittenkin vähän epävarma asiasta?

        Samaan asiaan kiinnitin huomota,tämä mammaa kusetetaan oikein kunnolla.Toivotaan että silmät aukii ja näkee nokkansa pitemmälle.


    • Saara980

      Täällä onkin vallan asiallisia vastauksia alkuperäiseen kysymykseen liittyen.
      Ihanaa, että löysin tänne!
      Paljastui nimittäin turkkilaisista (sekä itsestäni) paljon uutta.
      Olen toistakymmentä vuotta ollut naimisissa turkkilaisen miehen kanssa ja asunut vuoroin Turkissa ja Suomessa hänen kanssaan. Se, että 70 miljoonaisen kansan kaikki ihmiset ovat samanlaisia tuli minulle täytenä yllätyksenä. En myöskään tiennyt, että mieheni alistaa minua.

      En oikeasti tiennyt olisinko itkenyt vai nauranut kun näitä kommentteja luin. Ilmeisesti suomalaisten heikko itsetunto ja mutu-tuntumaan perustuvat "tiedot" eivät ole omiaan nostamaan tätä kansaa siitä mustasta aukosta jossa täällä tällä hetkellä eletään.

      Kantaa on toki helppo ottaa, mutta voisihan sitä jokainen kohdallaan ajatella, että asioista ottaa ensin selvää ennen kuin suustaan mitä tahansa ulos päästää.

      Toivotan kaikille palstalaisille ja erityisesti heidän jälkeläisilleen iloista ja monikulttuurisuuden koskettamaa loppuelämää!

      • annelitempakka

        Jopas oli karvarannepatjalla kommentti..


      • Ajattelisitvähän

        Yleistätkö kenties kaikki muiden negatiiviset kommentit omaan mieheesi. Hienoa, että sulla on sujunut. Olet onnistunut. Toivottavasti niin jatkuukin. Oikeuttaako se kuitenkaan teilaamaan kaikki ne, jotka eivät ole onnistuneet ja haluavat varoittaa, että ongelmiakin saattaa tulla. Juuri nyt oli Iltalehdessä lukijan kertomus siitä, että 12 vuoden liitto päättyi, kun miehen Turkissa oleva vaimo ja lapset viimeinkin pääsivät Suomeen. Nainen ei ollut tiennyt perheen olemassaolosta mitään. Mies palasi ensimmäisen perheensä luo. Nainen kertoi, ettei enää luota kehenkään mieheen, edes suomalaiseen. Suhteita tulee ja menee. Suhde voi päättyä muistakin syistä. Mutta miltä itsestäsi tuntuisi, kun huomaisit eläneesi 12 vuotta valheessa ja tajuaisit, että mitä mitä mies on tehnyt Turkissa vieraillessaan. Eipä tulisi mieleenkään tulla tällaiselle ihmiselle kääntämään veistä haavassa. Kertoo ehkä enemmän ihmisestä, joka hehkuttaa omaa onnistumistaan, kuin siitä, joka yrittää varoittaa. Pitkä suhdekaan ei tiettyjen kulttuurien kohdalla ole välttämättä onnistumisen/rehellisyyden tae. Hienoa, että ymmärrät monikulttuurisuuden. Ymmärrätkö kuitenkaan heikossa asemassa olevan ihmisen sortoa? Tässäkin tilanteessa se suomalainen nainen oli joutunut aika heikkoon asemaan. Ajatteleppa mikä häpeä naiselle, kun tuttavapiirille selviää. Kyllähän siinä luottamus menee niihin muihinkin ihmisiin, kun vieressä haukutaan ihmistä, joka täysin omaa syyttä on niin sanotusti epäonnistunut suhteessaan ja joutunut kusetetuksi.


    • Juoksepois

      En suosittele. Minulla on kokemusta avioliitosta turkkilaisen miehen kanssa ja voin kertoa että pahin virhe elämässäni. Lapset on jo joten en voi paetakaan. Mutta onnettomia päiviä tulee olemaan yhä enemmän kunhan aika kuluu. Näkemyserot ja ajatusmaailma suomalaisella ja turkkilaisella aivan liian erilaiset. Saat elää yksin liitossasi, henkisesti ja jos miehesi on vähän koulutettu niin fyysisesti myös. Näet sitten.

      • Saara980

        Se on tietysti aika kamala leimata koko kansakuntaa oman huonon kokemuksen takia. Se, että on hankkinut lapset eikä voi "paeta" on ikävää luettavaa.
        Asutko siis Turkissa vai minne sinun pitäisi paeta?
        Näkökulma asioihin on ilman muuta kummallakin omansa. Se tulee kulttuurin ja kasvuympäristön kautta eritoten, mutta asioita voi toki aina oppia ja opetella.
        Miten kauan olit naimisissa? Mistä päin ex-miehesi on kotoisin?

        Jotenkin näin 18 avioliittovuoden jälkeen on vaikea kuvitella, että tässä ero tulisi. Mutta kuten totesit, "Näet sitten"

        Toivon sinulle iloista ja parempaa tulevaisuutta.


      • RaakaWatson
        Saara980 kirjoitti:

        Se on tietysti aika kamala leimata koko kansakuntaa oman huonon kokemuksen takia. Se, että on hankkinut lapset eikä voi "paeta" on ikävää luettavaa.
        Asutko siis Turkissa vai minne sinun pitäisi paeta?
        Näkökulma asioihin on ilman muuta kummallakin omansa. Se tulee kulttuurin ja kasvuympäristön kautta eritoten, mutta asioita voi toki aina oppia ja opetella.
        Miten kauan olit naimisissa? Mistä päin ex-miehesi on kotoisin?

        Jotenkin näin 18 avioliittovuoden jälkeen on vaikea kuvitella, että tässä ero tulisi. Mutta kuten totesit, "Näet sitten"

        Toivon sinulle iloista ja parempaa tulevaisuutta.

        Typerä kommentti. Kyllä se on tunnettu tosiasia että Turkki ei todellakaan ole mikään sivistys valtio eikä turkkilaiset ole missään nimessä ihmisiä. Roskasakkia joilla ei ole mitään tapoja.


      • Ajattelisitvähän
        Saara980 kirjoitti:

        Se on tietysti aika kamala leimata koko kansakuntaa oman huonon kokemuksen takia. Se, että on hankkinut lapset eikä voi "paeta" on ikävää luettavaa.
        Asutko siis Turkissa vai minne sinun pitäisi paeta?
        Näkökulma asioihin on ilman muuta kummallakin omansa. Se tulee kulttuurin ja kasvuympäristön kautta eritoten, mutta asioita voi toki aina oppia ja opetella.
        Miten kauan olit naimisissa? Mistä päin ex-miehesi on kotoisin?

        Jotenkin näin 18 avioliittovuoden jälkeen on vaikea kuvitella, että tässä ero tulisi. Mutta kuten totesit, "Näet sitten"

        Toivon sinulle iloista ja parempaa tulevaisuutta.

        "Yleistätkö kenties kaikki muiden negatiiviset kommentit omaan mieheesi. Hienoa, että sulla on sujunut. Olet onnistunut. Toivottavasti niin jatkuukin. Oikeuttaako se kuitenkaan teilaamaan kaikki ne, jotka eivät ole onnistuneet ja haluavat varoittaa, että ongelmiakin saattaa tulla. Juuri nyt oli Iltalehdessä lukijan kertomus siitä, että 12 vuoden liitto päättyi, kun miehen Turkissa oleva vaimo ja lapset viimeinkin pääsivät Suomeen. Nainen ei ollut tiennyt perheen olemassaolosta mitään. Mies palasi ensimmäisen perheensä luo. Nainen kertoi, ettei enää luota kehenkään mieheen, edes suomalaiseen. Suhteita tulee ja menee. Suhde voi päättyä muistakin syistä. Mutta miltä itsestäsi tuntuisi, kun huomaisit eläneesi 12 vuotta valheessa ja tajuaisit, että mitä mitä mies on tehnyt Turkissa vieraillessaan. Eipä tulisi mieleenkään tulla tällaiselle ihmiselle kääntämään veistä haavassa. Kertoo ehkä enemmän ihmisestä, joka hehkuttaa omaa onnistumistaan, kuin siitä, joka yrittää varoittaa. Pitkä suhdekaan ei tiettyjen kulttuurien kohdalla ole välttämättä onnistumisen/rehellisyyden tae. Hienoa, että ymmärrät monikulttuurisuuden. Ymmärrätkö kuitenkaan heikossa asemassa olevan ihmisen sortoa? Tässäkin tilanteessa se suomalainen nainen oli joutunut aika heikkoon asemaan. Ajatteleppa mikä häpeä naiselle, kun tuttavapiirille selviää. Kyllähän siinä luottamus menee niihin muihinkin ihmisiin, kun vieressä haukutaan ihmistä, joka täysin omaa syyttä on niin sanotusti epäonnistunut suhteessaan ja joutunut kusetetuksi."


      • Iltalehti
        Saara980 kirjoitti:

        Se on tietysti aika kamala leimata koko kansakuntaa oman huonon kokemuksen takia. Se, että on hankkinut lapset eikä voi "paeta" on ikävää luettavaa.
        Asutko siis Turkissa vai minne sinun pitäisi paeta?
        Näkökulma asioihin on ilman muuta kummallakin omansa. Se tulee kulttuurin ja kasvuympäristön kautta eritoten, mutta asioita voi toki aina oppia ja opetella.
        Miten kauan olit naimisissa? Mistä päin ex-miehesi on kotoisin?

        Jotenkin näin 18 avioliittovuoden jälkeen on vaikea kuvitella, että tässä ero tulisi. Mutta kuten totesit, "Näet sitten"

        Toivon sinulle iloista ja parempaa tulevaisuutta.

        "Yleistätkö kenties kaikki muiden negatiiviset kommentit omaan mieheesi. Hienoa, että sulla on sujunut. Olet onnistunut. Toivottavasti niin jatkuukin. Oikeuttaako se kuitenkaan teilaamaan kaikki ne, jotka eivät ole onnistuneet ja haluavat varoittaa, että ongelmiakin saattaa tulla. Juuri nyt oli Iltalehdessä lukijan kertomus siitä, että 12 vuoden liitto päättyi, kun miehen Turkissa oleva vaimo ja lapset viimeinkin pääsivät Suomeen. Nainen ei ollut tiennyt perheen olemassaolosta mitään. Mies palasi ensimmäisen perheensä luo. Nainen kertoi, ettei enää luota kehenkään mieheen, edes suomalaiseen. Suhteita tulee ja menee. Suhde voi päättyä muistakin syistä. Mutta miltä itsestäsi tuntuisi, kun huomaisit eläneesi 12 vuotta valheessa ja tajuaisit, että mitä mitä mies on tehnyt Turkissa vieraillessaan. Eipä tulisi mieleenkään tulla tällaiselle ihmiselle kääntämään veistä haavassa. Kertoo ehkä enemmän ihmisestä, joka hehkuttaa omaa onnistumistaan, kuin siitä, joka yrittää varoittaa. Pitkä suhdekaan ei tiettyjen kulttuurien kohdalla ole välttämättä onnistumisen/rehellisyyden tae. Hienoa, että ymmärrät monikulttuurisuuden. Ymmärrätkö kuitenkaan heikossa asemassa olevan ihmisen sortoa? Tässäkin tilanteessa se suomalainen nainen oli joutunut aika heikkoon asemaan. Ajatteleppa mikä häpeä naiselle, kun tuttavapiirille selviää. Kyllähän siinä luottamus menee niihin muihinkin ihmisiin, kun vieressä haukutaan ihmistä, joka täysin omaa syyttä on niin sanotusti epäonnistunut suhteessaan ja joutunut kusetetuksi."

        Sulle samat.


      • Saara980
        RaakaWatson kirjoitti:

        Typerä kommentti. Kyllä se on tunnettu tosiasia että Turkki ei todellakaan ole mikään sivistys valtio eikä turkkilaiset ole missään nimessä ihmisiä. Roskasakkia joilla ei ole mitään tapoja.

        "Hyvä ajattelisit vähän" olet ihan oikeassa. Olisi todella kamala olla sorretussa asemassa taikka epäonnistuneessa liitossa. Se miten sinä, ko. tekstin lukijana ei kirjoittajana siihen suhtaudut on erittäin mielenkiintoinen. En tietääkseni loukannut ketään kertomalla mielipiteeni. Näinhän täällä kaikki tekevät. Se, että yleistyksiä laukovat sellaiset, jotka eivät oikeasti tiedä kuin Suomen asioista ja niistäkin aika lailla huonosti, on minusta todella huono lähtökohta minkäänlaiselle asialliselle keskustelulle.

        Se miten tällä palstalla Turkkiin ja turkkilaisiin suhtaudutaan on kuitenkin pääosin todella surullista luettavaa. Negatiivisesti värittyneet kommentit, taikka Iltalehteen perustuvat lukijoiden autenttiset kertomukset joiden todenperäisyyttä ei ole tietenkään syytä epäillä, saavat minut entistä surullisemmaksi. Jonkinlaista mediakriittisyyttä olisi hyvä olla kun toista sokeasti puolustetaan. Turkissakin on ihan yleinen, lain velvoittama käytäntö, tutkia avioliiton esteet. Siitä se sitten (viimeistään) selviää onko mies naimisissa vai ei.

        Se, että nimimerkillä "Juokse pois" on ollut huono kokemus liitostaan turkkilaisen kanssa ei oikeuta häntä varoittamaan minua siitä, että näin minullekin tulee tapahtumaan. Tuo on nimenomaan yleistämistä.
        Ajatteletko, että turkkilaisen kanssa avioituvalla ei ole itsemäärämisoikeutta? Oliko em. nimimerkki pakotettu naimaan ko. mies ja hankkimaan hänen kanssaan lapsia? Sitä paitsi kuka oikeasti on niin naiivi, että kuvittelee Turkissa asuvan yksinomaan muslimeja( joiden syyksi niin moni paha asia tässä maailmassa laitetaan)?

        RaakaWatsonin kommenttiin voisi yhtä lailla "tunnettuna tosiasiana" todeta, että kaikkihan sen tietävät että suomalainen mies on parhaimmillaankin tossun alla oleva rassukka joka ei ilman naista osaisi edes käydä kaupassa.
        Eikö olisi aika hupaisa kommentti, jos se olisi totta?


      • Ajattelisitvähän
        Saara980 kirjoitti:

        "Hyvä ajattelisit vähän" olet ihan oikeassa. Olisi todella kamala olla sorretussa asemassa taikka epäonnistuneessa liitossa. Se miten sinä, ko. tekstin lukijana ei kirjoittajana siihen suhtaudut on erittäin mielenkiintoinen. En tietääkseni loukannut ketään kertomalla mielipiteeni. Näinhän täällä kaikki tekevät. Se, että yleistyksiä laukovat sellaiset, jotka eivät oikeasti tiedä kuin Suomen asioista ja niistäkin aika lailla huonosti, on minusta todella huono lähtökohta minkäänlaiselle asialliselle keskustelulle.

        Se miten tällä palstalla Turkkiin ja turkkilaisiin suhtaudutaan on kuitenkin pääosin todella surullista luettavaa. Negatiivisesti värittyneet kommentit, taikka Iltalehteen perustuvat lukijoiden autenttiset kertomukset joiden todenperäisyyttä ei ole tietenkään syytä epäillä, saavat minut entistä surullisemmaksi. Jonkinlaista mediakriittisyyttä olisi hyvä olla kun toista sokeasti puolustetaan. Turkissakin on ihan yleinen, lain velvoittama käytäntö, tutkia avioliiton esteet. Siitä se sitten (viimeistään) selviää onko mies naimisissa vai ei.

        Se, että nimimerkillä "Juokse pois" on ollut huono kokemus liitostaan turkkilaisen kanssa ei oikeuta häntä varoittamaan minua siitä, että näin minullekin tulee tapahtumaan. Tuo on nimenomaan yleistämistä.
        Ajatteletko, että turkkilaisen kanssa avioituvalla ei ole itsemäärämisoikeutta? Oliko em. nimimerkki pakotettu naimaan ko. mies ja hankkimaan hänen kanssaan lapsia? Sitä paitsi kuka oikeasti on niin naiivi, että kuvittelee Turkissa asuvan yksinomaan muslimeja( joiden syyksi niin moni paha asia tässä maailmassa laitetaan)?

        RaakaWatsonin kommenttiin voisi yhtä lailla "tunnettuna tosiasiana" todeta, että kaikkihan sen tietävät että suomalainen mies on parhaimmillaankin tossun alla oleva rassukka joka ei ilman naista osaisi edes käydä kaupassa.
        Eikö olisi aika hupaisa kommentti, jos se olisi totta?

        Ensinnäkin: En ole vastuussa siitä mitä muut kirjoittavat. Eivät kaikki yleistä. Älä itsekään tee niin, jos toisia siitä moitit.

        Toiseksi: Ihminen joka on kokenut kovia ei ole vastuussa siitä, että vastapuolelle tulee paha mieli siitä, jos hän kertoo myös toisenlaisista kokemuksista. Jos näin kuitenkin käy, uskon sen johtuvan siitä, ettei vastapuoli oikeasti halua kuulla muita kuin onnellisia loppuja. Koska kuitenkin asiasta tullaan kyselemään, kertoo se epävarmuudesta. Ajatuksena ehkä, että joku voisi varmistaa sen onnellisen lopun, ettei siinä epävarmuudessa tarvitsisi elää. Ihminen, joka on varma suhteestaan, ei yritä varmistella toiselta suhteen lopputulosta. Omia vaistoja kannattaa kuunnella. Jos vaistot sanoo, että jokin on pielessä tai suhde ei tule kantamaan, niin todennäköisesti onkin. Kannattaa muistaa, että monet kirjoittajat varmasti vastaavat kommenteillaan ketjun aloittajan aiheeseen. Ei siis sinulle vain ja ainoastaan.

        Kolmanneksi: Jos ihmisiä ajatellaan ryhmänä, niin eiköhän ne ole turkkilaiset itse, jotka ovat vastuussa siitä millaisen kuvan itsestään antavat kansakuntana. Kyllä suomalaisiakin haukutaan virossa sen perusteella, että jotkut menevät sinne ja kännissä örveltävät. Ja se on ihan oikein. Tuleekin tuomita huono käytös. Suomalainen ei ole vastuussa siitä, jos turkkilainen käyttäytyy huonosti, vaan se turkkilainen on. Hänen tulisi ajatella itsekin vähän millaista kuvaa antaa omasta kansastaan, jos se kansa on hänelle tärkeä. Tuntuu siltä, että se on tärkeämpi heidän puolisoilleen kuin heille itselleen. Muutenhan itse olisivat itseään puolustamassa täällä.

        Neljänneksi. Kyllähän jokainen tajuaa, että ihminen on yksilö ja ihmisen kasvuun vaikuttavat muutkin tekijät kuin vain kansalaisuus ja kulttuuri. Mutta sanotaan myös, että ihminen on kulttuurin tuote. Se, että joku kertoo huonoista kokemuksistaan ei liene ole yleistämistä, eikä kenenkään tuomitsemista kansakuntana. Kyllähän suomalaisistakin sanotaan maailmalla, että ovat ilmeettömiä ja hiljaisia. Ja jokainen meistä tietää iloisia ja puheliaita suomalaisia, vaikka verrattuna johonkin muuhun kansakuntaan noin yleisesti ovatkin hiljaisia. En minä siitä loukkaannu, että joku haukkuu huonosti käyttäytyviä suomalaisia tai suomalaisen persoonaa noin yleistäen, koska minun mieheni on suomalainen. Tämä siksi, että minä itsekin ymmärrän mieheni olevan yksilö. Siksipä vaikuttaisikin siltä, että vasta puoli ei itse ymmärrä oman turkkilaisen miehen olevan yksilö, jos yleistämisestä loukkaantuu.


      • Onpanaiivia
        Saara980 kirjoitti:

        "Hyvä ajattelisit vähän" olet ihan oikeassa. Olisi todella kamala olla sorretussa asemassa taikka epäonnistuneessa liitossa. Se miten sinä, ko. tekstin lukijana ei kirjoittajana siihen suhtaudut on erittäin mielenkiintoinen. En tietääkseni loukannut ketään kertomalla mielipiteeni. Näinhän täällä kaikki tekevät. Se, että yleistyksiä laukovat sellaiset, jotka eivät oikeasti tiedä kuin Suomen asioista ja niistäkin aika lailla huonosti, on minusta todella huono lähtökohta minkäänlaiselle asialliselle keskustelulle.

        Se miten tällä palstalla Turkkiin ja turkkilaisiin suhtaudutaan on kuitenkin pääosin todella surullista luettavaa. Negatiivisesti värittyneet kommentit, taikka Iltalehteen perustuvat lukijoiden autenttiset kertomukset joiden todenperäisyyttä ei ole tietenkään syytä epäillä, saavat minut entistä surullisemmaksi. Jonkinlaista mediakriittisyyttä olisi hyvä olla kun toista sokeasti puolustetaan. Turkissakin on ihan yleinen, lain velvoittama käytäntö, tutkia avioliiton esteet. Siitä se sitten (viimeistään) selviää onko mies naimisissa vai ei.

        Se, että nimimerkillä "Juokse pois" on ollut huono kokemus liitostaan turkkilaisen kanssa ei oikeuta häntä varoittamaan minua siitä, että näin minullekin tulee tapahtumaan. Tuo on nimenomaan yleistämistä.
        Ajatteletko, että turkkilaisen kanssa avioituvalla ei ole itsemäärämisoikeutta? Oliko em. nimimerkki pakotettu naimaan ko. mies ja hankkimaan hänen kanssaan lapsia? Sitä paitsi kuka oikeasti on niin naiivi, että kuvittelee Turkissa asuvan yksinomaan muslimeja( joiden syyksi niin moni paha asia tässä maailmassa laitetaan)?

        RaakaWatsonin kommenttiin voisi yhtä lailla "tunnettuna tosiasiana" todeta, että kaikkihan sen tietävät että suomalainen mies on parhaimmillaankin tossun alla oleva rassukka joka ei ilman naista osaisi edes käydä kaupassa.
        Eikö olisi aika hupaisa kommentti, jos se olisi totta?

        "Sitä paitsi kuka oikeasti on niin naiivi, että kuvittelee Turkissa asuvan yksinomaan muslimeja( joiden syyksi niin moni paha asia tässä maailmassa laitetaan)?"

        Onko naiivia olettaa, jos Turkin väestöstä 99,8 %:a on muslimeja.


    • Alappaajattelemaan

      Turkkilaiset v. 2015: eivät halua esim. EU:hun liittyä vaikka pääsisivät, koska eivät halua kristittyjen liittoon.

      Aloittajan kannattaisi aloittaa pohdiskelua siltäkin pohjalta eikä sinisilmäisen idioottina kiinnostua ihonvärin ja silmien värin vuoksi moisiin.

      Tummia on maailma pullollaan. Suomi ja maailma tarvitsee vaaleaa verta, vaaleutta ei pidä rasistisesti taikka idioottimaisella ihmiskäsityksellään hävittää.

      • Anonyymi

        Ruma huora kato peiliin


    • Anonyymi

      Suomalaiset naiset taas huoraavat. Suomi ämmien pillukin haisee pahalle ja käyttäytyvät kuin mies. Ei turkkilaiset miehet suomihuoria huoli. Tyhmiä ämmiä ja rumia ovat kaikki suomalaiset naiset. Suomalaisilla naisilla ei ole edes tukkaa päässä, täysin ohuet rumat hiukset. Ruotsalaiset ovat jopa paljon kauniimpia kuin rumat suomalaiset

    • Anonyymi

      näytä minulle tasarvoinen suomivosu-matu liitto niin minä näytän sinulle juutalaisen esinahan

      • Anonyymi

        Täällä on , tule kattoon, ota samalla se esinahka mukaan.


    • Anonyymi

      Hei. Minun mieheni on turkkilainen. Asunut Suomessa yli 14vuotta. Tekee paljon töitä sekä opiskelee siinä ohessa lisää. Seksi on kuumaa ja ei ole väkivaltaa. Meillä on omat asunnot,lähekkäin. Ei ole pettänyt. Mistäkö tiedän? Koska on töissä 12tuntia päivässä ja muun ajan kanssani. Toista oli elämä,kun seurustelin kurdin kanssa. Sitä aikaa en halua muistaa.

    • Anonyymi

      Minä olen katolilainen ja mies maallistunut muslimi.
      Me ei puhuta juuri ollenkaan uskonnoista,mieheni on samanikäinen kunnon rakennus ammattilainen,suurissa suomalaisia ystäviä suomalaiset saunat,...24 v ainoastaan harvoin "kiroilee kuin tukkilainen" on totta

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe