Tämä Bachin yli-inhimillinen sävellystyö johdatti minut klassisen musiikin pariin.
En voi sanoin kuvata kuinka paljon se minulle antaa.
Netistä löytyy myös loistava Heimo Haiton tulkinta.
Tässä mestarien mestari Jascha Heifetz
https://www.youtube.com/watch?v=6q-Zqz7mNjQ
Bach Chaconne
7
213
Vastaukset
- jkjkg
Roskaa se on. Jos Bach eläisi tänään, olisi sossun luukulla.
- tuoeilempparinikylläkään
Bach on sellaista... Ei vain tämä vaan koko tuotanto. Tunteiden kirjo musiikin välityksellä... Yhdyn linkissä kuultuun: "Joka päivä löydät/huomaat/kuulet jotain uutta", samaa kappaletta kuunnellessasi/soittaessasi. Meni 40vuotta käsittää että mikä siitä Bachista muka tekee mestarin, tikuttavaa pimputusta ja ennakoitavia sävelkulkuja ;) No, nyt ymmärsin, piti vissiin vähän kasvaa ensin...
On sanottu, että kun kuuntelee Bachia on askeleen lähempänä Jumalaa. Bachin musiikista on vaikutteita ja variaatioita vaikka mihin.
- ghlkjtg
Tosin jumalaa ei tieteellisten tutkimusten mukaan ole olemassa.
- mikolleturkuun
Tiede ei voi todistaa ettei jotain ole, ainoastaan että jotain on...
Ateistina sanoisin edelliseen: askeleen lähempänä omaa ihmisyyttään, sieluaan tai sisintään?
- idasälli
Kiitos jaosta.
- Mdda
Chaconne on kaunista musiikkia, itse pidän Sarah Changin Bach-tulkinnoista, mutta yoytube on nykyään todellinen aarreaitta klassisella puolella muutenkin. Vastaavia tunnelmapaloja löytyy vaikka kuinka paljon. Kuuntelijoita olisi paljon enemmän jos ihmiset vaan malttaisivat rauhoittua ja löytää sen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224374- 203495
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052357- 272041
- 341974
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391959- 351754
- 151618
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191407- 121311