palstan nimen vaihto

pyhpyh

Koko tää palsta on pelkkää "herjatkaa adventisteja", "valehdelkaa adventisteista", "syyttäkää adventisteja", "piruilkaa adventisteille" -palsta.

vaihtakaa palstan nimi!

oikea on ANTIADVENTISMI.

54

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nallepuhpuh

Koko adventtikirkko on pelkkää "herjatkaa muita, "valehdelkaa muista", "syyttäkää muita", "piruilkaa muille" -kirkko. Vaihtakaa kirkkonne nimi! Oikea nimi on MUIDEN HERJAUSKIRKKO

• alex-pyhpyh

Alex-pyhpyhillä on taas ongelma. Kaikki valehtelee.

• Sinulla puskajussi (Kopittelija007?) on se ongelma - eikä muilla. Valheella on lyhyet jäljet .. Jumala näkee kaikki sinunkin vääristelysi .. ja perättömät puheesi ja syyttelysi. Ja jos luulet että "se ei tee mitään" että adventisteja saa parjata - niin mietihän asiaa kerran vielä.. adventisteja ei nimittäin saa syyttää sellaisesta mikä ei totta ..

Sitä paitsi aloitus oli itse asiassa ihan oikeassa.
        Täällä tosiaan ei palon muuta tehdä kuin parjataan adventisteja - joka päivä - ja vääristellään heidän uskoaan ja valehdellaan minkä keritään ja opetetaan katolisen kirkon omaksumaa oma-kuolemattomuutta ja sen mukana seuraavaa ikuista helvetin piinaa. Eihän sitä käy kieltäminen .. eikä se siitään muutu vaikka kuinka sanoisitte vastaan - kun palsta perustettiin oli tarkoitus keskustella - siitä ei valitettavasti tullut mitään kaikkien häirikköjen häirinnän tähden .. ei voi kun valittaa .. mutta tarkkaavainen löytää jyvät akanoiden keskeltä ..
        Aika monet ovat ainakin jättäneet sen omaan kuolemattomuuteen uskomisen ja panevat sen sijaan toivonsa Jeesuksen lunastukseen. Se tietenkin on hyvä asia kaiken parjaamisen ja vääristelyjen keskellä ..

alex

• anneelina8

Se on totta ettei täällä palstalla pääse kirjoittamaan mitään, aina joku sen kirjoituksen tulee tärvelemään nuo antiadventismit ovat pahimpia sekoittajia, he työntävät sitä omaa sielunvaellusoppiaan tänne ihan niinkuin se olisi totta, no ehkäpä he siihen uskovatkin mutta Raamattua ei siihen pitäisi käyttää sillä se ei ole Raamatun oppia vaan kuuluu pareminkin spritismi oppiin, olen tutkinut sen verran heidän oppiaan että siellä on tuo sama laulu ette kuole vaan tulette paljon elävämmksi kuin koskaan.

• alex.kasi kirjoitti:

Sinulla puskajussi (Kopittelija007?) on se ongelma - eikä muilla. Valheella on lyhyet jäljet .. Jumala näkee kaikki sinunkin vääristelysi .. ja perättömät puheesi ja syyttelysi. Ja jos luulet että "se ei tee mitään" että adventisteja saa parjata - niin mietihän asiaa kerran vielä.. adventisteja ei nimittäin saa syyttää sellaisesta mikä ei totta ..

Sitä paitsi aloitus oli itse asiassa ihan oikeassa.
        Täällä tosiaan ei palon muuta tehdä kuin parjataan adventisteja - joka päivä - ja vääristellään heidän uskoaan ja valehdellaan minkä keritään ja opetetaan katolisen kirkon omaksumaa oma-kuolemattomuutta ja sen mukana seuraavaa ikuista helvetin piinaa. Eihän sitä käy kieltäminen .. eikä se siitään muutu vaikka kuinka sanoisitte vastaan - kun palsta perustettiin oli tarkoitus keskustella - siitä ei valitettavasti tullut mitään kaikkien häirikköjen häirinnän tähden .. ei voi kun valittaa .. mutta tarkkaavainen löytää jyvät akanoiden keskeltä ..
        Aika monet ovat ainakin jättäneet sen omaan kuolemattomuuteen uskomisen ja panevat sen sijaan toivonsa Jeesuksen lunastukseen. Se tietenkin on hyvä asia kaiken parjaamisen ja vääristelyjen keskellä ..

alex

Alex kirjoittaa: "Sinulla puskajussi (Kopittelija007?) on se ongelma - eikä muilla. Valheella on lyhyet jäljet .. Jumala näkee kaikki sinunkin vääristelysi .. ja perättömät puheesi ja syyttelysi. Ja jos luulet että "se ei tee mitään" että adventisteja saa parjata - niin mietihän asiaa kerran vielä.. adventisteja ei nimittäin saa syyttää sellaisesta mikä ei totta .. "

LOPETA ALEX JO TUO MINUN AIHEETON HERJAAMISENI JA HARHATIETOJEN LEVITTÄMINEN TÄÄLLÄ ! IHAN SAIRASTA ! :O

(Ps. Vai oletko oikeasti sairastunut skitsofreniaan ? Jos olet, niin hae pikaisesti apua ihan oikealta lääkäriltä ! )
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00148

• Lainaus: " Harhaluulot eli deluusiot ovat itsepäisiä, jäykkiä ja perusteettomia uskomuksia, joista henkilö pitää itsepäisesti kiinni. Jäykkinä ja itsepintaisina erilaiset harhaluulot saattavat hallita henkilön koko ajatusmaailmaa ja vaikeuttaa monin tavoin hänen sosiaalista toimintakykyään. Hyvin yleisiä harhaluuloja skitsofreniassa ovat erilaiset paranoidiset eli vainoharhaiset deluusiot sekä niin kutsutut suhteuttamisharhaluulot."

• anneelina8 kirjoitti:

Se on totta ettei täällä palstalla pääse kirjoittamaan mitään, aina joku sen kirjoituksen tulee tärvelemään nuo antiadventismit ovat pahimpia sekoittajia, he työntävät sitä omaa sielunvaellusoppiaan tänne ihan niinkuin se olisi totta, no ehkäpä he siihen uskovatkin mutta Raamattua ei siihen pitäisi käyttää sillä se ei ole Raamatun oppia vaan kuuluu pareminkin spritismi oppiin, olen tutkinut sen verran heidän oppiaan että siellä on tuo sama laulu ette kuole vaan tulette paljon elävämmksi kuin koskaan.

Sinua Anneliina8 neuvoisin keskustelemaan täällä ikään kuin Raamatun sanoin ja perustella sillä asiat aivan niin kuin nämä monet sinun "antiadventistit" tekevät eikä puhua vaan omaa "korvasyyhyä" täällä ilman mitään mihin tukeutua...
        Kanssasi ei voi kukaan keskustella oikeasti kun sinulla ei ole mitään raamatullista sanottavaa vaan pelkästään omia mielipiteitäsi asioista !

• anneelina8

Oletko sinä Kopittelija täällä määrääjä miten kenenkin on kirjoitettava, ethän itsekkään perustele sanojasi aina Raamatulla miksi määräät minua, mina voin perustella kirjoitukseni Raamatulla jos on aihetta, mutta mitä kirjoitin tuohon yllä olevaan en nähnyt mitään aihetta laittaa siihen Raamatun lauseita.

• anneelina8 kirjoitti:

Oletko sinä Kopittelija täällä määrääjä miten kenenkin on kirjoitettava, ethän itsekkään perustele sanojasi aina Raamatulla miksi määräät minua, mina voin perustella kirjoitukseni Raamatulla jos on aihetta, mutta mitä kirjoitin tuohon yllä olevaan en nähnyt mitään aihetta laittaa siihen Raamatun lauseita.

Sinä kirjotat anneliina näin; "he työntävät sitä omaa sielunvaellusoppiaan tänne ihan niinkuin se olisi totta, no ehkäpä he siihen uskovatkin mutta Raamattua ei siihen pitäisi käyttää sillä se ei ole Raamatun oppia vaan kuuluu pareminkin spritismi oppiin,

Sinä siis arvostelet täällä ihmisiä jotka perustavat ajatuksensa raamattuun ja sitten sanot heitä spritualisteiksi vielä ilman mitään perusteita !

• kerettiläinen--

Sinun sielunkuolemattomuusoppisi Kopittelija on pelkkää New Agea, jota on vain hämäyksen vuoksi yritetty kääriä kristilliseltä näyttävään pakettiin...sisältö on sitä samaa "ette suinkaan kuole" jne...

• kerettiläinen-- kirjoitti:

Sinun sielunkuolemattomuusoppisi Kopittelija on pelkkää New Agea, jota on vain hämäyksen vuoksi yritetty kääriä kristilliseltä näyttävään pakettiin...sisältö on sitä samaa "ette suinkaan kuole" jne...

Olet kyllä ihan metsässä taas Kerettiläinen ns. "välitila-oppi" on yleisesti tunnustettu kristillinen dogmi monissa kirkkokunnissa ja järjestöissä ja sillä ei ole New Agen kanssa mitään tekemistä !

• Näin.sanoo.Raamattu
        Kopittelija007 kirjoitti:

Alex kirjoittaa: "Sinulla puskajussi (Kopittelija007?) on se ongelma - eikä muilla. Valheella on lyhyet jäljet .. Jumala näkee kaikki sinunkin vääristelysi .. ja perättömät puheesi ja syyttelysi. Ja jos luulet että "se ei tee mitään" että adventisteja saa parjata - niin mietihän asiaa kerran vielä.. adventisteja ei nimittäin saa syyttää sellaisesta mikä ei totta .. "

LOPETA ALEX JO TUO MINUN AIHEETON HERJAAMISENI JA HARHATIETOJEN LEVITTÄMINEN TÄÄLLÄ ! IHAN SAIRASTA ! :O

(Ps. Vai oletko oikeasti sairastunut skitsofreniaan ? Jos olet, niin hae pikaisesti apua ihan oikealta lääkäriltä ! )
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00148

Sinä Kopittelija007 olet se alexin pahin mollaaja ja hänen kirjoituksiensa vääristelijä joten ei olisi ihme vaikka olisit tässäkin alkanut häntä syyttämään - niinkuin nytkin haukuit että alex olisi "sairastunut skitsofreniaan" ..

Yksi asia on 100% varma - Sinä et ole uudesti syntynyt uskova .

Matt. 7:16
        Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

• anneelina8

Useimpien ihmisten mielessä on vakaumus siitä, että kuolema ei ole loppu ja että haudan takana on elämää. Apostoli Paavali sanoo että meidän pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.1 Kor. 15:54. Kun Vapahtaja saapuu kunniassaan
        Jos kuolemattomuus on jotakin, mihin meidän pitää pukeutuman, on myöskin ilmeistä, että meillä ei sitä ole nyt.
        Raamattu sanoo: Hän on autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus, joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla, jota yksikään ei ole nähnyt eikä voi nähdä hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. 1 Tim. 6: 15, 16.
        Kuolemattomuus on siten jumalallinen ominaisuus. Ihmisellä ei ole sitä luonnostaan.

Mutta Spritismi oppi sanoo Ette suinkaan kuole. Ei ole kuolemaa se on vain siirtymistä toiselle tasolle. Ja edelleen Kuolema on elämän toinen edistyneepi vaihe. Aivan samoin kuin käärme sanoi Evalle Edenin puutarhassa.Ette suinkaan kuole, vaan Jumala tietää, että sinä päivänä,jona siitä syötte, aukenevat teidän silmänne ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan. 1 Moos 3: luku.

• Siis onko Alexilla muka oikeus olettaa että minä (Kopittelija007)olen joku nimimerkki
        "Alex-pyhpyh !"
        .
        Eikö tämä ole jo vainoharhaisuutta jos mikä ? Vai eikö ole ?

• Näin.sanoo.Raamattu kirjoitti:

Sinä Kopittelija007 olet se alexin pahin mollaaja ja hänen kirjoituksiensa vääristelijä joten ei olisi ihme vaikka olisit tässäkin alkanut häntä syyttämään - niinkuin nytkin haukuit että alex olisi "sairastunut skitsofreniaan" ..

Yksi asia on 100% varma - Sinä et ole uudesti syntynyt uskova .

Matt. 7:16
        Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

Laitetaanpa varmuuden vuoksi 2x

Siis onko Alexilla muka oikeus olettaa että minä (Kopittelija007)olen joku nimimerkki

"Alex-pyhpyh !"

.

• anneelina8 kirjoitti:

Useimpien ihmisten mielessä on vakaumus siitä, että kuolema ei ole loppu ja että haudan takana on elämää. Apostoli Paavali sanoo että meidän pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.1 Kor. 15:54. Kun Vapahtaja saapuu kunniassaan
        Jos kuolemattomuus on jotakin, mihin meidän pitää pukeutuman, on myöskin ilmeistä, että meillä ei sitä ole nyt.
        Raamattu sanoo: Hän on autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus, joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla, jota yksikään ei ole nähnyt eikä voi nähdä hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. 1 Tim. 6: 15, 16.
        Kuolemattomuus on siten jumalallinen ominaisuus. Ihmisellä ei ole sitä luonnostaan.

Mutta Spritismi oppi sanoo Ette suinkaan kuole. Ei ole kuolemaa se on vain siirtymistä toiselle tasolle. Ja edelleen Kuolema on elämän toinen edistyneepi vaihe. Aivan samoin kuin käärme sanoi Evalle Edenin puutarhassa.Ette suinkaan kuole, vaan Jumala tietää, että sinä päivänä,jona siitä syötte, aukenevat teidän silmänne ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan. 1 Moos 3: luku.

Tiedätkö mitä Anneliina8... Minä en ole Jumala ja minäkin KUOLEN niin kuin sinäkin ! Minun ruumiini maatuu ja katoaa mutta minun sieluni menee Tuonelaan ja saan olla siellä tietoisessa tilassa "Aabrahamin helmassa", "Paratiisissa" (Luuk 16:19-31 Luuk 23:43)!
        .
        Sana KUOLEMA ei koskaan tarkoita minkään päättymistä, vaan että aina kuolemassa " JOKU EROAA JOSTAKIN ".

apothnéskó: to die = kuolla
        http://biblehub.com/greek/599.htm
        Koostuu sanoista "apo" = poissa jostakin ja thnéskó = kuolla

599 /apothnḗskō ("die off, from") occurs 111 times in the NT. It stresses the significance of the separation = Se korostaa merkitystä erottaminen

separation = erottaminen, irrottaminen, erottelu, lajittelu, ero, erossaolo, irtaantuminen, jako

Sana esiintyy UT:ssa 112 kertaa !
        .
        http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/

• Kopittelija007 kirjoitti:

Tiedätkö mitä Anneliina8... Minä en ole Jumala ja minäkin KUOLEN niin kuin sinäkin ! Minun ruumiini maatuu ja katoaa mutta minun sieluni menee Tuonelaan ja saan olla siellä tietoisessa tilassa "Aabrahamin helmassa", "Paratiisissa" (Luuk 16:19-31 Luuk 23:43)!
        .
        Sana KUOLEMA ei koskaan tarkoita minkään päättymistä, vaan että aina kuolemassa " JOKU EROAA JOSTAKIN ".

599 /apothnḗskō ("die off, from") occurs 111 times in the NT. It stresses the significance of the separation = Se korostaa merkitystä erottaminen

separation = erottaminen, irrottaminen, erottelu, lajittelu, ero, erossaolo, irtaantuminen, jako

.

Vrt. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        .
        Ja vielä jatkoksi selvennökseksi miten alkukieli:

* "kan apothanē zēsetai" = "even if he should die, he will live" = "vaikka hän kuolisi, hän elää "

* "ou mē apothanē"= "never not shall die" = " ei koskaan milloinkaan kuole

http://biblehub.com/text/john/11-25.htm / http://biblehub.com/text/john/11-26.htm

• pyhpyh

Olet kyllä ihan metsässä taas Kerettiläinen ns. "välitila-oppi" on yleisesti tunnustettu kristillinen dogmi monissa kirkkokunnissa ja järjestöissä ja sillä ei ole New Agen kanssa mitään tekemistä !

välitila-oppi on saatanasta.

• pyhpyh

Vrt. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        .

* "kan apothanē zēsetai" = "even if he should die, he will live" = "vaikka hän kuolisi, hän elää "

http://biblehub.com/text/john/11-25.htm / http://biblehub.com/text/john/11-26.htm

Timo on jo blogissaan osoittanut sen väittees valheeks.

• pyhpyh kirjoitti:

Timo on jo blogissaan osoittanut sen väittees valheeks.

Miksi sinä et PyhPyh tee sitä itse minulle....vai perustuuko uskosi Timo Flinkin sepittämiin "väännöksiin" vai eikö henkilökohtainen raamattutaitosi riitä ?

• anneelina8

.

.

Kopittelijalle: Me emme ole kuolemattomia, ellemme ota vastaan Herraa Jeesusta. Tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa. jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää 1 Joh. 5: 11, 12.

Iankaikkinen elämä on Kristuksen kädessä, me emme ole syntyneet siihen.Jeesus sanoo: Te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.Joh. 5: 40.

Kun Kristus palaa, hän tulee herättämään nukkuvat pyhänsä ja antaa heille kuolemattomuuden lahjan, niin etteivät he koskaan enää kuole. Tällöin kuolema on nielty ja voitto saatu. 1 Kor. 15: 54.

Tämän viimeisen pasuunan soidessa, sillä pasuuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina jae 52. Paavali opettaa : Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan Herraa vastaan yläilmoihin, ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        1 Tess. 4: 16,17.
        Vanhurskaat heräävät jälleen eloon, ja ne jotka ovat elossa ja odottavat hänen takaisin tulemistaan ja muuttuvat yhtäkkiä silmänräpäyksessä 1 Kor. 15: 52.

Kristityn toivo ei ole kuolemassa, vaan Herran takaisin tulossa, josta apostoli
        puhuu autuallisena toivona. Tiit. 2:13.

Minä vielä autan sinua Pyh Pyh ... Etsi täältä niin tutkitaan yhdessä Timo Flinkin teesejä !
        https://timoflink.wordpress.com/about/

Raamattu sanoo: Vrt. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

.

Timo Flink "vääntää ja kääntää" raamattua: " Suomen ”on elävä” olisi mahdollinen futuurin vastine, mutta lauseyhteydessä se saattaisi antaa kuvan, että elämä jatkuu kuolemassa, jota teksti ei tarkoita. ”Tulee elämään” on kieltämättä kankeaa suomenkieltä, mutta toistaiseksi parasta mitä mieleen on tullut mahdollisimman kirjaimellisena käännöksenä. "
        https://timoflink.wordpress.com/2013/12/19/ylosnousemuksesta-joh-1125-26/

• Ja perään vielä yleiset kansainväliset käännökset !

11:25 New American Standard Bible
        Jesus said to her, "I am the resurrection and the life; he who believes in Me will live even if he dies,

King James Bible
        Jesus said unto her, I am the resurrection, and the life: he that believeth in me, though he were dead, yet shall he live:

Holman Christian Standard Bible
        Jesus said to her, "I am the resurrection and the life. The one who believes in Me, even if he dies, will live.

International Standard Version
        Jesus told her, "I am the resurrection and the life. The person who believes in me, even though he dies, will live.

NET Bible
        Jesus said to her, "I am the resurrection and the life. The one who believes in me will live even if he dies,

Aramaic Bible in Plain English
        Yeshua said to her, “I AM THE LIVING GOD, The Resurrection and The Life; whoever trusts in me, even if he dies, he shall live.”

GOD'S WORD® Translation
        Jesus said to her, "I am the one who brings people back to life, and I am life itself. Those who believe in me will live even if they die.

King James 2000 Bible
        Jesus said unto her, I am the resurrection, and the life: he that believes in me, though he were dead, yet shall he live:
        11:26 New American Standard Bible
        and everyone who lives and believes in Me will never die. Do you believe this?"

King James Bible
        And whosoever liveth and believeth in me shall never die. Believest thou this?

Holman Christian Standard Bible
        Everyone who lives and believes in Me will never die--ever. Do you believe this?""

International Standard Version
        Indeed, everyone who lives and believes in me will never die. Do you believe that?"

NET Bible
        and the one who lives and believes in me will never die. Do you believe this?"

Aramaic Bible in Plain English
        And everyone who lives and believes in me shall never die. Do you believe this?”

GOD'S WORD® Translation
        Everyone who lives and believes in me will never die. Do you believe that?"

King James 2000 Bible
        And whosoever lives and believes in me shall never die. Do you believe this?

• Noh Pyhpyh.... kerropa nyt tyhjentävä vastaus tästä kaikesta... Kiitos! :)))

• Miten esim. suhteutat yhteen 25 jakeen joka Timo Flinkin mukaan pitäisi kääntää "tulee elämään" ja sitten seuraavan jakeen "ei ikinä kuole" jota ei voi mitenkään kääntää toisin !
        Eikös nämä Jeesuksen sanat ole yhtä käsityskokonaisuutta !
        .
        Ei Adventismi Raamattua vääristelemällä terveeksi opiksi muutu !

Miten esim. suhteutat yhteen 25 jakeen joka Timo Flinkin mukaan pitäisi kääntää "tulee elämään" ja sitten seuraavan jakeen "ei ikinä kuole" jota ei voi mitenkään kääntää toisin !
        Eikös nämä Jeesuksen sanat ole yhtä käsityskokonaisuutta !
        .
        Ei Adventismi Raamattua vääristelemällä terveeksi opiksi muutu !

Eli siis tämä Timo Flinkin ikioma käännöshän menee siis näin:
        Lainaus Timo Flinkin blogista: " Oma käännökseni menee näin: ”Jeesus sanoi hänelle: ’Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, tulee elämään, vaikka sattuisi kuolemaan, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, missään tapauksessa kuole ikuisiksi ajoiksi. Uskotko tämän?’”
        .
        Eli Timolla "se elää vaikka olisi kuollut" muuttuukin nyt "tulee elämään vaikka olisi kuollut" ja sitten "ei ikinä kuole" muuttuukin
        "missään tapauksissa kuole ikuisiksi ajoiksi"...
        .https://timoflink.wordpress.com/2013/12/19/ylosnousemuksesta-joh-1125-26/
        .
        Että näin... Raamattu vaan härskisti uusiksi että Ellen mahtuu ovista sisään... :O

• Törkeää Flinkiltä tuollainen kyllä on.

Ei ole "adventtitotuudella" puhtaita jauhoja pussissaan, kun moiseen pitää ryhtyä.

• Ps. Ja siis tätä Timon " ikuisiksi ajoiksi" sanojahan ei alkukielessä ole ! Vaan tämä Timon pitää lisätä siksi että se sopisi yhteen ajatuksen "tulee elämään" kanssa !

Laitetaanpa varmuuden vuoksi 2x

Siis onko Alexilla muka oikeus olettaa että minä (Kopittelija007)olen joku nimimerkki

"Alex-pyhpyh !"

.

Onko oikeus? Sinä itse teet sinä mistä muita syytät.. etkö vain teekin?
        Totuus on että tätä aloitusta en tehnyt minä ... vaikka joku sellaista kaavailikin - Sinä? tai joku muu joka jatkuvasti kirjoittelee negatiivisesti kaikesta mitä minä kirjoitan .. ja valitettavasti vääristelee minun ja monien muiden kirjoituksia... omien luulojen ja estojensa mukaan... se kuitenkin oli .. Vai mitä ? Siis samaa porukkaa kanssasi ..

Jokainen ymmärtää, että jos joku kirjoittaa vuosikausia muista ihmisistä ja heidän uskostaan löytämättä mitään positiivista sen enempää ihmisistä kuin heidän uskostaan ja jos sellainen ihminen jopa hyökkää kaikkia niitä vastaan jotka eivät yhdy samaan parjaajien kuoroon - silloin on sellaisten kirjoitusten arvo yhtä kuin nolla. Sellainen on vain tarkoitushakuista parjaamista - ei muuta.
        Valitettavasti Kopittelija007 - sinä olet yksi sellainen kirjoittaja ja olet tehnyt tässä asiassa liiton kaikkien niiden kanssa jotka ovat palstalla samasta syystä.

On kuvaavaa että lähes jokainen näiden asiattomien kirjoitusten takana oleva on katkera elämässään (sano vastaan jos haluat - mutta sen voi nähdä kaikista kirjoituksista) ja monet entisiä adventisteja. Näin huolimatta siitä että joukkoon sopii niin uskovaisia kuin ateisteja - joista lähes jokainen on TÄYSIN oikeassa periaatteessa kaikessa ..

Se mikä minua kummastuttaa että te viitsitte tuhlata elämänne päivät tuollaiseen .. (se ei ole ihan tervettä) ..

alex

Raamattu sanoo: Vrt. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

.

Timo Flink "vääntää ja kääntää" raamattua: " Suomen ”on elävä” olisi mahdollinen futuurin vastine, mutta lauseyhteydessä se saattaisi antaa kuvan, että elämä jatkuu kuolemassa, jota teksti ei tarkoita. ”Tulee elämään” on kieltämättä kankeaa suomenkieltä, mutta toistaiseksi parasta mitä mieleen on tullut mahdollisimman kirjaimellisena käännöksenä. "
        https://timoflink.wordpress.com/2013/12/19/ylosnousemuksesta-joh-1125-26/

Ei Timo väännä vaan tutkii ennakkoluulottomasti Raamattua.. ja kun minä teen samoin olen tullut monessa asiassa ihan samaan tulokseen. Se mikä Timon Raamatuntutkimisessa on hyvä asia on että se pitää Raamatun kokonaisuuden - sen kokonaissanoman kaiken aikaa.. Siis täysin päin vastoin kuin sinun selityksesi joiden mukaan täytyy sanojen merkityksiä muuttaa kaiken aikaa jotta ne saisi sopimaan edes jotenkin siihen sinun uskontoosi.
        Nyt kun sinä toistelet noita selityksiäsi ja postitat yhteen ketjuun vaikka kuinka monta viestiä ja linkität omiin kirjoituksiisi tulee sekamelska entistä suuremmaksi.. ja sinä et sitä edes huomaa ??!!
        Jokainen valitsee itse - mutta että joku alkaa seuraamaan sinua .. ?? se ihminen on jo ennestään eksynyt - mikään muu ei ole mahdollista ..

alex

• Exadventistiparka
        alex.kasi kirjoitti:

Ei Timo väännä vaan tutkii ennakkoluulottomasti Raamattua.. ja kun minä teen samoin olen tullut monessa asiassa ihan samaan tulokseen. Se mikä Timon Raamatuntutkimisessa on hyvä asia on että se pitää Raamatun kokonaisuuden - sen kokonaissanoman kaiken aikaa.. Siis täysin päin vastoin kuin sinun selityksesi joiden mukaan täytyy sanojen merkityksiä muuttaa kaiken aikaa jotta ne saisi sopimaan edes jotenkin siihen sinun uskontoosi.
        Nyt kun sinä toistelet noita selityksiäsi ja postitat yhteen ketjuun vaikka kuinka monta viestiä ja linkität omiin kirjoituksiisi tulee sekamelska entistä suuremmaksi.. ja sinä et sitä edes huomaa ??!!
        Jokainen valitsee itse - mutta että joku alkaa seuraamaan sinua .. ?? se ihminen on jo ennestään eksynyt - mikään muu ei ole mahdollista ..

alex

Alex, oletko sitä mieltä että oikea tapa kääntää Raamattua on se, että :
        a) Lisää tai poistaa sanoja tai ajatuksia alkukielen tekstiin saadakseen käännöksen kuulostamaan oman ennalta valitun tulkinnan mukaiselta, vai
        b) Pyrkii käännöksessä mahdollismman tarkkaan alkukieltä vastaavaan ilmaisuun ?
        Kumpi on mielestäsi oikea tapa ?

• Niin mites se suu nyt pannaan....

• kirjoituksenneeiuskottav

Niin mites se suu nyt pannaan....

alex.kasi ymmärtää paremmin asioita kuin te muutamat.

• kirjoituksenneeiuskottav kirjoitti:

alex.kasi ymmärtää paremmin asioita kuin te muutamat.

Saarn.7:13. Katso Jumalan tekoja; sillä kuka voi sen suoristaa, minkä hän on vääräksi tehnyt?
        1:15 Väärä ei voi suoristua, eikä vajaata voi täydeksi laskea.
        Jer 13:23 Voiko etiopialainen muuttaa ihonsa ja pantteri pilkkunsa? Yhtä vähän te voitte tehdä hyvää, te pahantekoon tottuneet.

• alex.kasi kirjoitti:

alex

Alex kirjoittaa " Ei Timo väännä vaan tutkii ennakkoluulottomasti Raamattua.. ja kun minä teen samoin olen tullut monessa asiassa ihan samaan tulokseen. "

Kyllä täytyy oikein ihmetellä tuota Alexin sanontaa Timosta kyllä tässä yhteydessä... ja varsinkin näissä Joh 11:25,26 ja Luuk 23:43 tapauksissa yleensäkin, sillä juuri tässäkin Johanneksen kohdassa juuri Timo "vääntää" raamatun alkukieltä niin että juuri sopisi Adventismin oppiin ja ihan törkeästi ja tietoisesti !
        Ja tällainen on kyllä tosi kaukana "ennakkoluulottomasta" !
        .
        Vrt. Edellä esittämääni Timo vääntöä vielä kerran:

Raamattu sanoo: Vrt. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, SE ELÄÄ, VAIKKA OLISI KUOLLUT. 11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, IKINÄ KUOLE. Uskotko sen?"

Timo Flink "vääntää adventismia" Lainaus blogista: " Oma käännökseni menee näin: ”Jeesus sanoi hänelle: ’Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, TULEE ELÄMÄÄN, vaikka SATTUISI KUOLEMAAN , eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, MISSÄÄN TAPAUKSESSA KUOLE IKUISIKSI AJOIKSI. Uskotko tämän?’”

Eli Timolla "se elää vaikka olisi kuollut" muuttuukin nyt "tulee elämään vaikka olisi kuollut" ja sitten "ei ikinä kuole" muuttuukin "missään tapauksessa kuole ikuisiksi ajoiksi"...Ja siis tätä Timon " ikuisiksi ajoiksi" sanojahan ei alkukielessä ole ! Vaan tämä Timon pitää lisätä siksi että se sopisi yhteen ajatuksen "tulee elämään" kanssa !

( Timo vielä kirjoittaa: " Suomen ”on elävä” olisi mahdollinen futuurin vastine, mutta lauseyhteydessä se saattaisi antaa kuvan, että elämä jatkuu kuolemassa, jota teksti ei tarkoita. ”Tulee elämään” on kieltämättä kankeaa suomenkieltä, mutta toistaiseksi parasta mitä mieleen on tullut mahdollisimman kirjaimellisena käännöksenä. ")

.https://timoflink.wordpress.com/2013/12/19/ylosnousemuksesta-joh-1125-26/

Täytyy sanoa että tätä jälkimmäistä Timoa ei voi uskoa koska se ei seuraa alkukieltä ja sisältää lisäsanoja joita ei ole !
        .
        EAP Kysely on siis aivan oikeutettua !
        Lainaus: "Alex, oletko sitä mieltä että oikea tapa kääntää Raamattua on se, että :

a) Lisää tai poistaa sanoja tai ajatuksia alkukielen tekstiin saadakseen käännöksen kuulostamaan oman ennalta valitun tulkinnan mukaiselta, vai

b) Pyrkii käännöksessä mahdollisimman tarkkaan alkukieltä vastaavaan ilmaisuun ?

Kumpi on mielestäsi oikea tapa ?"

• janäinon

Ei adventismissa sinäänsä mitään vikaa ole, sen uskosuuntaus opetuksellisessa mielessä on vaan muuttunut Jeesuksesta lauantaihin.

• Ai eikö "opetuksellisessa mielessä".... ei adventismi ole pelkästään muuttunut lauantaiksi vaan myös ja "Tutkivaksi tuomioksi", "ainoaksi Pyhäksi jäännökseksi", "Miikael Jeesukseksi" yms. ellenharhaksi :O

• TenPoints

Adventismi lepää tiukasti Kristuskalliolla.

• pyhpyh

Ai eikö "opetuksellisessa mielessä".... ei adventismi ole pelkästään muuttunut lauantaiksi vaan myös ja "Tutkivaksi tuomioksi", "ainoaksi Pyhäksi jäännökseksi", "Miikael Jeesukseksi" yms. ellenharhaksi :O

Olet saatanan kätyri.

• Mulla on sympatia kuitenkin kotikirkkoani kohtaan, oli se sitten niin tai näin. En haluaisi puhua adventismista pahaa mutta tajua varsin hyvin ettei lauantai ole pelastus, vaan Jeesus on tie, totuus ja elämä.

Ai eikö "opetuksellisessa mielessä".... ei adventismi ole pelkästään muuttunut lauantaiksi vaan myös ja "Tutkivaksi tuomioksi", "ainoaksi Pyhäksi jäännökseksi", "Miikael Jeesukseksi" yms. ellenharhaksi :O

Palstalla on monesti todettu että nimi "tutkiva tuomio" ei ehkä ole paras mahdollinen sille mitä sillä tarkoitetaan. Ja minäkin voin yhtyä siihen "kritiikkiin", mutta se ei tee minusta adventistien parjaajaa - joka ei löydä heistä tai heidän uskostaan mitään positiivista. Päin vastoin minä voin keskustella adventistien kanssa ja ILMAN että parjaan heitä.. ja voin tunnustaa että he ovat oikeassa - silloin kun he mielestäni ovat oikeassa.

alex

• Exadventistiparka
        alex.kasi kirjoitti:

Palstalla on monesti todettu että nimi "tutkiva tuomio" ei ehkä ole paras mahdollinen sille mitä sillä tarkoitetaan. Ja minäkin voin yhtyä siihen "kritiikkiin", mutta se ei tee minusta adventistien parjaajaa - joka ei löydä heistä tai heidän uskostaan mitään positiivista. Päin vastoin minä voin keskustella adventistien kanssa ja ILMAN että parjaan heitä.. ja voin tunnustaa että he ovat oikeassa - silloin kun he mielestäni ovat oikeassa.

alex

Alex, mistä olet keksinyt tuon nimityksen "adventistien parjaaja" ?
        Jos joku kirjoittelee tänne eikä hyväksy sellaista oppia jota A-kirkko opettaa, se ei suinkaan tee hänestä "adventISTIEN parjaajaa - joka ei löydä heistä tai heidän uskostaan mitään positiivista."
        Täällä ei mielestäni ole juurikaan parjattu adventisteja ihmisinä, vaan nimenomaan sitä oppia joka heille on syötetty adventtikirkon taholta. Sen sijaan, täällä joka päivä jatkuvasti parjataan henkilökohtaisuuksilla ja perättömillä syytöksillä niitä jotka tuota oppia kritisoivat.
        Tavoitteena olisi että voisimme keskustella opeista, ilman että siihen täytyy heti tuoda henkilökohtaisuudet mukaan.

• Juuri näin EAP...
        .
        Äsken juuri tulin tuolta Mytäjäisten lammelta poikia uittamasta ja juttelin siellä varmaan ainakin tunnin minun jo nuoruudestani tuntemani adventistin kanssa meidän lapsuuden jalkapalloajoilta asti ja mitään riitaa ei ole koskaan ollut, ei edes Lahden adventtikirkossa, ja toivottelimme vielä siellä toisillemme Hyvää Kesää... Että se siitä Adventistien parjaamisesta taas ihmisinä !
        .
        En minä ainakaan ihmisiä parjaa vaan pyrin oppiin mitä RAAMATTU opettaa ja siihen ei monet ellenistiset opit mahdu, ikävä kyllä !
        .
        Minä en ole kenenkään ihmisen tuomari mutta epäraamatullisiin oppeihin puutun kyllä aina tapahtui sitä missä kirkossa tahansa tai missä tahansa !

• Osa adventistikirjoittajista näyttää sisäistäneen iskulauseen "hyökkäys on paras puolustus".

Itse vierailen näillä sivuilla satunnaisesti, mutta silloin useinkin muutamana peräkkäisenä päivänä.

Mutta näiden piipahdusten perusteella minulle on muodostunut se käsitys, että kyllä adventistit hallitsevat alatyylin ja herjaukset suunnilleen yhtä hyvin kuin ei-adventistit ja/tai ateistit.

Minulla on ehdotus, vaikka tuskin se mihinkään johtaa.

Nimittäin tämä:

Puhukaa ja kirjoittakaa enemmän Jeesuksesta!

Kun tätä ehdotin adventistivanhemmilleni, he totesivat, että "kaikkihan ne Jeesusta hokevat; jonkun täytyy pitää esillä adventtitotuutta,

siis sapattia, kymmenyksiä, pedonmerkkiä, puhtaita ja saastaisia ruokia, Profetian Henkeä jne."

Saattoi kulua vuosia, etten kuullut äitini mainitsevan nimeä Jeesus (paitsi jos se esiintyi jonkin laulun sanoissa),

mutta kuuskuuskutosesta, sielun tilasta kuoleman jälkeen, EGW:stä ja sianlihan saastaisuudesta hän puhui enemmän kuin arkiasioista.

Nämä adventismin erityisopetukset olivat hänelle henki ja elämä. Ei siinä Jeesuksella ollut kovin suurta roolia.

Valitettavasti.

• pyhpyh

En usko sinua ollenkaan.

• Tuomas-kuoma: "Minulla on ehdotus, vaikka tuskin se mihinkään johtaa.

Nimittäin tämä:

Puhukaa ja kirjoittakaa enemmän Jeesuksesta!"

Niinpä, sitä minäkin täällä kerran koetin, että avasin ihan ketjun Kristuksen Jeesuksen korottamiselle, mutta eipä siitä kovin suosittua tullut ja se ketju on jo vaiennut päiviä sitten. Mutta lauantaisapatista ja pedoista sekä EGW:sta kyllä tekstiä kertyy loputtomiin.

• totuusfriikki7678 kirjoitti:

Tuomas-kuoma: "Minulla on ehdotus, vaikka tuskin se mihinkään johtaa.

Nimittäin tämä:

Puhukaa ja kirjoittakaa enemmän Jeesuksesta!"

Niinpä, sitä minäkin täällä kerran koetin, että avasin ihan ketjun Kristuksen Jeesuksen korottamiselle, mutta eipä siitä kovin suosittua tullut ja se ketju on jo vaiennut päiviä sitten. Mutta lauantaisapatista ja pedoista sekä EGW:sta kyllä tekstiä kertyy loputtomiin.

En valitettavasti minäkään usko että ehdotuksesi johtaa mihinkään - sillä koska liian monet ovat täällä vain vastustamassa adventisteja ja heidän uskoaan. Jos he puhuisivat edes asiaa ja omista ajatuksistaan - ei olisi kovinkaan vaikea keskustella mistään, mutta niinkuin se nyt on täällä parjataan adventisteja ja heidän uskoaan.
        Adventistit sanovat että "he panevat kaiken toivonsa Jeesukseen" mutta he ei kelpaa näille anti-adventisteilla - koska he ovat olevinaan oikeassa ja silloin ovat adventistit luonnollisesti väärässä Kun adventisti kertoo MIKSI hän uskoo siten kuin uskoo .. se menee ohi korvien kuin tuuli .. parjaaminen sen kuin yltyy ja hänen sanojaan vääristellään (joko tahallaan tai sitten ihan vain ymmärtämättömyyttään) ja hänestä puhutaan kaikkinaista pahaa.. Minä en ole adventisti - mutta ei tulisi mieleeni yhtyä näihin parjaajiin .. ei koskaan ..
        Kumma kyllä minä ymmärrän mihin adventistit uskovat - koska olen sen halunnut tietää .. ja siksi minun on eritäin vaikea uskoa että nämä adventistien parjaajat eivät ymmärtäisi hekin .. ja siksi on heidän anti-adventiset kirjoittelunsa minulle pelkkää parjaamista .. ja kiihkoilua (sillä miksi sitä muutenkaan voisi sanoa jos sama henkilö parjaa toisia asiattomasti (usein valheellisesti) ihmisiä vuodesta toiseen..

Siis olen valitettavasti samaa mieltä kanssasi - aika turha odottaa että adventisteja alettaisi kunnioittamaan itsenäisinä ajattelevina ihmisinä . Toinen asia jonka haluan tässäkin tuoda esiin on että minulle saa joku joka sortuu tällaiseen vuodesta toiseen jatkuvaan ihmisten panetteluun yrittää vakuuttaa kuinka paljon vain, että hän olisi "uudesti syntynyt" Jeesusta seuraava ihminen .
        En usko että olisi .. Koska "hedelmistään heidät tunnetaan" - syyttäjiä he ovat ja usein jopa ilman minkäänlaista syytä.

Sillä ei se että joku ei usko kuin he ole mikään syy.. (no tekosyy ehkä)

alex

• kerettiläinen--

>>En valitettavasti minäkään usko että ehdotuksesi johtaa mihinkään - sillä koska liian monet ovat täällä vain vastustamassa adventisteja ja heidän uskoaan. Jos he puhuisivat edes asiaa ja omista ajatuksistaan - ei olisi kovinkaan vaikea keskustella mistään, mutta niinkuin se nyt on täällä parjataan adventisteja ja heidän uskoaan.<<

En tiedä, luetko sinä minutkin näiden parjaajien joukkoon, sillä minä kerron kyllä mielestäni tasapuolisesti näkemykseni kaikesta siitä, mitä pidän epäraamatullisena...seurakuntaan katsomatta...
        Kirjoitit, että vaikka meillä on eroavuuksia näkemyksissämme, niin kirjoituksissani on asiaa. Olen pari kertaa esittänyt sinulle kysymyksiä koskien Adventtikirkon opetuksia, mutta et ole vastannut niihin, joten on jäänyt epäselväksi, onko meillä muita eroavuuksia näkemyksissämme kuin tuo, että sinä näytät arvostavan Adventtikirkkoa huomattavasti enemmän kuin minä, etkä lojaalisuudesta sitä ja adventisteja kohtaan halua kertoa suoraan näkemyksistäsi. Minulla ei ole mitään tällaisia lojaalisuuden tunteita yhtäkään kirkkoa tai seurakuntaa kohtaan, joten voin kertoa aivan vapaasti ja suoraan, mitä mieltä olen niiden opetuksista. Jos se katsotaan parjaamiseksi, niin en tiedä, miten näistä asioista sitten voisi kirjoittaa...

• armonkerjäläinen

Tuskin Alex sitä tarkoitti. Vaikka olen adventisti, niin pidän sinun kirjoituksistasi.
        Kyllä meitä saa kritisoida ja aihetta on monesti, Emme ole mitään pyhimyksiä,
        Tuomas veli tuolla kirjoitti,ja muisteli,ettei kovin usein kuullut Jeesus nimeä äitinsä huulilta. Sanon vain Herra armahda meitä syntisiä.
        Jää Isän käteen ystävä!

• kerettiläinen--

Kiitos kauniista sanoistasi adventistiystäväni!
        Olen huomannut, että ne adventistit, jotka ovat rehellisiä sydämessään, voivat tunnustaa tosiasiat sellaisina kuin ne ovat. Ollessani itse adventisti tuskailin suunnattomasti Adventtikirkon surkeaa hengellistä tilaa ja ajattelin mielessäni, että jos en uskoisi sen oppeihin, niin en kuuna päivänä jaksaisi olla jäsenenä. Mutta koska uskoin silloin, että Adventtikirkko on "ainoa oikeaoppinen kirkko", niin sinnittelin jaksaakseni ja ajattelin, että olisi väärin kritisoida Jumalan lopunajan seurakuntaa ja jos jotain epäilystä tai kritiikinpoikasta mieleen tuli, niin se kuitattiin "katso vain Jeesukseen"! Nyt olen ymmärtänyt sen, että ei Raamatussakaan vaieta vääryyksistä, esim. Jeesus käytti melkoisen kovaa kieltä fariseuksista ja kirjanoppineista puhuessaan ja myöskin Paavali moitti Pietaria aivan julkisesti tämän tekopyhyydestä. Raamattu ei siis kuittaa vääryyksiä "katso vain Jeesukseen" hokemalla, vaan siellä moititaan niistä ja vaaditaan parannuksentekoa, sillä "Jumala ei katso henkilöön"...ei siis myöskään seurakuntaan, vaikka se olisi kuinka "oikeaoppinen" tahansa... Näin ei kuitenkaan toimita kirkoissa, vaan ne, jotka uskaltavat julkisesti tuoda epäkohtia esiin, todennäköisesti savustetaan ulos, sen sijaan, että tehtäisiin parannusta. Onneksi minun ei tarvitse enää tuskailla ristiriitaisten ajatuksieni kanssa, vaan olen vapaa tuomaan julki sen, mitä ajattelen ja jos olen väärässä, niin muut ovat myös vapaita oikaisemaan väärät käsitykseni.

• Exadventistiparka
        kerettiläinen-- kirjoitti:

Kiitos kauniista sanoistasi adventistiystäväni!
        Olen huomannut, että ne adventistit, jotka ovat rehellisiä sydämessään, voivat tunnustaa tosiasiat sellaisina kuin ne ovat. Ollessani itse adventisti tuskailin suunnattomasti Adventtikirkon surkeaa hengellistä tilaa ja ajattelin mielessäni, että jos en uskoisi sen oppeihin, niin en kuuna päivänä jaksaisi olla jäsenenä. Mutta koska uskoin silloin, että Adventtikirkko on "ainoa oikeaoppinen kirkko", niin sinnittelin jaksaakseni ja ajattelin, että olisi väärin kritisoida Jumalan lopunajan seurakuntaa ja jos jotain epäilystä tai kritiikinpoikasta mieleen tuli, niin se kuitattiin "katso vain Jeesukseen"! Nyt olen ymmärtänyt sen, että ei Raamatussakaan vaieta vääryyksistä, esim. Jeesus käytti melkoisen kovaa kieltä fariseuksista ja kirjanoppineista puhuessaan ja myöskin Paavali moitti Pietaria aivan julkisesti tämän tekopyhyydestä. Raamattu ei siis kuittaa vääryyksiä "katso vain Jeesukseen" hokemalla, vaan siellä moititaan niistä ja vaaditaan parannuksentekoa, sillä "Jumala ei katso henkilöön"...ei siis myöskään seurakuntaan, vaikka se olisi kuinka "oikeaoppinen" tahansa... Näin ei kuitenkaan toimita kirkoissa, vaan ne, jotka uskaltavat julkisesti tuoda epäkohtia esiin, todennäköisesti savustetaan ulos, sen sijaan, että tehtäisiin parannusta. Onneksi minun ei tarvitse enää tuskailla ristiriitaisten ajatuksieni kanssa, vaan olen vapaa tuomaan julki sen, mitä ajattelen ja jos olen väärässä, niin muut ovat myös vapaita oikaisemaan väärät käsitykseni.

"Olen huomannut, että ne adventistit, jotka ovat rehellisiä sydämessään, voivat tunnustaa tosiasiat sellaisina kuin ne ovat."
        Olen huomannut aivan saman asian kuin sinäkin, kerettiläinen. Kuten olen ennenkin sanonut, A-kirkossa on valtava määrä rehellisiä ja mukavia seurakuntalaisia jotka todella haluavat seurata Jumalan tahtoa elämässään, ja joiden yhteydestä en toki olisi minäkään halunnut lähteä - paitsi juuri noiden oppien takia.
        Itse olen huomannut että lähtöni oli kuitenkin minun omalle hengelliselle elämälleni varsin hyvä asia. Kävin paljon seurakunnassa jossa korotettiin Kristusta ja sitä mukaa kun ymmärrykseni täytetystä työstä ja Jeesuksen tuntemisen tärkeydestä kasvoi, se on kasvattanut minua ihmisenä paljon enemmän kuin sapattikirkoissa istutut vuodet, joina hengellinen kasvu oli todellakin aikalailla minimissään jollei nolla.
        Miten sinä itse koet hengellisen kasvusi lähtösi jälkeen ?

• Palstan nimi on Adventismi ja alaotsikko "Keskustele adventismista".

Se ei siis tuossa muodossa ole "Adventtikirkon opetukseen uskovien keskinäinen keskustelu".

Tylsäähän se olisikin, jos avaukseen saisi vain sellaisia vastauksia kuin "Aivan oikein", "Amen" tai "Hyvin kirjoitettu". Myönteinen palaute on toki tärkeää ja paikallaan silloin, kun siihen on aihetta. Mutta keskusteluun tarvitaan muutakin.

Kun eri tavoin ajattelevat ihmiset puolustavat ja tuovat esiin omia käsityksiään, voi syntyä jopa keskustelua. Yksimielisyyteen päätymistä ei kannata pitää tavoitteena eikä siinä epäonnistuminen saisi johtaa maltin menetykseen.

Toisten keskustelijoiden suoranainen pilkkaaminen ja kohtuuton jankutus ovat käsittääkseni palstan sääntöjen mukaan kiellettyjä. Ymmärrän kyllä, että rajanveto on usein vaikeaa. Toivon moderaattorille viisautta ja jaksamista tehtävässään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      60
      4813
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3878
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      3423
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3111
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2934
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2598
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2236
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      255
      2124
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      38
      1933
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108