Naisten seksuaalinen ahdistelu/hyväksikäyttö

katuvaMies

Itse miehenä pidän alhaisimpana saastana toisia miehiä, jotka käyttävät naisia seksuaalisesti hyväkseen, mutta en ole asiassa täysin rehellinen, koska olen ollut itseasiassa yksi näistä miehistä. Tässä kohtaa on heti huomattava, että on ero naisten ahdistelussa ja törkeissä seksuaalirikoksissa. En nyt puhu jälkimmäisistä ja jokainen varmaan ymmärtää missä niistä on kyse.

Seksuaalinen ahdistelu ja hyväksikäyttö voi sisältää myös elementtejä edellisistä, mutta siinä on enemmän psykologisia puolia, joista haluan itse avata tässä joitain omalta kantiltani:

Olin itsekin vielä nuori mies, kun työpaikalleni tuli muutaman vuoden itseäni nuorempi nainen. Tämä nainen, joka eli parisuhteessa, oli kaunis ja keimaileva. Hän haki miehiltä hyväksyntää ja huomiota, vaikka oli ammatillisesti erittäin pätevä, eikä olisi tarvinnut miesten apua itse työhön liittyvissä asioissa. Itse olin näinä aikoina poikamies ja tottakai hullaannuin hänestä täydellisesti. Illanvietot, joissa alkoholi oli mukana, yleensä päättyivät jossain vaihessa minun tai muiden miesten lähentelyihin tämän naisen kanssa. Joskus tuli pienempiä tappeluita miesten kesken. Asiat kuitenkin pysyivät suurinpiirtein kontrollissa, eikä pahempaa tapahtunut, paitsi että itselleni muodostui paha riippuvuus/pakkomielle tätä naista kohtaan.

Kävin jossain vaiheessa jopa heidän kotonaan ja kerroin näistä tuntemuksista hänen miehelleen, josta seurasi pienimuotoinen tappelu (olimme humalassa), mutta lopulta päädyin kuitenkin nukkumaan heidän kotonaan kaikessa rauhassa. Pakkomielle ei kuitenkaan hellittänyt, eikä tämä nainen antanut sen lopettamiseen viimeistä varoitusta.

Sitten tapahtui se mistä olen pahoillani: olimme kerran molemmat kovassa humalassa ja sain houkuteltua hänet suorittamaan minulle seksuaalisen teon, johon hän jälkikäteen katsoi tulleensä väärin pakotetuksi, eli hyväksikäytetyksi. En siis mitenkään pakottanut, tai väkivallalla uhkaillut häntä, mutta sain hänet hurmattua ja ikäänkuin mukaan asiaan, jota hän myöhemmin katui. Vaikenimme tästä illan jälkeen, koska asia oli molemmille kiusallinen ja työyhteisölle.

Jälkikäteen olen tajunnut, että toimintani on ollut seksuaalista hyväksikäyttöä ainakin jollain tasolla. Jossa uhri on itse omalla toiminnallaan, ellei suoranaisesti edesauttanut, niin ainakin yllyttänyt tekoon.

Mitä haluan sanoa tällä kaikella?

Miesten voimakkaampi seksuaalinen vietti saa kaiken hyvän lisäksi myös ylireagoimaan naisten käytökseen. Naisten pelailu tunteilla ja eleillä voi joskus kostaantua väärällä tavalla ja vaikka itse teko olisi tuomittavaa, niin myös uhrissa voi olla osa syyllisyydestä. Niiden, jotka eivät tunne suurta seksuaalista hurmaa, on vaikea kuvitella miltä se tuntuu, mutta siinä enemmän kyse biologian johdatuksesta kuin mielen. Näiden voimakkaiden viettien ja biologian johdattamina olemme alttiita toimimaan väärällä tavalla.

Olen pahoillani, kumpa mitään ei olisi koskaan tapahtunut.

3

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rennosti-m

      Miehen naista suurempi sekusuaalivietti on myytti, jolla on pitkä kulttuurihistoria. Vielä satakunta vuotta sitten luultiin, että terveellä naisella ei olisi seksuaaliviettiä ollenkaan. Näin luulivat miehet ja nainen taas luuli olevansa ainoa nainen, jolla on vietti. Siksi hän peitti sen muiltakin naisilta, jotta voisi julkisesti käydä hienosta naisesta. Puolensataa vuotta sitten jo homattiin, että jokaisella naisella on vietti ja nyt, että se on voimakas.

      Todellisuudessahan naisen vietti on erittäin vaativa, mutta biologisen strategin mukaan nainen on miestä krantumpi. Tämä johtuu siitä, että nainen voi saada vain vähän lapsia, joten hän joutuu huolellisesti valitsemaan kumppaniaan saadakseen lapselle hyvät geenit. Mies taas voi levittää huolettomammin geenejänsa, sillä vilkas mies voi saada valtavan määrän lapsia.

      Miehen ja naisen vietin voimakkuus on siis jokseenkin sama, mutta nainen joutuu pidättäytymään, koska hän on superkranttu.

      Ei voi ajatellakaan, että jos humalassa tapahtuu jotain seksuaalista, miehen aktiivisuus olisi suurempi. Näisella vain ovat "jarrut päällä". mutta hän on lopulta suostuessaan aivan yhtä aktiivinen. Ilmiö näkyy kaikessa luonnossa, koiras esittäytyy ja maanittelee, naaras suostuu.

      On täysin eri asia, jos on kyse todellisesta raiskauksesta. Muussa tapauksessa nainen vain tulee katumukseen ja selittää tulleensa hyväksikäytetyksi.

      Liitoissa, kun karsitaan "ilmaisutavan" vääristymät, molemmat sukupuolet ovat olleet n. puolessa tapauksessa myös sivusuhteessa. Koska ryhmät eivät mene kohdalleen, liitoista 3/4 on ollut sellaisia, joissa jompikumpi tai molemmat ovat olleet sivusuhteessa. Tämän aiheuttaa geeniperintä varhaisihmisiltä, vaikka ihmiset luulevat olevansa itsensä herroja.

      Ihmisella, niin miehellä kuin naisellakin, on ollut tähän mennessä, siis keskimäärin elämän puolivälissä n. 15 seksikumppania. Miesten ja naisten lukema on jo matemaattisista syistä sama, mutta keskipoikkeama on eri. Miehet saavat epätasaisemmin seksiä kuin naiset.

      Moraalia voidaan suhteuttaa utopiaan, miten pitäisi olla, mutta myös siihen miten on. Olette siis reilusi tavallisemmalla puolella. Et ole käyttänyt naista hyväksesi, eikä hän sinua. Olette vain kaksi hienostunutta ihmistä.

      Jos et olisi teettänyt "seksuaalista tekoa" naisella, olisit nyt yksi niistä ihottavista moralisteista, jotka eivät VIELÄ ole kompastuneet ja kuvittelevat, että ihminen voi vapaasti valita tekonsa. Olet tärkeää kokemusta rikkaampi. Se tuo sinulle syvällistä ymmärrystä.

      Ihminen ei voi ymmärtää mitään, mitä ei ole kokenut.

    • maria37

      Hyvä kirjoitus. Minua mietityttää missä menee seksuaalisen ahdistelun ja hyväksikäytön rajat ja milloin voidaan puhua molempien osallisuudesta. Tässä on yksi kokemukseni, mikä on herättänyt ahdistusta.

      Naapurissani asuu mies, joka viime kesänä alkoi lähestymään minua ja yritti saada seksiä. Kerran sitä olikin, mutta se päättyi ikävästi. Välimme olivat huonot, mikä vaivasi minua. Kaikesta huolimatta halusin tehdä sovinnon miehen kanssa. En kuitenkaan halunnut ryhtyä suhteeseen enkä enää harrastaa seksiä hänen kanssaan. Tarkoitus oli lopettaa tapaamiset kokonaan.

      Kerran kun mies oli menossa kotiinsa, hän pyysi minut luokseen. Juttelimme kaikenlaista. Jossain vaiheessa mies halusi hieroa minua. Aluksi en reagoinut, mutta lopulta suostuin.

      Mies alkoi hieromaan minua. Sitten hän vetäisi pikkuhousuni pois, nosti mekkoni helmaa ja alkoi mitään sanomatta imeskellä rintojani. Sen jälkeen hän työnsi sormeni alapäähäni.

      Jossain vaiheessa mies meni hakemaan kondomia ja alkoi laittamaan sitä, kunnes sanoin: ei! Hän nousi päältäni hämmentyneen ja loukkaantuneen näköisenä, meni sanattomaksi ja ihan kuin olisi alkanut itkeä. Sanoin etten voi. Hän vastasi okei, mutta jos voisin tyydyttää hänet.

      Aloin hyväilemään ja runkkaamaan miestä. Pian hän halusi ottaa mekkoni pois. En halunnut, sanoin ei, mutta hän kiskoi mekon ja sanoi, että "minun vuokseni". Menin sanattomaksi ja tein vähän aikaa käsijuttua, kunnes mies nousi makuulta, meni eteeni ja yritti työntyä minuun sanoen, että hitaasti. Olin lattialla makuulla. Penetraatio aiheutti kipua, joten mies lopetti. En olisi enää halunnut mitään seksuaalista, mutta mies vain vetäisi minut istualleen, istui edessäni masturboiden ja työnsi samalla sormia alapäähän tehden edestakais - liikettä.
      Pian hän laukesi päälleni.

      En ymmärrä itsekään käytöstäni, mutta jostain syystä en loppuvaiheessa sanonut enää mitään. Olin hämmentynyt. Eihän sen noin pitänyt mennä!

      Myönnän kyllä osuuteni tilanteessa. Olen erittäin pettynyt itseeni. Olisi tärkeää, että jos mies ja nainen ei ole suhteessa, niin sen joka haluaa seksiä, voisi aktiivisemmin kysyä ja varmistaa sopiiko. Ja jos toinen kieltäytyy, ei loukkaantuisi. Tuntemattomien ja puolituttujen kanssa voi olla vaikeampaa toimia kuin tuttujen ihmisten.

      Tietenkin on niin, että kaikki eivät piittaa toisten kielloista ja tuntemuksista ylipäänsä. Näin taisi olla tämänkin miehen kanssa.

      • rennosti-m

        Ei seksuaalisella hyväksikäytöllä ole mitään rajaa, niinkuin ei ole millään muullakaan käyttäytymisella joko-tai -rajaa. Kun katselet luontofilmejä, voit nähdä, miten naaras estelee ja estelee koirasta parittelemasta, mutta antautuu sitten lopulta kuitenkin. Pian parittelun jälkeen naaras joillakin lajeilla jo usein suhtautuu kielteisesti koiraaseen.

        Molemmat sukupuolet toimivat muinaisuudesta perittyjen geenien mukaisesti. Tämä vain tuottaa ihmisellä syvää tuskaa, sillä on kuvitelma, että sivistys ja kulttuuri ovat pystyneet ohittamaan eläimellisen käyttäytymisen. Eivät ole.

        Olet hyvä nainen. Sinun käytöksesi on ollut perittyjen geenien mukaista. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      296
      3058
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      217
      1930
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1582
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1370
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1251
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      266
      1188
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1041
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      981
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      144
      847
    Aihe