Heippa vaan kaikille makoisan ruoan ystäville!
Keitin eilen ison kattilallisen riisiä ja yritin aamupäivällä wokata sitä.
Minulla on ihan oikea wokki- pannu, jonka oikeaoppisesti wokkiruokakirjan mukaan ensin lämmitin kuumaksi ennen kuin lisäsin rypsiöljyn ja sitten kierittelin sitä niin, että öljy levisi laidoillekin. Lisäsin riisiä ihan vaan noin 1,5 sentin paksuisen kerroksen ja yritin wokata miltei maksimi lämpötilalla, mutta osa riisistä otti kiinni pannuun ja loppu jäi ikävän vaaleaksi eli ei paistunut lainkaan. Mikä neuvoksi?
(käytin rypsiöljyä)
Ei oikein onnistu riisin wokkaaminen
keittiömuksu
2
125
Vastaukset
- Aina-onnistuu
Keitä riisit kattilassa?
- friedrice
Kyse on paistetusta riisistä, joka on oma ruoka-lajinsa Aasiassa.
Kokeile seuraavalla kerralla antaa riisin rauhassa ruskistua ennen sekoittamista.
Valurauta- ja hiiliteräspannujen tulee olla rasvapoltettuja ennen käyttöä ja puhdistus vain kuumalla vedellä ja harjalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836129
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj494156- 1314031
- 693883
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72597Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412595- 292286
- 2042151
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4511865