http://moro.aamulehti.fi/2012/03/29/tahan-petokseen-syyllistyvat-aivan-tavalliset-ihmiset-–-kymmenia-tapauksia-vuodessa/
http://yle.fi/uutiset/nain_keskusteltiin_vaara_hintalappu_ei_saisi_olla_rikos/6682004
http://www.laki24.fi/aihe/9664/
Siksi käyn LIDL ostolassa, kun kassa hoitaa kaiken
Itsepalvelu = punnitus,laputus ja maksaminen
6
899
Vastaukset
- Siinä.syy
Siksi en käy Lidlissä.
- Makriina.ek
Monet ihmiset kulkevat ilman silmälaseja, vaikka ne olisivat hyvinkin tarpeen kaikessa.
Usein olen huomannut, että mieheni punnitsee hedelmät väärin, kun ei katso tarkkaan tuotteen punnitusnumeroa. Vaikuttaa myös siltä, että hän erota erilaisia omenoita toisistaan, vaan punnitsee summamutikassa jollakin omenan numerolla. Ihmettelee, kun sanon, että Granny Smithit ovat vihreitä, punnitse nämä Royal Galan numerolla. "Mistä mä voin tietää?" Varmasti samanlaisia asiakkaita on paljon.
Koskaan en ole lisännyt pussiin punnituksen jälkeen mitään, sehän on myymälävarkaus siinä kuin muutkin varkaudet. Säästöä tuosta tulisi se pari euroa ja maine menisi ikiajoiksi, jos jäisi kiinni kotikaupassa.
Myymälöiden rehellisyyttä sen sijaan joskus epäilen, kun kaupassa valmiiksi pakatuissa rasioissa on pohjimmaisena se pilalle menevä yksilö. Kuinka sattuukaan, että se on jäänyt alimmaiseksi ja freesit ovat päällä?
Joku marjakauppias jäi kiinni valmiiksi pakatuista marjoista, kun rasiassa oli 750 dl marjoja mutta hintaa velotettiin litrasta. Sitä ei voi millään muuksi nimittää kuin petkutukseksi.
Suomalainen rehellisyys alkaa olla vain juttua kirjojen sivuilla. Kyllä omatuntomme jo taitaa olla venyvää laatua. En ole koskaan palannut kauppaan palauttamaan lantteja, jos olen huomannut, että kuitissa on liian alhainen hinta. Voidaanko se katsoa myymälävarkaudeksi? Vahdin vain, että minulta ei peritä liikaa. Kaupan omaa huolimattomuutta on, jos kassakoneessa ei ole samaa hintaa kuin hyllyn reunassa. Pidän puoleni vain jos jään häviölle.- kannattava.kauppa
" kun rasiassa oli 750 dl marjoja mutta hintaa velotettiin litrasta. Sitä ei voi millään muuksi nimittää kuin petkutukseksi."
Tuohan oli kannattava kauppa, litran hinnalla sai 75 litraa, ei kai se silloin mitään petkutusta ole. - punni-Paula
kun kauoppa huijaa -ölä mene lankaan.
Kun vasiten hijaat - Sinä vastaat !o
- RakastanSaksaa
LIDL:n systeemi on hyvä, jos kassa lyö oikean kilohinnan punnitusvaiheessa. Tänään ostin avocadoja ja kilohinta oli 3,72€. Himassa huomasin, että kassa oli antanut kilohinnaksi 4,79€. Hävisin toista euroa eikä ollut eka kerta. Kuka lähtee samantien vaatimaan oikaisua. Tosin siitä ei voi syyttää kauppaa vaan suomalaista kassahenkilöä.
- Mitäpä_sille_voi
Niinhän se menee, että ei ne aina osu kohdilleen....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898236
- 926375
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586243Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344851- 443284
- 503265
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo572982- 442829
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512796- 492760