http://www.iltalehti.fi/muoti/2015090820313677_mu.shtml
"Amerikkalainen koko 8 (pohjoismaalaisittain koko 38) vastaa nykyiseltä mitoitukseltaan vuoden 1958 kokotaulukossa kokoa 16 - eli samaa kuin XXL-koko 46.
Tilastojen mukaan keskivertoamerikkalaisnainen painaa nykyisin saman verran kuin 1960-luvun Yhdysvaltojen keskivertomies."
Naiset ovat entistä läskimpiä
47
<50
Vastaukset
- scrg
Onko täällä räätäleitä ja vaattureita? Vaateshoppailun harrastajia ainakin luulisi olevan.
Mitä tarkoittaa vaatekoko 38?
Osaisin mitata vyötärönympäryksen, rinnanympäryksen, kaulanympäryksen, etäisyyden vyötäröstä olkapäähän tai kaulaan, käsien pituudet sylivälinä tai muuten jne. Mistä voi tilata sopivia vaatteita noiden mittojen perusteella? Verkkokaupoissa yleensä vaatteiden mitoitukset on kerrottu vain tarkkudella M,L,XL... tai 46,48,50 jne... Minun vartaloni ei valitettavasti tiivisty kirjaimeen L tai numeroon 50.
Menet ostamaan kaupasta ruuvia, niin samanlaisia ruuveja on kymmenillä eri mitoilla. Menet ostamaan vaatteita, niin niitä voi olla vain 3 eri kokoa. Ruuvia ostaessa ei joudu ostamaan M koon ruuveja ja L koon ruuveja ja kotona kokeilemaan, että kummat niistä nyt tarkoitukseen sattuvat sopivankaan. Taitaa tulla sama suomeen.... Ainakin kaupoista on nykyään vaikeampaa löytää XS/S-koon vaatteita, useasti koosta L ylöspäin, vaikkei kauppa olisikaan "kurvikkaammille" naisille.
- Feministi_38v
Miksi sitten et syö! Syö niin vaaatteetkin pysyy päällä! Miehet pitää muodoista eikä mistään luuviulusta!
- m-i-e-s
Feministi_38v kirjoitti:
Miksi sitten et syö! Syö niin vaaatteetkin pysyy päällä! Miehet pitää muodoista eikä mistään luuviulusta!
Sinähän et voi kaikkien miesten mieltymyksiä päättää. Syömällä ei ainakaan tule stereotyyppisiä muotoja, mistä miehet saattaisivat pitää.
- Feministi_38v
Voi kuule kyllä minulla sen verran kokemusta miehistä on että tiedän että perse ja tissit ne pitää olla isot nii kyllä kiihottaa!!
Feministi_38v kirjoitti:
Voi kuule kyllä minulla sen verran kokemusta miehistä on että tiedän että perse ja tissit ne pitää olla isot nii kyllä kiihottaa!!
Me kaikki kyllä jo tiedämme että sinulla tätä kokemusta riittää, mutta voisitko kertoa mikä sinulla ylipäätään on? Tuntuu että minne ikinä kommentoinkaan, olet heti kimpussa toitottamassa omia arvojasi. Kiitos.
- Ikis__M
Neitsytmaria kirjoitti:
Me kaikki kyllä jo tiedämme että sinulla tätä kokemusta riittää, mutta voisitko kertoa mikä sinulla ylipäätään on? Tuntuu että minne ikinä kommentoinkaan, olet heti kimpussa toitottamassa omia arvojasi. Kiitos.
Älä välitä, päänsä ja elämänsä feminismillä ja epäonnistuneilla panomiessuhteilla pilannut rumapuheinen kurppa on vain kateellinen. Voihan se olla myös trolli kun ei kai kukaan nainenkaan tosissaan noin kuvittele "...tiedän että perse ja tissit ne pitää olla isot nii kyllä kiihottaa!!"
- scrg
Neitsytmaria kirjoitti:
Te voisitte ihan hyvin olla myös jonkinlainen Jekyll & Hide tyyppi. En väitä, että olette, mutta voisitte olla.
- Erävittu
Ikis__M kirjoitti:
Älä välitä, päänsä ja elämänsä feminismillä ja epäonnistuneilla panomiessuhteilla pilannut rumapuheinen kurppa on vain kateellinen. Voihan se olla myös trolli kun ei kai kukaan nainenkaan tosissaan noin kuvittele "...tiedän että perse ja tissit ne pitää olla isot nii kyllä kiihottaa!!"
No mutta tottahan se on, kaikki naiset tietävät että iso perse ja tissit eli muodothan ne naisella olla pitää. Ei niitä muuten kuolaa kukaan.
Ikis__M kirjoitti:
Nimimerkistä päätellen on ihan selvä trolli, luultavasti joku miespuolinen palstalta, enkä nyt usko, että olen niin paljon tarkkanäköisempi/viisaampi, kuin kukaan muukaan, eli vaikuttimetkin on ihan selvät, Eiks Jep?! ;)
- Feministi_38v
MGTOW kirjoitti:
Nimimerkistä päätellen on ihan selvä trolli, luultavasti joku miespuolinen palstalta, enkä nyt usko, että olen niin paljon tarkkanäköisempi/viisaampi, kuin kukaan muukaan, eli vaikuttimetkin on ihan selvät, Eiks Jep?! ;)
Te itse olette trolleja,. Miksi vahva ja itsenäinen nainen on aina trolli! Paha ihminen? Minulla on kokemusta ja tiedän että tissit ja perse kiihottaa joitain miehiä myös naisellisen muodokas mahani ja reiteni! Oikealla naisella on muotoja!!
Feministi_38v kirjoitti:
Te itse olette trolleja,. Miksi vahva ja itsenäinen nainen on aina trolli! Paha ihminen? Minulla on kokemusta ja tiedän että tissit ja perse kiihottaa joitain miehiä myös naisellisen muodokas mahani ja reiteni! Oikealla naisella on muotoja!!
=D.....kiits nauruista....meinasi lentää juotavat näytölle, tosin ihan oma vika, kun en muistanut, ettei kannata juoda eikä syödä mitään samalla kun selaa palstaa, tulee meinaa välillä varoittamatta sellaisia kommentteja joiltakin, että naurun purskauksilta ei voi välttyä. ;)
- vihatipunen
scrg kirjoitti:
Te voisitte ihan hyvin olla myös jonkinlainen Jekyll & Hide tyyppi. En väitä, että olette, mutta voisitte olla.
Tuli kans jo aiemmin mieleen, että tuo Neitsytmaria ja Feministi38v. osuvat aina samaan aikaan paikalle...sen verran kun olen joitain ketjuja lukenut. Sama tyyppi siis ja varmasti mies. Tuo "Neitsytmariahan" on kaikkea mitä tämän palstan miehet ovat kaivanneet ja 38 v. femakko juuri sen vastakohta.
Vedätystä vedätystä. vihatipunen kirjoitti:
Tuli kans jo aiemmin mieleen, että tuo Neitsytmaria ja Feministi38v. osuvat aina samaan aikaan paikalle...sen verran kun olen joitain ketjuja lukenut. Sama tyyppi siis ja varmasti mies. Tuo "Neitsytmariahan" on kaikkea mitä tämän palstan miehet ovat kaivanneet ja 38 v. femakko juuri sen vastakohta.
Vedätystä vedätystä.Tshih on se vaan ihana miten ihmiset aina vetää jostain tuon mieskortin. Kai minun kirjoitustyylini ja mielipiteeni ovat sitten niin maskuliinisia tai jotain sinnepäin.
Ja netissähän kaikki trollaavat toisiaan ja syyttävät toisiaan trollaamisesta. :D
En kyllä tiedä mikä olisi käypä syy siihen miksi esittäisin 38vuotiasta feministiä mutta ehkä joku voi selventää tätäkin minulle.- scrg
Neitsytmaria kirjoitti:
Tshih on se vaan ihana miten ihmiset aina vetää jostain tuon mieskortin. Kai minun kirjoitustyylini ja mielipiteeni ovat sitten niin maskuliinisia tai jotain sinnepäin.
Ja netissähän kaikki trollaavat toisiaan ja syyttävät toisiaan trollaamisesta. :D
En kyllä tiedä mikä olisi käypä syy siihen miksi esittäisin 38vuotiasta feministiä mutta ehkä joku voi selventää tätäkin minulle.Kun olet tuollainen lihaksi tullut päiväuni, niin sitä vähän epäilevämpi tuomas alkaa epäillä. Ja feministi38 vastaavasti sitten se painajainen, jolta puuttuu kaikki tosielämän vastineiden yhtään miellyttävät piirteet. Vihatipunen varmaan osaisi analysoida paremmin naisnäkökulmasta.
- vihatipunen
scrg kirjoitti:
Kun olet tuollainen lihaksi tullut päiväuni, niin sitä vähän epäilevämpi tuomas alkaa epäillä. Ja feministi38 vastaavasti sitten se painajainen, jolta puuttuu kaikki tosielämän vastineiden yhtään miellyttävät piirteet. Vihatipunen varmaan osaisi analysoida paremmin naisnäkökulmasta.
En mä sen paremmin osaa mutta juurikin tuo, että tälle palstallehan on kaivattu nuorta neitsyttä..Ja kas, nyt sellainen on täällä vielä ihan nimensä mukaisena. Kuten myös feministi tosiaan vastakohtana. Voivathan nuo kyllä naisenkin "kynästä" olla, siis yhden ja saman naisen joka esittää "molemmat roolit". Tai sit tosiaan jonkun saman miehen luomuksia.
- Ikis__M
vihatipunen kirjoitti:
En mä sen paremmin osaa mutta juurikin tuo, että tälle palstallehan on kaivattu nuorta neitsyttä..Ja kas, nyt sellainen on täällä vielä ihan nimensä mukaisena. Kuten myös feministi tosiaan vastakohtana. Voivathan nuo kyllä naisenkin "kynästä" olla, siis yhden ja saman naisen joka esittää "molemmat roolit". Tai sit tosiaan jonkun saman miehen luomuksia.
Hienoa että vihatipunenkin myöntää sen olevan liki mahdotonta nykysuomessa, siis sen että nainen voisi olla fiksu, kaunis ja vielä neitsytkin. Yleensähän noista ei pidä paikkaansa yksikään, joskus harvoin se yksi, kaksi on jo harvinaista ja kolme oikein lähes mahdotonta niin kieltämättä epäilyttävää.
- m-i-e-s
Feministi_38v kirjoitti:
Hyvä että sinulla on kokemusta, tiesitkö että kun ne tissit ja perse on isoja, niin saattaa myös oksettaa? No etpä tiennyt niin. ;) Useimmiten saattaa olla pieni perse, isot tissit.
Löytyy myös monia sellaisia jotka kiihottuvat nilkoista, kaulasta, niskasta, hiuksista, silmistä, huulista, polvitaipeista, sormista, varpaista ja aika helvetin monesta muustakin, eikä siinä välttämättä ikinä ole suoraa mieltymystä tisseihin ja perseisiin. - vihatipunen
Ikis__M kirjoitti:
Hienoa että vihatipunenkin myöntää sen olevan liki mahdotonta nykysuomessa, siis sen että nainen voisi olla fiksu, kaunis ja vielä neitsytkin. Yleensähän noista ei pidä paikkaansa yksikään, joskus harvoin se yksi, kaksi on jo harvinaista ja kolme oikein lähes mahdotonta niin kieltämättä epäilyttävää.
Kyllä sen on pakko olla "illuusio-olento" koska eihän kukaan fiksu nuori nainen eksy tälle palstalle..Tai ainakaan viihdy kauempaa. Jos mä olisin nuori, kaunis ja fiksu nainen olisin jo heti ekasta kerrasta "kääntynyt ovelta".
vihatipunen kirjoitti:
Koska nimeni aiheuttaa ilmeisesti paljon pahennusta voisin selittää sen, ettei se viittaa ainoastaan kokemattomuuteeni vaan myös ironisesti raamatun Neitsyt Mariaan koska itsehän en ole uskovainen millään tasolla. Vaikea ymmärtää mutta sellaista elämä joskus on.
- scrg
vihatipunen kirjoitti:
Kyllä sen on pakko olla "illuusio-olento" koska eihän kukaan fiksu nuori nainen eksy tälle palstalle..Tai ainakaan viihdy kauempaa. Jos mä olisin nuori, kaunis ja fiksu nainen olisin jo heti ekasta kerrasta "kääntynyt ovelta".
Uskon että voi tänne tulla nuori, kaunis ja fiksukin, mutta sitten vaaditaan kyllä jotain traumaa tai muuta menneisyydestä - jotain mikä erottaa siitä massasta, jolle palsta ei antaisi mitään.
scrg kirjoitti:
Uskon että voi tänne tulla nuori, kaunis ja fiksukin, mutta sitten vaaditaan kyllä jotain traumaa tai muuta menneisyydestä - jotain mikä erottaa siitä massasta, jolle palsta ei antaisi mitään.
Ainut mihin voin yhtyä on ehkä se nuoruus, fiksusta en ainakaan osaa sanoa mitään kun kuitenkin edelleen olen täällä, joka ei ainakaan kovin fiksua ole :D
Ja nuoresta pitäen olen virrasta eronnut, kiinnostunut taiteesta, politiikasta ja ylipäätään maailmanmenosta sekä historiasta.- scrg
Neitsytmaria kirjoitti:
Ainut mihin voin yhtyä on ehkä se nuoruus, fiksusta en ainakaan osaa sanoa mitään kun kuitenkin edelleen olen täällä, joka ei ainakaan kovin fiksua ole :D
Ja nuoresta pitäen olen virrasta eronnut, kiinnostunut taiteesta, politiikasta ja ylipäätään maailmanmenosta sekä historiasta.Ei fiksua sikäli että tämä palsta voi saada päähän ikäviä ajatuksia, mutta fiksua sikäli että voit oppia ymmärtämään ihmisiä eri tilanteissa.
Muistatko mitä teit päivää vaille 13 vuotta sitten? - vihatipunen
scrg kirjoitti:
Ei fiksua sikäli että tämä palsta voi saada päähän ikäviä ajatuksia, mutta fiksua sikäli että voit oppia ymmärtämään ihmisiä eri tilanteissa.
Muistatko mitä teit päivää vaille 13 vuotta sitten?Tarkoitat varmaan päivää vaille 14 vuotta sitten?
- scrg
vihatipunen kirjoitti:
Tarkoitat varmaan päivää vaille 14 vuotta sitten?
Joo, tarkoitan. Aika rientää. Mutta muistan itse seuranneeni videoita netistä. Sitten muistan erään syyskuun aamun 1994 ja jopa toukokuisen iltapäivän 1986.
- vihatipunen
scrg kirjoitti:
Joo, tarkoitan. Aika rientää. Mutta muistan itse seuranneeni videoita netistä. Sitten muistan erään syyskuun aamun 1994 ja jopa toukokuisen iltapäivän 1986.
Minä muistan myös nuo..koska olenhan jo vanha kurppa..Paitsi, että se oli kyllä huhtikuussa 1986. Muistan olleeni silloin Hämeenlinnassa, nykyisessä Vanaja-linnassa.
- vihatipunen
vihatipunen kirjoitti:
Minä muistan myös nuo..koska olenhan jo vanha kurppa..Paitsi, että se oli kyllä huhtikuussa 1986. Muistan olleeni silloin Hämeenlinnassa, nykyisessä Vanaja-linnassa.
Vanajanlinna se oli kyllä silloinkin...tosin ei siinä käytössä missä nykyisin.
- scrg
vihatipunen kirjoitti:
Vanajanlinna se oli kyllä silloinkin...tosin ei siinä käytössä missä nykyisin.
1986 keväällä kuitenkin ja olen aika varma että aika moni ikätoveri ei muista. Saman vuoden kesällä Diego Maradona voitti Englannin ja Saksan joka voitti Ranskan joka voitti Brasilian. Viime kesänä Saksa voitti mutta en muista kenet. 1995 Suomikin voitti jotain, mutta en muista katsoinko pelejä tai missä olin.
- 1212
Mitä tarkoittaa "kurvikas" tai "muodokas":
http://cdn.lolzbook.com/wp-content/uploads/2013/06/Faith-In-Humanity-Lost.png - ilokottarainen
vihatipunen kirjoitti:
Kuinka vanha?
- asjantuntja
Kyllähän se Suomessakin on jo tapahtunut, vaatekokoja on suurennettu jonkin verran. Ei ihan noin radikaalisti toki kuin USA:ssa, missä ihmisten ylipaino on todella räjähtänyt. Myös miehillä, mutta tuossa artikkelissa on nyt vain mainittu naiset, naisille kun tuo artikkeli on suunnattu.
Suomessahan ylipaino on miehillä isompi ongelma kuin naisilla. Molemmilla sukupuolilla ylipainoisten osuus on siis noussut, mutta miehillä pahemmin. Enkä nyt puhu mistään lihaksista, vaikka kyllähän se naisten räjähdysmäinen kuntoilubuumikin on siihen johtanut, että vaatekoko kasvaa. Ennen piti olla sorjat reidet ja pieni peppu, nyt niillä on kokoa enemmän kuin perusmiehellä. - Eräkettu
Mulla ainakin vituttaa nää etelä-eurooppalaiset homo mies koot kaupassa..
En jumalauta oo läski mutta sen verran raamikas että ei löydy kuteita.. Kengätki hieman arveluttaa.
XXL koon farkut ei mee jalkaan... Ja jos menee niin kelleistä hirttää kiinni.- Erävittu
Laihduta, senkin ihrapallo.
- Eräkettu
Erävittu kirjoitti:
Laihduta, senkin ihrapallo.
Vatsalihakset on näkyvillä..
Suonet paistaa jo muutenkin.
Ei tarvi laihduttaa... - Eräkettu
Ne etelän hetelmät nyt vaan on niin neidin kokosia että ei mahu meikäläisen kaltasen viikingin päälle vaatteet.
- Ei.uskota
Itseään raamikkaaksi kutsuvat ovat kyllä yleensä ylipainoisia, vaikka muuta väittävät. Sinullakin on luultavasti ainakin 15-20kg ylimääräistä.
- Eräkettu
Ei.uskota kirjoitti:
Itseään raamikkaaksi kutsuvat ovat kyllä yleensä ylipainoisia, vaikka muuta väittävät. Sinullakin on luultavasti ainakin 15-20kg ylimääräistä.
Raamikkaalla viittaan luustoon... Mulla on leveät hartiat..
Ei ole ylimäärästä.. Kuntoilen aika paljon.
Ne vaatteet on suunniteltu paljon heiveröisemmälle miehelle. - AlphaFemale
Turhaa selitellä. Kun mies uhoaa koollaan mollaamalla mikkihiirikokoja tms, ko. mies on läski. Yleensä "entinen kuntoilija" (sohvaperuna) joka on just viime aikoina (viimeisen kymmenen vuoden aikana) päässyt hieman rapistumaan (lihomaan 20 kiloa).
Juuri luin jostain, että n. 2.5 miljoonaa suomalaista on ylipainoisia, eli ei koske vain naisia, lukuun sisäältyy molemmat sukupuolet ikään katsomatta.... 8-0
- förttiröpö
Nykysi naisilla on enempi rahaa ja aikaa syödä roskaruokaa ja smakeisii ku koskaa enne.
- 3232323232
Kaikkiallahan ihmiset, niin miehet kuin naisetkin, suurenevat. Mutta kuitenkin muotikuteita myydään lähinnä ruipeloille, kun yrittää jotain xl paitaa niin hyvä jos saa kädet naruhihoihin.
- fashionmaster
Kalliimmissa merkeissä löytyy edes jotain oikean kokoisia paitoja, joissa M on oikeasti M. Jos ostaa Tokmannilta tms halpaliikkeistä, koon S kauluspaita on oikeasti XL.
- ystävävain
Joo. Pedarit tätä ruikuttaa. Ihan hyvä, jos ei kiinnosta.
- Totuus1
Ihmiset ovat nykyään myös vähän pidempiä.
joo
Saman olen huomannut minäkin. Joko hitonmoinen läskikasa, taikka liian laiha rimpula jolla ei ole mitään mahiksia kasvattaa lihasta luitten ympärille. Myös kohtuu painoset jojoilee aivan ihmeellisesti. Kunnollista naista ei löydy etsimälläkään ihmismassasta. Ei ole mikään ihme, että sinkkumiehiä on maa täynnä. Olisi todellakin kohtuullista, jos kunnon miehelle olisi tarjolla kunnollista naista, eikä mitään saatanan mutantteja ja luonnevikasia hulluja.aiheeseen sopimaton video:
https://www.youtube.com/watch?v=mIeqOpmf4kM
Ei uskos että tuokin voi tuollaista esittää(!)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon
Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-2000011882114426Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa
Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.1313741Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia
mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös2983262Taisi kolahtaa....
Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä192054Suomi edelleen maailman onnellisin maa
Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.1911569Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa
Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli581504- 801400
Huomasitko? Tämä "viinin läträys" hämmästytti Yökylässä
Yökylässä-sarjassa Maria Veitola vieraili Christel ja Jori Roosbergin kotona. Tunnelma oli mukava ja puitteet hulppeat.361292- 1041140
Lopetan Keskipohjanmaan tilaamisen
Vasemmistolaisen ja kristinuskovastaisen pääkirjoituksen vuoksi. Suomen kouluissa on nykyisellään hyvä uskonnonopetus.771101