Listataan nyt niitä syitä, katso löydätkö om(i)asi:
Äitä-tai isäongelmat. Oma vanhempi on ollut lastaan kohtaan sellainen että ei tee enää mieli sen sukupuolen edustajien seuraa muuten kuin ehkä biologisesti ja ehdollistamisen (aivopesun) takia.
Vanhemmilta periytyneet käyttäytymismallit. Tunnemallit periytyy geeneistä, fakta.
Edelleen vanhassa kumppanissa kiinni. Henkisesti tai muutenkin.
Asenne omaa itseä ja elämää kohtaan. Huono itsetunto. Eli kaikki "yhyy oon köyhä" "yhyy ei oo rahaa" "yhyy oon lyhyt pienimunanen / pitkä löysäpillunen".
Asenne toisia kohtaan. "toi on vaan rahan perässä" "toi ei voi olla henkinen, liian pinnallinen" "oon nähny jo kaiken tosta" ym..
Oma elämäntilanne ja puitteet. Esim. köyhyys, työttömyys, eläkkeellä, vanhus, asunnoton, alkoholismi, nisti.
....
Nuo on kaikki vaan hidasteita, uskokaa pois.
Todelliset syyt:
Et ole hauskaa seuraa.
Et hymyile.
Et ole oma itsesi.
Et ota toista huomioon.
Sun kanssa ei voi olla oma itsensä.
Et mene ikinä itseesi etkä kehity.
Et ole tässä hetkessä etkä todellisuudessa.
Saat olla yksijalkainen eläkkeellä oleva asunnoton ruma pienimunainen epäsiisti heroiininarkki ym kunhan olet semmoista seuraa jonka kanssa viihtyy. Sitten ei tarvitse ainakaan olla yksin vaikket saisi pimppiä. Toisten seura jo sellaisenaan on iso ilo.
Hämärää ja onnellista syksyä!
Syy sinkkuuteen
2
<50
Vastaukset
Todelliset syyt:
Et ole hauskaa seuraa.
Et hymyile.
Et ole oma itsesi.
Et ota toista huomioon.
Sun kanssa ei voi olla oma itsensä.
Et mene ikinä itseesi etkä kehity.
Et ole tässä hetkessä etkä todellisuudessa.
------------------------------------------------------------
Hmmmm.......olipa lista, mutta ajatuksena ristiriitainen, koska toinen voi ajatella lähes joka kohdasta samalla tavalla toisesta.......jotenkin hassu ketju ja hassuja ajatuksia, ainakin tässä muodossa ja tällä tavalla ilmaistuna.
En nyt itse lähtisi noin syyttämään jotain tiettyä henkilöä, vaan ehkä ennemminkin toteaisin, ettei olla ainakaan samalla "taajuudella", jos tälläisen ihmisen kohtaa....
Jollain tavalla negatiivinen ja huono fiilis nyt tässä aloituksessa......puuttuu ymmärrystä ja empatiaa erillaisuutta kohtaan, eikä myöskään ehkä osata asettua toisen rooliin, koska on itse erillainen ja/tai ei ole kokenut samoja juttuja, kuin toinen.
Tässähän nyt yritetään sanoa, että tee ja ajattele niin kuin käsketään, eli ole kaikille mieliksi, niin sitten saat seuraa tjms......noh, mielistelijöille varmasti on aina paikkansa, vaikka rooli ei olekaan useasti hääppöinen.
Teksti on muutenkin hieman sekava, kun aluksi annetaan ymmärtää, että on osoitettu molemmille sukupuolille, sitten lopussa oleva viittaus taas antaa käsityksen miehille suunnatusta tekstistä, eikä tekstistä ota nyt oikein selvää, että minkä laisesta/laisista ihmissuhteista jutellaan.
Jotenkin outoa tekstiä.....- NeitiHuuhuu
Eipä löydy, eikä löydy varmasti monen muunkaan kohdalla, koska listalta puuttuu ne todelliset syyt. Olipas muuten pinnallisia syitä, kimppaan edellistä kirjoittajaa, aloittajalta puuttuu kyky asettua toisen ihmisen asemaan ja ilmaista itseään loogisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa
Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.1964139Taisi kolahtaa....
Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä392657Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit
mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte1042176Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa
Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli861942Suomi edelleen maailman onnellisin maa
Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.2171853Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi81185Kyllä mies pakit kestää
Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n361159- 821140
- 83871
Milloin olit onnellinen? Miksi?
Mikä saa sinut onnelliseksi? Suomi on 9. kertaa maailman onnellisin maa. Kuulutko sinä onnellisten suomalaisten joukkoon152811