Huolisitko hyysäri/rasisti -kumppanin?

Ikis__M

Ajankohtainen kysynys sinkuille nyt etukäteen miettäväksi kun kansa tuntuu kahtia jakautuneen, eli:

1. Huolisitko suhteeseen kumppanin joka on reilusti eri linjoilla ajatuksissaan maahanmuutosta?

2. Jos huolisit niin missä kulkisi raja jonka ylitystä et voisi hyväksyä tämän kumppanin kohdalla?

Oletetaan että kumppani on muuten kaikea mitä olet toivonutkin, kaikin puolis sopiva ja pätevä niin henkisesti kuin fyysisestkin, ainoastaan monikulttuurisuus jakaa mielipiteet jyrkästi.

Itse vastaan:

1. Voisin huolia siinä tapauksessa jos hän yhtä suvaitsevainen kuin minä eli ei yrittäisi vaikuttaa minun mielipiteeseen asioista eikä muutenkaan liikaa melua pitäisi asian tiimoilta

2. Raja kulkisi siinä että jos se kumpopani keksisi perustaa tai olla mukana jossain maahanmuuttajien tuliryhmässä ja sen tiimoilta aikoisi mennä lähimpään mamukeskuskeen kyttäilemään mustaa kulllia niin kyllä kai se sitten saisi kerätä tavaransa mukaan lähtiessä.

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Väärää" mielipidettä enemmän haittaisi se, jos nainen arvottaisi muita näiden mielipiteiden perusteella.

• Eräkettu

Mie olen hyvin koulutettu tekniikan alalla, suht varakas mies.. Mulla ei ymmärrys riitä joillekki hyysäreille.

Ei kannata mun kanssa olla jos on joku helvetin monikultturalisti.. Mie en mustien tai muslimien horoa ala täällä kattella.

Homojen oikeudet ei mulla myöskään kiinnosta.

Kyllä pitää olla tyhjänpäivänen elämä jos rupee mielensä pahoittamaan muiden puolesta.

• Rasistia en huolisi, mutta pakolais myönteisen tai pakolaisvastaisen hyväksyisin jos vaan osaa järkevästi åerustella kantansa.

• ÄäripäätHaiseePahalta

Kumpikin ääripää saa minulta henkisen potkun persuksiin. Kuuntelen suvaitsevaisesti kummankin ääripään melskaamista, mutta en halua pitkäaikaista suhdetta kumppaniin, joka edustaa kumpaakaan näistä ääripäistä.

• peacepleace

Itse olen kerran seurustellut ihan äärirasistin kanssa. Oma kantani ei ollut kumpaankaan suuntaan äärimmilleen, olin siellä välimaastossa jossa olen edelleenkin. Ei mua se hänen äärirasistisuus sinänsä haitannut, sanoin vain etten ole kaikesta samaa mieltä kanssaan joten meidän ei vain kannata kauheasti keskustella juuri niistä asioista. Olen valmis kestämään hyvinkin omastani eriäviä mielipiteitä, jos ei vaadita että komppailen niitä ja mielipiteet pitää osata myös perustella, usein hän kyllä osasikin. Hänellä oli myös asiaan liittyviä henkilökohtaisia traumoja, joten ymmärsin että asia oli hänelle kovin voimakkaita tunteita herättävä. Mielestäni tämä on asia mikä ei saisi olla parisuhteessa ratkaiseva asia. Tästä aiheesta ei ole mikään pakko molempien olla samaa mieltä. Ikävää jos ja kun tämä aiheuttaa riitoja joillekin pariskunnille, tämän ei mielestäni tarvitse liittyä parisuhteeseen mitenkään. Jos tulee riitoja, sopikaa vain ettei tästä aiheesta jutella.

• Ikis__M

Hyvin ajateltu & toimittu. Itse olen myös aikalailla samoilla linjoilla että kummallakin saa olla mielipiteensä mutta jos tietää toisen olevan toista mieltä eihän niitä asioita siinnä parisuhteessa tarvitse alkaa toiselle tuputtamaan ja yrittää käännyttämistä kun ei se kuitenkaan onnistuisi. Kumpikinhan voi sitten niistä jutuista jutella toisten itsensä kanssa samanhenkisten kanssa ja koti olisi hyvä rauhoittaa konfliktivapaaksi alueeksi jos muuten sujuu keskenään hyvin asiat. Varmaan niin onkin ns. normaalien kohdalla kun ääripäät sitten saattaa yrittää sitä käännyttämistä kun ovat niin kiihkeinä tehtävänsä kanssa.

• Eräkettu

En mie ees puhu politiikasta kovinkaan paljoa...

En ala kuuntelemaan jotain viher vassari lässytystä tai kattomaan jonku viher kanan päätöntä toimintaa.

• Rose23

Riippuu tilanteesta. Mielestäni ääriajattelu/fanaattisuus ei ole missään asiassa kovin hyväksi. Suhtautuisin siis varauksella kumppaniehdokkaaseen, jolla on todella jyrkät mielipiteet suuntaan tai toiseen.

Tietysti jos mielipiteet on oikeasti faktoilla perusteltavissa niin sitten ei haittaa. Enemmän ärsyttävät ne, jotka uskovat sokeasti kaiken mitä Iltalehdessä kirjoitetaan ja perustelevat mielipiteensä vain tunteisiin vetoavilla argumenteilla, joiden fakta-arvo on 0.

• Ikis__M

Iltalehteen tai mihinkään muihinkaan valtamedoihin ei kannata kenenkään luottaa. Niissä on "uutiset" niin suodatettuja että niiden perusteella muodostuu kenelle tahansa täysin vääristynyt maailmankuva, juuri tuommoinen tunteisiin vetoava.

• Komppaan Rosea.........asiat eivät ole mustaa ja valkoista monestikkaan, joskus jopa voi oivaltaa jotain uutta ja ajatuksetkin voi ainakin hieman muuttua jostain asioista.

" jotka uskovat sokeasti kaiken mitä Iltalehdessä kirjoitetaan ja perustelevat mielipiteensä vain tunteisiin vetoavilla argumenteilla, joiden fakta-arvo on 0."

Tuota on jossain esiintynyt....mut...mut ...en nyt muista missä olen sitä nähnyt.... ;D

• määrittelerasismi

Rasismi-leima lyödään sellaiseen ihmiseen joka ei ole samaa mieltä kanssasi maailmankatsomukseen liittyvässä asiassa. Sillä on hyvä yrittää vaientaa kritiikkiä joka kumpuaa typerien päätösten aiheuttamista ongelmista. Nykyään jokainen tulee leimattua rasistiksi mikäli ei ole valmis avaamaan kotiaan, lompakkoaan tai tytärtään kulttuuria rikastuttavien käyttöön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa

Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.
      Maailman menoa
      196
      4139
    2. Taisi kolahtaa....

Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä
      Maailman menoa
      39
      2657
    3. Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit

mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte
      Maailman menoa
      104
      2176
    4. Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa

Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli
      Maailman menoa
      86
      1942
    5. Suomi edelleen maailman onnellisin maa

Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.
      Maailman menoa
      217
      1853
    6. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      8
      1185
    7. Kyllä mies pakit kestää

Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n
      Ikävä
      36
      1159
    8. Mikä kaivatussasi

on eniten yllättänyt?
      Ikävä
      82
      1140
    9. Miksi ajattelet

että et riittäisi kaivatullesi?
      Ikävä
      83
      871
    10. Milloin olit onnellinen? Miksi?

Mikä saa sinut onnelliseksi? Suomi on 9. kertaa maailman onnellisin maa. Kuulutko sinä onnellisten suomalaisten joukkoon
      Sinkut
      152
      811
    Aihe