Saarnaajia Suomen kaduille

ruut333

Pelkät kyltit ei auta. Ihmisille pitää saarnata ja kertoa totuus,kertoa mikä on väärin,ohjata oikeaan. Tällaisia uskovia Suomen kaduille megafonin kanssa.

https://youtu.be/4uVinZRMakM

43

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois_taikauskot

Kyllä tavallinen ihminen tietää paremmin, kuin uskovainen hihhuli mikä on "totuus" ja mikä on "väärin".

Uskovaisten käsitykset asioista ovat sairaan luonnottomia. Ne ovat taikauskon varaan rakennettuja ja ne eivät sovellu sivistyneelle ihmiselle.

• luetaankosanaa

Hei Ruut, mitä Raamattu kertoo Jeesuksesta, joka on meidän esimerkkimme !

18 "Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille.
      19 Ei hän riitele eikä huuda, ei hänen ääntänsä kuule kukaan kaduilla.

• Kuulostaa suhteellisen järkevältä, mutta kuten aina raamattu sekopäisenä satukisrjana toisaalla kumoaa itsensä. Lähetyskäsky: menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni...

Tulee vaan mieleen, että eikö tuon ilmoituksen kolmiojumalasta olisi voinut kaikkivaltias saman tien toimittaa kiinalaisillekin tai aboriginaaleille?

Luonnollisesti oikea vastaus on jumalan olemattomuus, kyvyttömyys ja se tosiasia, että ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen kopioimalla aikaisempia tarinoita maagikoista ja sankareista.

Surullista, että tiedon aikakaudella vähämieliset vielä uskovat tuollaisiin satuhin.

• luetaankosanaa
        he-ma kirjoitti:

Kuulostaa suhteellisen järkevältä, mutta kuten aina raamattu sekopäisenä satukisrjana toisaalla kumoaa itsensä. Lähetyskäsky: menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni...

Tulee vaan mieleen, että eikö tuon ilmoituksen kolmiojumalasta olisi voinut kaikkivaltias saman tien toimittaa kiinalaisillekin tai aboriginaaleille?

Luonnollisesti oikea vastaus on jumalan olemattomuus, kyvyttömyys ja se tosiasia, että ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen kopioimalla aikaisempia tarinoita maagikoista ja sankareista.

Surullista, että tiedon aikakaudella vähämieliset vielä uskovat tuollaisiin satuhin.

Miksi kirjoitat noin halveksivasti ?

On kyse uskon asioista, miksi et kunnioita toisen uskoa ?

Siis sinä itse uskot, että Jumalaa ei ole, minä hyväksyn sinun valintasi, miksi et anna minun uskoa kuten uskon ja kunnioita minun vapaata valinnan mahdollisuutta ?

Siis miksi helveksit minua ja uskoani, kun en minäkään halveksu sinua ja sinun uskoasi ?

• luetaankosanaa kirjoitti:

Miksi kirjoitat noin halveksivasti ?

On kyse uskon asioista, miksi et kunnioita toisen uskoa ?

Siis sinä itse uskot, että Jumalaa ei ole, minä hyväksyn sinun valintasi, miksi et anna minun uskoa kuten uskon ja kunnioita minun vapaata valinnan mahdollisuutta ?

Siis miksi helveksit minua ja uskoani, kun en minäkään halveksu sinua ja sinun uskoasi ?

Te uskovaiset ansaitsette kaiken mahdollisen ivan ja halveksinnan!

Oletko selvittänyt raamattusi syntyhistorian? Papit väittävät vastoin parempaa tietoaan sen olevan jumalan sanaa. No ei todellakaan, UT:n sadut kirjoitettiin vuosikymmeniä väitetyn jeesushepun väitetyn kuoleman jälkeen.

Aikalaismainintoja historiassa ei ole ja kuten jo totesin, raamattu on satukirja, ei historiankirja.

Aikaismainintojen puuttuminen historiassa on huomattavan merkittävä asia, jos suhteutat sen väitetyn jeesushepun väitettyihin ihmetekoihin. Jos minä näkisin raatojen iltakävelyn, olisin melko varmasti kuvaamassa sitä kännykameralla ja sen puuttuessa kirjaisin asian ylös.

Tunnen suurta myötähäpeää uskovaisten puolesta. Tietoa on saatavilla, mutta te ressukat puuhastelette taikauskon parissa!

• luetaankosanaa
        he-ma kirjoitti:

Te uskovaiset ansaitsette kaiken mahdollisen ivan ja halveksinnan!

Oletko selvittänyt raamattusi syntyhistorian? Papit väittävät vastoin parempaa tietoaan sen olevan jumalan sanaa. No ei todellakaan, UT:n sadut kirjoitettiin vuosikymmeniä väitetyn jeesushepun väitetyn kuoleman jälkeen.

Aikalaismainintoja historiassa ei ole ja kuten jo totesin, raamattu on satukirja, ei historiankirja.

Aikaismainintojen puuttuminen historiassa on huomattavan merkittävä asia, jos suhteutat sen väitetyn jeesushepun väitettyihin ihmetekoihin. Jos minä näkisin raatojen iltakävelyn, olisin melko varmasti kuvaamassa sitä kännykameralla ja sen puuttuessa kirjaisin asian ylös.

Tunnen suurta myötähäpeää uskovaisten puolesta. Tietoa on saatavilla, mutta te ressukat puuhastelette taikauskon parissa!

Etkö ymmärtänyt mitä jo kirjoitin ?

Suomessa saa jokainen vapasti uskoa siihen mihin uskoo, niin sinäkin !

Miksi haluat väkisin käännyttää uskovia omaan uskoosi ?

Anna minun uskoa kuten uskon, ihan kuten minä annan sinun uskoa tavallasi !

Sinulta puuttuu siis toisen ihmisen perus kunnioittaminen kokonaan, ja se ei kerro hyvää sinusta itsestäsi ja suhteestasi toisiin ihmisiin, vaan erittäin huonoa !

Jos sinua kiusaa minun uskoni, niin miksi pyörit täällä kirjoittelemassa uskovien kanssa ?

Sinähän kiusaat vain itse itseäsi omalla toiminnallasi !

Miksi ihmeessä kiusaat itseäsi ?

Eikö tuollainen toiminta ole pikemminkin hölmöyttä ?

Eikö sinun kannattaisi hankkia ihan oma elämä, eikä puuttua muiden elämään ja elää muiden elämää ja pakottaa omaan muottiin muita ?

Etkö ymmärtänyt mitä jo kirjoitin ?

Suomessa saa jokainen vapasti uskoa siihen mihin uskoo, niin sinäkin !

Miksi haluat väkisin käännyttää uskovia omaan uskoosi ?

Anna minun uskoa kuten uskon, ihan kuten minä annan sinun uskoa tavallasi !

Sinulta puuttuu siis toisen ihmisen perus kunnioittaminen kokonaan, ja se ei kerro hyvää sinusta itsestäsi ja suhteestasi toisiin ihmisiin, vaan erittäin huonoa !

Jos sinua kiusaa minun uskoni, niin miksi pyörit täällä kirjoittelemassa uskovien kanssa ?

Sinähän kiusaat vain itse itseäsi omalla toiminnallasi !

Miksi ihmeessä kiusaat itseäsi ?

Eikö tuollainen toiminta ole pikemminkin hölmöyttä ?

Eikö sinun kannattaisi hankkia ihan oma elämä, eikä puuttua muiden elämään ja elää muiden elämää ja pakottaa omaan muottiin muita ?

Perusteeton usko, jumalastahan ei ole minkäänlaista todistetta, on vaara koko yhteiskunnalle.

Te uskovaiset annatte uskonne vaikuttaa valintoihinne, äänestätte uskovaista arvokonservatiivia, pahimmassa tapauksessa uskonnollisen puolueen edustajaa.

Te uskovaiset ette halua muiden elävän omaa elämäänsä, vaan ns. arvonne yritätte pakottaa muidenkin arvoiksi. Ette halua esimerkiksi homoseksuaalien toteuttavan omaa seksuaalisuuttaan, saati antaa rakastuneiden mennä naimisiin tai adoptoida.

Te uskovaiset otatte mieluusti muilta ihmisarvon pois ja kuvittelette vielä olevanne hyviä ja parempia ihmisiä kuin muut. Jopa parempia kuin muiden lahkojen uskovaiset.

Kaikki tämä ja lista jatkuu vielä pitkään, vailla minkäänlaista pohjaa, tai perusteita, mielikuvitusjumalaan nojaten. Säälittävää sakkia!

• luetaankosanaa
        he-ma kirjoitti:

Perusteeton usko, jumalastahan ei ole minkäänlaista todistetta, on vaara koko yhteiskunnalle.

Te uskovaiset annatte uskonne vaikuttaa valintoihinne, äänestätte uskovaista arvokonservatiivia, pahimmassa tapauksessa uskonnollisen puolueen edustajaa.

Te uskovaiset ette halua muiden elävän omaa elämäänsä, vaan ns. arvonne yritätte pakottaa muidenkin arvoiksi. Ette halua esimerkiksi homoseksuaalien toteuttavan omaa seksuaalisuuttaan, saati antaa rakastuneiden mennä naimisiin tai adoptoida.

Te uskovaiset otatte mieluusti muilta ihmisarvon pois ja kuvittelette vielä olevanne hyviä ja parempia ihmisiä kuin muut. Jopa parempia kuin muiden lahkojen uskovaiset.

Kaikki tämä ja lista jatkuu vielä pitkään, vailla minkäänlaista pohjaa, tai perusteita, mielikuvitusjumalaan nojaten. Säälittävää sakkia!

Mietiktkö hieman tätä omaa toimintaasi ja toimintatapaasi ?

Minä käännän nyt sinun ihan omat sanasi sinulle takaisin !

Puhut perusteettomasta uskosta !

Miten on omasi laita, et voi millään todistaa sitä, että Jumalaa ei ole, joten sinun oma uskomisesi on siis täysin perusteeton !

Valinnan vaikuttamisesta, ihan samoin sinun omat valintasi vaikuttavat toimintaasi, joten eroa ei siinäkään ole, joten miksi vaahtoat ?

Väität minun/uskovien haluvanmäärätä muiden tavan elää, mutta etkö sinä juuri nyt itse halua määrätä sitä, miten minun tai jonkun toisen uskovan tulisi elää ?

Arvoihin pakottamisesta sen verran, että minä en ole sinua pakottanut mihinkään, mutta sinä haluat ja pyrit nyt viestissäsi pakottamaan minua !

Minä en luule olevani mitenkään parempi kuin esim. sinä, olen uskovanakin vain vajavainen ihminen virheineen ja erehdyksineen ja ongelmineen !

Huomaatko nyt, että sinä itse syyllistyt kaikkeen mistä minua/uskovia syytät !

Lisäksi vielä halveksut avoimesti minua /uskovia, vaikka väität siis minun/uskovien halveksuvan sinua !

Kannattaisiko hieman alkaa tutkia omia toimiasi, eikä keskittyä muiden toimintaan ?

Siis kohdallasi toteutuu seuraava Raamatun sanoma:

Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

• luetaankosanaa

Onko sinun noin vaikeaa katsoa peiliin, eli tutkia omia toimiasi ?

Minä JO kirjoitin, että eihän sinullakaan ole mitään todistetta siitä, että Jumalaa ei ole, ja kuitenkin tuputat omaa uskoasi muille !

Sinä et näemmä ymmärrä uskosta ja Jumalasta ja Hänen toiminnastaan yhtään mitään !

Sen todistaa tuo uhoilusi !

Raamattu ja Jeesus sanoo selvästi omallakin kohdallaan seuraavaa:

Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

Siis Jumalaan uskova ei itsessään voi tehdä yhtään mitään, vaan jos ja kun Jumala antaa uskon johonkin asiaan, vaikkapa kuvaamaasi raajan luomiseen/ennallistamiseen, niin sitten se tapahtuu uskon kautta, mutta se siis on Jumalan teko ja Jumala päättää sen, mikä on tarpeellista ja hyödyllistä !

Lisäksi Raamatun opettama Usko perustuu uskoon, ei näkemiseen !

Juutalaiset pyysivät paljon ihmeitä ja merkkejä, mutta niitä ei heille annettu, sillä vaikka joku kuolleista nousisi, ei uskosta osaton sittenkään uskoisi kuitenkaan !

19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
        29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
        30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

• Miksi todistaa sinulle enepää, kuin itse raamattu todistaa?
        Itse IsoKirja sanoo, ettette usko, vaikka kuolleet nousisi teille puhumaan.
        Juutalaisetkin vaativat "näyttöjä" ikääkuin uskon muutoksen tarpeeseen, mutta ainut, mitä heille annettiin, oli Ylösnousseen Herran todiste.

Mitä taas itselleni on "todisteita" tullut, entiselle ateistille, on uskoon tulon jälkeen, sillä usko on Jumalan työ.
        Siis valintani oli se, mitä oli kirjoituksiin merkitty ja kun lähdin tielle, niin sillä tiellä kulkiessani on näytetty todella se Jumalan olemassaolo.

Mitä se on, on konkretiaa, todellista, tapahtunutta, jopa ihmettä, jota ei voi selittää. Käsissä kuitenkin siitä ihmeestä on olemassa, joista vaikkapa lehdistä on luettu. Mutta, sitä en helmistäni tuo tallottavaksi, sillä tiedän ihmisen raadollisuuden, jota epäusko kantaa sydämessä.

Jos et usko kirjoituksiin, ei Sana raamatussa pakota uskomaan.
        Ei rakkaus ole pakkoa, rakkaus on molemminpuolista, josta Sana kirjoittaa, että rakkaudessa Hän antoi henkensä meidän puolesta, kun olimme vielä syntisiä.

Synti- sanana mitä käytetään kertoo suhtautumisesta lähimmäiseen ja Jumalaan, jossa ei ole rakkautta. Siis rikotaan Laki. Jumalan laki.

Lain päämäärä on rakkaus. Se ei tee lähimmäiselleen mitään "pahaa". esimerkkinä.

Maailma ja tämänmaan herra, - sen hedelmänä on toinen toisensa haavoittaminen. Rakkauskin siinä on omanedun- päämäärätietoinen hallintavalta. Hedelmänä ihminen pyrkii jumaluuteen, eli kruununsa pitäminen päässään ja tekojen mukainen elämä siinä yhtälössä.
        ts. "hyvän ja pahantiedon puun" sisältönä elämä.

Siksi viimeksimainitun elämäntavan syystä maailma on tämännäköinen.

Sitä ei voi kiistää, ja se "elämä" joka Jumalan suusta = Hänen tahtonaan lähtee, kertoo jo, että Hän on olemassa, sillä "se mikä oli sangen hyvää"!
        - puhun Edeniläisyyden ajasta, oli nautinnaltaan Aadamille, siis meillekin erinomainen, joka päämäärätietoisena valintana olisi tänäänkin tavoittelemisen arvoista.

Siksi tämä Uusi Adam = Kristus, tarjoaa sitä meille elämäksi ja Hän antaa siksi elämän, kenelle haluaa. Ei väkisin, vaan rakkaudesta, rakkaussuhteesta ----häneen---.

Se on se Uusi taivas ja maa, jota eletään jo tässä ajassa.

Onko sinun noin vaikeaa katsoa peiliin, eli tutkia omia toimiasi ?

Minä JO kirjoitin, että eihän sinullakaan ole mitään todistetta siitä, että Jumalaa ei ole, ja kuitenkin tuputat omaa uskoasi muille !

Sinä et näemmä ymmärrä uskosta ja Jumalasta ja Hänen toiminnastaan yhtään mitään !

Sen todistaa tuo uhoilusi !

Raamattu ja Jeesus sanoo selvästi omallakin kohdallaan seuraavaa:

Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

Siis Jumalaan uskova ei itsessään voi tehdä yhtään mitään, vaan jos ja kun Jumala antaa uskon johonkin asiaan, vaikkapa kuvaamaasi raajan luomiseen/ennallistamiseen, niin sitten se tapahtuu uskon kautta, mutta se siis on Jumalan teko ja Jumala päättää sen, mikä on tarpeellista ja hyödyllistä !

Lisäksi Raamatun opettama Usko perustuu uskoon, ei näkemiseen !

Juutalaiset pyysivät paljon ihmeitä ja merkkejä, mutta niitä ei heille annettu, sillä vaikka joku kuolleista nousisi, ei uskosta osaton sittenkään uskoisi kuitenkaan !

19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
        29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
        30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Sinä väität jumalasi olevan olemassa ja vieläpä odotat meidän muiden uskovan, joten todistustaakka on sinulla!

Lyö todisteet jumalastasi pöytään tai vaikene iäksi!

• luetaankosanaa
        he-ma kirjoitti:

Sinä väität jumalasi olevan olemassa ja vieläpä odotat meidän muiden uskovan, joten todistustaakka on sinulla!

Taas käännän sanasi sinulle itsellesi !

Väität itse, että Jumalaa ei ole, joten anna näyttö siitä !

Yritä nyt jo ymmärtää se tosiasia, että sinä uskot omaan näkemykseesi, eli se on uskosi, jota sinä siis tunnustat, joten näytä minulle nyt se, että Jumalaa ei ole, kiitos !

Niin ja pitäisikö siis sinun itsesi vaieta iäksi ???

No, en jää vääntämään, sillä minulla ei ole mitään tarvetta yrittää sinua käännyttää, päinvastoin kuin sinulla on kova halu ja kiivaus !

Mutta Sana sanoo:

Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

Siis Usko on Jumalan teko ja aikaansaamaa ihmisessä, mutta uskonnollisten tapakristittyjen, jotka harrastavat uskontoa, sellaisten ns. käännynnäisten aikaansaaminen ei hyödytä ketään, pikemmin päinvastoin !

• he-ma kirjoitti:

Niin, ethän sinä usko, kuten Isokirja sanoo, vaikka kuolleet nousisi todistamaan. Siksi sinulle on tämä ylösnoussut Herra.
        Aloita siitä, sillä juuri sieltä saat sen todistuksen, kunhan kruunusi heität päästäsi.

Sinun vain on käytävä se etsimisen polkusi, jos itsellesi olet rehellinen, ja astuttava kuten Aabrham, uskoi Jumalaa, läksi isänsä kodista kohti luvattua maata. Mutta, jos vain tienhaarassa hoet mantraasi, jäät siihen.

Minä ateistina läksin, ja löysin ja löytämisen jälkeen sain kokea kuina Ylösnousemisen voima ............ jne. Mutta, sitä helmeä en annakaan sinulle.

Pelastava voima tapahtui Etelä-Amerikassa. Siellä oli todella ruutiaseet liikkeellä moottoripyörällä ...... mutta senkin helmen jätän itselleni.

Minulla ne ovat, mutta ne eivät ole tallottavaksi. Sinullakin on tarjolla, mutta tiehaara ja tie on vaan lähdettävä käymään.

Et sinä muutoin löydä, ja jos ei lähde etsimään, on turha huhuilla ja väitellä, koska sokea ei näe, se on mahdottomuus. Maailma on pimeyttä täysi, eikä pimeydessä ole sitä valoa, jolla sen voisit selvittää.

Joko olet itsellesi se ongelma, tai sitten olet löytäjien joukossa, valinta on sinun, niinkuin se oli minun.

Ateismissa ei ole mitään kahvaa jota nostaa, ja selitystä, jolla selitellä Pyhyyttä. Sitä vain ei ole. Puhun kokemuksesta, sillä olen ollut sillä puolen ja nähnyt riittävästi. Olen nähnyt kuolemaa, palasina olevia, käsiini on kuollut ihmistä, sekään ei ole vieras alue. Ne vain ovat ateismin varjoa. Siinä ei ole läsnäolevaa Jumalaa, valintojen tähden.

Tämä luomakunta rakenteeltaan on sanojen puhekirja, siinä on tartuntapinta aikaan ja ihmistä varten. Se lähtee JO ennen luomista, se kertoo sanomaa miehessä, isässä, naisessa, äidissä, lapsessa, siinä elämänmuodossa, rakkaudessa, tai rakkaudettomuudessa. Se puhuu olevaisuudessa, siinä, että on yleensä elämä. Se kertoo siinä, että elämä on annettu, tai se otetaan pois. Hyvyys ja pahuuskin kertoo sanomallisesti luomakunnasta, jossa valinnat ja rakkaus voi toteutua vain Luojan ja luodun välillä. Siitä löytyy Henki, joka kirkastaa tuo puhekielen ymmärrykseemme. Sieltä löytyy sovitus, sijainen, tai kuolemamme, elämäntanta, jolla on --elämäitsessään-- ja antaa sen kelle se on taroitettu annettavaksi. jne.

Luomakunta sen todistaa. Mutta, on lähdettävä Valoon, että näkee lukea, Valoon, joka opettaa elämänarvot. Valoon joka opettaa ihmisenä olemisen. Valkeus on tie ja päämäärä, se on --iankaikkisen elämän armolahja-- mutta se on rakkausliitossa.

Elämä on Elämänantajalla ja Elämä on rakkaudessa, elämä on, joka jakaa sitten tämän iankaikkisuuden -- kuolematta, koska elämä annettiin suhteesta, joka toteutti sen lähteessä, jollaon ikuisuus käsissä.

Maailma ja kuolema, se ei peri iankaikkisuutta. Se on ajallinen ja sen rajat päättää ihminen, haluaako hän elämän vai ei.

Usko on luja luottamus, se on ikuisuuselämä jo tässä ja nyt. Henki, isolla H-lla, todistaa sen meidän henkemme kanssa, olemmeko Jumalan lapsia - siis on Luoja - Isä, vai ei.

Onhan jo ajallisessa perheessä miehen siemenestä liittyvä naiseen tuloksena -- lapsi --- joka oppii ja kasvaa aikuisuuteen.

Samoin se on Jumalan Sanan siemestä syntyvä Jumalan lapsi, joka syntyy Uuden Aadamin Kristuksen kautta lapseuteen, kasvaen uskossa täyteen aikuisuuteen. Siinä hän tuntee Isänsä, joka on taivaallinen.

On siis synnyttävä, lähdettä Sanan kuuloon ja elämään.

Taas käännän sanasi sinulle itsellesi !

Väität itse, että Jumalaa ei ole, joten anna näyttö siitä !

Yritä nyt jo ymmärtää se tosiasia, että sinä uskot omaan näkemykseesi, eli se on uskosi, jota sinä siis tunnustat, joten näytä minulle nyt se, että Jumalaa ei ole, kiitos !

Niin ja pitäisikö siis sinun itsesi vaieta iäksi ???

No, en jää vääntämään, sillä minulla ei ole mitään tarvetta yrittää sinua käännyttää, päinvastoin kuin sinulla on kova halu ja kiivaus !

Mutta Sana sanoo:

Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

Siis Usko on Jumalan teko ja aikaansaamaa ihmisessä, mutta uskonnollisten tapakristittyjen, jotka harrastavat uskontoa, sellaisten ns. käännynnäisten aikaansaaminen ei hyödytä ketään, pikemmin päinvastoin !

Kirjoitan nyt hyvin hitaasti, että uskovainenkin ymmärtää.

Jos minä väittäisin kuun pimeällä puolella asuvan natseja ja vaatisin sinua todistamaan päinvastoin, toimisin kuin uskovainen.

Ymmärrä nyt apinan kehittymätön jälkeläinen, positiivisen väitteen esittäjä on velvollinen tuottamaan todisteet väitteensä tueksi.

• pveli20.12.2012 kirjoitti:

Niin, ethän sinä usko, kuten Isokirja sanoo, vaikka kuolleet nousisi todistamaan. Siksi sinulle on tämä ylösnoussut Herra.
        Aloita siitä, sillä juuri sieltä saat sen todistuksen, kunhan kruunusi heität päästäsi.

Sinun vain on käytävä se etsimisen polkusi, jos itsellesi olet rehellinen, ja astuttava kuten Aabrham, uskoi Jumalaa, läksi isänsä kodista kohti luvattua maata. Mutta, jos vain tienhaarassa hoet mantraasi, jäät siihen.

Minä ateistina läksin, ja löysin ja löytämisen jälkeen sain kokea kuina Ylösnousemisen voima ............ jne. Mutta, sitä helmeä en annakaan sinulle.

Pelastava voima tapahtui Etelä-Amerikassa. Siellä oli todella ruutiaseet liikkeellä moottoripyörällä ...... mutta senkin helmen jätän itselleni.

Minulla ne ovat, mutta ne eivät ole tallottavaksi. Sinullakin on tarjolla, mutta tiehaara ja tie on vaan lähdettävä käymään.

Et sinä muutoin löydä, ja jos ei lähde etsimään, on turha huhuilla ja väitellä, koska sokea ei näe, se on mahdottomuus. Maailma on pimeyttä täysi, eikä pimeydessä ole sitä valoa, jolla sen voisit selvittää.

Joko olet itsellesi se ongelma, tai sitten olet löytäjien joukossa, valinta on sinun, niinkuin se oli minun.

Ateismissa ei ole mitään kahvaa jota nostaa, ja selitystä, jolla selitellä Pyhyyttä. Sitä vain ei ole. Puhun kokemuksesta, sillä olen ollut sillä puolen ja nähnyt riittävästi. Olen nähnyt kuolemaa, palasina olevia, käsiini on kuollut ihmistä, sekään ei ole vieras alue. Ne vain ovat ateismin varjoa. Siinä ei ole läsnäolevaa Jumalaa, valintojen tähden.

Tämä luomakunta rakenteeltaan on sanojen puhekirja, siinä on tartuntapinta aikaan ja ihmistä varten. Se lähtee JO ennen luomista, se kertoo sanomaa miehessä, isässä, naisessa, äidissä, lapsessa, siinä elämänmuodossa, rakkaudessa, tai rakkaudettomuudessa. Se puhuu olevaisuudessa, siinä, että on yleensä elämä. Se kertoo siinä, että elämä on annettu, tai se otetaan pois. Hyvyys ja pahuuskin kertoo sanomallisesti luomakunnasta, jossa valinnat ja rakkaus voi toteutua vain Luojan ja luodun välillä. Siitä löytyy Henki, joka kirkastaa tuo puhekielen ymmärrykseemme. Sieltä löytyy sovitus, sijainen, tai kuolemamme, elämäntanta, jolla on --elämäitsessään-- ja antaa sen kelle se on taroitettu annettavaksi. jne.

Luomakunta sen todistaa. Mutta, on lähdettävä Valoon, että näkee lukea, Valoon, joka opettaa elämänarvot. Valoon joka opettaa ihmisenä olemisen. Valkeus on tie ja päämäärä, se on --iankaikkisen elämän armolahja-- mutta se on rakkausliitossa.

Elämä on Elämänantajalla ja Elämä on rakkaudessa, elämä on, joka jakaa sitten tämän iankaikkisuuden -- kuolematta, koska elämä annettiin suhteesta, joka toteutti sen lähteessä, jollaon ikuisuus käsissä.

Maailma ja kuolema, se ei peri iankaikkisuutta. Se on ajallinen ja sen rajat päättää ihminen, haluaako hän elämän vai ei.

Usko on luja luottamus, se on ikuisuuselämä jo tässä ja nyt. Henki, isolla H-lla, todistaa sen meidän henkemme kanssa, olemmeko Jumalan lapsia - siis on Luoja - Isä, vai ei.

Onhan jo ajallisessa perheessä miehen siemenestä liittyvä naiseen tuloksena -- lapsi --- joka oppii ja kasvaa aikuisuuteen.

Samoin se on Jumalan Sanan siemestä syntyvä Jumalan lapsi, joka syntyy Uuden Aadamin Kristuksen kautta lapseuteen, kasvaen uskossa täyteen aikuisuuteen. Siinä hän tuntee Isänsä, joka on taivaallinen.

On siis synnyttävä, lähdettä Sanan kuuloon ja elämään.

Puhetta on paljon, näyttöä ei yhtään!

Itseasiassa voisimme pyytää oikeutta ratkaisemaan asian. Sinä esität väitteesi jumalasta, joten oikeuskäytännön mukaan sinun tulee myös esittää todisteet.

Tähän et kuitenkaan pysty, joten sinut heitettäisiin vankilaan valehtelusta, petoksesta ja oikeuslaitoksen harhauttamisesta .

• luetaankosanaa
        he-ma kirjoitti:

Itseasiassa voisimme pyytää oikeutta ratkaisemaan asian. Sinä esität väitteesi jumalasta, joten oikeuskäytännön mukaan sinun tulee myös esittää todisteet.

Tähän et kuitenkaan pysty, joten sinut heitettäisiin vankilaan valehtelusta, petoksesta ja oikeuslaitoksen harhauttamisesta .

Niin puhetta sinulla riittää, mutta ei mitään todisteita sen suhteen, että Jumalaa ei muka ole !

Oletko oikeasti noin yksinkertainen ?

Siis jatkat vain jankkaamista, vaikka olet paljastunut itse juuri sellaiseksi, mistä muita syytät !

Toimintasi on kuin pikkutytön, joka vain jankkaa, vaikka tietää jo olevansa väärässä.

Siis toimintasi on nyt lähinnä säälittävää !

Mutta niinhän monesti on käynyt, että te Jumalan kieltäjät luulette uskovien olevan tyhmiä, siis kun te luotatte omaan eli ihmisviisauteen, mutta sitten kun teidän herjaajien ja helveksijoiden kanssa alkaa kunnolla asioita käymään läpi, niin teiltä loppuvat "eväät", ja homma menee tämän kaltaiseksi, pikku tyttöjen harrastamiksi jankkaamisiksi vain.

Lopetan osaltani tämän keskustelun nyt täysin hyödyttömänä !

Toivotan vielä Jumalan siunausta sinulle "he-ma", kuten Raamattu kehoittaa minua tekemään, eli Herra Jumala sinua siunatkoon "he-ma" ! :)

Luuk. 6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Room. 12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.

1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

• luetaankosanaa
        he-ma kirjoitti:

Jos minä väittäisin kuun pimeällä puolella asuvan natseja ja vaatisin sinua todistamaan päinvastoin, toimisin kuin uskovainen.

Ymmärrä nyt apinan kehittymätön jälkeläinen, positiivisen väitteen esittäjä on velvollinen tuottamaan todisteet väitteensä tueksi.

On sinulla selitykset !

Sinun mukaasi ja opetuksesi mukaan politiikassa siis sen, joka vain vastustaa ja arvostelee ja räksyttää, sen ei tarvitse mitään itse perustella, vaan kaikki todistusvastuu on sillä, joka yrittää rakentaa toimivaa yhteiskuntaa !

Oletko ihan oikeasti noin yksinkertainen, vai heittäännytkö vain hölmöksi ???

• luetaankosanaa
        he-ma kirjoitti:

Toisaalta siis sinun mukaasi jos keskustellaan asioista, niin sen joka esittää vasta argumentin, sen ei muka tarvitse sitä omaa argumenttiaan mitenkään perustella !

Siis toisella keskustelijalla vain muka on vastuu sanoistaan !

Eli vasta argumentin esittäjän ei tarvitse siis mitään selittää eikä perustella eikä todistaa omaa argumenttiaan todeksi !

On sinulla "he-ma" outo käsitys kesksutelusta ja vastuista siinä !

Sinä laitat uskovan vastaamaan kaikesta, ja itse peset kätesi kaikesta vastuusta omien uskomuksiesi ja siten väitteittesi todenperäisyyden todistelusta !

Kanssasi on siis täysin mahdotonta edes kaskustella asiallisesti yhtään mistään !

Mutta Jumalan siunausta sinulle vielä !

On sinulla selitykset !

Sinun mukaasi ja opetuksesi mukaan politiikassa siis sen, joka vain vastustaa ja arvostelee ja räksyttää, sen ei tarvitse mitään itse perustella, vaan kaikki todistusvastuu on sillä, joka yrittää rakentaa toimivaa yhteiskuntaa !

Oletko ihan oikeasti noin yksinkertainen, vai heittäännytkö vain hölmöksi ???

Tuota. Eikö sulle oikeesti mene kaaliin, että ateismi ei tarkoita sitä, että uskotaan, ettei jumalia ole!!!!
        Ateismi tarkoittaa, että EI USKOTA, että jumalia ON.

Et sitten vastannut yhteenkään he-ma:n esittämään kysymykseen (satukirjan jakeita en laske vastaukseksi)?? Yritit vaan epätoivosesti kääntää asian toisinpäin
        ja laittaa he-ma:n todistamaan olemattomuutta???
        Melko surkea yritys.

Ja tämä aloitus selvästi kehottaa häiriköimään julkisesti ja häiiritsemään muita kansalaisia joten se koskee meitä kaikkia!!!
        Miksi ette voi uskoa rauhaassa omissa oloissa ja jättää muut rauhaan??? Jos jumal on, niin kyllä halukkaat löytää sen ilman teidän häiriköinitä ja pakottamista...

• luetaankosanaa
        code_red kirjoitti:

Tuota. Eikö sulle oikeesti mene kaaliin, että ateismi ei tarkoita sitä, että uskotaan, ettei jumalia ole!!!!

Et sitten vastannut yhteenkään he-ma:n esittämään kysymykseen (satukirjan jakeita en laske vastaukseksi)?? Yritit vaan epätoivosesti kääntää asian toisinpäin
        Melko surkea yritys.

Ja tämä aloitus selvästi kehottaa häiriköimään julkisesti ja häiiritsemään muita kansalaisia joten se koskee meitä kaikkia!!!
        Miksi ette voi uskoa rauhaassa omissa oloissa ja jättää muut rauhaan??? Jos jumal on, niin kyllä halukkaat löytää sen ilman teidän häiriköinitä ja pakottamista...

Lukisit ensin sen, mitä on JO kirjoitettu !

Minä olen JO kirjoittanut, että minulla ei ole mitään halua tai tarvetta yrittää käännyttää ketään uskomaan kuten minä uskon !

Onko tuo liian vaikeaa ymmärtää ???

Minä en siis yritä pakottaa ketään, mutta sinäkin yrität nyt selvästi pakottaa minua uskomaan sinun tavallasi !!!

Siis se mistä minua syytät, siihen en syyllisty, mutta sinä itse taas syyllistyt !

• luetaankosanaa
        code_red kirjoitti:

Melko surkea yritys.

Olet kyllä siinä oikeassa, että ateisti USKOO, että jumalia eikä Jumalaa ole !

Mutta samoin kuin esim. "he-ma" vaatii minulta/uskovilta todisteita Jumalan olemassaolosta, niin yhtä lailla voin kysyä häneltä todisteita siitä, että Jumalaa ei ole !

Siis kun kerran molemmissa on kyse siitä USKOSTA, ja usko ei perustu ateistillakaan siis varmaan tietoon, vaan uskotteluun vain, eli se on uskon kysymys !

Miksi siis tuputatte minulle uskoanne väkisin ?

Voin vastata sinulle omilla sanoillasi, eli jos olisit oikeassa, niin eikö sinun pitäisi jäättää uskovakin rauhaan ???

Siis uskovakin varmaan samoin löytää sen, että Jumalaa ei ole, jos asia niin muka olisi !

Miksi siis ette jätä uskovia rauhaan ???

Miksi pyöritte täällä, missä uskovat jakavat asioita keskenään, miksi ette hymistele ateistien palstoilla keskenänne ?

Olet kyllä siinä oikeassa, että ateisti USKOO, että jumalia eikä Jumalaa ole !

Mutta samoin kuin esim. "he-ma" vaatii minulta/uskovilta todisteita Jumalan olemassaolosta, niin yhtä lailla voin kysyä häneltä todisteita siitä, että Jumalaa ei ole !

Siis kun kerran molemmissa on kyse siitä USKOSTA, ja usko ei perustu ateistillakaan siis varmaan tietoon, vaan uskotteluun vain, eli se on uskon kysymys !

Miksi siis tuputatte minulle uskoanne väkisin ?

Voin vastata sinulle omilla sanoillasi, eli jos olisit oikeassa, niin eikö sinun pitäisi jäättää uskovakin rauhaan ???

Siis uskovakin varmaan samoin löytää sen, että Jumalaa ei ole, jos asia niin muka olisi !

Miksi siis ette jätä uskovia rauhaan ???

Miksi pyöritte täällä, missä uskovat jakavat asioita keskenään, miksi ette hymistele ateistien palstoilla keskenänne ?

"Olet kyllä siinä oikeassa, että ateisti USKOO, että jumalia eikä Jumalaa ole !"

Ei ei ei!!!! Atteisti EI USKO, että jumalia ON!! Mikä tässä on niin vaikeeta????

"Siis kun kerran molemmissa on kyse siitä USKOSTA"

Ei ei ei!!! Tämä on vaan sun korvien välissä kehitelty määritelmä ateismille, ei muuta.

"Miksi siis tuputatte minulle uskoanne väkisin ?"

Ateismi ei ole usko. Kukaan ei tuputa sulle yhtikäs mitään. Kerro missä ja milloin sulle kaduilla on tuputettu ateismia???

"Miksi siis ette jätä uskovia rauhaan ???"

Tarkoitit varmaa että miksi ette anna meidän uskovien rauhassa häiriköitä julkisesti ja häiritä muita ihmisä kaduilla??? Tätähän aloitus mainostaa ja kehottaa...

"Miksi pyöritte täällä, missä uskovat jakavat asioita keskenään, miksi ette hymistele ateistien palstoilla keskenänne ?"

Niinku sanoin, tämä aloitus koskee nimenomaan ei-uskovia, joita haluatte käänyttää?? Olenko väärässä??

Lukisit ensin sen, mitä on JO kirjoitettu !

Minä olen JO kirjoittanut, että minulla ei ole mitään halua tai tarvetta yrittää käännyttää ketään uskomaan kuten minä uskon !

Minä en siis yritä pakottaa ketään, mutta sinäkin yrität nyt selvästi pakottaa minua uskomaan sinun tavallasi !!!

Siis se mistä minua syytät, siihen en syyllisty, mutta sinä itse taas syyllistyt !

"Lukisit ensin sen, mitä on JO kirjoitettu !"

Joo luin. Et vastaa kysymyksiin, jankutat omaa väärä käsitystä "ateismiuskosta"

"Minä olen JO kirjoittanut, että minulla ei ole mitään halua tai tarvetta yrittää käännyttää ketään uskomaan kuten minä uskon !"

Tarkoitin viestissä aloitusta. Et ole ollenkaan ottanut kantaa aloitukseen vaan yrittänyt häätää ateistit tältä palstalta.

"Onko tuo liian vaikeaa ymmärtää ???"

Ei ole. Sulla on näköjään vaikuksia ymmärtää, mitä ateismi tarkoittaa.

"Minä en siis yritä pakottaa ketään, mutta sinäkin yrität nyt selvästi pakottaa minua uskomaan sinun tavallasi !!!"

Kuten sanoin en usko mihinkään jumaliin. Sun kyhäelmä ateismistä on kertakaikkiaan väärin ja se on sulle kerrottukin mutta kun ei mee perille niin ei.

"Siis se mistä minua syytät, siihen en syyllisty, mutta sinä itse taas syyllistyt !"

väärä premissi, väärä johtopäätös.

• pveli20.12.2012kirjoitti
        he-ma kirjoitti:

Huomaan, että et pysty käsittelemään edes todisteita.
        Nyt edesmennyt oikeudentuomari, hovioikeusneuvos Paavo Hiltunen käsitteli kirjassaan raamatuntodisteita.
        Hän, joka "kuuntelee" oikeudessakin tai kuunteli, teki todistuksesta johtopäätökset, oikein tai väärin, totta tai ei totta.
        Hän päätteli tuomarina, että Jumala on, ja Sana kertoo todistusaineistona tapahtuneista sen, mitä tapahtui, sekä uskoi tämän todistuksen.

Omaltakohdaltasi ongelman kuulemiseen ja ymmärtämiseen on sinussa.
        Siksi näen, että olet ongelmasi syy. Et lähde todistuksen ohjaamalle kokemusperäiselle tielle, vaan seisot risteyksessä, etkä itsesi takia koskaan, jos vain seisot ja hoet mantraasi, pääse siitä eteenpäin.

Siis olet istellesi ongelma. Ja sinun ongelmasi ratkeaa vain, että uskost siihen ristillä kuolleeseen Herraan, ja ylösnousseeseen. Muuta en ja emme sinulle todista. - kuten mainitsin, vaikka kuolleet tulisi, et uskoisi.

Nuo sanasi ei kumoa totuutta muulta, kuin itseltäsi. Minun ei tarvitse väitellä uskoasi kohtaan, koska sitä en tee. Muotojumalisuutta en rakenna, ketään väkisin uskontielle taluta, sekä sano- uskotämä, uskotämä, uskotämä ja tämä - ihme, tapaus jne. Se ei tule olemaan se perusta, johon uskoa yleensäkään perustetaan ihmisen elämään. Siitä tulee tuuliviirin näköinen uskomus- usko.

Perustus pannaan vain raamatun Kristus- kulmakivelle ja tämä on se ylösnousemususko.

• pveli20.12.2012kirjoitti kirjoitti:

Huomaan, että et pysty käsittelemään edes todisteita.
        Nyt edesmennyt oikeudentuomari, hovioikeusneuvos Paavo Hiltunen käsitteli kirjassaan raamatuntodisteita.
        Hän, joka "kuuntelee" oikeudessakin tai kuunteli, teki todistuksesta johtopäätökset, oikein tai väärin, totta tai ei totta.
        Hän päätteli tuomarina, että Jumala on, ja Sana kertoo todistusaineistona tapahtuneista sen, mitä tapahtui, sekä uskoi tämän todistuksen.

Omaltakohdaltasi ongelman kuulemiseen ja ymmärtämiseen on sinussa.
        Siksi näen, että olet ongelmasi syy. Et lähde todistuksen ohjaamalle kokemusperäiselle tielle, vaan seisot risteyksessä, etkä itsesi takia koskaan, jos vain seisot ja hoet mantraasi, pääse siitä eteenpäin.

Siis olet istellesi ongelma. Ja sinun ongelmasi ratkeaa vain, että uskost siihen ristillä kuolleeseen Herraan, ja ylösnousseeseen. Muuta en ja emme sinulle todista. - kuten mainitsin, vaikka kuolleet tulisi, et uskoisi.

Nuo sanasi ei kumoa totuutta muulta, kuin itseltäsi. Minun ei tarvitse väitellä uskoasi kohtaan, koska sitä en tee. Muotojumalisuutta en rakenna, ketään väkisin uskontielle taluta, sekä sano- uskotämä, uskotämä, uskotämä ja tämä - ihme, tapaus jne. Se ei tule olemaan se perusta, johon uskoa yleensäkään perustetaan ihmisen elämään. Siitä tulee tuuliviirin näköinen uskomus- usko.

Perustus pannaan vain raamatun Kristus- kulmakivelle ja tämä on se ylösnousemususko.

Pimeydessä vaeltaa yksinkertainen uskovainen. Että oikein hovioikeudenneuvos uskoi jumalaan!

Pystyykö jumalasi palautamaan nisäkkäälle amputoidun raajan?

Pystyykö kaikkivaltias jumalasi paskantamaan niin ison kasan paskaa, ettei jaksa sitä nostaa?

Pystyykö jumalasi estämään rienaukseni?

• luetaankosanaa

Kiitän vastineistanne "he-ma" ja "code_red " !

Siirrän omalta osaltani asioiden käsittelyn nyt eri tasolle !

Minä Uskon ja se perustuu omiin kokemuksiini ja tarpeeseeni ihmisenä !

Siis olen ihan pienestä lapsesta asti etsinyt sitä aitoa Rakkautta, siis Rakkautta, joka ei toimi toista kohtaan väärin, vaan on oikeudenmukainen aina !

Etsin siis sitä oikeudenmukaisuutta ja oikeaa Rakkautta ja kärsin omista vääristä toimistani paljon !

Etsin sitä puhdasta Rakkautta ja aikuisuuttakin ihmisestä, mutta en sitä ihmisestä löytänyt, sillä ihminen on aina itsekäs eikä kykene siis aitoon eli puhtaaseen Rakkauteen !

Mutta sitten Jumala täytti kaipuuni, eli Hän on se puhdas Rakkaus !

Siis Isä Jumala on minulle se aito aikuinen ja Rakastava Jumala, joka antaa minun vajavaisen ihmisen kasvaa kohti aikuisuutta ja myös nyt Hengellistä aikuisuutta, eli saan olla vajavainen, mutta minulta kuitenkin vaaditaan oikeaa toimintaa sen puitteissa mihin nyt ja tässä hetkessä kykenen !

Kaikessa Uskossani on siis kyse vain puhtaasta Rakkaudesta, jota en muualta löytänyt enkä löydä kuin Jumalasta !

Minulla on siis ollut kaipuu Rakkauteen ja sen löysin myös jo nuorena, mutta se Rakkaus on vain syvennyt vuosien mittaan, kun olen vihdoin itse kyennyt luottamaan Jumalan Rakkautteen ja pitkämielisyyteen Rakkaudellisena kasvattajana omalla kohdallani sen elämässäni ja sen kautta oppien !

Kyse ei siis ole niinkään Uskosta vaan kyseon Rakkaus suhteesta !

Sen kautta mitä minä itse olen oppinut ja kokenut käytännön tasolla, toivoisin hartaasti muidenkin sen saman löytävän ja sitä kautta Rauhan sydämeensä, mutta olen oppinut jo, että Rakkaus ei synny pakottamalla, eikä sitä voi vaatia toiselta !

Minä Rakastan Jumalaa, joka ensin Rakasti ja Rakastaa minua ja sen aidon ja oikean Rakkauden olen kokenut elämässäni eikä minulla ole mitään halua luopua siitä, vaan päinvastoin !

Kyse siis ei ole uskomisista tai uskotteluista tai okieassa olemisista vaan Rakkaudesta, siis ainakin minun kohdallani, teillä toki on toisin !

Minua Rakastava ja oikeamielinen Jumala teitä siunatkoon, ja minä toivon vain sitä, että tekin vihdoin töytäisitte Raklkauden ja Rauhan sydämeenne !

• he-ma kirjoitti:

Pimeydessä vaeltaa yksinkertainen uskovainen. Että oikein hovioikeudenneuvos uskoi jumalaan!

Pystyykö jumalasi palautamaan nisäkkäälle amputoidun raajan?

Pystyykö kaikkivaltias jumalasi paskantamaan niin ison kasan paskaa, ettei jaksa sitä nostaa?

Pystyykö jumalasi estämään rienaukseni?

Keskustelusi perusteet ja syyt kiteytyi sinun viimeiseen lauseeseen.
        En näe tarkoitushakuisuutta jatkaa, nyt, enkä myöhempiinkään viesteihisi tuonnempana.

Kukin tekee valintansa, tämä on vapaa maa. Myös usko perustuu vapauteen, niin sinulla kuin itselläni, mutta purat käytävät keskustelun syyt, en motivoidu hyppäämään ko. naruhyppelyä. Kunnioitin sinun kysymystesi asettelua olettaen motivisi ajatuksien vaihtoon toisenlaiseksi.
        Nykäsit maton itsesi alta.

Asiamme on loppunkäsitelty. Näkemiin.

• UsKisMinäki
        he-ma kirjoitti:

Kuulostaa suhteellisen järkevältä, mutta kuten aina raamattu sekopäisenä satukisrjana toisaalla kumoaa itsensä. Lähetyskäsky: menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni...

Miksi sinä olet uskovien palstoilla joilla näitä sinua kiusaavia "uskomattomia satuja" levitellään? Minä en varmasti käy palstoilla joiden aihe ei minua kiinnosta tai joiden aihepiiriä minä pidän huuhaana tai muuten vahingollisena
        tai hjoiden aihe kiusaa minua niin että pitäisi siitä huomauttaa palstaa lukeville ihmisille. Miksi siis olet täällä ja loukkaat uskovien tunteita? Vai onko loukkaaminen sinun tarkoituskin? Oletko silloin, ...niin, mitä olet???

• UsKisMinäki kirjoitti:

Miksi sinä olet uskovien palstoilla joilla näitä sinua kiusaavia "uskomattomia satuja" levitellään? Minä en varmasti käy palstoilla joiden aihe ei minua kiinnosta tai joiden aihepiiriä minä pidän huuhaana tai muuten vahingollisena
        tai hjoiden aihe kiusaa minua niin että pitäisi siitä huomauttaa palstaa lukeville ihmisille. Miksi siis olet täällä ja loukkaat uskovien tunteita? Vai onko loukkaaminen sinun tarkoituskin? Oletko silloin, ...niin, mitä olet???

Olen poru itse. Uskovaiset pitäisi poistaa päätöksentekoprosessista, koska jumalharha ei voi olla vaikuttamatta yhteiskuntaan.

Olemattomiin uskovia pitäisi käsitellä kuten mielisairaita. Todellisuudessa teidän jumalanne osoittautuu voimattomaksi, asetettiinpa rima mihin tahansa. Siitä huolimatta häntä rukoilette ja vatkaatte, vaikka tiedätte ihan hyvin, että tulos on sama kuin edellisellä kerralla, nada, zero, zip.

Nyt alkaa ahdistaa, mutta kokeiles rukoilla takaisin nisäkkäältä amputoitu raaja. Melko pitkään rukoukseen saat valmistautua, enkä aio jännityksestä pidätellä henkeäni.

• Voi teitä höpsöjä. Kun ei se volyymin koventaminen hyödytä mitään, jos näyttö asian tueksi puuttuu ja se asia esitetään muutenkin luotaantyöntävästi ja epäkiinnostavasti.
      Avauksen vähäinenkin tekstimassa jo riittää kertomaan, että sen kirjoittajalla on paljon enemmän uskonkiihkoa kuin osaamista. Ei megafonia, kiitos.

• jari-pekka-65

Juuri kukaan ei jäänyt kuuntelemaan. Olisiko jotain vialla? Olisiko niin, että jotain puuttuu? Se olennainen. Suurella volyymilla puhuminen ei auta, jos puheessa ei ole voimaa. Paavalikin, kun kiersi seurakunnissa viemässä uudistuksen sanomaa, niin hän otti selon, ei puhutuista sanoista, vaan voimasta.

Tuntitolkulla sanoja ilman voimaa on kuin tuuleen huutaisi.
      Tässä myös minä olen kuten kaikki uskovat ovat pienellä paikalla. Herra armahtakoon minua.
      "Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa"

• pveli.20

Paras saarna on oma henkilökohtainen elämä, koska juuri siinä on todistus näkyvissä. Se, mitä puhutaan, voi olla, että puun hedelmä ei ole nähtävissä, teoista näkyy todellinen usko, niin arjessa, kuin lepopäivässä.

• Oksettaa.sun.teskti

Nimimerkki "luetaankosanaa", oletko kastettu helluntailainen? Vai oletko kastamaton luterilainen?

• luetaankosanaa

Miksi kyselet, jos jo oksettaa ?

Onko sillä jotain merkitystä mitä olen tai en ?

Raamattu sanoo seuraavaa:

2. Kor. 5:17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

Gal. 6:15 Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus.

Siis uusi luomus vain on tärkeää, joten miksi kyselet puoluekirjoja ?

• UskoTaiÄläUsko

Hienoa 'luetaankosanaa'..minäpäs tiedän mikä olet! Sen Jumalan Henki paljasti, vaikken ole merkitty mihinkään ryhmäkirjoihin (paitsi syntymätodistus). OLET UUDESTISYNTYNYT JEESUKSEN OMA! Elät Hänen Pyhästä Sanastaan ja -HÄN TOTISESTI ON SELUSTASI.

Älä turhaan loputtomasti rasita tärkeämpiinkin tehtäviin tarkoitettua yhtä ainoaa, kallista elämääsi.
        Herra on jakanut kalliit Sanansa näille, vielä pimeydessä oleville ihmisparoilla..mutta HERRA on myös PYHÄ; ja Hän on YLPEITÄ VASTAAN.

Ei Herra Jeesus ole yhdenkään luodun käskytettävissä. Jokainen polvi tulee sitävastoin notkistumaan HÄNEN edessään..toisille sekään ei enää tuo Pelastusta Iankaikkisesta Tulesta joka suunniteltu jumalattomien kadotuksen päivään! Jumalaton=Väärintekijä tarkemman käännöksen mukaan..
        Pietarin 2.kirjeessä Herramme Henki avaa tätä loppua..riskit on vapaastiotettavissa! Aivan vapaasti, vaikkei Jumalalle olekaan mieleen jumalattomien kuolema.

• Keskustelua_syntyy

Suomessa olisi kyllä todella noloa huudella tuollaisia kadulla. Eihän täällä edes ole paljoa kristittyjä.

Jokainen saa uskoa mihin haluaa, se on totta. mutta on toki myös selvää, että joulupukkiin, jumalaan tai muuhun taruolentoon uskominen on muiden mielestä typerää ja haitallista. Senkin saa täällä sanoa ääneen.

• Monet merkit viittaavat siihen, miten Suomessa tulee voimakkaita,- fyysisiä yhteenottoja tänne muuttaniden muslimien kanssa. Syy ei ole heissä,- vaan ihmisvoimin yritys kääntää heidät OIKEAAN USKOON..

Seuratkaapa tilanteita, miten asiat KÄRJISTETÄÄN maassamme ja vastakkain asettelu on valmis. 80% uskonnollisten opettajien ainut päämäärä on tämä ihmistekoinen käännytystyö.

Tämän jälkeen itketään kiivasluonteisia ovat muslimipakolaiset. Niin, miksi heille ei anneta rauhassa tutustua toisenlaiseen uskoon, mitä he ovat omaksuneet. Jokainen m,uslimi tiedostaa miten he ovat astuneet toisenlaisesti uskovien ihmisten maaperälle.

• Maallistunut_maaperä

Muslimeilla on täällä vahvat tukiverkot. Eivät he voi luopua uskostaan. Siitä voi seurata kuolemanrangaistus - Koraani käskee tappaa uskosta luopuneet. Muslimit eivät voi käsittää sitä, että kristityt luulevat Jeesusta Jumalaksi. Aivan kuten juutalaisetkin, he pitävät sitä Jumalan pilkkaamisena.

Kristinusko ja islam ovat kautta aikojen olleet ongelmia ja sotien aiheuttajia. Suomen maaperä on maallistunut, ei kristillinen. Tämä ei ole Lähi-Itä emmekä kaipaa tänne Lähi-Idän väkivaltauskontoja.

• Maallistunut_maaperä kirjoitti:

Muslimeilla on täällä vahvat tukiverkot. Eivät he voi luopua uskostaan. Siitä voi seurata kuolemanrangaistus - Koraani käskee tappaa uskosta luopuneet. Muslimit eivät voi käsittää sitä, että kristityt luulevat Jeesusta Jumalaksi. Aivan kuten juutalaisetkin, he pitävät sitä Jumalan pilkkaamisena.

Kristinusko ja islam ovat kautta aikojen olleet ongelmia ja sotien aiheuttajia. Suomen maaperä on maallistunut, ei kristillinen. Tämä ei ole Lähi-Itä emmekä kaipaa tänne Lähi-Idän väkivaltauskontoja.

Todellisuus vain on, miten muuttaessaann länsimaihin he omaksuvat länsimaiden tapoja eli se siitä uskosta.
        Tutkippa erittäin tarkoin, miten naisenasemaan liittyvät tekijät saavat uuden ajattelutavan / uskon.

>Eivät he voi luopua uskostaan. Siitä voi seurata kuolemanrangaistus - Koraani käskee tappaa uskosta luopuneet. <

Toivoisin jotain rajaa profosoimillesi. Jos maassamme murhataan ihminen, niin poliisi tutkii joka ainoan murhan ja antaa tuomion maamme perustuslakiin liittyen. Niin, olkoompa surmaaja muslimi tai hottentotti tai perus suomalainen.

• Maallistunut_maaperä kirjoitti:

>Muslimit eivät voi käsittää sitä, että kristityt luulevat Jeesusta Jumalaksi. <

Todellisuus on, miten maassamme on paljon muslimeita ja tämä väestö tulee edelleen lisääntymään.
        Seuratkaapa tarkoin tulevaisuutta ja tapahtumien kulkua, niin juuri tämä luuloryhmä;- Jeesus on Jumala,- aktivoi paljon levottomuutta ja yhteenottoja muslimien kanssa ja juuri siksi,- ETTEI JUMALA tue tätä uskomusta / luuloa.

Molempien, Muslimien ja Jeesus on Jumala ihmisten uskomukset ovat lihallisen ihmisen aikaan saannoksi ja juuri lihallisuuden kautta / avulla pyritään muuttamaan vastapuoli.
        JUMALA taas muuttaa ihmisen sisältä päin / tekee uskon ihmiseen ja tämä tapahtuu vain,- Yksi usko,- käsiteen kautta. JUMALA turvaa ja tukee väin tätä Yksi usko tekijää. Usko,- jonka JUMALA puhui Jeesuksen KAUTTA.

Toinen asiaon. Vain tämä todellisten uskovien - Jeesus on JUMALAN Poika- , ihmisten ryhmä luottaa 100% JUMALAAN ja siksi ovat rauhan rakentajia.

9. Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää JUMALAN lapsiksi kutsuttaman. Matt 5

• >Muslimit eivät voi käsittää sitä, että kristityt luulevat Jeesusta Jumalaksi.<

Juuri noin, mutta onko pakko kertoa heille luuloistaan. Muslimitkin voivat ymmärtää, miten JUMALA oli Jeesuksessa ja miten JUMALA teki kaikki tunnnusteot ja ihmeet Jeesuksen KAUTTA.

Kun tuo todellisuus on JUMALAN ilmoitus ,- joka tuli ilmi siis Jeesuksen kautta, niin JUMALA voi tehdä muslimi ihmiseen aidon uskon, ja pelastaa hänet jo tässä ajassa.

JUMALALLE nääs on KAIKKI mahdollista ja todellisesti KAIKKI asiat ovat JUMALAN sormien alaisuudessa.

• AsiaLoppuunkäsitelty

Se on kuule Lievonen, uskottava että JEESUS ON JUMALAN POIKA!

Kuten sinäkin ehkä olet isäsi poika. Joskun isäsi on IHMINEN, samoin sinäkin olet ihminen.

ELI, JEESUS ON JUMALA.
        (JUMALA tuli IHMISEKSI JA SOVITTI MAAILMAN -ITSENSÄ KANSSA.)

• AsiaLoppuunkäsitelty kirjoitti:

Se on kuule Lievonen, uskottava että JEESUS ON JUMALAN POIKA!

Kuten sinäkin ehkä olet isäsi poika. Joskun isäsi on IHMINEN, samoin sinäkin olet ihminen.

ELI, JEESUS ON JUMALA.
        (JUMALA tuli IHMISEKSI JA SOVITTI MAAILMAN -ITSENSÄ KANSSA.)

En innostu fiktiivisestä kuvituksestasi. Innostun aina JUMALAN todellisista ilmoituksista.
        JUMALA eiu koskaan ole ollut laji kuten ihminen on. Todellisin totinen JUMALA on vain KAIKEN Isä ja juuri tuohon liittyy miten Jeesuksen Isä on tämä mahtava JUMALA.
        Lapsikin ymmärtää ja uskoo tämän yksinkertaisen asian;

17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja MINUN JUMALANI /minun Jumalani tykö ja TEIDÄN JUMALANNE /teidän Jumalanne tykö".

Rukoillaan yhdessä, ettet tapaisi yhtään muslimia. Näin elä'isimme rauhallisemmassa Suomessa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      76
      6359
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      443
      4452
    3. Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille

34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön
      Maailman menoa
      61
      3618
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      135
      2265
    5. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      113
      2239
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      22
      996
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      65
      901
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      43
      833
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      81
      741
    10. Ajatteletko koskaan

Että rikoit luottamukseni?
      Ikävä
      59