Vapaa suhde?

Neitinen89

En tiedä onko tästä asiasta aijemmin kirjoitettu täällä, mutta ajattelin nyt joka tapauksessa ottaa tän asian puheeksi :D Mitä mieltä te olette vapaista suhteista? Mikä siinä on niin kivaa, tai mikä huonoa? Haluaisitko tollaseen suhteeseen? Tai oletko ollut tollasessa ja miten se toimi käytännössä loppujen lopuks?
Mietittiin eilen yhen kaverin kanssa tota asiaa ja tulin itse siihen tulokseen, ettei musta olis tollaseen varmaan koskaan. Oon kauheen läheisyyden halunen ja riippuvainen jollain tavalla siitä toisesta ihmisestä, mustasukkanen tottakai . Eikä mun mielestä olis kauheen kivaa jos oma mies kävis paneskelemassa pitkin kyliä muita naisia, kuitenkin mun mielipiteeni on se, että jos ollaan suhteessa niin ollaan sen yhden ainoan ihmisen kanssa. Sit jos tollaseen suhteeseen päätyis, niin entä jos jompikumpi tuleekin mustasukkaiseksi siitä, että toinen on käynyt vieraissa ja haluaa lopettaa suhteen sen takia? Mä en oo muutenkaan millään tavalla pettävää tyyppiä niin mun mielestä toi olis todella typerää :D
Kaveri kuitenkin oli sitä mieltä, että hän vois hyvinkin alkaa tollaseen suhteeseen, enkä mä tuominnut sitä.. Jokainen tavallaan niinkuin sanotaan. Kaveri kuitenkin ymmärsi myös mun pointin tossa asiassa, miksi musta ei olisi siihen :D Kaveri kertoi myön muutaman jutun joka kuulosti ihan järkevältä mun mielestä. Jos ei saakkaan omalta mieheltä sitä seksiä niin paljon kuin haluaa, niin tollasessa suhteessahan sitä saa ihan luvan kanssa hakea sitten muualta, ettei sitä tarvitse salaa tehdä (kuten varmaan aika moni olis tehnyt jos ei koskaan sais). Mulle vaan heräs tosta kysymys, että miks sitten pitäs olla sellasessa suhteessa jossa se seksi ei toimi jos se on niin tärkeää?
No ei mulla muuta nyt tässä vaiheessa :D

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokainen tyylillään niin kuin sanoitkin, eli kuulostat sellaiselta, joka oikeasti osaa ja haluaa sen aidon tunnesymbioosin/yhteenkuuluvuuden tunteen kumppanin kanssa, joka on mielestäni oikeasti se ainoa mitä "joutsenpari" (=aito monogamia) kumppanuuteen tarvitsee, eli kaikki muu on epäoleellista ja turhaa - tosin tietenkin, jotkut jutut voivat helpottaa suhdetta, jos jotain tiettyjä pinnallisia juttuja arvostaa, siinä on vain se riskinä, että jos niitä arvostaa liikaa tai alkaa arvostamaan, niin ne voivat koitua suhteen turmaksi.....

Eli puhdas tunnesymbioosi/yhteenkuuluvuuden tunne on mielestäni avainsana, eikä mikään muu aidosti ja oikeasti toimi, niin vahvana lukkona ja siteenä kahden yksilön välillä, jolloin sinä hän=me=taistelupari, toinen toistaan tukien....oli sitten ylä tai alamäki, niin aina toiseen voi luottaa.

Sitten tuohon "vapaaseen suhteeseen", niin tuohan on vähän kuin ns. nykyajan "vakihoito" lupa vehdata muiden kanssa taloussuhde.

Eipä tuo varmasti sen huonompi ole, kuin pelkät kulissisuhteet, järkisuhteet, vaihdannaissuhteet, talousuhteet jne...jne...sekä näiden sekoitukset.....tuossa ollaan ainakin avoimia, rehellisiä ja pelataan avoimin kortein, joten mielestäni parempi kuin teatteri ja epäaidot suhteet...

Esim, jos suhde perustuu siihen, että molemmat tai toinen valitsee kumppanin pelkästään järjen kanssa, pinnallisesti, ulkoisesti jne..jne.., niin silloinhan on suuri riski sille, että suhde tulee päättymään eroon (suurin osa suhteista mielestäni näitä) tai ainakin voi onni loppua suhteessa kesken joko toiselta tai sitten molemmilta, jos/kun tulee muutoksia niihin perusteisiin, jolla on suhteeseen lähdetty.

Silloin ottaa tietoisen riskin (ainakin pitäisi), että suhteessa on käytössä ns. "Doomsday Clock" (Tuomiopäivän Kello)......

Yhtenä esimerkkinä, vaikka palstatotuuksien innoittamana..... nainen valitsee "bättre folk" suvun vesan, jolla hyvä koulutus ja työ, sekä suuri perintö odotettavissa ja tämä mies valitsee ulkoisin perustein täydellisen ja nuoren fitness "kissan".......

Noh, tottakai voi olla odotettavissa pettämistä, jättämistä, uuteen kumppaniin vaihtamista, jos löytyy ns. "parempi saalis" ja/tai tulee tarpeeksi muutoksia perusteisiin johon suhteeseen on lähdetty, jos/kun ei ole tunnesymbioosia/yhteenkuuluvuuden tunnetta, vaan suhteen perusteet löytyvät ainakin vahvemmin jostain aivan muualta......

Jos kivijalka on hatara, niin ei sille linnaa rakenneta........vaan ehkä heiveröinen heinämaja....

• ....tosin eihän noissa muissakaan suhteissa mitään vikaa ole, eikä myöskään vielä niistäkin kevyemmissä, jos ne ovat avoimia ja rehellisiä ja molemmat tietävät kokoajan missä mennään ja mikä on homman nimi.

• MGTOW kirjoitti:

....tosin eihän noissa muissakaan suhteissa mitään vikaa ole, eikä myöskään vielä niistäkin kevyemmissä, jos ne ovat avoimia ja rehellisiä ja molemmat tietävät kokoajan missä mennään ja mikä on homman nimi.

Piti laittaa "sketsiksi" video, mutta en muistanut heti sitä sarjan nimeä, jonka nimimerkki BEM vinkkasi jossain ketjussa ja kertoi jotain, että olisi tehty ihan naisten oikeiden ajatusten pohjalta tjms.....tiedä häntä...

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/08/21/siskonpeti-repii-huumoria-kehosta-seksista-ja-parisuhteesta

Tuon linkin takana on enemmänkin sketsejä, mutta tätä silloin itse naureskelin....http://areena.yle.fi/1-2101808

• Minä näen tuollaisen suhteen ihan puhtaasti vakipano suhteena, eli voisin lähtee tuollaiseen vakipano suhteeseen ja siihenhän kuuluu se, että toisella on vapaus etsiä myöskin sitä elämänkumppania siinä samalla ja homma voi päättyä koska tahansa. Tosin vaikka sitä elämänkumppania etsittäiski siinä samalla, niin eihän se tarkoita, että pitäisi panna niitä treffikamuja, jos on vakipano toisaalla. Ainakaan niistä ei haluais kuulla mitään, eikä mielestäni tarttiskaan kertoa mitään. Toimisi paremmin sillain.

• Ihan sama onko joku/onko ollut vapaassa suhteessa. Sellaisessa olevan kuitenkin kannattaa muistaa että moni ei sellaista suvaitse, eikä tahdo sellaisen henkilön kanssa seurustella. Kummallakin on oikeus mielipiteisiinsä ja siihen mitä tekee. Jos vapaiden suhteiden jälkeen haluaa kuitenkin parisuhteeseen vähän konservatiivisemman henkilön kanssa, niin pitää kertoa menneisyydestään rehellisesti.

• Nnnaiiinnnnen

Itse pyrin koko elämäni kiertämään korservatiiviset ihmiset 1000m päästä joten ei pelkoa että kiinnostuisin sinusta. Ihmiset yleensä kiinnostuu samat arvot omavista henkilöistä ja minulle kelpaa vain liberaali. :D

• Nnnaiiinnnnen kirjoitti:

Itse pyrin koko elämäni kiertämään korservatiiviset ihmiset 1000m päästä joten ei pelkoa että kiinnostuisin sinusta. Ihmiset yleensä kiinnostuu samat arvot omavista henkilöistä ja minulle kelpaa vain liberaali. :D

"Itse pyrin koko elämäni kiertämään korservatiiviset ihmiset 1000m päästä joten ei pelkoa että kiinnostuisin sinusta."

En puhunut itsestäni. Mutta pysy toki kaukana, kun tuollainen kusipää olet :D

"Ihmiset yleensä kiinnostuu samat arvot omavista henkilöistä ja minulle kelpaa vain liberaali. :D"

Ymmärrän oikein hyvin että pillua kaikille jakavalle "vahvalle" ja "itsenäiselle" naiselle kelpaa vai liberaali :D :D :D

• Nnnaainennn

Mun mies on niin nuori et oikein kannustan häntä elämään täysillä ja panemaan muita.
      -en halua tietää tuosta mitään
      -olemme ERITTÄIN tyydyttävässä ja onnellisessa suhteessa ja hän tekee joka päivä minut onnelliseksi. En halua asettaa rajoituksia nuorelle miehelle.
      En edes tiedä paneeko hän muita mutta niin kauan kun olemme henkisesti ja fyysisesti tyydyttävässä suhteessa, tuolla asialla ei ole väliä.

• Jokainen tavallaan, itse kokisin että suhteesta puuttuu jotakin, jota sitten pitää lähteä hakemaan vieraista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?

Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.
      Maailman menoa
      276
      3971
    2. Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon

Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-200001188
      Maailman menoa
      105
      3645
    3. Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia

mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös
      Maailman menoa
      177
      2636
    4. Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa

Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.
      Maailman menoa
      42
      2397
    5. Ei se halua mitään!!

Arkailija koko tyyppi!
      Ikävä
      62
      2345
    6. Jätän tähän viesti kaivatullesi

jos jotain jäänyt sanomatta. 👇
      Ikävä
      154
      1942
    7. Olet kyllä erittäin huono yhdistelemään pisteitä.

Etkä vain sinä vaan kaikki teilläpäin.
      Ikävä
      34
      1737
    8. Etkö sitten itse

ole koskaan ylittänyt rajaa?
      Ikävä
      41
      1353
    9. Onko jo liian "vanha" vai mitä mieltä olet? 57-v. saa raakaa tekstiä tv:ssä

The Summit Suomi tv-ohjelmassa 57-vuotiaan Maritan jaksamista kyseenalaistettiin iän takia. Onko tässä iässä jo liian "v
      50 plus
      31
      1317
    10. Mitä järkeä iskeä

Varattua ja yrittää saada sitä eroamaan
      Ikävä
      46
      1222
    Aihe