Millainen nainen = hyvä sijoitus tulevaisuuteen

tumma_komea79

Näin sinkkuna on hyvä istahtaa alas ja miettiä millainen nainen pitäisi löytyä tuohon kainaloon.

- Harrastaa jotain säännöllisesti, mielummin liikunta on elämäntapa = tarkoittaa myös sitä, että raskauden jälkeen tuskin jää sotanorsuksi ja seksielämä voi kiinnostaa lasten saantienkin myötä. Omat halut katoaa ainakin totaalisesti jos toinen ei huolehdi kropastaan ja onhan se mukava harrastaa yhdessä.

- Syö terveellisesti, ts. salimimmit tästä oiva esimerkki. Pysyy paikat kunnossa vähemmälläkin treenillä. Moni ei ymmärrä sitä, että ruokavaliolla on suurempi vaikutus kehonkoostumukseen mitä treenillä. Käänteisesti; paljon treeniä, paska ruokavalio = kehnoja tuloksia. Herkutella saa, mutta järjen kanssa. Todella ilkeää jos itse syöt kurinalaisesti ja toinen hakee jotain einespaskaa pitsaa tms. Suurin osa laihaläskeistä naisista ostelee namupusseja keskellä viikkoa monena päivänä. Sitten ihmetellään kun kropan muokkaus ei tuo tulosta, vaikka liikutaan määrällisesti paljon.

- Seksuaalisesti aktiivinen. Tätä ei voi korostaa. Mutta tätä on todella vaikea huomata alussa. Alkukiima on jokaisella parilla. Paljon on nykypäivänä haluttomuutta, mutta silloin pitäisi tehdä asialle jotain. Todella järkyttävää todeta jossain vaiheessa suhdetta kun seksistä on aikaa viikko/kaksi, toista ei seksi kiinnostakkaan. Toki kiima vähenee monilla ajan saatossa, mutta kyllä mä sanon jos näkee toisen viehättävänä ja haluttavana, niin kyllä sitä seksiä on monta kertaa viikossa jo pidemmänkin seurustelun jälkeen. Jos seksi loppuu, loppuu suhdekin luultavasti hyvin pian. Ainakin välit viilenevät ja asiat johtaa toiseen... On tärkeää myös pystyä puhumaan seksistä toisen kanssa. Mitä toinen haluaa, mistä nauttii jne. Naista pitää huomioida usein, niin silloin mielestäni äksöniä riittää.

- Yksinhuoltaja äidit. Tämä on paha. Varmasti löytyy todella ihania ja täydellisiä naisia, mutta kyllä se lapsi aika paljon rajoittaa tekemisiä ainakin jos pariskunta on nuorempi. Sitten jatkuvat ex-miehen yhteydenpidot. Vaikka kasvattaisit lapsia kuin omia, niin silti niillä on oikea isä. Se minkä tapaamista ne odottaa. " Koska isi soittaa" "Koska isi hakee meidät hoitoon..." Rahalliset menot suurempia, vaikka tällä nyt ei ainakaan itselle ole niin merkitystä. Toki sitten yhteinen asunto pitää olla reilusti suurempi riippuen lasten lukumäärästä. Tähän yhtälöön pitää myös laskea yksi lapsi lisää, koska itse haluan ainakin omia lapsia.

- Luonne. Vaikea kuvailla. Kaikenlaisia on tullut vastaan. Äkkipikaisia, usein räjähtäviä noita-akkoja pitää välttää kuitenkin. On myös hyvä selvittää aluksi onko jotain sairauksia. Kaikista paras on sellainen aurinkoinen, hymyilevä, aina kiltinoloinen positiivinen nainen. Valitettavasti suurin osa näistä kauniista fiteistä naisista on jotain ihan muuta. Kannattaa harkita kahdesti, laskeeko rimaa hiukan, jotta löytyykin se super ihana nainen. On myös ehkä syytä selvittää naisen menneisyys. Luottamus, valehtelu, pettämiset. Toiset salaa kaiken todella hyvin, mutta paljastuvat ennemmin tai myöhemmin.

- Ulkonäkö. Jokaisella on oma makunsa. Mutta edellä olevassa kohdassa mainitsin jo, että jos sellaisen vetyperoksidi blondin haluaa ja on myös itsellä mahdollisuuksia siihen, niin pitää olla todella tarkkana muuten. Ulkonäkö voi pettää. Sisältö voi olla jotain aivan kauheata, kerron kokemuksesta. Onhan se taivaallista sekstailla täydellisen kropan omaavan barbie like blondin kanssa, joka on kiimainen kuin teinipoika kuustoistakesäisenä. Mutta kun se seksi on vain osa sitä suhdetta. Vaikkakin hemmetin tärkeä. Loppuaika voikin olla sitten yhtä helvettiä riitelyineen, kun toiselle ei mikään kelpaa. Sitten pitää myös tottua siihen, että jokainen vastaantuleva mies kuolaa sinun naista ja ainakin ulkomaalaiset viheltelee. Baarissa saat olla tarkkana, että ei tule syytettä pahoinpitelystä. Hätisteltäviä riittää.

Ei kannata pitää mitään älytöntä rimaa. Kauniit kasvot on tärkein mielestäni. Hiustenväri, pituus, meikkaus, vaatteet tms. pikkujuttuja. Toisille nämäkin tärkeitä. Kaunis/söpö kasvoiltaan, mielummin vähän meikkiä kuin paljon. Hiusten suhteen sitten meneväkin käy ja mielellään jotain räväkämpää leikkaustakin saisi olla. Ei mikään "mennään kirkkoon sunnuntaina" tyyli. Vähän kun näkee vaivaa ja ehkä haluaa erottua joukosta, niin se jo herättää miesten mielenkiinnon. Suurin osa vetää vaan överiksi.

Unohdinko jotain? Luultavasti. Mielipiteitä ja omia kriteereitä. Jätätte sen redtuben hetkeksi rauhaan ja avaatte mieltä tänne.

48

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bi-nainen

Saaks sillä olla normaalia tunne-elämää? Omaa tahtoa, vai pitääkö aina positiivisesti ja kiltinoloisesti myötäillä sua?

• Ex----------PUA

Silloin sillä on normaali tunne-elämä, jos se osaa olla yhteisytyökykyinen ja tulee ihmisten kanssa toimeen.

Raivohullut femakot eivät ole tunne-elämältään terveitä, vaikka uskovatkin että vertauskuvannollinen vastaantulevien kaistalla ajelu on merkki "itsenäisestä ja vahvasta naisesta, joka ei tarvitse miestä" - ja joka kolarin sattuessa voi syyttää vastaantulevia autoilijoita. Tai tietä, joka on toteutettu väärin, ja naisia sortavasti.

• hyötyäniistäkin
        Ex----------PUA kirjoitti:

Silloin sillä on normaali tunne-elämä, jos se osaa olla yhteisytyökykyinen ja tulee ihmisten kanssa toimeen.

Raivohullut femakot eivät ole tunne-elämältään terveitä, vaikka uskovatkin että vertauskuvannollinen vastaantulevien kaistalla ajelu on merkki "itsenäisestä ja vahvasta naisesta, joka ei tarvitse miestä" - ja joka kolarin sattuessa voi syyttää vastaantulevia autoilijoita. Tai tietä, joka on toteutettu väärin, ja naisia sortavasti.

Laitapa noi olkinukkesi ulos talvella, niin linnut saa hyvän lyhteen.

• Ex----------PUA
        hyötyäniistäkin kirjoitti:

Laitapa noi olkinukkesi ulos talvella, niin linnut saa hyvän lyhteen.

Ei sinne ulos muita tartte, kun sinä olet jo valmiiksi niin pihalla feminimikäsityksiesi kanssa.

• Ex----------PUA

Kun nyt taas tänä vuonna on tullut peuhattua, niin tulee vaan mieleen, että kyllä siihen kannattaa panostaa, vaikka sen oikean kanssa menisikin vähäsen enemmän aikaa ja vaivaa. Jos se on se oikea.

Asiallista pohdintaa kyllä muuten. On hyvä jakaa tästä aiheesta ideoita.

• Vaatimuslistojen tekeminen on helppoa. Sopii vain toivoa, että omat rahkeet riittävät sen mieluisan hurmaamiseen. Muuten voi iskeä palstallakin yleinen katkeruus.

• Kuten olen aina sanonut: ei kannata tyytyä vähempään kuin Siihen Oikeaan.

Toivottavasti löydät etsimäsi.

• MontaOikeaa

Helkalla niitä herra oikeita on ollut riittävästi eläkepäiville muisteltavaksi ja kavereille kerrottavaksi.

• HelkaFear
        MontaOikeaa kirjoitti:

Helkalla niitä herra oikeita on ollut riittävästi eläkepäiville muisteltavaksi ja kavereille kerrottavaksi.

No sehän siinä on, että tälläisellä nuorella naisella ne parhaat nuoruusvuodet on kin vasta edessäpäin, ja niitä ylöspäin katseltavia juristibodareita riittää yllin kyllin, että tiedäkin sä se senkin ätmijuntti!

• flowersreally

Ehkä nyt takerrun turhaan yksittäiseen sanaan, mutta nämä sijoittajat minulla on ollut tapana ohjata sijoitusneuvojille.

• Se oli yksi syy miksi skippasin koko ketjun, kun tämän ensi kertaa näin, sekä "lista" ja sitten jäi muutenkin sellainen hieman kylmän olloinen fiilis tästä ketjusta......

• flowersreally
        MGTOW kirjoitti:

Se oli yksi syy miksi skippasin koko ketjun, kun tämän ensi kertaa näin, sekä "lista" ja sitten jäi muutenkin sellainen hieman kylmän olloinen fiilis tästä ketjusta......

Niin, periaatteessahan jokaisen on helppo olla hyvä sijoitus. Menestystekijät ovat yleisessä tiedossa.

Eri asia sitten on kuinka markkinaehtoista elämää itse kukin haluaa elää.

• ikuisesti-yksin

Seurustelu ei missään nimessä kannata. Naiset ei osaa sitoutua, vaihtavat miestä heti kun löytyy rikkaampi ja komeampi.

• 115

Voi jestas sinua, muuta takaisin äitin ja isin luo, se paras kaikille. Paitsi äidille ja isälle.

• ihanoikeasijoittaja

Haluaa löytää elämänsä rakkauden
      - tarvitsen elättäjää koska tuli ero ja elintaso romahti, en halua enää vakiintumista vaan kevyttä seurustelua. Ei kiitos kaikille

Ei ole paneskellut ympäriinsä
      - self-explanatory

Pitää itsensä kunnossa
      - rypyt ja muut elämän jäljet ok. Bilettämisen ja roskaruuan jäljet ei, puhumattakaan siitä että kun ollaan muutettu yhteen, paisuminen alkaa heti. Punaiset posket, liikunnallisuus, se sytyttää

Ymmärtää tunteitaan
      - ei "vain-naisille". Kipinä vain katosi, tunteet vain kuolivat. Nämä naiset eroavat parin vuoden välein kun alkuhuuma väistämättä katoaa. Pitää osata pitää suhde elossa, sijoituksista kuuluu pitää huolta, muuten ne eivät tuota

Ei ole rahan ja statuksen perässä
      - tälle ei tule koskaan loppua. Se 200m2 talo ei riitä, pian halutaan 300m2 talo. Tällainen nainen on aina puskemassa miestä tienaamaan enemmän ja raatamaan enemmän. Ei toimi pidemmän päälle

Näin se menee. Nuorena ratkaisee tuuri, geeniperintö. Vanhempana se miten on nuorempana sijoitettu. Onko panostettu suhteeseen hyvillä elämäntavoilla ja pyrkimällä seurustelemaan, vain onko törsätty bailaamalla, roskaruualla ja paneskelemalla ympäriinsä. Huonosti hoidettu firma ei muutu hyväksi sillä että keksitään uusi kivalta kuulostava strategia kuten "juoksut on juostu-projekti" ja rempataan vähän julkisivua H&M:llä.

Nyt sopii laittaa niitä kiukkuisia vastauksia. Ei haittaa. Naisia kyllä riittää, ja kyllä se kunnon sijoituskin sieltä vielä löytyy.

• ATM-automaatti

Tuo on muuten hauska juttu.

Jonkin aikaa sitten palstalle linkattiin todisteet että ätmien ja ytmitn (!) kriteerit ovat hyvin pitkälti samanlaisia, pl. se että ytmeille ulkonäkö on paljon tärkeämpää.

Naiset haluavat elää kuin tuhlaajatytöt, paneskella ympäriinsä ja hankkia niitä "kuumia muistoja". Sitten vakiintua miehen kanssa jolla on elämä hanskassa, ts. hyvät tulot jne.

Mutta eihän ne hyvät tulot ja kaikki tyhjästä tule, ne edellyttävät juuri työtä ja suunnitelmallisuutta. Sitten naiselle on yllätys miksi tällainen mies haluaa mieluummin vaikka kodin hoitoon keskittyvän kiltin ja urheilullisen naisen kuin tatuoidun, roskaruuan turvottaman entisen bilehileen.

Joskus sitä kakkua ei voikaan sekä syödä että säästää.

• realismia

Kovin pinnallisen oloinen kirjoitus. Ensinnäkään en ymmärrä toisen ihmisen pitämistä sijoituksena (onko hänen tarkoitus kasvaa korkoa ja tuottaa voittoa). Toisekseen aika tiukasti aloittaja keskittyi siihen, että haluaa timmin ja kauniin naisen, joka pitää seksistä ja tekee asioiden suhteen kuten aloittaja haluaa. Itse elän pitkässä parisuhteessa ja kyllä suhteen arki ja toisen rakastaminen nojaavat aika paljon toisenlaisiin asioihin kuin mitä tuossa kirjoitettiin.

• NostammeJalostusastetta

Aloittaja näytti puhuvan henkisestä pääomasta, jonka jalostusaste paranee ajan saatossa. Kyllä se on erittäin tärkeää pitkässä suhteessa. Oletko muuten itse sellaisessa suhteessa, jossa kaikki näyttää hyvältä ja jossa mies kaikesta huolimatta pettää sinua toisten naisten kanssa sinun kuitenkaan ymmärtämättä mitä oikein tapahtui. Olisi siis aika jalostusasteen nostoon.

• realismia
        NostammeJalostusastetta kirjoitti:

Aloittaja näytti puhuvan henkisestä pääomasta, jonka jalostusaste paranee ajan saatossa. Kyllä se on erittäin tärkeää pitkässä suhteessa. Oletko muuten itse sellaisessa suhteessa, jossa kaikki näyttää hyvältä ja jossa mies kaikesta huolimatta pettää sinua toisten naisten kanssa sinun kuitenkaan ymmärtämättä mitä oikein tapahtui. Olisi siis aika jalostusasteen nostoon.

Aloittaja ei todellakaan kirjoittanut mitään henkisestä pääomasta viitatessaan sijoitukseen, hän oli nimittäin aivan liian keskittynyt tulevan unelmakumppanin vartalonmallin ja seksuaalisten kykyjen miettimiseen.
        Itse olen erittäin hyvässä liitossa. Mieheni ei petä, ei jätä eikä tee mitään muutakaan kurjaa. Hän on aina on kohdellut minua kuin kuningatarta. Tämä tietysti on hänelle kannattavaa "sijoitustoimintaa", sillä hän saa kauniin kohtelun korkojen kera takaisin. Tällainen sijoittaminen on ainut mitä suhteessa ymmärrän.

• MelkoinenYlläri
        realismia kirjoitti:

Aloittaja ei todellakaan kirjoittanut mitään henkisestä pääomasta viitatessaan sijoitukseen, hän oli nimittäin aivan liian keskittynyt tulevan unelmakumppanin vartalonmallin ja seksuaalisten kykyjen miettimiseen.
        Itse olen erittäin hyvässä liitossa. Mieheni ei petä, ei jätä eikä tee mitään muutakaan kurjaa. Hän on aina on kohdellut minua kuin kuningatarta. Tämä tietysti on hänelle kannattavaa "sijoitustoimintaa", sillä hän saa kauniin kohtelun korkojen kera takaisin. Tällainen sijoittaminen on ainut mitä suhteessa ymmärrän.

Tälläkin palstalla on muutama katkeroitunut nainen, jota mies kohdellut tuolla tavalla. Yllätys on ollut melkoinen, kun mies on lähtenyt toisen matkaan.

• realismia
        MelkoinenYlläri kirjoitti:

Tälläkin palstalla on muutama katkeroitunut nainen, jota mies kohdellut tuolla tavalla. Yllätys on ollut melkoinen, kun mies on lähtenyt toisen matkaan.

Tässä astuukin kuvaan arvomaailma. Jos molemmilla on samanlainen arvomaailma, tuollaisia yllätyksiä ei niin helposti pääsen syntymään (paitsi tietenkin jos toinen valehtelee arvonsa). Aloittaja ei tuntunut kaipaavan unelmanaisensa kanssa samanlaista arvomaailmaa, kunhan molemmat pitävät liikunnasta, terveellisestä ruoasta ja seksistä. Hiukan syvällisemmin voisi pohtia mistä se yhteiselo loppupeleissä koostuu.

• vaikeasijoitushyvätuotto

No eikö nuo liikunta, terveellinen ruoka ja seksikin kerro myös jotain arvomaailmoista? Ja siitä mikä on tärkeää itselle/ sille toiselle? Ei niitä minun mielestäni kannata nähdä pelkästään ulkoisina tekijöinä. Kaikki ei liiku ulkonäkönsä takia vaan kysymys on elämän sisällöstä. Sanoohan aloittajakin että:

"Kaikista paras on sellainen aurinkoinen, hymyilevä, aina kiltinoloinen positiivinen nainen. Valitettavasti suurin osa näistä kauniista fiteistä naisista on jotain ihan muuta. Kannattaa harkita kahdesti, laskeeko rimaa hiukan, jotta löytyykin se super ihana nainen. "

• realismia
        vaikeasijoitushyvätuotto kirjoitti:

No eikö nuo liikunta, terveellinen ruoka ja seksikin kerro myös jotain arvomaailmoista? Ja siitä mikä on tärkeää itselle/ sille toiselle? Ei niitä minun mielestäni kannata nähdä pelkästään ulkoisina tekijöinä. Kaikki ei liiku ulkonäkönsä takia vaan kysymys on elämän sisällöstä. Sanoohan aloittajakin että:

"Kaikista paras on sellainen aurinkoinen, hymyilevä, aina kiltinoloinen positiivinen nainen. Valitettavasti suurin osa näistä kauniista fiteistä naisista on jotain ihan muuta. Kannattaa harkita kahdesti, laskeeko rimaa hiukan, jotta löytyykin se super ihana nainen. "

Esim. älykkyys, sitoutumiskyky, tasapainoisuus ja stressinsietokyky, kaikki loistivat poissaolollaan listasta. Aloittajalle pääasioita olivat, että nainen on hyväntuulinen ja aulis kauneuden lisäksi. Syvällisin vaatimus taisi olla, ettei nainen petä. Hyväntuulisuus ja kauneus riittävät siihen, että on hauska deittailla. Parisuhde vaatii aika paljon enemmän.

No joo. Ehkä luin tuota ihan oman ajatusmaailmani sävyttämänä. Eli poimin tekstistä sen miten sen itse haluan tulkita.

Esim. minulle ihminen joka on AIDOSTI hyväntuulinen, kiltinoloinen ja positiivinen (tämä ei ole siis mikään raskas rooli johon on pakottauduttu hyväksymisen tarpeesta), hän on myös tasapainoinen ja sietää itselleen sopivan määrän stressiä / osaa käsitellä sitä sopivasti, että pysyy pääosin positiivisena. Ei tuota varmaan saisi noin itsestään selvyytenä ottaa. mutta näin minä ajattelen. Ja tuo aloittajan käyttämä sana "aina" tosiaan vesittää tuon homman. Kukaan ei ole AINA kiltinoloinen, ja hymyilevä.

Lisäksi, itse en ole penaalin terävin kynä, joten en vaadi rinnalleni neroa. Eli se älykkyys on minulle enemmän sellaista hyvää ja yhteensopivaa tilannetajua. Älykkäästä tulee liikaa kirjaviisaus mieleen. Mutta tuskin sinäkään sitä ajoit takaa.

• Ex----------PUA

Hauskaa miten nainen on puhumassa miehestä pinnallisena, etenkin siilloin kun mies tekee jotain lähelle samaa mitä naiset tekevät jatkuvasti.

Millä tavoin naisten hypergamia, ja pariutuminen statuksen, rahan ja ulkonäön perusteella on yhtään sen parempaa?

• Täälläodotellaan

Tulehan nyt "tumma_komea79" kommentoimaan.

Ihan hyvää pohdintaa. Vaikka moni tässä jo kerkesi syyttämään ulkonäkökeskeisyydestä, vaikka nimenomaan korostit että se ei ole kaikki kaikessa. Ei se tosiaan ole sitä.

Itselleni tärkeitä ominaisuuksia ovat:

Helppous. Tämä on todella vaikea määritelmä, mutta sopivan henkilön kohdalla asiat ovat / tuntuvat helpoilta. Ei pelota ottaa yhteisiä askeleita eteen päin, tai kokeilla vaikka uusia harrastuksia. Tässä voi aloittaa pienin askelin. Edeten vaikka yhteisen lehden tilaamisesta, tanssikurssista ja jonkun huonekalun hankinnasta, aina yhteiseen asuntolainaan ja yhteiseen omaisuuteen asti. Jos siltä tuntuu. Toki itse ajattelin pitää asuntolainat erillisinä tulevaisuudessakin. Kai sen voisi nähdä saman kaltaisina arvoina ja mielenkiinnon kohteina yms.

Luottamus. Nivoutuu vahvasti tuohon helppouteen. Monella on menneisyys, mutta yleensä niistä ei tarvitse olla huolissaan. Jos taas tuntuu, että tarvitsee, niin kannattaa puhua asiat selväksi onko siihen syytä.

Seksuaalinen halukkuus molemmin puolin. Ei liity itsellä kovinkaan vahvasti ulkonäköön, mutta kullin pitää seistä ja piparin kastua ainakin silloin tällöin vielä pitkässäkin suhteessa. Aina ei välttämättä ajankohdat osu yhteen, mutta jonkun verran joustoa molempia tyydyttävän tasapainon saavuttamiseksi pitää löytyä. Ja avoimuutta sekä rohkeutta kertoa mieliteoistaan molemmin puolin. Seksi paranee kommunikaatiolla.

Itsenäisyys. Periaatteessa haluan naisen joka ei "tarvitse" minua mihinkään. Se on upea tunne, että toinen on sinun kanssasi vain sen takia, että haluaa olla sinun kanssasi. Tosin pitkässä suhteessa pitäisi myös olla luottoa siihen, että tukea annetaan molemmin puolin tarvittaessa. Eli monimutkainen juttu jonka tarkoituksena näen sen, että pariskunta voi selviytyä yhdessä tuumin sellaisista asioista jotka yksin jäisivät haaveiksi. Esim. vaikka rakentaa kimpassa talon. tms. Mikä nyt kenenkin isoihin haaveisiin kuuluu.

Ikähaitari. Jos puhutaa pitkästä suhteesta, jossa omiin haaveisiini kuuluvat yhteiset lapset, niin suosin itse ainakin alle 35-40v kumppaneita. Vähän toki tapauksesta riippuen. Ja alaikärajana voisi pitää vaikka 25v:tä. Siitä alle menevillä on yleensä liikaa muuttujia suhdetta ajatellen. Itse olen 33. Mutta ei nuo kiveen kirjoitettuja ole.

Tässä nyt jotakin mietteitä. Toivon että porukka ei liikaa tarrautuisi aloittajan ulkonäkriteereihin. Täällä on vapaat markkinat perustella asiat itselleen sopivalla tavalla.

• Gammaromeo

Aloittaja on kirjoittanut hyvän ja analyyttisen tekstin. Tuon otsikon otan huumorilla. Joitakin naisia joskus kritisoidaan siitä, että jos nyt eivät ole miljonäärien perään, niin vähintäänkin keskimääräistä paremmin tienaavien miesten perään. Niin tuskinpa on vastavuoroisesti kovin loukkaavaa, jos hieman huumorilla käytetään naisesta sijoitus-termiä kiinnittämättä kuitenkaan huomiota naisen talouspuoleen.

• flowersreally

Jos talouspuoli vaikuttaa sijoitukseen ja/tai sen arvoon, eikö se silloin ole rehellistä ja asiallista mainita?

• Gammaromeo

Ehkei aloittajalla vaikutakaan, kun hän ei sitä maininnut.

• flowersreally
        Gammaromeo kirjoitti:

Ehkei aloittajalla vaikutakaan, kun hän ei sitä maininnut.

Ehkä ei, mut yritin ymmärtää mitä sinä tarkoitit tuolla vikalla lauseellasi?

• Mikä tuo raskausjuttu on? Et kai nyt perhettä suunnitellut perustaa tuonikäisenä? Olen vain vuoden vanhempi, eikä ole aikoihin käväissyt mielessäkään. Noo, meitä on moneen junaan.

Itse en ihmettele, että aloittaja haluaa vielä noinkin vanhana omia lapsia. Nykyisin elämänrytmi on monella kääntynyt sellaiseksi että ne lapset tehdään lähempänä neljää kuin kolmeakymppiä. Ei se välttämättä viisasta ole, mutta varsinkin miehen kohdalla tuo sopiva aikaikkuna on auki pidempään. Ihan biologisista syistä. Mutta kuten sanottu. Meitä on moneen junaan. Lähipiiristä löytyy viisikymppisinäkin isäksi tulleita. Siinä on jo omat hankaluutensa, mutta ei se ole pois suljettua. Ja raskaus ei ole tekosyy jättää liikuntaa / terveellistä ruokavaliota. Pikemminkin päin vastoin pitäisi olla. Vaikka aloittaja sen hyvin provokatiivisesti esittikin.

• Kärjistin vähän. Kyllähän tuossa iässä lastenhankkinen on vielä ihan mahdollista, kuten samanikäisellä naisellakin. Kumminkin kannattaa vähän pitää kiirettä, kello tikittää. Vaikka mies voi teoriassa siittää lapsen ties kuinka vanhana, sopivia naisia on vuosi vuodelta vähemmän.

• Ex----------PUA
        outsider1 kirjoitti:

Kärjistin vähän. Kyllähän tuossa iässä lastenhankkinen on vielä ihan mahdollista, kuten samanikäisellä naisellakin. Kumminkin kannattaa vähän pitää kiirettä, kello tikittää. Vaikka mies voi teoriassa siittää lapsen ties kuinka vanhana, sopivia naisia on vuosi vuodelta vähemmän.

"Vaikka mies voi teoriassa siittää lapsen ties kuinka vanhana, sopivia naisia on vuosi vuodelta vähemmän."

Hyvä, alkaa se punainen pilleri sinussakin vaikuttamaan.

Vaikka vielä taustalla on tuota "niin siis mies ei saa naida nuorempaa naista, vaan miehen on luovuttava lisääntymis- ja perheenperustamisoikeuksistaan silloin kun kurpat eivät enää voi lisääntyä."

Eiköhän tuo sinun aivopesusi ala helittämään, kun ymmärrät miten idioottimaisia asioita se saa sinut uskomaan ja sanomaan.

• Eikä ala, olin tuota mieltä ennen kuin olin tällä palstalla käynytkään. :-) Miehen mahdollisuudet lapsia haluaviin hedelmällisessä iässä oleviin naisiin alkavat vähentyä kovaa vauhtia tuossa 35 ikävuoden jälkeen. Melkein kaikilla naisilla on yläikäraja kumppanille ja mitä vanhempi olet, sen useamman yläikärajan ylität. So simple.

outsider1 kirjoitti:

Eikä ala, olin tuota mieltä ennen kuin olin tällä palstalla käynytkään. :-) Miehen mahdollisuudet lapsia haluaviin hedelmällisessä iässä oleviin naisiin alkavat vähentyä kovaa vauhtia tuossa 35 ikävuoden jälkeen. Melkein kaikilla naisilla on yläikäraja kumppanille ja mitä vanhempi olet, sen useamman yläikärajan ylität. So simple.

"Miehen mahdollisuudet lapsia haluaviin hedelmällisessä iässä oleviin naisiin alkavat vähentyä kovaa vauhtia tuossa 35 ikävuoden jälkeen. Melkein kaikilla naisilla on yläikäraja kumppanille ja mitä vanhempi olet, sen useamman yläikärajan ylität. So simple."

Tottahan tuo on. Itselle hyvinkin tuttua. Ja kun ihmiset yleensä suosii parinvalinnassa lähellä omaa ikää olevia, niin rajoittaahan se valikoimaa. Lapsettoman 35v naisen kanssa on niin sanotusti jo kiire. Joka sinänsä luo haasteita jos on ihan tuoreesta parisuhteesta kyse. Sinänsä vähän ikävää, koska moni mies varmasti aiemminkin pariutuisi ja lisääntyisi, mutta kun siihen tarvitaan se nainen.

Miten me ennen on osattu toimia, ja missä on menty vikaan. Vai onko missään? Joskus tuntuu, että mimmeille on suorastaan kauhistus, jos joku kanssasisar on tehnyt vaikka muksut parikymppisenä. Ja hoitanut opinnot / työelämän sen jälkeen. Eikä esim. luonut kansainvälistä uraa tms. vaan " tyytynyt" olemaan ihan vaan äiti. Jotkut isätkin "tyytyy" siihen ainakin joksikin aikaa nykyisin. Eikä se minusta ole väärin....

• flowersreally
        vaikeasijoitushyvätuotto kirjoitti:

"Miehen mahdollisuudet lapsia haluaviin hedelmällisessä iässä oleviin naisiin alkavat vähentyä kovaa vauhtia tuossa 35 ikävuoden jälkeen. Melkein kaikilla naisilla on yläikäraja kumppanille ja mitä vanhempi olet, sen useamman yläikärajan ylität. So simple."

Tottahan tuo on. Itselle hyvinkin tuttua. Ja kun ihmiset yleensä suosii parinvalinnassa lähellä omaa ikää olevia, niin rajoittaahan se valikoimaa. Lapsettoman 35v naisen kanssa on niin sanotusti jo kiire. Joka sinänsä luo haasteita jos on ihan tuoreesta parisuhteesta kyse. Sinänsä vähän ikävää, koska moni mies varmasti aiemminkin pariutuisi ja lisääntyisi, mutta kun siihen tarvitaan se nainen.

Miten me ennen on osattu toimia, ja missä on menty vikaan. Vai onko missään? Joskus tuntuu, että mimmeille on suorastaan kauhistus, jos joku kanssasisar on tehnyt vaikka muksut parikymppisenä. Ja hoitanut opinnot / työelämän sen jälkeen. Eikä esim. luonut kansainvälistä uraa tms. vaan " tyytynyt" olemaan ihan vaan äiti. Jotkut isätkin "tyytyy" siihen ainakin joksikin aikaa nykyisin. Eikä se minusta ole väärin....

Ainakaan tilastot eivät tue tuota"kauhistusta", niiden mukaan yhä kasvava joukko 20-35 -vuotiaista naisista "jättäytyy" kotiäidiksi. En muista prosenttia, mutta se on yllättävän suuri ja tosiaan kasvanut jo vuosia. Se ei tietenkään poissulje sitä, että aina löytyy kanssasisaria ja -veljiä kummastelemaan toinen toistensa valintoja.

• outsider1 kirjoitti:

Eikä ala, olin tuota mieltä ennen kuin olin tällä palstalla käynytkään. :-) Miehen mahdollisuudet lapsia haluaviin hedelmällisessä iässä oleviin naisiin alkavat vähentyä kovaa vauhtia tuossa 35 ikävuoden jälkeen. Melkein kaikilla naisilla on yläikäraja kumppanille ja mitä vanhempi olet, sen useamman yläikärajan ylität. So simple.

"Miehen mahdollisuudet lapsia haluaviin hedelmällisessä iässä oleviin naisiin alkavat vähentyä kovaa vauhtia tuossa 35 ikävuoden jälkeen."

Tuo nyt on puppua......kun kerran nään ihan toista omin silmin - se taas on toinen asia, kuinka moni tuon ikäinen mies haluaa lapsia varsinkaan hätäisesti, eli niin ettei olla tutustuttu kunnolla......kun siinä on silloin omat riskinsä.....tästä syystä johtuen tiedän kyllä suhteiden kaatuneen jo alkumetreille, kun naisella on kiire syystä tai toisesta lapsien saamiseen ja jutellaan ihan nuoristakin naisista vrt. tuon ikäisiin miehiin.

Kirjoituksesi on selvästi jostain ideologiasta kumpuavaa propagandaa ja manipulaatiota....

• TaasNäitä

Jaaha. Taas yksi hitaasti mutta varmasti setääntyvä sinkkumies esittää asiantuntijaa, vaikka ei ole itsekään löytänyt itselleen hyvää ja kestävää suhdetta. Samaa luokkaa kun jotkut deittioppaiden kirjoittajat jotka neuvovat toisia 200 deittikerran kokemuksella, vaikka yksikään niistä kerroista ei ole johtanut pysyvään suhteeseen :D

• Gammaromeo

Ei aloittaja esitä mielestäni asiantuntijaa. Hän vain kirjoittaa analyyttisen näkemyksen asioihin omiinkin preferensseihin perustuen. Se millainen kirjoittaja on itse ei vaikuta analyysin arvoon.

Niin? Saahan sitä listoja esittää. Minunkaan mielestäni tuossa ei asiantuntijaa sinänsä esitetty, vaan eriteltiin mikä on ainakin itselleen tärkeää omiin kokemuksiin perustuen. Hieman provosoivasti ehkä, mutta ihan asiallisesti. No jos aloittaja jaksaisi tulla takaisin kommentoimaan. Kunha huutelen täältä sivusta.

Jos haetaan vastakkainasettelua miesten ja naisten välillä, niin taitavat naiset olla nykyisin se valikoivampi osapuoli, joka akkaantuu vapaaehtoisesti valikoidessaan. Tutkitusti. Tosin suurin osa heistä lienee ihan tyytyväisiä oloonsa yksinkin, joten vapaa valintahan se on.

• Ex----------PUA

Ja joku kurppa yrittää sieltä siirtää aloittajaan ikäkriisiä, ettei vain menisi omat saumat, kun ikää on jo tullut niin ettei taida lapsiakaan saada.

Aloittaja tekee aivan oiekin.

Hänen MA:nsa nousee sillä hän llukeutuu mieheksi parhaassa iässä, eikä hänellä ole mitään tarvetta tyytyä lähes hedelmällisyytensä menettäneisiin ikäisiinsä naisiiin.

Ja sekös teitä kurppia pelottaa.

• Eräkettu

Hyvännäkönen ollut koko ikänsä... Ei tule äijien huomio mitenkään yllärinä.
      Ei anna persettä helposti.

-Kurvikas.
      -Paljon lyhyempi kuin mie.
      -Lämmin.
      -Naisellinen.
      -Ei liian outo sängyssä.
      -Älykäs.
      -Tumma.

• BEMeikirj

Hyvää pohdintaa. Valitettavan monet vain keskittyvät haukkumaan aloittajaa tai hänen arvojaan sen sihaan, että itse olisivat kontribuoineet keskusteluun.

Itse kehottaisin välttämään naisissa niitä uraohjuksia. Ei ole sattumaa, jos nainen etenee urallaan. Sellaiset naiset ovat yleensä hyvin vaativia itselleen ja muille ja omaavat luonteen kovuutta enemmän kuin naiset keskimäärin. Edellämainitut yhdistettynä stressaavaan työhön tekevät naisesta helposti ruutitynnyrin.

• Ex----------PUA

Jälleen asiaa sinulta.

Pyrkyrinaiset ovat epätasapainoisia.

• Gammaromeo

Emmehän me loppujen lopuksi tiedä ketjun aloittajan arvoja, vaan voimme korkeintaan jotain niistä olettaa. Totta kai joku toinen mieskin voi painottaa ihan eri asioita kuin ketjun aloittaja pohdinnoissaan, mutta ei sen takia kannata aloittajasta kovin negatiivista kirjoittaa. Ja hän myös lopussa kannustaa muita keskustelemaan asiasta ja todennäköisesti tietää samalla että kriteerit voivat poiketa hänen esille tuomistaan.

• tälläinen-nainen.mulla

Tavallinen pienitissinen terve ja sopusuhtainen nainen joka käy töissä, ei tarvii tienata hyvin, on onnellinen että on mukava mies, ei siis komea joka viettää aikaa naisensa kanssa, elää tavallista arkea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      66
      4454
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      104
      3727
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      108
      3341
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      21
      1906
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1893
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      87
      1139
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      89
      903
    8. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      851
    9. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      109
      845
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      23
      774
    Aihe