mozartin kuulista kakkua??

kaakkuakyllin

ostin siis kyseisiä kuulia. saisko niistä tehtyä jotain ihanaa jouluksi? voisiko niitä ujuttaa kakkuun? ja kysyin jo toisella palstalla vahingossa että miten saisin englantilaisesta hedelmäkakusta mehevän ja muhkean eikä aina kuivaa purua. ei ole uuni liian kuuma,enkä pidä liikaa uunissa,heti kun ei tikkuun jää kamaa niin otan ulos. silti aina sama tulos :(

5

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mozart-kugeln

      Ei todellakaan kannata tuhlata niitä kakkuun. Ellei sitten koristeeksi. Taikinaan käy edullisempi suklaa ja kuulat päälle vaikka puolikkaina.
      Hedelmäkakun pitää ehdottomasti antaa vetäytyä tiiviissä foliossa kylmässä useampi päivä ja ennen sitä kostuttaa rommivedellä jos tuntuma on se liian kuiva.
      Leivonnassa on tärkeää noudattaa mmäräohjeita toisin kun muussa ruoanlaitossa.

    • kuuliaa

      No tietenkin kaiken suklaan voin käyttää leivontaan. Kahvikakkuihin, muffineihin, kekseihin, juustokakkuihin, jopa pullaan. Itsekin tekisin niin, jos saisin ko. kuulia, sillä en pidä niistä. Oikeastihan kyseessä on sen verran kallis namunen, että sitä ei kannattaisi tuhlata leivontaan, vaan tarjota niille, jotka arvostavat tuota suklaata. Ne ovat myös kauniin näköisiä joulun makeispöydässä vaikka kulhossa, ehkä joku vieraista tykkäisi? Mutta sitten viime kädessä leivontaan.

    • kuularuisku

      Googlaa hakusanoilla mozartin kuula kakku. Löytyy ainakin yksi blogi, jossa ohje.

    • mozartinkuulapää

      kiitos neuvoistanne :) koklaan kakkuun. itse olen ankaralla dieetillä enkä salli moisia herkkuja suuhuni,ostin lähinnä huvin vuoksi kun halvalla sai,päiväys kun alkoi lähestymään. minulle kun ei tule vieraita.. :( teen kakkua parille tuttavalle,joilla on perheet ja omat elämät. olen yksin joulun. intoa on tehdä vaikka mitä mutta eipä itseä varten jaksa. ei ees kulhoon laittaa niitä,kun en niihin viitsi koskeakkaa.

      • näinkinvoi

        Kiva kun ajattelet ystäviäsi, täältäpä vielä muffinsiresepti johon voit laittaa vaikka puolikkaan mozart kuulan kokonaisen sijasta
        15 muffinsia:

        100gr voita
        2 kananmunaa
        2,5dl hienoa sokeria
        1 tlk vaniljasokeria
        hippusellinen suolaa
        4 rkl kaakaojauhetta
        2 dl vehnäjauhoja
        0,5 tlk leivinjauhetta

        Sulata voi. Vaahdota sokeri ja kananmuna kuohkeaksi. Lisää kuivat aineet kananmunaseokseen. Lisää seokseen sulatettu voi. Kaada taikina muffinsmuotteihin. Paina puolikas kuula jokaiseen muffinsiin. Paista uunin alaritilällä 225 asteessa 10 minuuttia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe