ostin siis kyseisiä kuulia. saisko niistä tehtyä jotain ihanaa jouluksi? voisiko niitä ujuttaa kakkuun? ja kysyin jo toisella palstalla vahingossa että miten saisin englantilaisesta hedelmäkakusta mehevän ja muhkean eikä aina kuivaa purua. ei ole uuni liian kuuma,enkä pidä liikaa uunissa,heti kun ei tikkuun jää kamaa niin otan ulos. silti aina sama tulos :(
mozartin kuulista kakkua??
5
148
Vastaukset
- mozart-kugeln
Ei todellakaan kannata tuhlata niitä kakkuun. Ellei sitten koristeeksi. Taikinaan käy edullisempi suklaa ja kuulat päälle vaikka puolikkaina.
Hedelmäkakun pitää ehdottomasti antaa vetäytyä tiiviissä foliossa kylmässä useampi päivä ja ennen sitä kostuttaa rommivedellä jos tuntuma on se liian kuiva.
Leivonnassa on tärkeää noudattaa mmäräohjeita toisin kun muussa ruoanlaitossa. - kuuliaa
No tietenkin kaiken suklaan voin käyttää leivontaan. Kahvikakkuihin, muffineihin, kekseihin, juustokakkuihin, jopa pullaan. Itsekin tekisin niin, jos saisin ko. kuulia, sillä en pidä niistä. Oikeastihan kyseessä on sen verran kallis namunen, että sitä ei kannattaisi tuhlata leivontaan, vaan tarjota niille, jotka arvostavat tuota suklaata. Ne ovat myös kauniin näköisiä joulun makeispöydässä vaikka kulhossa, ehkä joku vieraista tykkäisi? Mutta sitten viime kädessä leivontaan.
- kuularuisku
Googlaa hakusanoilla mozartin kuula kakku. Löytyy ainakin yksi blogi, jossa ohje.
- mozartinkuulapää
kiitos neuvoistanne :) koklaan kakkuun. itse olen ankaralla dieetillä enkä salli moisia herkkuja suuhuni,ostin lähinnä huvin vuoksi kun halvalla sai,päiväys kun alkoi lähestymään. minulle kun ei tule vieraita.. :( teen kakkua parille tuttavalle,joilla on perheet ja omat elämät. olen yksin joulun. intoa on tehdä vaikka mitä mutta eipä itseä varten jaksa. ei ees kulhoon laittaa niitä,kun en niihin viitsi koskeakkaa.
- näinkinvoi
Kiva kun ajattelet ystäviäsi, täältäpä vielä muffinsiresepti johon voit laittaa vaikka puolikkaan mozart kuulan kokonaisen sijasta
15 muffinsia:
100gr voita
2 kananmunaa
2,5dl hienoa sokeria
1 tlk vaniljasokeria
hippusellinen suolaa
4 rkl kaakaojauhetta
2 dl vehnäjauhoja
0,5 tlk leivinjauhetta
Sulata voi. Vaahdota sokeri ja kananmuna kuohkeaksi. Lisää kuivat aineet kananmunaseokseen. Lisää seokseen sulatettu voi. Kaada taikina muffinsmuotteihin. Paina puolikas kuula jokaiseen muffinsiin. Paista uunin alaritilällä 225 asteessa 10 minuuttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399