mozartin kuulista kakkua??

kaakkuakyllin

ostin siis kyseisiä kuulia. saisko niistä tehtyä jotain ihanaa jouluksi? voisiko niitä ujuttaa kakkuun? ja kysyin jo toisella palstalla vahingossa että miten saisin englantilaisesta hedelmäkakusta mehevän ja muhkean eikä aina kuivaa purua. ei ole uuni liian kuuma,enkä pidä liikaa uunissa,heti kun ei tikkuun jää kamaa niin otan ulos. silti aina sama tulos :(

5

176

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mozart-kugeln

Ei todellakaan kannata tuhlata niitä kakkuun. Ellei sitten koristeeksi. Taikinaan käy edullisempi suklaa ja kuulat päälle vaikka puolikkaina.
      Hedelmäkakun pitää ehdottomasti antaa vetäytyä tiiviissä foliossa kylmässä useampi päivä ja ennen sitä kostuttaa rommivedellä jos tuntuma on se liian kuiva.
      Leivonnassa on tärkeää noudattaa mmäräohjeita toisin kun muussa ruoanlaitossa.

• kuuliaa

No tietenkin kaiken suklaan voin käyttää leivontaan. Kahvikakkuihin, muffineihin, kekseihin, juustokakkuihin, jopa pullaan. Itsekin tekisin niin, jos saisin ko. kuulia, sillä en pidä niistä. Oikeastihan kyseessä on sen verran kallis namunen, että sitä ei kannattaisi tuhlata leivontaan, vaan tarjota niille, jotka arvostavat tuota suklaata. Ne ovat myös kauniin näköisiä joulun makeispöydässä vaikka kulhossa, ehkä joku vieraista tykkäisi? Mutta sitten viime kädessä leivontaan.

• kuularuisku

Googlaa hakusanoilla mozartin kuula kakku. Löytyy ainakin yksi blogi, jossa ohje.

• mozartinkuulapää

kiitos neuvoistanne :) koklaan kakkuun. itse olen ankaralla dieetillä enkä salli moisia herkkuja suuhuni,ostin lähinnä huvin vuoksi kun halvalla sai,päiväys kun alkoi lähestymään. minulle kun ei tule vieraita.. :( teen kakkua parille tuttavalle,joilla on perheet ja omat elämät. olen yksin joulun. intoa on tehdä vaikka mitä mutta eipä itseä varten jaksa. ei ees kulhoon laittaa niitä,kun en niihin viitsi koskeakkaa.

• näinkinvoi

Kiva kun ajattelet ystäviäsi, täältäpä vielä muffinsiresepti johon voit laittaa vaikka puolikkaan mozart kuulan kokonaisen sijasta
        15 muffinsia:

100gr voita
        2 kananmunaa
        2,5dl hienoa sokeria
        1 tlk vaniljasokeria
        hippusellinen suolaa
        4 rkl kaakaojauhetta
        2 dl vehnäjauhoja
        0,5 tlk leivinjauhetta

Sulata voi. Vaahdota sokeri ja kananmuna kuohkeaksi. Lisää kuivat aineet kananmunaseokseen. Lisää seokseen sulatettu voi. Kaada taikina muffinsmuotteihin. Paina puolikas kuula jokaiseen muffinsiin. Paista uunin alaritilällä 225 asteessa 10 minuuttia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      134
      1728
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1648
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1410
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      209
      1144
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      277
      1097
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1083
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      958
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      888
    Aihe