ostin siis kyseisiä kuulia. saisko niistä tehtyä jotain ihanaa jouluksi? voisiko niitä ujuttaa kakkuun? ja kysyin jo toisella palstalla vahingossa että miten saisin englantilaisesta hedelmäkakusta mehevän ja muhkean eikä aina kuivaa purua. ei ole uuni liian kuuma,enkä pidä liikaa uunissa,heti kun ei tikkuun jää kamaa niin otan ulos. silti aina sama tulos :(
mozartin kuulista kakkua??
5
153
Vastaukset
- mozart-kugeln
Ei todellakaan kannata tuhlata niitä kakkuun. Ellei sitten koristeeksi. Taikinaan käy edullisempi suklaa ja kuulat päälle vaikka puolikkaina.
Hedelmäkakun pitää ehdottomasti antaa vetäytyä tiiviissä foliossa kylmässä useampi päivä ja ennen sitä kostuttaa rommivedellä jos tuntuma on se liian kuiva.
Leivonnassa on tärkeää noudattaa mmäräohjeita toisin kun muussa ruoanlaitossa. - kuuliaa
No tietenkin kaiken suklaan voin käyttää leivontaan. Kahvikakkuihin, muffineihin, kekseihin, juustokakkuihin, jopa pullaan. Itsekin tekisin niin, jos saisin ko. kuulia, sillä en pidä niistä. Oikeastihan kyseessä on sen verran kallis namunen, että sitä ei kannattaisi tuhlata leivontaan, vaan tarjota niille, jotka arvostavat tuota suklaata. Ne ovat myös kauniin näköisiä joulun makeispöydässä vaikka kulhossa, ehkä joku vieraista tykkäisi? Mutta sitten viime kädessä leivontaan.
- kuularuisku
Googlaa hakusanoilla mozartin kuula kakku. Löytyy ainakin yksi blogi, jossa ohje.
- mozartinkuulapää
kiitos neuvoistanne :) koklaan kakkuun. itse olen ankaralla dieetillä enkä salli moisia herkkuja suuhuni,ostin lähinnä huvin vuoksi kun halvalla sai,päiväys kun alkoi lähestymään. minulle kun ei tule vieraita.. :( teen kakkua parille tuttavalle,joilla on perheet ja omat elämät. olen yksin joulun. intoa on tehdä vaikka mitä mutta eipä itseä varten jaksa. ei ees kulhoon laittaa niitä,kun en niihin viitsi koskeakkaa.
- näinkinvoi
Kiva kun ajattelet ystäviäsi, täältäpä vielä muffinsiresepti johon voit laittaa vaikka puolikkaan mozart kuulan kokonaisen sijasta
15 muffinsia:
100gr voita
2 kananmunaa
2,5dl hienoa sokeria
1 tlk vaniljasokeria
hippusellinen suolaa
4 rkl kaakaojauhetta
2 dl vehnäjauhoja
0,5 tlk leivinjauhetta
Sulata voi. Vaahdota sokeri ja kananmuna kuohkeaksi. Lisää kuivat aineet kananmunaseokseen. Lisää seokseen sulatettu voi. Kaada taikina muffinsmuotteihin. Paina puolikas kuula jokaiseen muffinsiin. Paista uunin alaritilällä 225 asteessa 10 minuuttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12691Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1541290Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491145- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206979Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15939- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865