Paavali kirjeissään sekä Korinttolaisille että Galatalaisille varoittaa ‘toisen evankeliumin’ vaarasta. (2.Kor.11:4, Gal.1:6). Noiden paikkojen sisällöstä käy selvästi ilmi, että tuo toinen evankeliumi on hyvin samanlainen kuin aito evankeliumi, ja voidaan luulla sitä aidoksi. Mutta Paavali sanoo, että joka saarnaa muuta evankeliumia kuin aitoa, olkoon kirottu. Hän sanoo sen kaksi kertaa varmistaakseen, että se ymmärretään. (Gal.1:8.9). Siksi on tärkeää, että me tiedämme saarnaavamme ja uskovamme oikeaa evankeliumia ja että me kykenemme erottamaan oikean väärennetystä.
Tärkeä asia, mikä puuttuu tuosta toisesta evankeliumista, on parannuksen tekeminen. Monet kyllä painottavat tosiasiaa, että pelastus tulee uskon kautta, muuta he eivät puhu parannuksen tekemisen tarpeesta. Parannuksen tekeminen oli tärkeä osa ensimmäisessä evankeliumin saarnassa, kun Pietari puhui Helluntaina. (Apt.2:38). Se oli myöskin keskeinen asia Paavalin saarnassa sekä juutalaisille, että pakanoille: “...en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä, vaan saarnasin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudan maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.” (Apt.26:19-20).
Eräs syy tuohon parannuksen tekemisen pois jättämiseen toisesta evankeliumin versiosta saattaa olla se, että monet eivät halua luopua synneistään. Siksi kun kerromme ihmisille, että heidän on muutettava elämäntyylinsä, jos he haluavat olla uskossa, silloin monet kääntyvät pois. Sentähden halutaan tehdä evl. seurakuntaan liittyminen mahdollisimman helpoksi hyväksymällä heidän omaksumansa "uskovaisen" elämäntyylin. Mutta tämä ei kuitenkaan toimi, vaan tapahtuu aivan päinvastoin. Kun nyt nämä ‘uudet liittyjät’ lisääntyvät ja heistä alkaa tulla enemmistö, jolloin he alkavat vaatia omien mielipiteidensä hyväksymisen sensijaan, että tottelesivat Jumalan Sanaa.
On mielenkiintoista havaita kuinka monta kertaa Jeesus yhdisti parannuksen tekemisen pelastukseen. Vain silloin, kun Sakkeus lupasi korvata, mitä hän oli vääryydellä ottanut, Jeesus sanoi: “Tänään on pelastus tullut tähän huoneeseen.” (Luuk.19:9). Hallitusmies kääntyi pois iankaikkisesta elämästä, kun Jeesus vaati, että hänen oli luovuttava omaisuudestaan. (Luuk.18:22). Tuolla hallitusmiehellä oli sekin etu, että Jeesus rakasti häntä (Mark.10:21), ja vaikka hallitusmiehessä oli Jeesusta miellyttäviä hyveitä, ei hän tehnyt seuraajaksi liittymistä yhtään helpommaksi hänelle. Hänenkin oli luovuttava (tehtävä parannus) maallisista asioista. Luuletko, että Jeesus hyväksyy ne miljoonat, jotka liittyvät seurakuntiin tänään, ja sen innon, jolla seurakunnat yrittävät tehdä liittymisen mahdollisimman helpoksi? Ei, ei koskaan! Huolimatta hallitusmiehen lahjakkuudesta, innosta ja miellyttävästä persoonallisuudesta, Jeesus ei sallinut hänen liittyä heihin ilman parannuksen tekemistä.
Oletko sinä tehnyt parannuksen kun olet alkanut kutsumaan itseäsi kristityksi?
Ev.lut.kirkko julistaa "toista evankeliumia"!
57
270
Vastaukset
- klpo
Kyllä Evankelisluterilainen kirkko julistaa APOSTOLISTA EVANKELIUMIA EDELLEEN!
Kirkkoonliittyvät ovat vakaumukseltaan jo kristittyjä!- oplk
Et tainnut malttaa lukea aloitusta? Missä kirkko julistaa rarannuksen tekemistä?
klpo sanoi :
Kyllä Evankelisluterilainen kirkko julistaa APOSTOLISTA EVANKELIUMIA EDELLEEN!
Kirkkoonliittyvät ovat vakaumukseltaan jo kristittyjä!
Ensin jätettiin Raamatullinen kaste ja liitettiin vauvat kirkkoon.
Sitten kelpaa julkisynnissä elävät ja jätettiin RISTI JA SEN VOIMA POIS...Ect.
Ev.lut.kirkolle ei kelpaa EVANKELUMIN TOTUUS.
Evankeliumi Johanneksen mukaan 8
Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
Luukkaan evankeliumi
18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'" >> Jakeen lisätiedot
18:21 Mutta hän sanoi: "Tätä kaikkea minä olen noudattanut nuoruudestani asti."
18:22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua."
18:23 Mutta tämän kuullessaan hän tuli kovin murheelliseksi, sillä hän oli sangen rikas.
18:24 Kun Jeesus näki hänen olevan murheissaan, sanoi hän: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!- mummo.sörssää.taas
Niin, mitä nyt tuolla postauksellasi tahdot sanoa?
Ai, niin se on sitä sosiaalista evankeliumia jolla te liberaalit yritätte ostaa Taivasten valtakunnan.
Ei köyhyys ole mikään itseisarvo ja Jeesus käski nuorukaista myymään omaisuutensa ja seuraamaan itseään koska opetuslapsilla ei ollut omaisuutta. Sinä kommunistina haluat "tulkita" tuon, että rikkaat eivät peri taivaten valtakuntaa etkä huomaa, sanaa v a i k e a. Mammonaan ei saa kiintyä eikä se saa mennä Jumalan ylitse ihmisen elämässä. Raha ja omaisuus on sellaista mitä tulee käyttää oikein ja Jumalan kunniaksi siksi Jumala meitä monia on sillä siunannut. - pappavaari
Oletko sinä mummo olet tehnyt Jeesuksen vaatiman parannuksen ja luopunut "toisesta" evankeliumista mitä kirkko julistaa?
- tunnista.rikkaat
Jospa asia onkin niin, että yksi asia kirkolta puuttuu ja sen mukana kaikki. Jospa kirkko onkin liian rikas eikä jakele omaisuuttaan köyhille. Eikös sille pappissäädyllekin, joka lähes tyhjille seinille "saarnaa" ole varattu ne hulppeimmat kämpät?
- näinköhän.lie
Jeesus ei taida olla kovin suosittu teidän lahkolaisten piirissä, tuntuu siltä, että hän on vain hyväksikäytetty, mutta ei puheiltaan arvostettu.
- itselläsi.lie
näinköhän.lie kirjoitti:
Jeesus ei taida olla kovin suosittu teidän lahkolaisten piirissä, tuntuu siltä, että hän on vain hyväksikäytetty, mutta ei puheiltaan arvostettu.
Haluat varmaan perustella tuota absurdia kommenttiasi? Vai kuvitteletko sinäkin, että Jeesuksen puheet olivat vai eettistä opetusta?
- Jeesuksen.puhetta
näinköhän.lie kirjoitti:
Mark 9:
43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
44
45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.
47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin (geenna),
48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Matt 7:
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 ¶ Ei jokainen, joka sanoo minulle: ‘Herra, Herra!’, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: ‘Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?’
23 Ja silloin minä lausun heille julki: ‘Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät’.
24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
Ilm 21:
1 ¶ Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
Jumalan luoma Uusi Taivas ja Uusi Maa on lopullinen paikka, jossa Häneen uskovat elävät iankaikkisesti, eikä sen jälkeen enää tulee mitään uutta aikakautta, vaan siihen päättyy kaikki aikakaudet ja alkaa iankaikkisuus Uudessa Jerusalemissa.
Ilm 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
Uuden Taivaan ja Maan iankaikkisessa aikakaudessa on ihmisiä, jotka eivät ole Uudessa Jerusalemissa, vaan siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa (toinen kuolema). Raamatun opetus on selvä, ettei kaikki ihmiset tule pelastumaan.
Ilm 22:
14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. - niinköhän.lie
Jeesuksen.puhetta kirjoitti:
Mark 9:
43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
44
45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.
47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin (geenna),
48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Matt 7:
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 ¶ Ei jokainen, joka sanoo minulle: ‘Herra, Herra!’, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: ‘Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?’
23 Ja silloin minä lausun heille julki: ‘Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät’.
24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
Ilm 21:
1 ¶ Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
Jumalan luoma Uusi Taivas ja Uusi Maa on lopullinen paikka, jossa Häneen uskovat elävät iankaikkisesti, eikä sen jälkeen enää tulee mitään uutta aikakautta, vaan siihen päättyy kaikki aikakaudet ja alkaa iankaikkisuus Uudessa Jerusalemissa.
Ilm 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
Uuden Taivaan ja Maan iankaikkisessa aikakaudessa on ihmisiä, jotka eivät ole Uudessa Jerusalemissa, vaan siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa (toinen kuolema). Raamatun opetus on selvä, ettei kaikki ihmiset tule pelastumaan.
Ilm 22:
14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.Nämä Markuksen jakeet saa jokainen sovittaa omaan elämäänsä miten haluaa niinkuin ilmestyskirjankin jakeet, mutta lähimmäisen kohtelusta ja lähimmäiseen suhtautumisesta Jeesus antoi aivan omat ohjeensa ja niitä tietysti pitää soveltaa lähimmäisiin.
mummo.sörssää.taas kirjoitti:
Ai, niin se on sitä sosiaalista evankeliumia jolla te liberaalit yritätte ostaa Taivasten valtakunnan.
Ei köyhyys ole mikään itseisarvo ja Jeesus käski nuorukaista myymään omaisuutensa ja seuraamaan itseään koska opetuslapsilla ei ollut omaisuutta. Sinä kommunistina haluat "tulkita" tuon, että rikkaat eivät peri taivaten valtakuntaa etkä huomaa, sanaa v a i k e a. Mammonaan ei saa kiintyä eikä se saa mennä Jumalan ylitse ihmisen elämässä. Raha ja omaisuus on sellaista mitä tulee käyttää oikein ja Jumalan kunniaksi siksi Jumala meitä monia on sillä siunannut.Luuk. 6:24
Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne!
Jaakobin kirje:
5:1 Kuulkaa nyt, te rikkaat: itkekää ja vaikeroikaa sitä kurjuutta, joka on teille tulossa.
1Tim. 6:9
Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen
Sananl. 28:20 Luotettava mies saa runsaan siunauksen, mutta jolla on kiihko rikastua, se ei rankaisematta jää.- käy.sossussa.jos.tarvis
mummomuori kirjoitti:
Luuk. 6:24
Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne!
Jaakobin kirje:
5:1 Kuulkaa nyt, te rikkaat: itkekää ja vaikeroikaa sitä kurjuutta, joka on teille tulossa.
1Tim. 6:9
Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen
Sananl. 28:20 Luotettava mies saa runsaan siunauksen, mutta jolla on kiihko rikastua, se ei rankaisematta jää.Et kommunistin raivollakaan saa vännettyä Raamattua rikkaita vastaan! Jumala on rikas antaja ja antaa omilleen vain kaikkein parasta. Älä siis ole katkera uskovien omaisuuksista ja rahoista!
- luekokoluku
Tää kohta jatkuu sitten että ; ihmiselle se on mahdotonta mutta Jumalalle MAHDOLLISTA. Että jumala vaan voi pelastaa niin rikkaan kuin köyhänkin oli se millainen tahansa. Tämä on armo.
- mieti.sitä
niinköhän.lie kirjoitti:
Nämä Markuksen jakeet saa jokainen sovittaa omaan elämäänsä miten haluaa niinkuin ilmestyskirjankin jakeet, mutta lähimmäisen kohtelusta ja lähimmäiseen suhtautumisesta Jeesus antoi aivan omat ohjeensa ja niitä tietysti pitää soveltaa lähimmäisiin.
Tämä R-paikka on aika pitkä , mutta kuvaa hyvin tämän päivän Ev.lut.kirkoakin.
Tai muitakin maallistuneita Srk:a
Evankeliumi Matteuksen mukaan 23
1. Silloin Jeesus puhui k a n s a l l e ja o p e t u s lapsilleen
2. sanoen:
"Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
29. Voi teitä, k i r j a n o p p i n e e t ja f a r i s e u k s e t, te u l k o kullatut..
30. ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'!
31. Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat.32. Täyttäkää siis te isäinne mitta.
33. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
34. Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita.
Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;
35. että teidän päällenne tulisi kaikki se vanhurskas veri, joka maan päällä on vuodatettu vanhurskaan Aabelin verestä Sakariaan, Barakiaan pojan, vereen asti, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välillä.
36. Totisesti minä sanon teille: tämä kaikki on tuleva tämän sukupolven päälle.
37. Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt,
kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin
kana kokoaa poikansa siipiensä alle!
Mutta te ette ole tahtoneet.
38. Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'.
Kirkko on jäänyt hyljätyksi, kun sen opettajat (piispat, papit ) itse etunenässä toitottavat milloin homo-oppia, milloin ilmastonmuutosta. Mutta eivät puhdasta EVANKELIUMIA !
Ja ne ketä julistaa evankeliumia ne harvat, koitetaan tehdä hiljaisiksi ja
"naulita ristille " sanan säilällä.
Kirkonlinjan on muututtava ja se alkaa PARANNUKSEN TEOSTA, yksilöihmisten elämässä ! TOTUUS tekee VAPAAKSI !Edelleen ! mummo.sörssää.taas kirjoitti:
Ei köyhyys ole mikään itseisarvo ja Jeesus käski nuorukaista myymään omaisuutensa ja seuraamaan itseään koska opetuslapsilla ei ollut omaisuutta. Sinä kommunistina haluat "tulkita" tuon, että rikkaat eivät peri taivaten valtakuntaa etkä huomaa, sanaa v a i k e a. Mammonaan ei saa kiintyä eikä se saa mennä Jumalan ylitse ihmisen elämässä. Raha ja omaisuus on sellaista mitä tulee käyttää oikein ja Jumalan kunniaksi siksi Jumala meitä monia on sillä siunannut.>Raha ja omaisuus on sellaista mitä tulee käyttää oikein ja Jumalan kunniaksi siksi Jumala meitä monia on sillä siunannut.
Jenkkien menestysteologia näyttäisi olevan patmosfanin mieleen.
Jos rikkaus on seuraus siunauksesta, silloinhan loogisesti köyhyys johtuu kirouksesta. Paljon enemmän on siis rakastavan Jumalan kirousta maailman ihmisten päällä kuin siunausta.
Kukaan tuskin uskoo että Räyhis itse on varakas, ellei sitten ole perinyt varallisuutta. Varallisuuden hankkiminen omin avuin kun edellyttää lahjakkuutta johonkin.
- kjhgftdrs
Totta!
Mutta valitettavasti se oli nimen omaan Paavalin oma oppi joka oli se "toinen evankeliumi" sillä Paavali oli yksi saatanaa herranaan palveleva rikollinen kristinuskon perustaja:
Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
"Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.
HUOM!
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
12:30 "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa." - tav.lut
Pääasia että evankeliumia julistetaan. "Joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa". Lahkolaiset pyrkivät hajottamaan ja repimään ja toimivat näin yhteisrintamassa ateistien ja vieraiden uskontojen kanssa. Takerrutaan yksittäisiin raamatunlauseisiin ja väännellään ja käännellään niitä kuin fariseukset ennen mutta sitä tehdessä unohtuu herkästi tämä: "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", "lahkolaisuus ja eriseuraisuus on pahasta".
- hihhilifundisänkyrä
Liberalismin ja ateismin raja on veteen piirretty ja se tuhoaa kirkon. Nämä sinun lahkolaisina pitämäsi ihmiset ovat juuri niitä jotka ovat Raamatun sanaan Ja Jeesukseen ankkuroituneita.
- Näkökulmaa1
hihhilifundisänkyrä kirjoitti:
Liberalismin ja ateismin raja on veteen piirretty ja se tuhoaa kirkon. Nämä sinun lahkolaisina pitämäsi ihmiset ovat juuri niitä jotka ovat Raamatun sanaan Ja Jeesukseen ankkuroituneita.
Niinhän he sanovat olevansa,mutta kun tutkit tarkkaan eri lahkojen oppeja,he korostavat yhtä raamatun kohtaa,ja hylkäävät toisen,joka ei sovi heidän oppeihinsa.
Olen eronnut kaikista kirkoista,sillä en siedä panettelijoita,juoruämmiä ja ukkoja,hengellistä väkivaltaa,kaikkea pahaa mitä näissä seurakunnissa tehdään.
Monille siellä näyttää olevan tärkeämpää käydä tapaamassa tuttuja,kuin palvoa Kristusta,tehden parannusta omista synneistään,sensijaan he syyttävät muita omista teoistaan.(Tunteiden siirto)
Siunatessaankin he kiroavat.!
Minulla on yli 30 vuoden kokemus eri lahkoista,joiden toiminnan olen nähnyt sisältä käsin.
Erotkaa maallistuneista kirkkokunnista.
Jumala ei asu ihmiskäsin rakennetuissa temppeleissä.
Jumalan temppeli on ihminen,joka seuraa Kristusta,ja on pyhityselämässä,sillä ilman pyhitystä kukaan ei ole näkevä Herraa.
Hepr.12:14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
Sisimmässäsi kokemasi tyhjiö johtuu siitä, että elämästäsi puuttuu Hän, jonka yhteyteen sinut on luotu.
"Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan
Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmiskäsin palvella,
ikään kuin hän tarvitsisi jotakin, hän, joka itse antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken."
(Apt. 17:24-25)
"Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on teissä olevan Pyhän Hengen temppeli? Tämän
Hengen olette saaneet Jumalalta, ettekä te ole
itsenne omat. Te olette kalliisti ostetut.
Tuottakaa siis ruumiissanne Jumalalle kunniaa!"
(1 Kor 6:19-20)
"Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on jalkojeni astinlauta.
Mikä olisi pyhäkkö, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi nimeni läsnäolon sija?
Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat ne kaikki syntyneet, sanoo Herra. Minä katson sen puoleen, joka on [hengessä] köyhä, jolla on särjetty henki, ja joka vapisee minun sanani edessä. "
(Jes. 66:1-2) - hihhulifundisänkyrä
Näkökulmaa1 kirjoitti:
Niinhän he sanovat olevansa,mutta kun tutkit tarkkaan eri lahkojen oppeja,he korostavat yhtä raamatun kohtaa,ja hylkäävät toisen,joka ei sovi heidän oppeihinsa.
Olen eronnut kaikista kirkoista,sillä en siedä panettelijoita,juoruämmiä ja ukkoja,hengellistä väkivaltaa,kaikkea pahaa mitä näissä seurakunnissa tehdään.
Monille siellä näyttää olevan tärkeämpää käydä tapaamassa tuttuja,kuin palvoa Kristusta,tehden parannusta omista synneistään,sensijaan he syyttävät muita omista teoistaan.(Tunteiden siirto)
Siunatessaankin he kiroavat.!
Minulla on yli 30 vuoden kokemus eri lahkoista,joiden toiminnan olen nähnyt sisältä käsin.
Erotkaa maallistuneista kirkkokunnista.
Jumala ei asu ihmiskäsin rakennetuissa temppeleissä.
Jumalan temppeli on ihminen,joka seuraa Kristusta,ja on pyhityselämässä,sillä ilman pyhitystä kukaan ei ole näkevä Herraa.
Hepr.12:14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
Sisimmässäsi kokemasi tyhjiö johtuu siitä, että elämästäsi puuttuu Hän, jonka yhteyteen sinut on luotu.
"Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan
Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmiskäsin palvella,
ikään kuin hän tarvitsisi jotakin, hän, joka itse antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken."
(Apt. 17:24-25)
"Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on teissä olevan Pyhän Hengen temppeli? Tämän
Hengen olette saaneet Jumalalta, ettekä te ole
itsenne omat. Te olette kalliisti ostetut.
Tuottakaa siis ruumiissanne Jumalalle kunniaa!"
(1 Kor 6:19-20)
"Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on jalkojeni astinlauta.
Mikä olisi pyhäkkö, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi nimeni läsnäolon sija?
Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat ne kaikki syntyneet, sanoo Herra. Minä katson sen puoleen, joka on [hengessä] köyhä, jolla on särjetty henki, ja joka vapisee minun sanani edessä. "
(Jes. 66:1-2)Oletko niin omahyväinen, että sinulle ei kalpaa muiden uskovien seura?
Minä olen ymmärtänyt, että Jeesus ja Paavali kehoittivat uskovien yhteyteen eikä erakoksi seuraajiaan. - Näkökulmaa1
hihhulifundisänkyrä kirjoitti:
Oletko niin omahyväinen, että sinulle ei kalpaa muiden uskovien seura?
Minä olen ymmärtänyt, että Jeesus ja Paavali kehoittivat uskovien yhteyteen eikä erakoksi seuraajiaan.Kyllä minulle uskovien Kristittyjen seura kelpaa,mutta ei valeuskovien.
Minulla ei ole ollut muuta halua seurakuntaan mennessäni kuin etsiä kristusta,ja jos etsimistäni tarkoituksella häiritään,etsin Hänet muualta,kuten teinkin.
Nimittelet omahyväiseksi koska noudatan Kristuksen neuvoa,ja myös Paavalin.
Jeesus ja Paavali kehoittivat uskovien yhteyteen,joka tarkoittaa aivan muuta kuin istua Jumalattomissa kirkoissa kerta pari viikossa! - ei.muita-tarvita
"Lahkolaiset pyrkivät hajottamaan ja repimään ja toimivat näin yhteisrintamassa ateistien ja vieraiden uskontojen kanssa." Sinä osaat tuon kyllä ihan itse.
Apostolien teot 24
Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa,
- ttkkl
Kristillinen oppi on ilmoitettuna UUdessa Testamentissa!
Kristillinen oppi löytyy Raamatusta Uudesta Testamentista.
Raamatussa on ilmoitus, että Raamattu on Jumalan sanaa ja Uusi Testamenttikin! Jeesusvastasi kiusaajalle Jumalan sanolla! Ja siksi on hyvin tärkeää, että Kristityt lukevat ahkerasti Raamattua, erityisesti Uutta Testamenttia, jottta voisivat vastustaa kiusaajia!!!
Kristillinen seurakunta on Jumalan,Jeesuksen ja Pyhän Hengen omaisuutta!
Kristillinen seurakunta on Jumalan,Jeesuksen ja Pyhän Hengen omaisuutta!
Antikristus ilmaantunut!
Se Raamatussa ilmoitettu antikristuksen ilmaantuminen!?
Raamatun mukaan antikristus ei tunnusta Jeesusta Kristusta lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi!
Ja Kalliomoskeijan ulko- ja sisäseiniin muhamettilaiset ovat kirjoittaneet;"Ettei Jumalalla ole Poikaa!" Eli kirjoitukset käyvät tuossa toteen, eli muhamettilaisuus eli islam on Antikristus, joka Raamatuissa on ilmoitettu tulevan maailmaan!!!
Voi vain kysellä, pelastuvatko ne antikristuksen joukotkin!
Islamilaiset eivät osaa julistaa Evankeliumia!!!
"Joka uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Pojan, sillä on elämä, mutta joka ei usko Jeesusta Jumalan Pojaksi, sillä ei ole elämää!" Raamattu
"Jumala loi kaiken Jeesukseen Kristukseen ja kaikki kuoli Golgatalla, Jeesus nousi ylös synnittömänä ylös kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista ja astui taivaaseen ja lähetti opettuslapsille Pyhän Hengen! Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen lupausten jälkeen Jerusalemiin Ensimmisenä Helluntaina ja alkoi saarnavirka Jeesuksen käskemänä ja sitä tehden Pyhän Hengen saarnavirka on jatkunut vuosisadasta toiseen! Joka uskoo Jeesukseen, saa syntinsä anteeksi ja uudestisyntyy ja saa Pyhän Hengen ja liittyy Kristilliseen Seurakuntaan!
Lue vaikka Apostolien tekojen alusta!!! Ja siellä oli paljon todistajia todistamassa tuota!
"Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!"
"Evankeliumi julistettava rauhassa rauhaa pitäville!"
"Usko Jeesukseen, niin sinä pelastut autuuteen!" Raamattu
Jeesus pelastaa!
Kristinusko on Jeesuksen lähettämän Pyhän Hengen saarnaviralla syntynyt elävä kristillisyys! Jeesus käski julistaa Evankeliumia maailman loppuun asti!
"Joka uskoo Jeesukseen pelastuu ja saa iankaikkisen elämän!" Uuden Testamentin mukaan Raamatussa
Toki Ev. Lut. Katekismuksessa on mainittu parannuskin, jos on aihettA NIIN ON TARJOLLA!
"Jeesus käski tehdä kaikki kansat opetuslapsikseen, kastamalla ja opettamalla heille kaikki, mitä Jeesus on opettanut!"Uuden Testamentin mukaan!
Apostoli Johanneken mukaan epäkristittyjä ei saa ottaa vieraaksi eikä tervehtiä!
2. Johanneksen kirje
"7. II. Sillä monta vietteliää on maailmaan tullut, jotka ei tunnusta Jesusta Kristusta, että hän on lihaan tullut. Tämä on vietteliä ja antikristus.
8. Katsokaat visusti teitänne, ettemme kadottaisi, mitä me työtä tehneet olemme, vaan että me täyden palkan saisimme.
9. Jokainen, joka harhaelee ja ei pysy Kristuksen opissa, ei hänellä ole Jumalaa*: joka pysyy Kristuksen opissa, hänellä on sekä Isä että Poika.
10. Jos joku tulee teidän tykönne ja ei tuo tätä opetusta kanssansa, niin älkäät häntä huoneesen ottako, älkäät myös häntä tervehtikö.
11. Sillä joka häntä tervehtii, hän on osallinen hänen pahoista töistänsä."
Galattaiskirjeen mukaa toinen Evankeliumi on kirottua!
Galattaiskirje Raamatussa
"1 luku
Apostoli toivottaa Galatian seurakunnille Jumalan armoa ja rauhaa 1 – 5, ihmettelee heidän pikaista luopumistaan Kristuksen evankeliumista, sanoo sen vääristelijäin olevan kirouksen alaisia 6 – 10 ja osoittaa, ettei hän ole saanut saarnaamaansa evankeliumia ihmisiltä, vaan Jeesuksen Kristuksen hänelle antaman ilmestyksen kautta 11 – 24."
"1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu."
Esimmäinen Evankeliumi tuli Jeesuksen kautta, ja toiset evankeliumit vasta jälkeenpäin!!!
Nuo apostolin kiroukset kuuuluvat Kristinuskon sisäle paimenpsalmeiksi. sill' "Jumala tuomitsee ne, jotka ovat ulkopuolela!" Raamattu
Siellä nuo ulkopuolella olevat saavat viilettää oppinsa mukaan vapassti, kunnes Jumala heidät tuomitsee - Näkökulmaa1
Ulkopuolella leirin tarkoittaa eroa maailmasta,ja pyhityselämässä olemista.Se ei tarkoita eroa kirkosta.
Kirje heprealaisille 13:
1. Pysyköön veljellinen rakkaus.
2. Älkää unhottako vieraanvaraisuutta; sillä sitä osoittamalla muutamat ovat tietämättään saaneet pitää enkeleitä vierainaan.
3. Muistakaa vankeja, niinkuin olisitte itsekin heidän kanssaan vangittuina; muistakaa pahoinpideltyjä, sillä onhan teillä itsellännekin ruumis.
4. Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.
5. Älkää olko vaelluksessanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä";
6. niin että me turvallisin mielin sanomme: "Herra on minun auttajani, en minä pelkää; mitä voi ihminen minulle tehdä?"
7. Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa.
8. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
9. Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.
10. Meillä on uhrialttari, josta majassa palvelevilla ei ole valta syödä.
11. Sillä niiden eläinten ruumiit, joiden veren ylimmäinen pappi syntien sovitukseksi kantaa kaikkeinpyhimpään, poltetaan ulkopuolella leirin.
12. Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.
13. Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;
14. sillä ei meillä ole täällä pysyväistä kaupunkia, vaan tulevaista me etsimme.
15. Uhratkaamme siis hänen kauttansa Jumalalle joka aika kiitosuhria, se on: niiden huulten hedelmää, jotka hänen nimeänsä ylistävät.
16. Mutta älkää unhottako tehdä hyvää ja jakaa omastanne, sillä senkaltaisiin uhreihin Jumala mielistyy.
17. Olkaa kuuliaiset johtajillenne ja tottelevaiset, sillä he valvovat teidän sielujanne niinkuin ne, joiden on tehtävä tili, että he voisivat tehdä sitä ilolla eikä huokaillen; sillä se ei ole teille hyödyllistä.
18. Rukoilkaa meidän edestämme; sillä me tiedämme, että meillä on hyvä omatunto, koska tahdomme kaikessa hyvin vaeltaa.
19. Vielä hartaammin kehoitan teitä näin tekemään, että minut sitä pikemmin annettaisiin teille takaisin.
20. Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,
21. hän tehköön teidät kykeneviksi kaikkeen hyvään, voidaksenne toteuttaa hänen tahtonsa, ja vaikuttakoon teissä sen, mikä on hänelle otollista, Jeesuksen Kristuksen kautta; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
22. Minä pyydän teitä, veljet: kestäkää tämä kehoituksen sana; sillä lyhykäisesti minä olen teille kirjoittanut.
23. Tietäkää, että veljemme Timoteus on päästetty vapaaksi; ja jos hän pian tulee, saan minä hänen kanssaan nähdä teidät.
24. Sanokaa tervehdys kaikille johtajillenne ja kaikille pyhille. Tervehdyksen lähettävät teille ne, jotka ovat Italiasta.
25. Armo olkoon kaikkien teidän kanssanne.- väitätkövastaan
Pyhittäytyminen tarkoittaa eroa kaikesta maailmallisesta. Minusta kirkko on luopioita täynnä! En ole koskaan kuullut kenenkään luterilaisen puhuvan uskostaan henkilökohtaisesti. He eivät tunne hätää hukkuvista sieluista! Ehkä he eivät elä julkisynnissä, mutta heidän sydämensä on kaukana Jumalasta.
- hyvä.yritys.kuitenkin
Kiitos hyvästä ja ajankohtaisesta aloituksesta. Keskustelu vain ei siinä pysy vaan tuttu attejen jäkätys jatkuu asian vierestä :(
Täytyyhän teille jonkun muistuttaa myöskin lähimmäisen huomioimisesta eli humanismista kun te itse ette Jeesuksen eettisistä opetuksista välitä pätkääkään. Teillehän on tärkeintä, vastoin noita opetuksia, vaan evl.kirkon liberaallimman suunnan tuomitseminen ja malkojen kaiveleminen toisten silmistä hengessä "kiitos Herra, etten minä ole niinkuin nuo kirkon liberaalit, ateistit ja agnostikot."
Se on teidän sitä "toista evankeliumia."- hyvä.yritys.kuitenkin
sage8 kirjoitti:
Täytyyhän teille jonkun muistuttaa myöskin lähimmäisen huomioimisesta eli humanismista kun te itse ette Jeesuksen eettisistä opetuksista välitä pätkääkään. Teillehän on tärkeintä, vastoin noita opetuksia, vaan evl.kirkon liberaallimman suunnan tuomitseminen ja malkojen kaiveleminen toisten silmistä hengessä "kiitos Herra, etten minä ole niinkuin nuo kirkon liberaalit, ateistit ja agnostikot."
Se on teidän sitä "toista evankeliumia."Mitenkäs sinä Sage olet tällä palstalla huomioinut lähimmäisesi?
Harhaoppeja kuten liberalismia vastaan tulee taistella. Eihän Jeesuskaan jyväksynyt Isän Sanan vääristelyä. hyvä.yritys.kuitenkin kirjoitti:
Mitenkäs sinä Sage olet tällä palstalla huomioinut lähimmäisesi?
Harhaoppeja kuten liberalismia vastaan tulee taistella. Eihän Jeesuskaan jyväksynyt Isän Sanan vääristelyä.Minä olenkin agnostikkona vapaa kuin taivaan lintu arvostelemaan ja esittämään asioita, joita pidän totena, ilman mitään pakkopaitoja.
Jeesuksen eettiset opetukset täsmää kyllä monien filosofien ja viisaiden hyveiden kanssa joten niitä kannatan.- Näkökulmaa1
sage8 kirjoitti:
Se on teidän sitä "toista evankeliumia."Ei ole,vaan juuri se mistä aloittaja kertoikin.
Se on toista evankeliumia kun hylätään parannuksen teko,ja puhutaan vain armosta.
Niin ei Jeesus opettanut.
En ole huomannut tänne viestineen yhtään ateistia.
Vai onko mielestäsi ateisteja kaikki ne jotka ovat eronneet porttokirkoista? - hyvä.yritys.kuitenkin
sage8 kirjoitti:
Minä olenkin agnostikkona vapaa kuin taivaan lintu arvostelemaan ja esittämään asioita, joita pidän totena, ilman mitään pakkopaitoja.
Jeesuksen eettiset opetukset täsmää kyllä monien filosofien ja viisaiden hyveiden kanssa joten niitä kannatan.Jokaisella on vapaus esittää asioita ja arvostella asioiota. Miksi se muka olisi vain sinulla?
Ja jätit taas vastaamatta kysymykseen "Mitenkäs sinä Sage olet tällä palstalla huomioinut lähimmäisesi?" - Järjenvalokateissa
sage on väärässä oleva Jumalan kieltäjä.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Sananl.4.html#o6
Haluan uskovan lukevan Sananlaskujen kirjan luvun 4. ajatuksen kanssa.
Haluan uskovan esittävän itselleen kaksi kysymystä lukemastaan, muodostavan itse kysymykset ja vastaavan itse, uskovan tulee ajatella lukemaansa ja samalla kiljahdella ilosta jos lukemansa aikaansaa iloa purkautumaan elävän veden lähteestä, joka uskovalla on sisimmässään jos on. Onhan sitä sellaisiakin uskovia jotka kulkevat naama mutrussa.
En sano että hymyillä tarvitsee koko ajan ,mutta minimissään peruslukemilla naama oltava, jotta levittyy oikeaa ilmapiiriä uskovasta uskoviin. En pidä kikattelevista naisista uskovien tilaisuuksissa. Mitä vähemmän uskova hymyilee sitä parempi.
Suulaita " osallistujia " kartan, hiljaiset ihmiset ovat mukavia. Nämä suulaat koittavat orjuuttaa uskovia vaatimalla heidän tarpeitaan täyttämään rukoilemalla heidän puolestaan, itse eivät rukoilla tunnu osaavan edes omasta puolestaan. Masentuneitakin nämä tuntuvat olevan.
- silpomisetpois
Hapatus ulkokultaisuus . Lihanymprileikkaukset loppui Jeesukseen ja eläinuhrit .
- hurskastelua
Voiko noilta muuta odottaakkaan, kuin "toista evankeliumia" Ei Suomessa olla sen puhtaampia:
"Tutkimuksen mukaan porno on ongelma, joka koskettaa myös hengellisiä johtajia. Enemmistö yhdysvaltalaisista pastoreista (57 prosenttia) ja nuorisopastoreista (64 prosenttia) myöntää joko kamppailleensa pornon kanssa tai kamppailevansa parhaillaan. Porno on tällä hetkellä kipukohta ainakin 21 prosentille nuorisopastoreista ja 14 prosentille kaikista pastoreista. Noin 12 prosenttia nuorisopastoreista ja viisi prosenttia kaikista pastoreista tunnustaa olevansa riippuvainen pornosta."
Paavali julisti omia oppejaan jotka poikkesivat Jeesuksen moraaliopeista. Minusta evl.kirkko nykyisin ottaa Jeesuksen moraaliopit paremmin huomioon kuin ennen.
Ahvion ja muun patmosporukan itsensä kehumisetkaan oikeaoppisuudestaan eivät mielestäni täytä Jeesuksen moraalioppien vaatimuksia.sage sanoi :
Paavali julisti omia oppejaan jotka poikkesivat Jeesuksen moraaliopeista.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Tuo sulkee sisäänsä esim. roomalaiskirjeen hinttaripykälät jotka löytyvät MYÖS VT:sta.Siinä sinulle Jeesuksen sanomaa.pertsa2012 kirjoitti:
sage sanoi :
Paavali julisti omia oppejaan jotka poikkesivat Jeesuksen moraaliopeista.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Tuo sulkee sisäänsä esim. roomalaiskirjeen hinttaripykälät jotka löytyvät MYÖS VT:sta.Siinä sinulle Jeesuksen sanomaa.Jeesus ei tarkkaan otaen puhunut homoudesta mitään eikä koskaan sanonut, että hänen ristinkuolemansa on ainut pelastuksen tae niinkuin Paavali väitti. Myöskin, jos totta puhutaan, VT:n Jumalan suhde esim. väkivaltaan on aivan toinen kuin Jeesuksen, joka käski rakastamaan vihollistaankin ja kääntämään jopa toisen posken jos joku sivaltaa toiselle.
Siinä sinulle totuuksia joita et pysty kumoamaan.sage8 kirjoitti:
Jeesus ei tarkkaan otaen puhunut homoudesta mitään eikä koskaan sanonut, että hänen ristinkuolemansa on ainut pelastuksen tae niinkuin Paavali väitti. Myöskin, jos totta puhutaan, VT:n Jumalan suhde esim. väkivaltaan on aivan toinen kuin Jeesuksen, joka käski rakastamaan vihollistaankin ja kääntämään jopa toisen posken jos joku sivaltaa toiselle.
Siinä sinulle totuuksia joita et pysty kumoamaan.Vetää kaikki tykönsä eli on ainoa pelastuksen antaja.
Johanneksen evankeliumi:
12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."
Siinä on sinulle pieni pala totuutta ja sinun pitäisi nyt katsoa asioita uudella tavalla rehellisesti ja moniulotteisesti.pertsa2012 kirjoitti:
Vetää kaikki tykönsä eli on ainoa pelastuksen antaja.
Johanneksen evankeliumi:
Siinä on sinulle pieni pala totuutta ja sinun pitäisi nyt katsoa asioita uudella tavalla rehellisesti ja moniulotteisesti.Et kuitenkaan kommentoinut niitä asioita joista kirjoitin. Raamatulla päähän lyöminen ja väittäminen, että toinen on epärehellinen ja yksinkertainen ei liene ihan niitä parhaita tapoja, jolla vastapuoli vakuutetaan.
sage8 kirjoitti:
Et kuitenkaan kommentoinut niitä asioita joista kirjoitin. Raamatulla päähän lyöminen ja väittäminen, että toinen on epärehellinen ja yksinkertainen ei liene ihan niitä parhaita tapoja, jolla vastapuoli vakuutetaan.
Ei tietoa voi kaataa toisen päähän jos hän ei halua - siksi lähde seuraamaan tuota annettua jälkeä.
pertsa2012 kirjoitti:
Vetää kaikki tykönsä eli on ainoa pelastuksen antaja.
Johanneksen evankeliumi:
Siinä on sinulle pieni pala totuutta ja sinun pitäisi nyt katsoa asioita uudella tavalla rehellisesti ja moniulotteisesti.Ohitat täysin itse sen tosiasian, että varsin moni ateisti, agnostikko ja ateistinen agnostikko on kyllä jumaluuksien olemassaoloa pohtinut ja tehnyt jo johtopäätöksensä.
Raamatun kertomus kaikkinensa, kirjaimellisesti otettuna kun vain on aika monelle täysin absurdi ja epälooginen tarina eikä siihen yksinkertaisesti voi millään uskoa.
Esitin sinulle kerran tämän kysymyksen johon vastasit ympäripyöreitä:
( http://keskustelu.suomi24.fi/t/14020263/aa-aktiivi-gender-myrskyssa#comment-82344507 )
Eli:
"Kerropa Raamatun jakeita viljelemättä mitä järkeä tuossa touhussa oli? Jumala 'uhrasi' poikansa, tai ei oikeastaan uhrannutkaan koska herätti henkiin ja poika palasi isänsä tykö."
Et kyennyt joten tässä suhteessa osuin oikeaan:
"Olen valmis lyömään vetoa ettet järkevästi, loogisesti ja kompuroimatta tätä kummallista tarinaa kykene minulle avaamaan. Omin sanoin."
Mutta nämä ovat muun muassa juuri niitä asioita jotka pitäisi kyetä perustelemaan useimmille ateisteille logiikalla, ei Raamatun jakeilla sillä mitä merkitystä uskomattomille suoltamillasi Raamatun jakeilla on?. Uskoisin vastaavani aika monen puolesta kun sanon: ei sitten yhtään mitään.
Käännytät väärin.a-teisti kirjoitti:
Ohitat täysin itse sen tosiasian, että varsin moni ateisti, agnostikko ja ateistinen agnostikko on kyllä jumaluuksien olemassaoloa pohtinut ja tehnyt jo johtopäätöksensä.
Raamatun kertomus kaikkinensa, kirjaimellisesti otettuna kun vain on aika monelle täysin absurdi ja epälooginen tarina eikä siihen yksinkertaisesti voi millään uskoa.
Esitin sinulle kerran tämän kysymyksen johon vastasit ympäripyöreitä:
( http://keskustelu.suomi24.fi/t/14020263/aa-aktiivi-gender-myrskyssa#comment-82344507 )
Eli:
"Kerropa Raamatun jakeita viljelemättä mitä järkeä tuossa touhussa oli? Jumala 'uhrasi' poikansa, tai ei oikeastaan uhrannutkaan koska herätti henkiin ja poika palasi isänsä tykö."
Et kyennyt joten tässä suhteessa osuin oikeaan:
"Olen valmis lyömään vetoa ettet järkevästi, loogisesti ja kompuroimatta tätä kummallista tarinaa kykene minulle avaamaan. Omin sanoin."
Mutta nämä ovat muun muassa juuri niitä asioita jotka pitäisi kyetä perustelemaan useimmille ateisteille logiikalla, ei Raamatun jakeilla sillä mitä merkitystä uskomattomille suoltamillasi Raamatun jakeilla on?. Uskoisin vastaavani aika monen puolesta kun sanon: ei sitten yhtään mitään.
Käännytät väärin.Jeesus Kristus on Jumalan poika ja hän on Jumalan uhrikaritsa jonka kautta saamme syntimme anteesi.Jumala on absoluuttisen oikeamielinen ja siksi tuo uhri annettiin meidän puolestamme sillä synnin palkka on kuolema ja Jeesus kärsi sen.
Sinullekin :
1)PUHDISTAUDU
2)KUOLE ITSELLESI
Jos sinä et voi uskoa niin ehkä vielä saat sen pelastavan uskon lahjaksi.
http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61
Miika:
5:2 Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista."Jeesus Kristus on Jumalan poika ja hän on Jumalan uhrikaritsa jonka kautta saamme syntimme anteesi.Jumala on absoluuttisen oikeamielinen ja siksi tuo uhri annettiin meidän puolestamme sillä synnin palkka on kuolema ja Jeesus kärsi sen."
Tosi valaisevaa liirumlaarumia. Tiedätkö muuten mihin syntiinlankeemuksen numeeriseen arvoon todennäköisyys asettui kun hyvän- ja pahantiedon puu asetettiin paratiisiin?
Kristityt ova parannuksen tehneitä,uudestisyntyneitä ylähäältä,ei ole varaa osoitella ketään sormella,kos samanlaisi olemme kaikki ero vain on siin synnit ovat saatu anteeksi Jeesuksen veren kautta,kuljettava nöyränä täällä elämäntiellä.
- pilkkuviivaviiva
Jos en aivan väärin muista Paavalin käymää taistelua "toista evankeliumia" kohtaan, niin kyse oli Jerusalemin juutalaiskristittyjen vaatimuksesta , että pakanoiden oli kristityksi kääntyessään alettava noudattamaan Mooseksen lakia ja ennen kaikkea heidät olisi ympärileikattava. Tietääkseni luterilainen kirkko ei ole tälaaisia vaatimuksia esittänyt, joten miten se julistaisi "toista evankeliumia" ?
Lutit julistavat toista evankeliumia esim. kymmenen käskyn väärennöksessään ja kun Kari Mäkinen riemuitsee yhdessä anusavion vaatijoiden kanssa.
Katolinen kirkko poisti toisen käskyn (kuvainpalvelukielto) ja jotta
käskyjen lukumäärä olisi pysynyt samana , jaettiin kymmenes käsky "puoliksi" kahteen suurinpiirtein
samamerkityksisiin osiin , ja muita käskyjä siirrettiin pykälän verran ensimmäisen käskyn suuntaan - kas
simsalabim - kuvainpalvelukielto hävisi,mutta käskyt ensimmäisen ja 10:nnen välissä ovat luterilaisilla
ja katolisilla eri järjestyksessä kuin muilla kirkkokunnilla.
Tämä tuottaa luonnollisesti hankaluuksia , kysyttäessä katolilaiselta ,
luterilaiselta , ortodoxilta tai anglikaanilta esim. toista käskyä.Luterilainen kirkko
sanoo toisen käskyn sisältyvän ensimmäiseen käskyyn - tosin Jumala sanoi toisin - eli käskyt oikeassa
muodossaan ovat tuolla lopussa.
Ortodoxeilla ja anglikaaneilla tuo käsky on oikein.
Luther ei uskaltanut mennä lisäämään kuvainpalvontakieltoa - paavi
olisi todennäköisesti heti ruvennut keräämään rovioaineksia.
Käskyt ovat periytyneet ev.lut.tytärkirkolle , joka on "lahkoutunut " katolisesta
kirkosta ja jatkaa täten katolisten väärän evankeliumin julistamista.
Ortodoxeilla tuo 2. käsky on oikein.
Älä tee huorin on nykyään --> Älä tee aviorikosta - huorata saa siis niin paljon kuin sielu sietää ,
kunhan sitä ei tee avioliitossa.
Käskyn muuttaminen tuohon toiseen merkitykseen oli suuri synti!!
Naimattomia ja avoliittolaisia ei siis koske enää tuo seitsemäs käsky!!!
Katekismuksen ensimmäinen käsky on myös sisällöllisesti muutettu mooseksen lakiin verrattuna.
Alkuperäisissä käskyissä alapuolella ei ole mitään tarkentamista eikä selittämistä.On hyvin ymmärrettävää tuo senaikainen muutosvimma ,
kun katoliset halusivat olla rähmällään mm. Marian kuvan edessä.Nykyään heille puhuu ja ilmestyy demoninen maria Medjugorje / Fatima joka kutsuu itseään taivaan kuningattareksi.
Tuo oliohan oli historiassa tunnettu juuri tuolla nimellä.Ei hän ole Raamatun Maria.Ei olisi näköjään kannattanut poistaa toista käskyä.
Tuossa ovat 10 käskyä :
http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=58- pilkkuviivaviiva
pertsa2012 kirjoitti:
Lutit julistavat toista evankeliumia esim. kymmenen käskyn väärennöksessään ja kun Kari Mäkinen riemuitsee yhdessä anusavion vaatijoiden kanssa.
Katolinen kirkko poisti toisen käskyn (kuvainpalvelukielto) ja jotta
käskyjen lukumäärä olisi pysynyt samana , jaettiin kymmenes käsky "puoliksi" kahteen suurinpiirtein
samamerkityksisiin osiin , ja muita käskyjä siirrettiin pykälän verran ensimmäisen käskyn suuntaan - kas
simsalabim - kuvainpalvelukielto hävisi,mutta käskyt ensimmäisen ja 10:nnen välissä ovat luterilaisilla
ja katolisilla eri järjestyksessä kuin muilla kirkkokunnilla.
Tämä tuottaa luonnollisesti hankaluuksia , kysyttäessä katolilaiselta ,
luterilaiselta , ortodoxilta tai anglikaanilta esim. toista käskyä.Luterilainen kirkko
sanoo toisen käskyn sisältyvän ensimmäiseen käskyyn - tosin Jumala sanoi toisin - eli käskyt oikeassa
muodossaan ovat tuolla lopussa.
Ortodoxeilla ja anglikaaneilla tuo käsky on oikein.
Luther ei uskaltanut mennä lisäämään kuvainpalvontakieltoa - paavi
olisi todennäköisesti heti ruvennut keräämään rovioaineksia.
Käskyt ovat periytyneet ev.lut.tytärkirkolle , joka on "lahkoutunut " katolisesta
kirkosta ja jatkaa täten katolisten väärän evankeliumin julistamista.
Ortodoxeilla tuo 2. käsky on oikein.
Älä tee huorin on nykyään --> Älä tee aviorikosta - huorata saa siis niin paljon kuin sielu sietää ,
kunhan sitä ei tee avioliitossa.
Käskyn muuttaminen tuohon toiseen merkitykseen oli suuri synti!!
Naimattomia ja avoliittolaisia ei siis koske enää tuo seitsemäs käsky!!!
Katekismuksen ensimmäinen käsky on myös sisällöllisesti muutettu mooseksen lakiin verrattuna.
Alkuperäisissä käskyissä alapuolella ei ole mitään tarkentamista eikä selittämistä.On hyvin ymmärrettävää tuo senaikainen muutosvimma ,
kun katoliset halusivat olla rähmällään mm. Marian kuvan edessä.Nykyään heille puhuu ja ilmestyy demoninen maria Medjugorje / Fatima joka kutsuu itseään taivaan kuningattareksi.
Tuo oliohan oli historiassa tunnettu juuri tuolla nimellä.Ei hän ole Raamatun Maria.Ei olisi näköjään kannattanut poistaa toista käskyä.
Tuossa ovat 10 käskyä :
http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=58Jep jep. Tällä ei kylä ole mitän tekemistä Paavalin tarkoitaman "toisen evankeliumin" kanssa. Paavalin kirjeisiinhän aloituksessakin viitattiin, joten ajattelin kyseen olevan siitä. Paavalihan taisteli pakanoille vapautuksen nimenomaan Mooseksen laista ja ympärileikkauksesta.
Tämä Pertsan selitys meni nyt hiukan yli hilseen, pitää lukea toisenkin kerran, ajatuksella. :) pilkkuviivaviiva kirjoitti:
Jep jep. Tällä ei kylä ole mitän tekemistä Paavalin tarkoitaman "toisen evankeliumin" kanssa. Paavalin kirjeisiinhän aloituksessakin viitattiin, joten ajattelin kyseen olevan siitä. Paavalihan taisteli pakanoille vapautuksen nimenomaan Mooseksen laista ja ympärileikkauksesta.
Tämä Pertsan selitys meni nyt hiukan yli hilseen, pitää lukea toisenkin kerran, ajatuksella. :)pilkkuviivaviiva kommentoi:
Jep jep. Tällä ei kylä ole mitän tekemistä Paavalin tarkoitaman "toisen evankeliumin" kanssa.
Kokouksen mukaan Jerusalemin seurakunnan johtajat Jaakob, Pietari ja Johannes keskittyivät lähetys- ja valistustyössään työhön juutalaisten keskuudessa ja Paavali sekä Barnabas muiden kansojen eli pakanoiden keskuudessa.
Tässä kokouksessa sovittiin myös, että apostoli Paavalin perustamien niin sanottujen pakanakristillisten seurakuntien jäsenien ei tarvitse noudattaa Vanhan testamentin lakia eikä juutalaisia tapoja. (Apt.15:7-21) Tämä asia aiheutti myöhemmin kitkaa apostolien Pietarin ja Paavalin välille muun muassa siitä, että Pietari suosi juutalaiskristittyjen ateriasäännöksiä. Monet kristityiksi kääntyneet juutalaiset pitivät näistä säännöistä kiinni eikä Pietarikaan suostunut pakanakristittyjen, siis ei-juutalaisten kristittyjen kanssa samalle aterialle. Tämä sama aihe aiheutti myöhemmin kitkaa myös Paavalin ja Barnabaan välille ja katkaisi lopulta heidän yhteistyönsä.- pilkkuviivaviiva
pertsa2012 kirjoitti:
pilkkuviivaviiva kommentoi:
Jep jep. Tällä ei kylä ole mitän tekemistä Paavalin tarkoitaman "toisen evankeliumin" kanssa.
Kokouksen mukaan Jerusalemin seurakunnan johtajat Jaakob, Pietari ja Johannes keskittyivät lähetys- ja valistustyössään työhön juutalaisten keskuudessa ja Paavali sekä Barnabas muiden kansojen eli pakanoiden keskuudessa.
Tässä kokouksessa sovittiin myös, että apostoli Paavalin perustamien niin sanottujen pakanakristillisten seurakuntien jäsenien ei tarvitse noudattaa Vanhan testamentin lakia eikä juutalaisia tapoja. (Apt.15:7-21) Tämä asia aiheutti myöhemmin kitkaa apostolien Pietarin ja Paavalin välille muun muassa siitä, että Pietari suosi juutalaiskristittyjen ateriasäännöksiä. Monet kristityiksi kääntyneet juutalaiset pitivät näistä säännöistä kiinni eikä Pietarikaan suostunut pakanakristittyjen, siis ei-juutalaisten kristittyjen kanssa samalle aterialle. Tämä sama aihe aiheutti myöhemmin kitkaa myös Paavalin ja Barnabaan välille ja katkaisi lopulta heidän yhteistyönsä.Juuri näin. Mikä siis vastauksessani sai sinut epäilemään rehellisyyttäni?
pilkkuviivaviiva kirjoitti:
Juuri näin. Mikä siis vastauksessani sai sinut epäilemään rehellisyyttäni?
Missä kohdin epäilin :-)?
- pilkkuviivaviiva
pertsa2012 kirjoitti:
Missä kohdin epäilin :-)?
Tuossa, ainakin näin ymmärsin:
"Jospa pohdiskelisit asioita rehellisesti ja ottaisit niistä selvää ensin."
Jos siis oikein muistan, Jerusalemista lähetettiin Paavalin perään vanhoillisempia kristittyjä julistamaan, että myös pakanat on ympärileikattava ja heidän on noudatettava Mooseksen lakia, jos mielivät kristityiksi. Tämä oli sitä toista evankeliumia.
Apostolien teot eivät ehkä ole paras lähde jos historian tapahtumia haluaa rekonstruoida, antaahan se turhan siloitellun kuvan alkukristittyjen taipaleesta. Paavalin kirjeistä en nyt ulkomuistista osaa varmaa sanoa, mutta muistelen, ettei hän omien sanojensa mukaan antanut tuumakaan periksi kannastaan, ettei pakanoiden noudatetavaksi tule laitaa lakia eikä ympärileikkausta. Luukas kertoo tapahtumat hieman diplomaattisemmin, muistelen. pilkkuviivaviiva kirjoitti:
Tuossa, ainakin näin ymmärsin:
"Jospa pohdiskelisit asioita rehellisesti ja ottaisit niistä selvää ensin."
Jos siis oikein muistan, Jerusalemista lähetettiin Paavalin perään vanhoillisempia kristittyjä julistamaan, että myös pakanat on ympärileikattava ja heidän on noudatettava Mooseksen lakia, jos mielivät kristityiksi. Tämä oli sitä toista evankeliumia.
Apostolien teot eivät ehkä ole paras lähde jos historian tapahtumia haluaa rekonstruoida, antaahan se turhan siloitellun kuvan alkukristittyjen taipaleesta. Paavalin kirjeistä en nyt ulkomuistista osaa varmaa sanoa, mutta muistelen, ettei hän omien sanojensa mukaan antanut tuumakaan periksi kannastaan, ettei pakanoiden noudatetavaksi tule laitaa lakia eikä ympärileikkausta. Luukas kertoo tapahtumat hieman diplomaattisemmin, muistelen.Minä sanoisin , että jos Herra olisi halunnut ympärileikkauksen myös kristinuskoon kääntyneille Hän olisi synnyttänyt heidät valmiiksi ympärileikattuina.
- uskonuskoa
”Seurakuntien tragedia ei ole siinä, että kirkoissa istuu vain kourallinen ihmisiä. Surkuhupaisaa on se, että tuo pienikin uskollisten joukko on joidenkin mielestä liikaa. Ja nyt en puhu vapaa-ajattelijoista vaan huippu-uskovista. Huippu-uskovien ylevä missio on vähätellä harmaahapsien hiljaista hartautta. Nämä tavalliset uskovat tyytyvät kuulemma aivan liian vähään, kun tyytyvät asemaansa Kristuksen lunastettuina.
Maailma on muuttunut, he ajattelevat, ja nykymaailmassa tavoitteet pitäisi pystyä asettamaan edes vähän korkeammalle. Pitäisi nousta johonkin aivan muuhun asemaan. Vähintään yksi ihme ja muutama merkki, Herran tähden, pitäisi jokaisen pystyä tekemään.
Arkiuskovaa ja hengellisesti köyhää ehkä lohduttaa tieto siitä, että Jeesus ei milloinkaan nimittänyt peräpenkin publikaania tai mysteerin edessä mykistyvää Mariaa tekopyhäksi teeskentelijäksi. Tekopyhiä olivat heikompiensa hiillostajat ja teeskentelijöitä ne, jotka kielsivät oman kurjuutensa. Valkaistu hauta löytyy todennäköisimmin niiden luota, joiden sanavarastoon ei edes kuulu kuolema.”
http://blogitaivas.fi/2016/01/23/pieni-joukko-kurjia-on-parempi-kuin-taydellisten-temppeli/ - Tievalmison
Miksi jäädä ehdointahdoin kurjuuteen? Kurjuuden myöntämisestä lähtee uudistuminen. Ihania lupauksia raamatun sanassa ja yksikään piirto ei ole valhetta. Pitää totella Jumalan sanaa tai edes yrittää totella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2183469Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401693Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus991581- 921439
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461384Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601316Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121238Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t271129Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1241069Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät90975