Missä pyhät?

korpiteoloki

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin Jehovantodistajain opin mukaan Jeesus on jo tullut. Niin ainakin eräs JT minulle sanoi 1980-luvulla.
Kun tuossa 1 Tess. 3:14

3:14 Vahvistaakseen teidän sydämenne nuhteettomiksi pyhyydessä meidän Jumalamme ja isämme edessä, meidän Herramma Jeesuksen Kristuksen tulemuksessa, kun hän tulee kaikkien pyhiensä kanssa.

Jos Jeesus on jo tullut niin missä ovat nuo mainitut kaikki pyhät?

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korpiteolooki

korjaus Raamatunkohta 1. Tess 3:13

• Satuolento jeesus tulee/ lähtee/ ei tule/ tuli näkymättömänä jne. Ihan miten se kulloinkin hämäyslahkon kulloiseenkin satuiluun sopii.

• PohjanTähdenAlla

Vartiotorni, tuonaikaisena raamatuntutkijain pyhä lehti, kirjoitti maailmanlopun tulevan v. 1914. Sitten v. 1914 jälkeen vartiotorni kertoi Jeesuksen palanneen v. 1914 maan päälle, mutta korosti, että se tapahtui näkymättömänä.
        Raamatussa taas korostetaan paluun näkyvyttä, ja että paluuaikaa ei tiedä kukaan.

Nykyvartiotornit näyttävät kirjoittavat myös että Jeesus hallitseeko vai muuten on taivaassa.
        Tietävätkö todistajat, että onko vartiotornin jatkokertomuksessa kerrottu nimenomisesti Jeesuksen palanneen taivaseen, tuon v. 1914 näkymättömänä maahanpaluun jälkeen siis ?

• niinmpä

Näkymättömänä ovat. Rutherfordkin odotti vt:n patriakkoja mutta tonttutarinaksi jäi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      104
      6425
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      358
      5836
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      70
      3557
    4. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      12
      3495
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      106
      2799
    6. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      4
      2363
    7. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1830
    8. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      19
      1791
    9. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      18
      1624
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      190
      1264
    Aihe