Minä olen lopettanut alkoholinjuonnin Jumalan pelon takia ja en tiedä paljon sitä saisi juoda 100 pros varmasti ettei tulisi luetuksi juomariksi.
Olen ollut oluetta 2 viikkoa. Viimeinne kulaus meni lauantaina suusta alas klo 12.39 virallisesti.
Eli 12:38 ja joitakin sekunteja ennen 12:39 join viimeisen kulauksen.
Jumallalle lupaan lyhyitä ajanjaksoja eteenpäin etten juo ainakaan sitä ennen.
Raamatussa pelottavat neuvot olutta juovalle:
- Älkää juopuko ( jotkut sanovat ettei saa edes humaltua ja just pikku humaltuminenhan ....no en sano enempää )
- Olka raittiit
Sitten on kuitnekin Jeesuksen veden muuttaminen viiniksi ja muutnekin viini mainitaan Raamatussa monessa paikassa. Raamattuhaulla tietenkin saisi kaikki kohdat selville ja sitten voisi lukea ne ja ymmärtää saako ottaa viiniä jos siltä tuntuu?
Talouteni ja työntekoni ei ollut koskaan uhattuna alkoholinkäyttöni johdosta mutta humalassa en lukenut Raamattua, koska en uskaltanut. Humalassa myös välttelin rukoilua. Joten humalass olo vei aikaa tärkeämmiltä asioilta. Saarnoja netistä sen sijaan kuuntelin netistä ja innostuneesti.
Jeesukselle lupaan täsä nyt olla ainakin 5 viikkoa olla ilman alkoholia. Eli 3 viikkoa vielä ilman ainakin. Kun näin lupaa niin ei uskalla ottaa alkoholia.
Mistä synnistä teet parannusta?
28
124
Vastaukset
Ei alkoholin käyttö mitään syntiä ole.
Lutherikin veti olutta kuin pesusieni.
Valamon luostarista tulee suuri viskinvalmistaja, jonka kapasiteetti on 120 000 litraa/vuosi puhtaaksi alkoholiksi muutettuna.
Raamatun häissä Jeesus veti perseet olalle niin pahoin, että sanoi Marian olevan vaimonsa.Missähän kohtaa Raamattua on väite, että Jeesus sekoili niin paljon, että luuli Mariaa vaimokseen, kun en ole ennen kuullut?
- invamopo.lumihangessa
Taas exhellari sekoilee. Vaimo on hepreassa yleissana jolla kuvataan naimisissa olevaa naista. Kuten meillä esim. rouva jos sanot jotakin rouvaksi et tarkoita, että hän on sinun rouvasi eli vaimosk. Sinun yleissivikyksesi taitaa olla samaa luokkaa kuin juoksutaitosi?
invamopo.lumihangessa kirjoitti:
Taas exhellari sekoilee. Vaimo on hepreassa yleissana jolla kuvataan naimisissa olevaa naista. Kuten meillä esim. rouva jos sanot jotakin rouvaksi et tarkoita, että hän on sinun rouvasi eli vaimosk. Sinun yleissivikyksesi taitaa olla samaa luokkaa kuin juoksutaitosi?
Silti sekä Nooa että Loot joivat itsenä känniin jopa brutaalein seurauksin. Saarnaaja sanoo juomisen ja syömisen olevan "parasta auringon alla". Jumala sanoo tuovansa kansalle juhliin parhaat viinit. Jeesus teki viiniä suuren annoksen.
Ei juopottelu ole kovin paljon Raamatun vastaista. Yhtä vähän kuin monen vaimon pitäminen. Jumala on vapaamielisempi kuin moni uskova,- olet.taas.väärässä
torre12 kirjoitti:
Silti sekä Nooa että Loot joivat itsenä känniin jopa brutaalein seurauksin. Saarnaaja sanoo juomisen ja syömisen olevan "parasta auringon alla". Jumala sanoo tuovansa kansalle juhliin parhaat viinit. Jeesus teki viiniä suuren annoksen.
Ei juopottelu ole kovin paljon Raamatun vastaista. Yhtä vähän kuin monen vaimon pitäminen. Jumala on vapaamielisempi kuin moni uskova,Humaltuminen on Raamatun sanan vastaista. ja Raamattu kertoo rehellisesti syntisten ihmisten tekemisistä ja niiden seurauksista meille varoitukseksena.
Joko Jarmo on tullut runkkaamaan sinua? sage8 kirjoitti:
Missähän kohtaa Raamattua on väite, että Jeesus sekoili niin paljon, että luuli Mariaa vaimokseen, kun en ole ennen kuullut?
Joh. 2:4 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä sinä tahdot minusta, vaimo? Minun aikani ei ole vielä tullut."
Kaanaan häistä kertova osa on täysin sekaisin käännetty, kuten moni muukin kohta Raamatussa, kun on haluttu saada käännös näyttämään siltä, mihin kääntäjä itse uskoo.
Jakeissa Jeesus puhuu vaimosta ja yksi jae Jeesuksen äidistä ja opetuslapsista.
Eiköhän siinä virhe ole tuo "Jeesuksen äiti", sillä knostilaisten kirjoitustenkin mukaan Maria Magdaleena oli Jeesuksen rakkain opetuslapsi ja ehkä vaimokin, jota käännöksissä pyritään peittämään.
Vasta äskettäin on löydetty pieni palanen kirjoitusta, jonka oletetaan olevan Jeesuksen vaimon evankeliumista.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesuksen_vaimon_evankeliumiolet.taas.väärässä kirjoitti:
Humaltuminen on Raamatun sanan vastaista. ja Raamattu kertoo rehellisesti syntisten ihmisten tekemisistä ja niiden seurauksista meille varoitukseksena.
Joko Jarmo on tullut runkkaamaan sinua?Voi sentään. Loot ja Nooa ovat Raamatun vastaisia. Raamattu antaa heistä liian mairittelevan kuvan. Ja kaipa Jumala ja Jeesus pitivät huolen, että juhlissa ei humalluttu? Sitä Raamattu ei tosin kerro.
Olet erikoisen kiinnostunut kahden homon elämästä. Mistä moinen?- olet.taas.väärässä
torre12 kirjoitti:
Voi sentään. Loot ja Nooa ovat Raamatun vastaisia. Raamattu antaa heistä liian mairittelevan kuvan. Ja kaipa Jumala ja Jeesus pitivät huolen, että juhlissa ei humalluttu? Sitä Raamattu ei tosin kerro.
Olet erikoisen kiinnostunut kahden homon elämästä. Mistä moinen?Ihmisillä on ihan oma tahto humaltua tai olla humaltumatta. Vieläkö yksin joudut runkkaamaan? Ymmärrän, että sinja hävettää taas tulla hylätyksi ja itsehäntäällä olet seksielämääsi riekkunut!
- mikäs.nyt.hävettää
torre12 kirjoitti:
Voi sentään. Loot ja Nooa ovat Raamatun vastaisia. Raamattu antaa heistä liian mairittelevan kuvan. Ja kaipa Jumala ja Jeesus pitivät huolen, että juhlissa ei humalluttu? Sitä Raamattu ei tosin kerro.
Olet erikoisen kiinnostunut kahden homon elämästä. Mistä moinen?Oletko sinä se entinen helsinkijokkeri seksi- ja homopalstoilta?
olet.taas.väärässä kirjoitti:
Ihmisillä on ihan oma tahto humaltua tai olla humaltumatta. Vieläkö yksin joudut runkkaamaan? Ymmärrän, että sinja hävettää taas tulla hylätyksi ja itsehäntäällä olet seksielämääsi riekkunut!
Juu. Loot ja Nooa joivat känniin, vapaaehtoisesti. Ja niin moni muu heidän peräänsä. Onko se syntiä: sitä Jumala ei sano.
"Hävettää joutua hylätyksi". Olet kyllä henkisesti sairaalloinen, ei voi muuta sinusta sanoa. Mikä saa mielikuvituksesi noin valloilleen?
Olen helsinkijokkeri. Olen vastaillut tietämättömille silloinkin joskus ennen vanhaan. Olen myös ollut Jatkoaika lätkäkeskustelija. Homopalsta on taas omaa alaani, mutta nykyään jotenkin teinien juttua, ei kiinnosta.- iyd..dy
mikäs.nyt.hävettää kirjoitti:
Oletko sinä se entinen helsinkijokkeri seksi- ja homopalstoilta?
Kyllä, kyseessä on sama homo.
Pe.ku kirjoitti:
Joh. 2:4 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä sinä tahdot minusta, vaimo? Minun aikani ei ole vielä tullut."
Kaanaan häistä kertova osa on täysin sekaisin käännetty, kuten moni muukin kohta Raamatussa, kun on haluttu saada käännös näyttämään siltä, mihin kääntäjä itse uskoo.
Jakeissa Jeesus puhuu vaimosta ja yksi jae Jeesuksen äidistä ja opetuslapsista.
Eiköhän siinä virhe ole tuo "Jeesuksen äiti", sillä knostilaisten kirjoitustenkin mukaan Maria Magdaleena oli Jeesuksen rakkain opetuslapsi ja ehkä vaimokin, jota käännöksissä pyritään peittämään.
Vasta äskettäin on löydetty pieni palanen kirjoitusta, jonka oletetaan olevan Jeesuksen vaimon evankeliumista.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesuksen_vaimon_evankeliumiAsia selvä. Raamattuhan on kirkkoisien äänestystulosten mukaan tehtyä ja kuten sanoit, sekavaa juuri siitä syystä, että jokainen kirjoittaja on yrittänyt saada sen näyttävän siltä, mihin itse uskoi.
- mikäs.nyt.hävettää
torre12 kirjoitti:
Juu. Loot ja Nooa joivat känniin, vapaaehtoisesti. Ja niin moni muu heidän peräänsä. Onko se syntiä: sitä Jumala ei sano.
"Hävettää joutua hylätyksi". Olet kyllä henkisesti sairaalloinen, ei voi muuta sinusta sanoa. Mikä saa mielikuvituksesi noin valloilleen?
Olen helsinkijokkeri. Olen vastaillut tietämättömille silloinkin joskus ennen vanhaan. Olen myös ollut Jatkoaika lätkäkeskustelija. Homopalsta on taas omaa alaani, mutta nykyään jotenkin teinien juttua, ei kiinnosta.Sinä kerroit aika estottomasti ja yksityiskohtaisesti sillon vaimosi kanssa harrastamastasi seksistä. Onko se sinusta exvaimoasi kohtaan reilua ja tiesikö hän, että levittelit teidän intiimit asiat netissä kaikkien luettavaksi?
mikäs.nyt.hävettää kirjoitti:
Sinä kerroit aika estottomasti ja yksityiskohtaisesti sillon vaimosi kanssa harrastamastasi seksistä. Onko se sinusta exvaimoasi kohtaan reilua ja tiesikö hän, että levittelit teidän intiimit asiat netissä kaikkien luettavaksi?
En muista kaikkea. Oliko tosiaan törkyviestejä ja epäreilua vaimoani kohtaan? Jos oli, niin oli meikäläiseltä epäkorrektia, Tosin olen aina ollut sellainen, joka vastaa auliisti kysymyksiin ja korjaa virheellisiä tietoja.
- mikäs.nyt.hävettää
torre12 kirjoitti:
En muista kaikkea. Oliko tosiaan törkyviestejä ja epäreilua vaimoani kohtaan? Jos oli, niin oli meikäläiseltä epäkorrektia, Tosin olen aina ollut sellainen, joka vastaa auliisti kysymyksiin ja korjaa virheellisiä tietoja.
Miten sinä sen koit oliko epäreilua ja tiesikö vaimosi mitä hänestä kerroit? Kukaan ei kysynyt mitään ihan itse kerroit.
- kysy.exvaimoltasi
torre12 kirjoitti:
Eikö muisti toimi?
- silmät_auki
olet.taas.väärässä kirjoitti:
Humaltuminen on Raamatun sanan vastaista. ja Raamattu kertoo rehellisesti syntisten ihmisten tekemisistä ja niiden seurauksista meille varoitukseksena.
Joko Jarmo on tullut runkkaamaan sinua?Oletpa alhainen! Jäät väittelyssä selvästi alakynteen ja puutut henkilön persoonaan. Se näyttää olevan muutenkin tapa teikäläisten piireissä. Rehellisyys ja suoraselkäisyys on teistä kaukana.
- menes.nyt
silmät_auki kirjoitti:
Oletpa alhainen! Jäät väittelyssä selvästi alakynteen ja puutut henkilön persoonaan. Se näyttää olevan muutenkin tapa teikäläisten piireissä. Rehellisyys ja suoraselkäisyys on teistä kaukana.
Ei jäänyt mitenkään alakynteen. Jurihan noin on asia kuten kertoi. Mitä sinä siin nillität?
- silmät_auki
menes.nyt kirjoitti:
Ei jäänyt mitenkään alakynteen. Jurihan noin on asia kuten kertoi. Mitä sinä siin nillität?
Sama laulu sinulla. Olette häpeäksi uskoville.
- menes.nyt
silmät_auki kirjoitti:
Sama laulu sinulla. Olette häpeäksi uskoville.
En ole uskova. Sinä olet häpeäksi synnyttäjällekin!
- entinen-juomari
Humalahakuinen juominen on syntiä.
Jeesus ja apostolit käyttivät mietoa viiniä kohtuulliset määrät ruokajuomana, eivätkä tehneet siinä syntiä.
Ruokajuomana pari kolme ravintola-annosta alkoholipitoista mietoa juomaa lienee ihan ok, kunhan ei heti rattiin tartu juomisen jälkeen. Vähempikin voi riittää, mutta enempi voi mennä jo humalan haun puolelle.
Jos alkoholin juominen askarruttaa, niin pakkohan sitä ei ole juoda. Alkoholittomat vaihtoehdot on ihan hyviä ja jopa paremman makuisia kuin esimerkiksi viini tai olut. Eikä niistä voi tulla humalaan. - Jake59
Minä jätin uskoontultuani alkoholin ja vähäisen tupakointini. Nykyään parannuksen aiheeni on kielen synnit. Verbaalisena ihmisenä ei aina tarvitsisi kaikkea sanoa ääneen mikä mieleen tulee.
Siunausta sinulle! - UskovaNoora
Elämästä nauttii enemmän selvinpäin. En ole itse koskaan (ennen uskoon tulemistanikaan) käyttänyt runsaasti alkoholia. Koska minulla ei ole ongelmaa alkoholin käytön kanssa, minun ei ole täytynyt luopua siitä kokonaan. Käytän sitä nykyään 1-2 kertaa vuodessa; esim. jouluaterialla join lasillisen viiniä ja yhden oluen.
Jos on vähänkään taipumusta siihen, että juomista on vaikea lopettaa, kun sen on aloittanut, suosittelen alkoholista luopumista kokonaan, koska se voi olla merkki addiktiivisesta suhteesta päihteisiin.
Hahmotan päihtymystilan kolmiasteisesti. Lievimmästä tilasta vahvimpaan on olemassa: 1. hiprakka 2. humala ja 3. känni.
Hiprakka on sallittua; se ei vaikuta moraaliseen arviointikykyyn eikä aiheuta krapulaa ja kestää vain lyhyen ajan. Olen itse niin kevyt, että tuo kaksi alkoholiannosta riittää saamaan minut hiprakkaan, ja se riittää.
Humalassa saattaa vielä olla hauskaa, mutta se vaikuttaa moraaliseen arviointikykyyn, aiheuttaa krapulan useimmilla ihmisillä ja kestää useita tunteja.
Kännissä ihmisillä itselläänkään ei usein ole enää hauskaa, ja krapula on usein voimakas; känni vaikuttaa paitsi moraaliseen arviointikykyyn, voi aiheuttaa myös oman tai muiden turvallisuuden laiminlyönnin.- entinen.alkkis
Ryyppääminen on pakoa todellisuudesta yleensä omasta itsestään.
entinen.alkkis kirjoitti:
Ryyppääminen on pakoa todellisuudesta yleensä omasta itsestään.
Tavallaan niin.
Pyhä henki on samankaltainen, mutta pahempi.
Pyhä henki on niiden mielikuvitus, jotka haluaisivat olla muiden yläpuolella leijumassa.- entinen.alkkis
Pe.ku kirjoitti:
Tavallaan niin.
Pyhä henki on samankaltainen, mutta pahempi.
Pyhä henki on niiden mielikuvitus, jotka haluaisivat olla muiden yläpuolella leijumassa.Pyhä Henki on Jumala. Sen verran sinun pitäisi entisenä hellarisaarnaajana tietää.
- syömäri
Syömärit ja juomarit eivät peri Jumalanvaltakuntaa. Aivan yhtälailla kuin juopuminen viinistä syntiä on ylensyönti.
- syömäri
Suomessa jo lapsissa on liikalihavia paljon. Ehkäpä ylensyöntiä tulisi enemmän painottaa syntinä. Sitä ei monet eivät edes huomaa syntinä pitävän. Mässäily on niin luonnollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 59778
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111763- 43636
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla212565- 40516
- 76513
- 51508
- 22496
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k82473Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai37470