Joltain olen kuullut, ettei karppisokerilla saa leivonnaisia kohoamaan. Pitääkö paikkansa?
Onko kellään kokemuksia siitä, jos laittaa osan karppisokerin ja osan sokeria?
Oletteko kokeilleet karppisokerin simaan, toimiiko? Tai mehussa, säilyykö?
Tai onko muita kokemuksia karppisokerista muussa ruoanlaitossa?
Onko kokemuksia karppisokerin käytöstä
6
895
Vastaukset
- gdnjn
Maistuu liikaa kalalta , hyi !
- 1tätönen
Tarkoitat ilmeisesti erytritolia. Käytän sitä välillä välillä marjojen yms. makeuttamiseen, minulla ollut Sötin-nimisenä tuotteena. Minusta siinä ei ole sivumakuja, päinvastoin kuin esim. steviassa ja monissa muissa kalorittomissa makeuttajissa. Tulee kuitenkin kalliiksi jatkuvassa käytössä.
Joskus olen leiponut sillä muffinseja, ja ne ovat kyllä onnistuneet hyvin. - Antrus
Koivusokerin vielä ymmärrän, mutta, että sokeria kalasta..??
- Anonyymi
pallolaajennus karppisokerista ?
- Anonyymi
Olen kokeillut pari kertaa tehdä makeita leivonnaisia mantelijauhoista karppisokerilla makeutettuna. Ei ole lähellekään yhtä miellyttävä makeus kuin oikealla sokerilla. Karppisokeri tekee jotenkin pistävän tuntuisen makeuden leivonnaiseen jos tahtoo saman makeuden kuin oikealla sokerilla. Määrää pitää vähentää mutta silloin maku jää valjuksi.
Kahvin, puuron, jugurtin yms makeutuksessa on hyvää koska määrät pieniä.
Yllättävästi kinuskikastikkeen valmistuksessa karppisokeri toimii makeuttajana aika hyvin, miinuspuolena karppisokerin nopea kiteytyminen kun kastike jäähtyy. Jätskin joukkoon laitettaessa pitää siis mikrossa pyöräyttää muutama sekunti että kovaksi ja kiteiseksi tönkkööntynyt kinuskikastike notkistuu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1466130
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253736Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282931- 492620
- 412560
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262026Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691924Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511858- 341633
- 281620