Uskovaisen lapsesta tulee todennäköisesti uskovainen ja ateistin lapsesta kyseenalaistaja.
rakenteellinen aivojen ero periytyy
5
173
Vastaukset
- tuskin-rakenne
Eipä taida olla niinkään kyse rakenteellisesta erosta kuin kasvatuksesta. "Uskontogeenin" suhteen tiedemaailma taitaa olla melko skeptinen, vaikka jossain tutkimuksessa sellaiseen on viitattu.
- debiili-insinööri
70-luvun kasvatus uskova ei voi enempää väärässä olla.
- Näyttöä-kehiin
Näytähän yksikin tutkimus, jossa osoitetaan eron johtuvan aivojen rakenteesta.
Wiki: "Jumalageeni koskee oletusta uskonnollisuutta ohjaavista geeneistä. Geenitutkija Dean Hamerin mukaan uskonnollisuus ja käsitykset jumalasta ovat aivojen kemiallisten prosessien tulosta. Hänen mukaansa uskonnollisuutta ohjaa VMAT2-geeni, josta on olemassa kaksi erilaista muunnosta. Toinen muunnos on Hamerin tutkimusten mukaan huomattavasti yleisempi henkisesti suuntautuneilla ihmisillä kuin toinen.[1] Ihmisen genomiprojektin (HUGO) johtaja Francis Collins on populaarikirjassaan "The Language of God - A Scientist Presents Evidence for Belief" (2007, Pocket Books, Simon & Schuster, UK) kritisoinut erittäin voimakkaasti nimenomaan Hamerin sensaationhakuista, tiedelehdissä julkaisematonta ja toistamatonta tutkimusta ko. VMAT2 (SLC18A2) -geenialueen polymorfiaa tuntien."
Yksi varmentamaton sensaatiohakuinen tutkimus, jota ei ole edes julkaistu tiedelehdessä. Se kertoo jotain kyseisen "tutkimuksen" laadusta. Vai onko sinulla osoittaa vakavasti otettavaa vertaisarvioitua omaa kantaasi tukevaa tutkimusta aiheesta. Jään odottamaan. - vertailu_toimii
Hermoratojen määrä ateisteilla suurempi.
- aivot_ihmisen_tekee
Vasemman puoleinen cingulum bundle rata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073015Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033- 1191806
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261729Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 661359
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233