Jos lait ovat erilaiset

Jos maallinen laki ja Raamatun laki ovat erilaiset eli ristiriidassa, kumpaa rehellisen ja todellisen ja aidon kristityn velvollisuus on noudattaa?

Toivon vastauksia aluksi vain kreationisteilta.

28

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tieteenharrastaja

      Ensin pitäisi varmistaa, onko ristiriidasta todellisia esimerkkejä. Uudessa Testamentissa (jossa ei juurikaan ole lakipykäliä) on lauseita, joiden perusteella monet tulkitsevat, etteivät Vanhan Testamentin lait koske kristittyjä.

      • Pitäisi siis selvittää ovatko nuo monet oikeita vai vääriä kristittyjä. Mark5 taitaa väistää ristiriidat sanomalla että osa käskyistä ja laeista on vertauskuvia - mutta ei (tietenkään) vastaa kysymykseen "mitkä?" Mukava oppiriita tässä muhii.


      • utti

        <<17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.>>

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.5.html

        Tuota sitten seuraa erilaisia lisäkiristyksiä aiempiin sääntöihin, joilla mm. ohjeistetaan repimään irti omia ruumiinosia pelkkien mielihalujen vuoksi ja muuta vastaavan tervehenkistä. Kristityt eivät onneksi ole ottaneet noita niin vakavissaan, että olisivat alkaneet kuormittaa terveydenhuoltoa.


      • h.ämmentynyt
        utti kirjoitti:

        <<17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.>>

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.5.html

        Tuota sitten seuraa erilaisia lisäkiristyksiä aiempiin sääntöihin, joilla mm. ohjeistetaan repimään irti omia ruumiinosia pelkkien mielihalujen vuoksi ja muuta vastaavan tervehenkistä. Kristityt eivät onneksi ole ottaneet noita niin vakavissaan, että olisivat alkaneet kuormittaa terveydenhuoltoa.

        >>19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.>>

        Sanotaanko tässä suoraan, että helvetti on osa taivasten valtakuntaa(missä olevia kutsutaan vähäisimmäksi) vai että pääsee taivasten valtakuntaan(ei helvettiin), vaikka rikkoo joitain käskyjä?


      • heh-heh-heh-

        Voit ihan itse täysin vapaasti päättää, mitä siinä sanotaan. Niin ne muutkin kristityt tekevät Raamatun kanssa.


    • imbesilli--..--kretu

      Lait ei kuulu palstan aihepiiriin.

      Ilmoitettu poistoon.

    • epiphaniuseikirj

      Aloittaja voisi antaa jonkun konkreettisen esimerkin.

      Jeesuksen mukaan rakastaminen ja laupeus on laki. Suurimmalla osalla ihmisistä se laki taitaa olla omassatunnossakin.

      "12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat."

      "36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
      37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
      38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
      39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
      40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

      • "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. "
        Elikä siis VT:n kivitysjutut ja pahan poistamiset ovat Jeesuksen muk. OK.
        Mutta:
        "Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'."
        Ja tunnettu UT:n tarina Jeesuksesta kivitystilanteessa kertoo, ettei VT:n lakien mukainen kivittely ja pahan poistelu ollutkaan Jeesuksesta aivan OK.
        Tässä näyttäisi olevan jotain ristiriitaa.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. "
        Elikä siis VT:n kivitysjutut ja pahan poistamiset ovat Jeesuksen muk. OK.
        Mutta:
        "Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'."
        Ja tunnettu UT:n tarina Jeesuksesta kivitystilanteessa kertoo, ettei VT:n lakien mukainen kivittely ja pahan poistelu ollutkaan Jeesuksesta aivan OK.
        Tässä näyttäisi olevan jotain ristiriitaa.

        Samoin siinä, että orjuutta on sekä perusteltu että vastustettu Raamatulla. Eihän tässä viaton syntinen millään voi tietää, saako tuon C-rapun mimmin ottaa orjaksi vai ei.


      • Hengenlait_eifysiikan
        kekek-kekek kirjoitti:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. "
        Elikä siis VT:n kivitysjutut ja pahan poistamiset ovat Jeesuksen muk. OK.
        Mutta:
        "Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'."
        Ja tunnettu UT:n tarina Jeesuksesta kivitystilanteessa kertoo, ettei VT:n lakien mukainen kivittely ja pahan poistelu ollutkaan Jeesuksesta aivan OK.
        Tässä näyttäisi olevan jotain ristiriitaa.

        Uskoville Raamattu sanoo: "Veljeni, teidät on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta" (Room.7:4) Toisin sanoen Jeesus täytti lain meidän puolestamme, jotta me voisimme olla vapaita laista. Jeesuksen omat ovat vapauden lain alaiset, eikä Mooseksen lain alla. Sen sijaan ne, jotka eivät ole ottaneet vastaan vapautusta Jeesuksessa, ovat edelleen Mooseksen lain alla. Heidän tulee täyttää kaikki kymmenen käskyä kelvatakseen Jumalalle. Me tiedämme kuitenkin, että se on mahdotonta, koska kaikki ovat syntiä tehneet. Pelastumattomat ovatkin tästä syystä Jumalan tuomion alla, koska eivät pidä hänen vanhurskasta lakiaan. Jeesuksen omana voimme vaeltaa hyvällä omallatunnolla, koska hän täytti lain puolestamme. Ainoa, mikä meille kuuluu Mooseksan laista, on määritelty apostolien ja vanhinten kokouksessa; nimittäin karttaa lihaa, josta veri ei ole laskettu ja haureutta. Nämä ovat ainoat asiat.
        Muista siis Keke, että sinä olet lain alla, emme me uskovat.


      • PakotettuRakkaus

        On vastenmielistä että meitä käsketään rakastamaan. Todellinen rakkaus ei tule käskemällä.


      • NytEnKylläYmmärrä
        Hengenlait_eifysiikan kirjoitti:

        Uskoville Raamattu sanoo: "Veljeni, teidät on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta" (Room.7:4) Toisin sanoen Jeesus täytti lain meidän puolestamme, jotta me voisimme olla vapaita laista. Jeesuksen omat ovat vapauden lain alaiset, eikä Mooseksen lain alla. Sen sijaan ne, jotka eivät ole ottaneet vastaan vapautusta Jeesuksessa, ovat edelleen Mooseksen lain alla. Heidän tulee täyttää kaikki kymmenen käskyä kelvatakseen Jumalalle. Me tiedämme kuitenkin, että se on mahdotonta, koska kaikki ovat syntiä tehneet. Pelastumattomat ovatkin tästä syystä Jumalan tuomion alla, koska eivät pidä hänen vanhurskasta lakiaan. Jeesuksen omana voimme vaeltaa hyvällä omallatunnolla, koska hän täytti lain puolestamme. Ainoa, mikä meille kuuluu Mooseksan laista, on määritelty apostolien ja vanhinten kokouksessa; nimittäin karttaa lihaa, josta veri ei ole laskettu ja haureutta. Nämä ovat ainoat asiat.
        Muista siis Keke, että sinä olet lain alla, emme me uskovat.

        "Muista siis Keke, että sinä olet lain alla, emme me uskovat."

        Tarkoitatko että piplian lait koskevat vain ateisteja?


      • Hengenlait_eifysiikan
        NytEnKylläYmmärrä kirjoitti:

        "Muista siis Keke, että sinä olet lain alla, emme me uskovat."

        Tarkoitatko että piplian lait koskevat vain ateisteja?

        Raamatun lait koskevat jokaista ihmistä, koska ne ovat yhteiseltä Luojaltamme saadut. Meillä kaikilla on kaksi vaihtoehtoa kelvata Luojallemme. Joko elämme täysin synnittömän elämän, eli täytämme lain; tai otamme uskossa vastaan Jeesuksen, koska hän täytti lain puolestamme. Ateistit ja muut pelastumattomat, jotka eivät ole ottaneet vastaan syntien sovitusta Jeesuksessa, ovat kaikki siis velvolliset täyttämään lain itse, koska heille ei kelpaa Jeesus.


      • Hengenlait_eifysiikan kirjoitti:

        Raamatun lait koskevat jokaista ihmistä, koska ne ovat yhteiseltä Luojaltamme saadut. Meillä kaikilla on kaksi vaihtoehtoa kelvata Luojallemme. Joko elämme täysin synnittömän elämän, eli täytämme lain; tai otamme uskossa vastaan Jeesuksen, koska hän täytti lain puolestamme. Ateistit ja muut pelastumattomat, jotka eivät ole ottaneet vastaan syntien sovitusta Jeesuksessa, ovat kaikki siis velvolliset täyttämään lain itse, koska heille ei kelpaa Jeesus.

        Joka päivä jotain uutta. Sinulla on kyllä käynyt tolkuttoman hyvä tuuri, kun olet, mitä ilmeisimmin, syntynyt juuri tuon maailman parhaimman jumalan luoman uskonnon vaikutuspiiriin. Ateisti nyt on ateisti ympäri maailmaa, mutta kristittynä TosiUskovaisena olet kuin uskontojen ravintoketjun ylimpänä. Laitahan lotto vetämään.


      • epiphaniuseikirj
        Hengenlait_eifysiikan kirjoitti:

        Raamatun lait koskevat jokaista ihmistä, koska ne ovat yhteiseltä Luojaltamme saadut. Meillä kaikilla on kaksi vaihtoehtoa kelvata Luojallemme. Joko elämme täysin synnittömän elämän, eli täytämme lain; tai otamme uskossa vastaan Jeesuksen, koska hän täytti lain puolestamme. Ateistit ja muut pelastumattomat, jotka eivät ole ottaneet vastaan syntien sovitusta Jeesuksessa, ovat kaikki siis velvolliset täyttämään lain itse, koska heille ei kelpaa Jeesus.

        "Raamatun lait koskevat jokaista ihmistä, koska ne ovat yhteiseltä Luojaltamme saadut"

        Tuohon voisi lisätä vielä tämän: Paavali puhui pakanoista joilla ei ole muutakuin "omantunnonlaki"
        Siitä voidaan olla montaa mieltä, että keitä hän tarkoitti pakanoilla.

        "14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
        16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan."


      • Hengenlait_eifysiikan kirjoitti:

        Uskoville Raamattu sanoo: "Veljeni, teidät on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta" (Room.7:4) Toisin sanoen Jeesus täytti lain meidän puolestamme, jotta me voisimme olla vapaita laista. Jeesuksen omat ovat vapauden lain alaiset, eikä Mooseksen lain alla. Sen sijaan ne, jotka eivät ole ottaneet vastaan vapautusta Jeesuksessa, ovat edelleen Mooseksen lain alla. Heidän tulee täyttää kaikki kymmenen käskyä kelvatakseen Jumalalle. Me tiedämme kuitenkin, että se on mahdotonta, koska kaikki ovat syntiä tehneet. Pelastumattomat ovatkin tästä syystä Jumalan tuomion alla, koska eivät pidä hänen vanhurskasta lakiaan. Jeesuksen omana voimme vaeltaa hyvällä omallatunnolla, koska hän täytti lain puolestamme. Ainoa, mikä meille kuuluu Mooseksan laista, on määritelty apostolien ja vanhinten kokouksessa; nimittäin karttaa lihaa, josta veri ei ole laskettu ja haureutta. Nämä ovat ainoat asiat.
        Muista siis Keke, että sinä olet lain alla, emme me uskovat.

        >>Muista siis Keke, että sinä olet lain alla, emme me uskovat.<<
        Turha kuvitellakaan, että olisin varsinkaan teidän lakienne alla.


      • epiphaniuseikirj kirjoitti:

        "Raamatun lait koskevat jokaista ihmistä, koska ne ovat yhteiseltä Luojaltamme saadut"

        Tuohon voisi lisätä vielä tämän: Paavali puhui pakanoista joilla ei ole muutakuin "omantunnonlaki"
        Siitä voidaan olla montaa mieltä, että keitä hän tarkoitti pakanoilla.

        "14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
        16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan."

        ... Siitä voidaan olla montaa mieltä, että keitä hän tarkoitti pakanoilla. ...

        Vilkaisenpa mitä Mark5:n päänupin sisällä kiehuu... no niin, näin hän ajattelee: "Pakanoita ovat kaikki paitsi minä".


      • ei-naisille
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Samoin siinä, että orjuutta on sekä perusteltu että vastustettu Raamatulla. Eihän tässä viaton syntinen millään voi tietää, saako tuon C-rapun mimmin ottaa orjaksi vai ei.

        "Samoin siinä, että orjuutta on sekä perusteltu että vastustettu Raamatulla. Eihän tässä viaton syntinen millään voi tietää, saako tuon C-rapun mimmin ottaa orjaksi vai ei."

        En kehottaisi ottamaan, jos on suomalainen nainen. Voihan se olla, että jos on sillä tavalla suuntautunut, että antaa sinun räpsiä nahkaruoskalla silloin tällöin, mutta pian huomaat, että sinä et lähde illalla pubiin vaan vaimosi lähtee femistien kulttuuri-iltaan ja sinä jäät lasten kanssa tiskaamaan astiat.

        Ja se, hyvä veli, on Raamatun vastaista, siellä sanotaan, että nainen olkoon miehelleen alamainen. Näin teet siis melko varmasti synnin, jos otat sen naisen.


      • Hengenlait_eifysiikan
        kekek-kekek kirjoitti:

        >>Muista siis Keke, että sinä olet lain alla, emme me uskovat.<<
        Turha kuvitellakaan, että olisin varsinkaan teidän lakienne alla.

        14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
        16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
        Näin sanotaan Raamatussa. Viimeisellä tuomiolla sinuntkin tuomitaan omantuntosi mukaan.


      • Hengenlait_eifysiikan kirjoitti:

        14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
        16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
        Näin sanotaan Raamatussa. Viimeisellä tuomiolla sinuntkin tuomitaan omantuntosi mukaan.

        Rehellisellä ateistilla on vähemmän pelättävää kuin ulkokullatulla vilipillisellä kristityllä.


      • Hengenlait_eifysiikan kirjoitti:

        Uskoville Raamattu sanoo: "Veljeni, teidät on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta" (Room.7:4) Toisin sanoen Jeesus täytti lain meidän puolestamme, jotta me voisimme olla vapaita laista. Jeesuksen omat ovat vapauden lain alaiset, eikä Mooseksen lain alla. Sen sijaan ne, jotka eivät ole ottaneet vastaan vapautusta Jeesuksessa, ovat edelleen Mooseksen lain alla. Heidän tulee täyttää kaikki kymmenen käskyä kelvatakseen Jumalalle. Me tiedämme kuitenkin, että se on mahdotonta, koska kaikki ovat syntiä tehneet. Pelastumattomat ovatkin tästä syystä Jumalan tuomion alla, koska eivät pidä hänen vanhurskasta lakiaan. Jeesuksen omana voimme vaeltaa hyvällä omallatunnolla, koska hän täytti lain puolestamme. Ainoa, mikä meille kuuluu Mooseksan laista, on määritelty apostolien ja vanhinten kokouksessa; nimittäin karttaa lihaa, josta veri ei ole laskettu ja haureutta. Nämä ovat ainoat asiat.
        Muista siis Keke, että sinä olet lain alla, emme me uskovat.

        "Uskoville Raamattu sanoo: "Veljeni, teidät on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta" (Room.7:4) Toisin sanoen Jeesus täytti lain meidän puolestamme, jotta me voisimme olla vapaita laista. Jeesuksen omat ovat vapauden lain alaiset, eikä Mooseksen lain alla. Sen sijaan ne, jotka eivät ole ottaneet vastaan vapautusta Jeesuksessa, ovat edelleen Mooseksen lain alla. Heidän tulee täyttää kaikki kymmenen käskyä kelvatakseen Jumalalle"

        Juuri näin on asia! Täydennykseksi vielä se, että vanhan testamentin lain tarkoituksena oli nimenomaan kasvattaa ihmistä Kristukseen. Siksi Paavali kirjoittaa:

        "Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus on annettu, ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä." (Gal.3:19)

        "Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuna uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä. Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia." (Gal.3:23-25)

        "Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo." (Room.10:4)

        Huom! "Jokaiselle, joka uskoo." Mooseksen laki päättyi siihen, kun ihminen tulee uskoo. Sen jälkeen hän noudattaa niitä ohjeita, joita Jeesus ja apostolit uudessa testamentissa antavat. Päästäkseen siten vapaaksi vanhan testamentin kivitystuomioista, ihmisen tulee tulla uskoon Jeesukseen Kristukseen.


      • PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Rehellisellä ateistilla on vähemmän pelättävää kuin ulkokullatulla vilipillisellä kristityllä.

        "Rehellisellä ateistilla on vähemmän pelättävää kuin ulkokullatulla vilipillisellä kristityllä."

        Rehellistä ateistia ei ole olemassakaan. Se, että hän on ateisti, on jo sellaisenaan ristiriidassa rehellisyyden kanssa. Vain sellainen ihminen, joka uskoo Jumalan olemassaoloon, voi puhua rehellisyydestä. Sillä jos Jumalaa ei ole olemassa, ei ihmisen yläpuolella ole ketään Tuomaria, jolle ihmisen tulisi olla vastuussa ja rehellinen.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Rehellisellä ateistilla on vähemmän pelättävää kuin ulkokullatulla vilipillisellä kristityllä."

        Rehellistä ateistia ei ole olemassakaan. Se, että hän on ateisti, on jo sellaisenaan ristiriidassa rehellisyyden kanssa. Vain sellainen ihminen, joka uskoo Jumalan olemassaoloon, voi puhua rehellisyydestä. Sillä jos Jumalaa ei ole olemassa, ei ihmisen yläpuolella ole ketään Tuomaria, jolle ihmisen tulisi olla vastuussa ja rehellinen.

        Olet oikeassa. Aivan kuten sanot: Ei ihmisen yläpuolella ole ketään Tuomaria, jolle ihmisen tulisi olla vastuussa ja rehellinen.


      • Jyriririrriri

        Juuri näin: Kristityillä on vain kaksi käskyä, eli pitää rakastaa Jumalaa ja lähimmäistä.

        Ja se mitä periaatteita tämä pitää sisällään, selviää tarkastelemalla Mooseksen lakia joka pitää ehdottoman ideaalioikeuidenmukaisesti kiinni tasa-arvon täydellisestä ihanteesta sanomalla mm. että "henki hengestä".

        Siis se joka ei rakasta lähimmäistään vaan surmaa hänet ansaitsee itse tietenkin juuri saman minkä hän katsoi tuon ssurmaamansa ansasitsevan.

        Siis aito rakkaus lähimmäiseen merkitsee elämän lahjan täydellistä kunnioittamista ja sitä vaaditaan kaikilta. Siis ne jotka eivät kunnioita toisten elämää, ovat tilanteessa että heidän elämää kunnioitetaan juuri sama määrä kuin minkäarvon he antoivat surmaamansa ihmisen elämälle.
        Eikö tämä olekin oikeudenmukaisuuden huippu?
        --Sille emme mahda mitään että vuosikymmenten evoluutio-vahvin-voittakoon-periaate on juurrutettu meihin niin syvälle että se saa länsimaiset kansat pääosin halveksimaan surmattujen elämää ja kunnioittamaan tahallisten murhaajien elämää uhrien elämää arvokkaammaksi.


      • AtteE.Vokki
        Mark5 kirjoitti:

        "Rehellisellä ateistilla on vähemmän pelättävää kuin ulkokullatulla vilipillisellä kristityllä."

        Rehellistä ateistia ei ole olemassakaan. Se, että hän on ateisti, on jo sellaisenaan ristiriidassa rehellisyyden kanssa. Vain sellainen ihminen, joka uskoo Jumalan olemassaoloon, voi puhua rehellisyydestä. Sillä jos Jumalaa ei ole olemassa, ei ihmisen yläpuolella ole ketään Tuomaria, jolle ihmisen tulisi olla vastuussa ja rehellinen.

        Sanopas Jaakoppi, oletko itse mielestäsi rehellinen kristitty? Kohtaatko Jumalan omatunto puhtaana? Oletatko pääseväsi taivaaseen?


    • Jos maallinen laki on ristiriidassa Raamatun kanssa, jota katsotaan uuden testamentin kautta, uskova kristitty tottelee enemmän Raamattua. Näin toimivat alkuseurakunnan apostolit. Kun ylimmäinen pappi ja hallitusmiehet kielsivät Pietaria ja Johannesta julistamasta evankeliumia, vastasivat he: "Päättäkää itse, onko oikein Jumalan edessä kuulla teitä enemmän kuin Jumalaa; mutta me emme voi olla puhumatta siitä, mitä olemme nähneet ja kuulleet. Niin he uhkasivat heitä vielä enemmän ja päästivät heidät, koska eivät kansan tähden keksineet, miten rangaista heitä, sillä kaikki ylistivät Jumalaa siitä, mikä tapahtunut oli." Apt.4:19-21)
      Sitten Pietari ja Johannes menivät omiensa tykö ja kertoivat, mitä oli tapahtunut ja rukoilivat yhdessä:
      "Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti." (Apt.4:31)

      Näin Jumala toimi voimallisesti! Koko paikka vapisi rukouksen voimasta! Halleluja!

      • Voisitkohan mainita esimerkin, jossa noudatat Raamatun lakia mieluummin kuin maalista?


      • tieteenharrastaja

        Onneksi ei tuon takia tarvitse enää vapisuttaa paikkoja. Melipiteen ja ilmaisun vapauden antaa Suomessa maallinen laki:

        "Koko paikka vapisi rukouksen voimasta!"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      325
      3519
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      214
      2939
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2554
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      19
      2075
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2065
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      11
      1847
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1692
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      16
      1640
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      275
      1350
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1316
    Aihe