Uskovaiset: saako valittaa huonoa laatua...

...jos itse on tuotteen valmistanut?
Ja kenen on syy, jos laatu on huonoa?

27

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä-on-syy

      Paholaisen.

      • Kerropas, mitä paholainen on valmistanut, esim. Raamatun mukaan.


      • Lefthand

        Ihmisen älyn.


      • Lefthand kirjoitti:

        Ihmisen älyn.

        Ai että paholainen on valmistanut ihmisen älyn? Sitäkö tarkoitat? Missä noin muuten väitetään?


      • Kristinuskonsanaa

        Jumala on valmistanut älyn ja jakanut sen paholaiselle. Näiltä ihmiset saavat älynsä.


      • Kristinuskonsanaa

        Tarkemmin Jumala on äly.


      • Kristinuskonsanaa kirjoitti:

        Jumala on valmistanut älyn ja jakanut sen paholaiselle. Näiltä ihmiset saavat älynsä.

        Missäs noin kerrotaan?


      • Kristinuskonsanaa kirjoitti:

        Jumala on valmistanut älyn ja jakanut sen paholaiselle. Näiltä ihmiset saavat älynsä.

        Miltä paholaiselta muuten sinä oman älysi sait?


      • Kristinuskonsanaa
        kekek-kekek kirjoitti:

        Missäs noin kerrotaan?

        Jumalani Malak on Viisaus, mutta Jeesus on vain ääliö


      • Kristinuskonsanaa kirjoitti:

        Jumalani Malak on Viisaus, mutta Jeesus on vain ääliö

        Ahaa, joku uudemman uskonnon kannattaja olet siis.


      • tämä.tapaus.tiedossa
        kekek-kekek kirjoitti:

        Ahaa, joku uudemman uskonnon kannattaja olet siis.

        Hän kierrättää Jumalia. Hän etsii niitä netistä ja palvoo joka päivä eri jumalaa.


      • tämä.tapaus.tiedossa

        Jeesus kun on poissa muodissa ja valetta - älä siihen sodanjumalaan usko.
        Porton pahoilaispentu ollut, jos onkaan, amen!


      • tämä.tapaus.tiedossa
        tämä.tapaus.tiedossa kirjoitti:

        Hän kierrättää Jumalia. Hän etsii niitä netistä ja palvoo joka päivä eri jumalaa.

        Esim hän, julistaa epäjumala Jeesusta kaikkialle, ja on saanut jo rikosnimikkeen siitä.

        t- tämä.tapaus.tiedossa


      • tämä.tapaus.tiedossa kirjoitti:

        Hän kierrättää Jumalia. Hän etsii niitä netistä ja palvoo joka päivä eri jumalaa.

        Niin, jumaliakin kannattaa kilpailuttaa.


      • siellä-on-syy

        Amen! Amen! Amen!


      • siellä-on-syy
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Niin, jumaliakin kannattaa kilpailuttaa.

        Amen!


    • Kun kerran uskovaiset vaikuttavat haluttomilta vastaamaan kysymykseen, joka on esitetty turhan yleisessä muodossa, niin tehdäänpä siitä spesifisempi:
      Onko teidän mielestänne, kristityt, teidän jumalallanne moraalinen oikeus olla tyytymätön omien halujensa ja tekojensa tulokseen, esim. ihmiseen?
      Sillä eikö kuvittelemanne täydellinen olento voi, ja olisi voinut, tehdä aivan sellaisia olentoja kuin haluaa?
      Jos ei voi, silloin hän ei liene sellaisen palvonnan arvoinen, jota häntä kohtaan väitätte osoittavanne.

      • SinningJesus

      • "Onko teidän mielestänne, kristityt, teidän jumalallanne moraalinen oikeus olla tyytymätön omien halujensa ja tekojensa tulokseen, esim. ihmiseen?"

        Jumalalla on oikeus siihen, mutta Hänellä ei ole syytä siihen.

        "Sillä eikö kuvittelemanne täydellinen olento voi, ja olisi voinut, tehdä aivan sellaisia olentoja kuin haluaa?"

        Kyllä ja niin Hän tekikin. Todennäköisesti haluat viitata ihmisen pahuuteen, mutta unohdat, että Jumalan tarkoituskin oli luoda ihminen sellaiseksi, jolla on vapaa tahto ja valinnan vapaus, vaikka se voisi johtaa myös ihmisen vääriin valintoihin.


      • älä.lisäänny
        Mark5 kirjoitti:

        "Onko teidän mielestänne, kristityt, teidän jumalallanne moraalinen oikeus olla tyytymätön omien halujensa ja tekojensa tulokseen, esim. ihmiseen?"

        Jumalalla on oikeus siihen, mutta Hänellä ei ole syytä siihen.

        "Sillä eikö kuvittelemanne täydellinen olento voi, ja olisi voinut, tehdä aivan sellaisia olentoja kuin haluaa?"

        Kyllä ja niin Hän tekikin. Todennäköisesti haluat viitata ihmisen pahuuteen, mutta unohdat, että Jumalan tarkoituskin oli luoda ihminen sellaiseksi, jolla on vapaa tahto ja valinnan vapaus, vaikka se voisi johtaa myös ihmisen vääriin valintoihin.

        Ihmisen vapaa tahto ja jumalan kaikkitietävyys ei ole yhteensovitettavissa.


      • älä.lisäänny
        älä.lisäänny kirjoitti:

        Ihmisen vapaa tahto ja jumalan kaikkitietävyys ei ole yhteensovitettavissa.

        Et voi tehdä toisin kuin jumala on aina tiennyt sinun tulevan tekemään.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Onko teidän mielestänne, kristityt, teidän jumalallanne moraalinen oikeus olla tyytymätön omien halujensa ja tekojensa tulokseen, esim. ihmiseen?"

        Jumalalla on oikeus siihen, mutta Hänellä ei ole syytä siihen.

        "Sillä eikö kuvittelemanne täydellinen olento voi, ja olisi voinut, tehdä aivan sellaisia olentoja kuin haluaa?"

        Kyllä ja niin Hän tekikin. Todennäköisesti haluat viitata ihmisen pahuuteen, mutta unohdat, että Jumalan tarkoituskin oli luoda ihminen sellaiseksi, jolla on vapaa tahto ja valinnan vapaus, vaikka se voisi johtaa myös ihmisen vääriin valintoihin.

        >>Jumalalla on oikeus siihen, mutta Hänellä ei ole syytä siihen.<<
        Jumalasi on siis syyttä tyytymätön luomaansa ihmiseen, ja aivan syyttä pisti vedenpaisumushanatkin auki?
        >>Kyllä ja niin Hän tekikin. Todennäköisesti haluat viitata ihmisen pahuuteen, mutta unohdat, että Jumalan tarkoituskin oli luoda ihminen sellaiseksi, jolla on vapaa tahto ja valinnan vapaus, vaikka se voisi johtaa myös ihmisen vääriin valintoihin.<<
        Eli siis mielestäsi tehdessään niitä "vääriä" valintoja, ihminen toteuttaa jumalasi tahtoa, koska sellaiseksi jumalasi ihmisen loi?


    • "...jos itse on tuotteen valmistanut?
      Ja kenen on syy, jos laatu on huonoa?"

      Jos valmistaja on ihminen, niin syy on hänen itsensä. Jos ihminen uskoo evoluutioon, niin syy on evoluutiossa tai atomeissa ja kemiallisissa reaktioissa.
      Jos valmistaja on Jumala, niin syy on ihmisen väärässä Jumala-kuvassa ja/tai ateismissa.

      • kekek-kekek

        Ymmärrän, että jos ihminen valmistaa jotain huonoa, syy on tällöin ihmisen.
        Mutta tätä on vaikeampi ymmärtää, että jos JUMALASI valmistaa jotain huonoa, syy on silloinkin mielestäsi ihmisen.


    • Pitääpä kohottaa ainakin palstan laatua nostamalla oma asiallinen aloitus ylöspäin.

    • ...

    • Koska tämä kysymys saa uskovaiset kiemurtelemaan kuin paradiisin käärme, niin nostetaanpa taas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe