Homojärjestö iloitsee järjestöä mielyttävien ehdokkaiden läpimenosta.
Seuraavat ehdokkaat ovat siis nyt pääsemässä kirkolliskokouksen jäseniksi ja pääsevät aloittamaan kirkon valtaamisen sisältäpäin, He pääsevät kirkon sisälle muuttamaan kristillisiä moraalikäsitteitä ja edistämään homoideologian/uskonnon etenemistä kirkon sisällä. Kirkon luopumus ja rappiotila on kyllä synkkää katseltavaa.
"Keskiviikkona valmistuneen vahvistamattoman ääntenlaskennan mukaan Tulkaa kaikki -liikkeen kirkolliskokousedustajat Helsingin hiippakunnasta ovat Jaana Hallamaa, Kirsi Hiilamo, Johanna Korhonen, Katri Korolainen, Sami Ojala ja Jaakko Weuro. Oulun hiippakunnasta liikkeen listalta valittiin Tuula Okkonen ja Tampereen hiippakunnasta Kirsi Ojansuu-Kaunisto."
-Ranneliikkeen uutissivuilta
Kirkon valtaaminen sisältäpäin etenee
167
369
Vastaukset 167
Vajaalla kymmenellä ihmiselläkö kirkko vallataan. Montakos niitä kirkolliskokousedustajia olikaan?
- hihhah
Joo sage, katso konsuja taas vainotaan.
Näin siinä taitaa tapahtua. Kun ei hyväksytä eri näkemyksiä, kaikki muut ovat "hirvittäviä" vihollisia.
- ArtoTT
109 edustajaa, mutta kun huomioi että siellä on mukana Askola ja Mäkinen muut liberaalit. Niin kyllä kirkon rappiotila on uskomatonta. Satoja vuosia kristillisiä arvoja on pyritty puolustamaan, nyt tehdään päinvastoin ihan kirkon ylimmässä johdossa.
- tule.Herra.Jeesus
Oikeastaan olen iloinen kirkon tuhosta. Kirkko kaipaa "vedenpaisumuksensa" jotta vanhurskaat saavat jatkaa työtään. Kirkko on itse valinnut luopumuksensa ja hukkumisensa. Uskovat pakenevat "arkkiin" suojaan ja Jumala itse sulkee oven.
tule.Herra.Jeesus kirjoitti:
Oikeastaan olen iloinen kirkon tuhosta. Kirkko kaipaa "vedenpaisumuksensa" jotta vanhurskaat saavat jatkaa työtään. Kirkko on itse valinnut luopumuksensa ja hukkumisensa. Uskovat pakenevat "arkkiin" suojaan ja Jumala itse sulkee oven.
On kirkollisvaalit. Demokratia. Jokainen voi vaikuttaa olemalla ehdokkaana ja äänestämällä. Jos tilanne ei miellytä, on sitten taas seuraavat seurakuntavaalit.
- ymmärretty
Aika hyvin vertasit.
ymmärretty kirjoitti:
Aika hyvin vertasit.
Miten niin? Ylimielisesti, jopa jumalansa aivoituksiin asettuen tuomitsi vahingoniloisesti "vääräuskoisia." Sekö on hyvää vertausta?
>Satoja vuosia kristillisiä arvoja on pyritty puolustamaan
Ilmeisesti sitten esimerkiksi sanan- ja uskonnonvapaus ja ihmisten maallinen tasa-arvo eivät niihin kuulu, kun kirkko niitä satoja vuosia ankarasti vastusti.- ruttotolloräyhäätaas
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Satoja vuosia kristillisiä arvoja on pyritty puolustamaan
Ilmeisesti sitten esimerkiksi sanan- ja uskonnonvapaus ja ihmisten maallinen tasa-arvo eivät niihin kuulu, kun kirkko niitä satoja vuosia ankarasti vastusti.Kuka on sanonut, että kirkko edustaa kristillisiä arvoja?
ruttotolloräyhäätaas kirjoitti:
Kuka on sanonut, että kirkko edustaa kristillisiä arvoja?
Arvoisa räyhäävä ruttotollo: kyllä tuosta Artsin tekstistä niin on pääteltävä, että ainakin ennen edusti. Jos Artsi tarkoitti sanoa jotain muuta, kaunis kielemme kyllä tarjoaa kaikki mahdollisuudet esittää asia niin että se ymmärretään oikein, joten oikaiskoon.
- ruttotolloräyhäätaas
RepeRuutikallo kirjoitti:
Arvoisa räyhäävä ruttotollo: kyllä tuosta Artsin tekstistä niin on pääteltävä, että ainakin ennen edusti. Jos Artsi tarkoitti sanoa jotain muuta, kaunis kielemme kyllä tarjoaa kaikki mahdollisuudet esittää asia niin että se ymmärretään oikein, joten oikaiskoon.
No niin, olemme yhtä mieltä, että kirkko ei edusta kritillisiä arvoja, HYVÄ!
ruttotolloräyhäätaas kirjoitti:
No niin, olemme yhtä mieltä, että kirkko ei edusta kritillisiä arvoja, HYVÄ!
Oletkohan sinä Räyhis koskaan varsinaisesti oppinut lukemaan, vai onko tässä kyse vain patmosuskonnollisuuden "jalostavasta" vaikutuksesta?
- ArtoTT
Vieläkin toivoisin että kirkossa alkaisi sisäinen uskonpuhdistus rappion ja luopumuksen seurauksena, mutta onko jo liian myöhäistä....
- hihhah
Eikö teillä uskoa edes sinapinsiemenen verran? Älkäämme katsoko ihmisiä, vaan luottakaamme Jumalaan. Kirkkoon sopivat kaikki, näin olen ymmärtänyt Kristuksen kutsun.
- vakaumuksen.mukaan
Ainoa evl.kirkon palastus olisi henkilöseurakunnat. Silloin kirkon jättäneet uskovat voisvat harkita kirkkoon palaamista.
Olisi siis luterilaisuuteen nojaava seurakunta ja liberaaliateistinen seurakunta erikseen ja jokainen voisi valita kumpaan kuuluu. Onhan sentään vielä myös uskovia pappeja ja piispoja evl.kirkossa. - älä.höpötä
hihhah kirjoitti:
Eikö teillä uskoa edes sinapinsiemenen verran? Älkäämme katsoko ihmisiä, vaan luottakaamme Jumalaan. Kirkkoon sopivat kaikki, näin olen ymmärtänyt Kristuksen kutsun.
Missä Jeesus on kutsunut seurakuntaan ihmisiä jotka eivät halua tehdä parannusta synneistään vaan tuoda syntinsä hyväksyttäväksi seurakuntaan????
- hämmästys
vakaumuksen.mukaan kirjoitti:
Ainoa evl.kirkon palastus olisi henkilöseurakunnat. Silloin kirkon jättäneet uskovat voisvat harkita kirkkoon palaamista.
Olisi siis luterilaisuuteen nojaava seurakunta ja liberaaliateistinen seurakunta erikseen ja jokainen voisi valita kumpaan kuuluu. Onhan sentään vielä myös uskovia pappeja ja piispoja evl.kirkossa.Hämmästys olisi melkoinen, kun ylen moni haluaisikin liittyä Helsingin hiippakuntaan kuuluvaan seurakuntaan. Ympäri Suomea. Semmoiseen, jossa ei juurikaan mitään konsuja olisi. Tai herätysliikeläisiä.
- ArtoTT
hihhah kirjoitti:
Siis myös ne jotka ovat matkalle kadotukseen, samalla bussilla siis mennään sekä kadotukseen että taivaaseen ja siunausta ja turvallista matkaa toivotetaan molemmilla, eikö tuossa ole jo jotain pahasti vikaa, jos kadotukseen meneville luvataan turvallista ja rauhallista matkaa. Parannusta ei tarvi tehdä ja silti kaiken luvataan olevan kunnossa, keneltä tällainen katteeton lupaus vaaditaan tilille.
- hihhah
älä.höpötä kirjoitti:
Missä Jeesus on kutsunut seurakuntaan ihmisiä jotka eivät halua tehdä parannusta synneistään vaan tuoda syntinsä hyväksyttäväksi seurakuntaan????
Jeesus kutsuu kaikkia. Parannus on mielenmuutos. Esim. sellainen, ettei enää syrji ketään toista, niinkuin ei Jeesuskaan syrjinyt.
- älä.höpötä
hihhah kirjoitti:
Jeesus kutsuu kaikkia. Parannus on mielenmuutos. Esim. sellainen, ettei enää syrji ketään toista, niinkuin ei Jeesuskaan syrjinyt.
Onko syrjiminen ainoa asia mitä pidät syntinä. Toisten syrjimättömyys ei peitä sinunkaan suntejäsi joten pidä sinä vain huoli omista synneistäsi ja tee niistä parannus. Homohyväksyntääkö kinuat?
- hihhah
älä.höpötä kirjoitti:
Onko syrjiminen ainoa asia mitä pidät syntinä. Toisten syrjimättömyys ei peitä sinunkaan suntejäsi joten pidä sinä vain huoli omista synneistäsi ja tee niistä parannus. Homohyväksyntääkö kinuat?
Laitoin vain esimerkiksi. Kun täällä niin siitä selvästi tulisi tehdä parannusta. Synti sanotaan synniksi, mutta en sillä ketään osoittanut erikseen, vaan yleisellä parannustasolla eli mielenmuutosta lähimmäisenrakkauteen ja kunnioittamiseen.
- älä.höpötä
hihhah kirjoitti:
Laitoin vain esimerkiksi. Kun täällä niin siitä selvästi tulisi tehdä parannusta. Synti sanotaan synniksi, mutta en sillä ketään osoittanut erikseen, vaan yleisellä parannustasolla eli mielenmuutosta lähimmäisenrakkauteen ja kunnioittamiseen.
Ensin tulee rakastaa Jumalaa! Ilman Jumalan rakastamista ensin on lähimmäisen rakkaus vain itsekästä humanismia.
- hihhah
älä.höpötä kirjoitti:
Ensin tulee rakastaa Jumalaa! Ilman Jumalan rakastamista ensin on lähimmäisen rakkaus vain itsekästä humanismia.
Älä itse höpäjä. Joka väittää rakastavansa Jumalaa, mutta ei lähimmäisiään, niin mitäpä Iso kirja siitä sanoo. Se on tyhjää ja itsekästä itseensä käpertymistä. Uskon pitää avautua!
- älä.höpötä
hihhah kirjoitti:
Älä itse höpäjä. Joka väittää rakastavansa Jumalaa, mutta ei lähimmäisiään, niin mitäpä Iso kirja siitä sanoo. Se on tyhjää ja itsekästä itseensä käpertymistä. Uskon pitää avautua!
Miksi sinä et rakasta yli kaiken Jumalaa?
- hihhah
älä.höpötä kirjoitti:
Miksi sinä et rakasta yli kaiken Jumalaa?
Siitä sinä et tiedä mitään, raukkamainen olet, kun tuntematta esität valheita ja panettelet. Lutherin mukaan panettelu on isästä perkeleestä.
- älä.höpötä
hihhah kirjoitti:
Siitä sinä et tiedä mitään, raukkamainen olet, kun tuntematta esität valheita ja panettelet. Lutherin mukaan panettelu on isästä perkeleestä.
Rakastatko sinä Jumalaa yli kaiken kaikesta sielustasi ja kaiksesta voimastasi?
- hihhah
älä.höpötä kirjoitti:
Rakastatko sinä Jumalaa yli kaiken kaikesta sielustasi ja kaiksesta voimastasi?
Minun ei tarvitse vastata sinulle; ei tämä mikään kuulustelu ole, jossa sinä tulet minun yläpuolelle tivaamaan. Luepa uudelleen edellinen kommenttini.
- älä.höpötä
hihhah kirjoitti:
Minun ei tarvitse vastata sinulle; ei tämä mikään kuulustelu ole, jossa sinä tulet minun yläpuolelle tivaamaan. Luepa uudelleen edellinen kommenttini.
Et rakasta Jumalaa yli kaiken vaan kiellät Hänet, kiitos!
- Oksastettuoksa
Kirkossa kaikki menee entistä Jumalaa kunnioittamattomaan suuntaan. Se alkoi vuonna 1986 kun seurakunnan paimenen virkaan syntihyväksyttiin naispaimenet.
Sitä alkoi syntihyväksyminne laajentumaan. Portot tulee poista kirkosta, mutta siihen ei ole ilmeisesti lain suomaa mahdollisuutta, koska Suomen oikeus on syntihyväksyvän vääryyden vallassa.
Liberaali on luste. Liberaalia tulee karttaa. Liberaali on syntisuvaisija saatanan kätyri, jonka paikka on pimeydessä, siellä missä on itku ja hammasten kiristys. Oksastettuoksa kirjoitti:
Kirkossa kaikki menee entistä Jumalaa kunnioittamattomaan suuntaan. Se alkoi vuonna 1986 kun seurakunnan paimenen virkaan syntihyväksyttiin naispaimenet.
Sitä alkoi syntihyväksyminne laajentumaan. Portot tulee poista kirkosta, mutta siihen ei ole ilmeisesti lain suomaa mahdollisuutta, koska Suomen oikeus on syntihyväksyvän vääryyden vallassa.
Liberaali on luste. Liberaalia tulee karttaa. Liberaali on syntisuvaisija saatanan kätyri, jonka paikka on pimeydessä, siellä missä on itku ja hammasten kiristys.No no, eikös kuitenkin jos joku eroittelee jyvät akanoista ole kuitenkin vähän suurempi tappi kuin oksastettuoksa?
- hihhah
älä.höpötä kirjoitti:
Et rakasta Jumalaa yli kaiken vaan kiellät Hänet, kiitos!
Sinä et sitä määrittele. Lue vaan ne kommenttini niinkuin ne on kirjoitettu.
hämmästys kirjoitti:
Hämmästys olisi melkoinen, kun ylen moni haluaisikin liittyä Helsingin hiippakuntaan kuuluvaan seurakuntaan. Ympäri Suomea. Semmoiseen, jossa ei juurikaan mitään konsuja olisi. Tai herätysliikeläisiä.
Seurakunnan valintamahdollisuus tuottaisi varmaan mahtavan näytelmän seurattavaksemme, kun kirkon jäsenet alkaisivat polarisoitua fundis- ja liberaaliseurakuntiin. Veikkaan että edelliset köyhtyisivät taloudellisesti enemmän kuin jälkimmäiset. Tästä voisi sitten päätellä, kummalla suunnalla on paremmin siunausta.
- älä.höpötä
hihhah kirjoitti:
Sinä et sitä määrittele. Lue vaan ne kommenttini niinkuin ne on kirjoitettu.
Ottaako pattiin kun et käy edes luterilaisesta :D ?
- hihhah
älä.höpötä kirjoitti:
Ottaako pattiin kun et käy edes luterilaisesta :D ?
Älä sinä selitä. Minä tiedän kuka olen ja niin tietää myös Jumalakin, jonka yläpuolelta sinä nyt yrität esitää valheita ja omia houreitasi.
- älä.höpötä
hihhah kirjoitti:
Älä sinä selitä. Minä tiedän kuka olen ja niin tietää myös Jumalakin, jonka yläpuolelta sinä nyt yrität esitää valheita ja omia houreitasi.
Sinä siinä selität minä totesin. Sua taitaa tosissaan otta kuppiin?
- hihhah
älä.höpötä kirjoitti:
Sinä siinä selität minä totesin. Sua taitaa tosissaan otta kuppiin?
”Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa; ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi…” Hebr. 12:14-15
Katkeria ovat kommenttisi. Ei kiinnosta. Tee parannus.
- ArtoTT
On hyvä huomata myös se tosiasia että "homouskonnossa" ei enää syntien sovitusta tarvita mihinkään, kaikki omat teot ja valinnat oikeutetaan uskomalla homouden synnynnäisyyteen, ei tarvi enää muuta uskoa tai Raamatun opetuksia. Toinen uskonto/ideologia käyttää siis hyväkseen kirkon heikkoutta ja rappiota ja pyrkii valtamaan kirkon sisältäpäin. Uskomatonta on se että edes kirkon johto ei ymmärrä sitä että toinen "uskonto" on valtaamassa sekä tätä yhteiskuntaa että kirkkoa sisältäpäin ja kirkon johto ei ymmärrä tilannetta.
Mutta te hihhulithan sitä kirkkoa paraikaa valtaatte, koska teidän ehdokkaanne lisäävät kannatusta.
Verauskuvainnollisesti, sun ehtooliskippos on melkein täysi, mutta sinusta se on lähes tyhjä.- lesbon.enolle
qwertyilija kirjoitti:
Mutta te hihhulithan sitä kirkkoa paraikaa valtaatte, koska teidän ehdokkaanne lisäävät kannatusta.
Verauskuvainnollisesti, sun ehtooliskippos on melkein täysi, mutta sinusta se on lähes tyhjä.Hihhulit ovat aina olleet kirkossa ja kirkko on heidän. Kirkkoa ei olis ilman hihhuleita.
- erikoinentulkinta
harmittaako kun et pysty millään todistamaan että homoseksuaalisuus ei olisi synnynnäistä. tai jumalan luomaa.
sinun ns. "uskosi" on muuten kovin, kovin, erikoinen tulkinta raamatusta. tosin vain yksi niistä monista, monista, tulkinnoista.
voi olla että jotkin tulkinnat ovat oikeita ja ehkäpä ne harvat sitten menevät oikealla bussilla taivaaseen. onko sinun tulkintasi oikea? sitä et tiedä sinä eikä seurakuntasi. kunhan vaan yritätte vääntää raamatusta oman näkemyksenne mukaisen version kuten kaikki muutkin tulkitsijat. - homottajalle
erikoinentulkinta kirjoitti:
harmittaako kun et pysty millään todistamaan että homoseksuaalisuus ei olisi synnynnäistä. tai jumalan luomaa.
sinun ns. "uskosi" on muuten kovin, kovin, erikoinen tulkinta raamatusta. tosin vain yksi niistä monista, monista, tulkinnoista.
voi olla että jotkin tulkinnat ovat oikeita ja ehkäpä ne harvat sitten menevät oikealla bussilla taivaaseen. onko sinun tulkintasi oikea? sitä et tiedä sinä eikä seurakuntasi. kunhan vaan yritätte vääntää raamatusta oman näkemyksenne mukaisen version kuten kaikki muutkin tulkitsijat.Otahan Raamattusi esille.
Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22; Room. 1:26-27; 1. Kor. 6:9). Room. 1:26-27 opettaa nimenomaan, että homoseksuaalisuus on seurausta Jumalan kieltämisestä ja tottelemattomuudesta Häntä kohtaan. Kun ihminen jatkaa elämistä synnissä ja epäuskossa, Raamattu kertoo meille, että Jumala ”luovuttaa” hänet vielä kamalampaan ja paheellisempaan syntiin näyttääkseen hänelle, miten turhaa ja toivotonta on elämä erossa Jumalasta. 1. Kor. 6:9 sanoo, että homoseksuaaliset vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.
Jumala ei luo homoseksuaalisia ihmisiä. Raamattu sanoo, että ihmisestä tulee homoseksuaali synnin vuoksi (Room. 1:24-27) ja pohjimmiltaan omasta tahdostaan. Ihmisellä saattaa olla synnynnäisesti suurempi taipumus homoseksuaalisuuteen, aivan kuten joillakin on taipumusta väkivaltaisuuteen tai joihinkin muihin synteihin. Tämä ei anna ihmiselle lupaa tehdä syntiä antamalla periksi syntisille mielihaluilleen. Jos jollakulla on taipumusta vihaan tai raivoon, saako hän silloin antaa periksi noille taipumuksille? Eipä tietenkään! Sama pätee homoseksuaalisuuteen.
Raamattu ei kuitenkaan kuvaa homoseksuaalisuutta sen suurempana syntinä kuin mitään muutakaan. Kaikki synti loukkaa Jumalaa. Homoseksuaalisuus on vain yksi niistä asioista, jotka 1. Kor. 6:9-10 luettelee asioina, jotka pitävät ihmisen poissa Jumalan valtakunnasta. Raamatun mukaan Jumalan anteeksianto on tarjolla yhtä lailla homoseksuaalille kuin avionrikkojalle, epäjumalanpalvelijalle, murhaajalle, varkaalle jne. Jumala myös lupaa kaikille Jeesukseen Kristukseen turvautuville voiman voittaa synnin, myös homoseksuaalisuuden (1. Kor. 6:11; 2. Kor. 5:17; Fil. 4:13). - OtaOpiksi
Ota Arto sinäkin vastaan oikea Jeesus ja oikean Jeesuksen sanoma äläkä jauha täällä homovihaasi.
- Homottajalle
OtaOpiksi kirjoitti:
Ota Arto sinäkin vastaan oikea Jeesus ja oikean Jeesuksen sanoma äläkä jauha täällä homovihaasi.
Onko homojen pelastaminen kadotukselta vihaa???
Mikäs uskova sinä nyt olet olevinasi? OtaOpiksi kirjoitti:
Otappas itse opiksi vai deletoitko roomalaiskirjeen???
Roomalaiskirje:
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.- OtaOpiksi
Homottajalle kirjoitti:
Onko homojen pelastaminen kadotukselta vihaa???
Mikäs uskova sinä nyt olet olevinasi?Miksi tyylisi on vihamielinen? Et taida olla oikea uskova, vaan fariseus ja uskovaan kaapuun pukeutuva ulkokultainen. Toivon että Jeesus tulee sinun tykösi, pehmentää kovan sydämesi ja että saat armon. Sinullakin on aikaa vielä, usko niin pelastut. Amen.
- Homottajalle
OtaOpiksi kirjoitti:
Miksi tyylisi on vihamielinen? Et taida olla oikea uskova, vaan fariseus ja uskovaan kaapuun pukeutuva ulkokultainen. Toivon että Jeesus tulee sinun tykösi, pehmentää kovan sydämesi ja että saat armon. Sinullakin on aikaa vielä, usko niin pelastut. Amen.
Mitäpä jos puhuisit kerrankin itsestäsi muita solvaamatta ja selittäisit omaa agressiivisuuttasi ja omaa "uskovaisuuttasi"?
- OtaOpiksi
Homottajalle kirjoitti:
Mitäpä jos puhuisit kerrankin itsestäsi muita solvaamatta ja selittäisit omaa agressiivisuuttasi ja omaa "uskovaisuuttasi"?
Jumala näkee sinun sydämeesi, näkee sen vihan täyttämänä. Jumala näkee valheesi.
Minä itse, syntinen ja pieni ihminen rukoilen Sinulle armoa ja ymmärrystä ja Jumalan anteeksiantoa jotta näkisit totuuden tien ja voisit vielä saada anteeksiannon ja pelastuksen.
En ole paljonkaan arvoinen itse mutta Jumala voi kuulla pienenkin rukoukseni puolestasi. Amen. - homottajalle
OtaOpiksi kirjoitti:
Jumala näkee sinun sydämeesi, näkee sen vihan täyttämänä. Jumala näkee valheesi.
Minä itse, syntinen ja pieni ihminen rukoilen Sinulle armoa ja ymmärrystä ja Jumalan anteeksiantoa jotta näkisit totuuden tien ja voisit vielä saada anteeksiannon ja pelastuksen.
En ole paljonkaan arvoinen itse mutta Jumala voi kuulla pienenkin rukoukseni puolestasi. Amen.Tuskin kuulee sinua koska olet valehtelija ja solvaaja. Mutta rukoile vain itsesi puolesta siinä sinulla on ihan terpeeksi hommia!
pertsa2012 kirjoitti:
Otappas itse opiksi vai deletoitko roomalaiskirjeen???
Roomalaiskirje:
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.Etkö vieläkään ole sen verta tajunnut, ettei homouteen vaikuta Jumala sen enempää kuin heteroihin tai biseksuaalisuuteenkaan?
Mutta Jumala on ehkä saattanut mahdollisesti vaikuttaa niihin heteroihin, jotka kiimaantuivat Roomassa ja alkoivat ainakin tilapäisesti olemaan saman sukupuolen kanssa.- OtaOpiksi
homottajalle kirjoitti:
Tuskin kuulee sinua koska olet valehtelija ja solvaaja. Mutta rukoile vain itsesi puolesta siinä sinulla on ihan terpeeksi hommia!
Rukoilkaamme uskovat yhdessä että Jumala antaa sinulle armon ja syntisi anteeksi. Itsestäni ei ole väliä, olen syntinen pieni ihminen, vain oikean Jumalan armosta voin pelastua ja sitä minä nöyrästi pyydän. Tuskin Jumala minua kuulee, oikeassa olet, silti uskon ja rukoilen, enemmän muiden kun itseni puolesta. Ja rukoilen sinulle pelkkää hyvää ja Jumalan armoa ja rakkautta. Tulkoon valo sydämeesi. Amen.
- homohouruissaan
torre12 kirjoitti:
Etkö vieläkään ole sen verta tajunnut, ettei homouteen vaikuta Jumala sen enempää kuin heteroihin tai biseksuaalisuuteenkaan?
Mutta Jumala on ehkä saattanut mahdollisesti vaikuttaa niihin heteroihin, jotka kiimaantuivat Roomassa ja alkoivat ainakin tilapäisesti olemaan saman sukupuolen kanssa.Mitäs lurppakulli taas yrittää änkyttää?
homohouruissaan kirjoitti:
Mitäs lurppakulli taas yrittää änkyttää?
No kerro sinä sitten, jos ei tarvitse änkyttää, että millä lailla Jumala olisi homoihin vaikuttanut? Oletko niin homo, että tämän tarkasti tiedät? Vai oletko Paavalin ja pertsan "tietojen" varassa?
- smsyhteyskö
homottajalle kirjoitti:
Tuskin kuulee sinua koska olet valehtelija ja solvaaja. Mutta rukoile vain itsesi puolesta siinä sinulla on ihan terpeeksi hommia!
oletko suoraan yhteydessä yläkertaan kun tiedät ketä jumala kuuntelee ja ketä ei? laittoiko tiedon tekstarina vai soittiko sulle?
>> kaikki omat teot ja valinnat oikeutetaan uskomalla homouden synnynnäisyyteen, ei tarvi enää muuta uskoa <<
Arto uskoo, että kristinusko ja kirkko pyörii yhden ainoan asian ympärillä ja se asian on homoseksuaalisuuden synnynnäisyys.
Mutta eipä taida Arto uskomuksineen olla ihan yksin kun tuntuu, että homoseksuaalisuus dominoi todella monen konservatiivin ajattelua.
- lopunAjat
Homottamisen takana on rapparit:
"1. heinäkuuta 1785 Regensbergissä Svetsissä ohikulkumatkalla ollut kuriiri Jakob Lanz sai rajuilmassa osuman salamaniskusta ja kuoli. Mukanaan hänellä oli suunnitelmia ja ohjeita, erityisesti koskien Ranskan vallankumousta, jotka olivat osoitetut Pariisiin Grand Orient-nimiselle vapaamuurariloosille. Asiakirjoista ilmeni, että lähettäjänä toimi ryhmä nimeltä der Illuminatenorder eli Valaistuneiden veljeskunta. Suunnitelmat päätyivät paikallisen poliisin käsiin, joka luovutti ne Baijerin hallitukselle.
Ratsiassa löydetyt asiakirjat paljastivat, että illuminaattien äärimmäiset tavoitteet olivat:
1. Kaikkien olemassa olevien hallitusten kumoaminen
2. Yksityisen omistamisen lakkauttaminen
3. Perintöoikeuden lakkauttaminen
4. Isänmaallisuuden lakkauttaminen
5. Uskontojen lakkauttaminen
6. Perheiden lakkauttaminen
7. Maailmanhallituksen luominen, josta Weishaupt käytti termiä Uusi sekulaari maailmanjärjestys."
http://beltsassar.com/2014/12/13/illuminatia/- torre11
Miten nämä liittyvät "homottamiseen"?
Ja eipä ainakaan 230 vuoteen ole nuokaan suunnitelmat toteutuneet. Pähkähulluja on aina ollut. - lopunAjat
torre11 kirjoitti:
Miten nämä liittyvät "homottamiseen"?
Ja eipä ainakaan 230 vuoteen ole nuokaan suunnitelmat toteutuneet. Pähkähulluja on aina ollut.6. Perheiden lakkauttaminen
Homosaatio on olennainen osa tätä. Ydinperhe on osa konservatiivista porvarillista kulttuuria, jonka kulttuurimarxistit haluavat tuhota.
Hyvä ohjelma aiheesta, Café Raamattu > Seksuaalivallankumouksen juuret:
http://www.tv7.fi/vod/player/32328/
Kaikki Illuminaatin suunnitelmat maailman yhdentymisessä ja Uuden Maailmanjärjestyksen luomisessa ovat toteutumassa lähitulevaisuudessa ihan niin kuin Raamatussa on ilmoitettu jo 2000 vuotta sitten. Olemme lähempänä globaalia maailmanhallitusta kuin milloinkaan aiemmin historiassa. Tämän maailmanhallituksen johtoon Antikristus tulee nousemaan.
http://beltsassar.com/faktoja-globalismista/ lopunAjat kirjoitti:
6. Perheiden lakkauttaminen
Homosaatio on olennainen osa tätä. Ydinperhe on osa konservatiivista porvarillista kulttuuria, jonka kulttuurimarxistit haluavat tuhota.
Hyvä ohjelma aiheesta, Café Raamattu > Seksuaalivallankumouksen juuret:
http://www.tv7.fi/vod/player/32328/
Kaikki Illuminaatin suunnitelmat maailman yhdentymisessä ja Uuden Maailmanjärjestyksen luomisessa ovat toteutumassa lähitulevaisuudessa ihan niin kuin Raamatussa on ilmoitettu jo 2000 vuotta sitten. Olemme lähempänä globaalia maailmanhallitusta kuin milloinkaan aiemmin historiassa. Tämän maailmanhallituksen johtoon Antikristus tulee nousemaan.
http://beltsassar.com/faktoja-globalismista/Heh sun kanssas! Täälläkin on perheet koossa, vaikka täällä miehet tappavat vaimoja aivan liikaa. Suomessakin puolet avioliitoista päättyy eroon, ja 1 miljoona elää yksin.
Homotko tämän ovat aikaansaaneet tai tämä kulttuurimarxismi? Luulin että kaikki on tapahtunut ihmisten omista valinnoista.
"Keskiviikkona valmistuneen vahvistamattoman ääntenlaskennan mukaan Tulkaa kaikki -liikkeen kirkolliskokousedustajat Helsingin hiippakunnasta ovat Jaana Hallamaa, Kirsi Hiilamo, Johanna Korhonen, Katri Korolainen, Sami Ojala ja Jaakko Weuro. Oulun hiippakunnasta liikkeen listalta valittiin Tuula Okkonen ja Tampereen hiippakunnasta Kirsi Ojansuu-Kaunisto."
Aleppon väkiluku on noin 2miljoonaa.Nämä, joita sanot luopioiksi, ovat minun mielestäni paremminkin eettisyyden edistäjiä kuin luopioita. Jäykkä kirjaimen noudattaminen ei ollut ainakaan Jeesuksen opetuksille ihan se tärkein pointti, vaan eettisyys.
sage8 kirjoitti:
Nämä, joita sanot luopioiksi, ovat minun mielestäni paremminkin eettisyyden edistäjiä kuin luopioita. Jäykkä kirjaimen noudattaminen ei ollut ainakaan Jeesuksen opetuksille ihan se tärkein pointti, vaan eettisyys.
Olen seurannut tuota roskaväkeä kirkkokuulee - sivustolla joten tiedän aika tarkkaan mitä puhun.He ovat vain kirkuva lauma homohyysäreitä , jotka eivät tee muuta kuin johdattavat laumaansa EETTISESTI kohti kadotusta.
- OtaOpiksi
pertsa2012 kirjoitti:
Olen seurannut tuota roskaväkeä kirkkokuulee - sivustolla joten tiedän aika tarkkaan mitä puhun.He ovat vain kirkuva lauma homohyysäreitä , jotka eivät tee muuta kuin johdattavat laumaansa EETTISESTI kohti kadotusta.
Onko sinun vihasi paholaisesta? Onko saatana asettunut sisääsi kun vihaat noin paljon? Ota Jeesus sen sijaan.
- runkutitunkuti
OtaOpiksi kirjoitti:
Onko sinun vihasi paholaisesta? Onko saatana asettunut sisääsi kun vihaat noin paljon? Ota Jeesus sen sijaan.
Ime munaasi attehomo!
- OtaOpiksi
runkutitunkuti kirjoitti:
Ime munaasi attehomo!
Mistä sinun vihasi tulee? Ota vastaan Jeesus niin eheydyt.
OtaOpiksi kirjoitti:
Kysy papittarilta Jeesuksesta - tokko tietävät kuka Hän on.Valhetta vihaan yli kaiken ja siinä nuo antikristillisyyden ilmentymät ovat mestareita homoteologioineen.
HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :
3.Mooseksen kirja:
20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.- OtaOpiksi
pertsa2012 kirjoitti:
Kysy papittarilta Jeesuksesta - tokko tietävät kuka Hän on.Valhetta vihaan yli kaiken ja siinä nuo antikristillisyyden ilmentymät ovat mestareita homoteologioineen.
HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :
3.Mooseksen kirja:
20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.Etkö pysty enää vihaltasi näkemään aitoa ja oikeaa Jeesusta? Avaa sydämesi Jeesuksen rakkaudelle, sano ei vihalle joka sinussa on. Sinullakin on vielä aikaa pelastua. Amen.
OtaOpiksi kirjoitti:
Etkö pysty enää vihaltasi näkemään aitoa ja oikeaa Jeesusta? Avaa sydämesi Jeesuksen rakkaudelle, sano ei vihalle joka sinussa on. Sinullakin on vielä aikaa pelastua. Amen.
Luukkaan evankeliumi:
17:1 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!- jättäkääpertsa
Mitä te täällä Pertsan kanssa väittelette, hän kuuluu johonkin outoon porukkaan, jossa on jokin outo oppi. Ette te nyt keskustele luterilaisen konservatiivin kanssa. Vaikka kirkkomme olisi täyskonsevatiivinen, joutuisimme kuuntelemaan Pertsan saarnaa kuvainpalvonnasta, kolminaisuusopista jne.
Konservatiivisinta (apostolisinta) luterilaisuuden haaraa ev.lut. Lähetyshiippakuntaa, hän nimittää Lutherin apinoitsijoiksi.
Hän on niitä, joita palstalla löytyy, eräänlaisia hankalia yksilöitä, jotka ovat keksineet jonkin oman oppinsa, johon on sekoitettu jotain adventismia, ja kaiken maailman juttuja. Ei tämä asia kuulu hänelle ollenkaan. jättäkääpertsa kirjoitti:
Mitä te täällä Pertsan kanssa väittelette, hän kuuluu johonkin outoon porukkaan, jossa on jokin outo oppi. Ette te nyt keskustele luterilaisen konservatiivin kanssa. Vaikka kirkkomme olisi täyskonsevatiivinen, joutuisimme kuuntelemaan Pertsan saarnaa kuvainpalvonnasta, kolminaisuusopista jne.
Konservatiivisinta (apostolisinta) luterilaisuuden haaraa ev.lut. Lähetyshiippakuntaa, hän nimittää Lutherin apinoitsijoiksi.
Hän on niitä, joita palstalla löytyy, eräänlaisia hankalia yksilöitä, jotka ovat keksineet jonkin oman oppinsa, johon on sekoitettu jotain adventismia, ja kaiken maailman juttuja. Ei tämä asia kuulu hänelle ollenkaan.Kirkko on jo vallattu sisältäpäin luopiopappien toimesta ja sama kehitys jatkuu.
- totisesti
pertsa2012 kirjoitti:
Kirkko on jo vallattu sisältäpäin luopiopappien toimesta ja sama kehitys jatkuu.
Amen
- loppuhäämöttää
Niin no peli olisi pelattu siinä tapauksessa, jos tuo määräenemmistö kumottaisiin.
Sitä saadaan nyt sitten vielä muutamalla vuodella pidätettyä, mutta täystuho koittaa sitten seuraavalla kerralla. Tämän jälkeen alkaa sitten kunnon pamputus ja kirkon lopullinen tuhoaminen, eikä pelkästään jollain homosaralla. - trombietsombie
Homous, minkä kirkolle teet, tee se nopeasti.
- edistystä.tämäkin
Homous näyttää nyt olevan tekijä, joka onnistuu kirkon tuhoamaan ja hajottamaan toisiaan vastaan taisteleviin ryhmittymiin.
- tiedoksivain
Noilla, jotka sitä kannattavat, on usein kaikki muukin kristinoppi päin seiniä.
Sekä papeista että seurakunnasta. Siellä on vanhojen kristillisten harhaoppien lisäksi valtavat määrät uusia kuten new age etc. , spongilaisuus jne. edistystä.tämäkin kirjoitti:
Homous näyttää nyt olevan tekijä, joka onnistuu kirkon tuhoamaan ja hajottamaan toisiaan vastaan taisteleviin ryhmittymiin.
Niskoitteleva papisto kantaa raskaan vastuun tässä asiassa.He kyllä tietävät koulutuksensa perusteella tekevänsä "laittomuuksia" , mutta kun ovat pystyynkuolleita pakanoita niin eivät välitä.
pertsa2012 kirjoitti:
Niskoitteleva papisto kantaa raskaan vastuun tässä asiassa.He kyllä tietävät koulutuksensa perusteella tekevänsä "laittomuuksia" , mutta kun ovat pystyynkuolleita pakanoita niin eivät välitä.
pertsa on näköjään jo täysin seonnut. Hän ei saa enää rauhaa sydämeensä, ei eläessään. Mikä saa heteromiehen elämään homojuttujen parissa?
torre12 kirjoitti:
pertsa on näköjään jo täysin seonnut. Hän ei saa enää rauhaa sydämeensä, ei eläessään. Mikä saa heteromiehen elämään homojuttujen parissa?
"Mikä saa heteromiehen elämään homojuttujen parissa?"
Koska luopiopapit eivät hommiaan hoida niin minä yritän parhaani mukaan tehdä heidän jobinsa.pertsa2012 kirjoitti:
"Mikä saa heteromiehen elämään homojuttujen parissa?"
Koska luopiopapit eivät hommiaan hoida niin minä yritän parhaani mukaan tehdä heidän jobinsa.Etkö voisi tehdä millään mitään hyödyllistä? Tämä on sinun pakkomielle, joka sinun elämääsi ohjaa. Tekisit sitä mitä Jeesus käski, antaisit elämäsi hänelle. Auttaisit apua tarvitsevia.
torre12 kirjoitti:
Etkö voisi tehdä millään mitään hyödyllistä? Tämä on sinun pakkomielle, joka sinun elämääsi ohjaa. Tekisit sitä mitä Jeesus käski, antaisit elämäsi hänelle. Auttaisit apua tarvitsevia.
Tee jokkeri parannus niin kauan kuin on aikaa - ei se niin ihmeellinen juttu ole.
- torre11
pertsa2012 kirjoitti:
Tee jokkeri parannus niin kauan kuin on aikaa - ei se niin ihmeellinen juttu ole.
Minähän olen tehnyt tarkoittamasi parannuksen Mooseksen laista jo aikaa sitten.
Mutta sinulta kuultu ehdotus parannuksen tekoon on vähintäänkin irvokas, koska et ole omien sanojesi mukaan itsekään tehnyt parannusta Raamatun ilmoittamista synneistä. Nimittäin tupapanpoltto ja kirkkoon kuuluminen ei ole syntiä, joista olisi pitänyt tehdä parannus. - turhaa.vaivaa
pertsa2012 kirjoitti:
Ei torre tajua - tyhmä kun on!
turhaa.vaivaa kirjoitti:
Ei torre tajua - tyhmä kun on!
Ja mikähän on mitä sinä tajuat ja minä en?
- turhaa.vaivaa
torre12 kirjoitti:
Ja mikähän on mitä sinä tajuat ja minä en?
Olet niin tyhmä ettet edes sitä tajua :D
Homoseksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus ihmisessä ja ne papit, jotka sen tunnustavat, osoittavat rohkeutta, rehellisyyttä ja tosiasioiden tunnustamista. Hyvä kun entistä eettisempi kristillisyyskin etenee.
- hylkää.lesboilusi
Mikä Raamatun kohta muka tuota valhettasi tukee? Kristillisyys ei ole eettisyyttä vaan Jumalan tahdon noudattamista ja syntien hylkäämistä. Homous on kauhistus Jumalalle ja sen harjoittajat eivät peri taivasten valtakuntaa.
hylkää.lesboilusi kirjoitti:
Mikä Raamatun kohta muka tuota valhettasi tukee? Kristillisyys ei ole eettisyyttä vaan Jumalan tahdon noudattamista ja syntien hylkäämistä. Homous on kauhistus Jumalalle ja sen harjoittajat eivät peri taivasten valtakuntaa.
Homokohdat, tai homokohdiksi kuvitellut kohdat, otetaan fundis-konsujen taholta kirjaimellisesti viimeistä piirtoa myöten mutta esim. Jeesuksen mammonakohtien kohdalla alkaa semmonen tulkintaruletti ettei paremmasta väliä. Kertoo ihmisen itsekkyydestä. valheellisuudesta ja kieroudesta jota ei huomata.
- Limo.Siini
sage8 kirjoitti:
Homokohdat, tai homokohdiksi kuvitellut kohdat, otetaan fundis-konsujen taholta kirjaimellisesti viimeistä piirtoa myöten mutta esim. Jeesuksen mammonakohtien kohdalla alkaa semmonen tulkintaruletti ettei paremmasta väliä. Kertoo ihmisen itsekkyydestä. valheellisuudesta ja kieroudesta jota ei huomata.
"Homokohdat, tai homokohdiksi kuvitellut kohdat, otetaan fundis-konsujen taholta kirjaimellisesti viimeistä piirtoa myöten mutta ..."
Hyvä huomio - Jumala on tosiaan kirjaimellisesti ilmoittanut homoseksin synniksi. Tämä siis pätee! - LimuSiini
Limo.Siini kirjoitti:
"Homokohdat, tai homokohdiksi kuvitellut kohdat, otetaan fundis-konsujen taholta kirjaimellisesti viimeistä piirtoa myöten mutta ..."
Hyvä huomio - Jumala on tosiaan kirjaimellisesti ilmoittanut homoseksin synniksi. Tämä siis pätee!Mites Limo noi mammonakohdat? Toteutako omassa elämässäsi kirjaimellisesti?
LimuSiini kirjoitti:
Mites Limo noi mammonakohdat? Toteutako omassa elämässäsi kirjaimellisesti?
Siitä juuri on kyse. Jos yksi kohta on yksiselitteinen niin miksei toinen, vaan siitä luistetaan seliselillä.
- Limo.Siini
LimuSiini kirjoitti:
Mites Limo noi mammonakohdat? Toteutako omassa elämässäsi kirjaimellisesti?
Kaikki Jumalan ilmoitukset ja tahto toteutuvat - myös mammonakohdat sellaisenaan. Eli homoseksuaaleille ei tule antaa väärää kuvaa Jumalan tahdosta.
Limo.Siini kirjoitti:
Kaikki Jumalan ilmoitukset ja tahto toteutuvat - myös mammonakohdat sellaisenaan. Eli homoseksuaaleille ei tule antaa väärää kuvaa Jumalan tahdosta.
Miksi aina luulet, että juuri homoseksuaalilla ei ole tietoa "Jumalan tahdosta"?
Lesboista puuttuu Jumalan tahto kokonaan. Yksi teko homoilla on Jumalalle kauhistus. Tämä kyllä tiedetään erittäin hyvin.- Limo.Siini
torre12 kirjoitti:
Miksi aina luulet, että juuri homoseksuaalilla ei ole tietoa "Jumalan tahdosta"?
Lesboista puuttuu Jumalan tahto kokonaan. Yksi teko homoilla on Jumalalle kauhistus. Tämä kyllä tiedetään erittäin hyvin."Miksi aina luulet, että juuri homoseksuaalilla ei ole tietoa "Jumalan tahdosta"?"
Myös homoseksuaaleilla voi olla tietoa Jumalan tahdosta, jos osaavat lukea ja uskovat omia silmiään kun lukevat Raamattua. Limo.Siini kirjoitti:
>> homoseksuaaleille ei tule antaa väärää kuvaa Jumalan tahdosta <<
Olen saanut sen kuvan, että ihmisen käsitys Jumalan tahdosta on kiinni siitä, minkä version hän on sattunut omaksumaan, mutta epäuskottavaksi koko Jumalan tahdon tekee se, että niitä erillaisia Jumalan totuuksia on useita ja ne ovat keskenään ristiriitaisia.
Uskoontuloa voisi verrata rakastumiseen. Yleensä koetaan, että on rakastuttu siihen maailmankaikkeuden ainoaan oikeaan ihmiseen, vaikka olisi tavannut vain muutaman sopivan puolisoehdokkaan ja silti tuo ihminen on se ainoa ja oikea.
Uskoon tullut kokee samalla lailla tulleensa siihen ainoaan ja oikeaan uskoon ja toteuttavansa ainoaa ja oikeaa Jumalan tahtoa.
Tuntuuko uskottavalta, minusta ei.Limo.Siini kirjoitti:
Kysehän ei ollutkaan Jumalan tahdosta vaan sinun ja esim. Pertsan tulkinnoista.
Esim. Matt.25:31-46 ja Pertsankin esiintuomaa Mooseksenkirjojen kohtaa homoudesta ei tulkita tasavertaisesti. Toista jankataan pilkuntarkasti, toista tulkitaan hatarasti, kukin mielensä mukaan. Arvaas kumpaa pilkuntarkasti, kumpaa hatarasti, jopa sivuuttaen.- Limo.Siini
qwertyilija kirjoitti:
>> homoseksuaaleille ei tule antaa väärää kuvaa Jumalan tahdosta <<
Olen saanut sen kuvan, että ihmisen käsitys Jumalan tahdosta on kiinni siitä, minkä version hän on sattunut omaksumaan, mutta epäuskottavaksi koko Jumalan tahdon tekee se, että niitä erillaisia Jumalan totuuksia on useita ja ne ovat keskenään ristiriitaisia.
Uskoontuloa voisi verrata rakastumiseen. Yleensä koetaan, että on rakastuttu siihen maailmankaikkeuden ainoaan oikeaan ihmiseen, vaikka olisi tavannut vain muutaman sopivan puolisoehdokkaan ja silti tuo ihminen on se ainoa ja oikea.
Uskoon tullut kokee samalla lailla tulleensa siihen ainoaan ja oikeaan uskoon ja toteuttavansa ainoaa ja oikeaa Jumalan tahtoa.
Tuntuuko uskottavalta, minusta ei."Olen saanut sen kuvan, että ihmisen käsitys Jumalan tahdosta on kiinni siitä, minkä version hän on sattunut omaksumaan, mutta ..."
Ei silloin jos luetaan sitä mitä kirjoitettu on! Tässäkin täytyy noudattaa Jeesuksen mallia, joka aina luki mitä "Kirjoitettu on". - Limo.Siini
sage8 kirjoitti:
Kysehän ei ollutkaan Jumalan tahdosta vaan sinun ja esim. Pertsan tulkinnoista.
Esim. Matt.25:31-46 ja Pertsankin esiintuomaa Mooseksenkirjojen kohtaa homoudesta ei tulkita tasavertaisesti. Toista jankataan pilkuntarkasti, toista tulkitaan hatarasti, kukin mielensä mukaan. Arvaas kumpaa pilkuntarkasti, kumpaa hatarasti, jopa sivuuttaen."Esim. Matt.25:31-46 ja Pertsankin esiintuomaa Mooseksenkirjojen kohtaa homoudesta ei tulkita tasavertaisesti. Toista jankataan pilkuntarkasti, toista tulkitaan hatarasti, kukin mielensä mukaan."
Jumalan Sanaan ei vaikuta ihmisten jankkaamiset eikä tulkinnat, vaan se mitä kirjoitettu on!
Kaikenkaikkiaan ihminen ei voi mitenkään vaikuttaa Jumalan Sanaan - ei noudattamisella eikä noudattamatta jättämisellään! Jumala kirjoitettu Sana on absoluutti, joka kirjaimellisesti on ....hmmmm ..... Jumalan Sanaa. Limo.Siini kirjoitti:
"Esim. Matt.25:31-46 ja Pertsankin esiintuomaa Mooseksenkirjojen kohtaa homoudesta ei tulkita tasavertaisesti. Toista jankataan pilkuntarkasti, toista tulkitaan hatarasti, kukin mielensä mukaan."
Jumalan Sanaan ei vaikuta ihmisten jankkaamiset eikä tulkinnat, vaan se mitä kirjoitettu on!
Kaikenkaikkiaan ihminen ei voi mitenkään vaikuttaa Jumalan Sanaan - ei noudattamisella eikä noudattamatta jättämisellään! Jumala kirjoitettu Sana on absoluutti, joka kirjaimellisesti on ....hmmmm ..... Jumalan Sanaa.Voi sentään! Esim. Luukas sanoo, että kirjoittaa tarkasti siitä mitä on kuullut ja pannut asioita muistiin. Siis se on selvästi "ihmisen sanaa".
Mutta Markus 16 Jeesuksen sanomat uskovissa näkyvät merkit eivät tosiasiassa vaikuta uskoviin mitään; ne ovat vain Jumalan sanaa, joka ei aiheuta toimenpiteitä.
Mutta kun Paavali tai Mooses ovat kirjoittaneet jotain ehkä homoihin liittyvää, niin sitä ei pannakaan sivuun, vaan pidetään huipputärkeänä Jumalan ilmoituksena.
Näe kuinka typerältä näytätte.Limo.Siini kirjoitti:
"Olen saanut sen kuvan, että ihmisen käsitys Jumalan tahdosta on kiinni siitä, minkä version hän on sattunut omaksumaan, mutta ..."
Ei silloin jos luetaan sitä mitä kirjoitettu on! Tässäkin täytyy noudattaa Jeesuksen mallia, joka aina luki mitä "Kirjoitettu on".>> Ei silloin jos luetaan sitä mitä kirjoitettu on! <<
Takokaa miekat auroiksi ja aurat miekoiksi, tappakaa ja rakastakaa, antakaa ja ottakaa. Ei raamatusta pysty puristamaan mitään yhtä ja tulkintavapaata totuutta. Sitä on yritetty jo pari tuhatta vuotta, mutta lopputuloksena on entistä enemmän tulkintaa, lahkoa, kirkkoa ja totuutta eli lyhesti sekamelska.- totisesti
Limo.Siini kirjoitti:
"Olen saanut sen kuvan, että ihmisen käsitys Jumalan tahdosta on kiinni siitä, minkä version hän on sattunut omaksumaan, mutta ..."
Ei silloin jos luetaan sitä mitä kirjoitettu on! Tässäkin täytyy noudattaa Jeesuksen mallia, joka aina luki mitä "Kirjoitettu on".Amen, Limo.Siini!
- Limo.Siini
torre12 kirjoitti:
Voi sentään! Esim. Luukas sanoo, että kirjoittaa tarkasti siitä mitä on kuullut ja pannut asioita muistiin. Siis se on selvästi "ihmisen sanaa".
Mutta Markus 16 Jeesuksen sanomat uskovissa näkyvät merkit eivät tosiasiassa vaikuta uskoviin mitään; ne ovat vain Jumalan sanaa, joka ei aiheuta toimenpiteitä.
Mutta kun Paavali tai Mooses ovat kirjoittaneet jotain ehkä homoihin liittyvää, niin sitä ei pannakaan sivuun, vaan pidetään huipputärkeänä Jumalan ilmoituksena.
Näe kuinka typerältä näytätte."Esim. Luukas sanoo, että kirjoittaa tarkasti siitä mitä on kuullut ja pannut asioita muistiin. Siis se on selvästi "ihmisen sanaa"."
Ei vaan se on Jumalan Sanaa. Pyhä Henki oli mukana kun Luukas tarkkaan tutki kaikki.
"Mutta Markus 16 Jeesuksen sanomat uskovissa näkyvät merkit eivät tosiasiassa vaikuta uskoviin mitään; ne ovat vain Jumalan sanaa, joka ei aiheuta toimenpiteitä."
Kaikki Jumalan tahto ja sanomiset vaikuttaa meissä uskovissa - mutta ei sinussa! Tätä et osannut huomioida.
"Mutta kun Paavali tai Mooses ovat kirjoittaneet jotain ehkä homoihin liittyvää, niin sitä ei pannakaan sivuun, vaan pidetään huipputärkeänä Jumalan ilmoituksena."
Juuri näin - ei tätäkään panna sivuun!
Aina on tärkeää, että Jumala vaikuttaa vain uskovissa. Ulkopuolella olevat ei huomaa yhtään mitään ja siksi et näe Jumalan vaikutusta kansassaan. Jumala kun on salannut kaiken tämän maailman ihmisiltä. Amen Limo.Siini kirjoitti:
"Esim. Luukas sanoo, että kirjoittaa tarkasti siitä mitä on kuullut ja pannut asioita muistiin. Siis se on selvästi "ihmisen sanaa"."
Ei vaan se on Jumalan Sanaa. Pyhä Henki oli mukana kun Luukas tarkkaan tutki kaikki.
"Mutta Markus 16 Jeesuksen sanomat uskovissa näkyvät merkit eivät tosiasiassa vaikuta uskoviin mitään; ne ovat vain Jumalan sanaa, joka ei aiheuta toimenpiteitä."
Kaikki Jumalan tahto ja sanomiset vaikuttaa meissä uskovissa - mutta ei sinussa! Tätä et osannut huomioida.
"Mutta kun Paavali tai Mooses ovat kirjoittaneet jotain ehkä homoihin liittyvää, niin sitä ei pannakaan sivuun, vaan pidetään huipputärkeänä Jumalan ilmoituksena."
Juuri näin - ei tätäkään panna sivuun!
Aina on tärkeää, että Jumala vaikuttaa vain uskovissa. Ulkopuolella olevat ei huomaa yhtään mitään ja siksi et näe Jumalan vaikutusta kansassaan. Jumala kun on salannut kaiken tämän maailman ihmisiltä. AmenOlet ollut yhtä pölvästi jo ainakin vuodesta 2009 lähtien. Ehkä jo kauan ennen sitä.
Luukas ei sano mitään sellaista, että hän kirjoittaa Pyhän Hengen vaikutuksessa. Kukaan muukaan ei sano niin. En oikein tykkää tavastasi panna omat ajatuksesi Raamatun kirjoittajien sanoiksi.
Jos Markus 16 tarkoittamat teot uskovien merkkeinä jäävät näkymättä, niin ei taida kannattaa kehua sanojen vaikuttavan "meissä uskovissa". Ja ei minussa tarvitsekaan muuten vaikuttaa, mutta se "sairaiden parantaminen".
Ja siten "ulkopuolella olevat" huomaisivat aivan selvästi, että on voitu juoda kuolettavaa juomaa, on parannettu sairaat, on ajettu pois pahoja henkiä. Niitä ei edes Jumala voisi salata.- Limo.Siini
torre12 kirjoitti:
Olet ollut yhtä pölvästi jo ainakin vuodesta 2009 lähtien. Ehkä jo kauan ennen sitä.
Luukas ei sano mitään sellaista, että hän kirjoittaa Pyhän Hengen vaikutuksessa. Kukaan muukaan ei sano niin. En oikein tykkää tavastasi panna omat ajatuksesi Raamatun kirjoittajien sanoiksi.
Jos Markus 16 tarkoittamat teot uskovien merkkeinä jäävät näkymättä, niin ei taida kannattaa kehua sanojen vaikuttavan "meissä uskovissa". Ja ei minussa tarvitsekaan muuten vaikuttaa, mutta se "sairaiden parantaminen".
Ja siten "ulkopuolella olevat" huomaisivat aivan selvästi, että on voitu juoda kuolettavaa juomaa, on parannettu sairaat, on ajettu pois pahoja henkiä. Niitä ei edes Jumala voisi salata."Luukas ei sano mitään sellaista, että hän kirjoittaa Pyhän Hengen vaikutuksessa. Kukaan muukaan ei sano niin."
Mutta Jumala sanoo, että jokainen kirjoitus on syntynyt Pyhän Hengen vaikutuksesta. Ja se riittää.
"Jos Markus 16 tarkoittamat teot uskovien merkkeinä jäävät näkymättä, niin ei taida kannattaa kehua sanojen vaikuttavan "meissä uskovissa"."
Ethän sinä voi mitään nähdä, mitä todellisuudessa tapahtuu.
"Ja siten "ulkopuolella olevat" huomaisivat aivan selvästi, että on voitu juoda kuolettavaa juomaa, on parannettu sairaat, on ajettu pois pahoja henkiä. Niitä ei edes Jumala voisi salata."
Mutta ulkopuoliset voi nämä salata itseltään. Uskovien keskuudessa tapahtuu joka päivä ihmeitä ja merkkejä, mutta ne lähes aina salattu kadotukseen meneviltä etteivät vaan alkaisi uskoa. Hehän ovat tarkoitetut elämään kadotuksessa. Lues vähän Raamattua niin löydät tämänkin asian. Vain harvoin Jumala sallii myös uskomattoman näkevän tekojaan tässä ajassa. Jos sinä et ole niitä nähnyt, niin olisin kyllä tosi huolissani tulevaisuuteni suhteen. EI ole kuule kivaa olla kadotuksen syövereissä yksin siellä kitua eikä edes kellekään voi kiukutella. - torre11
Limo.Siini kirjoitti:
"Luukas ei sano mitään sellaista, että hän kirjoittaa Pyhän Hengen vaikutuksessa. Kukaan muukaan ei sano niin."
Mutta Jumala sanoo, että jokainen kirjoitus on syntynyt Pyhän Hengen vaikutuksesta. Ja se riittää.
"Jos Markus 16 tarkoittamat teot uskovien merkkeinä jäävät näkymättä, niin ei taida kannattaa kehua sanojen vaikuttavan "meissä uskovissa"."
Ethän sinä voi mitään nähdä, mitä todellisuudessa tapahtuu.
"Ja siten "ulkopuolella olevat" huomaisivat aivan selvästi, että on voitu juoda kuolettavaa juomaa, on parannettu sairaat, on ajettu pois pahoja henkiä. Niitä ei edes Jumala voisi salata."
Mutta ulkopuoliset voi nämä salata itseltään. Uskovien keskuudessa tapahtuu joka päivä ihmeitä ja merkkejä, mutta ne lähes aina salattu kadotukseen meneviltä etteivät vaan alkaisi uskoa. Hehän ovat tarkoitetut elämään kadotuksessa. Lues vähän Raamattua niin löydät tämänkin asian. Vain harvoin Jumala sallii myös uskomattoman näkevän tekojaan tässä ajassa. Jos sinä et ole niitä nähnyt, niin olisin kyllä tosi huolissani tulevaisuuteni suhteen. EI ole kuule kivaa olla kadotuksen syövereissä yksin siellä kitua eikä edes kellekään voi kiukutella.Juttusi varmaan kauhistuttaa Jumalaa.
Jumala ei puhu mitään Pyhästä Hengestä, eikä ole sanonut mitään Raamatun ja kirjoitusten synnystä.
Jos uskovia seuraavat merkit näkyvät vain omien seinien sisäpuolella, niin jotain on mennyt pieleen. Eikö Jeesus halua kaikkien tulevan uskoon juuri ihmeiden kauttakin? Jumalakin antoi MERKIN, koska ihmiset olivat epäuskoisia: Mooseksen piti lyödä sauvalla vuoren seinään ja siitä pursusi vettä juotavaksi.
Raamattu sanoo paljon sitä, että "uskokaa minuun", ei pääosin niin, että "toimikaa niin, ettei kukaan vaan tulisi uskoon". Olet käsittänyt pahasti väärin. - Limo.Siini
torre11 kirjoitti:
Juttusi varmaan kauhistuttaa Jumalaa.
Jumala ei puhu mitään Pyhästä Hengestä, eikä ole sanonut mitään Raamatun ja kirjoitusten synnystä.
Jos uskovia seuraavat merkit näkyvät vain omien seinien sisäpuolella, niin jotain on mennyt pieleen. Eikö Jeesus halua kaikkien tulevan uskoon juuri ihmeiden kauttakin? Jumalakin antoi MERKIN, koska ihmiset olivat epäuskoisia: Mooseksen piti lyödä sauvalla vuoren seinään ja siitä pursusi vettä juotavaksi.
Raamattu sanoo paljon sitä, että "uskokaa minuun", ei pääosin niin, että "toimikaa niin, ettei kukaan vaan tulisi uskoon". Olet käsittänyt pahasti väärin.Jumala ilmoittaa Sanassaan, että "Kirjoitettu on" useita kertoja ja tämä kaikki on Pyhän Hengen työtä. Myös Jeesus ilmoitti lähettävänsä Pyhän Hengen ilmoittaa kaiken mitä Hän haluaa meidän tietävän. Ja näitä sitten kirjattiin ylös. Ja Pyhä Henki on myös Jumala.
Usko perustuu uskoon, ei näkemiseen eikä tietämiseen.
Pyhä Henki vetää valitut uskoon, ei ihmeet ja merkit. Ihmeet ja merkit vahvistaa uskovien uskoa joka päivä. Jumala voisi näyttäytyä koko maailmalle, mutta tätä Hän ei tee, koska usko perustuu vapaaehtoisuuteen ja Jumalan puoleensa vetämiseen. Ja pahuuden lapsia Jumala ei vedä puoleensa. Limo.Siini kirjoitti:
Jumala ilmoittaa Sanassaan, että "Kirjoitettu on" useita kertoja ja tämä kaikki on Pyhän Hengen työtä. Myös Jeesus ilmoitti lähettävänsä Pyhän Hengen ilmoittaa kaiken mitä Hän haluaa meidän tietävän. Ja näitä sitten kirjattiin ylös. Ja Pyhä Henki on myös Jumala.
Usko perustuu uskoon, ei näkemiseen eikä tietämiseen.
Pyhä Henki vetää valitut uskoon, ei ihmeet ja merkit. Ihmeet ja merkit vahvistaa uskovien uskoa joka päivä. Jumala voisi näyttäytyä koko maailmalle, mutta tätä Hän ei tee, koska usko perustuu vapaaehtoisuuteen ja Jumalan puoleensa vetämiseen. Ja pahuuden lapsia Jumala ei vedä puoleensa.Kuinka syvälle voit mennä vääristelyssä ja sekoilussa?
"Kirjoitettu on Mooseksen kirjoihin, Jooeliin, Aikakirjoihin; sanoo Jumala ja muut. Koska ne ovat tosiaan kirjoitettu. Mutta on sinun oma keksintö, että "tämä on Pyhän Hengen työtä". Jumala ei osaa sanoa mitään tästä Pyhästä Hengestä, eikä Jeesus sano lähettämäänsä Pyhää Henkeä Jumalaksi; ei edes itseään. Eikä Jumala sano olevansa myös Pyhä Henki.
Mikä saa sinut keksimään asioita; etkö voi pysyä Raamatussa?
Miksi Jeesus sitten teki ihmeitä; huvikseenko? Miksi Jumala käsko tehdä ihmeen? Huvikseenko? Ei, vaan eräskin sanoi, että "nyt uskon Israelin Jumalan olevan totinen Jumala" saadessaan koettua ihmeen.
Joh 4: 48: "Te ette usko, ellette näe tunnustekoja ja ihmeitä". Niin. Ei ne ole salaisia asioita, vaan me haluamme nähdä ja sitten uskoa.
Ja kuka on "pahuuden lapsi", jota Jumala ei vedä puoleensa? Oletko tästä täysin varma? Joku sanoo Johanssonin tuleen uskoon.- Limo.Siini
torre12 kirjoitti:
Kuinka syvälle voit mennä vääristelyssä ja sekoilussa?
"Kirjoitettu on Mooseksen kirjoihin, Jooeliin, Aikakirjoihin; sanoo Jumala ja muut. Koska ne ovat tosiaan kirjoitettu. Mutta on sinun oma keksintö, että "tämä on Pyhän Hengen työtä". Jumala ei osaa sanoa mitään tästä Pyhästä Hengestä, eikä Jeesus sano lähettämäänsä Pyhää Henkeä Jumalaksi; ei edes itseään. Eikä Jumala sano olevansa myös Pyhä Henki.
Mikä saa sinut keksimään asioita; etkö voi pysyä Raamatussa?
Miksi Jeesus sitten teki ihmeitä; huvikseenko? Miksi Jumala käsko tehdä ihmeen? Huvikseenko? Ei, vaan eräskin sanoi, että "nyt uskon Israelin Jumalan olevan totinen Jumala" saadessaan koettua ihmeen.
Joh 4: 48: "Te ette usko, ellette näe tunnustekoja ja ihmeitä". Niin. Ei ne ole salaisia asioita, vaan me haluamme nähdä ja sitten uskoa.
Ja kuka on "pahuuden lapsi", jota Jumala ei vedä puoleensa? Oletko tästä täysin varma? Joku sanoo Johanssonin tuleen uskoon."2. Aik. 24:20
Niin Jumalan Henki täytti Sakarjan, pappi Joojadan pojan, ja hän astui kansan eteen ja sanoi heille: "Näin sanoo Jumala: Miksi te rikotte Herran käskyt omaksi onnettomuudeksenne? Koska te olette hyljänneet Herran, hylkää hänkin teidät.""
Jumalan Pyhä Henki ilmoittaa kaiken mitä julistaa tulee. Näin on laita sekä vanhassa että uudessa Testamentissa.
"Miksi Jeesus sitten teki ihmeitä; huvikseenko? Miksi Jumala käsko tehdä ihmeen? Huvikseenko? Ei, vaan eräskin sanoi, että "nyt uskon Israelin Jumalan olevan totinen Jumala" saadessaan koettua ihmeen.
Joh 4: 48: "Te ette usko, ellette näe tunnustekoja ja ihmeitä". Niin. Ei ne ole salaisia asioita, vaan me haluamme nähdä ja sitten uskoa."
Ja kun ihmiset eivät ihmeitten ja merkkien kautta uskoneet eikä oman viisautensakaan kautta uskoneet, niin "1. Kor. 1:21
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,"
Nyt siis mennään näillä säännöillä!
On totta, että Jumala joskus antaa uskomattoman kokea jotain suurta ja myös ihmeitä, mutta vain harvoin on kuultu sellaisia todistuksia, että jonkun ihmeen kautta ihminen on tullut uskoon.
"Ja kuka on "pahuuden lapsi", jota Jumala ei vedä puoleensa? Oletko tästä täysin varma? Joku sanoo Johanssonin tuleen uskoon."
Jostain syystä Jumala jättää paatuneet pahuuden lapset oman onnensa ja oman järkensä varaan elämään ja kitumaan lopun elämäänsä ja sitten kuolemaan pois ihmisten tietoisuudesta. Jumala kutsuu pari tahi kolme kertaa ja sitten hän saa jäädä toteuttamaan itseään.
"Kirkon valtaaminen sisältäpäin etenee "
Onnittelut minunkin puolesta Tulkaa kaikki-liikkeelle vaalivoitostanne.- ArtoTT
Niin eihän luopumus uusi asia ole, sama on tapahtunut jo ennenkin, ikävä ettei osata ottaa oppia Raamatun historiasta varoittavana esimerkkinä.
2 Aikakirja 36:
14 Myös kaikki johtomiehet, papit ja kansa luopuivat Herrasta, alkoivat noudattaa muiden kansojen kauhistuttavia tapoja ja saastuttivat Jerusalemin temppelin, jonka Herra oli pyhittänyt itselleen. 15 Herra, heidän isiensä Jumala, lähetti sananviejiään yhä uudelleen varoittamaan heitä, sillä hänen tuli sääli kansaansa ja omaa asuinsijaansa. 16 Mutta ihmiset pilkkasivat hänen lähettiläitään eivätkä välittäneet hänen sanoistaan. He tekivät pilkkaa Herran profeetoista, kunnes Herra vihastui kansaansa niin, ettei se enää voinut pelastua. ArtoTT kirjoitti:
Niin eihän luopumus uusi asia ole, sama on tapahtunut jo ennenkin, ikävä ettei osata ottaa oppia Raamatun historiasta varoittavana esimerkkinä.
2 Aikakirja 36:
14 Myös kaikki johtomiehet, papit ja kansa luopuivat Herrasta, alkoivat noudattaa muiden kansojen kauhistuttavia tapoja ja saastuttivat Jerusalemin temppelin, jonka Herra oli pyhittänyt itselleen. 15 Herra, heidän isiensä Jumala, lähetti sananviejiään yhä uudelleen varoittamaan heitä, sillä hänen tuli sääli kansaansa ja omaa asuinsijaansa. 16 Mutta ihmiset pilkkasivat hänen lähettiläitään eivätkä välittäneet hänen sanoistaan. He tekivät pilkkaa Herran profeetoista, kunnes Herra vihastui kansaansa niin, ettei se enää voinut pelastua.Tuo on Raamatun väärinkäyttöä. Juutalaisten kirjaa omasta jumalastaan omaan historiaan ja aikaansa sidottuna ei voi käyttää nykyajassa lyömäaseena.
- ArtoTT
sage8 kirjoitti:
Tuo on Raamatun väärinkäyttöä. Juutalaisten kirjaa omasta jumalastaan omaan historiaan ja aikaansa sidottuna ei voi käyttää nykyajassa lyömäaseena.
Mikä tässä on Raamatun väärinkäyttöä, minä kerroin mitä Raamatun historiassa on tapahtunut, kansa luopui Jumalasta ihan pappeja ja johtomiehiä myöten. Tämä on varoittava esimerkki siitä mitä on tapahtunut ja se toimii varoittavana esimerkkinä myös tälle ajalle siitä mitä voi tapahtua. Toivottavasti kirkon johtajat osaisivat ottaa huomioon tämän varoittavan esimerkin raamatun historiasta vai onko niin että kirkon johtajat ovat jo siirtyneet uuden "uskonnon" palvelijoiksi??
- Väärinkäyttölaajenee
ArtoTT kirjoitti:
Mikä tässä on Raamatun väärinkäyttöä, minä kerroin mitä Raamatun historiassa on tapahtunut, kansa luopui Jumalasta ihan pappeja ja johtomiehiä myöten. Tämä on varoittava esimerkki siitä mitä on tapahtunut ja se toimii varoittavana esimerkkinä myös tälle ajalle siitä mitä voi tapahtua. Toivottavasti kirkon johtajat osaisivat ottaa huomioon tämän varoittavan esimerkin raamatun historiasta vai onko niin että kirkon johtajat ovat jo siirtyneet uuden "uskonnon" palvelijoiksi??
Kirkko ja uskonto, johon sinäkin Arto kai kuulut, on muuttunut vuosisatojen kuluessa sen mukaan miten yhteiskunta ympärillä on kehittynyt.
Ilman mmuosta ei sinullakaan olisi ollut uskontoa johon uskoa, vaan kristinusko olisi kuihtunut pois aikoja sitten.
Muutoksen hyväksyminen on uskonnolle ainoa keino säilyä elinvoimaisena.
Huvittavinta ovat nämä raamattua fundamentalistisella tavalla tulkitsevat, omaan "oikeaa" uskonnäkemykseen poimitaan raamatusta pari kohtaa, muuten raamattu selitetään omaan moderniin elämään sopivaksi raamatun teksteistä ja kielloista huolimatta.
Hyvänä esimerkkinä aloittajan päähänpiintymä raamatusta ja homoseksuaaliseedesta. Aiheesta joka on täysin marginaalinen raamatussa on tullut joillekin raamatun ykkösasia. - ArtoTT
Väärinkäyttölaajenee kirjoitti:
Kirkko ja uskonto, johon sinäkin Arto kai kuulut, on muuttunut vuosisatojen kuluessa sen mukaan miten yhteiskunta ympärillä on kehittynyt.
Ilman mmuosta ei sinullakaan olisi ollut uskontoa johon uskoa, vaan kristinusko olisi kuihtunut pois aikoja sitten.
Muutoksen hyväksyminen on uskonnolle ainoa keino säilyä elinvoimaisena.
Huvittavinta ovat nämä raamattua fundamentalistisella tavalla tulkitsevat, omaan "oikeaa" uskonnäkemykseen poimitaan raamatusta pari kohtaa, muuten raamattu selitetään omaan moderniin elämään sopivaksi raamatun teksteistä ja kielloista huolimatta.
Hyvänä esimerkkinä aloittajan päähänpiintymä raamatusta ja homoseksuaaliseedesta. Aiheesta joka on täysin marginaalinen raamatussa on tullut joillekin raamatun ykkösasia.Eiköhän tuon suhteen Raamatun viesti ole aika selkeä.
Room: 12
2 Älkää mukautuko tämän maailman menoon
1 Piet. 1
14. Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte, ArtoTT kirjoitti:
Siis jos juutalainen noudattaa vaikka kristittyjen maiden tapoja, se on varmaan kauhistuttavaa Jumalalle.
Ja yhtä hyvin vieraan uskonnon vanhoista asioista voi saada oppia tähän aikaan, jos katsoisi vaikka mitä Koraani sanoo.- totisesti
ArtoTT kirjoitti:
Eiköhän tuon suhteen Raamatun viesti ole aika selkeä.
Room: 12
2 Älkää mukautuko tämän maailman menoon
1 Piet. 1
14. Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,Amen, Arto!
Veli-Matti Salminen Kirkon tutkimuskeskuksesta kommentoi eri ehdokaslistojen menestymistä seuraavasti:
”Kärjessä ovat hieman seurakuntavaalien tapaan kansankirkkoa ja yhteistyön kirkkoa korostavat ryhmät, jotka kumpikin saivat toistakymmentä paikkaa. Myös seurakuntaväen listat saivat lähes kymmenen paikkaa, tähän voidaan tietysti lukea myös ”Kirkko keskellä kylää”-tyyppiset listat.
”Liberaaleista ryhmistä Tulkaa kaikki sai edustajia Helsingin lisäksi yhden Tampereella ja yhden Oulussa, joten paikkamäärä on yhteensä 8. Myös Kevään kirkko (Espoo) ja Viinipuu (Helsinki) -listat liittynevät tähän jatkumoon."
"Konservatiiviseksi luettavia edustajia löytyy esimerkiksi seurakuntaväen ja kansankirkon listoilta. Varsinaisesti konservatiivisiksi profiloituvia on vähemmän. Jos lasketaan esimerkiksi Sillanrakentajat (Turku 3), Kristillisten arvojen puolesta (Oulu 3) ja Usko ja yhteys (Helsinki 2) –listojen edustajat, pelkästään niistä tulee 8."
"Poliittisista listoista Keskusta on korkeimmalla (9 paikkaa), Kokoomus sai 4 ja SDP 2. Muut puolueet eivät näy listoissa.”
http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/7EC767B9F6AFC2A9C2257F56003FEBBF?OpenDocument&lang=FI
Ehkä tuosta olisi viisaampi niitä johtopäätöksiä tehdä?- Eevan.Keli
Tärkeintä tässä on se, että kirkko hajottaa itse itsensä toisiaan vastaan taisteleviin osapuoliin. Näin vapaat suunnat saa sitten mahdollisuuden tehdä yhä voimallisemmin evankeliumin työtä mihin kristityt on kuitenkin vain kutsutut. Kirkolle jää sitten jonkinlainen sosiaalieettinen humanismi, missä he ovat parhaimmillaan. Mutta evankeliumin työstä vastaamme sitten me, sillä ihmiset yhä haluaa kirkasta ja selväpiirteistä evankeliumia tässä niin nopeasti monimutkaistuvassa maailmassa.
- KiitosTeille
Erinomainen tulevaisuudenkuva. Kristinusk kutistuu marginaaliseksi vapaiden suuntien kreationistihihhuleiden ansiosta. Kiitos!
- Eevan.Keli
KiitosTeille kirjoitti:
Erinomainen tulevaisuudenkuva. Kristinusk kutistuu marginaaliseksi vapaiden suuntien kreationistihihhuleiden ansiosta. Kiitos!
Sinänsä ei niistä tulevaisuuden kuvista tarvitse olla huolissaan. Kristinuskoa ohjaa kuitenkin Jumala, jolla on ihan kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Me olemme siinä vain välittäjiä, Jeesuksen lähettiläitä.
- miksi.valehtelet.taas
KiitosTeille kirjoitti:
Kristinusko on maailman eniten kasvava uskonto. Älä siis valehtele!
- Eevan.Keli
miksi.valehtelet.taas kirjoitti:
Näin on - maailmanlaajuisasti. Varsinkin karismaattinen liike kasvaa koko ajan kaikkialla maailmassa.
- torre11
miksi.valehtelet.taas kirjoitti:
Tämän hetken tietojen ja ennusteen mukaan vuonna 2050 kristinusko on menettänyt asemansa suurimpana uskontona. Maailman eniten kasvava uskonto on islam.
Miksi siis valehtelit? Etkö seuraa lainkaan tiedotusvälineitä? - Eevan.Keli
torre11 kirjoitti:
Tämän hetken tietojen ja ennusteen mukaan vuonna 2050 kristinusko on menettänyt asemansa suurimpana uskontona. Maailman eniten kasvava uskonto on islam.
Miksi siis valehtelit? Etkö seuraa lainkaan tiedotusvälineitä?Islam ei kasva! Islam vähenee koko ajan kun muslimeita tulee uskoon Jeesukseen joka päivä.
Islamin kasvuväitteet perustuu vain väestönkasvu ennusteisiin. Eevan.Keli kirjoitti:
Islam ei kasva! Islam vähenee koko ajan kun muslimeita tulee uskoon Jeesukseen joka päivä.
Islamin kasvuväitteet perustuu vain väestönkasvu ennusteisiin.Näe todellisuus. Jos muslimeja tulee koko ajan uskoon Jeesuksen, niin kuinka on mahdollista, että muslimien määrä on noussut 1,5 miljardiin?
Väestönkasvu koskee koko maailmaa, vaikka kristinuskon maissa väestönkasvu on heikkoa, ja usko Jeesukseen vähenee koko ajan.
Mitä muslimit näkisivät kristinuskossa sitä mitä eivät siinä eläneet ole nähneet?- homonhoureille
torre12 kirjoitti:
Näe todellisuus. Jos muslimeja tulee koko ajan uskoon Jeesuksen, niin kuinka on mahdollista, että muslimien määrä on noussut 1,5 miljardiin?
Väestönkasvu koskee koko maailmaa, vaikka kristinuskon maissa väestönkasvu on heikkoa, ja usko Jeesukseen vähenee koko ajan.
Mitä muslimit näkisivät kristinuskossa sitä mitä eivät siinä eläneet ole nähneet?Vain tyhmä homo ei tiedä miten muslimit sikiävät kun muijat on vain taistelijoiden synnytyskoneita!
homonhoureille kirjoitti:
Vain tyhmä homo ei tiedä miten muslimit sikiävät kun muijat on vain taistelijoiden synnytyskoneita!
Noinko viisas hetero ajattelee.
Ja että kristityillä ei ole taistelijoita, eivätkä siten tarvitse naisista synnytyskoneita?- ounaslisä
torre12 kirjoitti:
Näe todellisuus. Jos muslimeja tulee koko ajan uskoon Jeesuksen, niin kuinka on mahdollista, että muslimien määrä on noussut 1,5 miljardiin?
Mitä muslimit näkisivät kristinuskossa sitä mitä eivät siinä eläneet ole nähneet?"Jos muslimeja tulee koko ajan uskoon Jeesuksen, niin kuinka on mahdollista, että muslimien määrä on noussut 1,5 miljardiin?"
Lisääntyminen on suurempaa kuin lännessä. Vaikka he nyt tappavatkin toisiaan ja lapsiaan kiihtyvällä vauhdilla, niin silti lisääntyminen on valtaisaa. Sodat ruokkii myös lisääntymistä. - todellisuudentajua
Eevan.Keli kirjoitti:
Näin on - maailmanlaajuisasti. Varsinkin karismaattinen liike kasvaa koko ajan kaikkialla maailmassa.
"kansasta ehkä noin max. 10% on aitoja kristittyjä"
"Varsinkin karismaattinen liike kasvaa koko ajan kaikkialla maailmassa."
Aika pitkä matka teillä "aitokristityillä" on maailmanuskonnoksi. - oma.todellisuutesi.hoi
todellisuudentajua kirjoitti:
"kansasta ehkä noin max. 10% on aitoja kristittyjä"
"Varsinkin karismaattinen liike kasvaa koko ajan kaikkialla maailmassa."
Aika pitkä matka teillä "aitokristityillä" on maailmanuskonnoksi.Onko joku väittänyt, että kristinusko oli maailmanuskonto tai siksi pyrkimässä? Ei kuule ole eikä sitä kukaan tavoittele. Raamattu sanoo, että pieni on se lauma joka pelastuu.
oma.todellisuutesi.hoi kirjoitti:
Onko joku väittänyt, että kristinusko oli maailmanuskonto tai siksi pyrkimässä? Ei kuule ole eikä sitä kukaan tavoittele. Raamattu sanoo, että pieni on se lauma joka pelastuu.
Toisaalta silti Raamattu sanoo: "Tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni". Piti varmaan olla ehkä aika suuri "lauma joka pelastuu".
Ja Koraani sanoo kuulemma niin, että tehkää kaikki kansat islamilaisiksi. Tässä on vastakkainasettelu, ja tässäkin eräs kristitty ajattelee vain sitä, että olisi siinä laumassa, joka pelastuu.”…vapaat suunnat saa sitten mahdollisuuden tehdä yhä voimallisemmin evankeliumin työtä…”
Tuota pitää oikaista sen verran että vain osa vapaan suunnan edustajista on valtaamassa kirkkoa sisältäpäin – sen agendansa mukaisesti.
- ArkkiPaskaKariMäkinen
Suuri Saatana on valtaamassa kirkkoa.
Arkkisaatana Kari Mäkinen ja lastenpomppulinna-homo houkuttelija Asko Irjala ja Kallion kirkko Halospaskoineen on jo täysin paholaisen vallassa.
Kirkon Arkkivihollinen Kari Mäkinen takaisin helvettiinsä !!!!!!!!!!!!!- Eevan.Keli
No siinä mielessä olet oikeassa, että paholaisen eräs tehtävä on hajoittaminen ja saada ihmiset repimään toisensa hajalle. Tämä prosessi on nyt raakalla tavalla meneillään kirkon piirissä, mikä sinänsä on vain hyvä asia. Kunhan Jumala ensin vetää kansansa pois tästä rappeutuvasta laitoksesta. Kirkkolaitosten aikakausi on jo nyt ohi.
- ArtoTT
Eevan.Keli kirjoitti:
No siinä mielessä olet oikeassa, että paholaisen eräs tehtävä on hajoittaminen ja saada ihmiset repimään toisensa hajalle. Tämä prosessi on nyt raakalla tavalla meneillään kirkon piirissä, mikä sinänsä on vain hyvä asia. Kunhan Jumala ensin vetää kansansa pois tästä rappeutuvasta laitoksesta. Kirkkolaitosten aikakausi on jo nyt ohi.
Vielä esimerkiksi pienillä paikkakunnilla kirkossa voi olla jopa uskovaisiakin pappeja ja jäseniä, mutta kyllä tilanne luopumuksen takia vaikeaksi menee, näidenkin suita kohta aletaan tukkia yhä suuremmassa määrin. Esim. vanhuksille tilanne on vaikea, on oltu koko elämä kirkon jäseninä ja nyt vanhana pitäisi lähteä hakemaan uutta kotia itselleen.
Kirkon olisi pitänyt pitää kiinni Jumalan sanasta, mutta ilmeisesti tämäkin on liikaa vaadittu. Jo 70 luvulla mietittiin mitä siitä seuraa kun yliopistosta valmistuu teologeja ilman syvempää hengellistä vakaumusta. Ehkäpä tämä aika vastaa nyt tuohon kysymykseen? - Väärinkäyttölaajenee
ArtoTT kirjoitti:
Vielä esimerkiksi pienillä paikkakunnilla kirkossa voi olla jopa uskovaisiakin pappeja ja jäseniä, mutta kyllä tilanne luopumuksen takia vaikeaksi menee, näidenkin suita kohta aletaan tukkia yhä suuremmassa määrin. Esim. vanhuksille tilanne on vaikea, on oltu koko elämä kirkon jäseninä ja nyt vanhana pitäisi lähteä hakemaan uutta kotia itselleen.
Kirkon olisi pitänyt pitää kiinni Jumalan sanasta, mutta ilmeisesti tämäkin on liikaa vaadittu. Jo 70 luvulla mietittiin mitä siitä seuraa kun yliopistosta valmistuu teologeja ilman syvempää hengellistä vakaumusta. Ehkäpä tämä aika vastaa nyt tuohon kysymykseen?Kuule Arto, eiköhän se kristinusko alkanut muuttua jo ensimmäisillä sataluvuilla. Historia kertoo sen kiistatta. Olet vain uskonnollisen aivopesun urhi jos kuvittelet että sinun käsityksesi on se "oikea" ja "alkuperäinen".
- Eevan.Keli
Väärinkäyttölaajenee kirjoitti:
Kuule Arto, eiköhän se kristinusko alkanut muuttua jo ensimmäisillä sataluvuilla. Historia kertoo sen kiistatta. Olet vain uskonnollisen aivopesun urhi jos kuvittelet että sinun käsityksesi on se "oikea" ja "alkuperäinen".
Kristinusko sinänsä on aina ollut sitä yhtä ja samaa, Jeesuksen seuraamista. Mutta kirkko, joka ei ole enää osa kristinuskoa, muuttuu koko ajan ja on menossa kirjaimellisesti päin h-vettiä! Ja sinnehän se kuuluukin kaikkine joukkoineen.
ArtoTT kirjoitti:
Kirkon olisi pitänyt pitää kiinni Jumalan sanasta, mutta ilmeisesti tämäkin on liikaa vaadittu. Jo 70 luvulla mietittiin mitä siitä seuraa kun yliopistosta valmistuu teologeja ilman syvempää hengellistä vakaumusta. Ehkäpä tämä aika vastaa nyt tuohon kysymykseen?Suomessa Jumalaan uskominen on mennyt pohjamutiin: alle 30% kansasta enää uskoo Jumalaan. Ei papit voi millään uskoa juuri sen paremmin; hehän tässä ovat asiantuntijoita. Ihmiset uskovat yleensä vain tavan vuoksi.
Asiantilaa olisi voinut helpottaa se, että Jumala ei olisi mennyt piiloon Raamatun ajan jälkeen. Uskominen on huomattavasti vaikeutunut, kun kohde on kadonnut.- tule.Herra.Jeesus
torre12 kirjoitti:
Suomessa Jumalaan uskominen on mennyt pohjamutiin: alle 30% kansasta enää uskoo Jumalaan. Ei papit voi millään uskoa juuri sen paremmin; hehän tässä ovat asiantuntijoita. Ihmiset uskovat yleensä vain tavan vuoksi.
Asiantilaa olisi voinut helpottaa se, että Jumala ei olisi mennyt piiloon Raamatun ajan jälkeen. Uskominen on huomattavasti vaikeutunut, kun kohde on kadonnut.Kyllä, selvä lopunajan merkki!
- Eevan.Keli
Kyllä, selvä lopunajan merkki!
No tuo on realiteetti, että kansasta ehkä noin max. 10% on aitoja kristittyjä ja muut on sitten jotakin muuta.
- tule.Herra.Jeesus
Eevan.Keli kirjoitti:
No tuo on realiteetti, että kansasta ehkä noin max. 10% on aitoja kristittyjä ja muut on sitten jotakin muuta.
Aika hyvä suhdeluku kuitenkin verrattuna Nooan päiviin ja Sodomaan :D
Aika hyvä suhdeluku kuitenkin verrattuna Nooan päiviin ja Sodomaan :D
Itse en katso mitä ihmiset sanovat, vaan miten puheet näkyvät käytännössä.
Ja näin ollen ei ole yhtään "aitoa kristittyä" Suomen maassa. Jeesuksen seuraajien merkit näkyvät samalla lailla sekä ateistissa että kristityssä. Eroa ei näy. Onko häpeä siis ateisteilla?- olet.kuvotus
torre12 kirjoitti:
Itse en katso mitä ihmiset sanovat, vaan miten puheet näkyvät käytännössä.
Ja näin ollen ei ole yhtään "aitoa kristittyä" Suomen maassa. Jeesuksen seuraajien merkit näkyvät samalla lailla sekä ateistissa että kristityssä. Eroa ei näy. Onko häpeä siis ateisteilla?Ihan sama mitä sinä katsot ja mitä et!
olet.kuvotus kirjoitti:
Ihan sama mitä sinä katsot ja mitä et!
Ei ihan niinkään, arvon "olet.kuvotus".
Teen aina havaintoja, tutkin asioita, ja teen loogisia johtopäätöksiä. Niillä on merkitystä, kun haluaa tietää mitä mikäkin on. Niin tässäkin asiassa.- onni.onnekas
torre12 kirjoitti:
Ei ihan niinkään, arvon "olet.kuvotus".
Teen aina havaintoja, tutkin asioita, ja teen loogisia johtopäätöksiä. Niillä on merkitystä, kun haluaa tietää mitä mikäkin on. Niin tässäkin asiassa.Ja se loppupäätelmä kuitenkin sitten tulee sun pahasta ennakkoasenteestasi uskovia kohtaan. Eli ihan sama mitä tutkit ja mitä hutkit, kun lopputulos on kuitenkin jo tiedossa.
- naurunpaikka
onni.onnekas kirjoitti:
Ja se loppupäätelmä kuitenkin sitten tulee sun pahasta ennakkoasenteestasi uskovia kohtaan. Eli ihan sama mitä tutkit ja mitä hutkit, kun lopputulos on kuitenkin jo tiedossa.
Totta. Torre on säälittävä pelle joka leikkii jotakin tietävänsä :D
onni.onnekas kirjoitti:
Ja se loppupäätelmä kuitenkin sitten tulee sun pahasta ennakkoasenteestasi uskovia kohtaan. Eli ihan sama mitä tutkit ja mitä hutkit, kun lopputulos on kuitenkin jo tiedossa.
Väitätkö siis, ett en kymmenien vuosien aikana saanut mitään uskovista selville? Eli havainnointini ja asioista selvää ottaminen on ollut turhaa, koska lopputulos oli jo tiedossa pahasta ennakkoasenteestani johtuen?
Väitätkö edelleen tähän perustuen, että uskovat voivat juoda enemmän kuolettavaa juomaa kuin ateisti? Että uskovat parantavat enemmän ihmisiä panemalla kätensä heidän päälleen kuin ateistit?
Minä en ole nähnyt koskaan mitään eroa; kaikki ihmiset toimivat samalla tavalla näissä asioissa, joissa katsotaan "uskovien merkkejä".
Eräs hupaisa keskustelu tähän liittyen käytiin hellaripalstalla pari kk sitten. Se päätyi siihen, että alettiin ehdottamaan toisille tänne tuloa parantamaa minut, ja saamaan pilkkani epäonnistuttuaan.
Sitä ennen uhottiin kovaa kuinka uskovat parantavat niin paljon ihmisiä. Se joka lopulta tuli, sanoi etukäteen, että paranemista ei tule, mutta Jeesus koskettaa minua. Eli paljon puhetta, mutta niillä ei ole mitään katetta.- askari.olematon
torre12 kirjoitti:
Väitätkö siis, ett en kymmenien vuosien aikana saanut mitään uskovista selville? Eli havainnointini ja asioista selvää ottaminen on ollut turhaa, koska lopputulos oli jo tiedossa pahasta ennakkoasenteestani johtuen?
Väitätkö edelleen tähän perustuen, että uskovat voivat juoda enemmän kuolettavaa juomaa kuin ateisti? Että uskovat parantavat enemmän ihmisiä panemalla kätensä heidän päälleen kuin ateistit?
Minä en ole nähnyt koskaan mitään eroa; kaikki ihmiset toimivat samalla tavalla näissä asioissa, joissa katsotaan "uskovien merkkejä".
Eräs hupaisa keskustelu tähän liittyen käytiin hellaripalstalla pari kk sitten. Se päätyi siihen, että alettiin ehdottamaan toisille tänne tuloa parantamaa minut, ja saamaan pilkkani epäonnistuttuaan.
Sitä ennen uhottiin kovaa kuinka uskovat parantavat niin paljon ihmisiä. Se joka lopulta tuli, sanoi etukäteen, että paranemista ei tule, mutta Jeesus koskettaa minua. Eli paljon puhetta, mutta niillä ei ole mitään katetta."Väitätkö siis, ett en kymmenien vuosien aikana saanut mitään uskovista selville?"
Eikun sinä näin osoitat omilla kirjoituksillasi!
"Väitätkö edelleen tähän perustuen, että uskovat voivat juoda enemmän kuolettavaa juomaa kuin ateisti?"
Tätä ei Jumala ilmoittanut! Vaan että joka juo jotain kuolettavaa, niin sillä ei ole vaikutusta uskovaan.
"Että uskovat parantavat enemmän ihmisiä panemalla kätensä heidän päälleen kuin ateistit?"
Ei vaan, että Jumala kuulee rukouksemma ja parantaa sairaat! Tämä on realismia uskovien keskuudessa.
"Minä en ole nähnyt koskaan mitään eroa; kaikki ihmiset toimivat samalla tavalla näissä asioissa, joissa katsotaan "uskovien merkkejä"."
No et tietenkään ole nähnyt! Miksi sinä koko ajan toitotat omaa epäuskoasi?
"Se joka lopulta tuli, sanoi etukäteen, että paranemista ei tule, mutta Jeesus koskettaa minua."
No siinäs näit, ettei Jumala sinua paranna! Kai sä nyt itsekin sen huomasit? askari.olematon kirjoitti:
"Väitätkö siis, ett en kymmenien vuosien aikana saanut mitään uskovista selville?"
Eikun sinä näin osoitat omilla kirjoituksillasi!
"Väitätkö edelleen tähän perustuen, että uskovat voivat juoda enemmän kuolettavaa juomaa kuin ateisti?"
Tätä ei Jumala ilmoittanut! Vaan että joka juo jotain kuolettavaa, niin sillä ei ole vaikutusta uskovaan.
"Että uskovat parantavat enemmän ihmisiä panemalla kätensä heidän päälleen kuin ateistit?"
Ei vaan, että Jumala kuulee rukouksemma ja parantaa sairaat! Tämä on realismia uskovien keskuudessa.
"Minä en ole nähnyt koskaan mitään eroa; kaikki ihmiset toimivat samalla tavalla näissä asioissa, joissa katsotaan "uskovien merkkejä"."
No et tietenkään ole nähnyt! Miksi sinä koko ajan toitotat omaa epäuskoasi?
"Se joka lopulta tuli, sanoi etukäteen, että paranemista ei tule, mutta Jeesus koskettaa minua."
No siinäs näit, ettei Jumala sinua paranna! Kai sä nyt itsekin sen huomasit?Etkö osaa pysyä totuudessa?
Tunnen uskovia vuodesta 1972 lähtien. Siinä ajassa on kyllä paljon nähnyt ja havainnut. Lähinnä kaiken tyhjyyttä on nähty; paljon puhetta, vähän tekoja.
Ja tuo kuolettavan juominen: onko uskovat todistettavasti voineet juoda, mutta muut eivät, vaan ovat menehtyneet? Millä todistat uskovien ylivoiman?
Ja et pysy Jeesuksessa, koska et usko, että "Parantakaa sairaat ja julistakaa Jumalan valtakunnasta". "He parantavat sairaat panemalla kätensä heidän päälleen". Kuulitko, että "rukoilkaa sairaiden puolesta ja Jumala kuulee"? Sinulla on erilainen "realismi" kuin mitä Jeesus sanoo.
"Toitotat epäuskoasi". Ei, vaan sitä mitä omin silmin näen.
Ja mikä saa sinut ajattelemaan, "ettei Jumala minua paranna"? Olen kyllä tätä asiaa hyvin paljon tarkkailleena ja pohtineena todennut, että en parane, eikä kukaan muukaan näkemäni eikä tuntemani. Eli ei Jumala paranna muitakaan, eli näyn olevan samalla viivalla.- askari.olematon
torre12 kirjoitti:
Etkö osaa pysyä totuudessa?
Tunnen uskovia vuodesta 1972 lähtien. Siinä ajassa on kyllä paljon nähnyt ja havainnut. Lähinnä kaiken tyhjyyttä on nähty; paljon puhetta, vähän tekoja.
Ja tuo kuolettavan juominen: onko uskovat todistettavasti voineet juoda, mutta muut eivät, vaan ovat menehtyneet? Millä todistat uskovien ylivoiman?
Ja et pysy Jeesuksessa, koska et usko, että "Parantakaa sairaat ja julistakaa Jumalan valtakunnasta". "He parantavat sairaat panemalla kätensä heidän päälleen". Kuulitko, että "rukoilkaa sairaiden puolesta ja Jumala kuulee"? Sinulla on erilainen "realismi" kuin mitä Jeesus sanoo.
"Toitotat epäuskoasi". Ei, vaan sitä mitä omin silmin näen.
Ja mikä saa sinut ajattelemaan, "ettei Jumala minua paranna"? Olen kyllä tätä asiaa hyvin paljon tarkkailleena ja pohtineena todennut, että en parane, eikä kukaan muukaan näkemäni eikä tuntemani. Eli ei Jumala paranna muitakaan, eli näyn olevan samalla viivalla."Ja tuo kuolettavan juominen: onko uskovat todistettavasti voineet juoda, mutta muut eivät, vaan ovat menehtyneet? Millä todistat uskovien ylivoiman?"
No itselläni on tästä hyvinkin dramaattinen tapahtuma todisteena. Asia on juuri näin kuten Raamattu ilmoittaa tuosta myrkyn juomisesta.
"Ja et pysy Jeesuksessa, koska et usko, että "Parantakaa sairaat ja julistakaa Jumalan valtakunnasta". "He parantavat sairaat panemalla kätensä heidän päälleen". Kuulitko, että "rukoilkaa sairaiden puolesta ja Jumala kuulee"?"
No tämänkin ymmärsit oikein! Me rukoilemme sairaiden puolesta ja Jumala kuulee rukouksemme. Näin se nyt vaan menee! Rukous on ainut keino Jumalan edessä parantaa sairaita. Ja kun heitä sitten paranee, niin johan pahuuden voimat lähtee liikkeelle näistä parantumisista. Ethän sinäkään raivoasi meitä kohtaan, jos tämä toimintamme ei olisi todellista. Ymmärrät varmaan, että myös sinä olet osa sitä todistusketjua, että olemme oikeassa ja Jumala yhä parantaa.
""Toitotat epäuskoasi". Ei, vaan sitä mitä omin silmin näen."
Ja sinulta tämä kaikki Jumalan hyvä on nyt suljettu!
"Ja mikä saa sinut ajattelemaan, "ettei Jumala minua paranna"? Olen kyllä tätä asiaa hyvin paljon tarkkailleena ja pohtineena todennut, että en parane, eikä kukaan muukaan näkemäni eikä tuntemani. "
Ensin kysyt minulta asiaa ja sitten annat itse vastauksen kysymykseesi! Epäuskosi tähden Jeesus ei voi sinua parantaa. Amen - torre11
askari.olematon kirjoitti:
"Ja tuo kuolettavan juominen: onko uskovat todistettavasti voineet juoda, mutta muut eivät, vaan ovat menehtyneet? Millä todistat uskovien ylivoiman?"
No itselläni on tästä hyvinkin dramaattinen tapahtuma todisteena. Asia on juuri näin kuten Raamattu ilmoittaa tuosta myrkyn juomisesta.
"Ja et pysy Jeesuksessa, koska et usko, että "Parantakaa sairaat ja julistakaa Jumalan valtakunnasta". "He parantavat sairaat panemalla kätensä heidän päälleen". Kuulitko, että "rukoilkaa sairaiden puolesta ja Jumala kuulee"?"
No tämänkin ymmärsit oikein! Me rukoilemme sairaiden puolesta ja Jumala kuulee rukouksemme. Näin se nyt vaan menee! Rukous on ainut keino Jumalan edessä parantaa sairaita. Ja kun heitä sitten paranee, niin johan pahuuden voimat lähtee liikkeelle näistä parantumisista. Ethän sinäkään raivoasi meitä kohtaan, jos tämä toimintamme ei olisi todellista. Ymmärrät varmaan, että myös sinä olet osa sitä todistusketjua, että olemme oikeassa ja Jumala yhä parantaa.
""Toitotat epäuskoasi". Ei, vaan sitä mitä omin silmin näen."
Ja sinulta tämä kaikki Jumalan hyvä on nyt suljettu!
"Ja mikä saa sinut ajattelemaan, "ettei Jumala minua paranna"? Olen kyllä tätä asiaa hyvin paljon tarkkailleena ja pohtineena todennut, että en parane, eikä kukaan muukaan näkemäni eikä tuntemani. "
Ensin kysyt minulta asiaa ja sitten annat itse vastauksen kysymykseesi! Epäuskosi tähden Jeesus ei voi sinua parantaa. AmenEt osaa pysyä Raamatussa. Siten minulla on suuri epäilys, että valhetelet.
Äläkä vetoa Jumalan parantamiseen, koska Raamatun mukaan Jumala ei ketään paranna.
Käsitit oudosti, että väärin kuulemasi Jeesuksen sanat olivat se, mitä ymmärsin. Ymmärsin sinun kuulleen vaan väärin.
Jeesus EI SANO, että "rukoilkaa sairaiden puolesta". Ei että "parantakaa uskovat".
Ja jos joku ei parane, vika on Jeesuksen sanan mukaan parantajan epäusko, ei suinkaan sairaan! Ja tähän se Amen sopii.
Kun katsoo suuren Helsingin hiippakunnan läpimenneitä, joita on yhteensä 12, niin ihan hyvä tulos.
Läpi meni 9 uudistusmielistä, 1 neutraali ja 2 keskiajalle jämähtänyttä.
http://www.valomerkki.fi/uutiset/puolet-helsingin-hiippakunnan-kirkolliskokouspaikoista-tulkaa-kaikki-liikkeelleSilti kokonaisuus on siten että kirkon ylin hallinto on konservatiivisempi kuin suurin osa kirkon jäsenistöstä.
- kautta.hattusi
mummomuori kirjoitti:
Silti kokonaisuus on siten että kirkon ylin hallinto on konservatiivisempi kuin suurin osa kirkon jäsenistöstä.
Sekös sinua ja uutta karvatattuasi v*tuttaa :D
kautta.hattusi kirjoitti:
Sekös sinua ja uutta karvatattuasi v*tuttaa :D
Eikö näistä asioista voi keskustella ihan normaalisti? Ehkä sinusta on hauskaa tuo keskenkasvuisen alapäähuumori, mutta niitä voit harrastaa ehkä jossain muuallakin? Murkkuikäisille on omat palstansa.
- kautta.hattusi
mummomuori kirjoitti:
Eikö näistä asioista voi keskustella ihan normaalisti? Ehkä sinusta on hauskaa tuo keskenkasvuisen alapäähuumori, mutta niitä voit harrastaa ehkä jossain muuallakin? Murkkuikäisille on omat palstansa.
Alapääjutut ovat kuule aikuisten juttuja ja minusta sinun tekemäsi hömpsähattu on todella mielenkiintoinen aihe :D
Mene sinä muuten ateistipalstalle, siellä on kaltaisiasi!
- Näinnäen
Kirkon luopumus Jumalan sanaan alkoi silloin kun jo manan majoille siirtynyt Heikki Räisänen tuli pappeja eksyttämään teologiselle oppilaitokselle.
Hänen ajatuksiensa pohjalta on syntynyt vain sellaista tekstiä, joka johdattelee pois elävästä uskosta. Hänen kirjansa joutaisi suoraan polttoroviolle. Luterilainen kirkko on luopiotilassa arkkipiispaa myöten. - eksytyssuuriSuomenmaan
Kari Mäkinen ja muut liperaalipiispat ovat rikkoneet pappis-ja piispanvalassa antamansa lupauksen pysyä Jumalan sanassa. Tuomio kohtaa heitä, niinkuin meitä muitakin. Heille se tuomio taitaa Raamatun mukaan olla kovempi, koska ovat johdattaneet monia harhaan.
- tsoukkeja.heittelet
Selvitäpä mitä on Jumalan sana? Onko se Vt:n Jumalan antama kuolemantuomio jos mies makaa kuukautisvuotavan vaimonsa vai Paavalin sana, että lähimmäiselle ei saa tehdä mitään pahaa? Kumpiko on Jumalan sanaa vai onko kumpikin vai ei kumpikaan?
- pimeyttä
Nyt siis Suomen evankelisluterilaisen kirkon kirkolliskokouksessa 9.11.2016 edustaja Tuula Okkonen teki kirkkohistoriaa esittämällä väitteen: ”Jako naisiin ja miehiin on ensisijaisesti kulttuurinen ja sosiaalinen, kysymys on siis siitä mitä merkityksiä sukupuolelle annetaan”.
Johtuneekohan tuollaisten biologiaa koskevien lysenkolaisten väitteiden esittäminen siitä, että peruskoulun oppimäärien selvittämisessä olisi noudatettu läpäisyperiaatetta, niin uskomattomalta tuo kuulostaa?
Kyllä pimeä ymmärtämättömyys muutoinkin on miltei käsittämättömästi laajalle levinnyttä, kun samanlaista ajattelumallia tuntuu olevan opetusviranomaisillakin. Valitettavasti on niin, että kun sokea sokeaa taluttaa, niin molemmat kuoppaan putoavat, jopa kansakuntien laajuisissa puitteissa.- siksi.erosin
Kirkko tulisi olla uskovien yhteisö eikä vihervassujen politikointikenttä!
Teillä gfundamentalisteilla on keskuudessanne isoja ongelmia kuten evoluutio, maailmankaikkeuden ikä, kolminaisuusoppi ja vastaavat.
Onko tuo keskittyminen liberaalien sanomisiin jokin tietoisesti valittu strategia, millä te pyritte estämään keskuudessanne tapahtuvan lisähajaannuksen?
Kun te keskitytte puhumaan paskaa muista, niin aikaa ja voimia ei jää keskinäiselle riitelylle?- ArtoTTT
#Kun te keskitytte puhumaan paskaa muista, niin aikaa ja voimia ei jää keskinäiselle riitelylle?#
Mutta kerroppa nyt qwerty ajankuluksi, onko se sinun emäntäsi samaa mieltä sinun kanssasi näistä uskonasioista??? - vapaat.suunnat.kutsuu
siksi.erosin kirjoitti:
Kirkko tulisi olla uskovien yhteisö eikä vihervassujen politikointikenttä!
Juuri noin!
Väärät paimenet ovat myyneet kirkon valtiolle!!!
>> Kirkon valtaaminen sisältäpäin etenee
Homojärjestö iloitsee järjestöä mielyttävien ehdokkaiden läpimenosta. <<
Kirkolliskokouksessa on noin puolet konservatiiveja eli silloinhan konservatiivit ovat valtaamassa kirkkoa.
Tulkaa Kaikki-liike voisikin ottaa seuraavissa srk-vaaleissa teemakseen "Pysäyttäkää konservatiivit!"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.2221523- 901247
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2321177- 68982
- 72857
- 57629
- 37626
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?80542- 45507
No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29504