Hämikselle palautetta.

Miksi teet tuollaista hölmöläisten musiikkia?
Voin kertoo, et ihan päähän sattuu kun kuuntelin tässä putkeen useammankin tekeleesi..Usko vaan huviksesi, et tuo ei toimi. Lähet hakemaan totaalisesti uutta suuntaa musiikillisesti. Jotain räväkämpää, munakkaampaa ja kunnon sooloja sekaan ja revittelyä. Nuo on kaikki täyttä paskaa mitä olet väkeltänyt.

45

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämärän_rajoilta

Minulle on aivan samantekevää, toimiiko se tai pitävätkö ihmiset musiikistani, koska en tavoittele sillä mitään. Teen juuri sellaista musiikkia kuin haluan ja sillä tavalla kuin haluan. Jos se toimii minulle itselleni, se riittää.

Sitä paitsi, musiikillisen alter egoni on tarkoituskin olla munaton olmi. Se on minulle helpoin rooli esittää, koska siinä ei tarvitse näytellä yhtään.

• Joo, tekstisi noissa kappaleissa on sitä samaa itsesäälissä rypemistä kuin mitä täällä netissäkin..Yritän vaan sanoa, että samalla ajalla voisit yrittää väsätä jotain järkevämpääkin positiivisissa merkeissä.
        Nyt teet saman kuin teit opintojesikin kanssa, eli jotain totaalisen hyödytöntä.
        Otappa tästä mallia, koska tämä vois olla sun juttus. Jotain tämän tyyppistä sen pitäs olla.
        https://www.youtube.com/watch?v=TVy1MiS9jlQ

• Janellahan on teksteisään hyvä perus tarina ja sitten todella voimakas ja iskevä kertosäe, joka vedetään korkealta ja kovaa ja se onkin se oleellinen juttu tämäntyyppisessä musiikissa..
        https://www.youtube.com/watch?v=Pv0b0g6FWfE

• Niin kuin tässäkin...Näitä tekee mieli oikeen luukuttaa kovalla on niin iskevät kertisit.
        https://www.youtube.com/watch?v=znrZ9di86bY

Ei kappaleessa voi olla yhtä ja samaa monotoonista paatosta, vaan täytyy olla ylä ja alamäkiä, jotain joka tarttuu.

• 876
        CamelBoots kirjoitti:

Niin kuin tässäkin...Näitä tekee mieli oikeen luukuttaa kovalla on niin iskevät kertisit.
        https://www.youtube.com/watch?v=znrZ9di86bY

Ei kappaleessa voi olla yhtä ja samaa monotoonista paatosta, vaan täytyy olla ylä ja alamäkiä, jotain joka tarttuu.

Nyt olisi jo korkea aika hävetä. Mene nyt jumalauta luukuttaa sitä Jannea vaikka kakkoseen.

• CamelBoots kirjoitti:

Joo, tekstisi noissa kappaleissa on sitä samaa itsesäälissä rypemistä kuin mitä täällä netissäkin..Yritän vaan sanoa, että samalla ajalla voisit yrittää väsätä jotain järkevämpääkin positiivisissa merkeissä.
        Nyt teet saman kuin teit opintojesikin kanssa, eli jotain totaalisen hyödytöntä.
        Otappa tästä mallia, koska tämä vois olla sun juttus. Jotain tämän tyyppistä sen pitäs olla.
        https://www.youtube.com/watch?v=TVy1MiS9jlQ

En ole aiemmin ajatellut, mutta tämän Janne Hurmeen on siis myös tarkoitus olla huumoria, onhan? Onhan tuossa vähän "mummon pelargoniaa" mutta silti. Liian hienostunutta minulle.

• scrg kirjoitti:

En ole aiemmin ajatellut, mutta tämän Janne Hurmeen on siis myös tarkoitus olla huumoria, onhan? Onhan tuossa vähän "mummon pelargoniaa" mutta silti. Liian hienostunutta minulle.

Ei todellakaan..

• ATM-automaatti

• Viikkari
        CamelBoots kirjoitti:

Janellahan on teksteisään hyvä perus tarina ja sitten todella voimakas ja iskevä kertosäe, joka vedetään korkealta ja kovaa ja se onkin se oleellinen juttu tämäntyyppisessä musiikissa..
        https://www.youtube.com/watch?v=Pv0b0g6FWfE

Anteeksi nyt, mutta voi apua mitä kuraa!!! iskelmää!! Yök!

• ATM-automaatti kirjoitti:

Oliko CamelBoots yleisön joukossa?

https://www.youtube.com/watch?v=WDHnretANw8

Ei ollut...En harrasta lavatansseja, enkä iskelmä keikoilla käy, mutta toki satunnaiseti tulee kuunneltua sitäkin.
        Pääosin metallimusiikissa ja bluesissa on omat mielenkiinnot.

• CamelBoots kirjoitti:

Ei todellakaan..

Eipä muuten olekaan tahallista huumoria. Hämis sentään pystyy covereissaan edes siihen.

Wikipedia tietää kertoa että Hari Varešanović menetti kerran paikan euroviisuissa kun oli antanut Janne levyttää kappaleensa ensin. Virhe tuli sitten korjattua vuonna 2006:

https://www.youtube.com/watch?v=SXlIN3mcsH4

Kuvitelkaapa Hämis tuohon tilalle. Hari oli muuten kolmas, Lordi voitti.

• rumamaija
        Viikkari kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta voi apua mitä kuraa!!! iskelmää!! Yök!

Vaikka oma lempigenreni onkin rock, niin tykkään kyllä itsekin kovasti Hurmeen Kirjeestä. Ja muutamasta muustakin vissiinkin iskelmäksi luokiteltavasta biisistä, tosin ne ovat muilta esittäjiltä (kuten Yön Ihmisen Poika tai Rakkaus on lumivalkoinen). Olen moniruokainen, jopa Daddy Yankeen Llamado de Emergencia iskee ja lujaa vaikken muuten ole ikinä tykännyt reggaetonista. Ja vaikka vihaan räppiä, niin onhan se Freestyler jopa tälläisen räp-vihaajan mielestä hyvä.

• ätmelssön

Ap on täysi juntti (kts. sen kirjoitukset palstalla), joka ei tietenkään ymmärrä musiikin päälle.

Jatka Hämis samalla linjalla.

ps. Naiskuiskaaja on paras biisi ever.

• että.silleen
    • mies__86

Hämis on taitelija ja sinä et selvästikään ymmärrä häntä.

• Ehkä aloitteleva taiteilija, joka on vain opastettava oikeaan suuntaan.

• olen.asunut.Lontoossa
        CamelBoots kirjoitti:

Ehkä aloitteleva taiteilija, joka on vain opastettava oikeaan suuntaan.

Sä nyt ainakin opastat sitä ihan väärään suuntaan.

• Hämärän_rajoilta
        CamelBoots kirjoitti:

Hevi- ja metallimusiikki menevät minulta täysin ohi. En vain saa lajeista mitään irti enkä siksi tunne tarvetta yrittää viedä omaa tekemistäni itselleni ventovieraaseen suuntaan.

Se ei kuitenkaan ole koskaan rajoittanut minua antamaan hyviä neuvoja metallibändeille. Olenkin ehdottanut monelle kotimaiselle yhtyeelle, että heidän pitäisi tehdä duetto Juha Tapion kanssa, koska Juha Tapio on koko kansan suosikki ja hän pystyisi tuomaan bändien oman aivottoman räimeen sekaan vähän herkkyyttä ja inhimillisyyttä, tarinankerrontaakin. Kun metallibändimme tekevät uusia kappaleita, olen aina kannustanut heitä miettimään sovituksia lähtökohdasta: "Miten Katri Helena tekisi tämän?"

• Hämärän_rajoilta
        CamelBoots kirjoitti:

Hevi- ja metallimusiikki menevät minulta täysin ohi. En vain saa lajeista mitään irti enkä siksi tunne tarvetta yrittää viedä omaa tekemistäni itselleni ventovieraaseen suuntaan.

Se ei kuitenkaan ole koskaan rajoittanut minua antamaan hyviä neuvoja aloitteleville metallibändeille. Olenkin ehdottanut monelle kotimaiselle yhtyeelle, että heidän pitäisi tehdä duetto Juha Tapion kanssa, koska Juha Tapio on koko kansan suosikki ja hän pystyisi tuomaan bändien oman aivottoman räimeen sekaan vähän herkkyyttä ja inhimillisyyttä, tarinankerrontaakin. Kun metallibändimme tekevät uusia kappaleita, olen aina kannustanut heitä miettimään sovituksia lähtökohdasta: "Miten Katri Helena tekisi tämän?"

• Hämärän_rajoilta
        Hämärän_rajoilta kirjoitti:

Se ei kuitenkaan ole koskaan rajoittanut minua antamaan hyviä neuvoja aloitteleville metallibändeille. Olenkin ehdottanut monelle kotimaiselle yhtyeelle, että heidän pitäisi tehdä duetto Juha Tapion kanssa, koska Juha Tapio on koko kansan suosikki ja hän pystyisi tuomaan bändien oman aivottoman räimeen sekaan vähän herkkyyttä ja inhimillisyyttä, tarinankerrontaakin. Kun metallibändimme tekevät uusia kappaleita, olen aina kannustanut heitä miettimään sovituksia lähtökohdasta: "Miten Katri Helena tekisi tämän?"

Oho, tuplapostaus. Viesti siis sittenkin meni läpi yhdellä niistä noin 20 kerrasta, kun mitään ei mukamas tapahtunut, sivu bugitti ja Lähetä-napin painamisesta entisen laskutoimituksen tilalle tuli vain koko ajan uusi.

• olen.asunut.Lontoossa
        Hämärän_rajoilta kirjoitti:

Oho, tuplapostaus. Viesti siis sittenkin meni läpi yhdellä niistä noin 20 kerrasta, kun mitään ei mukamas tapahtunut, sivu bugitti ja Lähetä-napin painamisesta entisen laskutoimituksen tilalle tuli vain koko ajan uusi.

Mä suosittelisin sinulle laulutuntien ottamista, sävelkorva sinulla pelaa, mutta vähän laulutekniikkaa parantamalla voisit todennäköisesti parantaa huomattavasti tuotoksien laatua. Ja muutenkin kannattaa kiinnittää huomiota lähinnä ideioiden toteutuksen hiomiseen.

• helmiä.sioille
        olen.asunut.Lontoossa kirjoitti:

Mä suosittelisin sinulle laulutuntien ottamista, sävelkorva sinulla pelaa, mutta vähän laulutekniikkaa parantamalla voisit todennäköisesti parantaa huomattavasti tuotoksien laatua. Ja muutenkin kannattaa kiinnittää huomiota lähinnä ideioiden toteutuksen hiomiseen.

Vitut noista laulutunneista! Maailma ei tarvitse enää ainuttakaan Tarja Turusta, Olli Hermania tai mitään muuta vastaavaa paskaa.

Mut yhden neuvon laulamiseen siitä huolimatta minäkin haluaisin antaa. Hengitä se ulos. Hengitä laulu ulos niin kuin hengität lukemattomat tunteetkin miten milloinkin. Kyllä se siitä lähtee... :)

• rumamaija
        helmiä.sioille kirjoitti:

Vitut noista laulutunneista! Maailma ei tarvitse enää ainuttakaan Tarja Turusta, Olli Hermania tai mitään muuta vastaavaa paskaa.

Mut yhden neuvon laulamiseen siitä huolimatta minäkin haluaisin antaa. Hengitä se ulos. Hengitä laulu ulos niin kuin hengität lukemattomat tunteetkin miten milloinkin. Kyllä se siitä lähtee... :)

"Olli Hermania tai mitään muuta vastaavaa paskaa"

Herman on söpö :(

• helmiä.sioille
        rumamaija kirjoitti:

"Olli Hermania tai mitään muuta vastaavaa paskaa"

Herman on söpö :(

Samapa se, mut vitun tylsä ja mitäänsanomaton laulajana. Sellaisia on tuubissa 20 tusinassa.

Mutta näin sen täytyy mennä. https://www.youtube.com/watch?v=7jvATYNxkRs

En kiinnittäisi huomiota niinkään Robert Plantin ääneen, vaan siihen miten hän hengittää biisit ulos. Siinä on se kauneus, ei siinä et pystyy laulaa korkealta tai jotain... :) Eikä se taustalaulajatarkaan huonolta kuulosta.. :)

• olen.asunut.Lontoossa
        helmiä.sioille kirjoitti:

Hämiksen ja Tarja Turusen välillä on yllättäen välimuotoja. En tarkoittanut, että pitää virtuoosiksi tulla, vaan että voi parantaa tekniikkaa niin, että äänestä tulee täyteläisempi ja resonoivampi. Se on ihan harjoittelukysymys eikä siihen edes tarvita välttämätää kovin montaa tuntia, pitää vaan tietää, miten ääni muodostetaan niin, että koko keho resonoi vähän niin kuin jonkun soittimen materiaali.

• Hämärän_rajoilta kirjoitti:

Heh...Taitaa olla tämä sitä ironiaa...

• Aromareiskat
        CamelBoots kirjoitti:

Heh...Taitaa olla tämä sitä ironiaa...

Heh... Taitaa olla tämä sitä vittuilua

• m-i-e-s

Pohjanooteerauksien multihuipennus. Sävelkorvaton (valkosipulimies, jonka kamunaiset ovat sanoneet yhtä sun toista tunnusti ettei niitä kavereita olekkaan yhtään) arvostelee huumorimielessä, ilmeisesti harrastepohjalta tehtyä musiikkia johonkin kotimaiseen ei edes valtavirrassa olevaan iskelmälaulajaan, mikä tekee sitä musiikkia vakavissaan ja elantonsa vuoksi.

Voin tunnustaa, etten kuuntele kumpaakaan, mutta tuolla hölmöläisten musiikkia tekevällä henkilöllä on selvästi lahjoja. Ei pelkästään käytä nokkeluutta uudelleen sanoittamisessa, siellä on myös ylläpidetty sovitukseen osumista. Yhteiskunnallisesti "Hölmöläisellä" on enemmän sanomaa vallitsevasta maailmasta, kuin Herra ammattilaisella. Ei saa myöskään unohtaa, että jotkut kappaleet kertovat oikeasta maailmasta ja ehkä esittäjästä itsestään.

Mikäli verrataan johonkin lähes samaan jaostoon kuuluvaan, kuten kummeli, lapinlahden linnut, pizza enrico, Kikka, Tony Halme tms. (Tai vaikka standup komiikkaan), niin ihan kohtalaisen kovia ja onnistuneita virityksiä kokonaisuudessaan.

Suosittelen jatkamaan ihan samoilla linjoilla, kumminkin itse tehty, oman näköinen tulkinta maailmasta, ihmisistä, kohtaamisista on aina parempi, kuin levy-yhtiön talutushihnassa oleva keskinkertainen esiintyjä.(Todennäköisesti kuulija kuntakin tulee olemaan isompi kuin Jannen, ei välttämättä tänävuonna, mutta tulevaisuudessa).

Mikäli verrataan näihin muihin (joille ei anneta ruututilaa) musiikintubettajiin, niin heittämällä kärkeen, kumminkin näissä on se tekemisen tuntuminen.

• Ex------------PUA

EI helkkari. Tuo "valkosipulimies" saa minut kyllä aina repeämään. :D

Ei sillä, ei ole kumpaakaann teistä vastaan mitään.

Mutta tästä olen hyvinkin samaa mieltä; "mutta tuolla hölmöläisten musiikkia tekevällä henkilöllä on selvästi lahjoja. Ei pelkästään käytä nokkeluutta uudelleen sanoittamisessa, siellä on myös ylläpidetty sovitukseen osumista. Yhteiskunnallisesti "Hölmöläisellä" on enemmän sanomaa vallitsevasta maailmasta, kuin Herra ammattilaisella. Ei saa myöskään unohtaa, että jotkut kappaleet kertovat oikeasta maailmasta ja ehkä esittäjästä itsestään."

Minustakin ammattilaisen ja amatöörin vertaus on hieman over kill, mutta vielä suurempi over kill oli se kehen häntä verrattiin. :D

Kyllä C.R:lla on sanomaa aina enemmän kuin Hurmeella, siinä missä koko suomi-iskelmä on minusta aivan kaamea ja onttoa musiikkia.

"Suosittelen jatkamaan ihan samoilla linjoilla, kumminkin itse tehty, oman näköinen tulkinta maailmasta, ihmisistä, kohtaamisista on aina parempi, kuin levy-yhtiön talutushihnassa oleva keskinkertainen esiintyjä.(Todennäköisesti kuulija kuntakin tulee olemaan isompi kuin Jannen, ei välttämättä tänävuonna, mutta tulevaisuudessa)."

Juuri näin!

Jos on löytänyt oman juttunsa, ja oman tiensä, niin tällöin keskivertoihmiset ja lampaat ovat niitä jotka tyrmää sen aina ihan varmasti, sillä he valitsevat kaiken sen mukaan mikä on jo hyväksyttyä, tuttua ja turvallista.

C.R. ei ole minun musiikkiani, mutta se ei tarkoita etteikö siinä olisi potentiaalia.

• helmiä.sioille

:)

Älä hämärän_rajoilta välitä. Olet lahjakas kaveri, ketä arvostelee täysin lahjaton ja nyanssitajuton tyyppi.

En sanoisi itseäni sun musan diggariksi, mut en sano sitä huonoksikaan. Hyvää se on, sinun itsesi näköistä jä kuuloista. Maailmasta löytyy paljon musiikkia mistä en diggaa, mutta en silti lähtisi sitä huonoksi haukkumaan. Se, että minulle ei jokin genre tai artisti uppoa, ei sitä välttämättä huonoksi tee. Tai jos diggaan jostain genrestä niin kaikki tietyn genren edustajat automaattisesti hyviksi tule. Paska on paskaa ja hyvä on hyvää. Tarvitaan jonkun verran sävelkorvaa ja nyanssitajua(niitä nyt ainakin), et oppii erottamaan ne toisistaan.

Suomi-iskelmä on muuten sellaista kuraa, että en ainakaan minä tajua niitä joiden mielestä se on maailmankaikkeuden parasta musiikkia. :D Ok, paitsi Rauli Badding Somerjoki, jos sitä nyt iskelmäksi voi sanoa....

• Mikä on hämis?

• Oletko_blondi

Nimim. Hämärän_rajoilta.

• viesinutkin

Tyyppi joka osaa soittaa kitaraa. Palstarenttu joka saa paljon pillua musisoinnillaan.

• viesinutkin kirjoitti:

Tyyppi joka osaa soittaa kitaraa. Palstarenttu joka saa paljon pillua musisoinnillaan.

Ahaa, eli eräänlainen palstan urbaani legenda tai tarinan kertoja...?

• 12121212

Hämis = Hämärän_rajoilta = Casey Ryback & Katkotut Kädet.

Älykäs ja sarkastisella tavalla hauska, lahjakas muusikko. Yliopistokoulutettu muttei ole koskaan ollut alan töissä, asuu ymmärtääkseni kotona. Ei ole koskaan saanut naista koska on ujo, hyvin kiltti ja fyysisesti liian pienikokoinen naisille jotka ehdottomasti haluavat kookkaamman miehen "tunteakseen olevansa turvassa" esim. luolamiehiltä ja lohikäärmeiltä ja tunteakseen vahvan miehen ottavan heidät, kuten urosgorilla ottaa naarasgorillansa.

Kirjoitustensa perusteella hieno persoona, muttei sytytä naisia.

• että.silleen

• eimikäänhienopersoona
        12121212 kirjoitti:

Hämis = Hämärän_rajoilta = Casey Ryback & Katkotut Kädet.

Älykäs ja sarkastisella tavalla hauska, lahjakas muusikko. Yliopistokoulutettu muttei ole koskaan ollut alan töissä, asuu ymmärtääkseni kotona. Ei ole koskaan saanut naista koska on ujo, hyvin kiltti ja fyysisesti liian pienikokoinen naisille jotka ehdottomasti haluavat kookkaamman miehen "tunteakseen olevansa turvassa" esim. luolamiehiltä ja lohikäärmeiltä ja tunteakseen vahvan miehen ottavan heidät, kuten urosgorilla ottaa naarasgorillansa.

Kirjoitustensa perusteella hieno persoona, muttei sytytä naisia.

Eiköhän työtön ja syrjäytynyt kolmekymppinen peräkammarinpoika ole automaattisesti HC-ATM koosta ja luonteesta riippumatta. Vaan ei luonteessakaan ole kehumista. Nokkeluuttaan vaikuttaa käyttävän joko passiivis-aggressiiviseen ilkeilyyn tai itseinhoon.

• Hämärän_rajoilta

Legenda-statuksen laita on vähän niin ja näin (ellei siihen riitä yksinkertaisesti se, että on roikkunut täällä aivan liian kauan), ja enemmän ruraalina itseäni pidän. Tarinoita olen joskus kertonut, mutta niitäkin enää harvoin täällä.

• Voe_rähmä

Tämän piti siis olla vastaus Pinkki-Pumpulille. Jostain syystä tässä ketjussa yksikään vastaus ei onnistu aivan toivotulla tavalla.

• JanneHurmeFanClub

Joo Hämäri, mikset oo kuin Janne Hurme? Hä? Siinä vasta cool jätkä. Toisin kuin sä? Hä? Mikset oo?

• Hämärän_rajoilta

Koska myrsky samanlainen ei sydämessäin soi.

• läheisriippuvuus

Hämärä, joko oot saanut katkottua napanuoraan siihen läheisriippuvaiseen isääsi?

• Hämärän_rajoilta

Isäni kuolemasta on jo kohta puoli vuotta, joten ehkä asian voi noinkin nähdä.

• läheisriippuvuus

Ahaa, otan osaa. Muistan vaan kun kirjoittelit tänne joskus viime vuoden puolella miten isäsi ei halua että muutat pois kotoa.

• loppukolähellä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      47
      6442
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      39
      4101
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      54
      2109
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      36
      1778
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1391
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1099
    7. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1067
    8. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1064
    9. Oletteko kaivattunne kanssa samaa tasoa?

Vai onko out of your league?
      Ikävä
      67
      998
    10. Mitä ajattelisit jos ikäväsi kohde olisi?

Omituinen hiippari?
      Ikävä
      8
      949
    Aihe