http://www.hs.fi/talous/a1457317243052
Tänään on taas moni feministi hieronut karvaisia käsiään ja nauranut partaansa, kun propaganda on kertonut Äidin euron olevan vain 62,5% isän eurosta. Sehän on selvä merkki sukupuolten välisestä epätasa-arvosta.
Kyseinen tilastohan on vain todiste naisten hypergamiasta, eli että naiset ottavat itseään parempituloisemman miehen parisuhteeseen. Samainen aviisihan on jo kauan sitten todennut, että naiset ja miehet saavat samasta työstä suunnilleen samaa palkkaa.
Edelleen mielestäni harhaanjohtavaa.
Todiste hypergamiasta(ko)?
11
<50
Vastaukset
- Elätänitseni
Etkö huomannut viimeisintä tutkimusta, jossa nainen on useammin perheen pääelättäjä?
- Tekstitvltä
BEM kirjoitti:
laitatko linkin, niin pääsen lukemaan
SORI, luin sen teksti tv: ltä
- Elätänitseni
http://www.ksml.fi/kotimaa/Yhä-useampi-nainen-on-perheensä-pääelättäjä/741531
Ole hyvä!No niinhän se meni kuin arvelinkin. Elätän itseni sanoo USEAMMIN jonka voi tulkita, että enemmän kuin puolessa tapauksissa.
Tuo otsikko sanoo YHÄ USEAMPI, eli tässä tapauksessa kolmannes.
"Entistä useampi nainen on perheensä pääelättäjä. Näin on jo lähes puolessa miljoonassa kotitaloudessa. Tällä hetkellä joka kolmannessa kahden aikuisen taloudessa suurimmat tulot hankkii nainen."
Tuo tietysti on seurausta, että miesvaltaisten alojen työpaikkoja on liukunut ulkomaille kovaa tahtia. Hyvätuuloisen paperimiehen kanssa naimisiin mennyt nainen huomaakin yhtäkkiä olevansa työttömän kanssa naimisissa, tai ehkä lähihoitajan.BEM kirjoitti:
No niinhän se meni kuin arvelinkin. Elätän itseni sanoo USEAMMIN jonka voi tulkita, että enemmän kuin puolessa tapauksissa.
"Entistä useampi nainen on perheensä pääelättäjä. Näin on jo lähes puolessa miljoonassa kotitaloudessa. Tällä hetkellä joka kolmannessa kahden aikuisen taloudessa suurimmat tulot hankkii nainen."
Tuo tietysti on seurausta, että miesvaltaisten alojen työpaikkoja on liukunut ulkomaille kovaa tahtia. Hyvätuuloisen paperimiehen kanssa naimisiin mennyt nainen huomaakin yhtäkkiä olevansa työttömän kanssa naimisissa, tai ehkä lähihoitajan.Eli ellei nainen halua joutua ätmien hampaisiin, hänen on a) työskenneltävä itse yksityisellä sektorilla ja b) solmittava parisuhde miehen kanssa, joka ansaitsee täsmälleen saman verran. Koska jos nainen pariutuu paremmin ansaitsevan miehen kanssa, niin hän on hypergaminen, ja jos hän pariutuu huonommin ansaitsevan miehen kanssa, niin on hänen syynsä että miesvaltaisten alojen työpaikat ovat vähentyneet. Ja jos hän itse työskentelee julkisella sektorilla niin silloin hän joka tapauksessa hyötyy (vain) miesten tekemästä työstä.
Hankalaksi menee.helka kirjoitti:
Eli ellei nainen halua joutua ätmien hampaisiin, hänen on a) työskenneltävä itse yksityisellä sektorilla ja b) solmittava parisuhde miehen kanssa, joka ansaitsee täsmälleen saman verran. Koska jos nainen pariutuu paremmin ansaitsevan miehen kanssa, niin hän on hypergaminen, ja jos hän pariutuu huonommin ansaitsevan miehen kanssa, niin on hänen syynsä että miesvaltaisten alojen työpaikat ovat vähentyneet. Ja jos hän itse työskentelee julkisella sektorilla niin silloin hän joka tapauksessa hyötyy (vain) miesten tekemästä työstä.
Hankalaksi menee.:-D
- Elätänitseni
BEM kirjoitti:
No niinhän se meni kuin arvelinkin. Elätän itseni sanoo USEAMMIN jonka voi tulkita, että enemmän kuin puolessa tapauksissa.
Tuo tietysti on seurausta, että miesvaltaisten alojen työpaikkoja on liukunut ulkomaille kovaa tahtia. Hyvätuuloisen paperimiehen kanssa naimisiin mennyt nainen huomaakin yhtäkkiä olevansa työttömän kanssa naimisissa, tai ehkä lähihoitajan.Ihaa! Feminismin kulta-aika on alkanut.
Voit vääntää sitä rautalankaa miten päin tahansa, niin naiset rulettaa... :D
Iloinen asia naisten kannalta on, että lapsettoman naisen euro lienee sitten yli 100% lapsettoman miehen eurosta.
- Ex------------PUA
Erinomainen havainto BEM!
Noin sitä naisten hypergamiaa yritetään kääntää uhripääomaksi, vaikka juuri tuon uutisen pitäisi saada aikaan toimenpiteitä hypergamian musertamiseksi.- Elätänitseni
Muserra sinä kuule kilisi :D
Naiset rulettaaa..... :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau697594Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens435144- 983625
- 442819
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat462409Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212333- 222228
- 342203
- 281891
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,191715