Todiste hypergamiasta(ko)?

http://www.hs.fi/talous/a1457317243052

Tänään on taas moni feministi hieronut karvaisia käsiään ja nauranut partaansa, kun propaganda on kertonut Äidin euron olevan vain 62,5% isän eurosta. Sehän on selvä merkki sukupuolten välisestä epätasa-arvosta.

Kyseinen tilastohan on vain todiste naisten hypergamiasta, eli että naiset ottavat itseään parempituloisemman miehen parisuhteeseen. Samainen aviisihan on jo kauan sitten todennut, että naiset ja miehet saavat samasta työstä suunnilleen samaa palkkaa.

Edelleen mielestäni harhaanjohtavaa.

11

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elätänitseni

      Etkö huomannut viimeisintä tutkimusta, jossa nainen on useammin perheen pääelättäjä?

      • laitatko linkin, niin pääsen lukemaan


      • Tekstitvltä
        BEM kirjoitti:

        laitatko linkin, niin pääsen lukemaan

        SORI, luin sen teksti tv: ltä


    • Elätänitseni
      • No niinhän se meni kuin arvelinkin. Elätän itseni sanoo USEAMMIN jonka voi tulkita, että enemmän kuin puolessa tapauksissa.

        Tuo otsikko sanoo YHÄ USEAMPI, eli tässä tapauksessa kolmannes.

        "Entistä useampi nainen on perheensä pääelättäjä. Näin on jo lähes puolessa miljoonassa kotitaloudessa. Tällä hetkellä joka kolmannessa kahden aikuisen talou­dessa suurimmat tulot hankkii nainen."

        Tuo tietysti on seurausta, että miesvaltaisten alojen työpaikkoja on liukunut ulkomaille kovaa tahtia. Hyvätuuloisen paperimiehen kanssa naimisiin mennyt nainen huomaakin yhtäkkiä olevansa työttömän kanssa naimisissa, tai ehkä lähihoitajan.


      • BEM kirjoitti:

        No niinhän se meni kuin arvelinkin. Elätän itseni sanoo USEAMMIN jonka voi tulkita, että enemmän kuin puolessa tapauksissa.

        Tuo otsikko sanoo YHÄ USEAMPI, eli tässä tapauksessa kolmannes.

        "Entistä useampi nainen on perheensä pääelättäjä. Näin on jo lähes puolessa miljoonassa kotitaloudessa. Tällä hetkellä joka kolmannessa kahden aikuisen talou­dessa suurimmat tulot hankkii nainen."

        Tuo tietysti on seurausta, että miesvaltaisten alojen työpaikkoja on liukunut ulkomaille kovaa tahtia. Hyvätuuloisen paperimiehen kanssa naimisiin mennyt nainen huomaakin yhtäkkiä olevansa työttömän kanssa naimisissa, tai ehkä lähihoitajan.

        Eli ellei nainen halua joutua ätmien hampaisiin, hänen on a) työskenneltävä itse yksityisellä sektorilla ja b) solmittava parisuhde miehen kanssa, joka ansaitsee täsmälleen saman verran. Koska jos nainen pariutuu paremmin ansaitsevan miehen kanssa, niin hän on hypergaminen, ja jos hän pariutuu huonommin ansaitsevan miehen kanssa, niin on hänen syynsä että miesvaltaisten alojen työpaikat ovat vähentyneet. Ja jos hän itse työskentelee julkisella sektorilla niin silloin hän joka tapauksessa hyötyy (vain) miesten tekemästä työstä.

        Hankalaksi menee.


      • helka kirjoitti:

        Eli ellei nainen halua joutua ätmien hampaisiin, hänen on a) työskenneltävä itse yksityisellä sektorilla ja b) solmittava parisuhde miehen kanssa, joka ansaitsee täsmälleen saman verran. Koska jos nainen pariutuu paremmin ansaitsevan miehen kanssa, niin hän on hypergaminen, ja jos hän pariutuu huonommin ansaitsevan miehen kanssa, niin on hänen syynsä että miesvaltaisten alojen työpaikat ovat vähentyneet. Ja jos hän itse työskentelee julkisella sektorilla niin silloin hän joka tapauksessa hyötyy (vain) miesten tekemästä työstä.

        Hankalaksi menee.

        :-D


      • Elätänitseni
        BEM kirjoitti:

        No niinhän se meni kuin arvelinkin. Elätän itseni sanoo USEAMMIN jonka voi tulkita, että enemmän kuin puolessa tapauksissa.

        Tuo otsikko sanoo YHÄ USEAMPI, eli tässä tapauksessa kolmannes.

        "Entistä useampi nainen on perheensä pääelättäjä. Näin on jo lähes puolessa miljoonassa kotitaloudessa. Tällä hetkellä joka kolmannessa kahden aikuisen talou­dessa suurimmat tulot hankkii nainen."

        Tuo tietysti on seurausta, että miesvaltaisten alojen työpaikkoja on liukunut ulkomaille kovaa tahtia. Hyvätuuloisen paperimiehen kanssa naimisiin mennyt nainen huomaakin yhtäkkiä olevansa työttömän kanssa naimisissa, tai ehkä lähihoitajan.

        Ihaa! Feminismin kulta-aika on alkanut.
        Voit vääntää sitä rautalankaa miten päin tahansa, niin naiset rulettaa... :D


    • Iloinen asia naisten kannalta on, että lapsettoman naisen euro lienee sitten yli 100% lapsettoman miehen eurosta.

    • Ex------------PUA

      Erinomainen havainto BEM!

      Noin sitä naisten hypergamiaa yritetään kääntää uhripääomaksi, vaikka juuri tuon uutisen pitäisi saada aikaan toimenpiteitä hypergamian musertamiseksi.

      • Elätänitseni

        Muserra sinä kuule kilisi :D
        Naiset rulettaaa..... :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe