Huussin akkuna -meteorologia saanee taas melkoisia täyttymyksiä ulos kurkistaessaan. Ulkona tulee nimittäin lunta - ja sakeasti. Mutta kun perehtyy asiaan tarkemmin, lämpötila tällä hetkellä 0,8 astetta. Ja ennusteet näyttävät yön alimmaksi lämpötilaksi 0 astetta. Ollaan astekaupalla ajankohdan normaalien yläpuolella. Keskimääräisesti pitäisi täällä sisämaassa olla maaliskuun alussa vielä iltapäivälämpötilakin miinuksella. Yöstä puhumattakaan!
Siis lunta ja lauhaa. Mitä mitä, eikö lumi liitykään koviin pakkasiin ja "kunnon" talveen? Nyt fiksummat jo muistanevat mitä Eelis on aina kirjoittanut.....
Vöyh....lunta sataa
3
87
Vastaukset
- PierreReview
Kyllä muistamme, mitä olet kirjoittanut lumisuudesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14159954/ennatyslumisade-moskovassa
Eli: "Lämpenevässä ilmastossa voi olla talvella vähän lunta tai paljon lunta. Tai jotain siltä väliltä."
"Jos kylmenee, voi yhtä hyvin olla vähälumista tai runsaslumista tä jotain siltä väliltä."
Toisin sanoen Eeliksen AGW-logiikan mukainen ennuste tarjoaa lumisuudeksi mitä tahansa olipa ilmasto lämpenevä, ei-lämpenevä tai kylmenevä. Tieteellinen ennustearvo tasan pyöreä nolla. Kuorossa sille ...
Ja muistammehan, miten palstalla on kerrottu "ilmastonmuutoksen oppikirjan" kertovan, että ilmaston väitetysti lämmetessä lumisuus vähenee. Nyt taitaa Eelikselle tulla jälki-istuntoa, kun ilmastokatekismus ei ole oikeaoppisesti hallussa. - ilmasto_lämpenee
Siis ymmärsinkö oikein, Pierre tuossa todistaa että lumisuuden yhteys ilman lämpötilaan on tasan pyöreä nolla? Mielenkiintoista. Mitä olet oikein ajanut takaa puhuessasi jostakin 2010-luvun alun lumitalvista. Kun sehän ei kerro lämpötiloista, sinun mukaasi jopa mitään?
- kepstikko
Kyllä muistetaan Eelis. Sanoit jokseenkin näin, runsasluminen talvi voi olla lauha, keskimääräinen tai kylmähkö. Ja tätä asiaa vastaan Pierre potki ja polki jalkaa mutta kuinkas on käynytkään tänä talvena. On nähty että olit Eelis oikeassa. Ja Pierre tapansa mukaan on taas kurat silmillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514