Ymmärrätkö sarkasmia?

kuison

27

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No en aina. Joskus käy niinkin, että muuntelen omassa päässäni toisen sanomiset sarkasmiksi tai ironiaksi, niiden kuitenkaan olematta kumpaakaan. :(

    • flowersreally

      No en tod!

    • Ex----------PUA

      En ymmärrä.

    • rumamaija

      Kirjoitettuna en, kun ei voi tulkita toisen ilmeitä ja kasvonpiirteitä. Livenä todennäköisesti joo.

      • t2qw4

        Sä oletkin niin saatanan tyhmä.


      • rumamaija
        t2qw4 kirjoitti:

        Sä oletkin niin saatanan tyhmä.

        Kirjoittaisit nyt edes vakinimimerkilläsi niin tietäisi keneltä haukut tulee. Vai eikö ole munaa käyttää sitä?

        Livenä ymmärrän mainiosti sekä sarkasmin että huumorin, niiden tajussa ei siis ole sinällään normaaliympäristössä mitään vikaa.


      • 52352t
        rumamaija kirjoitti:

        Kirjoittaisit nyt edes vakinimimerkilläsi niin tietäisi keneltä haukut tulee. Vai eikö ole munaa käyttää sitä?

        Livenä ymmärrän mainiosti sekä sarkasmin että huumorin, niiden tajussa ei siis ole sinällään normaaliympäristössä mitään vikaa.

        Sulla sitä munaa ei ole. Pelkkä kusinen aukko.


      • rumamaija
        52352t kirjoitti:

        Sulla sitä munaa ei ole. Pelkkä kusinen aukko.

        Harvalla tällä palstalla on. Puskista nimimerkkien takaa huutelevien/haukkuvien pipipäiden palsta.


      • 2q6462t4w
        rumamaija kirjoitti:

        Harvalla tällä palstalla on. Puskista nimimerkkien takaa huutelevien/haukkuvien pipipäiden palsta.

        No sulla se puskakin on. En tiedä mikä vittu sieltä huutelee.


      • Nyyyyyyyyh
        2q6462t4w kirjoitti:

        No sulla se puskakin on. En tiedä mikä vittu sieltä huutelee.

        No, no expua... Älä viitsi itkeä.


      • että.silleen

        Olen ihan samassa liemessä kanssasi. Kirjoitetusta textistä sitä ei oikein erota, onko se sarkasmia vai tylytystä.
        Paljon asiaa helpottaa jos tuntee ihmisen... tai ainakin puhuu kasvotusten hänen kanssaan. Silloin voi tulkita kehonkielestä, kasvojen ilmeistä ja äänenpainosta paljon sellaista, mikä ratkaisee asian suuntaan tai toiseen.

        PS. ne hymiöt helpottavat joskus kummasti tulkintaa.... kiitos!


    • Luolamadonna

      Sarnasmi on tod hauskaa.

      (Hihitystä)

      • Luolamadonna

        Ei kun sarkasmi.

        Katsokaa nyt miten helposti sarkastisen lauseen voi tuhota.

        (Naurua)


      • Luolamadonna-soppakauha
        Luolamadonna kirjoitti:

        Ei kun sarkasmi.

        Katsokaa nyt miten helposti sarkastisen lauseen voi tuhota.

        (Naurua)

        Sarkasmin viihdyttävyys ei käsittääkseni ole dialektinen. Dialektinen sarkasmi on kuin yrittäisi hauskuuttaa itseään tai tehdä kuutta ruokalajia yhtä aikaa suulle, joka ei syö niitä. Dialektiikka tendenssinä on mielestäni kuollut.

        Taas modernilla tasolla on erinomaisen tärkeää se, että ihmisen pienuutta ei unohdeta.

        Me emme unohda. Kuinka voisimmekaan?

        (Hihitystä)


    • Ymmärrätkö sarkasmia? Oletko yksitotinen? Noihin kun vastaa molempiin joko joo tai ei, ollaan jo oleellisen äärellä.

      Noin muuten sarkasmi on etenkin kirjoitetussa muodossa hankala taiteenlaji, koska ei näe eleitä eikä ilmeitä.

    • En yleensäkään ymmärrä miksi minkäänlaista huumoria pitää käyttää muuten kivoilla keskustelupalstoilla. Sitä ensin laitetaan muka vaan joku sutkaus tai pikku sanaleikki, sitten jo toistellaan samoja vitsejä ja pian ollaankin koukussa sarkasmiin ja kaikkeen muuhun paskaan. Elämä on parasta hauskuutta!

      • Nnnaaiinennn

        No eihän kukaan täällä kävis jollei ois huumoria.


    • hyvä.artikkeli

      Hyvä artikkeli!

    • 345645

      Yleensä se "väärinymmärtäminen" taitaa olla ihan tahallista sorttia.. nykyajan laadukasta argumentaatiota eli siis ihan mustamaalausta kun ei mitään parempaakaan keksitä enää :p

      Kannattaa välttää jos haluaa säästää (turhan) selittämiseen kuluvan ajan ja energian verran..

      • flowersreally

        Miksi suotta kun kaikki kuitenkin rakastavat selittelijöitä?


    • Ikis__M

      Palstan naiset ainakaan ei ymmärrä yhtään mitään mistään.

    • helmiä.sioille

      En, olen tyhmä ku saapas. Vasemman jalan saapas... :D

      • Ikis__M

        Yrititkö olla sarkastinen?


      • helmiä.sioille
        Ikis__M kirjoitti:

        Yrititkö olla sarkastinen?

        No en, olen vaan tyhmä... :D


    • Nnnaainenn

      Emmä paljo muuta puhukaan ku sarkasmia. Vastuu on kuulijalla.

    • Tippaleipä-toinenkin

      Minusta on hämmentävää, että muutoin normaalit ja fiksut ihmiset eivät sitä ymmärrä..

    • mitäsparas

      ???

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe