OM 651 = OM654 (OM656) kaatopaikka moottori

KuvottavaKone

Tuollaista paskaa en ottaisi edes ilmaiseksi. Jakopää vitunpaikas.

http://forums.mercedesclub.org.uk/showthread.php?t=127811

62

23859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Messerimies

      Kyllä se hyvin pelittää vähintään 150000km. Ehkä enempiki jos siivosti mennään. Eikä mua kiinnosta hevon p..kaakaan missä jokiu vi..n jakopää on. Se on ehkä niitten seuraavien omistajien onkelma mitkä persaukisuuttaan ostaa sen "hyvän käytetyn mersun". Tosiasia on et Mersu on Auto, ja hemmetin hyvä sellanen. Mut vaan uutena, maks. 5 vuotta ja 120-150 tkm :) Ja monta on noita jo ollut...

      • OstaPoikaMopo

        Hah. Ei kestä edes noita kriteeriä.

        Huolenpitosopimus tai leasing on ainut millä noita paskoja kannattaa ottaa riesaksi.


      • 102030405060

        Ennen mersu oli nimenomaan se auto jolla ajoi 1 000 000 km ilman moottoriremonttia.

        Haittaa se huono kestävyys ensimmäistäkin omistajaa siten, että jälleenmyyntiarvo romahtaa . . .


      • E220_CDI
        102030405060 kirjoitti:

        Ennen mersu oli nimenomaan se auto jolla ajoi 1 000 000 km ilman moottoriremonttia.

        Haittaa se huono kestävyys ensimmäistäkin omistajaa siten, että jälleenmyyntiarvo romahtaa . . .

        Mersun jälleenmyyntiarvo ei voi enää Väyrysen jälkeen romahtaa yhtään mihinkään :-)

        Nopea hinnan alennus on iloinen asia. Toissavuoden malli kymmeniätuhansia kilometrejä todellista ajomatkaa täydellä huoltohistorialla, tehtaan 2 vuoden kansainvälinen vaihtoautotakuu ja hintaa puolet uudesta.

        Täytyy vaan toivoa, että joku jaksaa ostaa noita uusia...


      • mullaonbugatti

        Juu niihän täällä kaikki ostaa kuulemma aina uutena koslansa ja leveilee sillä ;) "Mutta se on vaan sen seuraavan omistajan huoli" ja juu juu lässyti. Ei ne sit niin kauheen mukavia ja kestäviä oo jos jo suhkoht uutena seuraavalla omistajalla pukkaa kaikki viat ja merkistä riippumatta käytetty on köyhille onpas kovin ristiriitaista taas?


      • E220_CDI
        mullaonbugatti kirjoitti:

        Juu niihän täällä kaikki ostaa kuulemma aina uutena koslansa ja leveilee sillä ;) "Mutta se on vaan sen seuraavan omistajan huoli" ja juu juu lässyti. Ei ne sit niin kauheen mukavia ja kestäviä oo jos jo suhkoht uutena seuraavalla omistajalla pukkaa kaikki viat ja merkistä riippumatta käytetty on köyhille onpas kovin ristiriitaista taas?

        No antaa niiden leveillä, ei se ole meiltä pois. En itsekään ymmärrä auton hyvyyden perustelemista jatkuvalla autonvaihdolla? Jos auto on hyvä ja mieleinen, miksi sitä pitäisi vaihtaa mihinkään? Hyvä silti, että usein vaihtajia riittää, että mullekin löytyy edullisia käytettyjä kun lopulta kyllästyn vanhaan.

        Oletko muuten ajatellut, että mistä nämä sisäänajon jälkeen vaihtajat tietävät mitä niiden uutena ostamille autoille tapahtuu sen jälkeen kun he eivät aja niillä enää itse?

        Vikoja voi tulla uuteen tai vanhaan, mutta minä ainakin ostan käytettynä, koska koen hinnan putoavan käyttöarvoa ja luotettavuutta nopeammin. Itselle mieluinen valinta on 2 - 3 vuotias puolella uuden hinnasta kahden vuoden tehdastakuulla, mutta myös muita valintoja voi perustella tilanteesta riippuen.

        Jos haluat lähteä pyhään sotaan vastustamaan auton hintaa varallisuuden merkkinä, voin tulla tulitukeen, kunhan kerrot mihin perustetaan tuliasema ja minne päin hyökätään. Mulla on paukkuja salkku täynnä vaikka väittely menisi varapatruunoillekin :-)

        Eikö tuo ole jo kaikille lukutaitoisille selvää, että riippuu ihan käytettävissä olevista varoista onko sadan tonnin auto halpa vai kallis. Paljon autoa tärkeämpää on pitää huoli siitä, että omalta kohdaltaan voi ainakin itse pitää sitä sadantonnin autoa harkinnan arvoisena riippumatta siitä mitä naapuri ajattelee. Enkä nyt kehtaa tässä sanoa olenko itse tuossa tavoitteessa onnistunut vai en, koska yksittäistapaus ei kuitenkaan kykene demonstroimaan periaatteen kestävyyttä kumpaankaan suuntaan.


      • Sinänsä_fiksu_kirjoitus
        E220_CDI kirjoitti:

        No antaa niiden leveillä, ei se ole meiltä pois. En itsekään ymmärrä auton hyvyyden perustelemista jatkuvalla autonvaihdolla? Jos auto on hyvä ja mieleinen, miksi sitä pitäisi vaihtaa mihinkään? Hyvä silti, että usein vaihtajia riittää, että mullekin löytyy edullisia käytettyjä kun lopulta kyllästyn vanhaan.

        Oletko muuten ajatellut, että mistä nämä sisäänajon jälkeen vaihtajat tietävät mitä niiden uutena ostamille autoille tapahtuu sen jälkeen kun he eivät aja niillä enää itse?

        Vikoja voi tulla uuteen tai vanhaan, mutta minä ainakin ostan käytettynä, koska koen hinnan putoavan käyttöarvoa ja luotettavuutta nopeammin. Itselle mieluinen valinta on 2 - 3 vuotias puolella uuden hinnasta kahden vuoden tehdastakuulla, mutta myös muita valintoja voi perustella tilanteesta riippuen.

        Jos haluat lähteä pyhään sotaan vastustamaan auton hintaa varallisuuden merkkinä, voin tulla tulitukeen, kunhan kerrot mihin perustetaan tuliasema ja minne päin hyökätään. Mulla on paukkuja salkku täynnä vaikka väittely menisi varapatruunoillekin :-)

        Eikö tuo ole jo kaikille lukutaitoisille selvää, että riippuu ihan käytettävissä olevista varoista onko sadan tonnin auto halpa vai kallis. Paljon autoa tärkeämpää on pitää huoli siitä, että omalta kohdaltaan voi ainakin itse pitää sitä sadantonnin autoa harkinnan arvoisena riippumatta siitä mitä naapuri ajattelee. Enkä nyt kehtaa tässä sanoa olenko itse tuossa tavoitteessa onnistunut vai en, koska yksittäistapaus ei kuitenkaan kykene demonstroimaan periaatteen kestävyyttä kumpaankaan suuntaan.

        jos ei tiedettäisi että sinähän olet vain Toyota-palstan oman trollipojun yksi sadoista sivupersoonista. Se pudottaa pohjan pois kaikesta mitä sanot. Niin se vaan menee. Vaihda nyt jo kiireellä nimimerkkisi, ehkä voit sen jälkeen kirjoitella rauhassa siihen saakka kun taas kärähdät Toyota-palstan trollipojuksi varomattomuutesi takia.


      • Anonyymi
        102030405060 kirjoitti:

        Ennen mersu oli nimenomaan se auto jolla ajoi 1 000 000 km ilman moottoriremonttia.

        Haittaa se huono kestävyys ensimmäistäkin omistajaa siten, että jälleenmyyntiarvo romahtaa . . .

        Ennen vanhaan 123 ja 124:set ruostui aivan saatanasti ja silloin kun niissäkin moottoreissa oli yksiriviset ketjut, lasahteli niitä. Kaksirivisellä ketjullakin sai 500tkm jälkeen alkaa tarkistelemaan ja 700tkm se oli saletisti loppu. Yleensä ne kyllä siinä vaiheessa oli jo niin loppu että ei kannattanut korjata. Tuossa vaiheessa niiden huoltoon ja korjauksiin oli jo käytetty ainakin 100tmk.

        Olivat jo silloin paskoja, mutta kun köyhät ei niillä ajaneet niin ei kuulunut vinkumista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ennen vanhaan 123 ja 124:set ruostui aivan saatanasti ja silloin kun niissäkin moottoreissa oli yksiriviset ketjut, lasahteli niitä. Kaksirivisellä ketjullakin sai 500tkm jälkeen alkaa tarkistelemaan ja 700tkm se oli saletisti loppu. Yleensä ne kyllä siinä vaiheessa oli jo niin loppu että ei kannattanut korjata. Tuossa vaiheessa niiden huoltoon ja korjauksiin oli jo käytetty ainakin 100tmk.

        Olivat jo silloin paskoja, mutta kun köyhät ei niillä ajaneet niin ei kuulunut vinkumista.

        Ainoastaan 102 moottori oli hetken yksiriviketjulla.


      • Anonyymi
        arvo-poika kirjoitti:

        Ainoastaan 102 moottori oli hetken yksiriviketjulla.

        totta


      • Anonyymi
        102030405060 kirjoitti:

        Ennen mersu oli nimenomaan se auto jolla ajoi 1 000 000 km ilman moottoriremonttia.

        Haittaa se huono kestävyys ensimmäistäkin omistajaa siten, että jälleenmyyntiarvo romahtaa . . .

        kylläkin ennenkin vaikka kusinen 200d lasahti viimeistään 700tkm vaikka olisi huollettu hyvin. sitä ennen siihen sai vaihdella joka pellin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen vanhaan 123 ja 124:set ruostui aivan saatanasti ja silloin kun niissäkin moottoreissa oli yksiriviset ketjut, lasahteli niitä. Kaksirivisellä ketjullakin sai 500tkm jälkeen alkaa tarkistelemaan ja 700tkm se oli saletisti loppu. Yleensä ne kyllä siinä vaiheessa oli jo niin loppu että ei kannattanut korjata. Tuossa vaiheessa niiden huoltoon ja korjauksiin oli jo käytetty ainakin 100tmk.

        Olivat jo silloin paskoja, mutta kun köyhät ei niillä ajaneet niin ei kuulunut vinkumista.

        No mä en oo yksrivistä ketjua nähäny viä ku pensakonees. W123/w124 malliis. Aja poitsu Almeralla vaan. Ei tuu paha mieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mä en oo yksrivistä ketjua nähäny viä ku pensakonees. W123/w124 malliis. Aja poitsu Almeralla vaan. Ei tuu paha mieli.

        Mercedes-Benz М274 -moottori otettiin ensimmäisen kerran tuotantoon vuonna 2012. M270: n pohjalta rakennetut suunnittelijat kuitenkin muokkasivat mallia ottaen huomioon aikaisemmat puutteet ja ajan vaatimukset. M274 on sama nelisylinterinen suoraruiskutusmoottori, vain se asennetaan pituussuunnassa. Muita eroja edeltävään malliin ovat seuraavat:
        1. Ajoituskäyttöön on asennettu kestävä ketju, joka on suunniteltu 100 tuhannen kilometrin ajoon.


    • mersumies2

      Taas tulee suolen täydeltä persaukinaisten panettelua.

    • E220_CDI

      Jos vaikuttaa siltä, että OM651 = OM654, on näössä ja havaintokyvyssä niin pahasti vikaa, että on syytä palauttaa ajokortti, ja vaihtaa auto rollaattoriin.

      Mutta kumpiakaan ei jaeta ilmaiseksi, joten aloittaja voi olla huoletta.

      • EtteTeLapsetYmmärrä

        Voi raukka. Tuosta löytyy täyttä faktaa ihan netistäkin että täysin samaa sontaa on molemmat OilMotorit ja niiden tuleva sontakasa suora kutonen OM656


      • E220_CDI
        EtteTeLapsetYmmärrä kirjoitti:

        Voi raukka. Tuosta löytyy täyttä faktaa ihan netistäkin että täysin samaa sontaa on molemmat OilMotorit ja niiden tuleva sontakasa suora kutonen OM656

        Äsken ne olivat vielä sama moottori, mutta nyt jo molemmat.

        Jatka netin lukemista, minä kerään omakohtaista kokemusta aiheesta. Sittenhän sen näkee toimiiko vai ei. Mitä tuosta väittelemään.


      • OliskoNäin
        E220_CDI kirjoitti:

        Äsken ne olivat vielä sama moottori, mutta nyt jo molemmat.

        Jatka netin lukemista, minä kerään omakohtaista kokemusta aiheesta. Sittenhän sen näkee toimiiko vai ei. Mitä tuosta väittelemään.

        Alkuperäinen kirjoittaja varmaankin tarkoitti, että kyseiset moottorit omaavat jakopään osalta samantapaisen sijoittelun, joka ei ole huollon / korjausten kannalta helppo.

        Kun vielä huomioidaan että tuo ketju on molemmissa moottorityypeissä yksirivinen, voi arvailla, että kestävyydessä on jouduttu tinkimään. Esim. 123-koristen miljoonamoottoreiden ketjut oli kaksirivisiä.

        Muutama muukin valmistaja on noiden ketjujen kanssa joutunut ongelmiin mersu näemmä yrittää vielä samalla ratkaisulla. Kaikissa ongelmamoottoreissa taitaa olla yhteinen nimittäjä: yksirivinen ketju. Tuohon lienee päädytty pienempien häviöiden vuoksi.

        Ainakin Audi on jossakin moottorissaan kokeillut samanlaista ratkaisua, jossa jakopään mekanismi on moottori takapäässä, jolloin huollon tarvetta tullessa, moottori on periaatteessa irrotettava autosta. Audin kohdalla puhutaan merkkikorjaamossa siinä tapauksessa noin 5000 euron korjauksesta.

        Ainakin tuota englanninkielistä linkkiä lukiessa tulee väkisinkin mieleen että mersunkin moottoreissa on ongelmia odotettavissa.


      • E220_CDI
        OliskoNäin kirjoitti:

        Alkuperäinen kirjoittaja varmaankin tarkoitti, että kyseiset moottorit omaavat jakopään osalta samantapaisen sijoittelun, joka ei ole huollon / korjausten kannalta helppo.

        Kun vielä huomioidaan että tuo ketju on molemmissa moottorityypeissä yksirivinen, voi arvailla, että kestävyydessä on jouduttu tinkimään. Esim. 123-koristen miljoonamoottoreiden ketjut oli kaksirivisiä.

        Muutama muukin valmistaja on noiden ketjujen kanssa joutunut ongelmiin mersu näemmä yrittää vielä samalla ratkaisulla. Kaikissa ongelmamoottoreissa taitaa olla yhteinen nimittäjä: yksirivinen ketju. Tuohon lienee päädytty pienempien häviöiden vuoksi.

        Ainakin Audi on jossakin moottorissaan kokeillut samanlaista ratkaisua, jossa jakopään mekanismi on moottori takapäässä, jolloin huollon tarvetta tullessa, moottori on periaatteessa irrotettava autosta. Audin kohdalla puhutaan merkkikorjaamossa siinä tapauksessa noin 5000 euron korjauksesta.

        Ainakin tuota englanninkielistä linkkiä lukiessa tulee väkisinkin mieleen että mersunkin moottoreissa on ongelmia odotettavissa.

        Yksirivinen ketju ei tule kestämään OM60x sarjan kaksirivisen tavoin puolta miljoonaa, se on selvä. Mutta joku 6 litraa sadalle tai sen ylittävä kulutus ei vaan nykyajan dieselautolle ole hyväksyttävää, ellei sitä aiheuta osaamaton kuljettaja tai huono liikenneympäristö.

        Aiemmin verratun OM60x etukammiomoottorin lisäksi myös edeltäjäänsä OM646 CDI:hin verrattuna OM651 säästää polttoaineenkulutuksessa ketjunvaihdon hinnan vaikka joka 100.000 km välein, eikä oman kokemukseni mukaan vaihtoa tarvita edes noinkaan usein. Tosin omani ei olekaan ensimmäistä vuosikertaa, vaan tullut korjaavin osin jo suoraan tehtaalta. Suuttimien tapaan myös jakoketjun ja kiristimen design oli pielessä ensimmäisissä vuosimalleissa ja niitä on vaihdettu jälkeenpäin urakalla tehtaan piikkiin.

        Koneen poisto ketjun vaihdon vuoksi on puhtaasti osaamattomuutta ja kehnoja välineitä. Nykyautoja ei enää huolleta sirpin, vasaran ja jakoavaimen voimalla. Oikeilla työkaluilla ketju ja kiristin vaihtuvat konetta irrottamatta.

        Moni ajaa ihan tyytyväisenä autoa, joiden nokkahihna pitää vaihtaa 100 - 200 tuhannen välein. Mikä ongelma on samanhintaisessa ketjun vaihdossa samalla jaksolla? 200.000 km ei omassani vielä täyty, mutta ajattelin silti mielenrauhan vuoksi pyytää ilman sivuääniä käyvän moottorin ketjun venymän mittauksen seuraavassa huollossa. Sittenhän sen tietää missä mennään?

        Vedin tietoisesti vastapalloon hönöjä, jotka sekoilivat OM651 ja OM654 moottoreista muka samana. Jakopääkeskustelussa on vaikeaa demonstroida omaa asiantuntemattomuuttaan tuota väitettä pahemmin.

        OM651 ketju on nimittäin lyhyt, alakerrasta tuodaan veto hammasrattailla ja ketju kiertää vasta kannentiivisteen sauman yli. Ketjuongelma on ketjunvaihdon ongelma, eikä konetta sen vuoksi pureta, eikä edes irroteta autosta.

        OM654 on BMW-tyyliin häviöiden minimoimiseksi pitkällä ketjulla alhaalta saakka. Tässä rakenteessa jakopään on syytä toimia, koska pilalle venyvä ketju hieroo myös suoraan kampiakselille koneistetun hammaspyörän pilalle, ja sitten tulee jakopääremontille kipeä hinta. Näiden moottorien jakopää on siis ihan eri vehje, vaikkei tämä(kään) näytä kaikille ihan selvää olevan. OM654 tulee tapansa näyttämään ajan myötä, mutta omaani en yllä kerrotusta syystä osta ennen kuin noita on useampia ajettu ohi puolen miljoonan.


      • toinen220cdi
        E220_CDI kirjoitti:

        Yksirivinen ketju ei tule kestämään OM60x sarjan kaksirivisen tavoin puolta miljoonaa, se on selvä. Mutta joku 6 litraa sadalle tai sen ylittävä kulutus ei vaan nykyajan dieselautolle ole hyväksyttävää, ellei sitä aiheuta osaamaton kuljettaja tai huono liikenneympäristö.

        Aiemmin verratun OM60x etukammiomoottorin lisäksi myös edeltäjäänsä OM646 CDI:hin verrattuna OM651 säästää polttoaineenkulutuksessa ketjunvaihdon hinnan vaikka joka 100.000 km välein, eikä oman kokemukseni mukaan vaihtoa tarvita edes noinkaan usein. Tosin omani ei olekaan ensimmäistä vuosikertaa, vaan tullut korjaavin osin jo suoraan tehtaalta. Suuttimien tapaan myös jakoketjun ja kiristimen design oli pielessä ensimmäisissä vuosimalleissa ja niitä on vaihdettu jälkeenpäin urakalla tehtaan piikkiin.

        Koneen poisto ketjun vaihdon vuoksi on puhtaasti osaamattomuutta ja kehnoja välineitä. Nykyautoja ei enää huolleta sirpin, vasaran ja jakoavaimen voimalla. Oikeilla työkaluilla ketju ja kiristin vaihtuvat konetta irrottamatta.

        Moni ajaa ihan tyytyväisenä autoa, joiden nokkahihna pitää vaihtaa 100 - 200 tuhannen välein. Mikä ongelma on samanhintaisessa ketjun vaihdossa samalla jaksolla? 200.000 km ei omassani vielä täyty, mutta ajattelin silti mielenrauhan vuoksi pyytää ilman sivuääniä käyvän moottorin ketjun venymän mittauksen seuraavassa huollossa. Sittenhän sen tietää missä mennään?

        Vedin tietoisesti vastapalloon hönöjä, jotka sekoilivat OM651 ja OM654 moottoreista muka samana. Jakopääkeskustelussa on vaikeaa demonstroida omaa asiantuntemattomuuttaan tuota väitettä pahemmin.

        OM651 ketju on nimittäin lyhyt, alakerrasta tuodaan veto hammasrattailla ja ketju kiertää vasta kannentiivisteen sauman yli. Ketjuongelma on ketjunvaihdon ongelma, eikä konetta sen vuoksi pureta, eikä edes irroteta autosta.

        OM654 on BMW-tyyliin häviöiden minimoimiseksi pitkällä ketjulla alhaalta saakka. Tässä rakenteessa jakopään on syytä toimia, koska pilalle venyvä ketju hieroo myös suoraan kampiakselille koneistetun hammaspyörän pilalle, ja sitten tulee jakopääremontille kipeä hinta. Näiden moottorien jakopää on siis ihan eri vehje, vaikkei tämä(kään) näytä kaikille ihan selvää olevan. OM654 tulee tapansa näyttämään ajan myötä, mutta omaani en yllä kerrotusta syystä osta ennen kuin noita on useampia ajettu ohi puolen miljoonan.

        Hyvin kirjoitettu.

        OM651 ei ole ollut varsinaisesti jakoketjun kanssa ongelmia vaan ketjun kiristäjän. Kiristäjiä on vaihdettu "good willin" piiriin ja muita omgelmia jakopäässä ei ole ollut. Ilmeisesti ongelma oli ollut pahempi start/stop automatiikalla varustetuissa autoissa.

        Itsellani oli 200tkm ajettu OM651 ja ketju oli alkuperäinen, mutta kiristävä vaihdettu takuuseen 120tkm kohdalla ja ketju tuolloin mitattu ja ei ollut venymää. Kiristäjä ja ketju käytettiin pois ilman moottorin irrotusta.

        OM654 on aivan eri kone, eikä sen jakopään kestävyydestä ole vielä mitään tietoa. Luulisi kuitenkin, että aikaisemmista jakopääongelmista olisi otettu opiksi. Onhan tuon OM654 tarkoitus korvata 651, joten mistään pienistä valmistuseristä ei todellakaan ole kyse.


      • E220_CDI
        toinen220cdi kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu.

        OM651 ei ole ollut varsinaisesti jakoketjun kanssa ongelmia vaan ketjun kiristäjän. Kiristäjiä on vaihdettu "good willin" piiriin ja muita omgelmia jakopäässä ei ole ollut. Ilmeisesti ongelma oli ollut pahempi start/stop automatiikalla varustetuissa autoissa.

        Itsellani oli 200tkm ajettu OM651 ja ketju oli alkuperäinen, mutta kiristävä vaihdettu takuuseen 120tkm kohdalla ja ketju tuolloin mitattu ja ei ollut venymää. Kiristäjä ja ketju käytettiin pois ilman moottorin irrotusta.

        OM654 on aivan eri kone, eikä sen jakopään kestävyydestä ole vielä mitään tietoa. Luulisi kuitenkin, että aikaisemmista jakopääongelmista olisi otettu opiksi. Onhan tuon OM654 tarkoitus korvata 651, joten mistään pienistä valmistuseristä ei todellakaan ole kyse.

        Näin ymmärsin itsekin, että OM651 ensimmäisten vuosikertojen ketjuongelmien pääsyyksi paljastui kiristin, josta on tehty useampikin korjausversio.

        Ero uuteen moottoriin on siinä, että vanhassa ketjun venyminen vaihdattaa vain ketjun ja kiristimen moottoria irrottamatta ja normaalin hihnanvaihdon budjetilla, koska hammasrataskäyttö suojaa kampiakselin ratasta. Uudessa W213 mallin nelosdieselissä riski on paljon suurempi, koska alhaalta saakka kiertävä kulunut ketju louhii myös kampiakseliin koneistetun hammasrattaan pilalle, joten kone pois ei riitä, vaan se pitää purkaa myös. Eli sen uuden mallin ketjun olisi paras kestää myös, tai joudun budjetoimaan lisää tiimaa OM651:lleni.


      • toinen220cdi
        E220_CDI kirjoitti:

        Näin ymmärsin itsekin, että OM651 ensimmäisten vuosikertojen ketjuongelmien pääsyyksi paljastui kiristin, josta on tehty useampikin korjausversio.

        Ero uuteen moottoriin on siinä, että vanhassa ketjun venyminen vaihdattaa vain ketjun ja kiristimen moottoria irrottamatta ja normaalin hihnanvaihdon budjetilla, koska hammasrataskäyttö suojaa kampiakselin ratasta. Uudessa W213 mallin nelosdieselissä riski on paljon suurempi, koska alhaalta saakka kiertävä kulunut ketju louhii myös kampiakseliin koneistetun hammasrattaan pilalle, joten kone pois ei riitä, vaan se pitää purkaa myös. Eli sen uuden mallin ketjun olisi paras kestää myös, tai joudun budjetoimaan lisää tiimaa OM651:lleni.

        https://www.youtube.com/watch?v=fpER7v0NtpQ

        Tässä hyvä esittely OM654:sta. Erona näyttäisi OM651 verrattuna olevan ainakin, että kannen nokkapyöriä ketju ei pyöritä suoraan, vaan vain yhtä hammasratasta, joka on välitetty nokka-akseleille. Onkohan tällä ratkaisulla haettu luetettevuutta vai jotain muuta?


      • toinen220cdi
        toinen220cdi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=fpER7v0NtpQ

        Tässä hyvä esittely OM654:sta. Erona näyttäisi OM651 verrattuna olevan ainakin, että kannen nokkapyöriä ketju ei pyöritä suoraan, vaan vain yhtä hammasratasta, joka on välitetty nokka-akseleille. Onkohan tällä ratkaisulla haettu luetettevuutta vai jotain muuta?

        Niin ja öljypumpulle on oma lyhempi ketju erikseen. Onko tuo jokin tärinänvaimennus zydeemi, josta tuo ketju öljypumpulle lähtee?...


      • toinencdi
        toinen220cdi kirjoitti:

        Niin ja öljypumpulle on oma lyhempi ketju erikseen. Onko tuo jokin tärinänvaimennus zydeemi, josta tuo ketju öljypumpulle lähtee?...

        Jos ois katsonu loppuun asti, niin ois huomannu, että sehän on polttoainepumppu mitä tuo jakoketju pyörittää. :D


      • Taas_kärähdit
        E220_CDI kirjoitti:

        Yksirivinen ketju ei tule kestämään OM60x sarjan kaksirivisen tavoin puolta miljoonaa, se on selvä. Mutta joku 6 litraa sadalle tai sen ylittävä kulutus ei vaan nykyajan dieselautolle ole hyväksyttävää, ellei sitä aiheuta osaamaton kuljettaja tai huono liikenneympäristö.

        Aiemmin verratun OM60x etukammiomoottorin lisäksi myös edeltäjäänsä OM646 CDI:hin verrattuna OM651 säästää polttoaineenkulutuksessa ketjunvaihdon hinnan vaikka joka 100.000 km välein, eikä oman kokemukseni mukaan vaihtoa tarvita edes noinkaan usein. Tosin omani ei olekaan ensimmäistä vuosikertaa, vaan tullut korjaavin osin jo suoraan tehtaalta. Suuttimien tapaan myös jakoketjun ja kiristimen design oli pielessä ensimmäisissä vuosimalleissa ja niitä on vaihdettu jälkeenpäin urakalla tehtaan piikkiin.

        Koneen poisto ketjun vaihdon vuoksi on puhtaasti osaamattomuutta ja kehnoja välineitä. Nykyautoja ei enää huolleta sirpin, vasaran ja jakoavaimen voimalla. Oikeilla työkaluilla ketju ja kiristin vaihtuvat konetta irrottamatta.

        Moni ajaa ihan tyytyväisenä autoa, joiden nokkahihna pitää vaihtaa 100 - 200 tuhannen välein. Mikä ongelma on samanhintaisessa ketjun vaihdossa samalla jaksolla? 200.000 km ei omassani vielä täyty, mutta ajattelin silti mielenrauhan vuoksi pyytää ilman sivuääniä käyvän moottorin ketjun venymän mittauksen seuraavassa huollossa. Sittenhän sen tietää missä mennään?

        Vedin tietoisesti vastapalloon hönöjä, jotka sekoilivat OM651 ja OM654 moottoreista muka samana. Jakopääkeskustelussa on vaikeaa demonstroida omaa asiantuntemattomuuttaan tuota väitettä pahemmin.

        OM651 ketju on nimittäin lyhyt, alakerrasta tuodaan veto hammasrattailla ja ketju kiertää vasta kannentiivisteen sauman yli. Ketjuongelma on ketjunvaihdon ongelma, eikä konetta sen vuoksi pureta, eikä edes irroteta autosta.

        OM654 on BMW-tyyliin häviöiden minimoimiseksi pitkällä ketjulla alhaalta saakka. Tässä rakenteessa jakopään on syytä toimia, koska pilalle venyvä ketju hieroo myös suoraan kampiakselille koneistetun hammaspyörän pilalle, ja sitten tulee jakopääremontille kipeä hinta. Näiden moottorien jakopää on siis ihan eri vehje, vaikkei tämä(kään) näytä kaikille ihan selvää olevan. OM654 tulee tapansa näyttämään ajan myötä, mutta omaani en yllä kerrotusta syystä osta ennen kuin noita on useampia ajettu ohi puolen miljoonan.

        ja paljastuit pelkäksi Toyota-palstan trollipojuksi muutenkin kuin nimimerkkisi perusteella. Vituttaako???? Ei sinulla mitään Mersua ole vaan Helkama Raisu. Silti esität niin ammattimiestä että oikein naurattaa.


      • E220_CDI
        toinen220cdi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=fpER7v0NtpQ

        Tässä hyvä esittely OM654:sta. Erona näyttäisi OM651 verrattuna olevan ainakin, että kannen nokkapyöriä ketju ei pyöritä suoraan, vaan vain yhtä hammasratasta, joka on välitetty nokka-akseleille. Onkohan tällä ratkaisulla haettu luetettevuutta vai jotain muuta?

        Huvikseen tuo välipyörä ei kannessa ole, koska jokainen rataspari lisää häviöitä. Välityssuhde tuossa kannen hammasvälityksessä on niin suuri, että nokkien aiheuttama vastus pienenee ketjun kannalta tuossa kohdassa näihin meidän moottoreihin verrattuna, joissa ketju kiertää suoraan nokkia vetävien ketjupyörien ympäri.

        Omalle on budjetoitu vielä käyttövuosia, joten ehtii tuo vielä tapansa näyttää ennen kuin lähden vaihtamaan uudempaan.

        Mielenkiinnolla odotan myös tehdäänkö rahvaan 4Maticiin uuden AMG63:n tapaan kytkeytyvää nelivetoa. AMG:n drift mode toimisi neloskoneella pihistelevälle mainiosti kesällä ECO-moodina etuveto irti kytkettynä. Kunpa myös AMG:n 33/67 % voimanjaon saisi neloskoneenkin kanssa, mutta taitaa olla liikaa toivottu ja perinne velvoittaa normaaliin kömpelöön 45/55% voimanjakoon?


      • toinen220cdi
        E220_CDI kirjoitti:

        Huvikseen tuo välipyörä ei kannessa ole, koska jokainen rataspari lisää häviöitä. Välityssuhde tuossa kannen hammasvälityksessä on niin suuri, että nokkien aiheuttama vastus pienenee ketjun kannalta tuossa kohdassa näihin meidän moottoreihin verrattuna, joissa ketju kiertää suoraan nokkia vetävien ketjupyörien ympäri.

        Omalle on budjetoitu vielä käyttövuosia, joten ehtii tuo vielä tapansa näyttää ennen kuin lähden vaihtamaan uudempaan.

        Mielenkiinnolla odotan myös tehdäänkö rahvaan 4Maticiin uuden AMG63:n tapaan kytkeytyvää nelivetoa. AMG:n drift mode toimisi neloskoneella pihistelevälle mainiosti kesällä ECO-moodina etuveto irti kytkettynä. Kunpa myös AMG:n 33/67 % voimanjaon saisi neloskoneenkin kanssa, mutta taitaa olla liikaa toivottu ja perinne velvoittaa normaaliin kömpelöön 45/55% voimanjakoon?

        Tuossa OM654 yksirivisen nokkaketjun on kyllä parasta kestää, sillä se näyttää olevan sen verran piilossa, että ketjusta ei näy vilaustakaan ilman koneen purkamista. Ja vaito ei onnistu muuten, kuin kone irrottamalla tai vaihdelaatikko irrottamalla.

        Kyllä tuo ketju varmaan sen 300tkm kestää, mutta on aika iso riski ostaa tuolla konella käytettynä ja paljon ajettuna. OM651 sntään ketjun vaihtaa suhteellisen helposti, eikä maksa maltaita, mutta toisin taitaa olla OM654 laita.

        No aika tietenkin näyttää miten kestää. Mitenhän muuten näissä uudemmissa M274 bensakoneissa kestää ketjut? Edeltäjässään M271 ketju taisi olla aika yleinen ongelma ja joissakin yksilöissä jo todella pienillä kilometreillä.


      • Bensamersutrollipojusi
        Taas_kärähdit kirjoitti:

        ja paljastuit pelkäksi Toyota-palstan trollipojuksi muutenkin kuin nimimerkkisi perusteella. Vituttaako???? Ei sinulla mitään Mersua ole vaan Helkama Raisu. Silti esität niin ammattimiestä että oikein naurattaa.

        Olen seuraillut päätöntä ikuista trollipojujahtiasi useammallakin palstalla. Uskottavuutesi ei voi enää huonommaksi painua etkä varmasti usko sanomaasi enää itsekään. Meiningillesi ovat mieron koiratkin nauraneet jo pitkään. Etkö siis tekisi oman elämäsikin helpommaksi lopettamalla tuon älyvapaan trollipoju-älämölön?


      • Toyota-palstan
        Bensamersutrollipojusi kirjoitti:

        Olen seuraillut päätöntä ikuista trollipojujahtiasi useammallakin palstalla. Uskottavuutesi ei voi enää huonommaksi painua etkä varmasti usko sanomaasi enää itsekään. Meiningillesi ovat mieron koiratkin nauraneet jo pitkään. Etkö siis tekisi oman elämäsikin helpommaksi lopettamalla tuon älyvapaan trollipoju-älämölön?

        trollipojua vituttaa ankarasti kun sen ainoa, sinänsä usein järkeväkin sivupersoona kärähti eli paljastui pelkäksi Toyota-palstan trollipojuksi. Se siitä, nimittäin E220CDI:n uskottavuudesta. Se putosi samalle tasolle kuin Toyota-palstan trollipojunkin eli nollaan.


      • toinen220cdi
        Toyota-palstan kirjoitti:

        trollipojua vituttaa ankarasti kun sen ainoa, sinänsä usein järkeväkin sivupersoona kärähti eli paljastui pelkäksi Toyota-palstan trollipojuksi. Se siitä, nimittäin E220CDI:n uskottavuudesta. Se putosi samalle tasolle kuin Toyota-palstan trollipojunkin eli nollaan.

        No niin, menkääs lapsukaiset niistämään nenä...


      • E220_CDI
        Toyota-palstan kirjoitti:

        trollipojua vituttaa ankarasti kun sen ainoa, sinänsä usein järkeväkin sivupersoona kärähti eli paljastui pelkäksi Toyota-palstan trollipojuksi. Se siitä, nimittäin E220CDI:n uskottavuudesta. Se putosi samalle tasolle kuin Toyota-palstan trollipojunkin eli nollaan.

        Voidaanko jutella välillä autoistakin, koska pyynnöstäni huolimatta et näköjään halua esittää mitään evidenssiä väittämästäsi kärähtämisestä? Vaihtoehtoinen totuutesi ei nimittäin skaalaudu reaalimaailmaan yhtään paremmin vaikka toistaisit sitä kuinka monta kertaa.

        Jos teknisissä väitteissäni on huomauttamisen sijaa, kuuntelen mielellöni mitä voin oppia lisää?


      • E220_CDI
        Taas_kärähdit kirjoitti:

        ja paljastuit pelkäksi Toyota-palstan trollipojuksi muutenkin kuin nimimerkkisi perusteella. Vituttaako???? Ei sinulla mitään Mersua ole vaan Helkama Raisu. Silti esität niin ammattimiestä että oikein naurattaa.

        "Ei sinulla mitään Mersua ole vaan Helkama Raisu. Silti esität niin ammattimiestä että oikein naurattaa"

        Kun Helkama Raisun pohjaltakin pystyy vetämään ammattilaisen roolin ilman että sinä löydät yhtään teknistä virhettä, niin mitä se mielestäsi kertoo sinun teknisestä asiantuntemuksestasi?

        @muut: anteeksi. Ei pitäisi ruokkia, mutta aina ei malta, kun kaveri maalaa itsensä nurkkaan.


      • Kerkokokkooko
        E220_CDI kirjoitti:

        Voidaanko jutella välillä autoistakin, koska pyynnöstäni huolimatta et näköjään halua esittää mitään evidenssiä väittämästäsi kärähtämisestä? Vaihtoehtoinen totuutesi ei nimittäin skaalaudu reaalimaailmaan yhtään paremmin vaikka toistaisit sitä kuinka monta kertaa.

        Jos teknisissä väitteissäni on huomauttamisen sijaa, kuuntelen mielellöni mitä voin oppia lisää?

        Eihän sillä ole merkitystä, oletko nyt kärähtänyt jostakin, vaan sillä, miten paljon huomiota jaat tälle kyseiselle huutelijalle.

        Huomiota nämä kaipaavat, ja mikä tahansa huomio kelpaa. Siitä erikoinen sairaudenkuva.


      • Sairaudenkuva_joka
        Kerkokokkooko kirjoitti:

        Eihän sillä ole merkitystä, oletko nyt kärähtänyt jostakin, vaan sillä, miten paljon huomiota jaat tälle kyseiselle huutelijalle.

        Huomiota nämä kaipaavat, ja mikä tahansa huomio kelpaa. Siitä erikoinen sairaudenkuva.

        näkyy parhaiten Toyota osion aloituksissa ja vastauksissa. Siellä loistaa Tojota palstan trolli yksin kaikkia muita vastaan tappelemassa ja kiistelemässä.


      • E220_CDI
        Sairaudenkuva_joka kirjoitti:

        näkyy parhaiten Toyota osion aloituksissa ja vastauksissa. Siellä loistaa Tojota palstan trolli yksin kaikkia muita vastaan tappelemassa ja kiistelemässä.

        Tavaramerkkinä teknisen sisällön täydellinen puute.

        Don't feed the T....

        So I won't.


      • E233_HIV
        E220_CDI kirjoitti:

        Yksirivinen ketju ei tule kestämään OM60x sarjan kaksirivisen tavoin puolta miljoonaa, se on selvä. Mutta joku 6 litraa sadalle tai sen ylittävä kulutus ei vaan nykyajan dieselautolle ole hyväksyttävää, ellei sitä aiheuta osaamaton kuljettaja tai huono liikenneympäristö.

        Aiemmin verratun OM60x etukammiomoottorin lisäksi myös edeltäjäänsä OM646 CDI:hin verrattuna OM651 säästää polttoaineenkulutuksessa ketjunvaihdon hinnan vaikka joka 100.000 km välein, eikä oman kokemukseni mukaan vaihtoa tarvita edes noinkaan usein. Tosin omani ei olekaan ensimmäistä vuosikertaa, vaan tullut korjaavin osin jo suoraan tehtaalta. Suuttimien tapaan myös jakoketjun ja kiristimen design oli pielessä ensimmäisissä vuosimalleissa ja niitä on vaihdettu jälkeenpäin urakalla tehtaan piikkiin.

        Koneen poisto ketjun vaihdon vuoksi on puhtaasti osaamattomuutta ja kehnoja välineitä. Nykyautoja ei enää huolleta sirpin, vasaran ja jakoavaimen voimalla. Oikeilla työkaluilla ketju ja kiristin vaihtuvat konetta irrottamatta.

        Moni ajaa ihan tyytyväisenä autoa, joiden nokkahihna pitää vaihtaa 100 - 200 tuhannen välein. Mikä ongelma on samanhintaisessa ketjun vaihdossa samalla jaksolla? 200.000 km ei omassani vielä täyty, mutta ajattelin silti mielenrauhan vuoksi pyytää ilman sivuääniä käyvän moottorin ketjun venymän mittauksen seuraavassa huollossa. Sittenhän sen tietää missä mennään?

        Vedin tietoisesti vastapalloon hönöjä, jotka sekoilivat OM651 ja OM654 moottoreista muka samana. Jakopääkeskustelussa on vaikeaa demonstroida omaa asiantuntemattomuuttaan tuota väitettä pahemmin.

        OM651 ketju on nimittäin lyhyt, alakerrasta tuodaan veto hammasrattailla ja ketju kiertää vasta kannentiivisteen sauman yli. Ketjuongelma on ketjunvaihdon ongelma, eikä konetta sen vuoksi pureta, eikä edes irroteta autosta.

        OM654 on BMW-tyyliin häviöiden minimoimiseksi pitkällä ketjulla alhaalta saakka. Tässä rakenteessa jakopään on syytä toimia, koska pilalle venyvä ketju hieroo myös suoraan kampiakselille koneistetun hammaspyörän pilalle, ja sitten tulee jakopääremontille kipeä hinta. Näiden moottorien jakopää on siis ihan eri vehje, vaikkei tämä(kään) näytä kaikille ihan selvää olevan. OM654 tulee tapansa näyttämään ajan myötä, mutta omaani en yllä kerrotusta syystä osta ennen kuin noita on useampia ajettu ohi puolen miljoonan.

        Itsellä huollettavana n.30 sprinteriä jossa toi OM651 Kampiakseleita on mennyt siinä 300-400tkm 5 moottorista. Nyt vasta eka ketju homma joka tullut eteen. Kyseiseen autoon vaihdettiin moottori kun tuli 400tkm täyteen (kampiakseli poikki) Nyt uudessa (käytetty moottori) on ketju mikä rallattaa oikein kunnolla. Imusarjan pultteja katkennut kolmesta koneesta ja muutamista vaan löystynyt koko imusarja. Yks yli 500tkm ajettukkin on muuten toimii hyvin mutta tässäkin imusarjan pultit löystynyt.

        Kyseisen firman Crafterit ei sit niin hyvä olekkaan. Yhdestä hajosi 80tkm kohdalla kone. Uusi kone kesti 3 viikkoa. Loput samoilla kilsoilla syö öljyä helvetisti ja hihnan kiristäjät hajoo ennen aikojaan. Muutamassa myös vesipumppu alkanut vuotamaan.


      • QuidiVinci
        E233_HIV kirjoitti:

        Itsellä huollettavana n.30 sprinteriä jossa toi OM651 Kampiakseleita on mennyt siinä 300-400tkm 5 moottorista. Nyt vasta eka ketju homma joka tullut eteen. Kyseiseen autoon vaihdettiin moottori kun tuli 400tkm täyteen (kampiakseli poikki) Nyt uudessa (käytetty moottori) on ketju mikä rallattaa oikein kunnolla. Imusarjan pultteja katkennut kolmesta koneesta ja muutamista vaan löystynyt koko imusarja. Yks yli 500tkm ajettukkin on muuten toimii hyvin mutta tässäkin imusarjan pultit löystynyt.

        Kyseisen firman Crafterit ei sit niin hyvä olekkaan. Yhdestä hajosi 80tkm kohdalla kone. Uusi kone kesti 3 viikkoa. Loput samoilla kilsoilla syö öljyä helvetisti ja hihnan kiristäjät hajoo ennen aikojaan. Muutamassa myös vesipumppu alkanut vuotamaan.

        "Uusi kone kesti 3 viikkoa."

        Tuo tuskin on moottorin huonoutta, vaan vika on joko kasaamisessa tai asentamisessa tapahtunut virhe tai apulaitteissa / polttoainelaitteistossa oleva vika.


      • Anonyymi
        toinen220cdi kirjoitti:

        Tuossa OM654 yksirivisen nokkaketjun on kyllä parasta kestää, sillä se näyttää olevan sen verran piilossa, että ketjusta ei näy vilaustakaan ilman koneen purkamista. Ja vaito ei onnistu muuten, kuin kone irrottamalla tai vaihdelaatikko irrottamalla.

        Kyllä tuo ketju varmaan sen 300tkm kestää, mutta on aika iso riski ostaa tuolla konella käytettynä ja paljon ajettuna. OM651 sntään ketjun vaihtaa suhteellisen helposti, eikä maksa maltaita, mutta toisin taitaa olla OM654 laita.

        No aika tietenkin näyttää miten kestää. Mitenhän muuten näissä uudemmissa M274 bensakoneissa kestää ketjut? Edeltäjässään M271 ketju taisi olla aika yleinen ongelma ja joissakin yksilöissä jo todella pienillä kilometreillä.

        Mercedes-Benz М274 -moottori otettiin ensimmäisen kerran tuotantoon vuonna 2012. M270: n pohjalta rakennetut suunnittelijat kuitenkin muokkasivat mallia ottaen huomioon aikaisemmat puutteet ja ajan vaatimukset. M274 on sama nelisylinterinen suoraruiskutusmoottori, vain se asennetaan pituussuunnassa. Muita eroja edeltävään malliin ovat seuraavat:
        1. Ajoituskäyttöön on asennettu kestävä ketju, joka on suunniteltu 100 tuhannen kilometrin ajoon.


    • mersumies2

      " Jakopää vitunpaikas."
      Mene ihmeessä lääkäriin. Tarvitset ehdottomasti pikaista apua.

      • TaksikuskiHomot

        Lapsellinen vastaus suoraan sanottuun ongelmaan.


    • hähhähähää

      Mikä P33L0 !!!

    • 430000_km

      "jakopää vitunpaikas", no siellähän sen pitää ollakin, jos suu- tai anaaliseksiä ei oteta huomioon

      ja mersu huippu kone

      • gfhfgd

        mb melkein bemari


    • ei..mittäää

      Ei ole ollut ongelmia OM651 kanssa. Trollaus elää ikuisesti varsinkin jos ei omista mitään keskusteluaiheesta.

      • Kylläkylläjuurinäin

        Paljonko on kilometrejä mittarissa? Se ratkaisee aika pitkälti vikojen määrän.


      • ei.mittää

        Lähemmäs 250 000 km ja huollot ohjelman mukaisesti.


      • E220_CDI
        Kylläkylläjuurinäin kirjoitti:

        Paljonko on kilometrejä mittarissa? Se ratkaisee aika pitkälti vikojen määrän.

        Oikeastaan valmistusviikko ratkaisee enemmän. Ensimmäiset 2009 malliset eivät ehtineet edes 10.000 km ennen kuin piezosuuttimet alkoivat porsia. Tehtaalla linja seisoi jonkin aikaa, kun kaikki uudet suuttimet menivät kaksiturboisten takuukorjauksiin. Ketjunkiristimet paukuttivat ketjut venyksiin vasta myöhemmin.

        Pari vuotta uudemmassa on ollut korjaavat osat jo tehtaalta tullessa.


    • mersuonparasjaviattomin

      Kannattaa muistaa myös Mersun osaaminen bensamoottoreiden jakopään kanssa sekä muita ongelmia...M271, M272, M273 -moottorit. Tokihan näissä uudemmissa dieseleissäkin on kivoja pikkuvikoja puhumattakaan muusta auton tekniikasta.

      • Anonyymi

        Tyypillistä saksalaisille, yhtä suurta moottoriongelmaa niin daimler, bmw kuin vw.


    • aikariskivaionko

      taas tulee sellaisia kirjoutuksia että alkaa miettimään uskaltaako käytettyä 500tkm ajettua mersua ostaa. onko edessä vain murheenkryyni? tiedän ettei jotain E sarjalaista kannata ostaa vanhana koska tulee ne ilmapussitkorjaukset sinne takapäähän yms muuta tuhansien eurojen juttuja. mutta mietin että onkohan edes C mallit järkeviä ostaa 500tkm ajettuina vaikka olisikin hyvässä kunnossa ja huollettu. ei taida. sen kuvan saa aloittajan jutusta.

      • exW205

        3 Mersua uutena ostanut ja enpä enään osta, kun eihän noita uskalla takuun jälkeen pitää.


      • Anonyymi

        Osta Toyota. Köyhä.

        t. Mersumies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta Toyota. Köyhä.

        t. Mersumies

        Ei tarvi köyhä olla jos toyotalla ajaa.
        Tiedä vaikka haluais joka päivä sillä ajaa.
        Mersulla ei joka päivä ajeta, vaan sitä huolletaan jakopäästä.

        Mercedes-Benz М274 -moottori otettiin ensimmäisen kerran tuotantoon vuonna 2012. M270: n pohjalta rakennetut suunnittelijat kuitenkin muokkasivat mallia ottaen huomioon aikaisemmat puutteet ja ajan vaatimukset. M274 on sama nelisylinterinen suoraruiskutusmoottori, vain se asennetaan pituussuunnassa. Muita eroja edeltävään malliin ovat seuraavat:
        1. Ajoituskäyttöön on asennettu kestävä ketju, joka on suunniteltu 100 tuhannen kilometrin ajoon.


    • Anonyymi

      No niin elikkä itsellä löytyy w204 2011 om651 moottorilla venymä mitattii 4mm liian suureksi kiristin vaihdettii eikä kylmä käynnistys ääni loppunu. Joten ketjun vaihtoo jossa tuli maahantuoja vastaa 50% koska tämä auto on aina huolettu mersun huollossa johon laitettii parempi ketju ja paremmin valetut nokkapyörät. Autolla ajettu 191tkm ja tullaan ajamaan nyt niinkö vanhan kansan mersulla 700tkm helposti

      • Anonyymi

        Kyllä on hienoa kun kaikki on paskaa nokkapyöristä alkaen.


    • Anonyymi

      2012 mallin sprinterillä ajettu jo 560tkm vaikka siinä on OM651 kone. Eikä ole konetta avattu. Laatikko vaihdettu kerran mutta kone kestää, että ei ne kaikki paskoja ole

    • Anonyymi

      Köyhä-Terolla on vaikeaa marraskuussa ja muina kuukausina hirveää.

    • Anonyymi
    • Minulla on autossani vm. 2015 juuri tämä aloittajan kutsuma kaatopaikkakone, OM651! Kilometrejä tosi vasta 128.000.
      Mihin aloittajan tiedot perustuvat?

      • Anonyymi

        Eivät perustu mihinkään. Pelkkää trollausta.

        OM651 varsinkin myöhemmissä , 2012 ja uudemmissa on luotettava ja taloudellinen moottori.
        Tosin huoltamatta ei sekään kestä.


    • Anonyymi

      Paljonko on lyhin matka mitä on esimerkiksi OM642:ssa kestänyt jakoketju venymätä ylimittaan? Kaverilla 300tkm.

      • Anonyymi

        Tarkotit että 300 km


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      6
      1229
    Aihe