Miten syntinen ihminen saa pelastuksen?

Miten ihminen pelastuu? Hyviä tekoja tekemällä? Ettei tee kenellekään mitään pahaa? Yrittämällä noudattaa kymmentä käskyä?

Ei. Raamattu kertoo asian aivan toisin:

Pelastus on JUMALAN LAHJA

Jumalan armo ja lahja on yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi. Armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja.

_ _ _

Mutta SYNTI?
Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. Peri- ja tekosyntisyys estää ottamasta Jumalalta vastaan mitään hyvää, koska teidän taivaallinen Isänne on täydellinen. Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä.
Silti hän haluaa ihmiset itselleen: hän tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

Onko tässä ristiriita? Miten syntinen ihminen pääsee täydellisen ja puhtaan Jumalan yhteyteen?

RATKAISU
Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Jeesus Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme. Jumalan lahja ihmisille, Jeesus, on meidän syntiemme sovitus.

JEESUKSEN OMAKSI
Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
Miten tämä armosta saatava lahja otetaan vastaan?

USKOLLA
kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Mistä ottaa uskoa, kun sitä ei ole? Anoen sitä Jumalalta. Rukous: "Jumala, armahda minua syntistä!" on jo uskon ensimmäinen askel. Sen jälkeen tulee toinen, ja kolmas....
Kunnes polku kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään asti.

5

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • agaatti

      Kun ihmisiltä kysyy, miten päästään taivaaseen, vastaukseksi todellakin tulee: hyviä tekoja tekemällä tai ettei tee kenellekään mitään pahaa tai yrittämällä noudattaa kymmentä käskyä.
      Nämä konstit ei toimi, kokeiltu on. Ainoa tie on armon tie.

    • upataan.taas

      Up.

    • Jewsus

      Hienoa, että "Jumalan" piti kiduttaa joku kuoliaaksi jotta voisi antaa synnit anteeksi. Ei tainnut ihan toimia koko syntiuhri, koska Jeesus oli ainakin Raamatun perusteella melko syntinen kaveri. Puhdisti temppelin juutalaisista käyttämällä remmiä, se jos mikä on väkivaltaa. Sen lisäksi Jeesus kidutti eläimiä karkoittamalla riivaajahenkiä sikoihin jotka syöksyivät oitis kuolemaan.

      http://see_the_truth.webs.com/
      http://www.angelfire.com/empire/serpentis666/HOME.html

    • OttoPetteris

      - - - Miten ihminen pelastuu? - - -

      Riippuu mistä pitäisi pelastua; Jos on kyse jäihin putoamisesta, niin se on eri asia kuin tulipalosta. Jos taas on kyse uskovaisten pelottelusta helvettiin joutumisesta, niin paras tapa on olla uskomatta niihin höpötyksiin. Lahkot ovat keksineet helvetin ja kiirastulen, jonne joutuu, jos ei tottele määryksiä. Tuosta paikasta "pelastuu", jos alistuu lahkon määräyksiin miten lahkon jäsenen on elettävä. Näitä määräyksiähän on sitten erilaisia, joka lahkolla omansa.

      Parasta olla kokonaan erossa kaikista lahkoista ja seurakunnista ja elää hyvää ja antoisaa elämää. Niin minäkin teen, enkä usko, että Jumal-hahmo kyttää minua ja päättää tappaa minut kun käytän kortonkia tai luovutan verta...

    • "Miten syntinen ihminen saa pelastuksen? "

      Ratkaisemalla rubiikinkuution 14 sekunnissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe