Jeesuksen opetus homoseksuaalisuudesta

einaapurinerkkiin

Jeesus sanoo, että miehen tulee erota isästään ja äidistään ja yhtyä vaimoonsa. Näin tulevat nämä kaksi yhdeksi lihaksi, ja sitä, mitä Jumala on yhdistänyt, älköön ihminen erottako. Ymmärrättekö Jeesuksen kehotuksen ? Miehen tulee yhtyä naiseen eikä esimerkiksi naapurin Erkkiin. Se, mitä Jeesus sanoo eksplisiittisesti, sulkee implisiittisesti pois muut vaihtoehdot. Turha on piispojen kuten Huovisenkaan väittää, että kun homoista ei sanota mitään. Voiko asia enää tulla tämän selvemmäksi...Onko kohta niin, että maallikot osaavat tulkita Raamattua paremmin kuin uskonoppineet ?

200

1354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄläOleTyhmä

      Asian voi sanoa paljon selvemmin, kuten Raamattu monesta asiasta sanookin:

      Älä tapa jne jne.

      Se miten sinä tulkitset Raamattua on vain yksi tulkinta, ja tietysti saat tulkita miten haluat.

      Suomessa on kuitenkin uskonnonvapaus ja kaikki muutkin tulkinnat ovat täysin sallittuja ja aivan yhtä oikeita kun sinun tulkintasi. Uskonnonvapaus näet tarkoittaa sitä että jokainen saa uskoa haluamallaan tavalla.
      Jos olet eri mieltä niin silloin vastustat uskonnonvapautta.

      • OletTyhmä

        Raamatussa on vain yksi totuus myös homoudesta - se on kauhistus Jumalalle ja synti!
        Et millään voi uskovia estää uskomasta Raamattuun. Onko mälsää?


      • OletTYhmä
        OletTyhmä kirjoitti:

        Raamatussa on vain yksi totuus myös homoudesta - se on kauhistus Jumalalle ja synti!
        Et millään voi uskovia estää uskomasta Raamattuun. Onko mälsää?

        Tuo on vain sinun käsityksesti asiasta, Raamattua voi tulkita vaikka kuinka monella eri tavalla.
        Jos kiellät muut Raamatun tulkinnat vastustat automaattisesti myös uskonnonvapautta. Eli vastustatko uskonnonvapautta?


      • näin.semenee

        "Se miten sinä tulkitset Raamattua on vain yksi tulkinta, ja tietysti saat tulkita miten haluat."

        Ei tulkintoja, sillä niitä on miljoonia. Mutta Sana on vain yksi.


        Ef. 4:5

        yksi Herra (=Sana), yksi usko, yksi kaste;


      • OletTyhmä
        näin.semenee kirjoitti:

        "Se miten sinä tulkitset Raamattua on vain yksi tulkinta, ja tietysti saat tulkita miten haluat."

        Ei tulkintoja, sillä niitä on miljoonia. Mutta Sana on vain yksi.


        Ef. 4:5

        yksi Herra (=Sana), yksi usko, yksi kaste;

        Tuo on sinun käsityksesi ja saat täysin vapaasti uskoa siihen.
        Minä taas saan uskoa täysin vapaasti Raamattuun ja tulkita sitä kuten haluan.
        Uskonnonvapaus takaa sen tässä maassa.


      • näin.semenee
        OletTyhmä kirjoitti:

        Tuo on sinun käsityksesi ja saat täysin vapaasti uskoa siihen.
        Minä taas saan uskoa täysin vapaasti Raamattuun ja tulkita sitä kuten haluan.
        Uskonnonvapaus takaa sen tässä maassa.

        "Minä taas saan uskoa täysin vapaasti Raamattuun ja tulkita sitä kuten haluan."

        Ja näin varmaan teetkin - kuinka surullista!


      • meni.jo
        näin.semenee kirjoitti:

        "Minä taas saan uskoa täysin vapaasti Raamattuun ja tulkita sitä kuten haluan."

        Ja näin varmaan teetkin - kuinka surullista!

        Surullista on se miten uskonto sekoittaa joidenkin ihmisten normaalin järjenjuoksun.


      • valehtelet.luulet
        näin.semenee kirjoitti:

        "Minä taas saan uskoa täysin vapaasti Raamattuun ja tulkita sitä kuten haluan."

        Ja näin varmaan teetkin - kuinka surullista!

        Jokainen tulkitsee Raamattua, siitä ei ole epäilystäkään, mutta on ihmisiä jotka valehtelevat ja luulevat olevansa aina oikeassa.


      • valehtelet.luulet kirjoitti:

        Jokainen tulkitsee Raamattua, siitä ei ole epäilystäkään, mutta on ihmisiä jotka valehtelevat ja luulevat olevansa aina oikeassa.

        Jos ei tunne kirjoituksia eksyy omiin tulkintoihinsa.

        " Matteuksen evankeliumi:
        21:42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?
        22:20 Hän sanoi heille: "Kenen kuva ja päällekirjoitus tämä on?"
        22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
        26:54 Mutta kuinka silloin kävisivät toteen kirjoitukset, jotka sanovat, että näin pitää tapahtuman?"
        26:56 Mutta tämä kaikki on tapahtunut, että profeettain kirjoitukset kävisivät toteen." Silloin kaikki opetuslapset jättivät hänet ja pakenivat.
        Markuksen evankeliumi:
        12:10 Ettekö ole lukeneet tätä kirjoitusta: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi;
        12:16 Niin he toivat. Ja hän sanoi heille: "Kenen kuva ja päällekirjoitus tämä on?" He vastasivat hänelle: "Keisarin."
        12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?
        14:49 Joka päivä minä olen ollut teidän luonanne opettaen pyhäkössä, ettekä ole ottaneet minua kiinni. Mutta tämä tapahtuu, että kirjoitukset kävisivät toteen."
        15:26 Ja päällekirjoitukseksi oli merkitty hänen syynsä: "Juutalaisten kuningas."
        Luukkaan evankeliumi:
        4:21 Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen."
        20:17 Mutta hän katsahti heihin ja sanoi: "Mitä siis on tämä kirjoitus: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi'?
        20:24 "Näyttäkää minulle denari. Kenen kuva ja päällekirjoitus siinä on?" He vastasivat: "Keisarin."
        23:38 Oli myös hänen päänsä päällä kirjoitus: "Tämä on juutalaisten kuningas."
        24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.
        24:32 Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"
        24:45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
        Johanneksen evankeliumi:
        5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        5:47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"
        7:15 Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?"
        13:18 En minä puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: 'Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan.'
        17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
        19:19 Ja Pilatus kirjoitti myös päällekirjoituksen ja kiinnitti sen ristiin; ja se oli näin kirjoitettu: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas."
        19:20 Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia; ja se oli kirjoitettu hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi.
        19:24 Sentähden he sanoivat toisillensa: "Älkäämme leikatko sitä rikki, vaan heittäkäämme siitä arpaa, kenen se on oleva"; että tämä kirjoitus kävisi toteen: "He jakoivat keskenänsä minun vaatteeni ja heittivät minun puvustani arpaa." Ja sotamiehet tekivät niin.
        19:28 Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano."
        19:36 Sillä tämä tapahtui, että kirjoitus kävisi toteen: "Älköön häneltä luuta rikottako."
        19:37 Ja vielä sanoo toinen kirjoitus: "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet."
        Apostolien teot:
        8:32 Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.
        8:35 Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
        17:2 Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista,
        17:11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
        18:28 Sillä hän kumosi suurella voimalla julkisesti juutalaisten väitteet ja näytti kirjoituksista toteen, että Jeesus on Kristus.
        Roomalaiskirje:
        1:2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
        16:26 mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi,"

        Kannattaa l u k e a ja y m m ä r t ä ä Raamattua kuten Jeesus ja Paavali kehoittivat.


      • valehtelet.luulet
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Jos ei tunne kirjoituksia eksyy omiin tulkintoihinsa.

        " Matteuksen evankeliumi:
        21:42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?
        22:20 Hän sanoi heille: "Kenen kuva ja päällekirjoitus tämä on?"
        22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
        26:54 Mutta kuinka silloin kävisivät toteen kirjoitukset, jotka sanovat, että näin pitää tapahtuman?"
        26:56 Mutta tämä kaikki on tapahtunut, että profeettain kirjoitukset kävisivät toteen." Silloin kaikki opetuslapset jättivät hänet ja pakenivat.
        Markuksen evankeliumi:
        12:10 Ettekö ole lukeneet tätä kirjoitusta: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi;
        12:16 Niin he toivat. Ja hän sanoi heille: "Kenen kuva ja päällekirjoitus tämä on?" He vastasivat hänelle: "Keisarin."
        12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?
        14:49 Joka päivä minä olen ollut teidän luonanne opettaen pyhäkössä, ettekä ole ottaneet minua kiinni. Mutta tämä tapahtuu, että kirjoitukset kävisivät toteen."
        15:26 Ja päällekirjoitukseksi oli merkitty hänen syynsä: "Juutalaisten kuningas."
        Luukkaan evankeliumi:
        4:21 Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen."
        20:17 Mutta hän katsahti heihin ja sanoi: "Mitä siis on tämä kirjoitus: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi'?
        20:24 "Näyttäkää minulle denari. Kenen kuva ja päällekirjoitus siinä on?" He vastasivat: "Keisarin."
        23:38 Oli myös hänen päänsä päällä kirjoitus: "Tämä on juutalaisten kuningas."
        24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.
        24:32 Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"
        24:45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
        Johanneksen evankeliumi:
        5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        5:47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"
        7:15 Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?"
        13:18 En minä puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: 'Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan.'
        17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
        19:19 Ja Pilatus kirjoitti myös päällekirjoituksen ja kiinnitti sen ristiin; ja se oli näin kirjoitettu: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas."
        19:20 Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia; ja se oli kirjoitettu hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi.
        19:24 Sentähden he sanoivat toisillensa: "Älkäämme leikatko sitä rikki, vaan heittäkäämme siitä arpaa, kenen se on oleva"; että tämä kirjoitus kävisi toteen: "He jakoivat keskenänsä minun vaatteeni ja heittivät minun puvustani arpaa." Ja sotamiehet tekivät niin.
        19:28 Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano."
        19:36 Sillä tämä tapahtui, että kirjoitus kävisi toteen: "Älköön häneltä luuta rikottako."
        19:37 Ja vielä sanoo toinen kirjoitus: "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet."
        Apostolien teot:
        8:32 Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.
        8:35 Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
        17:2 Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista,
        17:11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
        18:28 Sillä hän kumosi suurella voimalla julkisesti juutalaisten väitteet ja näytti kirjoituksista toteen, että Jeesus on Kristus.
        Roomalaiskirje:
        1:2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
        16:26 mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi,"

        Kannattaa l u k e a ja y m m ä r t ä ä Raamattua kuten Jeesus ja Paavali kehoittivat.

        Siis tehtiin määrätyllä tavalla, jota oli ennustettu, että ennustukset kävisivät toteen. Totta kai ennustukset käy toteen kun toimitaan tarkoituksella ennustuksen mukaan, ei spontaanisti.

        Muutenkin Paavali kuvitteli munana olevansa viisaampi kuin kana, Jeesus.
        Ja toisaalta, Raamattua ei silloin vielä ollut olemassakaan koska se kirjoitettiin, muokattiin ja hyväksyttiin vasta tulevina vuosisatoina.


      • valehtelet.luulet kirjoitti:

        Siis tehtiin määrätyllä tavalla, jota oli ennustettu, että ennustukset kävisivät toteen. Totta kai ennustukset käy toteen kun toimitaan tarkoituksella ennustuksen mukaan, ei spontaanisti.

        Muutenkin Paavali kuvitteli munana olevansa viisaampi kuin kana, Jeesus.
        Ja toisaalta, Raamattua ei silloin vielä ollut olemassakaan koska se kirjoitettiin, muokattiin ja hyväksyttiin vasta tulevina vuosisatoina.

        Ei kai kukaan ole luulutkaan, että Jeesus itse kirjoitti Raamatun.
        Olet siis sitä mieltä, että Jeesus meni ristinkuolemaan, että ennukstukset toteutuisivat.
        Raamatun ovat kirjoittaneet ihmiset Pyhän Hengen ohjauksessa.


      • OletTyhmä kirjoitti:

        Raamatussa on vain yksi totuus myös homoudesta - se on kauhistus Jumalalle ja synti!
        Et millään voi uskovia estää uskomasta Raamattuun. Onko mälsää?

        Ei vaan etenkin heteroita kielletään pitämästä poikarakastajia.


      • mummo.sörssää.taas
        mummomuori kirjoitti:

        Ei vaan etenkin heteroita kielletään pitämästä poikarakastajia.

        Homoseksi on kielletty ihan kaikilta Jumalan luomistyön vastaisena kauhistuksena!
        Laita ne Raamatun kohdat joissa Jeesus tai joku muu kehoittaa homoseksiin tai perheleikkeihin homoja!


      • mummo.sörssää.taas kirjoitti:

        Homoseksi on kielletty ihan kaikilta Jumalan luomistyön vastaisena kauhistuksena!
        Laita ne Raamatun kohdat joissa Jeesus tai joku muu kehoittaa homoseksiin tai perheleikkeihin homoja!

        Mutta aloituksessa puhutaan vaimon jättämisestä. Miten se käsitetään kyseeksi homoista?


      • mummo.sörssää.taas kirjoitti:

        Homoseksi on kielletty ihan kaikilta Jumalan luomistyön vastaisena kauhistuksena!
        Laita ne Raamatun kohdat joissa Jeesus tai joku muu kehoittaa homoseksiin tai perheleikkeihin homoja!

        Ei Raamattu missään kehoita ottamaan monia vaimojakaan, mutta niin vain Jumalan luottomiehillä vaimoja ja sivuvaimoja riitti.

        Eli ei Raamattu kaikkeen anna mitään kehoitusta. vaikka kaiken sallisikin. Paras ajatella, että mikä ei ole kielletty, on sallittu. Jos me kiellämme, niin emme seuraa Raamattua.


      • Ihan.naurattaa
        mummo.sörssää.taas kirjoitti:

        Homoseksi on kielletty ihan kaikilta Jumalan luomistyön vastaisena kauhistuksena!
        Laita ne Raamatun kohdat joissa Jeesus tai joku muu kehoittaa homoseksiin tai perheleikkeihin homoja!

        Eipä vaan kuulu Raamatun kohtia, koska niitä ei ole!


      • Ihan.naurattaa kirjoitti:

        Eipä vaan kuulu Raamatun kohtia, koska niitä ei ole!

        Ei Raamatussa ole kaikkeen ohjeita. Mutta härkien ja orjien pitoon on hyvin tarkat ohjeistukset. Niitä on!


      • homostelu.on.synti
        torre12 kirjoitti:

        Ei Raamatussa ole kaikkeen ohjeita. Mutta härkien ja orjien pitoon on hyvin tarkat ohjeistukset. Niitä on!

        Mutta homoseksistä siellä puhutaan vain kauhistusena ja kadotukseen viejänä, selvä!


      • mummomuori kirjoitti:

        Ei vaan etenkin heteroita kielletään pitämästä poikarakastajia.

        Olet näköjään täällä arvoisessasi seurassa - valitettavasti.


      • vappunenä
        pertsa2012 kirjoitti:

        Olet näköjään täällä arvoisessasi seurassa - valitettavasti.

        Mummo on pervo!


      • OletTyhmä kirjoitti:

        Tuo on sinun käsityksesi ja saat täysin vapaasti uskoa siihen.
        Minä taas saan uskoa täysin vapaasti Raamattuun ja tulkita sitä kuten haluan.
        Uskonnonvapaus takaa sen tässä maassa.

        Saat palvella vaikka itse pirua mutta seuraukset siitä täytyy sinun itsesi maksaa.


      • mummomuori kirjoitti:

        Ei vaan etenkin heteroita kielletään pitämästä poikarakastajia.

        Missä kohden mainitaan nuo poikarakastajat tässä asiassa???


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Missä kohden mainitaan nuo poikarakastajat tässä asiassa???

        Mooses selittää ja muistuttaa laeista 5. kirjassaan.

        5.Moos. 23: 17 ja 18. "Älköön pyhäkköporttoa olko Israelin tyttärien joukossa älköönkä haureellista pyhäkköpoikaa Israelin poikien joukossa."

        "Älä tuo portonpalkkaa äläkä koiranpalkkaa Herran, sinun Jumalasi, huoneeseen lupauksen suorittamiseksi, sillä molemmat ovat KAUHISTUS HERRALLE, sinun Jumalallesi."


      • tuli.jo
        meni.jo kirjoitti:

        Surullista on se miten uskonto sekoittaa joidenkin ihmisten normaalin järjenjuoksun.

        Surullistahan se on mutta totta.


      • näin.semenee kirjoitti:

        "Minä taas saan uskoa täysin vapaasti Raamattuun ja tulkita sitä kuten haluan."

        Ja näin varmaan teetkin - kuinka surullista!

        >Ja näin varmaan teetkin - kuinka surullista!
        Surullista, että lahkosi jää ilman hänenkin lahjoituksiaan. Tai sitten ei.


      • 913
        mummomuori kirjoitti:

        Ei vaan etenkin heteroita kielletään pitämästä poikarakastajia.

        Mitä se Mummomuori höpisee.? Ihan levottomia puhuu. Ei missään poikarakastajista puhuta ja Raamattu olettaa kaikkien olevan heteroita. Ei Raamatun aikaan homot juurikaan tulleet kaapista, koska ne olisi aika äkkiä kivitetty tai muulla tavoin hiljennetty.
        Asiaan, Mummo!


      • 913 kirjoitti:

        Mitä se Mummomuori höpisee.? Ihan levottomia puhuu. Ei missään poikarakastajista puhuta ja Raamattu olettaa kaikkien olevan heteroita. Ei Raamatun aikaan homot juurikaan tulleet kaapista, koska ne olisi aika äkkiä kivitetty tai muulla tavoin hiljennetty.
        Asiaan, Mummo!

        Kuka höpisee?

        Mooses puhuu maksullista "temppelipojista" ja naisportoista. He olivat miehiä varten.

        Siis "Raamattu olettaa kaikkien olevan heteroita", mutta Raamatun luuloista huolimatta homoja oli ainakin kaapissa, kuten tiedät sanoa.

        Homoja ja lesboja ei ole voitu juutalaisuudessa kivittää, sillä heidän Jumalansa ei ole antanut heistä lakia. Mutta on voitu kivittää ukkomiehiä, biseksuaalisia ja homoja, jos on saatu kiinni miehen kanssa makaamisesta.

        Mummolla taisi olla enemmän "asiaa" kuin sinulla.


      • Aito_oksa
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Jos ei tunne kirjoituksia eksyy omiin tulkintoihinsa.

        " Matteuksen evankeliumi:
        21:42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?
        22:20 Hän sanoi heille: "Kenen kuva ja päällekirjoitus tämä on?"
        22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
        26:54 Mutta kuinka silloin kävisivät toteen kirjoitukset, jotka sanovat, että näin pitää tapahtuman?"
        26:56 Mutta tämä kaikki on tapahtunut, että profeettain kirjoitukset kävisivät toteen." Silloin kaikki opetuslapset jättivät hänet ja pakenivat.
        Markuksen evankeliumi:
        12:10 Ettekö ole lukeneet tätä kirjoitusta: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi;
        12:16 Niin he toivat. Ja hän sanoi heille: "Kenen kuva ja päällekirjoitus tämä on?" He vastasivat hänelle: "Keisarin."
        12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?
        14:49 Joka päivä minä olen ollut teidän luonanne opettaen pyhäkössä, ettekä ole ottaneet minua kiinni. Mutta tämä tapahtuu, että kirjoitukset kävisivät toteen."
        15:26 Ja päällekirjoitukseksi oli merkitty hänen syynsä: "Juutalaisten kuningas."
        Luukkaan evankeliumi:
        4:21 Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen."
        20:17 Mutta hän katsahti heihin ja sanoi: "Mitä siis on tämä kirjoitus: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi'?
        20:24 "Näyttäkää minulle denari. Kenen kuva ja päällekirjoitus siinä on?" He vastasivat: "Keisarin."
        23:38 Oli myös hänen päänsä päällä kirjoitus: "Tämä on juutalaisten kuningas."
        24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.
        24:32 Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"
        24:45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
        Johanneksen evankeliumi:
        5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        5:47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"
        7:15 Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?"
        13:18 En minä puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: 'Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan.'
        17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
        19:19 Ja Pilatus kirjoitti myös päällekirjoituksen ja kiinnitti sen ristiin; ja se oli näin kirjoitettu: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas."
        19:20 Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia; ja se oli kirjoitettu hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi.
        19:24 Sentähden he sanoivat toisillensa: "Älkäämme leikatko sitä rikki, vaan heittäkäämme siitä arpaa, kenen se on oleva"; että tämä kirjoitus kävisi toteen: "He jakoivat keskenänsä minun vaatteeni ja heittivät minun puvustani arpaa." Ja sotamiehet tekivät niin.
        19:28 Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano."
        19:36 Sillä tämä tapahtui, että kirjoitus kävisi toteen: "Älköön häneltä luuta rikottako."
        19:37 Ja vielä sanoo toinen kirjoitus: "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet."
        Apostolien teot:
        8:32 Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.
        8:35 Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
        17:2 Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista,
        17:11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
        18:28 Sillä hän kumosi suurella voimalla julkisesti juutalaisten väitteet ja näytti kirjoituksista toteen, että Jeesus on Kristus.
        Roomalaiskirje:
        1:2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
        16:26 mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi,"

        Kannattaa l u k e a ja y m m ä r t ä ä Raamattua kuten Jeesus ja Paavali kehoittivat.

        Onks noi niinku kellonaikoja?


      • setanlähettiläson
        913 kirjoitti:

        Mitä se Mummomuori höpisee.? Ihan levottomia puhuu. Ei missään poikarakastajista puhuta ja Raamattu olettaa kaikkien olevan heteroita. Ei Raamatun aikaan homot juurikaan tulleet kaapista, koska ne olisi aika äkkiä kivitetty tai muulla tavoin hiljennetty.
        Asiaan, Mummo!

        Mummo jankuttaa vain Setan homoagendaa!


    • 2ee2e

      Jeesus oli itsekkin homo sehän hengasi koko nuoren viriilin elmänsä ajan nuorten poikien kanssa.

      • setalle.terkut

        Tuo on varmaan Setan Raamatuntulkintaa a`la sateenkaarikirkko :D


      • 2ee2e

        Niin jokainen voi itse tulkita miten haluaa mutta naisten kanssa se ei pyörinyt joten vaihtoehdot jää aika vähäisiksi mut saatohan se olla eunukki jos ei homppeli ollut.


      • setalle.terkut
        2ee2e kirjoitti:

        Niin jokainen voi itse tulkita miten haluaa mutta naisten kanssa se ei pyörinyt joten vaihtoehdot jää aika vähäisiksi mut saatohan se olla eunukki jos ei homppeli ollut.

        Niin voi tulkita mutta on vain yksi totuus joten älä petä itseäsi.


      • 3rr333

        Eli yksi tottuus on että oli homo kun poikien kanssa vain pyöri?


      • setalle.terkut
        3rr333 kirjoitti:

        Eli yksi tottuus on että oli homo kun poikien kanssa vain pyöri?

        Oletkohan lukenut ollenkaan Raamattua vai itsekö keksit.
        Sinun logiikallasi kaikki joukkueurheilijatkin ovat homoja :D


      • no.huhhuh
        setalle.terkut kirjoitti:

        Oletkohan lukenut ollenkaan Raamattua vai itsekö keksit.
        Sinun logiikallasi kaikki joukkueurheilijatkin ovat homoja :D

        "Sinun logiikallasi kaikki joukkueurheilijatkin ovat homoja :D"

        Millainen on mielikuvitus, joka tuollaista miettii?


      • setalle.terkut
        no.huhhuh kirjoitti:

        "Sinun logiikallasi kaikki joukkueurheilijatkin ovat homoja :D"

        Millainen on mielikuvitus, joka tuollaista miettii?

        Niin, sellaisia ne setassa haluaa nähdä!


      • kui22
        setalle.terkut kirjoitti:

        Niin voi tulkita mutta on vain yksi totuus joten älä petä itseäsi.

        Ja sinun saamasi oppi/käsitys/näkemys on Tietenkin se Totuus? - Se taitaa olla ilman muuta selvää


      • kui22

        "on vain yksi totuus"

        Tuossahan sä kerrot samalla että se on tietenkin sulla tiedossasi mikä se "yksi totuus" on.

        Tuossa ajatusmallissa on vain se iäisyysongelma että noita "yksiä totuuksia" on kymmenillä eri oppisuunnilla - kyl sää tiedät mitä tarkoitan, eikös vain.

        Mitä vastaat sille joka ei pidä käsityksiäsi totuudesta "totuutena" vain näkee "totuuden" R:tussa toisenlaisena totuutena kuin sinä samassa R:tussa sen näet? Sitten hän surkuttelee sulle että voi, voi kun et halua "totuutta" ottaa vastaan ja ymmärtää. itsepähän osasi valitset jne.

        Vänkäätkö että eii se noin mee vaan on "vain yksi totuus", se oppimasi tietenkiiiin!

        Koska luulet että tuo väittely loppuu?


      • kui22 kirjoitti:

        "on vain yksi totuus"

        Tuossahan sä kerrot samalla että se on tietenkin sulla tiedossasi mikä se "yksi totuus" on.

        Tuossa ajatusmallissa on vain se iäisyysongelma että noita "yksiä totuuksia" on kymmenillä eri oppisuunnilla - kyl sää tiedät mitä tarkoitan, eikös vain.

        Mitä vastaat sille joka ei pidä käsityksiäsi totuudesta "totuutena" vain näkee "totuuden" R:tussa toisenlaisena totuutena kuin sinä samassa R:tussa sen näet? Sitten hän surkuttelee sulle että voi, voi kun et halua "totuutta" ottaa vastaan ja ymmärtää. itsepähän osasi valitset jne.

        Vänkäätkö että eii se noin mee vaan on "vain yksi totuus", se oppimasi tietenkiiiin!

        Koska luulet että tuo väittely loppuu?

        "Koska luulet että tuo väittely loppuu?"
        Sinun kohdaltasi se loppuu kun ruumiisi kuolee ja sieluasi rangaistaan.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "Koska luulet että tuo väittely loppuu?"
        Sinun kohdaltasi se loppuu kun ruumiisi kuolee ja sieluasi rangaistaan.

        Miksi esiinnyt Jumalan asemassa ja kaiken maailmakaikkeuden ja uskontojen ylimpänä tuntijana? Eikö tuo ole pöyhkeyttä?

        Et millään voi tietää edes mitä itsellesi tapahtuu, kun et tee mitä Hesekiel ja Jumala käskevät.


      • torre12 kirjoitti:

        Miksi esiinnyt Jumalan asemassa ja kaiken maailmakaikkeuden ja uskontojen ylimpänä tuntijana? Eikö tuo ole pöyhkeyttä?

        Et millään voi tietää edes mitä itsellesi tapahtuu, kun et tee mitä Hesekiel ja Jumala käskevät.

        Saata'nan palvelijat ovat näköjään ärsyyntyneitä.


      • setalle.terkut kirjoitti:

        Oletkohan lukenut ollenkaan Raamattua vai itsekö keksit.
        Sinun logiikallasi kaikki joukkueurheilijatkin ovat homoja :D

        >Sinun logiikallasi kaikki joukkueurheilijatkin ovat homoja :D
        Jaa kun kaikilla on vaimot tai tyttöystävät? Hittoako hourailet?


      • Kuinkakehtaat

        Höpönpöpön. Silkkaa kuvitelmaa suoltaa 2ee2e.
        Kuinkas kehtaat?


    • Ateistiantihomo

      Homous on luonnonvastaista ja uskonto järjen köyhyyttä.

      • onnellinen_

        Olen mielluummin järjeltäni köyhä kuin homo!


      • Toisaalta kukaan ei synny uskovaksi; siihen kai joko kasvatetaan tai itse alkaa uskovaksi. Voi olla omaa tyhmyyttä.


      • homojoukolle
        torre12 kirjoitti:

        Toisaalta kukaan ei synny uskovaksi; siihen kai joko kasvatetaan tai itse alkaa uskovaksi. Voi olla omaa tyhmyyttä.

        Homoksi ei kukaan synny siihen kieroudutaan. Kuten sinäkin.


      • Hihhulit.tyhmiä
        onnellinen_ kirjoitti:

        Olen mielluummin järjeltäni köyhä kuin homo!

        Ja useiten ei-älykkäät ihmiset tulevat uskovaisiksi kun älykkäät lapset kasvavat uakosta pois: http://www.hs.fi/m/tiede/a1376360063034


      • hihhuli777
        Hihhulit.tyhmiä kirjoitti:

        Ja useiten ei-älykkäät ihmiset tulevat uskovaisiksi kun älykkäät lapset kasvavat uakosta pois: http://www.hs.fi/m/tiede/a1376360063034

        Ennen hihhuli kuin homo!


      • hintille
        Hihhulit.tyhmiä kirjoitti:

        Ja useiten ei-älykkäät ihmiset tulevat uskovaisiksi kun älykkäät lapset kasvavat uakosta pois: http://www.hs.fi/m/tiede/a1376360063034

        Onko uakko sama kuin anus?


      • torre12 kirjoitti:

        Toisaalta kukaan ei synny uskovaksi; siihen kai joko kasvatetaan tai itse alkaa uskovaksi. Voi olla omaa tyhmyyttä.

        Väärin torre - Jumala antaa uskon ja kutsuu omansa henkilökohtaisesti yhteyteensä.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Väärin torre - Jumala antaa uskon ja kutsuu omansa henkilökohtaisesti yhteyteensä.

        Tuo ei taida olla raamatullista. Mutta jos niin koet, niin hyvä on.

        Jos olet Jumalan yhteydessä, niin se antaa Jumalasta aika oudon kuvan ainakin mitä tulee edesottamuuksiisi.


      • onnellinen_ kirjoitti:

        Olen mielluummin järjeltäni köyhä kuin homo!

        Niin, homothan ovat usein lahjakkaita.


      • Montaonasiastamieltä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Niin, homothan ovat usein lahjakkaita.

        Tämä lienee väite vailla todistetta. Perustuu ikään kuin hurskaaseen uskoon.
        Onhan noita homoesiintyjiä viime aikoina nähty toosassakin. Niiden lahjakkuudesta ainakin voidaan olla useampaa kuin yhtä mieltä. :)


    • Jaa, paitsi että Hän puhuu tuon aikuisille ihmisille. Monesta miehien oli vaikeaa erota perheestään joten hyvä muistutus tuo oli. Yhtyminen ei ehkä tarkoita seksiä, vaan aivan jotain muuta?

      • mummo.sörssää.taas

        Lue Raamattua äläkä söpötä omiaisi ehkiäsi!


      • sörssääjälle
        mummo.sörssää.taas kirjoitti:

        Lue Raamattua äläkä söpötä omiaisi ehkiäsi!

        On siinä "uskovalla" tehtävä, seurata yhtä rekattua nikkiä ja herjata. Oletko oksastettuoksa?


      • vajakille_
        sörssääjälle kirjoitti:

        On siinä "uskovalla" tehtävä, seurata yhtä rekattua nikkiä ja herjata. Oletko oksastettuoksa?

        Oletko sinä Taavetitähti?


      • Vainoharhaiselle
        vajakille_ kirjoitti:

        Oletko sinä Taavetitähti?

        Sä kuvittelet että jokainen sulle vastaava on taavetintähti. Oletko vainoharhainen?


    • Raamatussa ei ole kohtaa jossa Jeesus tuomitsisi homouden. Sen sijaan hän muutti VT:n Jumalan ankaria ja kohtuuttomia käskyjä inhimillisempään ja loogisempaan suuntaan.

      • homostelu.on.synti

        Juutalaisille homous oli itsestään selvä synti joten ei Jeesuksen sitä tarvinnut juutalaisille kertoa. Hän vain vetosti kirjoitusten tuntemiseen kaikessa.
        Paavali sensijaan puhui siitäpaljonkin pakanoille.


      • ymmärrystätarvitaan
        homostelu.on.synti kirjoitti:

        Juutalaisille homous oli itsestään selvä synti joten ei Jeesuksen sitä tarvinnut juutalaisille kertoa. Hän vain vetosti kirjoitusten tuntemiseen kaikessa.
        Paavali sensijaan puhui siitäpaljonkin pakanoille.

        Muistakin synneistä jotka olivat itsestäänselviä syntejä juutalaisille Jeesus kyllä puhui. Mutta homoseksuaalisuus ei ollut merkittävä asia Jeesukselle, siksi hän ei siitä puhunut eikä asiaa tuominnut millään tavalla.


      • homostelu.on.synti
        ymmärrystätarvitaan kirjoitti:

        Muistakin synneistä jotka olivat itsestäänselviä syntejä juutalaisille Jeesus kyllä puhui. Mutta homoseksuaalisuus ei ollut merkittävä asia Jeesukselle, siksi hän ei siitä puhunut eikä asiaa tuominnut millään tavalla.

        Haureuden Jeesus tuomitse selvin sanoin. Ja haureutta oli ja on kaikki sukupuolinen kanssakäyminen paitsi miehen ja vaimon välillä.

        Miksi muuten et lue aloitusta?


      • miksi.valehtelet
        ymmärrystätarvitaan kirjoitti:

        Muistakin synneistä jotka olivat itsestäänselviä syntejä juutalaisille Jeesus kyllä puhui. Mutta homoseksuaalisuus ei ollut merkittävä asia Jeesukselle, siksi hän ei siitä puhunut eikä asiaa tuominnut millään tavalla.

        Matteus 19 Jeesuksen sanat:

        4. "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'

        5. ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?

        6. Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

        "

        16. Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"

        17. Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

        18. Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',

        19. 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'".

        Jeesus määrittelee täysin yksiselitteisesti suhteensa VT:n kirjoituksiin ja avioliittoon.

        Aiheesta aloituskin.


      • lue.Raamattua

        Onko Vuorisaarna jäänyt Sagelta lukematta. Jeesushan tiukensi Moseksen lakia!


      • totuus.on.siinä
        miksi.valehtelet kirjoitti:

        Matteus 19 Jeesuksen sanat:

        4. "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'

        5. ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?

        6. Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

        "

        16. Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"

        17. Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

        18. Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',

        19. 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'".

        Jeesus määrittelee täysin yksiselitteisesti suhteensa VT:n kirjoituksiin ja avioliittoon.

        Aiheesta aloituskin.

        Juurikin noin!


      • totuus.on.siinä kirjoitti:

        Juurikin noin!

        Trollausta sinä ja kumpp. vaan harrastatte. Oksakin vaan uusilla nikeillä jankkaa samoja trollauksia. Tuollainen uskovaisuus on inhimillisen elämän pilkkaamista ja rienausta.


      • totuus.on.siinä
        sage8 kirjoitti:

        Trollausta sinä ja kumpp. vaan harrastatte. Oksakin vaan uusilla nikeillä jankkaa samoja trollauksia. Tuollainen uskovaisuus on inhimillisen elämän pilkkaamista ja rienausta.

        Alatko taas käydä henkilöön kun et pysty perustelemaan valheellisia väitteitäsi?


      • sage8 kirjoitti:

        Trollausta sinä ja kumpp. vaan harrastatte. Oksakin vaan uusilla nikeillä jankkaa samoja trollauksia. Tuollainen uskovaisuus on inhimillisen elämän pilkkaamista ja rienausta.

        Lainaukset olivat suoraan Raamatusta , mutta sinä puhuit vain omiasi.


    • tehkää.perässä

      Erään kristityn lahkon mukaan naisen on ajateltava Jeesusta, kun häntä pannaan. Panevan miehen on taas kuviteltava olevansa nainen, ettei harrastaisi homoseksiä naisen ajatteleman Jeesuksen kanssa.

      • Holy.water

        Madonnakin harrasti seksiä jeesuksen kanssa viime kiertueela, tai jeesus oli ainakin tähden haarojen välissä: https://youtu.be/jpxOqNw6-34


    • Jeesus ei sanallakaan puhunut homoudesta, joka niin väittää valehtelee tai tulkitsee omia, vastenmielisia luulojaan.

      • jankutijankuti

        Ei puhunut ei koska sanaa homo ei silloin tunnettu. Mutta sanoi


        Matteus 19 Jeesuksen sanat:

        4. "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'

        5. ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?

        6. Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

        "

        16. Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"

        17. Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

        18. Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',

        19. 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'".

        Jeesus määrittelee täysin yksiselitteisesti suhteensa VT:n kirjoituksiin ja avioliittoon.


      • jankutijankuti kirjoitti:

        Ei puhunut ei koska sanaa homo ei silloin tunnettu. Mutta sanoi


        Matteus 19 Jeesuksen sanat:

        4. "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'

        5. ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?

        6. Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

        "

        16. Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"

        17. Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

        18. Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',

        19. 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'".

        Jeesus määrittelee täysin yksiselitteisesti suhteensa VT:n kirjoituksiin ja avioliittoon.

        Mutta ei miesten kanssa makaavista miehistäkään eikä miehimyksistä puhunut sanallakaan mitään ja tuo mitä jankutat on on vain sinun omaa tulkintaasi. Jos joku toinen tulkitsee niin sanot että pitää lukea ei tulkita joten olet tosi epäjohdonmukainen.


      • jankutijankuti
        sage8 kirjoitti:

        Mutta ei miesten kanssa makaavista miehistäkään eikä miehimyksistä puhunut sanallakaan mitään ja tuo mitä jankutat on on vain sinun omaa tulkintaasi. Jos joku toinen tulkitsee niin sanot että pitää lukea ei tulkita joten olet tosi epäjohdonmukainen.

        Luehan nuo Raamatun kohdat:
        Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22; Room. 1:26-27; 1. Kor. 6:9). Room. 1:26-27 opettaa nimenomaan, että homoseksuaalisuus on seurausta Jumalan kieltämisestä ja tottelemattomuudesta Häntä kohtaan. Kun ihminen jatkaa elämistä synnissä ja epäuskossa, Raamattu kertoo meille, että Jumala ”luovuttaa” hänet vielä kamalampaan ja paheellisempaan syntiin näyttääkseen hänelle, miten turhaa ja toivotonta on elämä erossa Jumalasta. 1. Kor. 6:9 sanoo, että homoseksuaaliset vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.

        Jumala ei luo homoseksuaalisia ihmisiä. Raamattu sanoo, että ihmisestä tulee homoseksuaali synnin vuoksi (Room. 1:24-27) ja pohjimmiltaan omasta tahdostaan. Ihmisellä saattaa olla synnynnäisesti suurempi taipumus homoseksuaalisuuteen, aivan kuten joillakin on taipumusta väkivaltaisuuteen tai joihinkin muihin synteihin. Tämä ei anna ihmiselle lupaa tehdä syntiä antamalla periksi syntisille mielihaluilleen. Jos jollakulla on taipumusta vihaan tai raivoon, saako hän silloin antaa periksi noille taipumuksille? Eipä tietenkään! Sama pätee homoseksuaalisuuteen.

        Raamattu ei kuitenkaan kuvaa homoseksuaalisuutta sen suurempana syntinä kuin mitään muutakaan. Kaikki synti loukkaa Jumalaa. Homoseksuaalisuus on vain yksi niistä asioista, jotka 1. Kor. 6:9-10 luettelee asioina, jotka pitävät ihmisen poissa Jumalan valtakunnasta. Raamatun mukaan Jumalan anteeksianto on tarjolla yhtä lailla homoseksuaalille kuin avionrikkojalle, epäjumalanpalvelijalle, murhaajalle, varkaalle jne. Jumala myös lupaa kaikille Jeesukseen Kristukseen turvautuville voiman voittaa synnin, myös homoseksuaalisuuden (1. Kor. 6:11; 2. Kor. 5:17; Fil. 4:13).


      • tätäkö.tarkoitat
        sage8 kirjoitti:

        Mutta ei miesten kanssa makaavista miehistäkään eikä miehimyksistä puhunut sanallakaan mitään ja tuo mitä jankutat on on vain sinun omaa tulkintaasi. Jos joku toinen tulkitsee niin sanot että pitää lukea ei tulkita joten olet tosi epäjohdonmukainen.

        Yritätkö sano, että Jeesus hyväksyy myös pedofilian, raiskaukset, sukurutsan ja eläimiin sekaantumisen?


    • Herran.tertut

      Kymmenessä käskyssä kielletään monet asiat aina lähimmäisen palvelijoiden ja karjan himoitsemisesta väärän todistuksen antamiseen. Jos Homoseksuaalisuudella olisi ollut todella niin suuri merkitys uskonnon keskiössä kuin hihhulit antavat ymmärtää, niin totta kai se olisi ollut suuraakkosin niissä käskyissä!

      Kun tästä kyselee uskiksilta, niin vastaus on aina, että huorintekeminen kielletään. Mutta uskovaiset eivät tuolle huorintekemiselle paljon painoa anna, se on nähty. Mutta sen sijaan homoseksuaalisuus ollaan tuomitsemassa kohtuuttoman korkealla profiililla. Syy on se, että mikä ei itselle nappaa, niin se se vasta syntiä on, mutta jos jokin sopii omaan pirtaan, niin sen asian synti-status vesitetään tai unohdetaan tykkänään!

      Homoseksuaalisuudesta keskusteltaessa vedetään aina kehiin raamatun kohta "joka makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan...". Ensinnäkin; tuo nyt on mahdotonta, värkit kun sentään antavat tähän jonnii verran rajoituksia! :D

      Toinen asia on lesbot. Edellä lainattua kohtaa ei voi soveltaa lesboseksiin. Siitä huolimatta uskikset niputtavat sen homoseksin kanssa samaan nippuun, vaikka, kuten edelläkin on todettu, sanaa homoseksuaalisuus ei edes tunnettu. Lesbo-käsitteestä nyt puhumattakaan.

      "Sen tähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

      Sen estämättä mitä edellä olevassa lainauksessa sanotaan, useimmat miehet yhtyivät useampaankin vaimoon, jos siihen vain oli varaa. Siinä sitä lihaa riitti!

      Tämän lisäksi oli jalkavaimoja ja orjattaria, joihin yhtymisstä ei kukaan välittänyt lukua pitää! Jaakobinkin 12 poikaa olivat seurausta yhtymisestä useampaan lihaan!

      Että sellaisia pyhiä kirjoituksia! Joillekin nuo kuitenkin menevät otolliseen maaperään! Kunhan vaan homoseksuaalisuus muistetaan tuomita. Ja lyödä varmemman vakuudeksi Raamatulla päähän!

      • huono.yritys

        Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22; Room. 1:26-27; 1. Kor. 6:9). Room. 1:26-27 opettaa nimenomaan, että homoseksuaalisuus on seurausta Jumalan kieltämisestä ja tottelemattomuudesta Häntä kohtaan. Kun ihminen jatkaa elämistä synnissä ja epäuskossa, Raamattu kertoo meille, että Jumala ”luovuttaa” hänet vielä kamalampaan ja paheellisempaan syntiin näyttääkseen hänelle, miten turhaa ja toivotonta on elämä erossa Jumalasta. 1. Kor. 6:9 sanoo, että homoseksuaaliset vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.

        Jumala ei luo homoseksuaalisia ihmisiä. Raamattu sanoo, että ihmisestä tulee homoseksuaali synnin vuoksi (Room. 1:24-27) ja pohjimmiltaan omasta tahdostaan. Ihmisellä saattaa olla synnynnäisesti suurempi taipumus homoseksuaalisuuteen, aivan kuten joillakin on taipumusta väkivaltaisuuteen tai joihinkin muihin synteihin. Tämä ei anna ihmiselle lupaa tehdä syntiä antamalla periksi syntisille mielihaluilleen. Jos jollakulla on taipumusta vihaan tai raivoon, saako hän silloin antaa periksi noille taipumuksille? Eipä tietenkään! Sama pätee homoseksuaalisuuteen.

        Raamattu ei kuitenkaan kuvaa homoseksuaalisuutta sen suurempana syntinä kuin mitään muutakaan. Kaikki synti loukkaa Jumalaa. Homoseksuaalisuus on vain yksi niistä asioista, jotka 1. Kor. 6:9-10 luettelee asioina, jotka pitävät ihmisen poissa Jumalan valtakunnasta. Raamatun mukaan Jumalan anteeksianto on tarjolla yhtä lailla homoseksuaalille kuin avionrikkojalle, epäjumalanpalvelijalle, murhaajalle, varkaalle jne. Jumala myös lupaa kaikille Jeesukseen Kristukseen turvautuville voiman voittaa synnin, myös homoseksuaalisuuden (1. Kor. 6:11; 2. Kor. 5:17; Fil. 4:13).


      • huono.yritys kirjoitti:

        Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22; Room. 1:26-27; 1. Kor. 6:9). Room. 1:26-27 opettaa nimenomaan, että homoseksuaalisuus on seurausta Jumalan kieltämisestä ja tottelemattomuudesta Häntä kohtaan. Kun ihminen jatkaa elämistä synnissä ja epäuskossa, Raamattu kertoo meille, että Jumala ”luovuttaa” hänet vielä kamalampaan ja paheellisempaan syntiin näyttääkseen hänelle, miten turhaa ja toivotonta on elämä erossa Jumalasta. 1. Kor. 6:9 sanoo, että homoseksuaaliset vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.

        Jumala ei luo homoseksuaalisia ihmisiä. Raamattu sanoo, että ihmisestä tulee homoseksuaali synnin vuoksi (Room. 1:24-27) ja pohjimmiltaan omasta tahdostaan. Ihmisellä saattaa olla synnynnäisesti suurempi taipumus homoseksuaalisuuteen, aivan kuten joillakin on taipumusta väkivaltaisuuteen tai joihinkin muihin synteihin. Tämä ei anna ihmiselle lupaa tehdä syntiä antamalla periksi syntisille mielihaluilleen. Jos jollakulla on taipumusta vihaan tai raivoon, saako hän silloin antaa periksi noille taipumuksille? Eipä tietenkään! Sama pätee homoseksuaalisuuteen.

        Raamattu ei kuitenkaan kuvaa homoseksuaalisuutta sen suurempana syntinä kuin mitään muutakaan. Kaikki synti loukkaa Jumalaa. Homoseksuaalisuus on vain yksi niistä asioista, jotka 1. Kor. 6:9-10 luettelee asioina, jotka pitävät ihmisen poissa Jumalan valtakunnasta. Raamatun mukaan Jumalan anteeksianto on tarjolla yhtä lailla homoseksuaalille kuin avionrikkojalle, epäjumalanpalvelijalle, murhaajalle, varkaalle jne. Jumala myös lupaa kaikille Jeesukseen Kristukseen turvautuville voiman voittaa synnin, myös homoseksuaalisuuden (1. Kor. 6:11; 2. Kor. 5:17; Fil. 4:13).

        Jankka jankka sinulta ja potaskaa mutta Herran.tertut nikiltä asiallista asiaa.


      • huono.yritys
        sage8 kirjoitti:

        Jankka jankka sinulta ja potaskaa mutta Herran.tertut nikiltä asiallista asiaa.

        Jos Raamatun sana on jankkasagen mielestä potaskaa niin sehän ei ole mitään uutta :D


      • huono.yritys kirjoitti:

        Jos Raamatun sana on jankkasagen mielestä potaskaa niin sehän ei ole mitään uutta :D

        Mikset kirjoita noita potaskajuttujasi oikealla nikilläsi kuten OksastettuOksa, Älyn.väläys tai tt11 vai muutamia sadoista manitakseni?


      • sage8 kirjoitti:

        Mikset kirjoita noita potaskajuttujasi oikealla nikilläsi kuten OksastettuOksa, Älyn.väläys tai tt11 vai muutamia sadoista manitakseni?

        Jeesus ei opeta muuten homoudesta yhtään mitään joten sekin väittämäsi on potaskaa eli valhetta.


      • kytälle
        sage8 kirjoitti:

        Mikset kirjoita noita potaskajuttujasi oikealla nikilläsi kuten OksastettuOksa, Älyn.väläys tai tt11 vai muutamia sadoista manitakseni?

        Mitä kyttäät!????? Oletko sairas kyttääjä????
        Vastailet jo itsellesi - mene hoitoon!!!


      • kytälle kirjoitti:

        Mitä kyttäät!????? Oletko sairas kyttääjä????
        Vastailet jo itsellesi - mene hoitoon!!!

        Mutta homoseksuaalisuus ei ollut Jumalalle eikä Jeesukselle edes mainitsemisen arvoinen asia. Onko hiljaisuus myöntymisen merkki?

        Tämän palstan uskovan väen ja Jumalan välillä on räikeä ristiriita. Puhuvat aivan eri asioista.


      • kui22

        "Syy on se, että mikä ei itselle nappaa, niin se se vasta syntiä on, mutta jos jokin sopii omaan pirtaan, niin sen asian synti-status vesitetään tai unohdetaan tykkänään!"

        Bingo! Heterojen eroamisetkaan ei enää juur syntiä ole eikä varsinkaan uudelleen vihkimiset - oli syy mikä tahansa, tai voihan se ihan "vähä" ollakin, "mutta minkäs sille tekee kun tämä on tälläiseksi mennyt" - oli eräskin vastaus minulla tällä palstalla aikoinaan, heh.

        Mutta kyllä silti "tosi" uskovasta mennään seurakunnassakin vaik onkin uudelleen naitu.

        Mutta kuten sanottua mikään ei koskaan muuttua saa(isi).


      • kui22 kirjoitti:

        "Syy on se, että mikä ei itselle nappaa, niin se se vasta syntiä on, mutta jos jokin sopii omaan pirtaan, niin sen asian synti-status vesitetään tai unohdetaan tykkänään!"

        Bingo! Heterojen eroamisetkaan ei enää juur syntiä ole eikä varsinkaan uudelleen vihkimiset - oli syy mikä tahansa, tai voihan se ihan "vähä" ollakin, "mutta minkäs sille tekee kun tämä on tälläiseksi mennyt" - oli eräskin vastaus minulla tällä palstalla aikoinaan, heh.

        Mutta kyllä silti "tosi" uskovasta mennään seurakunnassakin vaik onkin uudelleen naitu.

        Mutta kuten sanottua mikään ei koskaan muuttua saa(isi).

        Eli niitä Raamatun vastaisia tekoja saa tehdä, jos se on normaalia toimintaa nykyään. Uskovat menevät siis samaa latua kuin "maailman ihmiset".

        No, eipä ollutkaan yllättävää.


    • Herran.tertut

      huono.yritys kirjoitti "Raamattu ei kuitenkaan kuvaa homoseksuaalisuutta sen suurempana syntinä kuin mitään muutakaan."

      Siinäpä se, Raamattu ei kuvaa, mutta tämän (ja monen muun foorumin) hihhulit kuvaavat! Se on se pointti!

      Eipähän näilläkään palstoilla juuri muista "synneistä" kirjoiteta, mutta tästä asiasta on jauhettu varmaan tuhat sivua. Helvetin lieskat ja kadotus leijuvat monen topicin yllä! :D

      Aivan kuin kyseessä olisi kristinuskon, tai jonkun muun uskon, keskeinen dogmi. Ja sitähän se ei ole. Pikemminkin on kyse kristinuskon marginaaliin jäävästä asiasta.

      Kuten aiemmin kirjoitin, useimmat uskikset korottavat sen "haureus-kategoriasta" aivan omiin sfääreihinsä. Ainakin minun katsannossani tämä on vastoin Raamatun henkeä. Mutta uskiksillehan tämä "rusinat pullasta" -periaate on tuttua. Syntiä on se mikä itselle on syntiä. Jos uskiksia pyydettäisiin asettamaan synnit tärkeysjärjestykseen, niin aika korkealle tämä "homouden synti" asettuisi.

      Se on sitten oma tarinansa, miten uskikset selittävät tämän käytännön itselleen? Ja ennenkaikkea jumalalleen, jonka eteen uskovat joskus pääsevänsä.

      Kun näitä hihhuleitten raamattu-sitaatteja ja jatkuvaa jankkausta lukee, niin on helppo uskoa edellä esitettyjä tutkimustuloksia, joiden mukaan uskikset eivät ole yhtä älykkäitä kuin ateistit! Uskovaisten lapsetkin heivaavat uskon tultuaan järkiinsä!
      www.hs.fi/m/tiede/a1376360063034

      Tämä hihhuleitten ramattu-sitaatien toistelu on samaa mantraa kuin muissakin uskonnoissa. Samaa jargonia väännetään, väittäen, että se olisi vastaus esitettyihin kysymyksiin. Moni ei edes ilmeisesti ymmärrä, että lainaukset eivät liity asiaan, mutta ne pitää liittää kirjoitukseen, jotta siihen saataisiin MUKA uskottavuutta! Niin kuin jonkun asian toistuva lällättäminen tuota uskottavuutta lisäisi!

      • Hyvä, että myönnät homoseksin olevan synti. Nyt voitkin sen kertoa myös Mäkiselle ja Askolalle!


      • Herran.tertut
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Hyvä, että myönnät homoseksin olevan synti. Nyt voitkin sen kertoa myös Mäkiselle ja Askolalle!

        Sinulle ei sitten ole vielä avautunut, mitä tarkoitetaan kun jokin sana pannaan sitaatteihin. Siis muutoin kuin lainattaessa jonkun tekstiä.

        En ole kirjoittanut synnistä, vaan "synnistä". Aivan kuten en pidä sinua fiksuna, mutta voisin kirjoittaa sinusta "fiksuna"! Ehkä tuon merkitys sinulle vielä avautuu. Ehkä kannattaa liittää iltarukoukseen pyyntö, että sinun käsitteistöäsi vähän avattaisiin. Eihän siitä varmaan apua ole, mutta kyllä jotain kannattaisi yrittää. Voisi itsesuggestion kautta olla apua!

        Minä en käytä, enkä hyväksy uskonnon termejä, joten minulle ei ole olemassa syntiä. On vaih hyviä tekoja, huonoja tekoja (tai pahoja). Tai teon luonne ei ole mitään näistä, vaan teon luonne on neutraali. Jos nousen tästä tuolista ja menen vessaan, niin se ei ole tekona hyvä eikä huono, saati paha.

        Olen näin ollen myös täysin synnitön ihminen! Jätä sinäkin tuo luulottelu ja muutu synnittömäksi! Onhan uskoa sanan synonyymit luulla ja olettaa.


      • Hyväksy.totuus
        Herran.tertut kirjoitti:

        Sinulle ei sitten ole vielä avautunut, mitä tarkoitetaan kun jokin sana pannaan sitaatteihin. Siis muutoin kuin lainattaessa jonkun tekstiä.

        En ole kirjoittanut synnistä, vaan "synnistä". Aivan kuten en pidä sinua fiksuna, mutta voisin kirjoittaa sinusta "fiksuna"! Ehkä tuon merkitys sinulle vielä avautuu. Ehkä kannattaa liittää iltarukoukseen pyyntö, että sinun käsitteistöäsi vähän avattaisiin. Eihän siitä varmaan apua ole, mutta kyllä jotain kannattaisi yrittää. Voisi itsesuggestion kautta olla apua!

        Minä en käytä, enkä hyväksy uskonnon termejä, joten minulle ei ole olemassa syntiä. On vaih hyviä tekoja, huonoja tekoja (tai pahoja). Tai teon luonne ei ole mitään näistä, vaan teon luonne on neutraali. Jos nousen tästä tuolista ja menen vessaan, niin se ei ole tekona hyvä eikä huono, saati paha.

        Olen näin ollen myös täysin synnitön ihminen! Jätä sinäkin tuo luulottelu ja muutu synnittömäksi! Onhan uskoa sanan synonyymit luulla ja olettaa.

        Homoseksi on synti. Ihan turhan käyt henkilöön joka sanoo mitä Raamattu ilmoittaa!!


      • Herran.tertut
        Hyväksy.totuus kirjoitti:

        Homoseksi on synti. Ihan turhan käyt henkilöön joka sanoo mitä Raamattu ilmoittaa!!

        Siinä sitä on toinen "fiksu"! Et ilmeisesti hoksannut, että kommentoin kirjoittajan väärää tulkintaa, jonka mukaan olisin myöntänyt jotain mitä en myöntänyt!

        Sinullekin voisi olla hyötyä tuosta iltarukouksen lisäosasta!


      • Hinurille
        Herran.tertut kirjoitti:

        Siinä sitä on toinen "fiksu"! Et ilmeisesti hoksannut, että kommentoin kirjoittajan väärää tulkintaa, jonka mukaan olisin myöntänyt jotain mitä en myöntänyt!

        Sinullekin voisi olla hyötyä tuosta iltarukouksen lisäosasta!

        Siitä huolimatta homoseksi on synti ja luonnotonta!


      • Hinurille kirjoitti:

        Siitä huolimatta homoseksi on synti ja luonnotonta!

        Mulle uskallat meuhkata, mutta uskallatko samoa samat Jumalalle, jolla ei ole lesboseksistä mitään pahaa sanottavaa.

        Mutta Jumalalla on sanottavaa sekä heteroseksistä, sekä siitä että jos biseksuaaliset tai homot makaavat miehen kanssa kuten naisen kanssa. Heitäkin on. Kaikki muu "homoseksi " on vailla mainintaa.

        Onko tämä sulle aivan liian ylivoimainen asia, että luulet sinun mielipiteesi ratkaisevan tämän?


      • Väärääinformaatiota
        torre12 kirjoitti:

        Mulle uskallat meuhkata, mutta uskallatko samoa samat Jumalalle, jolla ei ole lesboseksistä mitään pahaa sanottavaa.

        Mutta Jumalalla on sanottavaa sekä heteroseksistä, sekä siitä että jos biseksuaaliset tai homot makaavat miehen kanssa kuten naisen kanssa. Heitäkin on. Kaikki muu "homoseksi " on vailla mainintaa.

        Onko tämä sulle aivan liian ylivoimainen asia, että luulet sinun mielipiteesi ratkaisevan tämän?

        Ai yrität selittää, että Jumalalla ei ole mitään lesboseksiä vastaan. No minäpä rohkaisen mieleni ja sanon, että torre12 on perusteellisesti väärässä väittäessään, että Jumalalla ei ole mitään homoseksuaalisuuden eri ilmenemismuotoja vastaan.
        Homoseksuaalisuuden eri ilmenemismuodot ovat Jumalalle kauhistus, koska Hän ei ole ihmistä koskaan sellaisia harrastamaan luonut, vaan nämä tavat ja taipumukset ovat "muualta" peräisin.
        Älkää kirjoitelko paskoja. Jumala ei teidän paskapuheistanne ole moksiskaan, mutta on aina olemassa se vaara, että joku ihmispolo saa niistä vaikutteita ja väärää informaatiota.


      • Hyväksy.totuus kirjoitti:

        Homoseksi on synti. Ihan turhan käyt henkilöön joka sanoo mitä Raamattu ilmoittaa!!

        Räyhis kuvittelee jo tuhannet nikkinsä "henkilöiksi". Ihmekös tuo, kun käyvät keskenään antaumuksellisia keskusteluja, joissa parhaaseen TV7-tyyliin kaikki osapuolet ovat aina yhtä mieltä.


      • Väärääinformaatiota kirjoitti:

        Ai yrität selittää, että Jumalalla ei ole mitään lesboseksiä vastaan. No minäpä rohkaisen mieleni ja sanon, että torre12 on perusteellisesti väärässä väittäessään, että Jumalalla ei ole mitään homoseksuaalisuuden eri ilmenemismuotoja vastaan.
        Homoseksuaalisuuden eri ilmenemismuodot ovat Jumalalle kauhistus, koska Hän ei ole ihmistä koskaan sellaisia harrastamaan luonut, vaan nämä tavat ja taipumukset ovat "muualta" peräisin.
        Älkää kirjoitelko paskoja. Jumala ei teidän paskapuheistanne ole moksiskaan, mutta on aina olemassa se vaara, että joku ihmispolo saa niistä vaikutteita ja väärää informaatiota.

        >Jumala ei teidän paskapuheistanne ole moksiskaan,
        Ei niin. Hän kostaa mitä raaimmin ihan muuten vaan, ei siksi että olisi moksis.


    • NiinTahiNäin2

      Tuo on Jeesuksen vastaus fariseusten kysymykseen "saako mies jättää naisen mistä syystä tahansa". Kyse on siis avioerossta, ei siitä mitä sukupuolta aviossa olevien on oltava. Tämänjälkeen operuslapset kysyvät Jeesukselta asiaa uudelleen jolloin tämä kertoo naimattomuudesta.

      • kerrohan.sitten

        Missä kohtaan Raamatussa puhutaan jotain myönteistä homoseksistä? Tuossakaan ei puhuta siitä mitään.


      • kerrohan.sitten kirjoitti:

        Missä kohtaan Raamatussa puhutaan jotain myönteistä homoseksistä? Tuossakaan ei puhuta siitä mitään.

        Niin. Jeesus ei tuossa puhunut myönteisesti avioerosta.

        Ja että "homoseksi on synti". Sanopa tuo Jumalalle päin naamaa!


    • kui22

      Eivät he sille mitään voi että se on niissä srk piireissä mennyt "veriin" että homoasiasta on jankutettava, se Mylly pyörii siellä päällimmäisten joukossa nyt ja kuinka se on saatava kitkettyä suomesta pois ja kuinka kauhea tämä asia on - varmasti kamalampaa kuin muinoin spitaali.

      Varmaan mikään asia maailmassa ei ole noille uskovaisille varteenotettavampi ja kauheampi asia, kuin tuo yksi ainoa pisara meressä, ei mitkään julmuudet eikä vastaavat.

      Siihen fokusoituu Kaikki into.

      • kui22

        Tuon synnin hokeminen laantuu aikojen saatossa varmaan, niinkuin on laantuuneet useat muutkin syntikauhistelut aina naisten pitkiksistä ja mistä lie ruveten, eikä niitä syntinä enää edes muisteta kai että niin on ollutkaan, mutku ON ollut!

        Eikä mikään koskaan muuttua saa.

        Mutta kuten sanottua vaikka näitä tois miten päin tahansa esiin Nyt, niin se ei vaikuta mutta ehkä joskus tulevaisuudessa on tämäkin asia unohtunut "syntilistalta" jo niin ettei sitä edes enää muisteta syntinä pidetynkään, vaikka joku joskus muistuttasikin. :)


    • kylmätotuus

      Raamattu on niin monitulkintainen että moraalisena oppaana se on arvoton.

      • Ymmärrys.hoi

        Ihan selvää tekstiähän se on kun vain ymmärrät lukemaasi!


      • kui22
        Ymmärrys.hoi kirjoitti:

        Ihan selvää tekstiähän se on kun vain ymmärrät lukemaasi!

        Ihan selvää on se että tuonkin synnin hokeminen lakkaa aikanaan, aivan kuten puheet naisten pitkisten synnillisyydestä ovat lakanneet aikoja sitten ja monet muut. "Nainen ei saa pukeutua miesten vaatteisiin"ja sillee niin se meni sekä että 'varmana on maailmanlopun ajat' käsillä kun tuollaista alettiin harrastaa.

        Vai etkö usko että totta haastan?

        Todettakoon vain että, Oi niitä aikoja. :)


    • Näintiedän

      Päinvastoin. Raamattu on kaikkein arvokkain kirja jota kannnattaa lukea ja tutkia. Siinä Jumala ilmoittaa itsensä Jeesuksessa Kristuksessa jokaiselle pelastukseksi myös homoille ja lespoille, että he kääntyisivät ja tulivat tuntemaan totuuden pelastuakseen.
      Homous ja lepous on yltiöpäinen himo ja kavala houkutus, siis synti Jumalaa vastaan ja siitä voi eheytyä. Siitä eheytymisestä on monta todistusta.
      Korkeakirkollisten ja huippupalkkaisten vapaamuurariliperaalipiispojen puheet ovat täyttä puppua.Heitä ei pidä uskoa, koska ovat eksyksissä eksyttäen kansaakin.

      • totisesti

        Amen


      • "Näintiedän"; no etpä vaan tiedä.

        Pertaskin tulkitsee Raamattua niin, että saa pitää kiinni omaisuudestaan, koska Aabraham oli rikas mies, vaikka Jeesus kehoittaa monessa kohtaa luopumaan omastaan.

        Pertsa tulkitsee lakia sapatista niin, että sapattina saa tehdä pieniä askareita, vaikka laki kieltää tekemästä yhtäkään askaretta. Pertsaa kai voi pitää uskovan esikuvana.

        Ja et tiedä sitäkään, että homous ei ole "yltiöpäinen himo", vaan aivan samanlaista kuin olla heteroelämässä; tämänhän olen nähnyt omin silmin.


      • olet.mielisairas

        Totisesti!


    • Herran.tertut

      Raamatussa kielletään mm. sianlihan, äyriäisten, jänisten, vesilinnun munien jne syönti. Äyriäisten ja niviäisten syönti on "iljetys". Tähän samaan "iljetys"kategoriaan kuuluu myös se kun mies makaa miehen kanssa!

      Syödä sai vain eläimiä, jotka ovat märehtijöitä joilla on sorkat. Jänistä ei siis saa syödä, vaikka se raamatun mukaan on märehtijä! :D Eikä kamelia, vaikka se on märehtijä ja sillä on sorkat! :D Kameli on kaksivarpainen, eikä sillä ole sorkkia!

      Sian saastaisuus on helposti ymmärrettävä, sillä kaikkien nähtävissä oli, kuinka kentille jääneitten sotilaitten (eritoten vihollissotilaitten) poistamisesta huolehtivat siat ja myös saastaisiksi luetut koirat. Kaiketi oli myös käynyt niin, että sianlihaa syöneet sairastuivat ja kuolivat. Sianliha tutkitaan vielä tänä päivänä trikiinin varalta. Vesilintujen munia myytäessä puolestaan edellytettiin suomessakin vielä terveydenhoitolain aikaan, että niitä myytäessä tuotteen yhteydessä oli tiedote: "salmonellavaaran takia munia on keitettävä vähintään 10 minuuttia".

      Sianlihan saastaisuutta ei raamatussa ole kumottu. Silti kristityt syövät sianlihaa ilman synnintuntoa! Päin vastoin, sillä maailman tunnetuimman juutalaisen, eli Jeesuksen, syntymää juhlitaan syömällä sikaa niin että napa ruskaa!

      Kaikki nuo säännöt on otettu raamattuun pääosin (kamelia ja "märehtivää jänistä" lukuun ottamatta) terveydellisten syitten takia! Kameli sen takia, että autiomaassa olevat vaeltajat olisivat voineet syödä kamelinsa ensimmäiseen nälkäänsä. Ja se olisikin sitten ollut siinä!

      Homoseksuaalisuus nähtiin uhkana perhearvoille ja suvun jatkumiselle.

      Kuten on nähty, mikään ei toimi tekojen estäjänä niin tehokkaasti kuin se, että kieltojen noudattamattomuus julistetaan synniks. Siksi nämä elintarvikesäännösten rikkomiset saivat syntistatuksen.

      Samoin kävi perhearvojen suojaamisessa. Näistä muodostui juutalaisuuden ja kristinuskon dogmeja. Sianlihan syönti ei syntinä ole enää mitään, eikä äyriäisten syönti iljetys, (ainakaan raamatullisessa mielessä). Ehkä piankin kristityt ovat valmiita päivittämään myös homokäsityksensä tälle vuosituhannelle!

      • ValitseItse_

        Homouden harjoittaminen on selvästi sanottu synniksi jonka harjoittajat eivät peri taivasten valtakuntaa!


      • Herran.tertut
        ValitseItse_ kirjoitti:

        Homouden harjoittaminen on selvästi sanottu synniksi jonka harjoittajat eivät peri taivasten valtakuntaa!

        Kuten sianlihan syönti!

        Juutalaisille edelleen kuolemansynti. Yleisestä käsityksestä poiketen muslimeille kielto on lievempi. Jos muslimi syö sianlihaa pakon tai harhautuksen takia, tätä ei lueta hänelle yhtä vakavaksi synniksi. Ja kristityt taas saavat syödä niin usein kuin tahtovat ja niin paljonkuin mahaan mahtuu. Ja täysin välittämättä siitä, mitä raamattuun on joskus keksitty kirjoittaa!!

        Niin hapertuu raamatun mahti!


      • Terms

        "Raamatussa kielletään mm. sianlihan, äyriäisten, jänisten, vesilinnun munien jne syönti. Äyriäisten ja niviäisten syönti on "iljetys". Tähän samaan "iljetys"kategoriaan kuuluu myös se kun mies makaa miehen kanssa!"

        Mutta on myös niin kuin Jumala ilmoitti Pietarille, että syö kaikki mitä korissa on, sillä se minkä Jumala on puhdistanut niin on pudasta. Ja korissa oli kaikenlaisia äyriäisiä ja nilviäisiä.

        Vaikka siis söisimme kuinka paljon äyriäisiä, niin tämä ei muuta Jumalan ilmoitusta, että homoseksi on syntiä kaikissa muodoissaan. Amen


      • Terms kirjoitti:

        "Raamatussa kielletään mm. sianlihan, äyriäisten, jänisten, vesilinnun munien jne syönti. Äyriäisten ja niviäisten syönti on "iljetys". Tähän samaan "iljetys"kategoriaan kuuluu myös se kun mies makaa miehen kanssa!"

        Mutta on myös niin kuin Jumala ilmoitti Pietarille, että syö kaikki mitä korissa on, sillä se minkä Jumala on puhdistanut niin on pudasta. Ja korissa oli kaikenlaisia äyriäisiä ja nilviäisiä.

        Vaikka siis söisimme kuinka paljon äyriäisiä, niin tämä ei muuta Jumalan ilmoitusta, että homoseksi on syntiä kaikissa muodoissaan. Amen

        Et paljon tajua! Ei Jumala ole mitään Pietarille ilmoittanut. Ja jos olisikin, niin miksi olisi antanut Pietarille erivapauden syödä kaikkea inhottavaa ja itse kieltämäänsä?

        Ja vaikka kuinka paljon syöt äyriäisiä ja muuta kiellettyä ja inhottavaa, niin se ei muuta Jumalan ilmoitusta: sellainen on kiellettyä syntiä kaikissa syöntimuodoissaan.

        Sellaisista Jumala ei sanonut "homoseksistä, jos et ole vielä huomannut. Raamattu on ollut jo 1700 vuotta ja koko sinun elinaikasi sinun käytettävissä.


      • Terms kirjoitti:

        "Raamatussa kielletään mm. sianlihan, äyriäisten, jänisten, vesilinnun munien jne syönti. Äyriäisten ja niviäisten syönti on "iljetys". Tähän samaan "iljetys"kategoriaan kuuluu myös se kun mies makaa miehen kanssa!"

        Mutta on myös niin kuin Jumala ilmoitti Pietarille, että syö kaikki mitä korissa on, sillä se minkä Jumala on puhdistanut niin on pudasta. Ja korissa oli kaikenlaisia äyriäisiä ja nilviäisiä.

        Vaikka siis söisimme kuinka paljon äyriäisiä, niin tämä ei muuta Jumalan ilmoitusta, että homoseksi on syntiä kaikissa muodoissaan. Amen

        Miksi jumala pyörsi päätöksensä sianlihan ja äyriäisten suhteen? Ja miksi ympärileikkausta ei vaadittu kristityiltä? Voisikohan syynä olla se, että nuo kiellot ja määräykset olisivat tehokkaasti karsineet käännynnäisiä - varsinkin tuo jälkimmäinen.


    • Terms

      On vihaviestintää, jos homolle valehdellaan, että homoseksi ei olisi syntiä. Kristinusko perustuu rakkauteen ja oikeudenmukaisuuteen ja myös tasa-arvoon ja siksi on tärkeää, että emme saa valehdella homoille, vaan meidän tulee vetää heitä Kristuksen rakkauteen kertomalla synti syntinä. Valhe ei ole rakkautta, mutta totuus on rakkautta.

      • Herran.tertut

        Siinä taas yks, joka ei ymmärrä käsitteistä tuon taivaallista! Siis, että vihaviestintää? Tziisus, mitä pöhelöitä täällä luuraa?!


      • Hinurille
        Herran.tertut kirjoitti:

        Siinä taas yks, joka ei ymmärrä käsitteistä tuon taivaallista! Siis, että vihaviestintää? Tziisus, mitä pöhelöitä täällä luuraa?!

        Onko pääsi turvoksissa anukseen painamisesta?


      • Herran.tertut
        Hinurille kirjoitti:

        Onko pääsi turvoksissa anukseen painamisesta?

        Koska mahdoit päästä ulos? No, lääkitys ei ainakaan vielä ole ihan kohdallaan. Mutta kyllä se siitä! Tsemppiä!


    • Kaikkien_kukkien_kukkia

      Opetuslapsista Johannes oli se joka oli Jeesukselle rakas. Eivätkö ne kaikki olleet?Jossakin raamatun kohdassa Johannes makasi pää Jeesuksen sylissä. Ristillä Jeesus sanoi Raamatun mukaan äidilleen: äiti katso poikasi. Ja Johannekselle: poika katso äitisi . Ehkä olisi herättänyt liikaa huomiota jos olisi ollut: Äiti katso vävysi. Ja Johannekselle : Kulti katso anoppis!

      • Herran.tertut

        :D :D


      • Hinurille

        Eikö olekaan normaalia rakastaa lähimmäistään ilman seksuaalisuutta? Sinä varmaan nait kaikkea mikä likkuu.
        Mutta voin sen verran sinua valistaa, että sanalle rakastaa on muitakin merkityksiä kuin seksuaaalinen.


      • Hinurille kirjoitti:

        Eikö olekaan normaalia rakastaa lähimmäistään ilman seksuaalisuutta? Sinä varmaan nait kaikkea mikä likkuu.
        Mutta voin sen verran sinua valistaa, että sanalle rakastaa on muitakin merkityksiä kuin seksuaaalinen.

        Raamattu ei tosiaan kerro opetuslasten eikä Jeesuksen seksielämästä mitään. On vain tuo hellä läheisyys Jeesuksen ja Johanneksen (?) välillä. Ovatko he esimerkillisiä, jos ei muuta tosiaan ollut?

        Rakkaus on parisuhteessa absoluuttisen kokonaisvaltainen, että se ei sulje mitään osa viiva aluetta pois. Rakkaalle on hyvä antaa kaikki mitä voi.


      • Terms
        torre12 kirjoitti:

        Raamattu ei tosiaan kerro opetuslasten eikä Jeesuksen seksielämästä mitään. On vain tuo hellä läheisyys Jeesuksen ja Johanneksen (?) välillä. Ovatko he esimerkillisiä, jos ei muuta tosiaan ollut?

        Rakkaus on parisuhteessa absoluuttisen kokonaisvaltainen, että se ei sulje mitään osa viiva aluetta pois. Rakkaalle on hyvä antaa kaikki mitä voi.

        "Raamattu ei tosiaan kerro opetuslasten eikä Jeesuksen seksielämästä mitään. "

        Ja näin voimme turvallisesti olettaa, että he noudattivat Jumalan tahtoa myös tässä suhteessa.


      • totisesti
        Terms kirjoitti:

        "Raamattu ei tosiaan kerro opetuslasten eikä Jeesuksen seksielämästä mitään. "

        Ja näin voimme turvallisesti olettaa, että he noudattivat Jumalan tahtoa myös tässä suhteessa.

        Amen


      • Terms kirjoitti:

        "Raamattu ei tosiaan kerro opetuslasten eikä Jeesuksen seksielämästä mitään. "

        Ja näin voimme turvallisesti olettaa, että he noudattivat Jumalan tahtoa myös tässä suhteessa.

        Teet oletuksen, mutta mehän emme tiedä.

        Ja jos Jumalalla olisikin ollut tyttö ja hän olisi kerännyt naisia opetuslapsikseen, niin heidän välinen seksi olisi ollut aivan hyväksyttyä, eikä ollenkaan Jumalan tahdon vastaista.

        Mutta kun Jumalalla olikin poika, niin hän ja opetuslapset saivat tehdä vaikka mitä seksiä keskenään, kunhan eivät Jumalan tahdon vastaisesti maanneet kuten naisen kanssa maataan. Mutta emme tiedä.


    • Herran.tertut

      torre12: " hän ja opetuslapset saivat tehdä vaikka mitä seksiä keskenään, kunhan eivät Jumalan tahdon vastaisesti maanneet kuten naisen kanssa maataan. Mutta emme tiedä."

      Mahdoton olisi ollutkin maata kuin naisen kanssa. Raamatun kirjailija ei tätä tiennyt. Tai sitten tiesi ja tekaisi fiksuja varten porsaanreiän. Tyhmemmät taas olettaa, että koko homoseksi olisi raamatussa kielletty.

      Kukaan ei tiedä mitä Konstantiinus 300-luvulla raakkasi raamatun teksteistä, päättäjän paikalla kun oli, pakanuudestaan huolimatta. Ehkä olisi jo aika saada leikkaamaton versio! Sitä odotellessa...

    • totisesti

      Ei synny EI!

    • voiristus

      Uskonoppineet eivät päätä siitä, mitä ateistit ajattelevat raamatusta! Jumalaa ei ole! ja raamattu on pelkkää ptaskaa! SE ON NÄIN!

    • AnttitakesIsisti

      Onneksi uskonnot eivät ole pystyneet tuhoamaan maailmaa eikä tukahduttamaan ihmisen tervettä järkeä!

    • voiristus

      Yhtykää, hyvät ihmiset, myös haapurin Erkkiin, olittepa te tai Erkki homo tai hetero. Se, antaako ja saako ihminen vastavuotoisesti lähimmäisen rakkautta, völittämistä, merkitsee! .. ja muuttaa maailmaa paremmaksi paikaksi elää, toisin kuin fundamentalismi.

      • Naapurin.Erkki_

        Voi kiitos! Niin mieltä lämmitti. Ihmettelinkin mitä aloittajalla on minua vastaan!


    • vanhamato

      Jesse oli sitämieltä, että älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan tehkää niinkuin minä sanon. Älkää siis kuleksiko jätkäporukassa ympäri maata.

    • Herran.tertut

      Aloittaja kirjoitti: "Jeesus sanoo, että miehen tulee erota isästään ja äidistään ja yhtyä vaimoonsa. Näin tulevat nämä kaksi yhdeksi lihaksi, ja sitä, mitä Jumala on yhdistänyt, älköön ihminen erottako. Ymmärrättekö Jeesuksen kehotuksen ? Miehen tulee yhtyä naiseen eikä esimerkiksi naapurin Erkkiin. Se, mitä Jeesus sanoo eksplisiittisesti, sulkee implisiittisesti pois muut vaihtoehdot."

      Lause "erota isästään ja äidistään ja yhtyä vaimoonsa" sulkee näin ollen pois myös jalkavaimot, orjattaret ja palvelijat, joihin erityissiunauksen saaneet raamatun jäppiset yhtyivät riemurinnoin! Ilman, että olisi Jumalaltaan saanut päälleen tämän foorumin tapaista rienausta ja tuomion katkua! Päin vastoin, raamatun mukaan Jaakob muitten muassa saivat vaan lisää "kättä päälle ja käsirahaa" kaikkien entisten siunausten päälle!

      Kaikesta päätellen eksplisiittisyys ei olekaan ihan "kirkossa kuulutettu"! Aloittaja vielä hehkuttaa oman tulkintansa ylivertaisuutta! Kaikenlaisia sananselittäjiä täälläkin luuraa!

      • ei.selityksiä

        Raamatun sana on selvä. Homous on synti ja kauhistus Jumalalle!


      • Herran.tertut
        ei.selityksiä kirjoitti:

        Raamatun sana on selvä. Homous on synti ja kauhistus Jumalalle!

        On se vaan sääli, kun ihminen, luomakunnan kruunuksikin tituleerattu, ei kykene minkäänlaiseen argumentointiin. Pelkkiä raamatunlauseitten ja fraasien papukaijamaista toistamista.

        Olisi mielenkiintoista tietää, onko näillä henkilöillä ollut joskus kykyä analyyttiseen ajatteluun, vai onko jokin "hihhulaatio" ja siihen liittyvä lahkon aivopesu vienyt tämän kyvyn? No, toisaalta onhan se papukaijan ÄO sentään parempi, kuin ameeban!


    • kiiskivastarannalta

      Nimimerkki Herran.tertut kirjoitti 6.5.2016:" On se vaan sääli, kun ihminen, luomakunnan kruunuksikin tituleerattu, ei kykene minkäänlaiseen argumentointiin. Pelkkiä raamatunlauseitten ja fraasien papukaijamaista toistamista.

      Olisi mielenkiintoista tietää, onko näillä henkilöillä ollut joskus kykyä analyyttiseen ajatteluun, vai onko jokin "hihhulaatio" ja siihen liittyvä lahkon aivopesu vienyt tämän kyvyn? No, toisaalta onhan se papukaijan ÄO sentään parempi, kuin ameeban!"


      Ymmärtänet kai, että koska Jumalan Sana on meidän uskovien korkein auktoriteetti, silloin siteerataan Raamattua. Niinhän sinäkin lainaat toisten kirjoittajien tekstejä.

      Haluaisin kuitenkin laittaa tähän katkelman Korinttilaiskirjeen ensimmäisestä luvusta. Toivon, että luet sen ajatuksella:
      18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
      19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
      20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
      21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
      22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
      23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
      24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
      25. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

      Yhä uudelleen minua hämmästyttää se tosiasia, että Herra ei kutsu kaikkia, vaan osa ihmiskunnasta joutuu sinne helvettiin.....niin, helvetti todellakin on olemassa. Helvetti on ikuinen kiusan ja kärsimyksen paikka. Ei lopu koskaan.

      Meidän kaikkien on tehtävä päätös tämän elämän aikana, missä haluamme viettää ikuisuutemme. Ihan sama, vaikka kuinka kiljuisit ja vetoaisit dawkinseihin tai krausseihin tai darwineihin, buddhaan, krishnaan tai muihin sellaisiin, sinä et tee poikkeusta Jumalan silmissä. Jos puuttuu Jeesus, kaikki puuttuu. Pyydä syntejäsi ja kapinallisuuttasi anteeksi Jumalalta, kadu, tee parannus. Tämä on ainoa tie ikuiseen elämään. Jumalan on rakastanut meitä retkuja niin paljon, että antoi Jeesuksen uhrina meidän syntiemme tähden. Oman pelastuksesi tähden, älä ylenkatso tätä lahjaa.

    • hyngtbrv

      Ei uskontunnustuksen kaltainen tuollaista Jeesuksen oppia ymmärrä järjettömänä.
      Heillä kelpaa vaan "rakastele lähemmistäsi" ja jos vieressä on äijä kirkossa niin siitä se irstailu alkaa.

      Uskontunnustuksen kaltainen papisto kouluttaa (Lue: aivopesee) kaltaisekseen.
      uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
      koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      =================
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
      Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
      Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
      3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
      =================

      ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      • Aito_oksa

        Olisikohan sinun syytä mennä takaisin sinne apukouluun, jotta oppisit kirjoittamaan kokonaisia lauseita? Sekä ymmärtämään välimerkkien merkityksen.


    • Herran.tertut

      Uskontoja on maailma pullollaan. Kuka palvoo kymmenkätistä jumalolentoa, vai paljonko niitä nyt olikaan! Tai norsunpäistä neitseellisesti syntynyttä jumalaa, (niin on niitä muillakin)! Kuka apinoita tai rottia. Joku puolestaan pulleeta, nutturapäistä ukkoa.

      Kristityt taas ukkoa, joka käy jörnimässä puusepän morsmaikkua! Ja kaikki ovat ihan yhtä varmoja oman uskontonsa kaikkivoipaisuudesta ja oikeellisuudesta! Hyvin menee! Muslimit eivät sentään usko tuohon Jessen alkuperä"huhuun", vaikka tyyppiä muuten diggaavatkin.

      Kristinuskossakin ihan kaikki lahkot ja suuntaukset ovat omasta mielestään oikeassa, kaikki muut jengit, kristitytkin, ainakin jossakin määrin väärässä! On se vaan hienoo!

      Sitten kaikki käy kilvan luettelemassa mikä on syntiä ja kuinka paljon. Nuo toiset on väärässä, kun niiden mielestä tämä asia ei ole niin paljon ja pahasti syntiä kuin meidän mielestä. Ja mehän ollaan aina ja kaikessa ihan oikeessa.

      Ja pirusti raamatunjakeita perään. Myös sieltä vanhan testamentin kätköistä. Joka on suurelta osin jätetty oman onnensa nojaan ja unohdettu. Mutta kaikkein hihhuleimmille se on todellinen aarreaitta, vaikka synniksi merkityt ruokaryhmät ja syntiset sekoitekankaat eivät hihhuleitakaan jaksa enää kiinnostaa! Mutta otetaan jotain omaa napaa kalvavaa. Se on niin kivaa!

      Lestat saa orgasmin kun ne pääsee naapurin television, ikkunaverhojen ja huonekasvien kimppuun.

      Pakana Keisari Konstantinus nosti sisäpoliittisista syistä kristityt erityisasemaan ja pani pystyyn kirkolliskokouksen. Tällöin päätettiin pitkälti mitä tekstejä raamattuun tulee ja mitä ei.

      Konstantinus oli kuitenkin omaisiaan ja muuta lähipiiriään surutta tapattava pakana, joka ei pahemmin "synneistään" lukua pitänyt. Opportunistina kuitenkin kastatti itsensä kuolinvuoteellaan. Jos olisi raamatun tekstejä lukenut olisi tajunnut, että turhaa oli sekin!

      On näistä lähtökohdista mielestäni syytä miettiä, että kenen, ja millaisia, pyrkimyksiä raamattuun otettujen tekstien oli tarkoitus palvella? No, ainakin "Konstan". Kirkolliskokoushan oli hänen ideansa. Osallistujalista myös. Väitänkin, että myös sisällön osalta Konstalla oli sormensa pelissä! Joten aika kristilliset lähtökohdat raamatulle!

    • kiiskivastarannalta

      nimimerkki Herran.tertulle. Jos vaivautuisit tutustumaan Raamattuun, huomaisit, että Raamattu on johdonmukainen kirja. Jumalan Sana on erehtymätön. Muuta tietä pelastukseen ja iankaikkiseen elämään ei ole kuin yksin Jeesus.

      Ikävää, että kirjoituksestasi puuttuu kaikki asiallisuus. Sanotaan, että sydämen kyllyydestä suu puhuu.

      • J.Nasaretilainen ei puhunut eikä opettanut homoseksuaalisuudesta yhtään mitään. Käski kyllä rakastamaan lähimmäisiään ehdoitta.


    • kiiskivastarannalta

      On totta, että Jeesus ei käyttänyt sanaa homoseksuaalisuus. Mutta näin Hän puhui:
      Markus 7:20. Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
      21. Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
      22. aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
      23. Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."

      • Heh. Eihän Jeesus tuossa mistään homoseksuaalisuudesta puhunut. Siitä vaan kuinka sydämestä lähtee kaikki pahuus.


    • kiiskivastarannalta

      Matteuksen evankeliumissa Jeesus sanoo näin: Juuri sydämestähän lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, siveettömyys, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset.

      Siis Jeesus sanoo kaiken siveettömän käytöksen synniksi. Raamatun mukaa samaa sukupuolta olevien seksin ja suhteiden harjoittaminen on siveettömyyttä. Silloin se on syntiä... Ei 1800-luvun puolivälissä keksitty uusi sana muuta Raamatun selkeää kieltoa ja varoitusta.

      Jeesus ei sano, että rakasta lähimmäistäsi ehdoitta. Hän sanoo näin:
      Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.

      Tällainen rakkaus sisältää vastuun: jos näet lähimmäisesti menevän vaaraan, on rakkaudellista varoittaa häntä. Kaiken salliminen ei ole oikeaa rakkautta, vaikka se niin suloiselta saattaa äkkipäätä vaikuttaakin.

      Jeesus antoi (ja antaa) synnit anteeksi kun niitä pyydämme. Hän ei hyväksy syntiä. Jeesus sanoo esim. aviorikoksesta tavatulle naiselle: en minäkään sinua tuomitse (siis kuolemaan, joka oli siihen aikaan rangaistus aviorikoksesta), mene, ÄLÄKÄ ENÄÄ SYNTIÄ TEE.

      • No, saat ajatella samaa sukupuolta olevan seksin olevan "siveettömyyttä", vaikka se ei olekaan Jumalan ja Jeesuksen kanta. Saathan sillä homoseksuaaliset syntisiksi.

        Ja voihan sitä varoittaa toisia vaaroista, vaikka ei rakastaisikaan heitä. Sellainen on normaali ja inhimillinen tapa ihmisillä.

        Jeesus kyllä ymmärsi, ettei synnittömiä ole; näki juuri, ettei aviorikoksen tehneen naisen syyttäjissä ei ollut ainuttakaan synnitöntä. Jeesus varoittaakin luulemasta Joh. 9:41 ja 42.: "Jos te olisitte sokeat (tietämättömät), ei teillä olisi syntiä, mutta nyt te sanotte: "Me näemme" (fariseukset), sen tähden teidän syntinne pysyy".

        Toisaalla Jeesus piti sitä vanhurskaampana, joka huusi: "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen" kuin se, joka kehuskeli olevansa kaikin tavoin toisia parempi uskova.


      • kiiskivastarannalta

        Torre12 kirjoittaa: "Toisaalla Jeesus piti sitä vanhurskaampana, joka huusi: "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen" kuin se, joka kehuskeli olevansa kaikin tavoin toisia parempi uskova." Ymmärsin kyllä lähettämäsi piikin, mutta kumpi näistä sinä olet, torre12? Jos olet se, joka pyytää syntejään anteeksi, pyydätkö kaikkea muuta anteeksi, paitsi sitä, että olet seksisuhteessa miehen kanssa? Sinä olet päättänyt, että samaa sukupuolta olevien seksi ei ole synti? Onko Raamattu väärässä? Kerrohan sitten, vieläkö on syntiä tehdä syrjähyppy, katsella pornoa netistä, varastaa, juopotella jne.?

        Mitä haluat ilmaista tällä tekstillä? "Jeesus kyllä ymmärsi, ettei synnittömiä ole; näki juuri, ettei aviorikoksen tehneen naisen syyttäjissä ei ollut ainuttakaan synnitöntä. Jeesus varoittaakin luulemasta Joh. 9:41 ja 42.: "Jos te olisitte sokeat (tietämättömät), ei teillä olisi syntiä, mutta nyt te sanotte: "Me näemme" (fariseukset), sen tähden teidän syntinne pysyy."

        Raamatun mukaan "kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla." Tämä koskee aivan kaikkia ihmisiä. Ei ole ollut muita synnittömiä kuin Jeesus. Synti johtaa kuolemaan, siksi Jeesuksen piti kuolla syntiuhrina. Hänessä on ainoa pelastus, ei ole muuta tietä iankaikkiseen elämään.


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Torre12 kirjoittaa: "Toisaalla Jeesus piti sitä vanhurskaampana, joka huusi: "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen" kuin se, joka kehuskeli olevansa kaikin tavoin toisia parempi uskova." Ymmärsin kyllä lähettämäsi piikin, mutta kumpi näistä sinä olet, torre12? Jos olet se, joka pyytää syntejään anteeksi, pyydätkö kaikkea muuta anteeksi, paitsi sitä, että olet seksisuhteessa miehen kanssa? Sinä olet päättänyt, että samaa sukupuolta olevien seksi ei ole synti? Onko Raamattu väärässä? Kerrohan sitten, vieläkö on syntiä tehdä syrjähyppy, katsella pornoa netistä, varastaa, juopotella jne.?

        Mitä haluat ilmaista tällä tekstillä? "Jeesus kyllä ymmärsi, ettei synnittömiä ole; näki juuri, ettei aviorikoksen tehneen naisen syyttäjissä ei ollut ainuttakaan synnitöntä. Jeesus varoittaakin luulemasta Joh. 9:41 ja 42.: "Jos te olisitte sokeat (tietämättömät), ei teillä olisi syntiä, mutta nyt te sanotte: "Me näemme" (fariseukset), sen tähden teidän syntinne pysyy."

        Raamatun mukaan "kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla." Tämä koskee aivan kaikkia ihmisiä. Ei ole ollut muita synnittömiä kuin Jeesus. Synti johtaa kuolemaan, siksi Jeesuksen piti kuolla syntiuhrina. Hänessä on ainoa pelastus, ei ole muuta tietä iankaikkiseen elämään.

        Ei ollut "piikki", vaan Jeesuksen asenne syntisyyteen.

        Ja koska Jumalan ja Jeesuksen mukaan ei ole synti olla naisena seksuaalisuhteessa naisen kanssa, ja ei myöskään ole synti olla mies miehen kanssa, niin on aika mahdoton alkaa pitämään sen takia itseään syntisenä. Sen sijaan teen kyllä noin viittä syntiä. jotka ovat Jeesuksen syntiluettelossa.

        Mutta en pyytele anteeksi, ja teen syntejä lopun ikäni. Ja syrjähyppy ja varastaminen on Raamatussa synti, mutta juopotella saa, kuten Loot ja Nooa, ne kaikkein vanhurskaimmat.

        Tarkoita tuolla "sokeudella ja näkemisellä" sitä mitä Jeesus omahyväisille siinä sanoo. He sanovat näkevänsä, ja se pitää heidät syntisinä; siis tietävät asiat ja pitävät itseään parempina. He nimittäin sitä ennen kysyivät ihmetellen, että "olemmeko mekin syntisiä". Kyllä olivat ja nykyäänkin ovat.

        Synti ei ole varmaankaan Jeesuksen keskeinen asia, sillä vain Johanneksessa siitä puhutaan. Matteus mainitsee vain, että "kaikki synnit annetaan ihmisille anteeksi". Eli synti ei sinällään "johda kuolemaan". Muutenhan se varaskaan ei olisi paratiisiin päässyt.


    • Herran.tertut

      kiiskivastarannalta kirjoitti: "nimimerkki Herran.tertulle. Jos vaivautuisit tutustumaan Raamattuun, huomaisit, että Raamattu on johdonmukainen kirja."

      Olen jo aiemmin kertonut lukeneeni raamatun noin kaksi ja puoli kertaa. Joten tutustuttu on. On muuten suurin syy siihen, että olen jo pitkään ollut ateisti!

      Ja, että raamattu on johdonmukainen kirja. Jassoo! Mahdoitko tietää, että teologiassa on yksi keskeinen osa-alue; eksegetiikka (selitysoppi). Termi muuten otettu teologiaan unien selittämisestä!

      Mahtaako olla kahta teologia, jotka olisivat samaa mieltä tämän "johdonmukaisen kirjan" sisällöstä, vaikka ovat sitä päätyönään vuosia/vuosikymmeniä tutkineet! Ja tähän sitten vielä päälle kaikenmaailman lahkosaarnaajat ja muut hihhulit, joita tässäkin maassa on ihan vaivaksi asti!

      Helsingin yliopisto:"Raamatun kirjojen kirjoittajat eivät alun perin kirjoittaneet tekstejään Raamattuun, vaan valmistuessaan Raamatun kirjat olivat vain yksi osa oman aikansa uskonnollista kirjallisuutta – laajasti ymmärrettynä: esim. Paavalin kirjeet olivat todellakin tietyssä tilanteessa kirjoitettuja yksityishenkilön kirjeitä vastaanottajayhteisöille. Jos Raamatun kirjoja halutaan ymmärtää alkuperäisessä historiallisessa kontekstissaan, on tutkittava laajemmin sitä kulttuuripiiriä, jonka puitteissa kyseiset kirjoitukset syntyivät."

      Siis "jos raamatun kirjoja halutaan ymmärtää alkuperäisessä historiallisessa kontekstissaan". Entäs sitten kun ei haluta ymmärtää? Hihhulit eivät halua! Heille on olemassa yksi asia, joka pitää tuoda vuosituhansien takaa koskemattomana nykyaikaan, vaikka sitten kaikki muu ympärillä muuttuisi. Hihhuleille homoseksuaalisuus on tällainen reliikki! Ja sitä koskevat kirjoitukset eräänlainen liiton arkki!

      Paavalin kirjoituksia tarkasteltaessa tuo historiallinen konteksti, sen aikainen kulttuuripiiri sekä kirjoittajan henkilö on otettava erityisesti huomioon. Sillä olihan kyseinen Paavali alunperin tulisieluinen kristittyjen jahtaaja, joka pysyi tyylilleen uskollisena myös "vaihdettuaan leiriä". Kun tällainen tulisieluinen hörhö lähettelee yksityisiä kirjeitään asioista, jotka sattuvat mieleen päsähtämään, niin asiat ja arvot eivät aina ole kohdallaan.

      Tähän voi vertailukohdaksi ottaa tutumman kirjoittelijan, joka yksityiskirjeissään antoi "tunteen viedä"! Tarkoitan UKK:ta, joka ei sallinut "saatanan tunarit" -tyyppisiä myllykirjeitään julkisuudessa käsiteltävän! Ehkä olisi ollut kaikille eduksi, että myös Paavalin yksityiskirjeet olisivat jääneet lähettäjän ja saajan yksityisasiaksi!

      Homofobisille hihhuleille Paavalin kirjeet ovat aarrearkku. Voin kuvitella kuinka hihhuleita vituttaa, ettei Jeesus tuominnut homoseksuaaleja Paavalin tavoin. Siksi näiden on tarvinnut panna Jeesuksen suuhun sanoja, joiden sanomisesta ei ole mitään dokumenttia.

      Tämän topicin aloittajan ja muitten papukaijojen tavoin raamatun jakeita toistavien on tarvinnut, jälleen kerran, luetella raamatun jakeita ja osoitella (kuten nyt viimeksi kiiskivastannalta), "että katsokaa, tuossa se sanotaan". Mutta kun ei sanota!! Sitten perustellaan "mutta kun silloin ei ollut termiä homoseksuaalisuus". Eipä ollut Paavalinkaan aikana, mutta sehän ei sitä jäppistä estänyt!

      Ehkä hihhuleitten kannattaisi rukoilla, että tämä puuttuva ja keskeinen raamatun dogmi saataisiin kaikkiin maailman raamattuihin jumalan tai Jeesuksen taivaallisella kirjoitusavulla jälkikäteen! Olisivat hihhulit ikionnellisia!

      • Näin myös ajattelen, täsmälleen. Agnostikkona koen, että Jumalan olemattomuudestakaan ei kuitenkaan ole todisteita ja että maltilliset uskovat saavat puolestani olla rauhassa olivatpa he sitten mitä tahansa: luterilaisia, juutalaisuskovia, katolisia, hinduja tai buddhalaisia.


      • kiiskivastarannalta

        Tietysti siteeraamme Raamattua, koska siinä on Jumala ilmoittanut meille tahtonsa. Paavalin kirjeet on kirjoitettu Pyhän Hengen vaikutuksesta, eli ne ovat yhtä lailla Jumalan Sanaa.

        Tuo homofoooobikoksi leimaaminen alkaa tuntua jo kuluneelta. Ette nyt saa sitä kunniaa, että alkaisin homoja pelkäämään. Te vaikutatte aika suvaitsemattomilta itse, ette kestä eriävää mielipidettä, vaan alkaa sellainen sihinä ja kuhina kuin käärmeenpesässä.

        Ja sitten torre 12: sinulla näkyy olevan oma teologia. Me jokainen ollaan lopulta yksin Jumalan edessä ja tehdään tiliä siitä, kuinka ollaan eletty. Toisen synnit eivät kadota, omat kadottavat, jos ei ole Jeesusta elämässä.


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Tietysti siteeraamme Raamattua, koska siinä on Jumala ilmoittanut meille tahtonsa. Paavalin kirjeet on kirjoitettu Pyhän Hengen vaikutuksesta, eli ne ovat yhtä lailla Jumalan Sanaa.

        Tuo homofoooobikoksi leimaaminen alkaa tuntua jo kuluneelta. Ette nyt saa sitä kunniaa, että alkaisin homoja pelkäämään. Te vaikutatte aika suvaitsemattomilta itse, ette kestä eriävää mielipidettä, vaan alkaa sellainen sihinä ja kuhina kuin käärmeenpesässä.

        Ja sitten torre 12: sinulla näkyy olevan oma teologia. Me jokainen ollaan lopulta yksin Jumalan edessä ja tehdään tiliä siitä, kuinka ollaan eletty. Toisen synnit eivät kadota, omat kadottavat, jos ei ole Jeesusta elämässä.

        Heh. Ei mulla ole "omaa teologiaa", vaan se mitä Jeesus on sanonut. Se on sulle sitten väärää oppia; harhaoppia.

        En ole sanonut, että omat synnit eivät kadottaisi, vaan että tulen tekemään noin viittä syntiä lopu elämääni, jotka ovat samalla ihmisten yleisiä syntejä. Toisten synnit ovat siten omiakin.

        Taas silti myönnät, että syntiä saa olla, kunhan on "Jeesus elämässä". Se on tosiaan se tärkein asia; ei ne synnit.


      • kiiskivastarannalta

        Torre, En ole sanonut, että elämässä saa olla syntiä. Se on sinun ajatuksesi, ei minun.
        Ja kyllä, opetuksesi sisältää aineksia , joiden koen olevan harhaoppia.


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Torre, En ole sanonut, että elämässä saa olla syntiä. Se on sinun ajatuksesi, ei minun.
        Ja kyllä, opetuksesi sisältää aineksia , joiden koen olevan harhaoppia.

        Sain käsityksen, että mielestäsi syntiä voisi tehdä.

        Sanoit "Omat (synnit) kadottavat, jos ei ole Jeesusta elämässä". Se sisältää ajatuksen, että synti ei ole kadotukseen vievä asia, jos on se Jeesus.

        Tätähän se Jeesuskin sanoo.


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Tietysti siteeraamme Raamattua, koska siinä on Jumala ilmoittanut meille tahtonsa. Paavalin kirjeet on kirjoitettu Pyhän Hengen vaikutuksesta, eli ne ovat yhtä lailla Jumalan Sanaa.

        Tuo homofoooobikoksi leimaaminen alkaa tuntua jo kuluneelta. Ette nyt saa sitä kunniaa, että alkaisin homoja pelkäämään. Te vaikutatte aika suvaitsemattomilta itse, ette kestä eriävää mielipidettä, vaan alkaa sellainen sihinä ja kuhina kuin käärmeenpesässä.

        Ja sitten torre 12: sinulla näkyy olevan oma teologia. Me jokainen ollaan lopulta yksin Jumalan edessä ja tehdään tiliä siitä, kuinka ollaan eletty. Toisen synnit eivät kadota, omat kadottavat, jos ei ole Jeesusta elämässä.

        >Tietysti siteeraamme Raamattua, koska siinä on Jumala ilmoittanut meille tahtonsa. Paavalin kirjeet on kirjoitettu Pyhän Hengen vaikutuksesta, eli ne ovat yhtä lailla Jumalan Sanaa.
        Ikävä kyllä ette pysty todistamaan tuosta yhtikäs mitään. Inttäminen ei ole ihan riittävästi vielä.


      • kiiskivastarannalta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Tietysti siteeraamme Raamattua, koska siinä on Jumala ilmoittanut meille tahtonsa. Paavalin kirjeet on kirjoitettu Pyhän Hengen vaikutuksesta, eli ne ovat yhtä lailla Jumalan Sanaa.
        Ikävä kyllä ette pysty todistamaan tuosta yhtikäs mitään. Inttäminen ei ole ihan riittävästi vielä.

        Todista sinä, että olemme väärässä.


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Todista sinä, että olemme väärässä.

        Totta kai – heti kun yleisten keskustelusääntöjen mukaisesti olet todistanut – tai yrittänyt todistaa – positiiviset väitteesi. Todistustaakkahan on positiivisen väitteen esittäjällä eikä suinkaan sen kiistäjällä. Tästä poikkeaminen tekee äkkiä kaiken keskustelun mahdottomaksi, minkä ehkä ymmärrät jos vaivaudut asiaa ajattelemaan.


    • ei.hätiä.mitiä

      Seksipartnereita ja suhteita on ollut vuosien mittaan paljon. Siis PALJON! Mutta yhdenkään kanssa en ole maannut kuten naisen kanssa maataan!

    • Herran.tertut

      kiiskivastarannalta kirjoitti; "Tietysti siteeraamme Raamattua, koska siinä on Jumala ilmoittanut meille tahtonsa. Paavalin kirjeet on kirjoitettu Pyhän Hengen vaikutuksesta, eli ne ovat yhtä lailla Jumalan Sanaa."

      Minua ainakin ärsyttää se, että lätkitään niitä sitaatteja jopa kymenen peräjälkeen heti kun kysyy jonkun MIELIPIDETTÄ! Mutta sehän on nähty, ettei hihhuleilla ole mielipidettä, eikä kykyä minkääntasoiseen argumentaatioon!

      Toinen seikka, joka sekä nyppii että ihmetyttää, on se, että uskovaisina itseään pitävät tunkevat Jeesuksen suuhun yhtä sun toista, vaikka raamatusta ei tälle vahvistusta löydy. Luulisi olevan synti!

      Paavalin tekemiset taas olivat milloin minkin hengen aiheuttamia, ja kuten on todettu, kyse oli hänen henkilökohtaisista kirjeistään. Ihmiset, myös uskovaiset, tekevät paljon asioita, joita ei ole tarkoitettu julkisuuteen. Saati kirjan sivuille!

      Maailmalla on, on ollut ja tulee olemaan saarnamiehiä ja evankelistoja, jotka ovat vietelleet tai raiskanneet lapsia ja naisia (jokunen miehiäkin), tappaneet tai tapattaneet ihmisiä, kahmineet itselleen miljoonia, jopa miljardeja. Onko niidenkin jumalan miesten toimet olleet pyhän hengen vaikutuksen tulosta, vai olisiko edes pikkiriikkisen omaa tahtoa ja tarkoitusperiä?

    • kiiskivastarannalta

      Raamatun siteeraaminen on mielestäni tarpeellista, jos halutaan nimenomaan välttää Raamatun vääristely.

      En ole samaa mieltä kanssasi Paavalin kirjeistä. Kyllä ne ovat Pyhän Hengen innoittamia. Sitä paitsi ne ovat täysin sopusoinnussa Raamatun muun ilmoituksen kanssa. Kirjeet oli osoitettu seurakunnille.

      Mitä sitten tulee niihin mainitsemiisi saarnamiehiin ja evankelistoihin.....niinpä.....
      Nyt eletään lopun aikoja, ja kaikenlaiset laittomuudet kukoistavat. Ei se, että ihminen esiintyy evankelistana tai saarnaajana, kerro että hän on Pyhän Hengen ohjauksessa. Sen kertoo hänen elämänsä ja käytöksensä ja tekonsa. Ei tietenkään ole oikein, jos saarnaaja tai evankelista pettää, raiskaa tai kavaltaa tms. Jumala suhtautuu tämmöiseen todella ankarasti.
      Jokaisen on valvottava omaa elämäänsä ja tarkasteltava sitä Jumalan Sanan valossa: onko elämässäni asioita joita Jumala ei hyväksy, olenko oikealla tiellä.

      • Kaikesta huolimatta J.Nasaretilainen ei kirjaimellisesti luettuna opettanut homoudesta yhtään mitään. Kaikki hänen sanansa, jotka konservatiiviset uskovat yrittävät syöttää muka J.Nasaretilaisen aivoituksiksi homoudesta ovat tulkintaa konservatiivien omasta mielikuvituksesta.


      • taaskotätäsamaa
        sage8 kirjoitti:

        Kaikesta huolimatta J.Nasaretilainen ei kirjaimellisesti luettuna opettanut homoudesta yhtään mitään. Kaikki hänen sanansa, jotka konservatiiviset uskovat yrittävät syöttää muka J.Nasaretilaisen aivoituksiksi homoudesta ovat tulkintaa konservatiivien omasta mielikuvituksesta.

        Jeesus on juutalainen ja noudatti juutalaisten lakeja kuten juutalaiset joille opetti. Homous oli tuomittu jo juutalaisten laissa joten itsestään selvää asiaa ei enää tarvinnut toistaa. Eikä Hänen tarvinnut puhua eläinseksistä eikä pedofiliastakaan.


      • taaskotätäsamaa kirjoitti:

        Jeesus on juutalainen ja noudatti juutalaisten lakeja kuten juutalaiset joille opetti. Homous oli tuomittu jo juutalaisten laissa joten itsestään selvää asiaa ei enää tarvinnut toistaa. Eikä Hänen tarvinnut puhua eläinseksistä eikä pedofiliastakaan.

        Opettihan hän monia muitakin asioita vaikka ne olivat itsestän selvyyksiä juutalaisille. Vaikka sanoi, että laista ei katoa pieninkään piirto. Ja anna olla nuo eläinseksit ja pedofiiliat pois jutuistasi vaikka niitä alan miehenä kaipaatkin.

        Miksi muuten muuttelet nikkiäsi yhtämittaa?


      • taaskotätäsamaa
        sage8 kirjoitti:

        Opettihan hän monia muitakin asioita vaikka ne olivat itsestän selvyyksiä juutalaisille. Vaikka sanoi, että laista ei katoa pieninkään piirto. Ja anna olla nuo eläinseksit ja pedofiiliat pois jutuistasi vaikka niitä alan miehenä kaipaatkin.

        Miksi muuten muuttelet nikkiäsi yhtämittaa?

        Mitä asioita opetti mitkä olivat itsestään selviä juutalaisille?


      • taaskotätäsamaa kirjoitti:

        Mitä asioita opetti mitkä olivat itsestään selviä juutalaisille?

        Et siis lue muita kohtia raamatustasi kuin seksiin liittyviä. Lue nyt vaikka Matteus kokonaan ajatuksen kanssa niin pääset tietoon käsiksi.


      • taaskotätäsamaa
        sage8 kirjoitti:

        Et siis lue muita kohtia raamatustasi kuin seksiin liittyviä. Lue nyt vaikka Matteus kokonaan ajatuksen kanssa niin pääset tietoon käsiksi.

        heh-heh-hee ei sinun vedätyksesi täällä pure :D sano vaan suoraan ,ettet tiedä tai tarkemmin sanottuna ei puhunut muitakaan itsestään selvyyksiä juutalaisille :D


      • taaskotätäsamaa kirjoitti:

        heh-heh-hee ei sinun vedätyksesi täällä pure :D sano vaan suoraan ,ettet tiedä tai tarkemmin sanottuna ei puhunut muitakaan itsestään selvyyksiä juutalaisille :D

        Sinunko narsistiset sairaat vedätyksesikö sitten puree nikkien vaihtoineen ja typerine tulkintoineen ja asian sivuraiteille viemisineen.


      • taaskotätäsamaa
        sage8 kirjoitti:

        Sinunko narsistiset sairaat vedätyksesikö sitten puree nikkien vaihtoineen ja typerine tulkintoineen ja asian sivuraiteille viemisineen.

        Myönnät siis taas valehdelleesi? HYVÄ!
        Mitäs merkitystä nyt nikkien vaihdolla on, äskenhän toisessa ketjussa puhuit aivan muuta.
        Oletko sekaisin vai syntymätyhmä?


      • taaskotätäsamaa kirjoitti:

        Myönnät siis taas valehdelleesi? HYVÄ!
        Mitäs merkitystä nyt nikkien vaihdolla on, äskenhän toisessa ketjussa puhuit aivan muuta.
        Oletko sekaisin vai syntymätyhmä?

        Tuo on sitä OksastetunOksan kaunista kristillisyyttä parhaimmillaan!


      • taaskotätäsamaa kirjoitti:

        Jeesus on juutalainen ja noudatti juutalaisten lakeja kuten juutalaiset joille opetti. Homous oli tuomittu jo juutalaisten laissa joten itsestään selvää asiaa ei enää tarvinnut toistaa. Eikä Hänen tarvinnut puhua eläinseksistä eikä pedofiliastakaan.

        Et tunne juutalaisuutta, ei se niin tärkeää olekaan.

        Juutalaisuudessa ei kuitenkaan ole koskaan homous ja lesbous "laissa tuomittu", mutta menepä hetero, biseksuaali tai homo makaamaan miehen kanssa, niin asia muuttuu. Onneksi nykyään moni ukkomieskin saa elää.

        Mutta hyvin selvensit tilannetta: Jeesus opetti juutalaisia juutalaisuudesta. Ei siis mitään kristinuskoa, se on Paavalin heiniä.


    • Herran.tertut

      Taaskotätäsamaa kirjoitti: "Homous oli tuomittu jo juutalaisten laissa joten itsestään selvää asiaa ei enää tarvinnut toistaa. Eikä Hänen tarvinnut puhua eläinseksistä eikä pedofiliastakaan."

      Eipä taida olla nimimerkille Matteuksen evankeliumi tuttu. Josko raamattu muutoinkaan!
      Siteeraanpa minäkin:
      Matt 18:6 "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

      Joten kyllä puhui pedofiliastakin.

      • >Joten kyllä puhui pedofiliastakin.
        Jeesus siis tuomitsi häneen uskoviin lapsiin kohdistuvan pedofilian kuolemanrangaistuksen arvoisena, mutta ei muihin kohdistuvaa. Teksti on tältä osin aivan selvää. Ja aika hämmentävää.


    • Herran.tertut

      Kahdeksas käsky kuuluu: "Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi".

      Täällä itseään uskovaisiksi väittävät antavat kilvan vääriä todistuksia Jeesuksen sanomisista. Hän kun ei kaiketi kuulu "lähimmäisiin". Sanoisin, että hyvin, hyvin mielenkiintoista!

    • luterilainen

      Jeesus ei sanonut homoseksuaalisuudesta mitään, mutta hän sanoi että heteroseksuaalinen avioliitto ei sovi kaikille. Hän antoi vapaat kädet erilaisille yhdessäelämisen muodoille. Jeesus taisi olla aikaansa edellä, näin tulkitsen asian.

      Rakkaus on lain täyttämistä eikä homoseksuaalinen rakkaus poikkea siinä mielessä heteroseksuaalisesta rakkaudesta. Lainsäätäjä on oivaltanut tämän ennen kirkolliskokousta. Mutta kohta aika on kypsä myös homojen kaikinpuoliselle tasa-arvolle kirkossakin.

    • Kaikkien_kukkien_kukkia

      Kun tuo otsikko on Jeesuksen opetus homoseksuaalisuudesta, niin kysysin missä tää kurssi menee? onko pelkkää teoriaa, vai myös käytännön opetusta?

    • kiiskivastarannalta

      Torre12. Pyydän, että tarkastelet opettamaasi Jumalan Sanan valossa. Pyydä, että Herra näyttäisi sinulle, mitä Hänen Sanansa sanoo, ja mikä on Hänen tahtonsa tässä homoseksuaalisuutta asiassa.

      • Eikö pelkkä Raamatussa oleva sana kelpaa? Mikä vikana?

        Jumalalla ei ole "tahtoa" tässä asiassa, ei ole ainakaan mitään sanonut, eikä Jeesus myöskään. Hänen tahtoaan on vaikea mennä arvailemaan.

        Ainoa mitä tiedämme, on että siinä pitkässä perheille koskevissa kielloissa on myös "älä makaa miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan". Miksi perheelle? Ehkä juuri siksi, että miehen kanssa makaavat myös heterot ja biseksuaaliset.

        Olemme olleet 1700 vuotta tilanteessa, että Raamatussa oleva Jumala ei kiellä olemasta lesbo tai homo. Vain miehen kanssa makaaminen kielletään. Jos se koskisi nimenomaan homoja, niin miten muutkin sitten makaavat, mutta läheskään kaikki homot eivät?

        On käsitettävä se pelkäksi makaamiskielloksi miehille, muuten jutussa ei ole mitään järkeä. Muutenhan miehen kanssa makaavaa biseksuaalista Jumala pitäisi synnittömänä. Ei voi olla niin.


    • Kummallista että palstan räyhäikkäämmät fundikset tulkitsee Jeesuksen sellaisia sanoja homouden tuomitsemiseksi missä hän ei puhu homoudesta mitään mutta kun Jeesus puhuu köyhien ja sorrettujen autamisesta niin se on ihan eri asia josta ei tarvitse välittää pätkääkään.

    • kiiskivastarannalta

      Tämä aloitus koskee Jeesuksen opetusta homoseksuaalisuudesta.
      Ja ei mikään estä sinua auttamasta sorrettuja ja köyhiä. Esimerkiksi voit antaa lahjoituksen joka kuukausi, mennä auttamaan leipäjonoon, käyt yksinäisen luona juttelemassa ja käyt kauppa-asioilla, ulkoilutat vanhuksia, otat pakolaisen luoksesi, toimit tukiperheenä jne. vaihtoehtoja löytyy, jos tahtoa löytyy. Tunnen monta "räyhäikkäämpää fundista", jotka tekevät noita asiaoita ja ovat tehneet jo vuosikausia pitämättä meteliä itsestään.

    • kiiskivastarannalta

      Repe.Ruutikallo kirjoittaa: "Totta kai – heti kun yleisten keskustelusääntöjen mukaisesti olet todistanut – tai yrittänyt todistaa – positiiviset väitteesi. Todistustaakkahan on positiivisen väitteen esittäjällä eikä suinkaan sen kiistäjällä. Tästä poikkeaminen tekee äkkiä kaiken keskustelun mahdottomaksi, minkä ehkä ymmärrät jos vaivaudut asiaa ajattelemaan."

      Kyllä se todistustaakka on nyt sinulla, sillä minun argumentit ovat ne Raamatussa esille tulleet tekstit ja periaatteet, ja ne ovat tulleet täällä monta kertaa esille.

      Tässä on kuitenkin muutama Raamatun kohta, lue ne ajatuksella ja pyydä, että Herra antaisi sen armon, että ymmärrät lukemasi.
      (1. Moos. 1:27-28) Miehen ja naisen luominen
      (1. Moos. 2:18-24) Avioliiton asettaminen
      (3. Moos. 18:22-24), (3. Moos. 18:22-24), (3. Moos. 20:13) Jumalan antama kielto samaa sukupuolta olevien seksistä, ja tätä säädöstä rikkoneiden rangaistus
      (Room. 1:24,26-28).(Room. 1:32) Paavalin varoituksia koskien homoseksuaalisuutta
      (1. Joh. 2:3-5) Jumalan käskyjen noudattamisesta

      TÄMÄN HALUAN VIELÄ LOPUKSI SANOA MEILLE KAIKILLE: KAIKKI OVAT SYNTIÄ TEHNEET JA OVAT JUMALAN KIRKKAUTTA VAILLA. KAIKKI SYNTI KADOTTAA - ELI JOHTAA HELVETTIIN. MEILLÄ EI OLE MUUTA PELASTUSTA KUIN JEESUS, SIKSI KÄÄNNY JEESUKSEN PUOLEEN, PYYDÄ ANTEEKSI SYNTEJÄSI JA TEE PARANNUS.

      • Herran.tertut

        Oma kirjoituksesi: "Tämä aloitus koskee Jeesuksen opetusta homoseksuaalisuudesta."

        Etkö enää olekaan tätä mieltä? Jos olet, niin mitä nuo Mossen ja Pavelin tekstilainaukset tuolla tekee?

        Oman todistuksesi mukaan raamattu on johdonmukainen kirja, huolimatta monen teologin mielipiteistä. Sinä et näytä olevan!


      • Sullahan on outo käsitys "avioliitosta". Ei avioliitto ole ainakaan nykyään sitä, että harrastetaan paljon seksiä ja lisäännytään ja täytetään maa, ja vallitaan meren kaloja taivaan lintuja, sekä maassa vilistäviä eläimiä.

        Ne ovat lähinnä miehelle ja naiselle annettuja tehtäviä, joita ei homoseksuaalisten tarvitse toteuttaa.

        Outo on tuokin "samaa sukupuolta olevien seksistä", mutta ei sitten kuitenkaan koske lainkaan kahden naisen välistä seksiä, eikä miehilläkään muuta seksiä kuin makaamisen. Sitä kun välttää niin biseksuaalisillakaan ei ole hädän päivää.

        Paavali ei "varoita", vaan paheksuu ankarasti sitä, kun jotkut muinaiset heterot olivat kiimoissaan alkaneet olemaan saman sukupuolen kanssa. Raamattu jää kesken, koska ei kerro oliko noiden ihmisten muutos pysyvä vain lyhytaikainen. Siten ei näytä koskevan homoseksuaalisia.


    • Herran.tertut

      Kiiskivastarannalta: "Tämä aloitus koskee Jeesuksen opetusta homoseksuaalisuudesta."

      Jos keskustelu rajataan tuolla tavalla, niin voitaisiin lopettaa tähän. Todellisuudessa koko keskustelu on ollut tarpeeton, sillä kuten fiksuimmat ovat huomanneet, Jeesus ei sanonut, saati kirjoittanut, asiasta tuon taivaallista!

      Jos taas halutaan nähdä asia niin, että se mitä Jeesus raamatun mukaan sanoi synnistä, irstaudesta, huorintekemisestä, saastaisista ajatuksista ja teoista jne, olisi tosiasiallisesti tarkoittanut homoseksin synnillisyttä, joko yksinomaan tai suurelta osin, niin sorrutaan kyllä raamatun sanoman vääristelyyn. Mutta näinhän fundat haluavat asian nähdä. Oikein osoittavat, että tuossa se sanotaan ja tuossa!

      Raamatun mukaan asiat tulisi selittää parhain päin. Tälläkin palstalla fundat jättävät huomiotta tämän raamatun selvän ohjeen, nonseleeraavat jopa sen pohjana olleen kahdeksannen käskyn, joka kieltää väärän todistuksen antamisen!

      Samaan romukoppaan menevät Jeesuksen sanat "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" (Matt. 7:19)

      Raamatun tekstien näin ronski tulkinta, jopa niiden tarkoituksen tahallinen vääristely, on kyllä aika suuri synti. Eritoten, kun on kyse Jeesuksen sanomisista!

      Mutta mitäpä minä synnistä tietäisin. Olenhan ateisti, ja sen myötä täysin synnitön ihminen!

      • ei.tuomiota.eikä.fobiaa

        Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22; Room. 1:26-27; 1. Kor. 6:9). Room. 1:26-27 opettaa nimenomaan, että homoseksuaalisuus on seurausta Jumalan kieltämisestä ja tottelemattomuudesta Häntä kohtaan. Kun ihminen jatkaa elämistä synnissä ja epäuskossa, Raamattu kertoo meille, että Jumala ”luovuttaa” hänet vielä kamalampaan ja paheellisempaan syntiin näyttääkseen hänelle, miten turhaa ja toivotonta on elämä erossa Jumalasta. 1. Kor. 6:9 sanoo, että homoseksuaaliset vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.

        Jumala ei luo homoseksuaalisia ihmisiä. Raamattu sanoo, että ihmisestä tulee homoseksuaali synnin vuoksi (Room. 1:24-27) ja pohjimmiltaan omasta tahdostaan. Ihmisellä saattaa olla synnynnäisesti suurempi taipumus homoseksuaalisuuteen, aivan kuten joillakin on taipumusta väkivaltaisuuteen tai joihinkin muihin synteihin. Tämä ei anna ihmiselle lupaa tehdä syntiä antamalla periksi syntisille mielihaluilleen. Jos jollakulla on taipumusta vihaan tai raivoon, saako hän silloin antaa periksi noille taipumuksille? Eipä tietenkään! Sama pätee homoseksuaalisuuteen.

        Raamattu ei kuitenkaan kuvaa homoseksuaalisuutta sen suurempana syntinä kuin mitään muutakaan. Kaikki synti loukkaa Jumalaa. Homoseksuaalisuus on vain yksi niistä asioista, jotka 1. Kor. 6:9-10 luettelee asioina, jotka pitävät ihmisen poissa Jumalan valtakunnasta. Raamatun mukaan Jumalan anteeksianto on tarjolla yhtä lailla homoseksuaalille kuin avionrikkojalle, epäjumalanpalvelijalle, murhaajalle, varkaalle jne. Jumala myös lupaa kaikille Jeesukseen Kristukseen turvautuville voiman voittaa synnin, myös homoseksuaalisuuden (1. Kor. 6:11; 2. Kor. 5:17; Fil. 4:13).


      • selviää.aikanaan

        Viimeisellä tuomiolla kaikki sinunkin syntisi luetaan kaikkien kuullen.


      • Herran.tertut
        selviää.aikanaan kirjoitti:

        Viimeisellä tuomiolla kaikki sinunkin syntisi luetaan kaikkien kuullen.

        Niinhän sinä uskot, eli luulet. Muiden ei tarvi mennä mukaan sinun luuloihisi. Ei yhtään enempää kuin sinun budhalaisten, hare kishnalaisten tai hindujen luuloihin. Sovitaanko näin?


      • Herran.tertut
        ei.tuomiota.eikä.fobiaa kirjoitti:

        Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22; Room. 1:26-27; 1. Kor. 6:9). Room. 1:26-27 opettaa nimenomaan, että homoseksuaalisuus on seurausta Jumalan kieltämisestä ja tottelemattomuudesta Häntä kohtaan. Kun ihminen jatkaa elämistä synnissä ja epäuskossa, Raamattu kertoo meille, että Jumala ”luovuttaa” hänet vielä kamalampaan ja paheellisempaan syntiin näyttääkseen hänelle, miten turhaa ja toivotonta on elämä erossa Jumalasta. 1. Kor. 6:9 sanoo, että homoseksuaaliset vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.

        Jumala ei luo homoseksuaalisia ihmisiä. Raamattu sanoo, että ihmisestä tulee homoseksuaali synnin vuoksi (Room. 1:24-27) ja pohjimmiltaan omasta tahdostaan. Ihmisellä saattaa olla synnynnäisesti suurempi taipumus homoseksuaalisuuteen, aivan kuten joillakin on taipumusta väkivaltaisuuteen tai joihinkin muihin synteihin. Tämä ei anna ihmiselle lupaa tehdä syntiä antamalla periksi syntisille mielihaluilleen. Jos jollakulla on taipumusta vihaan tai raivoon, saako hän silloin antaa periksi noille taipumuksille? Eipä tietenkään! Sama pätee homoseksuaalisuuteen.

        Raamattu ei kuitenkaan kuvaa homoseksuaalisuutta sen suurempana syntinä kuin mitään muutakaan. Kaikki synti loukkaa Jumalaa. Homoseksuaalisuus on vain yksi niistä asioista, jotka 1. Kor. 6:9-10 luettelee asioina, jotka pitävät ihmisen poissa Jumalan valtakunnasta. Raamatun mukaan Jumalan anteeksianto on tarjolla yhtä lailla homoseksuaalille kuin avionrikkojalle, epäjumalanpalvelijalle, murhaajalle, varkaalle jne. Jumala myös lupaa kaikille Jeesukseen Kristukseen turvautuville voiman voittaa synnin, myös homoseksuaalisuuden (1. Kor. 6:11; 2. Kor. 5:17; Fil. 4:13).

        Ihan kivaa jutskaa, jos tuommosesta tykkää!

        Mutta lainatakseni yhtä palstan fariseusta, niin: Kiiskivastarannalta kirjoitti: "Tämä aloitus koskee Jeesuksen opetusta homoseksuaalisuudesta."

        Ja tuohon määritteeseenhän nuo Mooseksen jupinat ja Paavalin yksityiskirjeet eivät mahdu. Joten ne voidaan jättää rauhaan. Monet Mooseksen aivoitukset on jo muutoinkin jätetty historian hämärään.


      • selviää.aikanaan
        Herran.tertut kirjoitti:

        Niinhän sinä uskot, eli luulet. Muiden ei tarvi mennä mukaan sinun luuloihisi. Ei yhtään enempää kuin sinun budhalaisten, hare kishnalaisten tai hindujen luuloihin. Sovitaanko näin?

        Totuutta et voi paeta joten sillä olet sinäkin tahdot tai et.


      • selviää.aikanaan
        Herran.tertut kirjoitti:

        Ihan kivaa jutskaa, jos tuommosesta tykkää!

        Mutta lainatakseni yhtä palstan fariseusta, niin: Kiiskivastarannalta kirjoitti: "Tämä aloitus koskee Jeesuksen opetusta homoseksuaalisuudesta."

        Ja tuohon määritteeseenhän nuo Mooseksen jupinat ja Paavalin yksityiskirjeet eivät mahdu. Joten ne voidaan jättää rauhaan. Monet Mooseksen aivoitukset on jo muutoinkin jätetty historian hämärään.

        Jeesus on Jumala - oliko ihan uusi tieto sinulle!?


      • Herran.tertut
        selviää.aikanaan kirjoitti:

        Jeesus on Jumala - oliko ihan uusi tieto sinulle!?

        Niinhän ne ovat Shiva, Vishnu ja Hanumankin, että kyllä näitä piisaa!


    • kiiskivastarannalta

      Herran.tertut. Mooses sai ohjeet Jumalalta, Jeesus on Jumala, Paavali sai tekstit Pyhältä Hengeltä....se on Jumalalta. Koko Raamattu on Jumalan ilmoitusta. Jeesuksen opetukset eivät olleet ristiriidassa Kymmenen käskyn kanssa. Eivätkä Paavalin kirjoitukset Jeesuksen opetusten kanssa. Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.


      Ja kyllä Jumala ottaisi sinutkin lapsekseen jos vain haluat.

      • Herran.tertut

        Mutta Mooseksen jupinat eivät liity Jeesuksen sanomisiin millään tavalla. Tämän topicin aihe kun on se "Jeesuksen opetus homoseksuaalisuudesta". Joten turha siihen on mitään Mooseksia vetää!

        Jos joku kristitty haluaa päivittää kristinuskoaan Mooseksen kirjoituksista, niin se on sama kuin tietokoneen käyttöä opiskeleva lähtisi ostamaan helmitaulua!

        Mooseksenuskoiset on asia erikseen. Jos haluaa Mooseksen oppeja noudattaa, niin silloin pitää kyllä jättää sianlihat ja katkaravut ensimmäisenä, ja sekoitekankaat!

        Ja seuraavaksi hommata itselleen muutamat orjat ja jalkavaimot. Onhan raamatussa siihenkin ohjeet, miten näiden kanssa menetellään ja miten saa kurittaa. Moneen "hurskaaseen" kotiin hyvin tarpeelliset ohjeet. Niissäkin kun moni elää nyrkin ja hellan välissä!


    • kiiskivastarannalta

      Herran.tertut, muistathan kuitenkin, että Jeesus sanoi, ettei Hän tullut lakia ja profeettoja kumoamaan....

      • Herran.tertut

        Vaikka mieli teki! :D


    • kiiskivastarannalta

      Torre12, ilmaisu "samaa sukupuolta olevan kanssa" tarkoittaa mies miehen tai nainen naisen kanssa. Ei tee eroa heteron, homon, lesbon tai bi-seksuaalin välillä. Siis ei tee eroa sen kanssa, minkälaiseksi nämä henkilöt kokevat sukupuolisen suuntautumisensa. Sana on aivan yksiselitteinen.

      Avioliiton on Jumala asettanut. Se on miehen ja naisen välinen. Vain miehen ja naisen sukupuoliyhteyden seurauksena voi syntyä lapsia. Raamatun mukaan seksi kuuluu vain avioliittoon.

      Paavali varoittaa kaiken synnintekemisen seurauksista. Siinäkään ei tehdä eroa sukupuolisen suuntautumisen välillä. Jos homoseksuaalimies harjoittaa seksiä heteromiehen tai homomiehen kanssa, se on syntiä. Samoin lesbo lesbon, heteronainen lesbonaisen tai heteronainen heteronaisen naisen kanssa, se on yhtälailla syntiä.

      • tuomaksen.veli

        Paavalihan oli korkkaamaton vanhapoika jota vitutti kun muut nautti seksin iloista.


    • heti.toimeen.vain

      Ei siinä oikeestaan opetusta tarvitakaan. Jokainen kai itsekseen oppii runkkauksenkin, kun vietti neuvoo. Jos on homo, tekee mieli runkata myös toista miestä. Sopivankokoisia aukkoja kyrvän työntämiseen on miehillä yksi vähemmän kuin naisilla. Niitä kun heteroseksissäkin käytetään kaikkia, homoseksissä on vain yksi vähemmän.

      Ehkäisyasian voi jättää kokonaan pois. Jos käyttää kumia, on tautitartunnankin säkä pienempi. Eiköhän se silleen suju, niin ettei tartte katsoa kirjoista, miten se kävis.

    • Herran.tertut

      Kiiskivastarannalta kirjoitti: "Raamatun mukaan seksi kuuluu vain avioliittoon."

      Siitä huolimatta monin verroin siunattu Jaakob yhtyi kaikkeen lihaan mikä lähistöllä sattui liikkumaan, eikä Jumala korviaan lotkauttanut, saati ainakaan merkittävästi rankaissut. Olihan ainakin puolet lapsista äpäriä, jotka oli hankittu jalkavaimojen, orjattarien ja piikojen kanssa.

      Tuskin siis olisi jumala kovin mielensä pahoittanut, vaikka muutama Joosef, Efraim ja Tiituskin olisivat saaneet parrua tunikan alle! Että se niistä raamatun avioliittojutuista!

    • ehia

      Opettiko mitään? Eiköhän tämä aihe ole täysin nykyajan aihe?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      181
      4157
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2656
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2234
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2195
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1910
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      109
      1391
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1061
    Aihe