Sananvapudesta

SananVapaus-

http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Media-ala-puolustaa-vastuullista-sananvapautta/764738

"Mediatoimijat linjaavat, että vihapuhetta, mustamaalausta, uhkailua ja henkistä väkivaltaa on virheellistä perustella sananvapaudella. Allekirjoittajat sitoutuvat toimimaan vastuullisen sanankäytön puolesta. Samalla ne kehottavat jokaista miettimään, miten itse käyttää sanoja."

Vihapuhe, mustamaalaus, uhkailu, nimittely, henkinen väkivalta voivat kaventaa sananvpautta.

Mielestäni esimoderointi tai pakollinen kirjautuminen tännekin olisi oikein tervetullutta, voisi tervehdyttää menoa.

Itselläni on ohjenuorana, etten sano netissä/kirjoita mitään sellaista, mitä en voisi sanoa henkilölle itselleen, suoraan, kasvotusten. Miten teillä?

16

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epämiellyttävän puheen rajoittaminen on aina sananvapauden rajoittamista. Miellyttävää puhetta ei kukaan koskaan edes halua rajoittaa, joten se on sananvapauden kannalta täysin irrelevanttia.

• "Vastuullista sananvapautta" on kaikkein totalitaristisimmissa yhteiskunnissakin. Niissä jokaisella on vapaus sanoa mitä tahansa ja kantaa siitä vastuu esimerkiksi kuolemanrangaistuksen muodossa.

• Media-ala on huolissaan omasta ansaintalogiikastaan.

Netissä on jo pilvin pimein esimoderoituja keskustelupalstoja. Moderoimattomien palstojen lukeminen on vapaaehtoista.

• MeniköKaikiltaOhi

Sananvapaus ei tarkoita uhkailua, haukkumista, mustamaalaamista, henkistä väkivaltaa jne. Eri mieltä voi olla jne, mutta sen voi tuoda asiallisesti esille. Ei tämä ole niin monimutkainen asia? Vai onko?

• MeniköKaikiltaOhi kirjoitti:

Sananvapaus ei tarkoita uhkailua, haukkumista, mustamaalaamista, henkistä väkivaltaa jne. Eri mieltä voi olla jne, mutta sen voi tuoda asiallisesti esille. Ei tämä ole niin monimutkainen asia? Vai onko?

Asiat on monimutkaisia: on uhkauksia ja laittomia uhkauksia, mielipiteen ilmaisu voi olla haukkumista ja tosiasioiden kertominen mustamaalaamista ja henkinen väkivalta on jokaisen henkilökohtaisesti määrittämä juttu.

• JosPuhuttelisin
        scrg kirjoitti:

Asiat on monimutkaisia: on uhkauksia ja laittomia uhkauksia, mielipiteen ilmaisu voi olla haukkumista ja tosiasioiden kertominen mustamaalaamista ja henkinen väkivalta on jokaisen henkilökohtaisesti määrittämä juttu.

Sinua päivästä toiseen, keskustelusta toiseen: sinäkin vanha lerppaperse tuhkamuna mikropenis elefantinperseenruma ja saamaton ikineitsyt homo mene ja tapa ittes!!
        Onko asiallista? Millään tasolla? Ja tuo oli vielä kevyttä.

• Sekin-on-sananvapautta
        JosPuhuttelisin kirjoitti:

Sinua päivästä toiseen, keskustelusta toiseen: sinäkin vanha lerppaperse tuhkamuna mikropenis elefantinperseenruma ja saamaton ikineitsyt homo mene ja tapa ittes!!

Ei ehkä asiallista mutta kyllä sä saat noin sanoa.

• JosPuhuttelisin kirjoitti:

Oli kyllä tosi kevyttä. Ei tunnu missään.

Jos joku jatkaisi ja jaksaisi tuota päivästä toiseen niin ihmettelisin ensisijaisesti motiivia.

• IhmeissäänToki
        scrg kirjoitti:

Oli kyllä tosi kevyttä. Ei tunnu missään.

Jos joku jatkaisi ja jaksaisi tuota päivästä toiseen niin ihmettelisin ensisijaisesti motiivia.

Sitä ihmettelenkin, mikä into täällä on jatkuvasti haukkua ihmisryhmää, joka ei kiinnosta mitenkään? Jostain mielen sairaudesta se kertoo.

• IhmeissäänToki kirjoitti:

Sitä ihmettelenkin, mikä into täällä on jatkuvasti haukkua ihmisryhmää, joka ei kiinnosta mitenkään? Jostain mielen sairaudesta se kertoo.

Mikä se semmoinen ihmisryhmä on? Ja millä perusteella se ryhmä on ryhmä?

Voidaan sen jälkeen sitten analysoida sitä mielen sairauttakin.

• "Mediatoimijat linjaavat, että vihapuhetta, mustamaalausta, uhkailua ja henkistä väkivaltaa on virheellistä perustella sananvapaudella. Allekirjoittajat sitoutuvat toimimaan vastuullisen sanankäytön puolesta. Samalla ne kehottavat jokaista miettimään, miten itse käyttää sanoja."
      Vihapuhe, mustamaalaus, uhkailu, nimittely, henkinen väkivalta voivat kaventaa sananvpautta. "

Ööööh....kannattaisiko toimittajan katsoa peiliin ja samoin monen naisen?......mediassa esiintyy kokoajan artikkeleita sun muuta, jossa ylläolevaa käytöstä esiintyy ja se kohdistuu pääosin miehiin.....samoin naiset harrastavat itse noita asioita, jopa moderoiduilla palstoilla..... ;P

Kysymys kuuluukin, että onko miehet nykyään vapaata riistaa ja he eivät saisi puolustaa itseään ja vastata samalla mitalla takaisin, että toimittajat ja naiset huomaisivat miten he itse toimivat ja kuinka kieroutunutta tämä nykyinen Meno&Meininki on?... ;P

Miten asiat voivat olla niin, että toinen osapuoli saa tehdä mitä vaan ja toinen ei?.......tästä syystä asiat ovat tainneet muutenkin mennä ihan hulluksi ja hullummaksi menee, jos tälläinen hulluus jatkuu.... ;P

• OletIlmeisen

Yksisilmäinen, etkä näe mm. tällä palstalla harrastettavaa naisten säännönmukaista solvausta? En ole nähnyt miehiä yhtään missään kohdeltavan näin, joten selityksesi uupuu pahasti.

• OletIlmeisen kirjoitti:

Yksisilmäinen, etkä näe mm. tällä palstalla harrastettavaa naisten säännönmukaista solvausta? En ole nähnyt miehiä yhtään missään kohdeltavan näin, joten selityksesi uupuu pahasti.

Itse olet YksiSilmäinen.....sinä näet vain juurikin vain yhdellä silmällä ja vain ne asiat jotka haluat ja minä molemmilla silmillä kaiken..... ;P

"Vihapuhe, mustamaalaus, uhkailu, nimittely, henkinen väkivalta"

Naiset harrastavat jatkuvasti kaikkea näitä siellä sun täällä.....täälläkin, mutta sen myönnän, että tällä palstalla "voimasuhteet" ovat päinvastaiset tällä hetkellä, kuin suurimmassa osassa muissa paikoissa.... ;P

Avaa silmäsi YksiSilmä......jos puhut valheita, etkä näe totuutta, niin vaikea on ottaa sinua todesta.... ;P

• JumaltenRuoska

Ei ihme että mv lehdet ynnä muut vaihtoehtomediat on kehitetty vastaiskuna näille vinkuville mamukiimaa, viharvassariutta, feminismiä ynnä muuta taivaanrannanmaalailua hokeville nk. "journalisteille". Tulispa sota.

• VoiNySuakin

Itse olen maahanmuuttokriittinen, en edes feministi, mutta en silti tykkää asiattomuuksista.

• freedommmmm

On tärkeää että myös epäsovinnaisia näkemyksiä voi ilmaista anonyymisti ilman pelkoa syytteestä. On aivan törkeää että esimerkiksi Iltalehti, Iltasanomat ja Taloussanomat eivät salli kommnetointia maahanmuuttoon liittyvissä jutuissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3846
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      31
      3230
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      296
      3205
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      8
      2040
    5. 254
      1891
    6. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      8
      1838
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      1452
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      80
      1395
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      43
      1204
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      8
      1133
    Aihe