Äitini syö lääkkeitä koska olen ATM

30vuotiaspoika

Niin masennuslääkkeitä, unilääkkeitä kuin rauhoittaviakin. Mirtazapinit, Imovanet sekä Opamoksit ovat tuttuja hänellekin. Josku olen käynyt äiskän lääkekaapilla testailemassa mömmöjä.

Äitini on arvomaailmaltaan hyvin porvarillinen himinen, vaikka äänestääkin Vihreitä, ja siihen ei syrjäytynyt ja ikuisesti naiseton ATM poika sovi mitenkään sovi. Kaipa häntä ahdistaa kun ystävättärien jälkikasvu pariutuu ja hankkii oman perheen, samalla kun hän itse tietää jäävänsä paitsi isovanhemmuudesta. Äitini on vielä niin ulkokultainen että häpeä on varmasti suuri kun joutuu kuuntelemaan tuttujensa puheita. Sellainen "keeping up appearances" tyyppi.

Mitenkäs teidän muiden ATM:ien vanhemmat suhtautuvat kohtaloonne?

28

389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viha_kurppa

Arka aihe ätmeille....

• Oliko tämä taas jonkun "muka" ovelan naisen propaganda ja/tai häpäisy ketju?... ;P

• Ei se kyllä vanhemmille kuulu, miten aikuinen lapsi elämäänsä elää. Ei täällä olla muiden toiveita varten. Surullista, jos äitisi mielen päälle ottaa noin pahasti.

• Luulisin-

Että nuo asiat ovat vain voimakkaasti geeneissä, eikä välttämättä elämäntilannekaan muuta noin vain.

• 23434t
        Luulisin- kirjoitti:

Että nuo asiat ovat vain voimakkaasti geeneissä, eikä välttämättä elämäntilannekaan muuta noin vain.

Vaikka olisikin geneettinen alttius niin kyllä se sen ympäristön aiheuttaman stressin aina vaatii.

• Oli hyvin sanottu ja tätä voin kompata... ;P

• 23434t kirjoitti:

Vaikka olisikin geneettinen alttius niin kyllä se sen ympäristön aiheuttaman stressin aina vaatii.

No eikä tuo "ulkokultainen" kertonut jo kaiken oleellisen.....niitä on tässä Muailmassa ihan liikaa......persestelijöitä sanon Ma..... ;P

• 30vuotiaspoika

Haluaisin kyllä itsekin naisen, ei se siitä ole kiinni että tälläistä elämää haluaisin. Se ero toki on että minulle eivät ole yhtä tärkeitä asioita esim. raha ja työ kuin äidilleni.

• Luulisin-
        23434t kirjoitti:

On olemassa myös sellainen määre kuin positiivinen stressi. Sekin voi olla laukaiseva tekijä.

• Luulisin-
        Luulisin- kirjoitti:

On olemassa myös sellainen määre kuin positiivinen stressi. Sekin voi olla laukaiseva tekijä.

Voisi kuvitella, että äidilläsi on jo elämänkokemusta ja ymmärrystä muunkinlaisille ihmisille. Vanhemmat myös näkevät sen, mistä lapset ovat minkäkin asiat perineet. Ovat siis aina menneisyyden summa.

• 4r87587j
        Luulisin- kirjoitti:

Heikot sortuvat.... Tuolla ei ole mitään tekemistä perinnöllisyyden kanssa josta äsken keskusteltiin.

• fgdlkjg
        Luulisin- kirjoitti:

Voisi kuvitella, että äidilläsi on jo elämänkokemusta ja ymmärrystä muunkinlaisille ihmisille. Vanhemmat myös näkevät sen, mistä lapset ovat minkäkin asiat perineet. Ovat siis aina menneisyyden summa.

Kokemukset muokkaavat ihmistä vähintään yhtä paljon kuin perimä

• fgdlkjg kirjoitti:

Kokemukset muokkaavat ihmistä vähintään yhtä paljon kuin perimä

Kokemukset kasvattavat ja tuovat viisautta, mutta eivät muokkaa ihmisen YdinPersoona.....voivat toki sitä rikkoa, mutta se ei ole muokkausta vaan silloin puhutaan ihan muista asioista.... ;P

• 30vuotiaspoika

Tarkennetaan varmuuden vuoksi että ei hän noita kaikkia yhtä aikaa syö, ne vain ovat lääkkeitä joita olen vuosien varrella hänen lääkekaapistaan löytänyt. Äitini on myös käynyt psykoterapiassa setvimässä asioita.

• Luulisin-

Äidilläsi voi olla myös asioita esim. omasta lapsuudestaan joita haluaa käsitellä. Ei välttämättä ole tekemistä sinun kanssasi. Voitko kysyä?

• 30vuotiaspoika
        Luulisin- kirjoitti:

Äidilläsi voi olla myös asioita esim. omasta lapsuudestaan joita haluaa käsitellä. Ei välttämättä ole tekemistä sinun kanssasi. Voitko kysyä?

En usko siihen. Hänellä oli ihan hyvä lapsuus ja silloin kun itse oli vielä lapsi niin hän oli ihan tasapainoinen ja onnellinen.

• KieltävätTotuuden

Kyllä suvun naisväen on vaikea ymmärtää, miksi jälkikasvua ei synny. Lasten perään kyselevät, vaikka olen ätmi. Lasten saaminen olisi mahdollista vain, jos voisin lisääntyä itseni kanssa. Luultavasti totuuden kieltäminen suojaa heitä masennukselta, sillä lapset ja mahdolliset lapsenlapset ovat heille tärkeitä. Itse olen hyväksynyt ätmiyteni.

• No ei ainakaan omassa tilanteessani kun olen 164cm lyhyt niin jokainen ymmärtää ettei niitä naisia ole eikä tule. Sitä he eivät kuitenkaan tajua että en voi tehdä elmässäni muutakaan minuun kohdistuvan syrjinnän takia.

• Yhtä hyvin voist olla jonkun naisen kanssa ja lapseton, joko tahtomattanne tai vapaaehtoisesti. On asiita mitkä pitää ulkopuolisena van hyväksyä, vaikkei asiat menisi oman mielen mukaan. Kun on rutosti asioista joita joutuu hyväksymään ja sietämään omassakin elämässä, mitä ei aina tahtoisi hyväksyä. :)

• eivoitehdäduunia
        MustaKyrpä kirjoitti:

No ei ainakaan omassa tilanteessani kun olen 164cm lyhyt niin jokainen ymmärtää ettei niitä naisia ole eikä tule. Sitä he eivät kuitenkaan tajua että en voi tehdä elmässäni muutakaan minuun kohdistuvan syrjinnän takia.

Se on ihme kun mies voi olla vaikka miten yksinäinen ja onneton mutta sitten vasta tulee sanomista kun ei tee työtä.

• pienetmuurahaiset
        eivoitehdäduunia kirjoitti:

Se on ihme kun mies voi olla vaikka miten yksinäinen ja onneton mutta sitten vasta tulee sanomista kun ei tee työtä.

Muurahaisen halutaan hoitavan muurahaisen osan.

• eivoitehdäduunia
        pienetmuurahaiset kirjoitti:

Muurahaisen halutaan hoitavan muurahaisen osan.

Tämä muurahainen on lakossa siihen asti kun saa naisen.

• IsoPeukku

Oikea asenne

• Naisasialooseri1

Todellakin! Oikea asenne!

• Aika erikoista....en ymmärrä äitiäsi.

• normalll

Ihan tavallisia asenteita vanhemmilla naisilla.

• normalll kirjoitti:

Ihan tavallisia asenteita vanhemmilla naisilla.

Ei mun mielestä. Tuli mummoni mieleen, jonka kanssa en juuri noista syistä ole väleissä. Tittelit, status, eliitti ja pakko saada tietyt asiat menttaliteetti toimii hyvin karkoittimena. :)

Omat lapset on paskoja, jos eivät ole kuten vanhemmat ovat halunneet ja suunnitelleet. Semmoinen mummo.

• Totuus_1

Äitisi on ihan itse osasyyllinen atmiuteesi äänestämällä Vihreitä. Vihreäthän kannattavat ulkomaalaisten miesten tuontia Suomeen, mutta vastustavat naisten tuontia, koska se olisi "ihmiskauppaa". Tämä on johtanut pahaan sukupuolijakauman vääristymään. Suomessa on 20-40v miehiä yli 40 000 enemmän kuin samanikäisiä naisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      561
      1923
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      93
      950
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      927
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      826
    5. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      767
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    7. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      69
      718
    8. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      668
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      553
    Aihe