Katson vierestä kun kaikki ystäväni elävät unelmaani. Minä olin jo nuorena se joka halusi naimisiin ja lapsia. Nyt kohta kolmekymppisenä kaikki muut ovat kaiken tämän jo saaneet ja minä olen edelleen yksin. En vaadi liikoja. Mielestäni ei ole liikaa vaadittu, että löytäisin koulutetun miehen. Olen itsekin korkeastikoulutettu ja olen huomannut, että minulla vain on enemmän yhteistä miesten kanssa jotka ovat myös kouluttautuneet. Liikunta on toinen minulle tärkeä asia. Liikun paljon ja minusta on aivan ok vaatimus, että mieskin pitäisi itsestään huolta. En usko, että parisuhde jossa toinen urheilee ja toinen pelaa kaiket illat tietsikkaa tulee pidemmän päälle toimimaan. Ei tarvitse olla himourheilija mutta liikkua säännöllisesti. Perhe on se kolmas tärkeä kriteeri. Haluan joskus lapsia joten etsin miestä joka haluaa tulevaisuudelta samoja asioita kuin minä. Ei 28- vuotiaana ole mitään järkeä lähteä edes treffeille tyypin kanssa joka EHKÄ joskus haluaa perheen. Siinä löytää itsensä kymmenen vuoden päästä edelleen perheettömänä. Eikö miehet uskalla sanoa ääneen toivovansa jonain päivänä perhettä vai miksi tuntuu että lähes kaikki miehet kuuluvat tuohon ehkä kategoriaan?
Alkaa tuntu että sitä onnea ei minulle koskaan suoda. Katson vierestä kun ystävät ja sisko menevät naimisiin, tekevät jo toista tai kolmatta lasta, on talot ja autot. Sydämeni särkyy kun aina taas seuraava ystävä kertoo kihloistaan, tulee hääkutsuja ja ristiäisiä. Ystävät katsovat säälien kun olen se luuseri jolla ei ole miestä ja lapsia. En tyytynyt siihen ensimmäiseen niin kuin he tekivät. Saisihan tuolta baarista jonkun mutta mielestäni ansaitsen parempaa kuin jonkun joka ei oikeasti kiinnosta mutta ollaan yhdessä vain siksi että en olisi yksin. En ole koskaan määritellyt itseäni poikaystävieni kautta. Tiedän mitä haluan enkä aio tyytyä vähempään mutta onko hinta sitten tämä yksinäisyys. Vaihtoehtona tietenkin se onneton perhe jonkun miehen kanssa joka ei edes kiinnosta.
Katson vierestä
58
925
Vastaukset
Minkä asian olisi pitänyt olla toisin tai kenen olisi pitänyt toimia toisin, jotta unelmasi olisi toteutunut tai vielä toteutuisi?
- gfjdlgkjfdg
Sinun täytyy tinkiä kriteereistäsi miehelle tai tosiaan olet vielä kymmenen vuoden päästä sinkku. Korkeakoulutetuille miehille on runsaasti kysyntää, kun taas naisen koulutus ei miehille ole kovinkaan tärkeää.
- niinTAInäin-
No ei sun ainakaan omia kriteerejä kannata alentaa. Ei kannata tyytyä mihinkään "ihan ok" -tapaukseen. Mutta kannattaa myös muistaa ettei parisuhde ole mikään itsestäänselvyys. Lapsiakaan kaikki halukkaat eivät tule saaman.
Kirjoituksestasi alkaa jo hieman paistamaan läpi katkeruus, epätoivo sekä ylimielisyys. Ei mitään viehättäviä piirteitä ihmisessä...
"En tyytynyt siihen ensimmäiseen niin kuin he tekivät."
"Saisihan tuolta baarista jonkun mutta mielestäni ansaitsen parempaa kuin jonkun joka ei oikeasti kiinnosta mutta ollaan yhdessä vain siksi että en olisi yksin."
Elämä ei ole reilua eikä oikeudenmukaista. Suomi on pullollaan koulutettuja miehiä, jotka liikkuvat ja haluavat lapsia. Kaikki eivät löydy netistä, osa heistä jopa käy baareissakin, vink vink. - flowersreally
On kieltämättä vaikea välillä tietää, mitä sitä oikein haluaa. Silloin saattaa tulla kadehtineeksi jotain, joka ei olisi itselle edes kelvannut.
- helgamies
Tasoistasi seuraa on tarjolla varmasti, katso peiliin, teet johtopäätökset, siitä se lähtee.
- 12121212
"En vaadi liikoja."
Selvästikin vaadit, jos ei kriteereihin sopivia miehiä löydy.
"Mielestäni ei ole liikaa vaadittu, että löytäisin koulutetun miehen."
On se, ellei sinulla ole tarjota mitä miehet haluavat.
Chapmanin yliopiston tutkimuksen perusteella mitä koulutetumpi ja menestyneempi mies oli, sitä suuremman painoarvon hän laittoi naisen kauneudelle ja nuoruudelle - ja päin vastoin. Status ja kauneus löytävät toisensa.
Ehkä kannattaisi etsiä älykästä miestä, riippumatta onko hänellä tutkinnon tuoma statusarvo vai ei.
"Katson vierestä kun ystävät ja sisko menevät naimisiin, tekevät jo toista tai kolmatta lasta, on talot ja autot."
Eli haluat keskiluokkaisen unelman ja tietysti mahdollisimman hyvänä versiona ettet näyttäisi huonommalta kuin ystäväsi?
Taas kerran: jos puhut totta...etsi älykäs mies jonka kanssa tulet toimeen, riippumatta onko hänellä akateeminen loppututkinto ja hyvä palkka.
En kylläkään usko että puhut totta. Selkeästi vertaat itseäsi ystäviisi, vaadit mieheltä korkeakoulutusta etkä sopivuutta, enkä yllättyisi jos listallasi olisi muitakin vaatimuksia (ei saa olla lyhyt, ei saa olla hintelä, pitää olla sosiaalisesti taitava, jne).
Huonolta näyttää. Biologinen kello tikittää jo. Haet miestä jonka muutkin naiset haluavat, mutta selkeästi ikäsi ja ulkonäkösi puolesta tasosi ei riitä. Aika miettiä ovatko kaikki kriteerisi välttämättömiä, muuten edessä on elämä kolmen koiran kanssa.- 12121212
Tässä osuva testi siitä kuka ansaitsee kenetkin.
https://heartiste.wordpress.com/dating-market-value-test-for-men/
https://heartiste.wordpress.com/dating-market-value-test-for-women/
Muista vähentää tuloksestasi -10 pistettä, kuten testin laatija oikein ehdotti. - niinTAInäin-
En tunne juurikaan ketään kolmekymppistä korkeakoulumiestä jolla olisi parikymppinen puoliso.
- Naisasialooseri1
Minäpä tunnen ja ne miehet eivät edes ole korkeakoulumiehiä, joilla on varaa vaatia huomattavasti enemmänkin.
- nojaapajaaaa
12121212 kirjoitti:
Tässä osuva testi siitä kuka ansaitsee kenetkin.
https://heartiste.wordpress.com/dating-market-value-test-for-men/
https://heartiste.wordpress.com/dating-market-value-test-for-women/
Muista vähentää tuloksestasi -10 pistettä, kuten testin laatija oikein ehdotti.55 to -40: The majority of men are disgusted by the sight of you. Your kind will suffer most when our sexbot overlords arrive. Losers hit on you constantly figuring they have a chance.
Ei pidä paikkaansa, ei "luuserit" juokse perässä, ketä ne sitten ikinä lieneekin. Mutta yllättävän hyvä tulos. Ilmeisesti esim. 100-vuotias on vähemmän haluttu seurustelukumppani mun ikäiselle kuin minä, mikä on kovin rohkaisevaa. Läskiperseestä sai lisäpisteitä (kiitos tästä rap-musiikille!!!), mutta ne perkele meni kiroilusta.
Miesten testikysymyksistä sen verran, että kun itse olen vanha, lyhyt enkä urheile, niin en todellakaan haluaisi pitkää urheilevaa toy boyta.
- vitunikävää
"Mielestäni ei ole liikaa vaadittu, että löytäisin koulutetun miehen. Olen itsekin korkeastikoulutettu ja olen huomannut, että minulla vain on enemmän yhteistä miesten kanssa jotka ovat myös kouluttautuneet."
"Sydämeni särkyy kun aina taas seuraava ystävä kertoo kihloistaan, tulee hääkutsuja ja ristiäisiä. "
Hahah, itke minulle joki!
Valinnanvaraa olisi, mutta haluan sosioekonomiselta asemaltaan samanlaisen miehen koska blah-blah *tekosyy*- sille.ihan.oikein
Se on tuollaisille nirso-narsku molla-maijoille ihan oikein että jäävät yksin !
Vielä jos AP :kin jää kokonaan ilman miestä ja kerkeää se parasta ennen- päiväyskin tulla vastaan ja jää vielä ilman sitä kersaa, on mulla ainakin oikein hyvä mieli.
Oppiipahan olemaan ja saa kärsiä sitten ihan kunnolla. Saa pikkuisen maistiaisia miltä miehistä tuntuu tuollaisten status-ämmien vuoksi.
AP, itke todellakin joki. Mieluiten mahdollisimman iso ja syvä ! - ätmisoppa
sille.ihan.oikein kirjoitti:
Se on tuollaisille nirso-narsku molla-maijoille ihan oikein että jäävät yksin !
Vielä jos AP :kin jää kokonaan ilman miestä ja kerkeää se parasta ennen- päiväyskin tulla vastaan ja jää vielä ilman sitä kersaa, on mulla ainakin oikein hyvä mieli.
Oppiipahan olemaan ja saa kärsiä sitten ihan kunnolla. Saa pikkuisen maistiaisia miltä miehistä tuntuu tuollaisten status-ämmien vuoksi.
AP, itke todellakin joki. Mieluiten mahdollisimman iso ja syvä !Ai sekin on nykyään narsismia, jos tietää mitä haluaa eikä tyydy vähempään.
Sehän on onnellisen elämän salaisuus! Sinusta ainakin huomaa, että olet vain tyytynyt.
- älykäss
Jokseenkin pinnallista ellei peräti mielikuvituksetonta vaatia puolisokandidaatilta korkeakoulutusta. Koulutus ei loppupeleissä kerro mitään itse ihmisestä.
- erkki-täti
Koulutus ei tosiaankaan kerro paljoakaan ihmisestä.
Mutta koulutuksen _vaatiminen_kertoo kaiken oleellisen, ainakin omasta mielestäni. Itse haluan ensin tutustua, koulutuksesta viis. Näitä itseään kovinkin älykkäänä pitäviä korkeasti koulutettuja keskinkertaisuuksia on maailma pullollaan. Tutkintoja voi olla enemmänkin kuin se vaadittu yksi.
Harvassa ovat aidosti älykkäät ihmiset..heitä on myös sellaisten tyyppien joukossa, joilla koulutus on jäänyt minimiin (kenellä mistäkin syystä).
On siis hyvä, että ihmiset ovat rehellisiä tehdessään vaatimuslistojaan. Vaatimukset kertovat enemmän kuin selfiet belfiet treffit ihmisen todellisesta olemuksesta. - retorikko
erkki-täti kirjoitti:
Koulutus ei tosiaankaan kerro paljoakaan ihmisestä.
Mutta koulutuksen _vaatiminen_kertoo kaiken oleellisen, ainakin omasta mielestäni. Itse haluan ensin tutustua, koulutuksesta viis. Näitä itseään kovinkin älykkäänä pitäviä korkeasti koulutettuja keskinkertaisuuksia on maailma pullollaan. Tutkintoja voi olla enemmänkin kuin se vaadittu yksi.
Harvassa ovat aidosti älykkäät ihmiset..heitä on myös sellaisten tyyppien joukossa, joilla koulutus on jäänyt minimiin (kenellä mistäkin syystä).
On siis hyvä, että ihmiset ovat rehellisiä tehdessään vaatimuslistojaan. Vaatimukset kertovat enemmän kuin selfiet belfiet treffit ihmisen todellisesta olemuksesta.Miksi tuhlaat omaa älykkyyttäsi tällä palstalla?
- erkki-täti
retorikko kirjoitti:
Miksi tuhlaat omaa älykkyyttäsi tällä palstalla?
Miten ihmeessä (oletettua)älykkyyttä voi tuhlata?
Minä kun sitä olenkin ihminen, jota kiinnostaa kaikenlainen viestintä ja elämä, varsinkin jos saan tarkkailla.
Toisaalta on hyväksi, että heittää joskus nuttunsa naulaan ja unohtaa mitä oli tekemässä.
Otan kommenttisi vittuiluna. - vtunpunikki
erkki-täti kirjoitti:
Miten ihmeessä (oletettua)älykkyyttä voi tuhlata?
Minä kun sitä olenkin ihminen, jota kiinnostaa kaikenlainen viestintä ja elämä, varsinkin jos saan tarkkailla.
Toisaalta on hyväksi, että heittää joskus nuttunsa naulaan ja unohtaa mitä oli tekemässä.
Otan kommenttisi vittuiluna.Älä suotta.
ALoittaja sopii hyvin jännämiehelle. Jännämiehet halua lapsen tehdä mutta eivät halua huolehtia lapsesta. Jännämiehet on usein koulutettuja ja fiksuja ja siksi naiset niitä rakastaa joten ei sulla tule olemaan vaikeeta löytää omaa jännämiestä. Ei kannata vähempään tyytyä koska ne jännämiehet on niitä parhaita miehiä perhettä perustamaan, sinulla on hieno tulevaisuus jännämiehen kanssa.
- Ex----PUA
Diagnoosi: Hypergamia ja lapselliset prinsessakuvitelmat.
Sinulla on se etu, että voit muuttaa sen, kun taas valtaosa miehistä ei voi. Mutta se taas on oma moka se. - Njäh
Kirjoituksesi kuulostaa aika tyypilliseltä ikisinkkunaisen tilitykseltä. Luetellaan unelmia taloista, autoista ja korkeakoulutetusta puolisosta, eikä siitä että löytäisi kumppanin jonka kanssa on oikeasti hyvä olla. Aika moni nainen tuntuu etsivän miestä lähinnä toteuttamaan omat unelmansa ja kavereille näytettäväksi, ei tasa-arvoiseksi kumppaniksi. Ajatellaan lähinnä mitä halutaan olla muiden silmissä.
Mistä se sinkkuutesi omasta mielestäsi johtuu? Mitä olet itse tehnyt sen eteen että löytäisit hyvän miehen? Vastaukseksi ei riitä että käynyt salilla ja näyttänyt nätiltä.
Et kai heti miehen tavattuasi ala tenttaamaan miehen koulutuksesta tai lapsihaaveista? Siitä tulee monelle miehelle sellainen olo, että nainen on etsimässä miehestä vain sitä sopivaa palikkaa elämäänsä, jonka avulla nainen saa ne lapset, hienon talon ym. omassa päässään määrittelemiä tavoitteita ja vieläpä kauhealla kiireellä. Suurin osa ihmisistä haluaa oikeasti ensin tutustua kunnolla ja katsoa sovitaanko oikeasti yhteen, eikä vain alkaa kiireellä toteuttamaan niitä naisen unelmalistan tavoitteita. Vaikka mies haluaisikin lapsia, niin se ei tarkoita että aletaan heti kiireellä niitä pykäämään tyyliin parin kuukauden kuluttua muutetaan yhteen ja puolen vuoden kuluttua nainen raskaaksi. Sellainen on helvetin ahdistava suhde, jossa toinen on jatkuvasti tenttaamassa että koskas me se lapsi tehdään, jokos nyt. Jos ei saa edes suhteen alkuvaiheessa ihan rauhassa tutustua ilman tavoiteaikatauluja, niin suurin osa miehistä kyllä nostaa kytkintä.
Pitää vielä huomauttaa, että vaikka monella korkeakoulutetulle naiselle miehen koulutus on tärkeää, niin se naisen koulutus ei ole sellainen asia, joka olisi naiselle joku suurikin myyntivaltti. Korkesti koulutettukin mies haluaa ensisijaisesti naisen jonka kanssa viihtyy, ihan naisen koulutustasosta riippumatta. - Käyttäjätutkimus
Kuinka monen miehen nussima olet?
- atm_6
Noniin ja jokohan tuo vitsi olis vanhentunut
- statuksen.voima
Tässä aloittajaa hyvin kuvaava lause:
"Women never have feelings directly for a man - only feelings related to how he makes her perceived by others." - Laasasen_haamu
Korkeakoulutus nostaa miehen haluttavuutta naisten keskuudessa, eli kyse on aika halutusta/korkeatasoisesta miehestä, ja pidät sitä mielestäsi kohtuullisena, että koulutettuna naisena ansaitset koulutetun miehen. Ok, mutta jos kysytään koulutetulta mieheltä, että mitä hän mielestään ansaitsee, niin vastaus on erittäin suurella todennäkösyydellä, että kauniin naisen, ei siis korkeakoulutettua. Naisen ja miehen markkina-arvo rakentuu eri asioista, siitä syystä koulutettu nainen ei ole automaattisesti samalla tasolla koulutetun miehen kanssa.
- atm103
Treffeillä tms. iskemistilanteessa korkeakoulutuksesta (tohtori) saa about saman verran pisteitä kuin vaikka hauskalla ulkomaanmatkasta kertovalla tarinalla. Rahakas ammatti on asia erikseen, mutta silloin kyse onkin statuksesta.
- atm_9
En tiä mutta korkeasti koulutetut on tutkimusten mukaan yleensä ainakin hoikempia.
- Lkcncnf
Suomi ei ole vielä luokkayhteiskunta, joten älä sinäkään etsi miestä vain omasta ekonomisesta lokerostasi :P
- niinTAInäin-
Kuinka moni teistä, jotka sanovat ettei miehelle ole väliä naisen koulutus on itse korkeasti koulutettuja sekä olette joskus seurustelleet. Niin sitähän minäkin.
Totta kai sillä on väliä myös miehille.- Faktatkuntoon
:D
Älä naurata. Korkeastikoulutuksella EI OLE väliä miehelle. Ei yleisellä tasolla. EI mitään väilä.
Tuollainen lässytys tulee vain naisilta jotka kuvitteleat saavuttaneenssa jotakin olevansa parempia tai älykkäämpiä kun on korkeakoulu käyty.
Sitten sitä perusteellaa että "samanlaiset tausta", Enemmä yhteistä" vaikka kyse on sosioekonomisesta asemasta ja miehen STATUKSESTA.
Minulle on ihan sama mitä nainen odottaa, mutta sen verran olen elämässäni korkeakouluissa, ministeriöissä, virastoista ja yrityksissä pyörinyt että korkeakoulu ei takaa mitään fiksuutta tai erityistä älykkyyttä varsinkaan naisilla.
Se on vain paperin pala, ei edes lupaus paremmasta työpaikasta välttämättä.
Jos etsii korkeakoulutettua miestä niin siitä vaan mutta ei valehdella itselle tai muille miksi niin tai toisaalta itketä kun ketään ei löydy: mitäs läksit!
T. korkeastikoulutettu mutta ns. duunarialalla toimiva mies - helgamies
Kyllä kiiinnostaa enemmän naisen ulkonäkö ja kodinhoitotaidot kuin koulutus. Naiset jotka hokevat olevansa korkeastikoulutettuja ovat jotenkin säälittäviä.
- niinTAInäin-
Faktatkuntoon kirjoitti:
:D
Älä naurata. Korkeastikoulutuksella EI OLE väliä miehelle. Ei yleisellä tasolla. EI mitään väilä.
Tuollainen lässytys tulee vain naisilta jotka kuvitteleat saavuttaneenssa jotakin olevansa parempia tai älykkäämpiä kun on korkeakoulu käyty.
Sitten sitä perusteellaa että "samanlaiset tausta", Enemmä yhteistä" vaikka kyse on sosioekonomisesta asemasta ja miehen STATUKSESTA.
Minulle on ihan sama mitä nainen odottaa, mutta sen verran olen elämässäni korkeakouluissa, ministeriöissä, virastoista ja yrityksissä pyörinyt että korkeakoulu ei takaa mitään fiksuutta tai erityistä älykkyyttä varsinkaan naisilla.
Se on vain paperin pala, ei edes lupaus paremmasta työpaikasta välttämättä.
Jos etsii korkeakoulutettua miestä niin siitä vaan mutta ei valehdella itselle tai muille miksi niin tai toisaalta itketä kun ketään ei löydy: mitäs läksit!
T. korkeastikoulutettu mutta ns. duunarialalla toimiva miesPaljon tekstiä vähän asiaa. Miten sun työhistorias ja elämänkokemus vaikuttaa siihen, että joku mies haluaa korkeasti koulutetun naisen. Ei mitenkään. Et edusta kaikkia miehiä.
- EläHuoli
Miksi sä lapsia haluat? Sun siskosihan on jo ne tehnyt vanhempiesi iloksi..
- rotankolo
Muiden lapsethan onkin yhtä kuin omat lapset
- Vishnya
Minäkään en ymmärrä tätä vaatimusta koulutuksesta. Fiksuja löytyy myös ei-korkeakoulutetuista. Olen minäkin käynyt yliopiston ja jo opiskelun alkuvaiheessa tuli huomattua, ettei yliopisto kenestäkään parempaa tai mielenkiintoisempaa tee.
- ihansairasta
Tästäkin avautumisesti näkee heti, että "korkeasti koulutettu" voi olla myös äärimmäisen naivi keskinkertaisuus.
- Hei.yksinkertaisuus
Se kiroitetaan naiivi.
- LowEducationDiscustsMe
Tätä juuri inhoan kouluttamattomissa paskoissa, kirjoitetaan sanat päin vittua!
Get real, KORKEAKOULUTETUT OVAT ÄLYKKÄITÄ! Mikähän typerä meemi tämä ELÄMÄMKOULUTUKSEN ARVOSTUS ON!
Itse löydän sielunveljeni vain korkeastikoulutetuista, lahjakkaista ihmisistä. Muiden kanssa ajaudun väistämättä törmäyskurssille, sillä en jaksa kuunnella heidän väärinkirjoitettuja sanojaan, lyhytkestoisen muistin aiheuttamia sana ja käsitysvirheitä etc. - persmeka
Montako kirjoitusvirhettä oikein saat mahtumaan YHTEEN lauseeseen. Voi VITTU MIKÄ NERO!
LowEducationDiscustsMe kirjoitti:
Tätä juuri inhoan kouluttamattomissa paskoissa, kirjoitetaan sanat päin vittua!
Get real, KORKEAKOULUTETUT OVAT ÄLYKKÄITÄ! Mikähän typerä meemi tämä ELÄMÄMKOULUTUKSEN ARVOSTUS ON!
Itse löydän sielunveljeni vain korkeastikoulutetuista, lahjakkaista ihmisistä. Muiden kanssa ajaudun väistämättä törmäyskurssille, sillä en jaksa kuunnella heidän väärinkirjoitettuja sanojaan, lyhytkestoisen muistin aiheuttamia sana ja käsitysvirheitä etc.Vaikutat itse kommenttisi perusteella oikealta Einsteinilta :)
- Kyrpäsexmale
Et voi liikkua ja silti haluta perhettä. Perheellisest läskistyvät ja kuluvat äkkiä. Vaikka perheellinen onnistuisi säilymään hoikkana hän näyttää kuluneelta vaikka harrastaisi liikuntaa, sillä perheen tuottama stressi vanhentaa ja TAPPAA!
- spermcockk
Haavees akka kaatuu ja edes kyrpää nousemaan et saaaaaa :note :note
- mekaksityttöä
Kelpaahan sinulle yhdyntä ilman parisuhdetta?
Jospa kuitenkin olisit rohkea ja tulisit omalta mukavuusalaueeltasi ulos. Tutustuisit miehiin ihmisenä ja miettisit muita kriteereitä sen jälkeen uudelleen. :)
Helposti itse ihminen unohtuu, kun pitää tarkasti huolta siitä että listalta löytyy asiat joita pidät nyt arvossa tai tärkeinä. Tuo lista kuitenkin melko todennäköisesti muuttuu sen myötä, kun tapaat ihmisiä, jotka sopimatta listaasi ovat kuitenkin ihastuttavia ja todistavat sinulle, että ei en kaikki listalla olevat asiat olekaan niin mustavalkeita ja ehkä ehdottomia "pakko olla" juttuja. :)- atännä
Ajattelen ihan samoin. Nykyään kun on kaikenmoiset nettideitit, niin ihmiset lähtevät tutustumaan toisiinsa väärästä päästä, niistä listoista ja vaatimuksista, valokuvasta. Eivät enää siitä kohtaamisesta, jossa toisessa koetaan sitä jotain ja sitten lähdetään tutustumaan muuhun siinä ympärillä. Ja kuitenkin se itse ihminen on kaikista tärkein, ei se titteli tai vaikkapa halu matkustella.
atännä kirjoitti:
Ajattelen ihan samoin. Nykyään kun on kaikenmoiset nettideitit, niin ihmiset lähtevät tutustumaan toisiinsa väärästä päästä, niistä listoista ja vaatimuksista, valokuvasta. Eivät enää siitä kohtaamisesta, jossa toisessa koetaan sitä jotain ja sitten lähdetään tutustumaan muuhun siinä ympärillä. Ja kuitenkin se itse ihminen on kaikista tärkein, ei se titteli tai vaikkapa halu matkustella.
Kaikki nuo ovat oivallisia apukeinoja ja väyliä, kun muistaa sen oleellisemman. Mitä on hakemassa ja miksi. :)
Olisi varmaan ihan hyvä rajata asioita listaltaan 2-3 oleellisempaan seikkaan. Mitkä asiat ovat parisuhteen kannalta tärkeimmät. Jos hakee ihmistä vain unelmiensa täyttäjäksi, eikä niinkään elämänsä kumppaniksi niin onhan ne listat silloin aika brutaaleja.- atännä
sönkkö kirjoitti:
Kaikki nuo ovat oivallisia apukeinoja ja väyliä, kun muistaa sen oleellisemman. Mitä on hakemassa ja miksi. :)
Olisi varmaan ihan hyvä rajata asioita listaltaan 2-3 oleellisempaan seikkaan. Mitkä asiat ovat parisuhteen kannalta tärkeimmät. Jos hakee ihmistä vain unelmiensa täyttäjäksi, eikä niinkään elämänsä kumppaniksi niin onhan ne listat silloin aika brutaaleja.Minä en halua käyttää noita kanavia, ihan arpapeliä. Jos ei osaa kirjoittaa, jää heti hännille, vaikka olisi oikeasti livenä ihan loisto tyyppi. Joku täysmulkero voi taas olla mitä mukavin ja etevin tarinan iskijänä. Aika vähän sitä parisuhteessa kuitenkaan, ainakaan normaalitilanteessa, seurustellaan kirjoittamalla.
Tunnen muutamia pareja, jotka ovat tavanneet netin kautta. Ainakin sen osapuolen kannalta jonka minä tunnen paremmin, pinnallisuudella on ollut osuutensa. Kyllä tuo nettitreffailu joillekin sopii. Toisaalta, jos ne pinnalliset asiat ovat tärkeitä, niin aika vaikeaa niitä arvojaan on varmaan muuttaakaan. Jos ei edes halua. :)
Ensimmäinen oletus voi olla, että kouluttautunut on sivistynyt ja keskustelutaitoinen. Seuraa maailman menoa ja opiskelee jatkuvasti uutta. Mutta ihan yhtälailla vähemmän kouluttautunutkin voi olla tarkasti perillä politiikasta, historiasta ja tieteistä, ei se välttämättä ole kuin kiinnostuksesta kiinni. Sosiaaliset taidot eivät ole sama asia kuin koulutus. Tai kuvitellaan, että korkeasti koulutettu on uusavuton ja kädetön, joka ei osaa edes vaihtaa renkaita autoon, tai sytyttää nuotiota, kun taas duunari olisi sitten käsistään taitava autonkorjaaja ja talonrakentaja. Eihän se ihan noin mene :) atännä kirjoitti:
Minä en halua käyttää noita kanavia, ihan arpapeliä. Jos ei osaa kirjoittaa, jää heti hännille, vaikka olisi oikeasti livenä ihan loisto tyyppi. Joku täysmulkero voi taas olla mitä mukavin ja etevin tarinan iskijänä. Aika vähän sitä parisuhteessa kuitenkaan, ainakaan normaalitilanteessa, seurustellaan kirjoittamalla.
Tunnen muutamia pareja, jotka ovat tavanneet netin kautta. Ainakin sen osapuolen kannalta jonka minä tunnen paremmin, pinnallisuudella on ollut osuutensa. Kyllä tuo nettitreffailu joillekin sopii. Toisaalta, jos ne pinnalliset asiat ovat tärkeitä, niin aika vaikeaa niitä arvojaan on varmaan muuttaakaan. Jos ei edes halua. :)
Ensimmäinen oletus voi olla, että kouluttautunut on sivistynyt ja keskustelutaitoinen. Seuraa maailman menoa ja opiskelee jatkuvasti uutta. Mutta ihan yhtälailla vähemmän kouluttautunutkin voi olla tarkasti perillä politiikasta, historiasta ja tieteistä, ei se välttämättä ole kuin kiinnostuksesta kiinni. Sosiaaliset taidot eivät ole sama asia kuin koulutus. Tai kuvitellaan, että korkeasti koulutettu on uusavuton ja kädetön, joka ei osaa edes vaihtaa renkaita autoon, tai sytyttää nuotiota, kun taas duunari olisi sitten käsistään taitava autonkorjaaja ja talonrakentaja. Eihän se ihan noin mene :)Arpapeliähän se aina on, mutta tottahan kasvokkain kohtaamisessa on aina etunsa. Etunsa joita tekstistä lukemalla ja kuvasta katsomalla ei välttämättä pysty näkemään eikä viestittämään. Nettideittailu ja pelkästään jo deittien haravoiminen on aikaa vievää, mikäli ehdokkaita on paljon.
Itsekin olen nykyisen kumppanin kanssa netin "ansiosta", koskaan muuten ei oltaisi kyllä tavattu. Kummallakaan ei olisi ollut mitään syytä pyöriä sillä suunnalla, missä toisen elinpiiri ja ympyrät olivat tahoillaan. :)
Siinä mielessä olen kyllä ikionnellinen, että netti ja some on olemassa. Mahdottomasta tuli mahdollista.
Juu, ei koulutus/kouluttautumattomuus kerro ihmisestä juuri mitään. Olen itsekin joskus nuoruudessani kuvitellut ja hiukan vanhempanakin, että nuo asiat jotenkin sulkisivat toisiaan pois. Lainaan,
" Tai kuvitellaan, että korkeasti koulutettu on uusavuton ja kädetön, joka ei osaa edes vaihtaa renkaita autoon, tai sytyttää nuotiota, kun taas duunari olisi sitten käsistään taitava autonkorjaaja ja talonrakentaja. Eihän se ihan noin mene :) "
Mutta eräs viisas ihminen (taisi olla mies) kerran sai minut avaamaan silmäni yhdellä kommentillaan. Ja en siis enää elä väärässä kuvitelmassa. :)
- Jussihg
Itse 29v mies, minulla ei ole aikomustakaan ruveta jonkun puhkirassatun nyky feministisukupolven tuotoksen siitosoriksi. Keskityn töihin ulkomailla ja vapaaajat käytän mökkeilyyn ja siihen tietokoneen pelaamiseen. Se etu meillä miehillä on että elämä tuntuu vain paranevan mitä vanhemmaksi tulee, ja aionkin nauttia siitä ilman mitään kukoituksensa ohi ajanutta riippakiveä
- kirjamato
Suosittelen sinulle myös kirjojen lukemista "vapaaajallasi".
- niinTAInäin-
Keskity ihmeessä omaan tekemiseen.
- nojaapajaaaa
Korkeakoulutetuissa miehissä on yllättävän paljon itserakkaita paskiaisia. On niitä naisissakin, mutta ei läheskään niin paljon, ja elämä tasii. Naisen korkeakoulututkintoa ei pidetä oikein minään ja työelämässä siitä on haittaa, jos ei tehtävään vaadita juuri sitä nimenomaista tutkintoa.
Korkeakoulutetuissa miehissä on oikeasti fiksuja, joista monet friikkejä tai työnarkomaaneja tai muuten vain sellaisessa työssä, joka vie kaikki mehut. Heidänkin fiksuutensa usein rajoittuu omaan alaan. Suurin osa on melko taviksia, osa umpityhmiä. Alaan liittyvät sterotypiat pitävät jonkin verran paikkansa, joten alalla on enemmän väliä kuin koulutustasolla.
Samanlaiset ihmiset sopivat parhaiten yhteen. Onhan helppo sanoa, että ota kenet saat. Mutta piruko jaksaa keskustella loppuiän autonkorjauksesta ja moottoripyöristä tai olla kalastus-/metsästysleskenä koko kesän, jos itseä ei intsaa lainkaan?
Toisaalta ei moni pariskuntakaan oikesti sovi kovin hyvin yhteen.
Kokeile tekulaisia. Ne eivät saaneet opiskeluaikoina, kun luokalla oli vain poikia. Kyllä ne jotkut osaavat puhua muustakin kuin ruuvien kierteistä.
Talon ja auton voi hankkia sinkkunakin. - crux
Vaikka ystävilläsi on valmiit parisuhteet niin ihan suoraan siihen vaiheeseen et pääse valitettavasti hyppäämään - ensin on tutustuttava ja kestettävä myös pientä epävarmuutta joka siihen liittyy.
- saatanan-idiootit
Koulutettu mies, komea, mies pitkä mies on tietenkin unelma mies. koulutus ei takaa että mies on hyyvä eikä ulkonäkö. Tuo nainen kelpuutti komean pitkän miehen. Lopettakaa se pinnallinen touhunne vaatimuksineen, sillä ette löydä sitä hyvää miestä.
http://seura.fi/ihmiset/tarinat/unelmien-mies-olikin-vakivaltainen-sharona-pakeni-miestaan-suomeen/?shared=321919-89e90ba0-500- 111op
Koulutettu, pitkä ja komea mies voi olla aivan yhtä hyvä mies kuin lyhyenläntä rumiluskin. Lyhyys ja rumuus eivät tee miehestä automaattisesti hyvää puolisoa.
- ruma-ätmi
Eihän naiset edes halua tutustua lyhyisiin rumiin miehiin joten eivät tiedä onko ne hyviä puolisoita. Aina vaan se pitkä mies kiinnostaa naisia ja sitten hyvin usein se onkin joku rikollinen.
- 111op
ruma-ätmi kirjoitti:
Eihän naiset edes halua tutustua lyhyisiin rumiin miehiin joten eivät tiedä onko ne hyviä puolisoita. Aina vaan se pitkä mies kiinnostaa naisia ja sitten hyvin usein se onkin joku rikollinen.
Tuskin pitkä mies on rikollinen sen useammin kuin lyhytkään. Täällä vain uskotellaan, että pitkä ja komea mies on automaattisesti joko juoppo, väkivaltainen tai rikollinen.
- ikuinen-sinkku
Halusin myös nuorena perheen ja ajattelin että eka tyttöystävä on se oikea., Vittu se lutka petti sitten rikollisen kanssa joka tappoi miehen, nyt sillä on kolme lasta ja eri miesten kanssa. Minä sinkku 35 v eikä perhettä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1891316
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138893- 85842
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?50711Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t251612Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä311590Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55579- 53574
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7570