Jalostajan "lihaisa" hernekeitto pussissa

En.osta.enää

on lähinnä huono vitsi, en löytänyt lautaseltani yhtään palaa mitään mitä olisi voinut sanoa varmuudella lihaksi.

7

1006

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs_ulkomaalainen

      Ihan normaali, Jalostajan tuoteet ovat kautaltaan ala-arvoisia. Osta tavallista luomu-hernekeitto ja lisää siihen mieles mukaan purkkiliha. Siinä se.

      Jos etikettissä lukee "lihaisa" se ei velvoittaa valmistajaa mihinkään, se kun ei ole mitään laatu- tai pitoisuusmääritelmä, se on kansantermi vain.

    • lihaisakeitto

      Ne harvat kerran kun syödään purkki hernekeittoa niin aina lisäämme siihen jotain. Esim, nakkimurusia tai mitä kaapista sattuu löytymään. Jonkin aikaa sitten Tokmanilla oli tarjous 7 purkkia hernekeittoa 5 eurolla. Muuten en olisi noteeranut asiaa millään mutta kun mainittiin riistahernaria taikka kanahernari päätin hakea. Yllätyin miten lihaisia olivat. Joka lusikalliselle tuli lihapala. Molemmat olivat hyvä. Voi olla että kun tuote tulee tutuksi niin hinta nousee ja liha vähenee. Näitä kokemuksia on ennestäänkin.

      • tölkki_eväs

        Minusta se Tokun riistahernari oli vähintäänkin oudon makusta. Täällä maksoi 79cnt /pussi ja loput tais mennä alkeoriin...Parastahan se on kun tekee ite. Jos on ihan pakko tehdä tölkistä niin kunnolla kermaa ja sinappia siihen tahnaan. Niin ja meiramia.


    • dfreswd

      "siellähä se herne kaveriaa etsii,, .mutta turha on työsä".

    • inssikokki

      Ootko aatellu koskaan tehdä itse alusta loppuun? Yks helpoimmista ruoista makaronilaatikon, karjalanpaistin ja lohikeiton ohella, mitä on.
      Saat ihan itse säätää lihan määrän ja laadun.

      • eikollo

        "Ootko aatellu koskaan tehdä itse alusta loppuun? "
        Inssikokilla edellä näkyy olevan sekä ammatti, ruoanlaitto että elämä hallussa.

        Eivätkö herra-jumala-mooses-anybody opiskelijatkaan ole nähneet, miten heillä lapsuudenkodissa on ollut huone, missä ruoka valmistuu? Keittiö...

        Hernesoppa valmistetaan niin, että herneet ensin liotetaan ja sitten keitetään. Ei se ole avaruustiedettä tai muuta yhtä , mitä nuoriso opiskelee. Jos ei 18-vuotiaana tiedä hernekeiton sisältöä, niin pikaisesti pitää jo se taito oppia.


    • nälänpoisto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      137
      1380
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      163
      872
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      152
      746
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      604
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe