Kotipizzan Mexicana-kastikkeen salaisuus

nami nami

Tietääkö/arvaako kukaan miten Kotipizzassa valmistetaan esim. Mexicana-kastike ja jauhelihasössö?

9

15836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokki_

epäilisin, että tarkoittamasi mexicano kastike valmistetaan suunnilleen näin:
      1kpl punainen paprika
      tuoretta chili-paprikaa maunmukaan
      tuoretta tomaattia 2-3kpl
      2klp sipuleita
      3-4 valkosipulin kynttä
      suolaa ja sokeria
      keitä ainekset pehmeiksi ja sekoita sauva-sekoittimella tasaiseksi. halutessaan voi käyttää pippuria...

• nami nami

mistä olet saanut tietää ton reseptin?
        Mut jos toi on se oikea, niin kiitos tuhannesti :)

• kokki_

en kehota kopioimaan kotipizzan ohjeita, koska ne eivät ole mitenkään parhaita..jos haluat todella tehdä hyviä keitoksia, niin älä tyydy valmiisiin ratkaisuihin

• pizzanpaistaja

Reseptiä en tiedä mutta sitä saa lähes joka kaupasta eli se on ihan tavallista purkki tavaraa nimeltään Old el Paso /hot taco sauce 235 gr/ ja löytyy mm.citymarketeista ja k-markereista.Kotipizzassa sitä kyllä vähän laimennetaan pizzatomatti kastikkeella.

• JL-K

Ei laimenneta, ainakaan minun Kotipizzassani. Ja ei ole Old el Pasoa.

• pizzanpaistaja
        JL-K kirjoitti:

Ei laimenneta, ainakaan minun Kotipizzassani. Ja ei ole Old el Pasoa.

Old el pasoa käytetään ainakin pääkonttorin paisto ja leivontakoulutuksessa ja sitä konseptin mukaan pitää laimentaa .Vaihtoehtona oli myös Santa marian taco kastike samalla laimennus suhteella.Mut on hyvä et on yrittäjä jotka ei laimenna koska niin on parempi vaikka Rabbe pääkonttorissa kahvipaussilla haukku yrittäjiä jotka eivät toimi konseptin mukaan typeriksi sooloilijoiksi joilla ei ole menestymisen nälkää.

• entinen paistaja

Tölkkikamaa on sekä mexicana- että tavan tomaattikastike. Ja se jauhelihasotku on kans valmista mössöö, useimmiten niin paksua kamaa että sitäkin lantrataan tomaattikastikkeella ja vedellä.

• Tietoakastikkeesta

Kotipizza kastikkeet valmistaa saarioinen kaikki mitä kotipizza käyttää kastikkeena tulee saarioisilta

• Kotimaisuuskunniaan

Eipä tule kastikkeet enää Saarioisilta vaan ilmeisesti ulkomailta :( Hyvästi kotimaisuus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe