Mitä tarkoitatte kiltillä kun sanotte kiltti mies?

Kiinnostaalukea

Määritelkää kiltti mies, millainen on kiltti mies?

Olen melko varma että monella on asiasta eri mielipide ja näkemys.

41

523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lkgjkioll

Kilttikiltti = antaisi vaikka paidan päältään, lempeä, lähimmäisilleen uskollinen ja temperamentiltaan rauhallinen ihminen. Ulkopuolisten mielipide itsestä liiallisuuksiin asti tärkeämpi kuin oma onni/terveys. Uhrautuja ja sisimmässään aina hiukan onneton ihminen, koska tarvitsee muiden ihmisten kiitoksen ollakseen iloinen edes hetken aikaa.

Kiltti = Samantyyppinen kuin edellinen, mutta persoonan perusvire on positiivinen. Omakuva rakentuu muulle kuin muiden miellyttämiselle, ja itsetunto on siksi terveempi. Kykenee priorisoimaan asioita elämässään (eikä uuvu, kuten perfektionisti kilttikiltti). Priorisoinnista huolimatta itseilmaisu on korrektia ja voi olla hyvinkin suoraa olematta kuitenkaan loukkaavaa. Kiltteys on oma valinta olla kunnioittava muita kohtaan, ei sisäsyntyinen tarve mielistellä (kilttikiltti). Lämmintä suhtautumista muihin ja empatiakykyä, joka ei kuitenkaan uuvuta ja katkeroita harjoittajaansa :)

• komppaansua

Olipa hyvin kirjoitettu. Olen samaa mieltä sun kanssa. Oikeasti kiltti mies ei myöskään koko ajan julista, että kyllä mä olen kiltti. Hänellä ei ole siihen mitään tarvetta vaan se tulee luonnostaan. Jos joku mies mulle ensimmäisenä sanoo, että mä olen kiltti niin nousee karvat pystyyn. Miksi korostaa itsessään piirrettä, jonka vastapuoli olettaa automaattisesti hänessä olevan?
        Oikeasti kiltit miehet eivät rutise koko ajan, ettei naiset ole muka heistä kiinnostuneita niinkuin tälläkin palstalla valitusta saa lukea. Voisivat mennä itseensä ja miettiä, mikä heistä muka tekee kiltimmän kuin muista miehistä ja onko heidän kiltteys sellaista, että tekevät mitä vaan ulkopuolisten määrittämällä tavalla, unohtamalla oman itsensä, vain että heistä saisi kiltin mielikuvan.
        Tapasin kerran miehen, joka heti kertoi olevansa kiltti. Aikani hänen kanssaan juteltuaan ajattelin, että jos kiltti mies on noin passiivinen, ilman omia mielipiteitä, agressiivinen tietynlaisia asioita ja ihmisiä kohtaan, niin antaapa olla miehen ihan yksinään. Kiltteys hänestä oli kaukana. Se ei ollut aitoa vaan jotenkin opeteltua.

• superkiltti67284
        komppaansua kirjoitti:

Olipa hyvin kirjoitettu. Olen samaa mieltä sun kanssa. Oikeasti kiltti mies ei myöskään koko ajan julista, että kyllä mä olen kiltti. Hänellä ei ole siihen mitään tarvetta vaan se tulee luonnostaan. Jos joku mies mulle ensimmäisenä sanoo, että mä olen kiltti niin nousee karvat pystyyn. Miksi korostaa itsessään piirrettä, jonka vastapuoli olettaa automaattisesti hänessä olevan?
        Oikeasti kiltit miehet eivät rutise koko ajan, ettei naiset ole muka heistä kiinnostuneita niinkuin tälläkin palstalla valitusta saa lukea. Voisivat mennä itseensä ja miettiä, mikä heistä muka tekee kiltimmän kuin muista miehistä ja onko heidän kiltteys sellaista, että tekevät mitä vaan ulkopuolisten määrittämällä tavalla, unohtamalla oman itsensä, vain että heistä saisi kiltin mielikuvan.
        Tapasin kerran miehen, joka heti kertoi olevansa kiltti. Aikani hänen kanssaan juteltuaan ajattelin, että jos kiltti mies on noin passiivinen, ilman omia mielipiteitä, agressiivinen tietynlaisia asioita ja ihmisiä kohtaan, niin antaapa olla miehen ihan yksinään. Kiltteys hänestä oli kaukana. Se ei ollut aitoa vaan jotenkin opeteltua.

Äärimmäisen pieni osa miehistä on kilttejä. Siksi se on mainnan arvoinen ominaisuus. En ymmärrä, miten naiset voivat automaattisesti olettaa miesten olevan kilttejä, kun se ei vastaa todellisuutta.

Tietenkin kiltillä voi olla aggressiivisia mielipiteitä. Riippuu kohteesta. Pahoja ja vääriä asioita kohtaan kuuluukin olla sopivalla tavalla vihamielinen, muutenhan hyväksyisi ne eli olisi niiden puolella eli ei olisi kiltti.

• Lknl
        superkiltti67284 kirjoitti:

Äärimmäisen pieni osa miehistä on kilttejä. Siksi se on mainnan arvoinen ominaisuus. En ymmärrä, miten naiset voivat automaattisesti olettaa miesten olevan kilttejä, kun se ei vastaa todellisuutta.

Tietenkin kiltillä voi olla aggressiivisia mielipiteitä. Riippuu kohteesta. Pahoja ja vääriä asioita kohtaan kuuluukin olla sopivalla tavalla vihamielinen, muutenhan hyväksyisi ne eli olisi niiden puolella eli ei olisi kiltti.

Naiset ovat tottuneempia hyvään käytökseen ja korrektiuuteen. Ja muutenkin naisen läsnäolo pehmentää miesten käytöstä. Totta kai naiset odottavat kokemusperäisesti, että hyvä käytös on vähimmäisvaatimus :)

Juu. Priorisointi on ok, kaikkea ei tarvitse hyväksyä ja suuttuminen normaalia mielentilojen vaihtelua! :D

Mutta kyllä tietyn kiltteyden perustason soisi olevan olemassa. Vuorovaikutus ei toimi, jos toinen on ehdoton, mustavalkoinen tai peräti _ilkeä_. (vaikka tälläkin luonnetyypillä on varmasti alistuva, dominoivuutta rakastava ihailijakuntansa)

• 8117

Palstapojat tarkoittavat saamatonta nössöä, joka vihaa naisia.

• Rationalisointihamsteri

Jännämies = kiltti ja kunnollinen mies.
        Kiltti ja kunnollinen = jännämies.

• Rationalisointihamsteri

Kiltti ja kunnollinen = jännämies.

• atännä

Kiltti ei mainosta olevansa kiltti, sillä kiltillä ei ole siihen tarvetta. Kiltti on normaali-itsetuntoinen mies, jolla on terve psyyke. Hän selviää kolauksista, hoitaa asiansa, on tunneälykäs eikä näe tarvetta itsensä korostamiselle. Ymmärtää omista mielipiteistään eroavat ajatukset ja toimintamallit. Kiltti mies ei näe tarvetta toisten haukkumiseen tai arvosteluun, kenenkään luokitteluun tai halveksimiseen. Toisten ihmisten kanssa toimiminen on luontevaa joka sektorilla.

Ihan normaali keskiverto suomalainen mies siis. Ja sama pätee normaaliin keskiverto suomalaiseen naiseenkin.

Jotain tuohon suuntaan.

• Onko tuo vähän sama kuin että hyvännäköinen nainen ei mainosta olevansa hyvännäköinen?

• 919
        HC-ätmel kirjoitti:

Onko tuo vähän sama kuin että hyvännäköinen nainen ei mainosta olevansa hyvännäköinen?

Kyllä sinäkin varmaan kokisit vastenmielsenä käytösenä, jos nainen joka käänteessä kertoisi olevansa kaunis.

• HC-ätmel kirjoitti:

Onko tuo vähän sama kuin että hyvännäköinen nainen ei mainosta olevansa hyvännäköinen?

Tuo pätee aivan kaikkiin adjektiiveihin ja määreisiin. Tavallisella ei ole tarvetta sanoa olevansa tavallinen eikä normaalilla normaali. Yleensäkään kenenkään ei pitäisi käyttää itsensä kuvailuun ainuttakaan adjektiivia.

• atännä
        HC-ätmel kirjoitti:

Ihan eri asioita noi on.

Mutta toisaalta, jonkun mielestä hyvännäköinen ei ole toisen mielestä hyvännäköinen.

Ihmisten erilaisiin mielipiteisiin ei taida olla päteviä mittareita.

• Muistisääntö
        919 kirjoitti:

Kyllä sinäkin varmaan kokisit vastenmielsenä käytösenä, jos nainen joka käänteessä kertoisi olevansa kaunis.

Kauneus on miehistä hyve.
        Kiltteys naisista pahe.

• atännä
        scrg kirjoitti:

Tuo pätee aivan kaikkiin adjektiiveihin ja määreisiin. Tavallisella ei ole tarvetta sanoa olevansa tavallinen eikä normaalilla normaali. Yleensäkään kenenkään ei pitäisi käyttää itsensä kuvailuun ainuttakaan adjektiivia.

Noh, ehkei ole tarvetta ihan noin jyrkälle rajaukselle. Mutta esim. noi käsitteet "mukava, huumorintajuinen, kiltti ja kunnollinen" ovat niin ympäripyöreitä, että voisi antaa puheiden ja tekojen toimia näyttönä. Noi kun ovat jokaisen erilaisen katsojan ja kuulijan itse määriteltävissä.

On helpompi kuvata itseään vaikka sinisilmäiseksi ja tummatukkaiseksi, kuin kiltiksi.

• 919 kirjoitti:

Kyllähän se kieltämättä aika vastenmielistä olisi, jos joku nainen kehuisi koko ajan omaa ulkonäköään. Onneksi meillä ei ole täällä palstalla sellaisia naisia.

• atännä kirjoitti:

Noh, ehkei ole tarvetta ihan noin jyrkälle rajaukselle. Mutta esim. noi käsitteet "mukava, huumorintajuinen, kiltti ja kunnollinen" ovat niin ympäripyöreitä, että voisi antaa puheiden ja tekojen toimia näyttönä. Noi kun ovat jokaisen erilaisen katsojan ja kuulijan itse määriteltävissä.

On helpompi kuvata itseään vaikka sinisilmäiseksi ja tummatukkaiseksi, kuin kiltiksi.

"On helpompi kuvata itseään vaikka sinisilmäiseksi ja tummatukkaiseksi, kuin kiltiksi. "

Se onkin eri juttu, miten usein on tarpeellista kuvailla itseään tuollaisilla itsestäänselvyyksillä, koska silmien ja hiusten värit näkee jo kuvasta saati tavatessa. Siksi myös Tinder on niin paljon suositumpi kuin aiemmat deittailuvälineet, koska ihmisten ei tarvitse lässyttää ja lukea paskaa vaan voi keskittyä oleelliseen.

• HC-ätmel kirjoitti:

Kyllähän se kieltämättä aika vastenmielistä olisi, jos joku nainen kehuisi koko ajan omaa ulkonäköään. Onneksi meillä ei ole täällä palstalla sellaisia naisia.

Oletusarvo tietysti on että kaikki palstan naiset on susirumia, koska nätimmillä olisi mies ja ne tekisi normaaleita asioita eikä ne notkuisi tällaisella palstalla.

• Näinonnäreet
        HC-ätmel kirjoitti:

Vain 40-50v naisia jotka nyt kauneimpia kuin koskaan ja saavat päivittäin aloitteita.

• HC-ätmel kirjoitti:

Eräskään palstan nainen ei ole tainnut kuin joka toisessa kommentissa kehuskella lihaksillaan.

• atännä
        super-atm kirjoitti:

Eräskään palstan nainen ei ole tainnut kuin joka toisessa kommentissa kehuskella lihaksillaan.

Nehän on rumia naisella.

• atännä kirjoitti:

Nehän on rumia naisella.

No ei varmaan kannattaisi sitten kehuskella.

• atännä
        super-atm kirjoitti:

No ei varmaan kannattaisi sitten kehuskella.

Miksei? Olenhan minä kertonut teille olevani myös mm. tuhma ja kelvoton. :)

• atännä kirjoitti:

Miksei? Olenhan minä kertonut teille olevani myös mm. tuhma ja kelvoton. :)

Siksi koska olet vajaaälyinen idiootti. Lisäksi olet juntti.

• atännä
        super-atm kirjoitti:

Siksi koska olet vajaaälyinen idiootti. Lisäksi olet juntti.

Juntti etenkin. Mutta sen verran älykäs kuitenkin, että tiedän olevani tyhmä. :)

Hyvää yötä, ja *pakkorutistusiltahali* sulle, ja vähän rapsutuksia korvan takaa. Koitahan taas kestää :)

• atännä kirjoitti:

Juntti etenkin. Mutta sen verran älykäs kuitenkin, että tiedän olevani tyhmä. :)

Hyvää yötä, ja *pakkorutistusiltahali* sulle, ja vähän rapsutuksia korvan takaa. Koitahan taas kestää :)

Istu peukkuus, huora.

• Palstanaiset

Kiltti ja kunnollinen mies = jännämies.

• tarralenkkari161

Edelleenkään se, että on olemassa itseään kilteiksi ja kunnollisiksi kutsuvia, jotka ovat paskoja, ei tee niistä teidän jännämiehistännekään kilttejä ja kunnollisia.

• n.24

Kiltti mies tarkoittaa omasta mielestäni muita kunnioittavaa, ystävällistä, lempeää, rauhallista miestä. Kilttiä ei kuitenkaan tulisi sekoittaa "tossuun", kiltillä miehellä on oma tahto ja hän tekee asiat sen mukaan. "Tossu-mies" tekee niin kuin käsketään, usein miellyttämisenhalusta. Kiltti mies tekee, koska haluaa tehdä ja osaa sanoa tarvittaessa ei jämäkästi.

Kiltit miehet ovat parhaita. En ole ikinä lämmennyt ns. jännämiehille.

• Kiltti_mies_on_poikamies

Poikuus tallella, ei ole pannut. Sellainen on kiltti mies. Panomies on tuhma mies, hyi hyi, hirttää ne pitää, munat pois ja köysi kaulaan panomiehille.

• Skotlantilainen hamemies

• Naurahdin

Päivän paras! :D

• Eräkettu
        Naurahdin kirjoitti:

Päivän paras! :D

Eilisen päivän paras..

• 6863

ei ole väkivaltainen tai uhkaileva, toimii sääntöjen mukaan, ei kiroile, päihteetön, ei häiritse muita, hoitaa velvollisuutensa, eettinen, treffailussa kunnioittaa naisen mielipiteitä ja valintoja

• TossunAllaaa

Kiltti mies nössöilee ja lopulta vetää kunnon kännit ja hakkaa naisensa...

• O.Brian

Kilttimies haluaa sisään.

• Oikea_ihanne_poju

Kiltti mies?

No sillä tarkoitetaan sellaista äidin tottelevaiseksi ja sisäsiistiksikin opettamaa tahdotonta ja saamatonta nössikkää, sellaista mutsinnussijaa.

• Eräkettu

Semmonen mies joka pyyhkii kakkaset pyllyt, käy duunissa, tekee sapuskaa, kasvattaa rinnat ja imettää vaavia jne.

Kaikki nuo vaimon ampujat on entisiä kilttejä miehiä. :D

• Anonyymi00028

Naisten ja yhteiskunnan sortama, kotiinsa unohdetty yksinäinen mies. Naiset antavat seksiä ja rakkautta mieluummin väkivaltaisille kaulatatuoiduille linnakundeille. Ihan yhtä paljon kiltissä ja kunnollisessa miehessä on kuntoon rakastettavaa kuin ähkivässä jänniksessäkin. Kiltti mies ansaitsee parisuhteen paljon enemmän verrattuna rikolliseen roskaväkeen, sillä kiltti mies käy todennäköisemmin töissä ja maksaa veroja (mikä sellaisenaan oikeuttaa parisuhteeseen).

• Anonyymi00029

Minä en sanoisi kilttiä miestä...

Ei tarvita mitään adjektiivia eteen.

Mutta jos joku sanoo olevansa kilttimies, hän haluaa asettaa itsensä "erityiseen" asemaan muita vastaan.

Jos hän olisi rehellinen, voisi hän sanoa: Olen psssiiviagressiivinen tikittävä aikapommimies.

• Anonyymi00030

- Sosiaalisesti älykäs
      - Rehellinen
      - Empaattinen
      - Kaikkea elämää kunnioittava
      - Huomioonottava
      - Hoivaava
      - Lempeät silmät ja ystävällinen ilme

Tärkeintä tuossa on mielestäni tuo älykkyyden komponentti. Ilman älykkyyttä kiltteys on suuntaamatonta, huonosti perusteltua ja huonosti kohdistettua.

🦄

• Anonyymi00031

Kilttis ei kamaloita ees kääpästäkään. Banskiksien kans se rupee kaveriks ja isot kääpäset se vangitsee lasin ja kootin kans ja vie si ulos. 🪰

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      189
      1316
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      842
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      50
      711
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      612
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      590
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      574
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      570
    Aihe