Kyllä ruotsinkin nyt kelpaa!

Ruuneman

Brexitin kautta laskee punnan arvo, eli se devalvoituu. Vienti helpottuu, ainakin hetkeksi jne.
Ruotsilla on kruunuineen samat mahdollisuudet kuin Englannilla, meiää ei!
Harmittaa kun ei oikein tiedä mikä tuo aikaisemmin mainitsemani Britannia on. Ehkä voitaisin kirjoittaa tässä yhteydessä UK:sta, United Kingdom, jona tuo kuningaskunta tunnetaan. Hiukan ovat ihmeissään Pohjois-Irlanti ja Skotlanti, näille kun tulee itsenäisyyshaku tehtäväksi. Edellinen sillä ehdolla, että EU säilyy.

Jos EUta vain haukutaan, niin rahan arvon säilyminen ja olemattomat korotkin ovat sentään jotakin. Muistelkaas vähän!

Rinnakkaisraha Suomelle voisi ola hyvä. Sillä tehtäisiin ulkomaankauppaa ja sitä voitaisiin devalvoidakin. Taisi olla kyllä Paavon keksintö!

13

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rinnakkaisvaluutta

      oli Paavo Väyrysen keksimä.

      • Raha on valuuttaa!


      • Mitä-sanot-

        Olisiko Suomen ero EU:sta finexit, fexit vai fixit?

        Kannattaisitko sitä?


      • Ohimenevää

        Unionithan ovat väliaikaisia, Kalmarin unioni esim.


      • VäyrynenVakuudeksi

        Myös rinnakkaisvaluutan on oltava uskottava. Perinteisesti rahan "kate" muodostuu ensisijaisesti kauppa-ja vaihtotaseen ylijäämästä. Muulla, kuten kullalla on pienempi merkitys. Setelirahoituksen ja nykyisen sähköisen rahan, määrän kasvulle tulee rajat joskus. Neuvostoliiton romahdettua ruplan arvo lähenteli paperitapettien arvoa.


      • ehkänähdään
        Mitä-sanot- kirjoitti:

        Olisiko Suomen ero EU:sta finexit, fexit vai fixit?

        Kannattaisitko sitä?

        Finexit on käynyt mielessä kun fixit on kiinnittämistä


    • kuunnelkaa-Väyrystä

      Edelleenki Paavo Väyrynen on loisto politikko,
      häntä kannattaisi kuunella noitten ,,,,,,
      sanonko mitä ovat, sanon PYHH ku tympii noi ylimieliset vouhakkeet,

      SIPILÄKI on alkanu pistelee vihaksi, suojelle BERNERIN tekoja,
      rosvoja taitaa olla koko porukka jotka nyt ovat suomen johdossa,
      SIPILÄ ON SUURI PETTYMYS jos suojelee Bernerin tekoja vielä,

    • tiedooksi

      Jos Berner olisi todettu rosvoksi ei hän olisi paikallaan, helppoheikki Väyrystä ei noteerata mitenkään se on nähty.

      • Bernerille-POTKUT-HETI

        Berner e s t i tutinnan, koska tiesi että rikos vanhenee muutaman kuukauden kuluttua,
        vieläkö väität Berneriä rehelliseksi,
        tiukka se on mutta rikos ja rosvous mielellssään suojelee rikoksesta hyötyneitä johtajia
        sinne katosi veronmaksajien rahaa pitkästi- YLI 30 000 000 euroa,
        -
        tiedät oikein hyvin, paremmin kuin hyvin,
        Väyrysen vähättely on tyhmääki tyhmempää,
        OLET itse heikoilla älysi puolesta,


    • Berner on uskomattoman tomera ja osaava ä..ä. Joutuu vaan hoitamaan muidenkin möhlyjä.

      Suututtaa tuo Sipilän haukkuminen. Tuollaista miestä ei olla valtioneuvoston käytössä nähty. Loi tyjästä menestyvän vientiyrityksen ja saamillaan rahoilla "korjaa Suomea".

      Se on tulos tai ulos, on Sipilä itse sanonut. Parivuotta niin nähdään!

      • ajan.tasalla

        Mutta kun Suomi ei ole mikään menestyvä vientiyritys, vaan VALTIO.
        Valtion ja sen talouden hoitamiseen ei voida siirtää suoraan yritysmallia. Siinä Sipilän heikkous onkin.

        Sitä paitsi keskustapuolue on ainoa, joka suojelee tuollaisia tyyppejä kuin Berner, joka on käyttänyt väärin oikeuksiaan esim. Finavia-skandaalissa. Potkut olisi ollut paras vaihtoehto.

        Toinen hyväkäs on Tiilikainen, joka kylläkin sai muistutuksen möhläyksestään, mutta ei potkuja jotka olisi ansainnut.
        Mahtaako olla tänäkin vuonna Tangomarkkinoilla pitämässä avajaispuhetta?


    • Rahaasaatava

      Mistäs rahat matujen hyysäykseen , jos ei maata johdeta kuin liikeyritystä ? Muutnkin oli maan talous kuralla, nyt tuo elintadopakolaisten tulva vie miljardeja , tyällistymimen on vaikeaa kieltä osaavillakin. Sipilän virhe on suosia matuja.

      • Suomi OY:n taloustilanne on pitkälti EU:n ansiota ja niin myös
        sitä pönkittävien poliitikkojen ansiota. Sitä saa mitä tilaa.
        Maahanmuuttajat eivät ole syyllisiä maan työllisyystilanteeseen,
        eikä taloustilanteenseen. Ongelmat olivat jo ennen maahanmuuttajia.

        Heidän ongelmansa taas juontavat juurensa siitä, että USA tuli
        jakamaan demokratiaa toiselta puolelta maapalloa. Sai pengottua
        muurahaispesää hajalleen ja lähti sitten lätkimään. Demokratian
        tilalle tuli terrorismi, jota ihmiset pakenevat niin pitkälle kuin
        pystyvät ja rahansa riittävät salakuljettajien kiristyshintoihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe