lievä kehitysvamma

kehitysvammako

Miten lievästi kehitysvammainen määritellään? Onko hänellä minkälaisia vaikeuksia tai oireita yms? Haluan vain tietää onko minulla mahdollisesti kyseistä diagnoosia, koska minulla on oppimisvaikeuksia, matemaattisia. Olen tehnyt pari älykkyysosamäärä testiä, jotka ovat antaneet tulokseksi 103 ja 106 äo. Olen myös ujo ja epäsosiaalinen ihminen, mutta pystyn olemaan muiden ihmisten seurassa. Ala-asteen olin pienryhmässä, yläasteen yleisluokkaa vähän pienemässä luokassa (ei kuitenkaan pienryhmä tai erityisluokka) ja nyt amiksessa ihan tavallisessa luokassa.

4

254

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarpeetonopiskelu

Äö alle 70 lievä kehitysvamma. Aleksander stubbin matikka alue aivoissa sökönä.
      Otsalohkosi toimii liiankin hyvin ujous. Kehitysvammaiset ei peruskoulua
      kykene suorittamaan.

• kyllävoivat

Kyllä voivat, erityiskoulussa/erityisluokalla. Tämän jälkeen voivat suorittaa ammattitutkinnon erityisammattioppilaitoksessa (siis mikäli kehitysvamma on lievä).

• Hyvät_lukemat

Olet jonkin verran keskiarvoa älykkäämpi, ja voisit hyvinkin opiskella lukiossa. Älykkäälläkin voi tosin olla oppimisvaikeuksia.

• eistressiä

Jos sinulla olisi lieväkin kehitysvamma, se olisi kyllä tullut tähän mennessä selväksi. Mahdollisesti sinulla on matematiikkaan liittyvää oppimisen erityisvaikeutta, mutta jos pystyt suoriutumaan opintoihis liittyvistä matematiikan kursseista, vaikka sitten vaivoinkin, ei asiasta välttämättä kannata ottaa liikaa stressiä. Toki jos koet tarvitsevasi tukiopteusta tms. erityisjärjestelyjä selvitäksesi amiksesta, kannattaa asiasta mainita koulusi suuntaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      123
      776
    2. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      81
      706
    3. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      56
      678
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      46
      583
    5. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      40
      577
    6. Kerro jokin

👻 tarina
      Ikävä
      60
      542
    7. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      71
      526
    8. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      517
    9. 26
      491
    10. Vaikea luottaa täysin

Kun et oikeasti kerro mitään. Kaikki niin ympäripyöreää ja epämääräistä.
      Ikävä
      53
      473
    Aihe