Lisää historian suurmiehiä

Tähän mieheen liitetään eräs ase. Hän kuului myös Asevelisosialisteihin. Kyseessä ei ole tuliase.

27

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pankkis

Anssi Kukkonen?

• MunakrvaJombnJOHTO

Deaktivoitu FN ja Jombe?? :-))

• Olisikohan

4cm henk.koht "tykillä" varustettu "Johtaja"??

• Homo_Ossin_kurittaja

HOH HOH HOH Tuon takia johtaja on varmaan homo, kun naiset kääntyvät nauraen pois HOH HOH HOH

• Sitähän.tulee

Kai se varjonen taas.

• Vähän tiedätte. Kyseinen henkilö totesi: "Minun ollessani sisäministerinä kommunistit eivät tee vallankumousta".

• Sanoa.puklauta.itse
        OikeistoSosDem kirjoitti:

Vähän tiedätte. Kyseinen henkilö totesi: "Minun ollessani sisäministerinä kommunistit eivät tee vallankumousta".

Kaikki sen tiedämme. Miksi noin yksinkertaisia esität, etkö osaa vaikeampia.
        Odotetaan kun Kapi taas tulee ja sanoo.
        Tulee rehevänä, että minä tiedän.heheheh.
        Tuli Varjoseesikin vastaamaan.
        Saihan tikkukaramellin palkinnoksi.

• pankkoelätti

Tiedetään... tiedetään... vastaus on Anssi Kukkonen

• OikeistoSosDem kirjoitti:

Vähän tiedätte. Kyseinen henkilö totesi: "Minun ollessani sisäministerinä kommunistit eivät tee vallankumousta".

Tämä mieshän se:

http://suomenhistoriaa.blogspot.fi/2009/09/sapeli-simonen.html

Toki tiesin tuon ilman googlettamistakin, sillä olen paljonkin lukenut tuosta miehestä ja tietenkin tiedän, mistä hän tuos Sapeli-Simosen nimen sai. Mutta laitoinpahan tähän nyt googetustiedotkin, jotta ne lukemalla tietäisi asian tuokin, joka jättää vastaamatta vaatimattomuuttaan - siis oikeasti siksi, kun ei tiennyt.

• Onneksi.olkoon
        kapi_ kirjoitti:

Tämä mieshän se:

http://suomenhistoriaa.blogspot.fi/2009/09/sapeli-simonen.html

Toki tiesin tuon ilman googlettamistakin, sillä olen paljonkin lukenut tuosta miehestä ja tietenkin tiedän, mistä hän tuos Sapeli-Simosen nimen sai. Mutta laitoinpahan tähän nyt googetustiedotkin, jotta ne lukemalla tietäisi asian tuokin, joka jättää vastaamatta vaatimattomuuttaan - siis oikeasti siksi, kun ei tiennyt.

Kaikkihan sen tiesi.
        Saat siitä 1 -kapin.
        astaa, kun osaa ajaa polkupyörällä.

• On varmaan hyvä että pysyt noissa tietovisoissa muuta asiaahan sinulla ei ole. Tosin vastaukset ovat helppoja vaikkei olisikaan lukenut Lehtisen kirjaa.

Oliko Lehtisen kirjassa myös kerrottu mistä tuo sapeli lisänimi oikein tuli?

• Tosikko.

Tosikko.

Niin näytät olevan. Et siis tiedä mistä Simonen tuon lisännimen sai ja koska.

• DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

Niin näytät olevan. Et siis tiedä mistä Simonen tuon lisännimen sai ja koska.

Tiedän mutta tällä palstalla voi onneksi valikoida keskusteluseuransa. Sulle mulla ei ole mitään sanottavaa.

Tiedän mutta tällä palstalla voi onneksi valikoida keskusteluseuransa. Sulle mulla ei ole mitään sanottavaa.

Niinpä niin, twiittaaja on havainnut tietoni paljon omaansa laajemmaksi. Joten hän katsoo paremmaksi olla vastailematta minulle ettei joudu nolatuksi niin usein.

Ei se kuitenkaan auta sillä saitilla on muitakin asioihin perehtyneitä kirjoittajia.

Niinpä niin, twiittaaja on havainnut tietoni paljon omaansa laajemmaksi. Joten hän katsoo paremmaksi olla vastailematta minulle ettei joudu nolatuksi niin usein.

Ei se kuitenkaan auta sillä saitilla on muitakin asioihin perehtyneitä kirjoittajia.

Kyse ei perehtyneisyydestä. Asiallinen käyttäytyminen hakusessa?

Kyse ei perehtyneisyydestä. Asiallinen käyttäytyminen hakusessa?

"Tiedän mutta tällä palstalla voi onneksi valikoida keskusteluseuransa. Sulle mulla ei ole mitään sanottavaa. "

Mikä mielen muutti noin nopeasti? Jokuhan oli poiminut omia kommenttejasi jotka eivät olleet asiallista lähelläkään, en viitsi nyt kaivaa juttua tuolta aikaisemmista avauksista esiin.

• Ei.me.tiedetä
        OikeistoSosDem kirjoitti:

Kerro, eihän me muuten tiedetä.
        Mistä sai lisänimen. Osaisko Kapi jelppiä.

• Kapii
        Ei.me.tiedetä kirjoitti:

Kerro, eihän me muuten tiedetä.
        Mistä sai lisänimen. Osaisko Kapi jelppiä.

Mistä sapeli -Simonen sai nimensä Kemissä.
        Me ei tiedetä. Tule sanomaan.

"Tiedän mutta tällä palstalla voi onneksi valikoida keskusteluseuransa. Sulle mulla ei ole mitään sanottavaa. "

Mikä mielen muutti noin nopeasti? Jokuhan oli poiminut omia kommenttejasi jotka eivät olleet asiallista lähelläkään, en viitsi nyt kaivaa juttua tuolta aikaisemmista avauksista esiin.

Mutta minulla on muistissa.
        "DV8_Diva_XOXO
        27.4.2016 14:51
        Ihan tiedoksesi Maalaisliitto lakkasi olemasta 1964.

Aiotko jatkaa akkasi ja lastesi pahoinpitelyä?"

• Kumpi.kerkiää

Sapeli-Simosesta oli kyse, ja et kerro meille mistä liikanimen sai.
      Kerro ennenkuin Kapi kerkiään meitä avuttomia neuvomaan.
      Kapi tiesi palstalla ainoana aiemman kysymyksesikin.
      Kukaan muu ei olisi sitä tiennyt.

• No kerrotaan, kerrotaan.

Nimitys tuli Arabian lakon aikana 1948. Lakko muuttui mellakoinniksi ja ratsupoliisi hajotti mielenosituksen kovin ottein hakaten pampuilla ja ratsupiiskoilla väkijoukkoa. Eräs lehtikuvaaja sai otettua kuvan jossa ratsupoliisin kädessä oleva pamppu muistutti sapelia.

Sisäministerinä ollut Simonen sai tuon kuvan johdosta loppuiäkseen lisänimen Sapeli-Simonen

• No.nyt.esillä
        DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

No kerrotaan, kerrotaan.

Nimitys tuli Arabian lakon aikana 1948. Lakko muuttui mellakoinniksi ja ratsupoliisi hajotti mielenosituksen kovin ottein hakaten pampuilla ja ratsupiiskoilla väkijoukkoa. Eräs lehtikuvaaja sai otettua kuvan jossa ratsupoliisin kädessä oleva pamppu muistutti sapelia.

Sisäministerinä ollut Simonen sai tuon kuvan johdosta loppuiäkseen lisänimen Sapeli-Simonen

OikeistoSosDem:lle esitin kertovansa.
        Tai lapsellinen Kapi.

• No.nyt.esillä kirjoitti:

OikeistoSosDem:lle esitin kertovansa.
        Tai lapsellinen Kapi.

OikeistoSosDem ei tiennyt vastausta muuten hän olisi kiirehtinyt sen kertomaan. Simonen oli OikeistoSosDem:n ainoa Suomen sankarihallitus joten kyllä hän olisi asian kiirehtinyt kertomaan jos olisi tiennyt.

Ei taida olla Lehtisen kirjassa mainintaa tästä asiasta

OikeistoSosDem ei tiennyt vastausta muuten hän olisi kiirehtinyt sen kertomaan. Simonen oli OikeistoSosDem:n ainoa Suomen sankarihallitus joten kyllä hän olisi asian kiirehtinyt kertomaan jos olisi tiennyt.

Ei taida olla Lehtisen kirjassa mainintaa tästä asiasta

Kyllä tiennyt. Ei viitsinyt toisarvoiseen paneutua.

Kyllä tiennyt. Ei viitsinyt toisarvoiseen paneutua.

Hahahhahhahhaaaa.

Avauksessasihan mainitsin aseen. Vai oli lisänimen synty toisarvoinen. Olet huono ja epäuskottava valehtelija

Hahahhahhahhaaaa.

Avauksessasihan mainitsin aseen. Vai oli lisänimen synty toisarvoinen. Olet huono ja epäuskottava valehtelija

Oli oli. Ei se nimen synty minua kiinnostanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4423
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      46
      2073
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      63
      1733
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1383
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1357
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      979
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      943
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      909
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      828
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      716
    Aihe