Naisen tapa ajatella

12121212

Tasoketjusta. Tässä siis nainen selittää kuinka ei kannata miettiä tasoja, vaan keskittyä muihin asioihin:

"Niin "viisaita" kuin olette markkina-arvoinenne, niin että ole tajunneet aivan olennaista seikkaa. Korkeimmalle arvostetaan miehet, jotka eivät itse ymmärrä olevansa komeita ja sympaattisia ja keskittyvät elämässään muihinkin päämääriin kuin naistenmetsästykseen. Sellainen mies on hyvä saalis, jos tällainen terminologia sallitaan."

Turn-on:
- kun komea mies ei korosta komeuttaan
- kun menestynyt mies ei korosta menestystään
- kun komea, menestytynyt ja siksi suosittu mies ei jahtaa naisia

Naisen käsitys asiasta:
- tärkeintä on ettei korosta ulkonäköä ja rahaa tai statusta, eikä jahtaa naisia

Totuus:
- tärkeintä on olla komea, rahakas ja statuksekas. Sitten ei tarvitse kuin välttää leuhkimista, ja näyttää sympaattiselta

"Rakastuin Kimi Räikkösen tavallisuuteen".

122

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12121212

Jos miehet ajattelisivat kuin naiset:

Korkeimmalle arvostetaan sellainen nainen joka ei ymmärrä olevansa isotissinen, tiimalasivartaloinen, alle 23-vuotias, missikasvoinen ja sympaattinen vaan keskittyy elämässään muihinkin päämääriin kuin epätoivoisesti miesten perässä juoksemiseen.

Ei ole mitään tasoja tai markkina-arvoja. Sisin ratkaisee. Kannattaisi siis lakata miettimästä ulkonäköä tai ikää koska niillä ei ole merkitystä vaan sillä ettei niitä mieti koko ajan.

• uutispommi

täsmälleen noinhan miehet ajattelevatkin.

• 12121212
        uutispommi kirjoitti:

täsmälleen noinhan miehet ajattelevatkin.

Jos mies katsoo ulkonäköä, mies ymmärtää katsovansa ulkonäköä. Tuollainen itsepetos onnistuu vain olemalla nainen.

• niiih

"Ei ole mitään tasoja tai markkina-arvoja. Sisin ratkaisee. Kannattaisi siis lakata miettimästä ulkonäköä tai ikää koska niillä ei ole merkitystä vaan sillä ettei niitä mieti koko ajan. "

Juuri noin.
        Kun tuon sisäistää, pääsee jo pois ätmiydestään.

• 12121212
        niiih kirjoitti:

"Ei ole mitään tasoja tai markkina-arvoja. Sisin ratkaisee. Kannattaisi siis lakata miettimästä ulkonäköä tai ikää koska niillä ei ole merkitystä vaan sillä ettei niitä mieti koko ajan. "

Juuri noin.
        Kun tuon sisäistää, pääsee jo pois ätmiydestään.

Sitä juuri yritin sanoa.

Pitää vain olla komea, menestynyt ja sytyttävä (tai naisten tapauksessa nuori, kaunis ja timmi) sen sijaan että miettii ulkonäköä/rahaa/statusta/pokaustaitoja tai miten niitä saisi lisää.

Sitten lakkaa olemasta ätmi/ätni.

• lässynlää
        12121212 kirjoitti:

Jos mies katsoo ulkonäköä, mies ymmärtää katsovansa ulkonäköä. Tuollainen itsepetos onnistuu vain olemalla nainen.

Lopputulos on kuitenkin sama, kyseinen naistyyppi arvotetaan korkeimmalle, koska miehelle naisen ulkonäkö ainoa asia millä on merkitystä.

• Naisasialooseri1

Myös käyttöasteella on merkitystä parisuhdetta ajatellen, lutka ei kelpaa parisuhteeseen vaikka vielä olisikin nuori ja timmi, kaikille YT-miehille ei edes kassientyhjennykseen.

• 9plus16
        lässynlää kirjoitti:

Lopputulos on kuitenkin sama, kyseinen naistyyppi arvotetaan korkeimmalle, koska miehelle naisen ulkonäkö ainoa asia millä on merkitystä.

Jos naiselle miehen ulkonäkö olisi merkityksetön tällä palstalla ei yksikään ruma mies valittaisi asiaa miksi ei saa naista. Mutta ei koska naiselle mies on status ja seksisymboli.

• fdgfdfdh

Juuri tuon takia sain ennen huomiota. Luulin olevani ruma kasvoistani. Oli tärkeää keskittyä kasvonpiirteisiin (todellisuudessa niissäkään ei ollut vikaa). Minulla oli pakkomielle kasvoihin, joten meikkasin ne sieviksi.
        Kuitenkin se, mitä miehet minussa näkivät, oli urheilullinen kroppa suhteessa hyvän kokoisiin tisseihin. Tietenkin se yhdistettynä naiiviin positiivisuuteen, sai aikaan sen, että olin haluttava.
        Itsehän pidin näitä miehiä jotenkin epätoivoisina, koska katsovat tällaista rumilusta ja haluavat tavata vielä uudestaankin. En ymmärtänyt.

Nyt kun tiedän olevani jotakin, miehet eivät enää pyydäkään treffeille jne. Olen rehellisesti sanottuna kusipäistynyt, mutta tiedän silti, että en ole vieläkään kaunis. Miehet eivät pidä naisista, joilla edes on hyviä päiviä ulkonäkönsä suhteen.

• Noinhan se aika pitkälle menee. Olisi mukava löytää hyvännäköinen nainen, joka ei tiedostaisi olevansa hyvännäköinen, luokkaa Miss Kovis, vai mikä se elokuva olikaan

Nykypäivän suomessa se vain ei ole mahdollista. Olisi mukavaa, jos tykkäisi esimerkiksi lihavista naisista, jolloin valinnanvara olisi loputon ja naiset aidosti onnellisia saamistaan kehuista, eivätkä pitäisi jatkuvia kehuja oletusarvona.

• bua-ha-haa

Toi oli paras: "Rakastuin Kimi Räikkösen tavallisuuteen"

Taitaa olla suora sitaatti.
      Suomeksi: "menin rahan perään, ja yllätyin, että hän onkin tavallinen".

Oiskohan tuon lausuja rakastunut muuhun tavalliseen siks että on tavallinen.

• 12121212

Niin. Juoksisivatko missit, mallit ja fitnesshottikset Kimin perässä jos hän olisi tavallinen levyseppähitsari jonka F1-ura tyssäsi?

Kimi Räikkösen tavallisuus, Bull Mentulan heikkous, jne. Palstallahan on ihastuttu jopa Bradd Pittin mukavuuteen vaikkei kukaan palstalta ole häntä tavannut.

Kuten olen sanonut: komeus, raha ja status ovat halo-efektejä. Nainen kuvittelee rakastuvansa miehen luonteeseen, mutta todellisuudessa rakastuu komeuden, rahan ja statuksen sädekehään.

• naisen-mielestä

Lainaus oli minulta.

Mä en ole sitä mieltä, etteikö ulkonäöllä, statuksella tai varakkuudella olisi jotakin merkitystä, mutta millä tavalla, siitä on mielestäni monella tänne kirjoittavalla väärä käsitys. En myöskään tyrmää MAT-teoriaa täysin, totta kai siinä jotain perää on.

"Kuten olen sanonut: komeus, raha ja status ovat halo-efektejä. Nainen kuvittelee rakastuvansa miehen luonteeseen, mutta todellisuudessa rakastuu komeuden, rahan ja statuksen sädekehään."

En minä ainakaan kuvittele ihastuvani luonteeseen enkä myöskään tunne yhtään naista, joka ajattelisi tai sanoisi niin. Päinvastoin naisethan kertovat miesihanteestaan hyvinkin yksityiskohtaisesti ja mielellään.
      Enkä usko olevani vähemmistöä, kun kiinnitän huomiota pitkiin, mielellään mahdollisimman lähellä kahden metrin pituutta oleviin miehiin (ei ylärajaa), jotka ovat saaneet jotakin elämässään aikaan, jotka osaavat keskustella ja ovat mielellään vähintään yhtä varakkaita kuin itse olen. Komea ei tarvitse olla eikä lihaksikas (ei mitään bodareita eikä urheilufanaatikkoja) mutta iso koko on kiva plussa (isot hartiat, kädet jne.) Mielestäni useimmat naiset tietävät tyyppinsä hyvin tarkkaan, mutta miesihanteissa on variaatioita nimenomaan ulkonäön suhteen. Ja voihan sen todeta katsellessaan pariskuntia ympärillään.

• 49vjipijipijii

Mä olen juuri tuota.

Mun tyttis täytti juuri 22. Tosin hän ei ole yhtä varakas kuin minä mutta elämä on kompromisseja.

• 12121212

Uskotko että ihan sattumalta juuri sinun ihannemiehesi on stereotyyppinen pitkä, leveäharteinen, jykeväleukainen, isokätinen, matalaääninen, itsevarma, määrätietoinen, sosiaalisesti taitava, menestynyt, rahaa ja statusta omaava alfamies?

Jo mieskuvauksesi perusteella arvaan ulkonäkösi tason. Eikö olekin hassua? Lasket olevasi kysytty nainen (lue : kaunis), joten ihannemiehesi on tasokkain jonka pystyt saamaan.

Tiedän jo arvanneeni oikein, ei tarvitse edes vastata. MAT toimii kellontarkasti.

"Mielestäni useimmat naiset tietävät tyyppinsä hyvin tarkkaan, mutta miesihanteissa on variaatioita nimenomaan ulkonäön suhteen."

Suurin osa ihanteista enemmänkin liittyy treenaamiseen, stailaukseen, pukeutumiseen...geneettiset ihanteet ovat samat. ts. sama mies halutaan eri lailla trimmattuna. Yhdenkään naisen ihanne ei ole lyhyt, pulloharteinen, ohutleukainen, korkeaääninen mies.

http://www.hellomagazine.com/imagenes//celebrities/201208279097/bernie-ecclestone-fabiana-flosi-wedding/0-45-65/bernie-ecclestone--d.jpg

Toki, raha ja status auttaa siinäkin.

• naisen-mielestä
        12121212 kirjoitti:

Uskotko että ihan sattumalta juuri sinun ihannemiehesi on stereotyyppinen pitkä, leveäharteinen, jykeväleukainen, isokätinen, matalaääninen, itsevarma, määrätietoinen, sosiaalisesti taitava, menestynyt, rahaa ja statusta omaava alfamies?

Jo mieskuvauksesi perusteella arvaan ulkonäkösi tason. Eikö olekin hassua? Lasket olevasi kysytty nainen (lue : kaunis), joten ihannemiehesi on tasokkain jonka pystyt saamaan.

Tiedän jo arvanneeni oikein, ei tarvitse edes vastata. MAT toimii kellontarkasti.

"Mielestäni useimmat naiset tietävät tyyppinsä hyvin tarkkaan, mutta miesihanteissa on variaatioita nimenomaan ulkonäön suhteen."

Suurin osa ihanteista enemmänkin liittyy treenaamiseen, stailaukseen, pukeutumiseen...geneettiset ihanteet ovat samat. ts. sama mies halutaan eri lailla trimmattuna. Yhdenkään naisen ihanne ei ole lyhyt, pulloharteinen, ohutleukainen, korkeaääninen mies.

http://www.hellomagazine.com/imagenes//celebrities/201208279097/bernie-ecclestone-fabiana-flosi-wedding/0-45-65/bernie-ecclestone--d.jpg

Toki, raha ja status auttaa siinäkin.

En usko, että miesmakuni on tuollainen sattumalta. Enkä laske itseäni kysytyksi naiseksi, eikö koko MAT-teoria perustu sille ajatukselle, että tasojen tulisi olla pariutumisvaiheessa sopusointuisia keskenään, mutta ne eivät useimmiten ole? Tämä pätee myös pariskuntiin, joissa ikäero on suuri.

• 12121212
        naisen-mielestä kirjoitti:

En usko, että miesmakuni on tuollainen sattumalta. Enkä laske itseäni kysytyksi naiseksi, eikö koko MAT-teoria perustu sille ajatukselle, että tasojen tulisi olla pariutumisvaiheessa sopusointuisia keskenään, mutta ne eivät useimmiten ole? Tämä pätee myös pariskuntiin, joissa ikäero on suuri.

Ei. MAT = markkina-arvoteoria. Samantasoisuus on eri asia kuin samanlaisuus.

Yksinkertaistettuna...
        Miehen taso: komeus, raha, status (kaikissa sen muodoissa), pelimiestaidot
        Naisen taso: nuoruus, kauneus

Bernie Ecclestone on _satumaisen rikas_ eli Super-YTM huolimatta rumuudesta. Hänen naisensa ovat malleja, ja luonnollisesti paljon nuorempia. Markkina-arvot kohtaavat.

http://is.mediadelivery.io/img/628/a131863a632a4c6194b1720467e2b092.jpg

Yllä esimerkki joka linkattiin juuri palstalle. Mika on 52v geneettisesti komea ja menestyvä yrittäjä (joskaan ei rikas), siis YTM. Titta 22v on nuori ja kaunis, siis YTN. Markkina-arvot kohtaavat.

• naisen-mielestä
        12121212 kirjoitti:

Ei. MAT = markkina-arvoteoria. Samantasoisuus on eri asia kuin samanlaisuus.

Yksinkertaistettuna...
        Miehen taso: komeus, raha, status (kaikissa sen muodoissa), pelimiestaidot
        Naisen taso: nuoruus, kauneus

Bernie Ecclestone on _satumaisen rikas_ eli Super-YTM huolimatta rumuudesta. Hänen naisensa ovat malleja, ja luonnollisesti paljon nuorempia. Markkina-arvot kohtaavat.

http://is.mediadelivery.io/img/628/a131863a632a4c6194b1720467e2b092.jpg

Yllä esimerkki joka linkattiin juuri palstalle. Mika on 52v geneettisesti komea ja menestyvä yrittäjä (joskaan ei rikas), siis YTM. Titta 22v on nuori ja kaunis, siis YTN. Markkina-arvot kohtaavat.

Olen ymmärtänyt kyllä. Viittasin tarkennukseen, jonka tein MAT-teoriaan naisen näkökulmasta edellisessä ketjussa, johon osallistuin.

Tällaisia pariskuntia, jossa satumaisen rikas porho seurustelee tai menee naimisiin nuoren kauniin naisen ei mielestäni voi käyttää esimerkkinä naisten miesmausta, kyse on toisenlaisesta maailmasta, jossa myös on omat sääntönsä. Tunnen kyllä useita pariskuntia, joissa nainen on miestä nuorempi... olenhan siinä iässä, jossa nainen vapautuu tarkkailemaan muita itsensä sijasta. Mies ei ehkä pääse siitä koskaan - siis tarkkailemasta itseään naisen silmin.

MAT-teoria sellaisena kuin siitä olen täältä lukenut ei osoita kovinkaan suurta tietämystä siitä, miten naiset minun kokemukseni mukaan ajattelevat. Ja miehille se luo turhia paineita markkinoimalla vääriä, yliampuvia ja pilakuvamaisia käsityksiään naisen ajatusmaailmasta.
        Taas tuli yksi esimerkki. Naisen - ei nuoren, vanhan eikä keski-ikäisen -super- YTM ei ikimaailmassa ole rikas, iäkäs porho, joka on seukkaa nuoren kauniin naisen kanssa. Sellainen mies ehkä itse ajattelee niin ja myös jotkut muut miehet.

• 12121212

Olen ymmärtänyt kyllä. Viittasin tarkennukseen, jonka tein MAT-teoriaan naisen näkökulmasta edellisessä ketjussa, johon osallistuin.

Tällaisia pariskuntia, jossa satumaisen rikas porho seurustelee tai menee naimisiin nuoren kauniin naisen ei mielestäni voi käyttää esimerkkinä naisten miesmausta, kyse on toisenlaisesta maailmasta, jossa myös on omat sääntönsä. Tunnen kyllä useita pariskuntia, joissa nainen on miestä nuorempi... olenhan siinä iässä, jossa nainen vapautuu tarkkailemaan muita itsensä sijasta. Mies ei ehkä pääse siitä koskaan - siis tarkkailemasta itseään naisen silmin.

MAT-teoria sellaisena kuin siitä olen täältä lukenut ei osoita kovinkaan suurta tietämystä siitä, miten naiset minun kokemukseni mukaan ajattelevat. Ja miehille se luo turhia paineita markkinoimalla vääriä, yliampuvia ja pilakuvamaisia käsityksiään naisen ajatusmaailmasta.
        Taas tuli yksi esimerkki. Naisen - ei nuoren, vanhan eikä keski-ikäisen -super- YTM ei ikimaailmassa ole rikas, iäkäs porho, joka on seukkaa nuoren kauniin naisen kanssa. Sellainen mies ehkä itse ajattelee niin ja myös jotkut muut miehet.

"Taas tuli yksi esimerkki. Naisen - ei nuoren, vanhan eikä keski-ikäisen -super- YTM ei ikimaailmassa ole rikas, iäkäs porho, joka on seukkaa nuoren kauniin naisen kanssa. Sellainen mies ehkä itse ajattelee niin ja myös jotkut muut miehet."

Sillä ei ole väliä mitä naiset ajattelevat tai sanovat. Sillä on väliä mitä naiset tuntevat ja tekevät.

Tosiasia on että yli kahdeksankymppinen Bernie Ecclestone saa nuoria ja kauniita naisia, jopa malleja ja aatelisia joilla riittää dollareita omastakin takaa. Tosiasia on että 52v vähäistä statusta ja jonkinlaista menestystä omaavalla Mikalla on 22v kaunis nainen jota nuoret miehet kuolaavat.

JOKAINEN nainen toistaa sen tarinan joka kuultiin Mikael Jungnerin parikymppiseltä naisystävältä. En uskonut ihastuvani vanhempaan mieheen, en välittänyt rahasta ja statuksesta, lähdin treffeille mielenkiinnosta...mutta sitten miehen "itsevarmuus", "karisma", "hauskuus", "tavallisuus", tms sytytti.

Tämäkin nainen on rikas...

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/09/13/article-2419568-1BC8A08C000005DC-723_306x423.jpg

...ja nuori, ja kaunis. Ja niinpä hänen super-ytminsä on ruma vanha mies jolla riittää statusta.

• 12121212

Huomaathan että sinun toivomuksesi/vaatimuksesi miehelle ovat geneettisiä. Kaikki. Muulla ei ole väliä paitsi sillä minkä kokoiseksi/muotoiseksi satuit syntymään, ja millä taajuudella äänesi sattuu äänihuulien muodon takia värähtelemään. Ja miehiä kutsutaan pinnallisiksi...

Jos rahalla ja statuksella ei olisi merkitystä, ja myönnät itse että ulkonäkö ratkaisee, esim. minä olisin tuomittu naisettomaksi.

Mutta onneksi niillä on väliä. Ne ovat pelastus meille geneettisesti tuhottaville ali-ihmisille. Rahan ja statuksen valokeilassa rumakin mies on komea.

http://cdn.slickamericans.com/wp-content/uploads/2014/09/19.jpg

Tämäkin nainen on muuten rikas julkkis, eikä tarvitse Flavion rahoja mihinkään.

• naisen-mielestä

Olen tullut siihen tulokseen, että MAT-teoria tiivistyy tähän

"osiasia on että 52v vähäistä statusta ja jonkinlaista menestystä omaavalla Mikalla on 22v kaunis nainen jota nuoret miehet kuolaavat."

Se on miestenväliseen homososiaaliseen statuskilpailuun perustuva teoria, joka juuri siksi vetoaa miehiin.

En lähde väittelemään siitä, että ajattelet ymmärtäväsi miten nuoret ja vähän vanhemmatkin naiset tuntevat ja käyttäytyvät. Jos se tekee olosi hyväksi, niin kaikin mokomin.Olen itse ollut nuori, kaunis nainen ja minulla on tyttäriä, heillä on kavereita, joiden kanssa vietän paljon aikaa. Super-YTM käsityksesi on vain yksinkertaisesti niin hassunkurinen! Naiset, varsinkin nuoret, arvioivat miehiä kyllä hyvin rumasti. Vanhempi mies on kaksikymppiselle jo 30-vuotias. Vanhempana ja kyynisenä naisena toivoisin, että he ajattelisivat vähän pankkitiliäkin, sillä jotkut ovat hyvin romanttisia.

• 12121212

Olen tullut siihen tulokseen, että MAT-teoria tiivistyy tähän

"osiasia on että 52v vähäistä statusta ja jonkinlaista menestystä omaavalla Mikalla on 22v kaunis nainen jota nuoret miehet kuolaavat."

Se on miestenväliseen homososiaaliseen statuskilpailuun perustuva teoria, joka juuri siksi vetoaa miehiin.

En lähde väittelemään siitä, että ajattelet ymmärtäväsi miten nuoret ja vähän vanhemmatkin naiset tuntevat ja käyttäytyvät. Jos se tekee olosi hyväksi, niin kaikin mokomin.Olen itse ollut nuori, kaunis nainen ja minulla on tyttäriä, heillä on kavereita, joiden kanssa vietän paljon aikaa. Super-YTM käsityksesi on vain yksinkertaisesti niin hassunkurinen! Naiset, varsinkin nuoret, arvioivat miehiä kyllä hyvin rumasti. Vanhempi mies on kaksikymppiselle jo 30-vuotias. Vanhempana ja kyynisenä naisena toivoisin, että he ajattelisivat vähän pankkitiliäkin, sillä jotkut ovat hyvin romanttisia.

"En lähde väittelemään siitä, että ajattelet ymmärtäväsi miten nuoret ja vähän vanhemmatkin naiset tuntevat ja käyttäytyvät."

Katsohan sitä kuvaa. Onko kuvan 52-vuotiaalla miehellä kaunis 22v nainen...vai ei?

"Jos se tekee olosi hyväksi, niin kaikin mokomin.Olen itse ollut nuori, kaunis nainen"

Pum. Lainaan itseäni:

"Uskotko että ihan sattumalta juuri sinun ihannemiehesi on stereotyyppinen pitkä, leveäharteinen, jykeväleukainen, isokätinen, matalaääninen, itsevarma, määrätietoinen, sosiaalisesti taitava, menestynyt, rahaa ja statusta omaava alfamies?

Jo mieskuvauksesi perusteella arvaan ulkonäkösi tason. Eikö olekin hassua? Lasket olevasi kysytty nainen (lue : kaunis), joten ihannemiehesi on tasokkain jonka pystyt saamaan."

Shakki ja matti.

• naisen-mielestä
        12121212 kirjoitti:

Huomaathan että sinun toivomuksesi/vaatimuksesi miehelle ovat geneettisiä. Kaikki. Muulla ei ole väliä paitsi sillä minkä kokoiseksi/muotoiseksi satuit syntymään, ja millä taajuudella äänesi sattuu äänihuulien muodon takia värähtelemään. Ja miehiä kutsutaan pinnallisiksi...

Jos rahalla ja statuksella ei olisi merkitystä, ja myönnät itse että ulkonäkö ratkaisee, esim. minä olisin tuomittu naisettomaksi.

Mutta onneksi niillä on väliä. Ne ovat pelastus meille geneettisesti tuhottaville ali-ihmisille. Rahan ja statuksen valokeilassa rumakin mies on komea.

http://cdn.slickamericans.com/wp-content/uploads/2014/09/19.jpg

Tämäkin nainen on muuten rikas julkkis, eikä tarvitse Flavion rahoja mihinkään.

Geenit, kyllä, mutta ne eivät liity vain ulkonäköön, vaan temperamenttiin, älykkyyteen, tuoksuun jne. myös. Ulkonäkö siis ei ratkaise, vaikka naiset kiinnittävät huomiota ensimmäisenä pitkään, maskuliiniseen mieheen niin kuin miehetkin feminiiniseen, viehättävään naiseen. Mutta heti sen jälkeen alkaa karsinta.

Jos nyt lähdetään evoluutiobiologiasta pariutumisen premissinä, niin siinäkin mielessä ajatus vanhasta miehestä super YTM:nä on järjetön.

Naisen varakkuus on muuten mielenkiintoinen juttu. Varallisuus tuo vapautta sukupuolesta riippumatta ja auttaa pariutumisessa huomattavan paljon. Itseluottamuksen ja sosiaalisen pääoman vuoksi, sillä sitä löytyy varsinkin perityn varallisuuden perheissä.

Kärsin unettomuudesta. Mutta ehkä silti pitäisi nyt mennä yrittämään nukkumista, kiitos keskustelusta.

• naisen-mielestä
        12121212 kirjoitti:

"En lähde väittelemään siitä, että ajattelet ymmärtäväsi miten nuoret ja vähän vanhemmatkin naiset tuntevat ja käyttäytyvät."

Katsohan sitä kuvaa. Onko kuvan 52-vuotiaalla miehellä kaunis 22v nainen...vai ei?

"Jos se tekee olosi hyväksi, niin kaikin mokomin.Olen itse ollut nuori, kaunis nainen"

Pum. Lainaan itseäni:

"Uskotko että ihan sattumalta juuri sinun ihannemiehesi on stereotyyppinen pitkä, leveäharteinen, jykeväleukainen, isokätinen, matalaääninen, itsevarma, määrätietoinen, sosiaalisesti taitava, menestynyt, rahaa ja statusta omaava alfamies?

Jo mieskuvauksesi perusteella arvaan ulkonäkösi tason. Eikö olekin hassua? Lasket olevasi kysytty nainen (lue : kaunis), joten ihannemiehesi on tasokkain jonka pystyt saamaan."

Shakki ja matti.

No enhän minä enää ole nuori ja kaunis. Olen vain kaunis ;) Siis omasta mielestä. Mitäpä mä muiden mielipiteillä, en enää ole siinä iässä.

• naisen-mielestä
        12121212 kirjoitti:

Pum. Lainaan itseäni:

Shakki ja matti.

Ja mitä se todistaa, että 22-v. naisella on isoisän ikäinen mies. Ei ainakaan sitä, että naisen mielestä tuo mies on super YTM. Hei oikeesti, maa kutsuu!

• 12121212

Geenit, kyllä, mutta ne eivät liity vain ulkonäköön, vaan temperamenttiin, älykkyyteen, tuoksuun jne. myös. Ulkonäkö siis ei ratkaise, vaikka naiset kiinnittävät huomiota ensimmäisenä pitkään, maskuliiniseen mieheen niin kuin miehetkin feminiiniseen, viehättävään naiseen. Mutta heti sen jälkeen alkaa karsinta.

Jos nyt lähdetään evoluutiobiologiasta pariutumisen premissinä, niin siinäkin mielessä ajatus vanhasta miehestä super YTM:nä on järjetön.

Naisen varakkuus on muuten mielenkiintoinen juttu. Varallisuus tuo vapautta sukupuolesta riippumatta ja auttaa pariutumisessa huomattavan paljon. Itseluottamuksen ja sosiaalisen pääoman vuoksi, sillä sitä löytyy varsinkin perityn varallisuuden perheissä.

Kärsin unettomuudesta. Mutta ehkä silti pitäisi nyt mennä yrittämään nukkumista, kiitos keskustelusta.

"Geenit, kyllä, mutta ne eivät liity vain ulkonäköön, vaan temperamenttiin, älykkyyteen, tuoksuun jne. myös. Ulkonäkö siis ei ratkaise, vaikka naiset kiinnittävät huomiota ensimmäisenä pitkään, maskuliiniseen mieheen niin kuin miehetkin feminiiniseen, viehättävään naiseen. Mutta heti sen jälkeen alkaa karsinta."

Silloinhan geenit ratkaisevat aivan kaiken, koska geneettisesti liian heikkotasoiset karsitaan pois heti. MCH-geeneillä on turha selitellä (tuoksu), siltä osin sopivia on yhtä lailla pitkissä kuin lyhyissäkin miehissä.

"Ja mitä se todistaa, että 22-v. naisella on isoisän ikäinen mies. Ei ainakaan sitä, että naisen mielestä tuo mies on super YTM. Hei oikeesti, maa kutsuu!"

YTM, Bernie Ecclestone on Super-YTM. Se todistaa juurikin sen. Ei kait YTN valitsisi miestä joka ei olisi hänen silmissään YTM? Sillä kuka _ei_pidä tuota miestä ytminä...ei ole merkitystä. Kiistatta, todistetusti, 52v Mika on YTM ja hänen parinsa on 22v YTN.

• jokonukkumaanmalttais
        12121212 kirjoitti:

"Geenit, kyllä, mutta ne eivät liity vain ulkonäköön, vaan temperamenttiin, älykkyyteen, tuoksuun jne. myös. Ulkonäkö siis ei ratkaise, vaikka naiset kiinnittävät huomiota ensimmäisenä pitkään, maskuliiniseen mieheen niin kuin miehetkin feminiiniseen, viehättävään naiseen. Mutta heti sen jälkeen alkaa karsinta."

Silloinhan geenit ratkaisevat aivan kaiken, koska geneettisesti liian heikkotasoiset karsitaan pois heti. MCH-geeneillä on turha selitellä (tuoksu), siltä osin sopivia on yhtä lailla pitkissä kuin lyhyissäkin miehissä.

"Ja mitä se todistaa, että 22-v. naisella on isoisän ikäinen mies. Ei ainakaan sitä, että naisen mielestä tuo mies on super YTM. Hei oikeesti, maa kutsuu!"

YTM, Bernie Ecclestone on Super-YTM. Se todistaa juurikin sen. Ei kait YTN valitsisi miestä joka ei olisi hänen silmissään YTM? Sillä kuka _ei_pidä tuota miestä ytminä...ei ole merkitystä. Kiistatta, todistetusti, 52v Mika on YTM ja hänen parinsa on 22v YTN.

Jos kädessäni on hampurilainen, niin se ei todista, että lempiruokani on hampurilainen. Geeneihin perustuva valinta ei perustu ulkonäköön vaan lajin säilymiseen eli siihen, että mahdollisimman suuri variaatio säilyy ja yhdistyy tarkoituksenmukaisesti.

• evoluutiobiologi

"Jos nyt lähdetään evoluutiobiologiasta pariutumisen premissinä, niin siinäkin mielessä ajatus vanhasta miehestä super YTM:nä on järjetön."

Status ja resurssit ovat ratkaisevassa asemassa siinä selviävätkö lapset hengissä.

Vanhan rikkaan miehen suosiminen on yhtä lailla loogista kuin esim. pituuden suosiminen. Pituus on loppujen lopuksi ominaisuus jota ei tarvita enää kun ihmiset eivät hanki elantoaan juoksemalla savannilla.

• 12121212
        jokonukkumaanmalttais kirjoitti:

Jos kädessäni on hampurilainen, niin se ei todista, että lempiruokani on hampurilainen. Geeneihin perustuva valinta ei perustu ulkonäköön vaan lajin säilymiseen eli siihen, että mahdollisimman suuri variaatio säilyy ja yhdistyy tarkoituksenmukaisesti.

Jos sinä mässäät kaiken päivää hampurilaisia niin en minä usko sitäkään että lempiruokasi olisi kasvispiiras. Kyllä se on hampurilainen, vaikka kuinka haluaisit uskoa pitäväsi terveellisemmästä sapuskasta.

Kuten evoluutiobiologi selitti, mies joka kykenee hankkimaan statusta ja resursseja on arvokkaampi kuin siitosori. Täten on täysin loogista että Bernie on Super-YTM, Flavio on Super-YTM ja Mika on YTM.

Ja kuten evoluutiobiologi osuvasti huomautti, jos kyseenalaistat moisen tarpeen nykymaailmassa, yhtä lailla epäloogista on pituuden suosiminen.

• naisen-mielestä
        evoluutiobiologi kirjoitti:

"Jos nyt lähdetään evoluutiobiologiasta pariutumisen premissinä, niin siinäkin mielessä ajatus vanhasta miehestä super YTM:nä on järjetön."

Status ja resurssit ovat ratkaisevassa asemassa siinä selviävätkö lapset hengissä.

Vanhan rikkaan miehen suosiminen on yhtä lailla loogista kuin esim. pituuden suosiminen. Pituus on loppujen lopuksi ominaisuus jota ei tarvita enää kun ihmiset eivät hanki elantoaan juoksemalla savannilla.

Vanhan miehen siittiöiden elinkyky on heikompi kuin nuorempien, hänen erektiokykynsä on heikompi ja terveys pettää ennen kuin jälkeläiset ovat aikuisia. He eivät myöskään ole seksuaalisesti puoleensavetäviä nuorten naaraiden mielestä, vaikka et sitä uskokaan.

• 12121212

Vanhan miehen siittiöiden elinkyky on heikompi kuin nuorempien, hänen erektiokykynsä on heikompi ja terveys pettää ennen kuin jälkeläiset ovat aikuisia. He eivät myöskään ole seksuaalisesti puoleensavetäviä nuorten naaraiden mielestä, vaikka et sitä uskokaan.

Siksi nuoret naiset eivät tunnekaan vetoa tavallisiin eläkeläisiin.

Mutta statusmiehet kuten Bernie, Flavio & Jack ovat parhaimmillaan olevien naisten silmissä kuumia. He saavat kauniita naisia sormia napsauttamalla, jopa rikkaita 21v julkkisnaisia jotka eivät tarvitse lisää rahaa.

Voit selitellä niin paljon kuin haluat, mutta tosiasiat ovat tosiasioita. Yhdenkään tavallisen komean nuoren miehen ympärillä ei pyöri sadasosaakaan naisista joita pyörii kuuskymppisen rikkaan miehen ympärillä.

On muuten hassua miten epätoivoisiksi selityksesi muuttuvat.

Kun sanon että ulkonäkö ratkaisee, selittelet ettei näin ole vaan kyllä raha on tärkeämpää.
        Kun sanon että kyllä raha ratkaisee, selittelet ettei näin ole vaan kyllä ulkonäkö on tärkeämpää.

Huvittavaa :D

• naisen-mielestä
        12121212 kirjoitti:

Jos sinä mässäät kaiken päivää hampurilaisia niin en minä usko sitäkään että lempiruokasi olisi kasvispiiras. Kyllä se on hampurilainen, vaikka kuinka haluaisit uskoa pitäväsi terveellisemmästä sapuskasta.

Kuten evoluutiobiologi selitti, mies joka kykenee hankkimaan statusta ja resursseja on arvokkaampi kuin siitosori. Täten on täysin loogista että Bernie on Super-YTM, Flavio on Super-YTM ja Mika on YTM.

Ja kuten evoluutiobiologi osuvasti huomautti, jos kyseenalaistat moisen tarpeen nykymaailmassa, yhtä lailla epäloogista on pituuden suosiminen.

Pituuden suosiminen on todella loogista. Pitkä ja vahva mies voi suojella minua pimeällä kujalla, joka on paljon vaarallisempi kuin savanni varsinkin varakkaille vanhemmille naisille.

• naisen-mielestä
        12121212 kirjoitti:

Mutta statusmiehet kuten Bernie, Flavio & Jack ovat parhaimmillaan olevien naisten silmissä kuumia. He saavat kauniita naisia sormia napsauttamalla, jopa rikkaita 21v julkkisnaisia jotka eivät tarvitse lisää rahaa.

Voit selitellä niin paljon kuin haluat, mutta tosiasiat ovat tosiasioita. Yhdenkään tavallisen komean nuoren miehen ympärillä ei pyöri sadasosaakaan naisista joita pyörii kuuskymppisen rikkaan miehen ympärillä.

Kun sanon että ulkonäkö ratkaisee, selittelet ettei näin ole vaan kyllä raha on tärkeämpää.
        Kun sanon että kyllä raha ratkaisee, selittelet ettei näin ole vaan kyllä ulkonäkö on tärkeämpää.

No hyvä, että pidät tätä keskustelua/ minua huvittavana. Sittenhän meillä on samat ajatukset siitä asiasta :)

• evoluutiobiologi

Vetovoimatekijöitä on useita, toisaalta nainen haluaa vahvat geenit mutta toisaalta resursseja joiden avulla lapset kasvavat turvassa ja saavat hyvää ravintoa. Mielestäni itse manitsit toisaalla resurssien vaikutuksen hyvään lapsuuteen.

• 12121212

Pituuden suosiminen on todella loogista. Pitkä ja vahva mies voi suojella minua pimeällä kujalla, joka on paljon vaarallisempi kuin savanni varsinkin varakkaille vanhemmille naisille.

Väittäisin että 159-senttinen ja 82-vuotias Bernie, kiitos yli kolmen miljardin euron nettovarallisuutensa, kykenee järjestämään laadukkaampaa suojelua kuin pitkä mies.

• 12121212

"Kärsin unettomuudesta. Mutta ehkä silti pitäisi nyt mennä yrittämään nukkumista, kiitos keskustelusta."

Miksei nukuta? Luulisi että nukkuisit hyvin onnistuttuasi vaihtamaan nuoruuden kauneutesi hyviin geeneihin, rahaan ja statukseen.

• evoluutiobiologi

Tuo ei pidä paikkaansa. Tilanne on niin harvinainen ettei sillä ole mitenkään olennaista merkitystä. Kyse on ainoastaan turvallisuuden harhasta.

• 12121212

• naisen-mielestä
        12121212 kirjoitti:

"Kärsin unettomuudesta. Mutta ehkä silti pitäisi nyt mennä yrittämään nukkumista, kiitos keskustelusta."

Miksei nukuta? Luulisi että nukkuisit hyvin onnistuttuasi vaihtamaan nuoruuden kauneutesi hyviin geeneihin, rahaan ja statukseen.

No ei kyllä nukuta, sillä olet hyvä keskustelija. Teen töitä yleensä noin 04.00 asti. Ehkä tämä keskustelu on myös henkilökohtainen. Ehkä ajattelen omaa elämäänikin.

Minusta tämä teoria on hyvin mielenkiintoinen, sillä se havainnollistaa, miten miehet ehkä ovat taipuvaisia ajattelemaan. He eivät ymmärrä olevansa tasokkaita oikeista syistä naisten mielestä. Mutta tokihan se on yleistä, vain harvat meistä näkevät itsensä samalla tavalla kuin muut näkevät meidät. Mitä suurempi ristiriita, sitä suuremmin koituu vaikeuksia (pariutumisesta työelämään).

Ja ainahan puhutaan keskiarvoisuuksista tällaisissa keskustelussa. Oli väärin karsinoida vanhukset. Ehkä nämä varakkaat vanhat miehet ovat todella karismaattisia. Pelkästään raha ja status ei nuorelle naiselle riitä, ellei hän sitten ole ns. elämässään eteenpäin tahtova kaunis nuori nainen, jolla itsellään ei ole kovin paljon resursseja. Siis varsin älykäs varsinkinkin jälkeläisiään ajatellen, sillä vanha mies kuolee pian. Jos hän on varakas, ei häntä edes tarvitse hoitaa pitkään. Siitä en peräänny, että nuori nainen näkisi vanhan miehen seksuaalisesti viehättävänä, mutta muut asiat voivat toki kompensoida eikä kenenkään "arvoa" voi arvioida naistenlehtikuvien ja haastattelun perusteella. Se on enemmänkin viihdettä, jolla ehkä pönkitetäänkin tietynlaista arvomaailmaa tietynlaisille lukijoille.

• naisen-mielestä
        evoluutiobiologi kirjoitti:

Tuo ei pidä paikkaansa. Tilanne on niin harvinainen ettei sillä ole mitenkään olennaista merkitystä. Kyse on ainoastaan turvallisuuden harhasta.

Turvallisuus on aina harhaa. Sanoisin, että ne henkivartijoiksi palkatut ovat vaarallisempia kuin se harmiton pikkurosvo.

• naisen-mielestä
        12121212 kirjoitti:

"Mutta statusmiehet kuten Bernie, Flavio & Jack ovat parhaimmillaan olevien naisten silmissä kuumia. He saavat kauniita naisia sormia napsauttamalla, jopa rikkaita 21v julkkisnaisia jotka eivät tarvitse lisää rahaa.

Voit selitellä niin paljon kuin haluat, mutta tosiasiat ovat tosiasioita. Yhdenkään tavallisen komean nuoren miehen ympärillä ei pyöri sadasosaakaan naisista joita pyörii kuuskymppisen rikkaan miehen ympärillä."

Niin, he ovat sinun mielestäsi korkean statuksen miehiä, mutta tuskinpa löydät yhtään nuorta ja kaunista naista, joiden mielestä he ovat "kuumia". Todellisuudentajusi on oikeasti vaarassa, jos noin ajattelet. Millaisia naisia nämä nuoret, kauniit naiset ovat jotka pyörivät kuusikymppisen rikkaan miehen ympärillä? He ovat ennen kaikkea älykkäitä naisia. He maksimoivat rikkauden, statuksen, jos ovat itse varakkaita. Valinta voi kertoa jostain erityisestä seksuaalisesta mieltymyksestä, mutta se ei todellakaan kerrro nuorista naisista yleisesti.

• Rose_91
        12121212 kirjoitti:

No itseasiassahan tilanne on niin, että te olette kumpikin oikeassa. Puhutte vaan snadisti eri asioista.

Nimimerkki "nainen-mielessä" tuo kuvioon ihan valideja pointteja. Nuoret naiset eivät pidä vanhuksia "kuumina" eikä suuri tukko rahaa muuta tätä tilannetta. Rikas mies voi olla houkutteleva, koska joitain naisia kiinnostaa helppo ja turvattu elämä, jonka rikas mies mahdollistaa. Rikasta miestä taas kiinnostaa nuori ja kaunis nainen. Eli kyse on tavallaan vaihtokaupasta ja ehkä siis järkiliitosta.

Varmasti on olemassa tapauksia, joissa nainen oikeasti rakastuu todella paljon vanhempaan mieheen, mutta noissa esimerkkitapauksissa luulen naisen olevan kiinnostuneempi miehen rahoista kuin miehestä itsestään.

Mutta olet oikeassa siinä, että MA-teorian mukaisesti rikkaat vanhukset ovat ytmejä. MA-teoria on vain kylmä teoria joka tarkastelee kuinka helposti mies saa naisen. Ei se analysoi rakkautta tai muuta motiiveja. Eli on aivan sama rakastaako nainen miestä oikeasti vai ei. Mies on saanut naisen ja sillä hyvä.

• ex-sönkkö
        Rose_91 kirjoitti:

No itseasiassahan tilanne on niin, että te olette kumpikin oikeassa. Puhutte vaan snadisti eri asioista.

Nimimerkki "nainen-mielessä" tuo kuvioon ihan valideja pointteja. Nuoret naiset eivät pidä vanhuksia "kuumina" eikä suuri tukko rahaa muuta tätä tilannetta. Rikas mies voi olla houkutteleva, koska joitain naisia kiinnostaa helppo ja turvattu elämä, jonka rikas mies mahdollistaa. Rikasta miestä taas kiinnostaa nuori ja kaunis nainen. Eli kyse on tavallaan vaihtokaupasta ja ehkä siis järkiliitosta.

Varmasti on olemassa tapauksia, joissa nainen oikeasti rakastuu todella paljon vanhempaan mieheen, mutta noissa esimerkkitapauksissa luulen naisen olevan kiinnostuneempi miehen rahoista kuin miehestä itsestään.

Mutta olet oikeassa siinä, että MA-teorian mukaisesti rikkaat vanhukset ovat ytmejä. MA-teoria on vain kylmä teoria joka tarkastelee kuinka helposti mies saa naisen. Ei se analysoi rakkautta tai muuta motiiveja. Eli on aivan sama rakastaako nainen miestä oikeasti vai ei. Mies on saanut naisen ja sillä hyvä.

Jep, samaa mieltä.

Luulen, että näissä tapauksissa joissa nainen rakastuu huomattavasti itseään vanhempaan mieheen on monesti myös kyse siitä, että tuo vanhempi mies kohtelee nuorikkoa kuin kukkaa kämmenellä. Ehkä siis saa olla kuin prinsessa miehensä lellutellessa ja hemmotellessa. Mitä monesti nuoret miehet eivät tee tai kykene tekemään, joko elämäntyylinsä tai varallisuutensa puitteissa.

Näin ainakin aikoinaan huomasin yhden kaverini hengaillessa itseään reilusti vanhempien (20 ) miehien kanssa. Toki ei nyt saa yleistää taas liikaa, rakkaus on siitä outo ettei se ole aina kauhean loogista. :)

• naisen-mielestä

"Eli on aivan sama rakastaako nainen miestä oikeasti vai ei. Mies on saanut naisen ja sillä hyvä."

Tämä selittää aika paljon täällä käytävää MAT-keskustelua, kiitos.

• afetags
        Rose_91 kirjoitti:

Tässä on yksi varsin mainio pointti. Kun tarkastelemme pariutumista yleisellä tasolla, niin kumpi selittää ilmiön paremmin: markkina-arvoteoria vai rakkaus? Tätä kun miettii, niin saattaa löytää oivalluksen siitä mitä rakkaus on tai onko sellaista ylipäätään olemassa.

Ja kyllä, keskustelijat eivät ole olleet tässä aivan samalla kartalla. Tämä tosin on aika tyypillistä ihmisten kanssa ja monesti erityisesti naisten kanssa suhdeasioista keskusteltaessa. Terävät ja älykkäätkin naiset tuntuvat taantuvan älyllisesti, kun puhutaan suhdeasioista. Siinä olen samaa mieltä, että naisten suhdetulkintoihin tulee asennoitua katsomalla mitä he tekevät eikä kuuntelemalla mitä he puhuvat. "Älkää katsoko heidän suutaan, vaan katsokaa heidän käsiään."

• 12121212
        Rose_91 kirjoitti:

Väärin.

Kuten jo sanoin, nuo linkkaamani naiset (Bernien & Flavion) ovat kaikki itsekin rikkaita. Bernien vaimo, se joka teki 40v vanhemmalle miehelle tyttäret, oli upporikkaaseen aatelissukuun kuuluva malli. Flavion nuorikko on rikas tv-julkkis. Jackin kainalossa oleva nainen on kuuluisa ja rikas näyttelijä.

Ette pääse kiemurtelemaan tästä ulos tekemällä mututietoon perustuvaa jakoa "rakkausavioliitoista" ja "järkiavioliitoista". Jo tutkitusti miehessä sytyttää geenit ja voima, mutta sitäkin enemmän valta ja status.

Rodunjalostus ei ole sen romanttisempaa kuin pyrkimys turvata lapset.

• 12121212
        ex-sönkkö kirjoitti:

Jep, samaa mieltä.

Luulen, että näissä tapauksissa joissa nainen rakastuu huomattavasti itseään vanhempaan mieheen on monesti myös kyse siitä, että tuo vanhempi mies kohtelee nuorikkoa kuin kukkaa kämmenellä. Ehkä siis saa olla kuin prinsessa miehensä lellutellessa ja hemmotellessa. Mitä monesti nuoret miehet eivät tee tai kykene tekemään, joko elämäntyylinsä tai varallisuutensa puitteissa.

Näin ainakin aikoinaan huomasin yhden kaverini hengaillessa itseään reilusti vanhempien (20 ) miehien kanssa. Toki ei nyt saa yleistää taas liikaa, rakkaus on siitä outo ettei se ole aina kauhean loogista. :)

Erittäin osuvasti kirjoitettu, sönkkö :)

Nainen voi rakastua tunteeseen että hän on turvattu pitkän miehen kainalossa, kun primitiiviset aivot hälyttävät "pitkiä lapsia! pitkiä lapsia!".

Tai tunteeseen että hän on turvattu miehen seurassa joka saa järjestettyä mitä vain ja jota kaikki ympärillä olevat ihmiset katsovat ylöspäin.

Kumpikin rakkaus on yhtä aitoa.

• Rose_91 kirjoitti:

"... naisen olevan kiinnostuneempi miehen rahoista kuin miehestä itsestään. "

Mitä lopulta on "mies itse"? Eikö nainen aina ole kiinnostunut jostain miehen ominaisuuksista, joka erottaa ko miehen kaikista muista miehistä?

Minusta on varsin uskottavaa, että kun jonkun bernien rahat ja asema saa aikaan sen että nainen näkee hänet yksilönä eikä massana, niin kaikenlaiset muutkin asiat berniessä voivat olla ihastuttavia. Mistä me sen tiedämme?

• naisen-mielestä
        12121212 kirjoitti:

Väärin.

Kuten jo sanoin, nuo linkkaamani naiset (Bernien & Flavion) ovat kaikki itsekin rikkaita. Bernien vaimo, se joka teki 40v vanhemmalle miehelle tyttäret, oli upporikkaaseen aatelissukuun kuuluva malli. Flavion nuorikko on rikas tv-julkkis. Jackin kainalossa oleva nainen on kuuluisa ja rikas näyttelijä.

Ette pääse kiemurtelemaan tästä ulos tekemällä mututietoon perustuvaa jakoa "rakkausavioliitoista" ja "järkiavioliitoista". Jo tutkitusti miehessä sytyttää geenit ja voima, mutta sitäkin enemmän valta ja status.

Rodunjalostus ei ole sen romanttisempaa kuin pyrkimys turvata lapset.

Et kai tosissasi usko kaikkea, mitä lehdissä kirjoitetaan ja millaisia vaikutelmia julkkiksista annetaan?

Ensinnäkin suurin osa maailman ja Suomenkin aatelisista on helvetin köyhiä. Et usko, millaisia kustannuksia museoviraston listalla olevan rakennuksen kunnossapito vaatii. Aateliset kaikkialla maailmassa ovat menettäneet kaikki etuoikeutensa, jotka olisivat turvanneet heidän kulttuurihistoriallisesti arvokkaat omistuksensa ja elämäntapansa. Aateluus on kiviriippa kuten melkein kaikki historiaan ja kulttuuriin liittyvä pääoma kvartaalikapitalismissa.

Toiseksi myös mallit ovat köyhiä, tunnen useita, yhden huippumallinakin nuoruudessaan toimineen. Sillä aikaa kun muut hankkivat koulutuksen, he tekevät töitä ja elävät elämää, joka ei kannusta panemaan rahaa säästöön.

Hyvin harva tv-julkkis ja näyttelijä on rikas, sama pätee kaikkiin julkkiksiin, jotka haluavat olla julkisuudessa. Rikkaat eivät halua julkisuutta, ellei siitä ole heille jotakin hyötyä. Mitä rikkaampi, sitä vähemmän hän on kiinnostunut siitä, mitä muut hänestä ajattelevat ainakin, jos kyseessä on vanha raha. Nousukkaat ovat asia erikseen eivätkä he usein olekaan rikkaita kauan.

• 12121212
        scrg kirjoitti:

"... naisen olevan kiinnostuneempi miehen rahoista kuin miehestä itsestään. "

Mitä lopulta on "mies itse"? Eikö nainen aina ole kiinnostunut jostain miehen ominaisuuksista, joka erottaa ko miehen kaikista muista miehistä?

Minusta on varsin uskottavaa, että kun jonkun bernien rahat ja asema saa aikaan sen että nainen näkee hänet yksilönä eikä massana, niin kaikenlaiset muutkin asiat berniessä voivat olla ihastuttavia. Mistä me sen tiedämme?

Jep. Mietitään vaikka treffejä.

Mies on kahvilassa, jossa kaikki tuijottavat häntä ihaillen. Lapset kysyvät pääsevätkö samaan kuvaan ja saatuaan mieheltä hymyn, itkevät ilosta. Tekeekö tämä miehestä kiinnostavamman? Aivan varmasti tekee. Oliko kiinnostavaa "mies itse", vai hänen täysin fiktiivinen roolinsa Hollywood-elokuvassa?

• 12121212

Et kai tosissasi usko kaikkea, mitä lehdissä kirjoitetaan ja millaisia vaikutelmia julkkiksista annetaan?

Ensinnäkin suurin osa maailman ja Suomenkin aatelisista on helvetin köyhiä. Et usko, millaisia kustannuksia museoviraston listalla olevan rakennuksen kunnossapito vaatii. Aateliset kaikkialla maailmassa ovat menettäneet kaikki etuoikeutensa, jotka olisivat turvanneet heidän kulttuurihistoriallisesti arvokkaat omistuksensa ja elämäntapansa. Aateluus on kiviriippa kuten melkein kaikki historiaan ja kulttuuriin liittyvä pääoma kvartaalikapitalismissa.

Toiseksi myös mallit ovat köyhiä, tunnen useita, yhden huippumallinakin nuoruudessaan toimineen. Sillä aikaa kun muut hankkivat koulutuksen, he tekevät töitä ja elävät elämää, joka ei kannusta panemaan rahaa säästöön.

Hyvin harva tv-julkkis ja näyttelijä on rikas, sama pätee kaikkiin julkkiksiin, jotka haluavat olla julkisuudessa. Rikkaat eivät halua julkisuutta, ellei siitä ole heille jotakin hyötyä. Mitä rikkaampi, sitä vähemmän hän on kiinnostunut siitä, mitä muut hänestä ajattelevat ainakin, jos kyseessä on vanha raha. Nousukkaat ovat asia erikseen eivätkä he usein olekaan rikkaita kauan.

En nyt puhuta mistään suomalaisista turhista julkkiksista, iltismalleista tai Tötterströmin suvusta joka omistaa kartanon jossain perämetsissä.

Nyt puhutaan Hollywood-leffoissa päärooleja saavasta näyttelijästä, rikkaasta teollisuussuvusta ja Silvio Berlusconin exästä.

Myönnettäköön että Jackin (jo nyt ex-) nainen oli yllättävän varaton, nettovarallisuus alle 10 miljoonaa dollaria. Suhteen kariuduttua joutui ilmeisesti onnettomuuteen ja odottelee nyt 55 miljoonan dollarin vahingonkorvauksia.

• 12121212 kirjoitti:

Nainen voi rakastua tunteeseen että hän on turvattu pitkän miehen kainalossa, kun primitiiviset aivot hälyttävät "pitkiä lapsia! pitkiä lapsia!".

Tai tunteeseen että hän on turvattu miehen seurassa joka saa järjestettyä mitä vain ja jota kaikki ympärillä olevat ihmiset katsovat ylöspäin.

"Kumpikin rakkaus on yhtä aitoa."

Salli Mun NAURAA.. ;D

Tai noh.. kirjoitithan sen pienellä "r:llä".. Rakkaus Isolla R:llä on sitten jotain ihan muuta.. tosin paljon harvinaisempaa.. varsinkin MolemminPuoleinen sellainen.. ;P

• naisen-mielestä kirjoitti:

"Eli on aivan sama rakastaako nainen miestä oikeasti vai ei. Mies on saanut naisen ja sillä hyvä."

Tämä selittää aika paljon täällä käytävää MAT-keskustelua, kiitos.

"Tämä selittää aika paljon täällä käytävää MAT-keskustelua, kiitos."

Mikä kertoo siitä, että tällä palstalla harvemmin puhutaan oikeasta Rakkaudesta.. Harva tuntuu siitä edes välittävän tai sitä oikeasti edes ymmärtävän.. koskee niin naisia, kuin miehiäkin.. ;P

Tämä tekee itselle palstailun välillä hankalaksi, mutta olen jo oppinut aika hyvin läksyni.. ja sen kuinka harvinaista se Rakkaus oikeasti on.. Varsinkin MolemminPuoleinen.. ;P

• afetags kirjoitti:

Tässä on yksi varsin mainio pointti. Kun tarkastelemme pariutumista yleisellä tasolla, niin kumpi selittää ilmiön paremmin: markkina-arvoteoria vai rakkaus? Tätä kun miettii, niin saattaa löytää oivalluksen siitä mitä rakkaus on tai onko sellaista ylipäätään olemassa.

Ja kyllä, keskustelijat eivät ole olleet tässä aivan samalla kartalla. Tämä tosin on aika tyypillistä ihmisten kanssa ja monesti erityisesti naisten kanssa suhdeasioista keskusteltaessa. Terävät ja älykkäätkin naiset tuntuvat taantuvan älyllisesti, kun puhutaan suhdeasioista. Siinä olen samaa mieltä, että naisten suhdetulkintoihin tulee asennoitua katsomalla mitä he tekevät eikä kuuntelemalla mitä he puhuvat. "Älkää katsoko heidän suutaan, vaan katsokaa heidän käsiään."

"Tätä kun miettii, niin saattaa löytää oivalluksen siitä mitä rakkaus on tai onko sellaista ylipäätään olemassa."

Sellaista on.. vaikka onkin todella harvinaista.. ja kaikki eivät osaa edes oikeasti Rakastaa.. se taitaa vaatia ihan omanlaisensa persoonan/luonteen.. ja enemmän tai vähemmän aitoa Romantikon verta.. Ja suhteessahan näitä tälläisiä pitäisi olla kaksi.. koska yksipuolinen rakkaus ei ole MolemminPuoleista Rakkautta.. ;P

• 12121212
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

"Tätä kun miettii, niin saattaa löytää oivalluksen siitä mitä rakkaus on tai onko sellaista ylipäätään olemassa."

Sellaista on.. vaikka onkin todella harvinaista.. ja kaikki eivät osaa edes oikeasti Rakastaa.. se taitaa vaatia ihan omanlaisensa persoonan/luonteen.. ja enemmän tai vähemmän aitoa Romantikon verta.. Ja suhteessahan näitä tälläisiä pitäisi olla kaksi.. koska yksipuolinen rakkaus ei ole MolemminPuoleista Rakkautta.. ;P

Nämä jutut on kuultu ennenkin.

Aito Rakkaus ei liity ulkonäköön, rahaan tai statukseen.

...ja sitten jälkikäteen huomataan että "sattumalta" pariuduttiin saman tasoisen kanssa.

• 12121212 kirjoitti:

...ja sitten jälkikäteen huomataan että "sattumalta" pariuduttiin saman tasoisen kanssa.

MussunMussun.. kuten sanoin aikaisemmin tuossa ylempänä eräille toisille.. ;P

"Mikä kertoo siitä, että tällä palstalla harvemmin puhutaan oikeasta Rakkaudesta.. Harva tuntuu siitä edes välittävän tai sitä oikeasti edes ymmärtävän.. koskee niin naisia, kuin miehiäkin.. ;P"

"..kaikki eivät osaa edes oikeasti Rakastaa.. se taitaa vaatia ihan omanlaisensa persoonan/luonteen.. ja enemmän tai vähemmän aitoa Romantikon verta.. Ja suhteessahan näitä tälläisiä pitäisi olla kaksi.. koska yksipuolinen rakkaus ei ole MolemminPuoleista Rakkautta.. ;P"

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

MussunMussun.. kuten sanoin aikaisemmin tuossa ylempänä eräille toisille.. ;P

"Mikä kertoo siitä, että tällä palstalla harvemmin puhutaan oikeasta Rakkaudesta.. Harva tuntuu siitä edes välittävän tai sitä oikeasti edes ymmärtävän.. koskee niin naisia, kuin miehiäkin.. ;P"

"..kaikki eivät osaa edes oikeasti Rakastaa.. se taitaa vaatia ihan omanlaisensa persoonan/luonteen.. ja enemmän tai vähemmän aitoa Romantikon verta.. Ja suhteessahan näitä tälläisiä pitäisi olla kaksi.. koska yksipuolinen rakkaus ei ole MolemminPuoleista Rakkautta.. ;P"

..Jos "Oikeasta Rakkaudesta" jotain ymmärtää, niin jokainen voi seurata ja tarkkailla ympäristöään empiirisesti tutkien ja huomata, että rakkautta sillä pienellä r:lläkään ei ole ihan jokaisessa suhteessa varsinkaan ´MolemminPuoleisesti.. ja Isolla R:llä MolemminPuoleisesti Rakkaus on sitten jo Aikast harvinainen näky.. tosin Aurinkoinen ja Hyvää mieltä tuottava.. ;P

Joo tiedän, että meidän näkemys poikkeaa näissä asioissa ja minun näkemys taitaa olla poikkeavampi, kuin sinun.. joten mikä minä olen loppujen lopuksi mitään sanomaan.. muutakuin sen, että kun katsoo ympäristöä ja suhteita, niin näky on todella Karua katseltavaa.. ;P

• ex-sönkkö
        12121212 kirjoitti:

Kyllähän ihmiset rakastuvat rakastumiseenkin. Miksipä ei helppoon elämään. :)

• 12121212 kirjoitti:

"Aito Rakkaus ei liity ulkonäköön"..

Ulkonäkö (muk.luk. eleet, ilmeet jne.) on ihmistä itseään ja kun se yhdistetään yksilön persoonaan/luonteeseen, niin siitä tulee kokonaisuus, joka sytyttää tai ei sytytä.. ;P

Näin siis minulla ja näin asiasta ajattelen.. ei ulkonäkö ole "pariuduttaessa" itsellenikään mikään olematon asia, koska paketin pitää kokonaisuudessaan (muk.luk edellä mainitut asiat) olla itselleni sopiva.. Kyky Rakastaa on sitten sitä, että toinen on myös silloin se Rakkain, kun kaikki ei ole niin kaunista.. osata Rakastaa, niin hyvinä, kuin huonoina aikoina.. eli osata kasvaa yhdessä samaan suuntaan ja vanhentua yhdessä jne.. ;P

Se kokonaisuus eleineen ja ilmeineen on yhä se sama silloin, vaikka ikää on tullutkin ja ulkokuori enemmän tai vähemmän muuttunut.. Rakkaus on vain kasvanut, JOS "pariutuminen" on tapahtunut KAHDEN Rakastamaan kykenevän ja oikeanlaisen yksilön välillä.. ;P

Harvinaista ja harvinaisemmaksi tuntuu menevän tässä nykymaailmassa.. mutta kuitenkin joskus aina silloin kaksi Joutsenta toisensa kohtaavat.. ;P

Romantikon puhetta ja vain tietynlaisille yksilöille asiat ovat näin.. muille asiat ovat yksinkertaisempia ja helpompia ja hyvä niin.. mutta silloin asiat menevät huonoksi, jos/kun kaksi täysin erillaista persoonaa/luonnetta "pariutuvat".. siis sen Joutsenen kannalta.. Siivet tulevat kärsimään enemmän tai vähemmän.. SiperiaOpettaa&KantapäänOppi.. ;P

"IsonKuvan" olen itsekin täysin hyväksynyt ja siitä JohtoPäätökset tehnyt.. Parempi ilman, kuin Huonossa/Väärässä suhteessa.. "LottoVoiton" voi voittaa, mutta sen varaan ei kannata kauheasti laskea.. ;DDD

• ex-sönkkö kirjoitti:

Kyllähän ihmiset rakastuvat rakastumiseenkin. Miksipä ei helppoon elämään. :)

On se rakkaus sitten Ihanata.. "rakkautta" on moniin asioihin rahaan ja muihin maallisiin asioihin, harrastuksiin, ruokaan ja lukemattomiin muihin asioihin.. Noh, eipähän siinä mitään, jos parisuhteessakaan ei ole monellakaan väliä mihin se "rakkaus" kohdistuu ja kohdistuuko se oikeastaan ollenkaan puhtaasti yksilöön itseensä ihmisenä vai ei.. ;P

Jokainen voi miettiä mitä toivoisi itse kumppanin rakastavan itsessään tälläisen ruokavertauksen avulla, jossa kumppani on se "pääaines".. ;P

1. Toinen rakastaa vain lisukkeita, ei pääainesta ollenkaan.

2. Toinen rakastaa pääainesta lisukkeiden kera, mutta ei ilman niitä.

3. Toinen rakastaa pääainesta ilman lisukkeitakin.

Mikään vastaus ei ole periaatteessa väärin, jos/kun se on molemmilla OIKEASTI selvillä, eikä anneta ymmärtää mitään muuta.. ;P

• Maniansa-kullakin
        12121212 kirjoitti:

Pum. Lainaan itseäni:

Shakki ja matti.

naisen-mielestä kirjoittaa erinomaisen hienosti! Täälläkin yksi nainen komppaa vahvasti.

Minusta onnettoman 12121212:n voisi jo jättää rauhaan. Näyttää siltä, että MAT on hänelle elämän ainoa asia, jota hän puolustaa maanisesti. Kun hän vuorokaudesta toiseen, kuukaudesta ja vuodesta toiseen hakkaa näppäimistöä MAT:a perustellen, me satunnaiset kirjoittelijat emme saa häntä kiinnostumaan itseään ympäröivän maailman ymmärtämisestä. Yhtä hyvin voisimme jakaa täällä ruokaohjeita tai vaihtaa kokemuksia tulostimista. Hänestä kaikki tukee MAT:a.

Tänään paistaa aurinko = MAT on totta
        Makea lihottaa = MAT on totta
        Naapuriin syntyi vauva = MAT on totta

12121212 kuvittelee voittavansa jokaisen keskustelun vain siksi, että ihmiset turhautuvat inttämiseen hänen kanssaan. Ei kannata. 12121212 ei joka tapauksessa ymmärrä elämää. Ainut mikä häntä kiinnostaa, on MA-teorian hysteerinen puolustaminen omien henkilökohtaisten argumenttiensa pohjalta. Mikään sivulta tuleva ei häneen uppoa. Luultavasti tämän voisi jotenkin diagnosoidakin, mutta olkoon.

• Maniansa-kullakin kirjoitti:

naisen-mielestä kirjoittaa erinomaisen hienosti! Täälläkin yksi nainen komppaa vahvasti.

Minusta onnettoman 12121212:n voisi jo jättää rauhaan. Näyttää siltä, että MAT on hänelle elämän ainoa asia, jota hän puolustaa maanisesti. Kun hän vuorokaudesta toiseen, kuukaudesta ja vuodesta toiseen hakkaa näppäimistöä MAT:a perustellen, me satunnaiset kirjoittelijat emme saa häntä kiinnostumaan itseään ympäröivän maailman ymmärtämisestä. Yhtä hyvin voisimme jakaa täällä ruokaohjeita tai vaihtaa kokemuksia tulostimista. Hänestä kaikki tukee MAT:a.

12121212 kuvittelee voittavansa jokaisen keskustelun vain siksi, että ihmiset turhautuvat inttämiseen hänen kanssaan. Ei kannata. 12121212 ei joka tapauksessa ymmärrä elämää. Ainut mikä häntä kiinnostaa, on MA-teorian hysteerinen puolustaminen omien henkilökohtaisten argumenttiensa pohjalta. Mikään sivulta tuleva ei häneen uppoa. Luultavasti tämän voisi jotenkin diagnosoidakin, mutta olkoon.

Mutta eihän makea lihota. Minäkin olen syönyt jos jonkinlaista makeaa, enkä ole yhtään lihava. MAT on siis puppua.

• 12121212
        Maniansa-kullakin kirjoitti:

naisen-mielestä myönsi noudattavansa tasoteoriaa.

Entäpä sinä?

Mehän voitaisiin seuraavaksi analysoida sinut ja miehesi tai miehet joista olet kiinnostunut. 100% varmuudella tasoteoria pitäisi kutinsa niin kuin se aina pitää :)

• Vaikket-ymmärräkään
        12121212 kirjoitti:

Huh huh taas tätä sekoa! Pitkiä lapsia...! Kaikesta huokuu 12121212:n täydellinen ulkopuolisuus tosielämää kohtaan.

Meillä äiti opetti tyttäriään jo varhain "älkää sitten tytöt naiko pitkiä miehiä - saatte suuria lapsia, joita on vaikea synnyttää!" Vaikka lausetta arvostelisi primitiivisyydessään, tosiasia on, että nuoret naiset pohtivat potentiaalisen miehensä kokoa mahdollisten jälkeläisten näkökulmasta. Osa naisista pohtii ihan vakavasti, haluaako jättiläisiä jälkeläisistään.

Mutta tätähän ei palstan teoreetikkomme tietenkään sisäistä.

• Maniansa-kullakin
        12121212 kirjoitti:

naisen-mielestä myönsi noudattavansa tasoteoriaa.

Entäpä sinä?

Mehän voitaisiin seuraavaksi analysoida sinut ja miehesi tai miehet joista olet kiinnostunut. 100% varmuudella tasoteoria pitäisi kutinsa niin kuin se aina pitää :)

Lukutaidossasi(kin) on puutteita. Luin naisen-mielestä myöntävän tasoteorian toteutuvan OSITTAIN.

• naisen-mielestä
        Vaikket-ymmärräkään kirjoitti:

Huh huh taas tätä sekoa! Pitkiä lapsia...! Kaikesta huokuu 12121212:n täydellinen ulkopuolisuus tosielämää kohtaan.

Meillä äiti opetti tyttäriään jo varhain "älkää sitten tytöt naiko pitkiä miehiä - saatte suuria lapsia, joita on vaikea synnyttää!" Vaikka lausetta arvostelisi primitiivisyydessään, tosiasia on, että nuoret naiset pohtivat potentiaalisen miehensä kokoa mahdollisten jälkeläisten näkökulmasta. Osa naisista pohtii ihan vakavasti, haluaako jättiläisiä jälkeläisistään.

Tästä tuli mieleen radio-ohjelma, jonka juuri kuulin. Roman Schatz kertoi äsken radio-ohjelmassa isänsä varoittaneen häntä nuorena lyhyistä miehistä. He ovat aggressiivisia ja tulevat haastamaan riitaa (Romanhan on yli 190 cm pitkä). Itselläni vähän samansuuntaisia havaintoja, vaikka äiti ei varoittanut pitkistä eikä lyhyistä miehistä. Päädyin naimisiin pitkän, yli 190 cm miehen kanssa (jättiläinen on mielestäni yli 2,20) eikä synnytys kyllä ollut mitenkään vaikea. Ei miestä kannata valita pelkästään ulkonäön perusteella eikä varmasti kukaan valitsekaan.

• lyhytjahoikkamies
        Vaikket-ymmärräkään kirjoitti:

Jos tuo olisi totta, eivätkö juuri pitkät "amatsoninaiset" suosisi pieniä ja hoikkia miehiä?

Ainakaan minä en ole havainnut moista trendiä käytännössä.

• happyhappyjoyjoy

No, mun mies on mua lyhyempi, mahakas, huonosti koulutettu, saa pientä työkyttömyyselettä, sekä maksaa elatusmaksua edellisestä liitostaan syntyneestä lapsesta. Rakastan häntä yli kaiken, vaikka moni on ärsyttävästi "vihjaillut", että saisin kyllä paremman, ja pokailla jaksetaan niin netissä,kuin livenäkin. Olemme olleet kohta kymmenen vuotta yhdessä. Rahaa ei aina niin kauheasti ole, mutta koskaan ei ole nälkä tullut. Meillä on yhdessä hauskaa, ja vietämme mieluiten kaiken aikamme kahdestaan. Tämäkin palsta on niin täynnä inhottavaa ja ilkeää haukkumista ja toisten vähättelyä. Minusta se kertoo vain siitä, että itsellään on otsetunto nollassa. Onnen omana, on hyvä olla.

• AsiaaNaisista

Ja mitään vaatimuksia naisille ei ole, riittää kun on törö huulet, ampparivyötärö, antelias seksualiisesti jne.... eli semmoset ulkoset kriteerit, se sielujen sympatia on vain romantiikoille....

• Naisten sanomisisissa ei ole mitään logiikkaa, vaan he pyrkivät aina sanomaan asioita, joista heille itselleen tulee hyvä fiilis. Kaikki heidän sanomisensa pyrkii aina pönkittämään heidän hyvää oloaan. Miehet sietävät tätä, koska haluavat läheisyyttä ja pimpulaa.

• miesö

Minä en tuollaista siedä.

• game.overr

"kiinnitän huomiota pitkiin, mielellään mahdollisimman lähellä kahden metrin pituutta oleviin miehiin (ei ylärajaa), jotka ovat saaneet jotakin elämässään aikaan, jotka osaavat keskustella ja ovat mielellään vähintään yhtä varakkaita kuin itse olen. Komea ei tarvitse olla eikä lihaksikas (ei mitään bodareita eikä urheilufanaatikkoja) mutta iso koko on kiva plussa (isot hartiat, kädet jne.)"

Tässä taas yksi harmittava palstatotuus eli se että naiset haluaa pelkästään loistavat geenit omistavan miehen ja salilla käymisellä ym urheilulla mies ei hyödy mitään. Game over.

• Jos mies tuottaisi elämänsä aikana vain muutaman sata siittiötä, niin kyllä biologia silloin meillekin olisi opettanut vähän katsomaan kenelle niitä viitsisi jakaa. Mutta kun niitä on tsiljoonia, niin niitähän riittää tuhansia vaikka jokaiselle maailman naiselle.

• agsdgs
        scrg kirjoitti:

Jos mies tuottaisi elämänsä aikana vain muutaman sata siittiötä, niin kyllä biologia silloin meillekin olisi opettanut vähän katsomaan kenelle niitä viitsisi jakaa. Mutta kun niitä on tsiljoonia, niin niitähän riittää tuhansia vaikka jokaiselle maailman naiselle.

Onneksi tämä alkaa olla länsimaissa muuttumassa ja uskoisin, että pidemmällä ajanjaksolla trendi on maailmanlaajuinen. Juuri siksi on perustettu mm. spermapankit, joiden tehtävä on ylläpitää vallitsevaa tilannetta.

• ex-sönkkö

Pääasiassa me tavikset rakastutaan taviksiin ja kaltaisiimme. Kaikki muu olisi jopa hankalaa. :)

• naisen-mielestä

Naisen tapa ajatella, siitä vielä sananen. Tämä ja edellinen ketju, johon osallistuin (jossa pyydettiin arvioimaan tasoa) osoittaa todellakin sen, että täällä kirjoittavat MAT-teoriaan uskovat miehet eivät lainkaan ymmärrä naisen ajatustapaa. Eivätkä haluakaan oppia ymmärtämään, ilmeisesti.

MAT-teorian avulla mies joko kohottaa omaa arvoaan omissa ja muiden miesten silmissä (ajattelemalla olevansa YTM) tai sitten hän hakee karvalakkimallisen selityksen sille, miksi kokee olevansa epäsuosittu naisten keskuudessa. MAT-teoria vetoaa erityisesti niihin, joilla on huono itsetunto (ja kenelläpä ei jossain elämänsä vaiheessa olisi).

Miehet arvioivat oman ja toistensa tason (tasoa arvioivan ketjun perusteella) eri tavalla kuin naiset arvioivat hänet. Tämä on tietysti aikamoinen ongelma itseluottamuksen kannalta. Ja MAT-teoria pitää hänet vankina omissa uskomuksissaan, keskustelu muuttuu vaikeaksi aivan kuten ateistin on vaikea löytää järkevä keskustelutapa sellaisen kristityn kanssa, joka ei usko evoluutioon. Jumala (eli MAT-teoria) selittää aina kaiken täydellisesti.

Evoluutiobiologia selittää myönteisiä/kielteisiä ensivaikutelmia, mutta sen jälkeen asiat muuttuvat monimutkaisemmiksi. Eikä pitkä, komea jne. mies ei pääse parittelemaan läheskään niin helposti kuin täällä kirjoittelevat miehet kuvittelevat. Rikkaan ja vanhan miehen suosio ei perustu siihen, että naiset pitäisivät häntä seksuaalisesti puoleensavetävänä (vanha mies nostaa statustaan nuoren naisen avulla vain toisten miesten silmissä (?), ei naisten, ei minkäänikäisten).

Mukana MAT-teoriassa on aimo tujaus kateutta, kilpailua ja vertailua, jossa naiset ovat täysin sivuosassa. Ja kun naista kaipaavana miehenä jätät naisen sivuosaan, kärsit siitä omissa nahoissasi. Ellei naista pysty kohtaamaan yksilönä ja tuomaan esille arvostustaan, on melko vaikea "saada naista" tai edes "pillua".

Älkää siis uskoko MAT-teoriaan ainakaan sillä tavalla, että game is over teidän kohdallanne. Leikkimielisenä testinä (samaan tapaan kuin kaikenmaailman muutkin testit) siitä voi tietysti hakea viihdykettä vaikkapa kysymällä naisen mielipidettä eri ominaisuuksien arvostuksista. Arviota omasta tasosta ei todellakaan kannata kysyä muilta miehiltä paitsi jos olet kiinnostunut myös miehistä.

• "... kysymällä naisen mielipidettä ... "

Fiksuimmat miehet tietää, että näissä asioissa on turha kysyä naisen mielipidettä, vaan katsoa ja seurata miten naiset toimivat.

• hdrytdh

MA-teoria selittää juuri sen, miksi mies (tai nainen) jää ilman kumppania. Teoria ei arvota mitään vaan kuvailee, miten asiat toimivat yleisellä tasolla. Tämä teoria selittää naisen ajattelutavan tai ainakin kommunikaatiotavan suhdeasioista myös melko hyvin.

Teoria ei perustu uskomuksiin vaan empiirisiin havaintoihin. Se ei myöskään selitä kaikkea täydellisesti, kuten ei mikään muukaan teoria. Silti sen toimivuutta ei voi kiistää. Itseluottamus ei ole kiinni teorian toimivuudesta tai toimimattomuudesta. Se riippuu onnistumisen kokemuksista. Karkeasti ottaen MA-teoria selittää juuri sen, miksi jotkut saavat tällaisia kokemuksia ja miksi se on toisille lähes mahdotonta tai ainakin melkoisen vaikeaa.

Uskoisitko muuten, että minulla on ystävinä useita naisia, jotka arvostan korkealle? Olenko silti minkäänlaisessa henkilökohtaisessa suhteessa yhdenkään naisen kanssa tai onko yksikään nainen osoittanut, että haluaisi kanssani tällaisen suhteen? Niinpä.

• 12121212

"Rikkaan ja vanhan miehen suosio ei perustu siihen, että naiset pitäisivät häntä seksuaalisesti puoleensavetävänä (vanha mies nostaa statustaan nuoren naisen avulla vain toisten miesten silmissä (?), ei naisten, ei minkäänikäisten)."

Huvittava kommentti, ottaen huomioon että tutkimusten perusteella eräs merkittävimmistä seksuaalisista vetovoimatekijöistä on miehen status toisten miesten silmissä :D

• 12121212

"Rikkaan ja vanhan miehen suosio ei perustu siihen, että naiset pitäisivät häntä seksuaalisesti puoleensavetävänä (vanha mies nostaa statustaan nuoren naisen avulla vain toisten miesten silmissä (?), ei naisten, ei minkäänikäisten)."

Huvittava kommentti, ottaen huomioon että tutkimusten perusteella eräs merkittävimmistä seksuaalisista vetovoimatekijöistä on miehen status toisten miesten silmissä :D

• naisen-mielestä
        12121212 kirjoitti:

Sattumoisen tunnen hiukan alan tutkimusta, eikä tuollaista tutkimustulosta ole olemassa.

Mutta omalta osaltani lopetan nyt tähän, kiitokset keskustelijoille virkistävästä keskustelusta.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

"... kysymällä naisen mielipidettä ... "

Fiksuimmat miehet tietää, että näissä asioissa on turha kysyä naisen mielipidettä, vaan katsoa ja seurata miten naiset toimivat.

Kannattaisiko sitten seurata miten enemmistö naisista toimii kuin kaivaa esimerkit marginaalista?

• 12121212

Sattumoisen tunnen hiukan alan tutkimusta, eikä tuollaista tutkimustulosta ole olemassa.

Mutta omalta osaltani lopetan nyt tähän, kiitokset keskustelijoille virkistävästä keskustelusta.

Et löydä ainuttakaan oikeaa tutkimusta jossa ei mainittaisi etteikö toisten miesten johtaminen olisi valtava vetovoimatekijä, kenties jopa suurin.

• flowersreally kirjoitti:

Kannattaisiko sitten seurata miten enemmistö naisista toimii kuin kaivaa esimerkit marginaalista?

Ai kun täällä puhutaan Berniestä?

Enemmistö näyttää menevän jonkin virran mukana ja vaikea siitä on poimia ketään tarkkailuun. Aina voi tietenkin katsoa tilastoa, joka sanoo että nainen menee yhteen miehen kanssa joka on suunnilleen yhtä koulutettu, ansaitsee x rahaa enemmän, on y vuotta vanhempi ja z senttiä pidempi ja niin edelleen, mutta kun ei tuollainen yleistyskään yleensä kenenkään mielestä kuvaa todellisuutta.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Ai kun täällä puhutaan Berniestä?

Enemmistö näyttää menevän jonkin virran mukana ja vaikea siitä on poimia ketään tarkkailuun. Aina voi tietenkin katsoa tilastoa, joka sanoo että nainen menee yhteen miehen kanssa joka on suunnilleen yhtä koulutettu, ansaitsee x rahaa enemmän, on y vuotta vanhempi ja z senttiä pidempi ja niin edelleen, mutta kun ei tuollainen yleistyskään yleensä kenenkään mielestä kuvaa todellisuutta.

No yhtä hyvin voidaan puhua vaikka yksisarvisista. Ne ovat ihan yhtä edustavia kuin Bernie.

No yhtä hyvin voidaan puhua vaikka yksisarvisista. Ne ovat ihan yhtä edustavia kuin Bernie.

Eihän Bernie tietenkään edustava ole, mutta esimerkkinä arvokas. Voidaan hyvin olettaa, että 99%:ia naisista ei taatusti olisi mitenkään kiinnostunut Berniestä, mutta jos edes se prosentti on, niin sehän riittää. Melkein kenelle tahansa miehelle se 1% olisi jo yltäkylläisyyytä, jos vaan tietää miten sen kohtaa ja se prosentti edustaa jotain sellaista, josta on kiinnostunut.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Eihän Bernie tietenkään edustava ole, mutta esimerkkinä arvokas. Voidaan hyvin olettaa, että 99%:ia naisista ei taatusti olisi mitenkään kiinnostunut Berniestä, mutta jos edes se prosentti on, niin sehän riittää. Melkein kenelle tahansa miehelle se 1% olisi jo yltäkylläisyyytä, jos vaan tietää miten sen kohtaa ja se prosentti edustaa jotain sellaista, josta on kiinnostunut.

Esimerkki mistä, yhdestä prosentista? Eikö Super-YTM:n pitäisi olla sellainen, jonka edessä 100% (tai ainakin yli 90%) naisista lakoaa? Teoria pätee siis 1%:iin.

Esimerkki mistä, yhdestä prosentista? Eikö Super-YTM:n pitäisi olla sellainen, jonka edessä 100% (tai ainakin yli 90%) naisista lakoaa? Teoria pätee siis 1%:iin.

Eikun Bernie on esimerkki siitä, että kunhan mies erottuu massasta jollakin tavalla, niin aina on naisia.

Mä en ainakaan koskaan ole ymmärtänyt ahtaimmillaankaan noita tasoja niin, että tasokkainkaan pääsisi lähellekään 100%:ia, koska ihmiset painottaa eri asioita. "Super-ytmille" tyypillistä lienee lähinnä se, että missä tahansa liikkuukin, niin aina jonkun mielestä se on paras kaikista. Ja vastaavasti "ATMiksi" päästääkseen ei tarvitse edes olla kenenkään mielestä mitenkään erityisen "huono", riittää että ei ole vaan kenenkään mielestä paras tai sopivin.

• Raakatotuus
        scrg kirjoitti:

Eikun Bernie on esimerkki siitä, että kunhan mies erottuu massasta jollakin tavalla, niin aina on naisia.

Mä en ainakaan koskaan ole ymmärtänyt ahtaimmillaankaan noita tasoja niin, että tasokkainkaan pääsisi lähellekään 100%:ia, koska ihmiset painottaa eri asioita. "Super-ytmille" tyypillistä lienee lähinnä se, että missä tahansa liikkuukin, niin aina jonkun mielestä se on paras kaikista. Ja vastaavasti "ATMiksi" päästääkseen ei tarvitse edes olla kenenkään mielestä mitenkään erityisen "huono", riittää että ei ole vaan kenenkään mielestä paras tai sopivin.

Ei massasta erottuminen ole mikään tae naisseurasta. Jos se pitäisi paikkansa niin pellepuvussa kulkemalla saisi ainakin jonkun naisen vaikka olis minkälainen mies. Tuskinpa.

• 12121212
        flowersreally kirjoitti:

Nyt olet flowersreally ihan höpsö :D

Kultainen sääntö, kuten scrg ilmaisi...vain kyllä-äänillä on merkitystä.

MONI Super-YTN (supermalli, Hollywood-näyttelijätär, tms) lakoaa Bernien edessä = hän on Super-YTM. Se jos iso joukko naisia inhoaa Bernietä vanhuuden, lyhyyden tai inhottavan luonteen takia, ei muuta asiaa. Koska hän saa helposti ytnejä ja super-ytnejä.

Naiset yrittävät aina perustella negatiivisilla esimerkeillä.
        YTN: "en pidä tuosta ytmistä, se todistaa ettei tasoteoria ole totta"
        - no eihän todista, millaisesta miehestä sitten pidät?
        YTN: "no vaikka tällaisesta"
        - tuo mies on YTM, moni muukin YTN pitää tuosta miehestä. Noudatat siis tasoteoriaa

• MrHedgehog

Ellen ole ymmärtänyt väärin, "tasoteoria" on vähän kuin kerrostalo.

Kukaan ei tykkää kaikista omassa kerroksessa, mutta lasikatto estää saamasta ketään ylemmässä kerroksessa ja lasilattia estää haluamasta ketään alemmassa kerroksessa.

On siinä varmasti perääkin. Katsoin jossain vaiheessa sen palstalle linkatun kuvan jossa ihmisten ulkonäköä pisteytettiin kouluarvosanoin. Oma suosikki oli ryhmässä 7. Olen toki omasta mielestäni paras, mutta en ulkonäön enkä rahan tai statuksen osalta. Ehkäpä siksi omaa silmää ei miellytä liian täydellisen ja nukkemaisen oloinen nainen. Tai sitten kyse oli sattumasta, kukapa tietää :)

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Pointti olikin se, ettei mitään teoriaa voi 1% perusteella validoida.

• flowersreally
        12121212 kirjoitti:

Nyt olet flowersreally ihan höpsö :D

Kultainen sääntö, kuten scrg ilmaisi...vain kyllä-äänillä on merkitystä.

MONI Super-YTN (supermalli, Hollywood-näyttelijätär, tms) lakoaa Bernien edessä = hän on Super-YTM. Se jos iso joukko naisia inhoaa Bernietä vanhuuden, lyhyyden tai inhottavan luonteen takia, ei muuta asiaa. Koska hän saa helposti ytnejä ja super-ytnejä.

Naiset yrittävät aina perustella negatiivisilla esimerkeillä.
        YTN: "en pidä tuosta ytmistä, se todistaa ettei tasoteoria ole totta"
        - no eihän todista, millaisesta miehestä sitten pidät?
        YTN: "no vaikka tällaisesta"
        - tuo mies on YTM, moni muukin YTN pitää tuosta miehestä. Noudatat siis tasoteoriaa

No ihan sua varten ajattelin höpsötellä välillä.

Pointti olikin se, ettei mitään teoriaa voi 1% perusteella validoida.

Kaikkeen todistamiseen havaintojen perusteella liittyy se todennäköisyyksien ominaisuus, että epätodennäköinenkin tapahtuu joskus. Ja joskus se epätodennäköinen voi tapahtua monta kertaa peräkkäin. Jos siis näyttää siltä, että maailmassa olisi jokin ikävältä näyttävä lainalaisuus, niin on lohdullista tietää, että kyseessä voi olla ja varmaan onkin vain epätodennäköisten sattumusten sarja.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Kaikkeen todistamiseen havaintojen perusteella liittyy se todennäköisyyksien ominaisuus, että epätodennäköinenkin tapahtuu joskus. Ja joskus se epätodennäköinen voi tapahtua monta kertaa peräkkäin. Jos siis näyttää siltä, että maailmassa olisi jokin ikävältä näyttävä lainalaisuus, niin on lohdullista tietää, että kyseessä voi olla ja varmaan onkin vain epätodennäköisten sattumusten sarja.

Juuri tuollaisiin lohdullisiin todennäköisyyspäätelmiin palstamiehet selvästikin kaikessa seesteisyydessään tukeutuvat.

• naisen-mielestä
        MrHedgehog kirjoitti:

Ellen ole ymmärtänyt väärin, "tasoteoria" on vähän kuin kerrostalo.

Kukaan ei tykkää kaikista omassa kerroksessa, mutta lasikatto estää saamasta ketään ylemmässä kerroksessa ja lasilattia estää haluamasta ketään alemmassa kerroksessa.

On siinä varmasti perääkin. Katsoin jossain vaiheessa sen palstalle linkatun kuvan jossa ihmisten ulkonäköä pisteytettiin kouluarvosanoin. Oma suosikki oli ryhmässä 7. Olen toki omasta mielestäni paras, mutta en ulkonäön enkä rahan tai statuksen osalta. Ehkäpä siksi omaa silmää ei miellytä liian täydellisen ja nukkemaisen oloinen nainen. Tai sitten kyse oli sattumasta, kukapa tietää :)

MrHedgehog, mistä tuo pisteytyskuva löytyy? Kerrostalometaforasi on hyvä.

• 12121212

• MrHedgehog

• 12121212
        flowersreally kirjoitti:

No ihan sua varten ajattelin höpsötellä välillä.

Vain minua varten?

Nyt sinulla flowers alkaa olemaan hyvä asenne tähän palstailuun.

• naisen-mielestä
        MrHedgehog kirjoitti:

Siiliherran muisti pätkii.

Ryhmä viisi, nainen oikealla.

Kiitos, hupaisa taulukko :D Mutta olennainen eli vartalon kuva puuttuu. Ja osalla naisista on vain outo ilme, ysiryhmässä taas on photoshopattuja kuvia. Idea tietysti tulee selväksi näinkin. Oli huomioitu myös yksilölliset mieltymykset ja fetissit. Samoin se, että femininiinisyys vaatii aina työtä. Sitä enemmän, mitä vähemmän on luontaisia avuja (sama pätee miehiin). Vanhemmiten työtä joutuu tekemään enemmän, vaikka olisi kuinka hyvännäköinen alunperin.

Roman Schatzilla oli tänään kuulemassani radio-ohjelmassa toinenkin hyvä pointti ulkonäöstä (johonkin ketjuun jo kirjoitin toisen jutun). Hän sanoi, mielestäni paikkaansapitävästi, että hyvännäköisten ihmisten on tehtävä enenmmän työtä tullakseen hyväksytyiksi mukavina ihmisinä. Heitä syrjitään, heille ollaan vihaisia, jos he eivät esimerkiksi ole kiinnostuneita, heidän pitää olla supermukavia ollakseen suosittuja. Roman ei käyttänyt sanaa kateus, mutta sitähän se on. Hyvännäköiselle pitkälle miehelle kuten Romanille tullaan vittuilemaan varmasti nakkikioskilla ja jos hän torjuu humalaisen naisen lähestymisen, hän saa varmasti kuulla kunniansa. Olen omin silmin nähnyt tällaista, joka kohdistuu mieheeni.

Ja siinä on yksi syy, miksi kaksi hyvännäköistä ajautuu yhteen. He "ymmärtävät toisiaan ihmisinä" :D

• 12121212

Kiitos, hupaisa taulukko :D Mutta olennainen eli vartalon kuva puuttuu. Ja osalla naisista on vain outo ilme, ysiryhmässä taas on photoshopattuja kuvia. Idea tietysti tulee selväksi näinkin. Oli huomioitu myös yksilölliset mieltymykset ja fetissit. Samoin se, että femininiinisyys vaatii aina työtä. Sitä enemmän, mitä vähemmän on luontaisia avuja (sama pätee miehiin). Vanhemmiten työtä joutuu tekemään enemmän, vaikka olisi kuinka hyvännäköinen alunperin.

Roman Schatzilla oli tänään kuulemassani radio-ohjelmassa toinenkin hyvä pointti ulkonäöstä (johonkin ketjuun jo kirjoitin toisen jutun). Hän sanoi, mielestäni paikkaansapitävästi, että hyvännäköisten ihmisten on tehtävä enenmmän työtä tullakseen hyväksytyiksi mukavina ihmisinä. Heitä syrjitään, heille ollaan vihaisia, jos he eivät esimerkiksi ole kiinnostuneita, heidän pitää olla supermukavia ollakseen suosittuja. Roman ei käyttänyt sanaa kateus, mutta sitähän se on. Hyvännäköiselle pitkälle miehelle kuten Romanille tullaan vittuilemaan varmasti nakkikioskilla ja jos hän torjuu humalaisen naisen lähestymisen, hän saa varmasti kuulla kunniansa. Olen omin silmin nähnyt tällaista, joka kohdistuu mieheeni.

Ja siinä on yksi syy, miksi kaksi hyvännäköistä ajautuu yhteen. He "ymmärtävät toisiaan ihmisinä" :D

Täyttä roskaa.

Tavalliselta mieheltä saadut pakit aiheuttavat vielä pahempia raivareita, ero on vain siinä ettei tavallista miestä lähestytä usein.

Myöskin tutkimusten perusteella piirteet kuten pituus ja matala ääni rinnastetaan älyyn, hauskuuten ja luotettavuuteen. Siksi johtajalle tai myyntimiehelle on edullista olla pitkä ja matalaääninen, kuten tilasto esim. USA:n presidenttien tai suuryritysten toimitusjohtajien pituuksista osoittaa.

"Ja siinä on yksi syy, miksi kaksi hyvännäköistä ajautuu yhteen. He "ymmärtävät toisiaan ihmisinä" :D"

Tutkimusten perusteella syy on vähemmän romanttinen, kyse on yksinkertaisesti rodunjalostuksesta ja resurssien hamuamisesta.

• 12121212

Samalla voisin kertoa lyhyen, hintelän ja korkeaäänisen miehen näkökulmasta vähän omista kokemuksistani.

Lähtökohtaisesti minun kaltaiseni mies on mitätön, isommat huomataan paremmin. Jos pukeudun hyvin tavalla joka viittaa menestykseen, oletus on että olen kieroilija ja huijari. Aivan kuten tutkimuksetkin osoittavat, pituus ja matala ääni antavat mielikuvan luotettavuudesta. Lyhyys ja korkea ääni, vice versa.

Jos käyttäydyn itsevarmasti, minulla on tietysti Napoleon-syndrooma. Ellen käyttäydy, olen heikko luuseri. Pitkältä ja vahvalta mieheltä suorastaan odotetaan itsevarmaa käytöstä...mutta toisaalta pitkän ja vahvan miehen ujous onkin söpöä. vrt. Kimi Räikkösen tavallisuus ja Bull Mentulan heikkous. Jos käyn salilla...sama juttu, Napoleon-syndrooma.

Torjumisesta, ystävyyden tai iskemisen, johtuvia itkupotkuraivareita ei juuri tule koska ei tule aloitteitakaan. Edellinen humalainen nainen joka minua lähestyi haukkui minut torjunnan jälkeen vittumaiseksi ja ylimieliseksi bisnesmieheksi, ja vastattuani huvittuneella hymyllä yritti täräyttää minulta silmän mustaksi.

Totuus on että pitkä ja matalaääninen mies lähtee 100m juoksukisaan 20 metrin kohdalta, lyhyt ja korkeaääninen mies 20 metriä lähtöviivan takaa. Koskee niin työtä kuin naisiakin.

• naisen-mielestä
        12121212 kirjoitti:

Samalla voisin kertoa lyhyen, hintelän ja korkeaäänisen miehen näkökulmasta vähän omista kokemuksistani.

Lähtökohtaisesti minun kaltaiseni mies on mitätön, isommat huomataan paremmin. Jos pukeudun hyvin tavalla joka viittaa menestykseen, oletus on että olen kieroilija ja huijari. Aivan kuten tutkimuksetkin osoittavat, pituus ja matala ääni antavat mielikuvan luotettavuudesta. Lyhyys ja korkea ääni, vice versa.

Jos käyttäydyn itsevarmasti, minulla on tietysti Napoleon-syndrooma. Ellen käyttäydy, olen heikko luuseri. Pitkältä ja vahvalta mieheltä suorastaan odotetaan itsevarmaa käytöstä...mutta toisaalta pitkän ja vahvan miehen ujous onkin söpöä. vrt. Kimi Räikkösen tavallisuus ja Bull Mentulan heikkous. Jos käyn salilla...sama juttu, Napoleon-syndrooma.

Torjumisesta, ystävyyden tai iskemisen, johtuvia itkupotkuraivareita ei juuri tule koska ei tule aloitteitakaan. Edellinen humalainen nainen joka minua lähestyi haukkui minut torjunnan jälkeen vittumaiseksi ja ylimieliseksi bisnesmieheksi, ja vastattuani huvittuneella hymyllä yritti täräyttää minulta silmän mustaksi.

Totuus on että pitkä ja matalaääninen mies lähtee 100m juoksukisaan 20 metrin kohdalta, lyhyt ja korkeaääninen mies 20 metriä lähtöviivan takaa. Koskee niin työtä kuin naisiakin.

Sana "mitätön" nostaa karvani pystyyn, siis kylmät väreet, ja saa miettimään, mitä itse ajattelet, kun katsot peilistä kuvaasi. Onko siellä mitätön mies? (Ei tarvitse vastata.)

On varmasti totta, että pitkät miehet pääsevät helpommalla naisten kanssa. Mutta se, että joudut miettimään tarkemmin näitä asioita, voi olla myös sinun etusi. Pitkä mies voi törttöillä koko elämänsä ja ihmetellä naisen taas jättäessä, että miten tässä näin taas kävi. Ei pituus auta yhtään, jos mies ei ymmärrä naista. Pitkä mies ei saa kaunista naista, jos ei osaa käyttäytyä, koska kauniilla naisella on varaa valita fiksumpikin.

Kuten sanoin, se, miten pystyt ymmärtämään naisen erityisyyttä ratkaisee ensivaikutelman jälkeen. Jos olet jo vanhempi, tuskin baaripokailu enää on ensisijaisen ajankohtaista, jolloin ulkonäköön liittyvät seikat jäävät sivummalle. Tapaat naisia työssä, salilla, muuallakin kuin baarissa. Kaikki asiat, joista kerroit, pitävät paikkansa, mutta vain ensivaikutelman suhteen. Ei enää sen jälkeen.

• naisen-mielestä

Sana "mitätön" nostaa karvani pystyyn, siis kylmät väreet, ja saa miettimään, mitä itse ajattelet, kun katsot peilistä kuvaasi. Onko siellä mitätön mies? (Ei tarvitse vastata.)

On varmasti totta, että pitkät miehet pääsevät helpommalla naisten kanssa. Mutta se, että joudut miettimään tarkemmin näitä asioita, voi olla myös sinun etusi. Pitkä mies voi törttöillä koko elämänsä ja ihmetellä naisen taas jättäessä, että miten tässä näin taas kävi. Ei pituus auta yhtään, jos mies ei ymmärrä naista. Pitkä mies ei saa kaunista naista, jos ei osaa käyttäytyä, koska kauniilla naisella on varaa valita fiksumpikin.

Kuten sanoin, se, miten pystyt ymmärtämään naisen erityisyyttä ratkaisee ensivaikutelman jälkeen. Jos olet jo vanhempi, tuskin baaripokailu enää on ensisijaisen ajankohtaista, jolloin ulkonäköön liittyvät seikat jäävät sivummalle. Tapaat naisia työssä, salilla, muuallakin kuin baarissa. Kaikki asiat, joista kerroit, pitävät paikkansa, mutta vain ensivaikutelman suhteen. Ei enää sen jälkeen.

Tuossa mitä kerroit on siis mielestäni se ongelma, että sinä keskityt itseesi etkä naiseen niin kuin pitäisi.

Juuri tuollaisiin lohdullisiin todennäköisyyspäätelmiin palstamiehet selvästikin kaikessa seesteisyydessään tukeutuvat.

"Seestyisyys" lie sarkasmia? Muistutan, että palstamiehet on tietenkin kelvottomia eikä kaikkia miehiä pidä tuomita heidän perusteella. Kaduilla, marketeissa ja toreilla on ne paremmin 99%:ia edustavat, eikä niillä ole varmaan? yhtä hassuja ajatuksia. Mutta mistä me voisimme tietää heidän ajatuksistaan, kun eivät kirjoita tänne. Heidän pitäisi, että voisimme oppia heiltä.

• 12121212

Totta kai. Seuraa biologian 101:

Mies on lähtökohtaisesti täysin arvoton. Yksi mies voi hedelmöittää kymmenen naista viikossa, yksi nainen ei voi synnyttää kymmentä lasta viikossa. Yksi nainen, yksi vuosi, yksi lapsi.

Naisen ei tarvitse kuin olla nainen. Plussaa saa toki hyvistä geeneistä ja kunnossa pysymisestä. Naisille jälkimmäisestä onkin hyötyä, miehelle hyvin vähän koska ulkonäkö perustuu 99% geeneihin. Muodoton nainen voi kyykätä itselleen hyvän pepun, mikään sali ei muuta lyhyttä miestä pitkäksi.

Miehen tulee osata, tehdä, saavuttaa. Huippuluokan siitosori, menestynyt, taitava, jne. Ilman salkkua ja statusta, pelistä katsoo p/s-mielessä arvoton mies. Lisätään ammatiksi salkunhoitaja, asuinalueeksi Punavuori, ystäviksi muutamia statusmiehiä ja kauniita naisia = rimaa hipoen KTM. Tämä ei ole heikkoa itsetuntoa, vaan tosiasia lähes kaikille miehille pl. top 1% siitosorit.

Top 1% ei ollut hatusta vedetty:
        http://blogs.sas.com/content/sastraining/files/2014/10/okc_rating_curve1.png
        http://blogs.sas.com/content/sastraining/files/2014/10/okc_rating_curve.png

• naisen-mielestä

Miehissä (pl. kroonisesti ilkeät miehet) on AINA jotakin ihanaa, kiinnostavaa, yllättävää, mutta läheskään kaikki miehet eivät itse osaa kertoa mitä se on eivätkä itse ymmärrä olevansa ihania.

Sinulla on päähänpinttymä tästä MAT-teoriasta, koeta suhtautua siihen hiukan kevyemmin. Se, kuten kaikki ihmisen keksimä on epätäydellistä, tiedekin on jatkuvasti täydentyvää, ei virheetöntä, ja todennäköisyyksien mukaan elämäsi ei kuitenkaan mene. Sinä itse vaikutat elämääsi eniten, eivät naiset tai tilastot.

• 12121212

Miehissä (pl. kroonisesti ilkeät miehet) on AINA jotakin ihanaa, kiinnostavaa, yllättävää, mutta läheskään kaikki miehet eivät itse osaa kertoa mitä se on eivätkä itse ymmärrä olevansa ihania.

Sinulla on päähänpinttymä tästä MAT-teoriasta, koeta suhtautua siihen hiukan kevyemmin. Se, kuten kaikki ihmisen keksimä on epätäydellistä, tiedekin on jatkuvasti täydentyvää, ei virheetöntä, ja todennäköisyyksien mukaan elämäsi ei kuitenkaan mene. Sinä itse vaikutat elämääsi eniten, eivät naiset tai tilastot.

"Miehissä (pl. kroonisesti ilkeät miehet) on AINA jotakin ihanaa, kiinnostavaa, yllättävää, mutta läheskään kaikki miehet eivät itse osaa kertoa mitä se on eivätkä itse ymmärrä olevansa ihania."

Olennaista on keiden miesten ihanuus johtaa siihen että pöksysi kastuvat, ja keiden ihanuus johtaa päivän piristämisen kautta suoraan kamusektorille.

"Sinä itse vaikutat elämääsi eniten, eivät naiset tai tilastot."

Juuri näin.
        Kuntosali.
        Raha.
        Status.
        Pelimiesoppien harjoittelu.

Parantavat elämääni muutenkin.

• naisen-mielestä
        12121212 kirjoitti:

"Miehissä (pl. kroonisesti ilkeät miehet) on AINA jotakin ihanaa, kiinnostavaa, yllättävää, mutta läheskään kaikki miehet eivät itse osaa kertoa mitä se on eivätkä itse ymmärrä olevansa ihania."

Olennaista on keiden miesten ihanuus johtaa siihen että pöksysi kastuvat, ja keiden ihanuus johtaa päivän piristämisen kautta suoraan kamusektorille.

"Sinä itse vaikutat elämääsi eniten, eivät naiset tai tilastot."

Juuri näin.
        Kuntosali.
        Raha.
        Status.
        Pelimiesoppien harjoittelu.

Parantavat elämääni muutenkin.

Kaverisektorilta vältyt pelimiesoppien kautta, se ei ole ongelma sinulle. Ongelmasi ei ole myöskään älyn, fiksuuden tai maskuliinisuuden puute, ajattelet niin miesmäisesti (heteronainen pitää sitä söpönä ja liikkiksenä, ellet onnistu loukkaamaan naisen feminiinisyyttä).

Ongelmasi minun nähdäkseni on se sama kuin monilla muillakin eli ajattelet liikaa sitä mitä muka olet ("olen huono, en kelpaa") ja liian vähän sitä, joka sinun tulisi saada eli nainen. Sun pitää löytää se missä olet hyvä ja uskoa siihen, ainakin jo täällä näkyy, että olet älykäs ja osaat puhua fiksusti, todennäköisesti olet myös hyvännäköisempi kuin itse kuvittelet.

Pitäisköhän nyt tehdä jotain muuta välillä, tämä on hyvin koukuttavaa tämä tällainen kirjoittelu.

• Naisetovatelukoita

Kaverisektorilta vältyt pelimiesoppien kautta, se ei ole ongelma sinulle. Ongelmasi ei ole myöskään älyn, fiksuuden tai maskuliinisuuden puute, ajattelet niin miesmäisesti (heteronainen pitää sitä söpönä ja liikkiksenä, ellet onnistu loukkaamaan naisen feminiinisyyttä).

Ongelmasi minun nähdäkseni on se sama kuin monilla muillakin eli ajattelet liikaa sitä mitä muka olet ("olen huono, en kelpaa") ja liian vähän sitä, joka sinun tulisi saada eli nainen. Sun pitää löytää se missä olet hyvä ja uskoa siihen, ainakin jo täällä näkyy, että olet älykäs ja osaat puhua fiksusti, todennäköisesti olet myös hyvännäköisempi kuin itse kuvittelet.

Pitäisköhän nyt tehdä jotain muuta välillä, tämä on hyvin koukuttavaa tämä tällainen kirjoittelu.

No jos lopetat paskan-jauhamisen.

"
        Ongelmasi minun nähdäkseni on se sama kuin monilla muillakin eli ajattelet liikaa sitä mitä muka olet ("olen huono, en kelpaa") ja liian vähän sitä, joka sinun tulisi saada eli nainen. Sun pitää löytää se missä olet hyvä ja uskoa siihen, ainakin jo täällä näkyy, että olet älykäs ja osaat puhua fiksusti, todennäköisesti olet myös hyvännäköisempi kuin itse kuvittelet. "

Ongelmasi taas sinun tapauksessa on se että OLET NAINEN.
        ET VAIN TAJUA KOSKA SINUA HALUTAAN AINA, paitsi kun ikää tulee riittävästi.

Et tajua esimerkiksi että miehiä juuri SE VITUTTAA Feminismissä kun naisten sanotaan olevan "alakynnessä" ja muuta paskaa vaikka esimerkiksi pariutumisasioissa heillä on täysin paratiisi odottamassa.

SINÄ ET TAJUA KOSKA OLET NAINEN.

VEikkaanpa ettet ole kovin kummoisen näköinen nainen. Enintään perusviehättävä tavallinen tyllerö josta miehet kiinnostuu. Et vain ole myöntänyt itsellesi että ne oikeasti tasokkaat miehet kiinnostaisi jos sinulla olisi mahkuja heihin, mutta saisit heiltä enintään seksiä koska sinun tasosi ei riitä heille.

Sillä mitä yksilö ajattelee itsestään tai kuvittelee tai jostain vitun "itsetunnosta".

Kyse on täysin mihin yksilö sijoittuu siinä MA- teorian tikkailla ja onko hänellä resursseja parantaa (geenit, ympäristö, varallisuus).

" Sinä itse vaikutat elämääsi eniten, eivät naiset tai tilastot. "

SIIS MITÄ VITTUA?
        TARKOITATKO ETTÄ PARISUHTEESEEN PYRKIESSÄ NAISET EIVÄT VAIKUTA SIIHEN?

Lopeta paskan jauhaminen tyttönen koska vaikutat ihan aivo-imbesilliltä.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

"Seestyisyys" lie sarkasmia? Muistutan, että palstamiehet on tietenkin kelvottomia eikä kaikkia miehiä pidä tuomita heidän perusteella. Kaduilla, marketeissa ja toreilla on ne paremmin 99%:ia edustavat, eikä niillä ole varmaan? yhtä hassuja ajatuksia. Mutta mistä me voisimme tietää heidän ajatuksistaan, kun eivät kirjoita tänne. Heidän pitäisi, että voisimme oppia heiltä.

Tai sitten 99 prossaan mahtuu monenlaista. Osa heistä ehkä kaipaisi lisää tuollaisia lohdun sanoja.

Tai sitten 99 prossaan mahtuu monenlaista. Osa heistä ehkä kaipaisi lisää tuollaisia lohdun sanoja.

Eikös jumalat ole suurimmalle osalle ne, jotka tuo sen lohdun. Ihmisen ei pitäisi miettiä asioita, koska "tutkimattomia ovat herran tiet". Asiat vaan tapahtuu, jos on tapahtuakseen. Ilman jumaliakin, kun unohtaa todennäköisyydet, niin mikä tahansa turn-on tai turn-off voi tapahtua.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Eikös jumalat ole suurimmalle osalle ne, jotka tuo sen lohdun. Ihmisen ei pitäisi miettiä asioita, koska "tutkimattomia ovat herran tiet". Asiat vaan tapahtuu, jos on tapahtuakseen. Ilman jumaliakin, kun unohtaa todennäköisyydet, niin mikä tahansa turn-on tai turn-off voi tapahtua.

Olisikin mielenkiintoista tietää, kuinka suuri osa jumalista lohtua hakee/saa, mutta aika paljon mietiskelyä säkin näyttäisit harrastavan omista sanoistasi huolimatta tai ehkä juuri sen vuoksi.

Olisikin mielenkiintoista tietää, kuinka suuri osa jumalista lohtua hakee/saa, mutta aika paljon mietiskelyä säkin näyttäisit harrastavan omista sanoistasi huolimatta tai ehkä juuri sen vuoksi.

Mä olen aikanaan ehtinyt miettiä asioita järjestykseen joten vain jos tulee "osumia", on tarvetta järjestellä ajatuksia uusiksi. Uskon kuitenkin palstoihin sikäli, että näissä ihmiset tuo esille kaikenlaista sellaistakin, joita ei virallisemmilla foorumeilla oteta esille. Sitä kaikenlaista nyt sitten taas riittää salaliittoteorioihin sun muihin saakka, mutta myös sellaista joka saattaa ilmestyä kolumneihin jne vuosia myöhemmin.

Jumalat on lakanneet auttamasta ihmisiä länsimaissa, kun emme tarvitse niiden apua. Se uusi epäilys sitten heräsi, että onko palstan aihepiiriin liittyviä ongelmia yhtä lailla vaikka nyt naapurimaissamme, vai onko tässä kaikessa jotain erityisen suomalaista.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Mä olen aikanaan ehtinyt miettiä asioita järjestykseen joten vain jos tulee "osumia", on tarvetta järjestellä ajatuksia uusiksi. Uskon kuitenkin palstoihin sikäli, että näissä ihmiset tuo esille kaikenlaista sellaistakin, joita ei virallisemmilla foorumeilla oteta esille. Sitä kaikenlaista nyt sitten taas riittää salaliittoteorioihin sun muihin saakka, mutta myös sellaista joka saattaa ilmestyä kolumneihin jne vuosia myöhemmin.

Jumalat on lakanneet auttamasta ihmisiä länsimaissa, kun emme tarvitse niiden apua. Se uusi epäilys sitten heräsi, että onko palstan aihepiiriin liittyviä ongelmia yhtä lailla vaikka nyt naapurimaissamme, vai onko tässä kaikessa jotain erityisen suomalaista.

En osaa sanoa muista maista, mutta tuossa yhtenä iltana tuli kyllä mieleen, että suomalaiset taitaa olla sairastuneita pärjäämiseen, ja ehkä me myös pärjäämisestä sairastumme. Että kuinka paljon palstoille vuodatetaan sellaista, jota ei läheisille sanota. Ei kehdata tai tohdita.

Ja Jumalat, nehän on liikkeessä koko ajan. Vilahtelevat salilla, kauppakeskuksissa, sienimetsässä.

En osaa sanoa muista maista, mutta tuossa yhtenä iltana tuli kyllä mieleen, että suomalaiset taitaa olla sairastuneita pärjäämiseen, ja ehkä me myös pärjäämisestä sairastumme. Että kuinka paljon palstoille vuodatetaan sellaista, jota ei läheisille sanota. Ei kehdata tai tohdita.

Ja Jumalat, nehän on liikkeessä koko ajan. Vilahtelevat salilla, kauppakeskuksissa, sienimetsässä.

Tuota on kai pohdittu ihan vakavastikin, että miten kokonaiseen kansaan on vaikuttanut se, että varsin isolla osalla kokonaisesta sukupolvesta on omakohtaisia sotakokemuksia ja miten se sitten näkyy jälkipolvissa. Ja omalta kohdalta, jos lähipiirin historiaa vähän katsoo taaksepäin, niin eipä näy paljon ainakaan mitään "tukea antavan ydinperheen" mallia: on vaan isättömiä, äidittömiä, kodittomia, pakolaisia jne., joista on helppo kuvitella, että lapset on "päässeet aina niin helpolla". Joten onhan niiden pärjättävä. Mikäs meillä tässä? Vaan aika paljon pahoin vointia silti tässä hyvinvointivaltiossa.

Ne jumalat? Täh? Sali tai sienimetsä paikka, josta löytyy se rauha tai jokin, joka täyttää jonkin tyhjyyden?

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Tuota on kai pohdittu ihan vakavastikin, että miten kokonaiseen kansaan on vaikuttanut se, että varsin isolla osalla kokonaisesta sukupolvesta on omakohtaisia sotakokemuksia ja miten se sitten näkyy jälkipolvissa. Ja omalta kohdalta, jos lähipiirin historiaa vähän katsoo taaksepäin, niin eipä näy paljon ainakaan mitään "tukea antavan ydinperheen" mallia: on vaan isättömiä, äidittömiä, kodittomia, pakolaisia jne., joista on helppo kuvitella, että lapset on "päässeet aina niin helpolla". Joten onhan niiden pärjättävä. Mikäs meillä tässä? Vaan aika paljon pahoin vointia silti tässä hyvinvointivaltiossa.

Ne jumalat? Täh? Sali tai sienimetsä paikka, josta löytyy se rauha tai jokin, joka täyttää jonkin tyhjyyden?

Sepä se, pahoinvointia piisaa.
        Niin, Jumalatkin on muuttuneet vastaamaan pärjääjien tarpeita. Ja jotkut tekevät Jumalan itsestään, kyllä siihen salia ja instaa tarvitaan. Tai sitten vaan kirkko on aikansa elänyt instituutio.

• Jesuslovesu

Vakka ja kansi,paita ja peppu...
      Kaikilla meillä on omat lähtökohtamme ja pelimerkkimme. Siihen päälle,miten muita ihmisiä kohtelee,jolla ainakin omasta mielestäni on parisuhteen kannalta suurin merkity.
      Kristillisyys ei katso rahoihin tai statukseen, vaan sieluun, mistä tosi rakkaus löytyy.
      Ihmisinä olme tasavertaisia,yksilöinä erilaisia.

• "vaan sieluun, mistä tosi rakkaus löytyy"

En nyt muuhun tekstiisi kantaa ota.. mutta tuon Romantikkona ostan.. eikä se liity Uskontoon tai Kristillisyyteen TipanTippaa.. ;P

• Reality___Check

Tärkeintä on naisen itsepetos.

• Ex----------PUA

Tuon voisi myöskin tulkita siten, että mies on komea ja sinipilleröity.

Toisaalta, kyllä se rationalisointihamsteri senkin tekee, että jos sitten komea mies on röyhkeällä asenteella ulkonäkönsä suhteen, on se naisesta "itsevarmas komistus".

Naisen kyky itsepetokseen on ilmiömäinen!

• naisluuseri

Kyllä minä mieluummin olisin itse kaunis kuin seurustelisin komean miehen kanssa. Olisin myös mieluummin itse varakas kuin seurustelisin varakkaan kanssa. Uskon, että muut naiset ajattelevat samoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      561
      1923
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      92
      934
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      927
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      826
    5. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      757
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    7. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      69
      718
    8. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      658
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      553
    Aihe